Elovauvat 2014 <3 *kesäkuussa*

Sorry, huutelen tuolta toisesta ketjusta, mutta Pinsuli: Mulla aivan samat jutut mitä kyselit tuossa ja taidetaan mennä ihan samoilla päivilläkin (32+6)! Eli nyt pariin otteeseen viikon sisään olen tuntenut vauvan "sykkivää" liikettä kohdussa, joka ei ole hikkaa (vauva myös hikottelee melkein päivittäin ja nämä eroaa selvästi). Tuntuu juurikin kuin olisi hengitysharjoituksia, kun kohoilee vauvan selän tai pepun kohdalta tasaisesti ja tihästi ja tosiaan joku osa siellä työntyy ulospäin. Kestää muutaman minuutin ja sitten lakkaa. Vauva liikkuu samalla muutenkin. Kysyin tänään asiaa neuvolassa, niin hoitaja ei osannut sanoa asiaan mitään, mutta kuulemma kaikenlaisia liikkeitä voi nyt alkaa tuntua kun vauva on sen verran iso ja pinnassa. Mutta helpottava kuulla, että samaa on muillakin!

Samoin kysyin tuosta kohdun kivusta painellessa, tosi ilkeältä tuntui tänään varsinkin oikealla puolen kun vauvan asentoa tunnusteltiin. Sekin on kuulemma normaalia ja arveli että vauva liikkuu sen verran voimakkaasti jo, että joku kohta voi välillä kipeytyä.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Täällä oli tänään äippäpolikäynti taasen ja kyllähän sieltä jättiläisvauva on tulossa. Painoarvio oli tänään (rv 31+1) 2500g! :O Pään mitat ja reisiluun mitta meni ihan normaalisti keskikäyrällä, mutta vyötärönympärys huiteli ihan omilla käyrillä yläkäyrän yläpuolella kuten viimeksikin jo. Tämä tietää nyt sitä jo varmaksi, että sektio on synnytystapa. Ja mitä todennäköisimmin se tehdään "hyvissä ajoin", lääkärin sanoja lainatakseni. Toki ensin annetaan kortisonipiikit vauvan keuhkoja kypsyttämään ja tarvittaessa tehdään punktio, jolla keuhkjen tilannetta tutkitaan. Tämä poika putkahtanee maailmaan rv:lla 35-37, kuukausi ennen laskettua ei varmaan kauaksi heitä. Voi apua, sehän tarkoittaa sitä, että meillä saattaa olla vauva maailmassa kuukauden päästä!! :O Voi tätä elämän menoa...

MiNalo ja natiainen rv 31+1
 
Voi Minalo, sulla ei sitten tosiaan ole enää pitkä aika! Nyt vain kamppeet valmiiksi ja nauttimista viimeisistä viikoista :). Koska sulla on seuraava käynti ja koska saat tietää sektiopäivän? Jännää!

Itse laitoin tänään ä-pakkauksen vaatteet pesukoneeseen. Ajattelin pedata pedin valmiiksi sen laatikon pohjalle ja lastata pestyt vaatteet siihen päälle. Jos hyvin käy niin meillä saattaa olla vielä muutto ja mahdollisesti paikkakunnan vaihto edessä ennen synnytystä, joten en vielä viitsi koota sänkyä ja muutenkaan kauheasti järjestellä vauvan tavaroita. Kaikki tosin alkaa kyllä olla vintissä jo hankittuna. Sieltä ne on sit nopea ottaa esille jos tulee kiire.
 
Eilen oli taas kontrollikäynti äitipolilla. Eihän se kohdunkaulan tilanne kovin hääppöinen ollut... Ultralla mitattuna 1,4cm ja nyt myös sisäsuu aukeaa. Lääkäri sai siis sormen vauvan päähän asti.. Huoh, kotilepohoitoa. Onneksi ei tarvinnut osastolle jäädä. Kortisonipiikin sain pakaraan ja tänään hain neuvolasta toisen. Onpahan nyt ainakin keuhkot kypsemmät, jos päättääkin jo syntyä. Väinön painoarvio oli 1,7kg (30+1), kasvaa hieman keskikäyrän yläpuolella.

Seuraava etappi olisi 32+0, jonka jälkeen saan synnyttää omassa sairaalassa, eikä tarvitse lähteä Oysiin, 200kilsan päähän. Mutta kyllä mä uskon että tää viihtyy masussa lähemmäksi täysiaikaisuutta.

Seuraava polikäynti onkin jo ensiviikolla.

Pink ja Väinö 30+2
 
Minalo voi hurja, onpa pikkuinen kasvanut tehokkaasti! Varmasti hämmentynyt olo kun yhtäkkiä kaikki tapahtuukin nopeammin!

Mä kävin tänään neuvolassa, ja lisäraudalle tarvetta, muuten kaikki hyvin.

rv 30+2 (rv 27+1)

Paino 60,9 (58,6) *hups* :)
RR 118/64 (97/62)
Hb 110 (125)
Sf 26 (23) (sanoi 25, mutta merkkasi korttiin 26, ota näistä nyt selvää..:)
Tarjonta RT (-) (näin ainakin arveli)
Syke +130 (+140)

Seuraavaan neuvolaan kolme viikkoa

luna ja palleroinen 30+2
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Onpas tullut juttua kovasti, täytyy tässä oikein ajan kanssa alkaa lueskelemaan. Mun kaveri lähti viime perjantaina kotopuoleensa ja mä hyppäsin ex-tempore kyytiin kun mullakin on siellä sukulaisia ja kavereita, eilen vasta tulin takasin kotiin :) Olipa kiva reissu ja todennäkösesti ihan viimenen lajissaan pitkään aikaan. Autossa istuminen tosin oli aika tuskaa, hyvä ilmastointi pelasti paljon, mutta se istuma-asento veti selän aivan tuskaiseksi. Tiedän ottaa tyynyn selkätueksi kun kuukauden päästä lähdetään vähän kauemmas juhliin..

Närästystä ei oo ilmaantunu vieläkään vaikka sitä tässä vähän kauhunsekasin tuntein oon ootellut. Ummettamaan on kyllä alkanut ja kakkiminen käy välillä ihan hurjan kipeetä, vaikkei tulis vertakaan, iuh. Varmaan täytyy alkaa käyttämään jotain ulosteen pehmennysjuttuja.

Äitiyspakkaus oli tullut kun mä olin reissussa ja käytiin eilen hakemassa se :) Ai että oli ihania vaatteita ja se apinapussi, kääk miten ihana :heart:

Vauva tuntuu pyörivän vielä tuolla vatsassa ihan miten sattuu. Potkut tuntuu yleensä aamusin ja päivisin ihan alhaalla ja illalla sitten ylhäällä, ihan ku se "menis nukkumaan" raivotilaan ja päivän touhuaa perätilassa :D

MiNalo aika hurjaa varmaan asennoitua yhtäkkiä siihen että vauva tuleekin niin paljon aiemmin!

Pinsuli mullakin on pari tollasta kipupistettä, toinen alhaalla vasemmalla ja toinen keskellä oikeella. Vauvan potkut käy hurjan kipeesti varsinki sinne alavasempaan. Mä oon aatellu vaan että siellä on jotku hermot tulilinjalla kun se kipu on niin pistävä.

Mulla on edelleen tosi hyvä mieli ja oon alkanu tottuun tähän kotoiluun. Voimia teille jotka ootte vielä töissä!! Mä en tosiaan omaan työhöni kykenis enää kilon palasinakaan..

Ja ihanaa kun sataa vettä!!! Tänään mä käyn kyllä lyllertään hitaan ja varman lenkin tuolla raikkaassa ilmassa :)

Amuniina & mukula 29+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Kaisa
Ompas sulla vielä paljon töitä jäljellä ennen äippälomaa, mut sulla taiskin olla ihan loppukuusta la.

Tiiti
Tsemppiä sinnekin viimeiseen työrutistukseen!

Minalo
Oi, ei mene siis enää kauaa kun saat nyytin syliin :heart:

Pink
Tsemppiä lepäilyihin, onko sua nyt supistellut paljon?

Kontrollikäynnistä voin sen verran oma napailla, että tyttelin paino oli lisääntynyt omilla alakäyrillään. -1 käyrällä mennään painon suhteen, vaikkakin luusto, aivot, pää jne. koot vastaa täysin viikkoja. Lääkäri siis meinas että on geeneistä johtuvaa, että toi masu on pieni viikkoihin nähden ja äitiinsä tullu tyttö. En siis murehtinut siittä, kun kerran kaikki muut oli ok. Paino arvio on nyt vähän vajaat 1800g eli sen puolesta sais vielä hyvän tovin vielä majailla masussa.
Asento on edelleen prikulleen sama kuin viimeultrassa, kuten oon itekin huomannu niin ei tyttö siitä hievahdakaan, vaikka liikkeet onkin lisääntyneet ja voimistuneet ihan hurjasti. Toivottavasti toi liikkeiden lisääntyminen kertois siitä että tyttö edes yrittää kääntyä :D

Parin viikon päästä on taas kontrolli ja sit katotaan taas tytön kasvua ja sitä perätilaa.

Nyt ei tsekattu paikkojen kypsymistä ollenkaan, kun lääkäri oli sitä mieltä että turha on alkaa ärsyttämään.
 
Pikainen neuvolakäynti takana ja seuraava taas kahden viikon päästä. Vähän kyllä tuntuu turhalta ravata siellä näin usein. Paino oli laskenut puolisen kiloa js sf-mitta kasvanut kahdessa viikossa 29->31. Yläkäyrällä siis vahvasti mennään. Sydänäänet oli 140-150.

Kyselin siitä streptokokista niin eipä tuo terkka oikein mitään osannut sanoa. Ilmeisesti se testataan jollain pikatestillä synnärillä. Täytyypä sitten itse muistaa huolehtia jos se tilanne tulee.

Viime yö meni tosi huonoilla unilla ja nyt väsyttää ihan hirveesti. Onneksi on loma ja voi nukkua päiväunet :).

-tiiti- 32+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
MiNalo, onpa kyllä jännää että vauva tuleekin noin paljon aiemmin. Tai voihan se kenellä vaan tietysti aikaistua jos syntyykin etuajassa, mutta että tietoisesti pitää nyt valmistautua että ei missään nimessä mene laskettuun aikaan asti. Onneksi tuota seurataan noin tarkasti! Olisi aika järkytys varmaan jos vasta synnärillä paljastuisi joskus 41+ että jättiläinen tulossa.

Tsemppiä Pink! Toivottavasti saat kotona levättyä.

Minulla olisi tämän päivän jälkeen 9 päivää töitä. Tuntuu että kun tämän viikon saa ohi niin ollaan voiton puolella koska kaksi seuraavaa viikkoa ovat kuitenkin nelipäiväisiä. Ja ylitöitäkin on varastossa noin kymmenen tuntia eli niitäkin saisi tässä viimeisillä viikoilla käyttää pois :)

mariet ja pieni 32+6 (hurjaa, huomenna taas uusi viikko!)
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Täältä vaan omaa napaa nyt.
Mulla ilmeisesti raskausmyrkytys, paino noussut viikossa 6kiloa ja verenpaineet kohonnut. Olo huono. Pissa puhdas. Tänään kävin äitipolilla, kohdunkaula lyhentynyt 2.2senttiin. Joten näiden kaiken tähden aletaan vauvojen keuhkoja kypsyttää kortisonilla. Tänään meen siis yöks osastolle ja saan ekan piikin, huomenna sitten toisen. Rd:n takia joudun osastolle, kun kortisoni nostaa verensokereita ja niitä seurataan sitten tiuhaan siellä.

Ultrauksessa kaikki kuitenkin kunnossa, napavirtaukset kunnossa ja hyvin vettä. Tytöt on vaan niin "huonoissa" asennoissa että mittojen saaminen tosi haastavaa. Noin 2kg kumpikin.

Mmaria 32+1
 
Fiinaliina, ehkäpä vauva kuitenkin tosiaan yrittää pyörähtää ympäri vielä :D

MiNalo, ohhoh tsemppiä viimeisiin viikkoihin! Tosi jännää! Millon se sektioaika sovitaan? :)

Pink, nyt vaan sitten paljon lepoa ja toivotaan, että Väinö jaksaa hengailla masussa vielä edes muutaman viikon :) Hyvin on ainakin kokoa pojalla!

aurora, tosi kiva kuulla samanlaista kokemusta! :) Ja noita kipupisteitä onneksi tuntuu olevan muillakin, tänäänkin kontrollissa teki aivan tuskaa kun lääkäri paineli ultralaitteella siitä pisteestä...Ugg :x

(.) Täälläkin oli tänään kontrolliultra, ei ne ole mulla vielä ohi. Mua kontrolloidaan keskusäitiysneuvolassa, eli eri paikaissa ku missä käyn neuvolassa. Vielä on ainakin yksi käynti 1.7. ja minä en ihan oikeasti ymmärrä lääkärin päätöstä käydä vielä kerran.
Vauvan painoarvio oli 1959g, painoa oli tullut kolmessa viikossa 630g, mikä on keskiarvoisesti (eli sen noin 200g viikossa). Kuitenkin lääkäri oli sitä mieltä, että kasvu on hidastunut, vaikka aiemmin painoa on tullut suhteessa vähemmän viikossa o_O Mulla on tosin teoria tähän. En ole ammattilainen, mutta nää taulukkojutut on ihan ymmärrettävissä.
Siis tähän ultrakoneen antamaan painoarvioonhan vaikuttaa nimenomaa ne mitat. Päänlakimitta, vatsan ympärys ja reisiluun mitta. Viimeksi päänlakimitta huiteli viikkoa ja neljää päivää edellä, vatsan ympärys oli viikkoa ja neljää päivää pienempi ja reisiluun mitta viikkoa pienempi. Tällöinhän viimekertainen painoarvio oli vähän yläkanttiin, koska päänlakimitta oli niin paljon suurempi. Nyt taas päänlakimitta oli tasoittunut vain kolmea päivää suuremmaksi, vatsan ympärys oli enää viikkoa ja yhtä päivää pienempi (se on ollut kokoajan yli viikkoa pienempi = hoikka keskivartalo), ja reisiluukin oli vain neljä päivää pienempi. Mitat olivat nyt siis tasoittuneet lähemmäs keskipistettä.
Mun teoria siis on, että lääkärin painotaulukko näytti, että kasvu on hidastunut (jopa kolmella prosentilla...), mutta oikeasti se "hidastuminen" johtuu vaan tuosta päänlakimitan tasoittumisesta ja sen vaikutuksesta painoarvioon. Ymmärtääköhän kukaan mitä haen takaa? Viimeksi "ylisuuri" päänlakimitta oli nyt lähempänä normaalia, eikä vaikuttanut samanlailla painoon. Ensimmäisellä kontrollikerralla päänlakimitta meni samoissa suhteessa muuhun korppaan kuin nyt, eli kävi siis tuossa keskimmäisen kontrolliultran aikaan semmoisen kasvuspurtin. Nyt oli kasvanut taas tasaisesti. Tästä lääkäri ei siis puhunut itse mitään, vaan olen itse tutkinut nämä taulukot (kiitos tästä vaan ihanalle lääkärille, kun sisällytti nää mittataulukot näihin ultrakuviin ;)). Toki mielelläni menen kurkkaamaan Himpulaa vielä kerran, mutta ihmettelen ihan tosissani tätä lääkärin päätöstä kontrolloida vielä. Hän on varmaan vaan katsonut sitä painotaulukkoa ja siitä todennut kasvun hidastuneen, eikä ole noita mittoja vertaillut lainkaan. Kyllähän lääkäritkin tekee virheitä...

Siinäpäs tuli nyt selitystä ja analysointia, mut minkäs sitä luonteelleen voi... :D

Täällä muuten tuli eilen tunnin verran kipeitä säännöllisiä supistuksia. Siis niin kipeitä, että piti keskittyä hengittämään, ja se meinas olla jo aika vaikeaa. Ne sitten kuitenkin onneksi lakkasi, eikä tarvinnut soitella synnärille. Säikäytti vaan aika pahasti :eek:

Kohdunkaulaa mulla oli jäljellä ultralla 4cm, eli hyvin. :)

Pinsuli ja Himpula 33+0 *poks* !! :heart:
 
Maria, jaksuhalit ja tsemppiä osastolle :hug:! Tulehan päivittämään kuulumisianne kunhan ehdit ja jaksat :heart:

Pinsuli teidän tytön painoarvio kuulostaa omaan korvaan jo varsin hyvältä. Meillä painoarvioksi saatiin pää + reisiluu 2200g ja sitten kun mukaan otettiin toi masu niin tipahti sinne 1800g.
Olipas sulla hyvä toi kohdunkaulan mitta!
 
Mmarialle tsemppiä!

Pinsuli varmaankin jotain tuollaista. Noh, pääsetpä useammin ultraan. :) Mäkin haluisin, mulla ei ole ainuttakaan ultraa tässä viikkojen 21 ja 36 välillä, eli synnytystapa-arviossa vasta seuraava. :/ Olis kiva välillä käydä kurkkimassa pientä.
 
Kiitos tsempeistä <3 Verikokeet oli puhtaat ja ei ainakaan vielä raskausmyrkytystä. Verenpaineiden nousu saattaa selittyä loppuraskaudella. Täytyy huomenna lääkäriltä kysyä että mitä tää sitten on. Mutta viikon välein jatkossa seuranta. Hyvä kuitenki saada ne kortisonit keuhkoja kehittämään <3

Mmaria
 
  • Tykkää
Reactions: luna_82 ja Pinsuli
Hieno homma Maria! :)

Minä ja esikoinen lähdetään ens torstaina loppuviikoksi lomailemaan tuonne kevyen 600km päähän pohjoiseen mun perheeni luo. Junalla hurautetaan, saa nähdä mitä siitä tulee... :D Mies ei ollut hirveen halukas lähtemään, kun ei ole oikein matkustajatyyppiä, niin koitetaan mitä tästä tulee kaksin. Ajattelin vaan ottaa rennosti matkat, enkä stressaa. Poika saa raivota jos raivoaa, ja kanssamatkustajat saa sen kestää! Yleensä nolostun hirveästi ja alkaa ahdistaa ja melkein itkettää, kun poika alkaa huutamaan julkisilla paikoilla, vaikka sellasia noi lapset monesti on. Onneks menomatkalla ollaan leikkivaunussa (siellä on todennäköisesti muitakin lapsia ;)) ja takastulomatkalla perhehytissä.
 
Neuvolakuulumisia tältä viikolta. Kerrankin tuntui käynti ihan ok:lta ja käytiinkin vähän tarkemmin mittauksia ym. juttuja. Tämä jäikin nyt viimeiseksi tällä paikkakunnalla, seuraava neuvola on jo uuden kodin lähellä ja uuden terkkarin kanssa. Ajattelin nyt laittaa saman listan kuin osa muistakin.

Viikot 31+1 (26+2)
Paino 88,7kg (87,0kg) noussut ekasta neuvolasta tähän päivään nyt yht. 5,5kg
Turvotus ? ei ole kommentoitu neuvolakortissa eikä ole omia tuntemuksia
RR 122/68 (119/73)
B-Hb 132 (-)
Sf 30 (24)
Tarjonta ei merkintää
Syke +135 (+135)

Proteiinit oli edelleen hieman plussalla, joten kävin jättämässä vielä virtsanäytteen. Terkkari lupasi soitella, jos tuloksissa olisi jotain. Vielä ei ole puhelua tullut, onneksi! Proteiinit on ollut lievästi koholla jo viikosta 22+6, neuvolaääkäri sanoi, että voi olla vain ominaisuuskin eikä välttämättä kerro mitään.

Kohdunsuun pituus on näemmä ollut 2,5cm neuvolalääkärissä viikolla 26+2.

Vauva oli terkkarin mukaan pää alaspäin, eli siis oikein päin :) Mutta edelleen liikuteltavissa. Siltä on kyllä tuntunutkin, kun navan yläpuolella tuntuu välillä ihan selvästi peppu ja potkuja tuntuu kylkiluihin.

Pinsulin mainitsemista kipupisteistä tuli mieleen. En tiedä onko omani yhtään samoja, mutta itsellä tulee sellaisia kipukohtia eri puolilla vatsaa vaihtelevasti. Kipu tuntuu vain, jos itse koskee siihen kohtaan. Olen jotenkin päätellyt, että ehkä juniorin jalka tms. on juuri siinä kohdassa ja siksi tuntuu vähän niinkuin mustelma olisi. Eihän siinä kuitenkaan kohtua ja mahaa niin kauheen paksua kerrosta ole välissä tällä hetkellä enää :)

Itselläni on käytännössä enää 2 työpäivää edessä! Hui, miten aika menikin sitten nopeasti tähän päivään. Töitä olisi kyllä varmasti vaikka koko viikoksi, mutta olen jo asennoitunut, että hanskat tippuu tasan työaikaan enkä ylitöitä enää aio tehdä. Ihan viimeinen "työpäivä" on sitten tosi mukava, kun aamulla on aamupalakokous ja lounaskin tarjotaan töissä aivan erityisessä seurassa. Ei mammaloman vaan ihan muista syistä tosin. Töitä en siis ehdi sinä päivänä edes tehdä, menen käytännössä vain töihin nauttimaan ruokaa, ja sehän sopii! :D

Tuntuu kyllä hassulta, kun vaikka juniorin pää on alhaalla, niin siellä tuntuu ihmeellisiä kuplintoja. Ehkä hän nyrkkeilee juuri alavatsalla?

Maria Uskomaton painonnousu viikossa, 6 kiloa! Osasiko lääkäri selittää asiaa tarkemmin? Onko lähinnä turvotusta. Ihan mahtava juttu, että ei ole sentään vielä raskausmyrkytystä, huh. Tsemppiä vointeihin, ei voi olla kovin mukavaa, kun noin äkkiä painokin nousee.

Ainiin esikoista odottavat, oletteko käyneet jo synnytyssairaala vierailulla? Tai oletteko varanneet sinne aikoja? Vai saako kaikki odottajat käydä käynnillä? :)

Ihanaa viikonloppua elomammat ja masut! :)

Elythia ja juniori 31 + 3
 
Pink89 Tsemppiä lepoon ja toivottavasti pieni haluaisi olla mahdollisimman pitkään kohdussa kasvamassa.

Mmaria onneksi ei ollut raskausmyrkytys. Tsemppiä!

MiNalo Hui sentään. Kohta saat jo pienen syliin.

(.) Loma lähestyy uhkaavasti ja viimeistä työpäivää vietetään. Kesälomalta jään sitten suoraan mammalomalle. Anselmi on kova rymyämään masussa ja kylkiluut saavat kyllä mojovia potkuja. Vointiin ei suuria muutoksia ole tullut. Aamuykät jatkuu, närästää, turvottaa, suonenvetoja, supisteluja, liitoskipuja... Tuntuu siltä, että olen tähän raskauteen kyllä kerännyt kaikki mahdolliset vaivat. Vielä pitäisi pari kuukautta jaksaa. Onneksi Anselmi voi kuitenkin hyvin.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Sammi ja Anselmi 31+2
 
Mmaria Onneksi selvisit säikähdyksellä! :) Toivotaan ettei mitään raskausmyrkytystä ole edes tulossa!

Pink89 Hurjan paljon tsemppiä lepäilyyn! :hug: Jokainen päivä ja viikko, minkä vauva saa kasvaa kohtupesässään on etiäpäin!

Aika hurjaltahan tämä tuntuu vieläkin..vaikka oon saanut muutaman päivän sulatella asiaa. Toisaalta oma olotila on sellainen, ettei varhain tuleva sektio haittaa, mutta silti pelkään ja jännitän vauvan puolesta. Onhan toki 35-viikkoinen ja sitä vanhempi jo tosi hyvin kehittynyt. Ja kerta saan kortisonitkin ennen leikkausta niin luulisi ettei ongelmia vauvalle tule. Paitsi mitä nyt nämä diabeetikoiden vauvojen perinteiset sokeritipat ja muut..En tosiaan tiedä milloin sektio tehdään, mutta saan varmasti tietää sen noin viikkoa aikaisemmin, koska niiden kortisonien annetaan vaikuttaa ensin. Mulla on seuraava äitipolikäynti siis rv:lla 33 tasan ja siitä seuraava sitten varmasti 2 viikon kuluttua eli kun 35 viikkoa on täynnä. Silloin uskoisin saavani jo enemmän tietoa sektion ajankohdasta. Luulis et pakkohan sitä on hiukan suunnitella etukäteen et mitä milloinkin tehdään.
 
Aurinkosta sunnuntaita! :)

Pink89 Paljon tsemppiä lepoiluun!!

MiNalo Aika hurjaa, että kohta on suloinen pikkanen sulla sylissä. :) Ihanaa.

Pinsuli Kipupisteistä. Löytyy täältäkin. Ylämahassa tuossa hiukan oikealla puolelle on todella kivulias kohta. Voi alkaa liiallisesta seisomisesta tai melkeen ihan mistä tahansa. :( Kauhea kipu ja tuntuu että jokin tulisi ulos. Makuulle kun menee ja jännittää, että ei ihan läsähdä kun lahna sohvalle niin kipu on kovimmillaan. Kävin labrassa ja katsottiin maksa-arvot jne ja kaikki oli kunnossa. Nyt siis vaan seuraillaan.

Streptokokista sain näytepuikon mukaani neuvolasta ja sanottiin että kun neuvolalääkäri on 3.7 vien samalla streptokokki näytteen. Ja mietin vielä siinä ääneen, että pitääkö se ottaa sitten vielä sairalassa mutta neuvolatäti sanoi että se joko on tai ei ole. Eli tämä näyte riittänee.

Joku puhui sairaalan tutustumisesta ja täällä kun ensisynnyttäjä olen niin aikaa ollaan sinne varaamassa. Ja mielenkiinnolla odotan sitä :)

Vauva olikin muutama viikko sitten raivotarjonnassa, mut nyt viimeks tuli tieto että olisi poikittain. :) Siinä on nyt puuhaa kun miettii miten sitä tuolla masussa oikein aikaansa viettäis. :D

Jotenki hurjalta tuntuu, että tämä aika vähiin käy ennen kuin loppuu. Tämäkin kuu jo puolessa välissä. Mihin kummaan tämä aika oikein menee. :)

Viime viikolla kun tosiaan olin menossa sairaalan labraan tuli ystävällinen hoitaja siinä, kun näytin eksyneeltä ja otti kädestä kiinni että oletkin olemuksesta päätellen menossa kakkoseen eli synnytyosastolle. :D Kyllä siinä nauru tuli kun sanoin vaan meneväni labraan. En tiedä näytänkö jo niin vaivalloiselta vai onko masu iso vai miks mua oltiin sinne jo viemässä :D Mutta odotellaan sinne menoa nyt vielä hetki. :)

Juhannuksesta ei vielä mitään tietoa, varmaan mökille vaan, etenki jos ilma on hyvä :) Pitänee leipoa, joku ihainen kesäinen kakku. :)

Saanuska & Sixten 32+0 poks** :heart:
 
Hyi kauheeta minkälainen herätys täällä oli tänään! Suonta veti molemmista jaloista, toisesta pohjepuolelta ja toisesta sääripuolelta. Ja sattui ihan hemmetisti! En pystynyt kääntyyn kyljelleen enkä huutaan miestä apuun. Näin jälkeenpäin ajatellen mitä se olisi voinut tehdäkään :D. Mutta ei kiitos näitä enää! Löytyisiköhän joltain jotain vinkkiä millä tämän pystyisi jatkossa ehkäisemään?

Muuten tänne ei ihan ihmeitä kuulu. Oltiin risteilyllä koko perheen voimin ja mukavaa oli. Tämä masuvauva ei kyllä tainnut tykätä kovasta musiikista. Oli ihan levoton kokoajan. Esikoinen oli kyllä sitä mieltä että vauva vaan tanssii :).

Kamala tosiaan kun tämä aika menee näin nopeasti. Kuukausi eteenpäin niin saa alkaa jo tosiaan jännäileen koska tämä täältä tulee...

-tiiti- 32+4
 
Poks, 30+0

Vielä jos 8 viikkoa malttais käynnistykseen saakka :) Nopea ed.synnytys ja iso lapsi tulossa, siksi päädyttiin tähän ratkaisuun.

Mulla oli rv 29+1 sf-mitta 33cm!! Painoa on tullut ekasta neuvolasta laskien 3kg ja poika on ollut jo pidemmän aikaa rt-tarjonnassa :) painoarvio LA:n tienoilla ois 4,7kg...!
 
Tinttu85
Ompas tosiaan melkoinen painoarvio annettu vauvalle. Ihan hyvä siis, että käynnistellään vähän aikaisemmin. Mutta sulle itselle on tullut kyllä tosi vähän painoa siihen nähden, että iso vauva masussa.

Tiiti
Suola, magnesium ja villasukat tulee mulla ekana mieleen mitkä auttavat suonenevetoihin. Toi on kyl kipeä vaiva herätä!!

Sammi
Mun hermo ei kestäisi jos oksentelisin vielä näilläkin viikoilla. Hirveesti siis tsemppiä sulle loppumetreille, ei totisesti kuulosta helpolta.

Elythia
Täällä ei ole mahdollisuutta päästä tutustumaan synnärille, se on kyllä harmi, mutta mua ahdisti jo se synnytysvalmennus niin paljon, että mä meen mielelläni sit sinne synnärillekin ihan vaan takki auki :D

Pinsuli
Huh, ompas teillä reissu edessä. Mäkin oon jo etukäteen miettinyt, kun aika paljon oon junalla kulkenut, että mitenköhän toi junailu sujuu sitten vauvan kanssa. Ja mulla on aina vielä koira mukana, eli vaunun on välttämättä oltava eläinvaunu. Leikkivaunuun ei paljo koirii oteta.

Täällä juhannus vietetään varmaan hyvin rauhallisesti ihan kotosalla takapihalla grillaillen, tai sitten lähdetään mökille miehen vanhempien kanssa ja siittä sitten jatketaan matkaa mun vanhempien luokse. Mutta voi olla että päädytään ihan tohon ensimmäiseen vaihtoehtoo.
 

Yhteistyössä