Fiinaliina, ehkäpä vauva kuitenkin tosiaan yrittää pyörähtää ympäri vielä
MiNalo, ohhoh tsemppiä viimeisiin viikkoihin! Tosi jännää! Millon se sektioaika sovitaan?
Pink, nyt vaan sitten paljon lepoa ja toivotaan, että Väinö jaksaa hengailla masussa vielä edes muutaman viikon
Hyvin on ainakin kokoa pojalla!
aurora, tosi kiva kuulla samanlaista kokemusta!
Ja noita kipupisteitä onneksi tuntuu olevan muillakin, tänäänkin kontrollissa teki aivan tuskaa kun lääkäri paineli ultralaitteella siitä pisteestä...Ugg :x
(.) Täälläkin oli tänään
kontrolliultra, ei ne ole mulla vielä ohi. Mua kontrolloidaan keskusäitiysneuvolassa, eli eri paikaissa ku missä käyn neuvolassa. Vielä on ainakin yksi käynti
1.7. ja minä en ihan oikeasti ymmärrä lääkärin päätöstä käydä vielä kerran.
Vauvan painoarvio oli
1959g, painoa oli tullut kolmessa viikossa 630g, mikä on keskiarvoisesti (eli sen noin 200g viikossa). Kuitenkin lääkäri oli sitä mieltä, että kasvu on hidastunut, vaikka aiemmin painoa on tullut suhteessa vähemmän viikossa
Mulla on tosin teoria tähän. En ole ammattilainen, mutta nää taulukkojutut on ihan ymmärrettävissä.
Siis tähän ultrakoneen antamaan painoarvioonhan vaikuttaa nimenomaa ne mitat. Päänlakimitta, vatsan ympärys ja reisiluun mitta. Viimeksi päänlakimitta huiteli viikkoa ja neljää päivää edellä, vatsan ympärys oli viikkoa ja neljää päivää pienempi ja reisiluun mitta viikkoa pienempi. Tällöinhän viimekertainen painoarvio oli vähän yläkanttiin, koska päänlakimitta oli niin paljon suurempi. Nyt taas päänlakimitta oli tasoittunut vain kolmea päivää suuremmaksi, vatsan ympärys oli enää viikkoa ja yhtä päivää pienempi (se on ollut kokoajan yli viikkoa pienempi = hoikka keskivartalo), ja reisiluukin oli vain neljä päivää pienempi. Mitat olivat nyt siis tasoittuneet lähemmäs keskipistettä.
Mun teoria siis on, että lääkärin painotaulukko näytti, että kasvu on hidastunut (jopa kolmella prosentilla...), mutta oikeasti se "hidastuminen" johtuu vaan tuosta päänlakimitan tasoittumisesta ja sen vaikutuksesta painoarvioon. Ymmärtääköhän kukaan mitä haen takaa? Viimeksi "ylisuuri" päänlakimitta oli nyt lähempänä normaalia, eikä vaikuttanut samanlailla painoon. Ensimmäisellä kontrollikerralla päänlakimitta meni samoissa suhteessa muuhun korppaan kuin nyt, eli kävi siis tuossa keskimmäisen kontrolliultran aikaan semmoisen kasvuspurtin. Nyt oli kasvanut taas tasaisesti. Tästä lääkäri ei siis puhunut itse mitään, vaan olen itse tutkinut nämä taulukot (kiitos tästä vaan ihanalle lääkärille, kun sisällytti nää mittataulukot näihin ultrakuviin
). Toki mielelläni menen kurkkaamaan Himpulaa vielä kerran, mutta ihmettelen ihan tosissani tätä lääkärin päätöstä kontrolloida vielä. Hän on varmaan vaan katsonut sitä painotaulukkoa ja siitä todennut kasvun hidastuneen, eikä ole noita mittoja vertaillut lainkaan. Kyllähän lääkäritkin tekee virheitä...
Siinäpäs tuli nyt selitystä ja analysointia, mut minkäs sitä luonteelleen voi...
Täällä muuten tuli eilen tunnin verran kipeitä säännöllisiä supistuksia. Siis niin kipeitä, että piti keskittyä hengittämään, ja se meinas olla jo aika vaikeaa. Ne sitten kuitenkin onneksi lakkasi, eikä tarvinnut soitella synnärille. Säikäytti vaan aika pahasti
Kohdunkaulaa mulla oli jäljellä ultralla 4cm, eli hyvin.
Pinsuli ja Himpula 33+0 *poks* !! :heart: