Onhan äitiyspakkauksen vaatteissa koot, siellä sisällä lapussa.Kääk! Äitiyspakkauksen lisäksi mulla onkin vasta 2 pitkähihaista kietaisubodya koossa 56cm. Noita 62cm vaatteita onkin jo enemmän sitten. Harmi, kun äitiyspakkauksen vaatteissa ei ole kokolappuja. Täytyy ehkä kuitenkin vielä jotain nyt sitten hankkia Kiitos Pinsuli
Mulla on ollut ihan hoitolaukku, mutta esim Marimekon klassiset olkalaukut ovat hyviä, hihnakin on sen verran leveä ja tukeva, että saa hyvin vaunujen aisaan. Nykyään on kyllä ihan törkeän hyvän näköisiäkin hoitolaukkuja, toki niistä saa sitten vähän maksaa... Mä en ole ikinä kuskannut älyttömästi kamaa mukana (varsinkaan kun ei ole tarvinnut pulloja), vaihtovaatteet, varatutti, liivinsuojat, kosteuspyyhkeitä ja muutama vaippa on riittänyt hyvin. Se hoitoalusta on ihan kätsä, mutta kyllä joku pieni peitto ajaa ihan saman asian.
Pehmeä hoitoalusta pöydän päälle ehdottomasti. Siinä on ne pienet laidatkin niin ei pääse vauva niin herkästi pyörähtelemään, vaikka ei pientä saa koskaan hoitopöydälle jättääkään valvomatta. Se on yks kaunis kerta kun se siitä pyörähtää alas, vaikka luulee, ettei vielä minnekään pääse liikkumaan.
Itselle otan mukaan sairaalasta kotiutumiseen jotain mukavaa ja rentoa. Maha ei parissa päivässä vielä lähellekään entisiin mittoihin kutistu ja isohkoa sidettä tod. näk. joutuu käyttämään, niin tiukat housut on ehdoton nou nou. Ja vielä erityisesti jos sattuu tulla sektio, silloin pitää olla housut, jotka ei paina haavan kohtaan. Varmaan mennään leggarit + tunika meinigillä ja varalle villatakki jos on viileää.
Mä aion pengastaa ens viikolla kaikki pikkuvaatteet, kun ollaan esikoisen kanssa viikko kotona toipumassa nielurisaleikkauksesta. Mä luulen, että meilläkin vaatteiden määrä menee sinne naurettava osastolle.
Mä imetin esikoista 13 kuukautta ja vuoden ikään pyrin kakkosenkin kanssa. Mä tykkäsin, että oli vaivatonta. 5 kk iässä alkoi saada muutakin sapuskaa, niin ei tarvinnut tissin olla enää koko aikaa paikalla. Satunnaisesti sai pullosta mutta ei heti alkuun. Jos osittaisimetyksen haluaa onnistuvan, niin imetys kannattaa kyllä vakiinnuttaa ensin, muuten vauva alkaa hylkiä tissiä kun pullosta saa helpommin. Eli eka kuukausi kannattaa ainakin yrittää mennä tissillä ja pulloa vaan ihan satunnaisesti. Jos ei imetyksen onnistumisella ole itselle väliä niin voi antaa pulloa alusta asti.
Kaisa-Tuulikki 28+1