Elovauvat 2014 <3 *joulukuussa*

Jee! Mussukka82: oot samoilla päivillä kun minä! Kiva että joku osuu samaan! Olikos sulla jo ultras ja neuvolaa varattu ja koska ne on? Mulla on ultra 16.12 eli rv 8+0 :)

+ sain verikokeiden tulokset. Hcg oli jotain 1250mlU/ml (6+3) :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa naiset!!

Mulla oli tänä aamuna varhaisultra ja kaikki oli hienosti! Lapsia on siis yksi (kaksoisuutta perheessä eli vähän jännitti montako sieltä löytyy), se oli hyvään paikkaan kiinnittynyt ja sopivan kokoinen ikäisekseen. Lääkäri sanoi olevansa tosi tyytyväinen näkemäänsä ja minä siinä ihan hangon keksinä :) Sydänten lyöntejä ei vielä löydetty sillä olen vasta 6+0, mutta mun ällistykseksi lääkäri varasi sitä varten uuden ultran ens viikolle!! En todellakaan odottanut että päästäis uudelleen, ja vähän harmittelinkin etukäteen että jää sydämen lyönnit näkemättä kun mennään niin aikasin...onneksi vakuutus korvaa vielä siitäkin puolet, kun menee edelleen hoitojen piikkiin :) Ah, miten ihanaa, tää on ihan paras päivä ikinä!
 
Iiris_lorea
Koko aamu jännätty täällä siun ultrauutisia:) Vitsit miten ihanaa, että kaikki hyvin!:heart:

Ensinmäinen
Kiva, että sait jo verikokeiden tulokset ja siellä on arvot hyvällä mallilla :)

Mussukka
Mua kiinnostaa kovasti sun opinnot vauvan synnyttyä? Miten paljon sä ehdit suorittaa opintoja vauvan kanssa, vai piditkö sä jonkun aikaa pelkkää äitiyslomaa? Täällä opinnot maisterivaiheessa ja olis kiva joskus valmistuakin :D

reirei
vaikee sanoo noista jouluverhoista, tuntuu että aika vähän on enää noita ihan perinteisiä pukkikuvioisia jne. Mut ehkä jotkut kangasliikkeet vois myydä pakalta.

FB
Mä en ole mikään fb aktiivi, joten mielummin tulen tänne kuin sinne naamakirjaan, mutta ehkä joskus, sitkun on pidemmällä.

ON
täällä alkoi eilen illalla kipytymään tisut. Melkosen kosketusherkät ovat tällähetkellä.
Eilinen oli ihan hirvee öklötyspäivä. Illalla vasta helpotti ja käytiin hakemassa kiinalaista noutoruokaa. Ai jestas, että maistu!!! Namskis!!

:heart:TJ3 Varhaisultraan:heart:

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille

Fiinaliina ja Vauva 6+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iiris_lorea
Tähänkö ryhmään kuuluisin? :) eilen sain r-testiin haamun ja tänään plussan. Huomenna vielä varmistan digillä :) tänään menossa dpo 16, ja ovis oli n. 7 päivää tyhjennysvuodon ekan päivän jälkeen :)

E: niin ja siis (vielä vähän aikaa) 19-vuotias rouva/ esikoista odotetaan /HYS
 
Viimeksi muokattu:
Ensinmäinen: mennään tosiaan ihan samoissa, myös mulla on varhaisultra maanantaina 8+0 :) Kivaa :) Neuvola on sitten torstaina 19.12. Vähän jänskättää että onko varmasti kaikki hyvin, nyt vaan aika sais kulua hiukan nopeammin...

Fiinaliina: Mun esikoinen syntyi siis elokuussa 2006 ja minulla oli siinä vaiheessa pari syventävää kurssia suorittamatta, gradu ajatustasolla ja sivuainekin puuttui. Lisäksi asuin jo silloin Tampereella ja yliopisto oli kaukana. Vauvan kanssa sain sivuaineen (suppea 15 ov / 25 op) tehtyä, sillä se oli JOO-opintoina ja täysin verkkokurssina. Esikoinen aloitti sitten päiväkodissa vuoden vanhana 2-3 päivänä viikossa, jotta sain opiskeltua. Isovanhemmat on yli 300 km päässä, muuten olisin heistä saanut varmasti hoitoapua. Aloitin pari viimeistä kurssia ja gradun syksyllä 2007 ja palautin gradun huhtikuussa 2008, valmistuin KTM:ksi kesäkuussa 2008. Muutaman kerran jouduin matkustamaan siis Vaasaan pakollisten läsnäolojen takia, lähinnä tentteihin ja graduryhmään. Olin joko pelkästään päivän tai sitten yhden yön yli, joskus parinkin, Omppuhotellissa. Mies huolehti tytön kuljetukset hoitoon yms. sen aikana. Kyllä sitä tehokkuutta alkaa opintoihin ihmeesti löytyä, kun aika on rajoitettua :D Tuolloin vietiin opintorakenneuudistus läpi, ja kaikkien "vanhalla" opintorakenteella aloittaneiden oli viisasta valmistua viimeistään kesäkuussa, ettei opintoja arvioitaisi "uuden" rakenteen mukaan. Se olisi voinut teettää paljonkin lisää työtä, kun osa kursseista ei olisi enää välttämättä kelvannutkaan...

Mussukka82 ja pikkumussukka 7+0
 
Hienoja uutisia ultrasta iiris_lorea ja kiva kun pääset vielä uudestaankin :)

Tervetuloa candyqueen :wave:

Perjantaina ultra :) Alkaa jo jännittää, apua. Ja jo viikon päästä ensimmäinen neuvola. Onko teillä muuten mies tulossa mukaan neuvolaan? Meillä tulee nyt tähän ensimmäiseen, mutta en usko että sen jälkeen enää. Varhaisultraan on tulossa mukaan myös.

Ensinmäinen
Minkälaisia töitä sinulla on, joissa ei saa tiettyjä aineita käsitellä? Kiinnostaa kun itselläkin on, että kuinka muissa työpaikoissa tällaiset menee. Täällä tuntuu olevan aika pitkälle omalla vastuulla miettiä, mitä käyttää ja mitä ei. Itse kun toivoisin vähän konkreettisempia ohjeita ylemmältä taholta.
 
Mussukka
Wau, sun gradupa valmistui tosi nopeesti, meillä pelkkä seminaari kestää vuoden verran ja vasta sen jälkeen aloitetaan ns. aktiivinen kirjoittaminen. Eli mulla seminaari loppuu keväällä ja jos sitten kesän aikana sais sitä kirjoteltua pidemmälle ennen kuin vauva syntyy. Toi päivähoitokin on varmaan tosi kunta kohtasta, mutta kivastipa olitte saaneet päivähoidon sujumaan tollain 3x viikossa. Täytyypä suunnitella sitten aikanaan jotain samankaltaista.

Mariet
täällä kyllä mies tulee ensimmäiseen neuvolaan mukaan ja todennäiköisesti kyllä sen jälkeekin. Ja ultrat nyt tietty samoin =)

Tervetuloa Candy!

http://www.smartaboutyou.com/email/libero/new/kinesisk_kalender_fi.pdf

ps. vähän taikauskoa tähän pinoon. Niillä joilla on jo ennestään lapsia on tietty helpompi tsekata :D
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Tänään nyt sit sain varattuu neuvolan ja jo ensiviikolla pääsisi sinne jutustelee mukavan kuuloisen neuvolatätin kanssa.. Aika siis 19.12.
Puhelimessa arvioi et nyt olisinkin jo 7 viikolla kun lasketaan edellisistä menkoista, mut luulen etten niin pitkällä ole koska kierto ei todellakaan niin kovin säännöllinen ole ollut..

Kovasti jännittää mitä tuleman pitää koska kaikki niin uutta ja ihmeellistä.

Mä luulen että meillä mies tulee kans vaan ultriin mukaan, koska on kuullut jo perus jutustelut aikasempien lasten neuvolassa ( meillä siis myös uusioperhe, miehellä jo 2 tyttöä) ensimmäinen yhteinen lapsi nyt siis tulossa..
 
Meillä kun molemmille ensimmäinen niin mietin vain tarvitsisiko tuon miehen mukaan tulla ihan peruskäynnillekkin :)
Luultavasti ei kyllä tule, ultrat varmaan riittää :)

Vai osaatko pace sanoa miehesi puolesta suosittelisiko hän käymään tavallisella käynnillä myös mukana eikä vain ultrissa?:)
 
Mussukka82: minulla neuvola kans torstaina :D

Mariet: minulle sanottiin että miehen ois hyvä tulla neuvolaan ainakin ekalla kerralla, se kestää kuullema jopa 1,5h kun käydään kaikki läpi :)

Ja työstä: en kovin paljoa voi kertoa, mutta varmuuden vuoksi pidättäydyn hommista joissa joutuu näiden aineiden kanssa olemaan tekemisissä. Ja minä esimiehelle kerroin heti että osaa hommani muokata niin että saan tehdä muuta hommaa :)

Meillä jos saisi itse päättää käsitteleekö vai ei, niin en koskis mihinkään aineeseen :) mielummin liian varovainen :)
 
Meinasin heti tyrmätä kiinalaisen raskauskalenterin kun ei esikoisen kohdalla pitäisi paikkansa, kunnes tajusin etten oikeastaan tiedä onko lapsi saanut alkunsa joulu- vai tammikuussa kun juuri siinä vaihteessa oli. Eli jos joulukuussa niin ei toimi vaan sanoo tyttöä, jos tammikuussa niin osuu pojaksi. Tuon mukaan meille siis tulisi nyt tyttö. Voi kun tämän voisikin jo merkitä tyttölupaukseksi :LOL:

Ensinmäinen
Ei se ihan niinkään toimi, että kaikesta voisi kieltäytyä. Tässä onkin nyt vaikeaa, kun en osaa itsekseni päättää, missä aineissa riittää pelkkä suojautuminen (vetokaappi ym.) ja missä pitäisi kieltäytyä kokonaan ja mitkä taas ovat suoraan sallittuja. Enkä myöskään haluaisi kertoa työkavereille vielä ja siellä sitten muut samassa huoneessa tekevät vetokaappitöitä avopöydällä tai pitävät vetokaapin luukkua sepposen selällään :headwall:

Tietääkö kukaan raskaudesta ja anestesiakaasuista?
Meidän esikoinen nukutetaan huomenna ja mietityttää saanko mennä sinne huoneeseen, kun nukutus tehdään. Maskilla siis todennäköisesti kuten viimeeksikin ja silloin oltiin paikalla kunnes nukahti. Kun anestesiakaasuthan lasketaan noihin vältettäviin, mutta onko kyse pitkäaikaisesta altistuksesta vai myös hetkellisestä. Pitää varmaan kysyä siellä ennen toimenpidettä.

Neuvolasta
Meillä mies varmaan neuvoisi, että ei ole hyötyä olla mukana. Ja minäkin sanoisin, että ei ainakaan sen ensimmäisen kerran jälkeen siitä ehkä kamalasti saa irti. Paitsi jos on sen tyylinen mies, että tykkää päästä keskustelemaan ammattilaisen kanssa niin silloin varmasti on ihan hyväkin olla usein mukana, mutta näin ei ainakaan meillä ole. Meillä on nyt uusi neuvola niin mieskin tulee taas tälle ensimmäiselle kerralle. Veikkaan, että ne mielellään kuitenkin näkee sen tulevan isänkin siellä, mutta tuskin pakollistakaan on.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä ekassa odotuksessa mies oli vissiin 2 vai 3 neuvolakäynnissä mukana ja neuvolalääkärillä myös. Ekalla kerralla olin yksin.
Ultriin tulee mukaan ja niistä ei edes tarvitse neuvotella. Haluaa olla paikalla :)
Ja haluaa myös neuvolassa olla sillontällöin mukana :) Niinpä mä laittelen aina kalenterikutsun miehelle koska on neuvola, niin pystyy halutessaan työjutut järkkäämään sen mukaan =)

Meille on vähän haasteellista se , että asutaan hyvinkäällä ja ollaan molemmat töissä helsingissä, niin neuvolaan ei tulla niinvaan piipahtamaan keskentyöpäivän. Matka yhteensuuntaan kun kestää helposti ruuhkitta sen 40minuuttia :)

Pitkä on aika vielä itsellä varhaisultraan! Kiva kuitenkin että pian niitä alkaa muilla olemaan. Saadaan toivottavasi vain hyviä uutisia!
 
Meillä mies tuumasi että jos haluaa olla kunnolla seuraamassa koko raskauden kulkua suosittelee hän olemaan kaikissa neuvoloissa mukana. Et kaikki on silloin niin uutta ja ihmeellistä pääsee kuulemma paremmin sisälle asioihin.. Mutta tietenkin jokaiset tekevät niin kuin parhaaksi näkee.. :)
 
Mariet: minä en saa töissä pipahtaa edes tilassa jossa on anestesia kaasu päällä samanaikaisesti. Mut meillä on hyvät "varotoimet" kysäse työterveyslääkäriltä/ hoitajalta asioita, luulisi jos sieltä tulee neuvoa mitä saa tehdä mitä ei, niin pitäisi uskoa töissä.

Ja meillä on niin, jos töitä ei voi tehdä ilman vaaraa, pääsisi erikoisäitiysvapaalle :) eikös sen niin pitäisi kaikkialla toimia?
 
Tänään soitin neuvola-ajan ja se on jo 19.12! Ihanaa kun sain sen ennen joulua :) Varsinkin kun täällä jo eilen pelättiin pahinta kun näiden kovien kipujen lisäksi wc-paperiin ilmestyi muutama veritippa. Muutamaan tippaan tuo eilen onneksi jäi ja tutut kivut ovat tänään jatkuneet (ah mikä työpäivä takana..), joten ehkäpä en tuosta vielä huolestu :)

pace Täällä on yksi kolmivuorotyöläinen! Itseäni kanssa jännittää loppuviikosta odottavat kaksi yövuoroa. Ne ovatkin onneksi viimeiset tälle vuodelle, sillä kohta alkaa parin viikon loma ja kai se on ensi vuonna pyydettävä lappua ettei niitä tarvitsisi enää tehdä. Heti kun tämän raskauden uskaltaa tuoda vaan ilmi :) Meinasitko sinä tehdä yövuoroja läpi raskauden vai lopetatko jossain vaiheessa?

Mariet Meillä mies lähtee myös ekaan neuvolaan :)

Ps. Olenko ainut joka on luottanut vain yhden raskaustestin plussaan? :D Kaikki aiemmat olivat selviä negatiivisia, ja kun kuukautisia ei ole edelleenkään näkynyt ja oma olotilani on selvästi niin erilainen, niin en ole kokenut tarpeelliseksi tuota uudelleen testillä todentaa. Tänään raskausajan vitamiineja ostaessa meinasin jo ostaa toisen testin, mutta sitten mietin että mitäköhän minä tässä epäilen. Tuo kun ei tullut mieleenikään ennen kuin täältä tuosta luin :D Eikä muuten neuvolan tätikään sanonut että minun pitäisi missään verikokeissa käydä raskautta todentamassa :O
 
Viimeksi muokattu:
Lueskelin tossa heinäkuisten pinoa, kun siellä oli kova graavilohikeskustelu ja mietin, että saako graavilohta siis syödä jos se on itse graavattua. Meillä kun aina lohi tehdään itse eli ei oo vakuumilohta?

meillä ainakin neuvolassa kokeillaan kuunnella sydänääniä, se on varmaan aika henkilökohtais kenellä ne sitten saadaan jo pienillä viikoilla kuulumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Sydänäänien kuuntelemisesta, just puhuttiin esikoisen FB ryhmässä, että lähes kaikkien heidän ekalla käynnillä ei kuunneltu. Juuri sen takia, ettei ole sitä riskiä että ääniä ei vielä kuulukaan ja äiti stressaantuu (mahdollisesti) turhasta. Meillä kyllä kuunneltiin Tampereella kun esikoista odotin, tosin mun eka neuvola oli vasta 10. tai 11. viikolla.

Tervetuloa candyqueen! :)

Me mennään varmaan koko perheen voimin ekaan neuvolaan. Mies voi pitää esikoista sylissä, niin ettei pääse häiritsemään. Uskon, ettei neuvolantätiä häiritse että poika on mukana. Muuten mies ei välttämättä pääse mukaan käynneille, ei ollut esikoisenkaan aikana kaikilla käynneillä. Paitsi noissa perus ultrissa ja äp-käynnillä.
 
Minäkin taidan ilmoittautua pinoon.
Tässäpä tiedot heti alkuunsa
mustikka10/32v/3. lapsi/JS

Laskettuaika on vielä hämärän peitossa, se on varmaankin n. 12-14.8. On vähän epäselvää. olen menossa alkuraskauden ultraan 31.12.

Ihanaa lukea teidän kaikkien raskauskuttuja ja päästä itsekin mukaan taas tähän hössötykseen :)
 
Mäkin mietin tota graavilohta mahtaa olla aina näin joulun alla raskaana olevien päänvaiva siis niiden jotka siitä pitää oon lukenut niin eri asioita joillekkin neuvolassa sanottu että itse graavattua tuoretta saa syödä kohtuudella tietenkin ja myös tiskiltä jos se on varmasti tuoretta ja ei ole varmasti ollut vakuumissa näähän selviää kysymyllä sitten mutta onneksi on tuo neuvola vielä ennen joulua niin voi kysyä mitä mieltä siellä asiasta.. Vakuumin ymmärrän miksi ei ja sitä en todella aijo syödä mutta tuo itse graavaaminen mieitityttää..
 
Chiane vähän olen tässä vielä kahden vaiheella niitten yövuorojen kanssa.. toisaalta jos vointi pysys hyvänä niin mikäs niitä tehdessä.. mut sit taas kun mun tulee ainakin yövuorojen aikana nukuttuu normaalia vähemmän niin se ei taas hyväksi ole.. en kuitenkaan haluisi vielä hetkeen kerkoo tästä raskaudesta töissä ja meillä kun suunnitellaan työvuorot 6 viikon listoissa, täytyisi elämää osata suunnitella jo aikas pitkälle aikaa.. nytkin työvuorot tiedossa 19.1.14 asti.. eli jos en haluaisi tehdä yövuoroja joutuisin kertomaan jo nyt hyvissä ajoin raskaudesta ainakin vastaavalle joka työvuorolistoja suunnittelee..
 
Varovasti kurkin tänne puolelle... Just vasta plussasin ja nyt toivotaan, että kaikki menee hyvin. La olis 13.8. ja toinen lapsi tilauksessa.

Mäkin olisin kiinnostunut face-ryhmästä, mutta en ihan vielä taida uskaltaa sinne. Vasta, kun on ultrassa käyty. Toivottavasti silloin ei ole ryhmä vielä suljettu...
 
Moikka. Ehkä tänne nyt uskaltaudun joukkoon pikkuhiljaa :).

Mietin pitkään uskallanko rekata millekään foorumille edes vai meneekö heti kesken, mutta päätin lopettaa tuon pelkäämisen, kun ei siihen voi itse määräänsä enempää vaikuttaa ja oli ihana lukea teidän juttuja.



Eli tosiaan, n. 30 vuotias pariskunta ja itsellä takana lapsen yritystä jo lähemmäs kymmenen vuotta, mies vaihtui pari vuotta sitten ja ehkäisyä ei olla käytetty kertaakaan uudenkaan kanssa, eli tervetullut olisi pieni ollut meilläkin jo pitkään. Hakeuduimme vihdoin hoitoihin muutama kuukausi sitten ja heti ensimmäisellä inseminaatiolla tärppäsi.

Plussasin ensimmäistä kertaa jo reilu viikko sitten, mutta la-su siis olisi pitänyt vasta alkaa kk:set(kierto hieman mitä sattuu ja tämä pisimmän mahd. mukaan, mitä ollut lähiaikoina, plus ovulaatiosta laskettuna...), joten katsotaan miten käy. Tunsin melkein heti inseminaation jälkeen olevani raskaana, vaikken ole oikein koskaan uskonut, että sen voisi tuntea, ainakaan näin vahvasti. Ikinä ei päätä särje normaalisti ja alkoi ovulaatiosta viikon päästä mielettömät päänsäryt, joka vieläkin ajoittaista ja joka päiväistä. Samoin finnejä alkoi ilmestymään naamaan, ikinä niitäkään ollut, ei edes teininä ja jatkuva nippailu vatsassa.

Testejä myönnän tehneeni varmaan pian kolmisenkymmentä jo, vaikka vasta 4+4 mennään, eh....näitä olen siis saanut ilmaiseksi onneksi ystävältä ja ehkä hieman on tuntunut epätodelliselta, teen vieläkin yhden päivässä hermostuksissani.

Tänään kävin verikokeissa testaamassa hormoonipitoisuuden(huomenna tulos) ja ensimmäinen ultra viikolla 6, koska muuten joutuu odottamaan joulun pyhät epätietoisuudessa, seuraava heti joulun pyhien jälkeen, jos kaikki menee hienosti. Laskettu aika siis näillä näkymin 14.8 ja Treella kaiketi synnytellään :)

Jännä miten odottaa pahoinvointia ja suorastaan toivoo aamuisin, että alkaisipa jo päänsärky, jotta tietää kaiken tuolla olevan paikallaan vielä.

Facebook ryhmä kiinnostaisi kovasti kyllä.
 

Yhteistyössä