Elovauvat 2014 <3 *joulukuussa*

Väsymyksestä Mä olen huomannut kun olen liikkeessä ni ei väsytä mut sit ku istahtaa ni johan iskee. Eli tänään aamulla mä sit siivosin koko kämpän :D ja herkuttelin pekonilla. :p Toivon vaan että viimeistään ens vuonna väsymys olis jo poissa. Mulla alkaa koulu taas ja esikoinen menee päiväkotiin. Ehdin taas käydä sen puoli vuotta koulua ja sit jään tauolle. Mä nimittäin olin raskaana ku alotin. Ihan hyvä vaan, kun paha lukihäiriö on niin hitaasti hyvä tulee. :LOL: Muuten kyllä jännittää kauheasti, miten esikoisella lähtee dagis sujumaan ja mulla koulu... Ollaan niin tiiviisti oltu yhdessä. :heart:

Me oltais tänään menossa appivanhemmille ja mä en tiedä mitä mä tekisin tälle turvotukselle. Ihan selvä pömppö ja en nyt ihan vielä halua että kukaan tietää. :kieh: Ehkä mä vaan laitan hupparin. :LOL: Nimittäin torstaina kun olin plussannut ja oltiin siellä ni appi jo kyseli että kauan meinataan vielä mahtua tähän nykyiseen kämppään. En sit tiedä arvasko vai muuten vaan heitti ilmoille isompaan kämppään muuttamisen. :confused: Ai minäkö vainoharhainen. :LOL:

Tulipas taas oma napailtua. :ashamed:

Ihanaa sunnuntaita kaikille, voikaa paksusti! :D
 
Ensinmäinen, sullakin taitaa olla heinäkuun puolella laskettu aika jos viikot on jo 6+6? Et oo nimittäin ilmoittanut vielä mitään laskettua aikaa…Jännää miten paljon tänne on tullut heinäkuisia :D Vaikka tietysti ymmärrän niitten kantilta joilla on jo enemmän lapsia ja tietää että venyy synnytys elokuun puolelle.

Pakko oli tulla oma napailemaan… Ihan JÄRKYTTÄVÄ väsy täälläkin! Ei pysty mitään muuta ku makoilemaan. Oon myös ihan järkyttävän huonolla tuulella :/

Syön Minisunin Mama -multivitamiinejä.

Mä aion kyllä osallistua sikiöseulontaan, koska silloin pääsee np -ultraan :)
 
Heippa! Täällä ilmoittautuisi mukaan odottamaan elovauvaa 24-vuotias rouva. ;) Meille odotellaan kolmatta murua. Tytöt ovat syntyneet 11/10 ja 1/13. Tärppäsi yk2. Synnytyksen ja imetyksen jälkeen kerkesi olla kahdet menkat.

18.8. Pink89 / 24v / kolmas / KAKS
 
Aika jännä Ensinmäinen, että pääset terveyskeskuksen kautta varhaisultraan. Onko sinulla epäsäännöllinen kierto tai jotain kun ei viikoista ole edes summittaista tietoa?

Sikiöseulonnoista
np-ultrasta ja niistä verikokeistahan (= sikiöseulonnat) ei aiheudu minkäänlaista keskenmenon vaaraa, eli siitä syystä ei kannata niitä jättää välistä. Vasta jos siellä havaitaa jotain poikkeamaa niin on mahdollisuus esim. lapsivesipunktioon, jossa se keskenmenon vaara on. Mutta tällaisia ei siis tehdä normaalisti jos kaikki on ultrassa ja niissä verikokeissa ok.

Minä kyllä ymmärrän heinäkuisia myös siltä kantilta, että en itsekään mielelläni liittyisi kuukauden ketjuun niiden viimeisten päivien joukossa kun muut ovat keskustelleet jo kuukauden ajan sivutolkulla. Elokuun alkupäivät on kuitenkin niin lähellä sitä heinäkuun loppua, että mukavampi varmasti meidän kanssa aloittaa juttu alusta.
 
Tervehdys!

Jospa minäkin sitten liittyisin mukaan. Plussattu on jo yli viikko sitten mutta vieläkin kovin epätodelliselta tämä raskaus tuntuu.

Meille toinen lapsi tulossa ja ikäeroa lapsille tulisi viisi ja puoli vuotta. Jotenkin kovasti erilaiselta tuntuu tämä raskaus kuin ensimmäinen. Pahoinvointi ei ole vielä alkanut. Esikoisesta alkoi näillä paikkeilla ja sitä sitten jatkuikin pitkälle yli puolivälin raskautta. Siinä ehkä yksi syy miksi seuraava lapsi oli aikataulussa vasta nyt ;)

Laskettuaika pitäisi laskureiden mukaan olla 6.8. Eli nyt siis jotain 5+4. Neuvolaan en ole vielä ehtinyt soitella. Olkoon se ensiviikon "to do" -listalla. :)

Eli jos joku sitten vaikka minutkin lisäilisi listalle: tiiti85, 28 vuotta, 2. lapsi, LA 6.8., SATKS

-tiiti-
 
Mulla on kierto jopa 45pv. Sitä neuvolassakin ihmetteli ja sanoi että ei voi olla varmaa koska hedelmöittyminen tapahtunut.

Ja kiitos lisäselvityksestä sikiöaeulontaan, kai sinne sitten uskaltaa :)

Pinsuli: netti laskurin mukaan meni elokuulle ja viikot ei olisi vielä noin pitkällä. (Tein niillä missä sai itse muutettua kierron 45pv asti) Mutta itse kun laskee edellisten kk alusta, niin on noi 6+6. Siksi odottelen ultran tarkempaa tietoa sikiön iästä :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys kaikille ja uusille tervetuloa!

Monilla tuntuu olevan kova väsymys päällä tänään, niin myös mullakin ja töihin pitäisi vielä iltavuoro mennä tekemään tänään. En ymmärrä miten tuun selviää siitä 7 tunnista, oon siis pienessä kaupassa töissä ja työvuorot tehdään yksin, varsinkin näin viikonloppuisin. Inhottavaa muutenkin ja nyt varsinkin raskaana ollessa kun pissalla saa olla koko ajan käymässä. Kaiken lisäksi mies on flunssan onnistunut tartuttaa mulle, mutta oon niin lojaali työntekijä etten voi saikkua hakea koska se sotkee muiden työvuorot.. Ja olin just lokakuussa 3 päivää saikulla.. Helpottaisi kummasti jos kassalla ollessa voisi istua, mutta ei. Siinä ei vaan voi istua, tupakkakaappi on niin kaukana kassalta että saa olla koko ajan ravaamassa edestakaisin. Valivalivali, mies ei oo kotona niin pakko jonnekin avautua :D
 
Onko täällä muita jotka tekevät kolmivuorotyötä? Mielenkiinnolla odotan mitä kroppa sanoo kun ensiviikolla pitäisi yövuorot aloittaa.. Onko lie väsymys kaksin kertainen kun normaalisti.. Tänään kävin niitä vitamiineja ostamassa josko tää jatkuva väsy nyt noilla pikkuisen helpottaisi..

Ja tervetuloa kaikille uusille.. :)
 
Ensinmäinen, ah niin tietysti, olishan mun pitänyt toi muistaa :) Puhuit kyllä siitä aiemmin, mutta täällä nyt tulee niin paljon informaatiota kaikilta et kestää varmaan hetki muistaa mikä liittyy kehenkin!

Mulla noi vitamiinit ei auta väsymykseen yhtään, tai siis joka tapauksessa oon ihan rättipoikki. Oon kyllä syönyt niitä jo puoli toista vuotta, joten voi olla että olisin vielä väsyneempi jos en söis niitä. Eli kannattaa kyllä syödä! :)

Pink89 ja tiiti85, tervetuloa! :)

Mua kyllä harmittaa teidän puolesta joilla on töitä! :( En vois kuvitellakaan miten kamalaa olis olla tän väsyn kanssa töissä… Paljon tsemppiä teille!
 
Jos sitä rohkaistuisi nyt kirjoittamaan tänne :) Elikkäs olen 24-vuotias, jolla 2 lasta, syntyneet 10/2006 ja 02/2011. Nyt kolmas tulossa, laskureilla LA 18.8.2014 <3 Nyt kovasti toivon tämän raskauden sujuvan loppuun saakka, KM 10/2013 viikolla 8.
 
Onpas tänne viikonloppuna tullut paljon uusia ! Tervetuloa!

Viikonloppu mennyt rennosti kotoillessa ja IKEAssa. Lievää kuvotusta ollut edelleen ja hieman huolettaa kun ei vieläkään r-testin viiva ole kontrollin vahvuinen.
19pv kuitenkin olis se varhaisultra, joten jos sinne asti malttaisi! Jos ei niin pitänee varmaan vängätä hcg-arvo mittaukseen jo ennen sitä.

Fb-ryhmään haluavat laittakaa viestiä Niinu88:lle :).
Tän vois päivittää myös tuonne etusivulle ?
 
Tervetuloa uudet! :wave:

Me tultiin just anopilta syömästä ja siellähän miehen sisko paljasti että heille tulee kesällä kolmas vauva. :heart: Vähän rupes posket kuumottamaan mutta me ei vielä kerrottu että niin meillekin. Halutaan oottaa sinne np-ultraan asti ennen kuin kerrotaan. Ollaan siis siskon kanssa taas samaan aikaan raskaana. Viimeksi ku odotin esikoista oli sama juttu ja serkuilla on kuutisen viikkoa ikäeroa. Jänniä yhteensattumia. :D

Mä en oo tehnyt kuin yhden positiivisen testin. Mä päätin lopettaa heti ku se testi näytti positiivista. Alkaa vaan liikaa ressaamaan kun miettiin että onko vahvistunut vai ei. :rolleyes:

Nyt on taas nälkä ni voi vaikka syödä iltapalaa. Eihän siitä ole kauan kun vedin jo mahan täyteen lihapullia ja savustettua kalaa. :LOL:

Huomenna aikanen herätys, jo ennen klo 7. Mitenköhän mä selviän siitä päivästä kun koko ajan väsyttää. |O Kiva mennä nuokkumaan päiväkotiin ( ollaan siis menossa tutustumaan sinne).

Fb houkuttelee mutta odottelen ainakin sinne ekaan neuvolaan. :rolleyes:
 
Tänään ollu taas nälkä-väsy-päivä. Nukuin 12h yöllä, mies teki hyvää ruokaa päivällä, söin ja menin nukkumaan, nukuin 2h ja TAAS söin... Voi hele tätä väsyä ja nälkää ja palelua, makeeta ku syö niin heti ällöttää, mutta kaikkea suolasta vois kyllä vetää napaan niin paljon, että :p

Miimii & papu 5+1
 
Ensimmäinen mä huhuilen niinua että tulee täällä käväsemään niin saadaan sut fb:n puolelle :)

Mulla herätys huomenna viideltä - voi jösses sentään! Töiden jälkeen meenkin tekemään itselleni uutta saliohjelmaa koska en mitään turhia ja tyhmiä riskejä halua tän raskauden kanssa ottaa. Saa tehdä suoraan sellasen ohjelman, mistä voin jättää vatsat jossain välissä pois.

ja noista seuloista - me mennään. Vaikkei viimeksi kiinni jäätykkään, niin osaa suhtautua jo np-seulaankin ihan eritavalla. Pyytää muutakin tietoa kuin pelkän riskiluvun =)
 
Kivuista...en muista, et edellisessä raskaudessa olisi ollut kipuja näin alkuraskaudesta. Nyt niitä on ollut plussaamisen jälkeen, tosin ovat merkittävästi vähentyneet. Eli jos sit seuraavan kerran vasta kesällä ;)

Oltiin tänään pyörimässä vähän kaupoilla ja täytyy sanoa, ettei kyllä oltu ainoita :D Onneks viimeinenkin joululahja saatiin tänään ostettua niin ei tarvitse niitä stressata :)
Kertokaa oi viisammat mistä mä löytäisin jouluverhot? siis sellaset mis ois jotain tonttuja tms. Olisin halunnut sellaiset, mut ei tullut missään vastaan :(

Onko kukaan kärsinyt haamupotkuista? ..mulle alkoi tulemaan niitä tytön täytettyä 2. Nyt oonkin sit miettinyt, et tunnistanko sit tulevaisuudessa vauvan potkut näistä haamuista?? :eek:

Varhaisultrasta kysymys.. Se tehdään varmaan aina sisäisesti? useinhan tuo virallinen ensimmäinen ultra tehdään myös, multa tosin viimeksi teki vatsan päältä kun oon niin pieni kokoinen..

reirei ja masukki 5+3
 
Huomenta :wave:

Olipas mukava viikonloppu. Ollaan kerrottu tästä raskaudesta jo lähes kaikille tuttaville :D vaikka näin alussa ollaankin...
Tänään soittaa neuvola lääkäri, koska kahdessa edellisessä raskaudessa olen kärsinyt kroonisesta virtsatie infektioista, jotka ovat sitten päässy leviämään munuaisiin. Jos saisin nyt heti alkuun estolääkityksen : /

Mulle voisi päivittää, Neuvola 2.1 ja NP 28.1

Ei onnistu tällä tabletilla värillä laittaa noita tietoja : /
 
Viimeksi muokattu:
Noni, nyt on mullekki neuvola sit varattuna, eli 8.1.2014 on eka käynti :) Onneksi mulla on noin lyhyt matka ku tien toiselle puolelle mennä. Jaksaa sit ison mahanki kans pyöriä tohon :D

Se tätskä sano, et ois nyt 5+3 ja LA 8.8, mutta ei muutella niitä tänne mitenkää vielä, ootan sen ultran et mitä se sanoo :)

MiiMii & papu 5+1 (omien laskujen mukaan ;) )
 
Päivitetty :)

reirei, joo varhaisultra tehdään sisäkautta, kun sitä alkiota on mahdoton vielä nähdä mahan päältä kun se on niin peeni :) Mulle tehtiin niskapoimu-ultra kyllä kans mahan päältä viime raskaudessa. Oon kyllä myöskin pienikokoinen.

Onpas nyt pää tyhjä, kun en mitään sanottavaa keksi… :D Olo on aamulla tavalliseen tapaan suht normaali, mitä nyt tuohon kylkiluiden väliin mahan puolelle pistää jostain syystä.

Pinsuli ja himpula(?) 6+3 <3
 
Mulle jouduttiin tekemään ru:kin osittain myös alakautta. Tosin meillä pieni vastasikin viikkoja 17-18 20 sijaan ja oli niin syvällä mun lonkassa etteivät sikiötutkimusyksikössäkään pärjänneet pelkästään mahankautta ultratessa. Vaikka sama se mitä kautta ultrataan, kunhan selviää onko kaikki kunnossa :)

Mä kärsin aivan jäätävästä palelusta. En niinkään ulkona (mikä on hassua kun on kuitenkin pakkasta) mutta sisällä vaikka on farkut ja pitkähihaista niin saa vetää villasukkia ja villatakkia päälle ja silti paleltaa! Meillä on kotonakin aina se 23 astetta lämmintä :D
Tänään myös väsymys on aika suurta.
Töiden jälkeen pitäis jaksaa raahautua kuntosalille päivittämään saliohjelma ns raskausystävälliseksi. Ei sillä että juurikaan salilla käyn, mutta kun tuntuu että kunto romahtanut noissa ryhmäliikunnoissa niin ehkä sitä vois sitten kanavoida tota liikuntaa salille ja koiralenkkeihin. Mä kun en voi "sietää" sitä etten saa tunneilla tehdä satalasissa ja nyt kun vielä on niin alussa ettei päällepäin näy niin voi elämä että jurppii :D
 
Huomenta!

Kaiholla muistelen niitä leppoisia aikoja, kun odotin ensimmäistä, ja tein opintoja lähinnä etänä yliopistolle. Silloin oli aikaa vaikka ottaa päikkärit tai mennä kävelylle keskellä päivää. Oikein ihmettelen näin jälkikäteen, miten "vaikeeta" oli saada kammettua itsensä silloin edes luennolle :) Opinnot edistyivät hitaasti... Jaksoin opiskella ehkä 2-3 tuntia tehokkaasti päivästä ja loppuaika meni vaan haaveillessa... Pystyi vaan keskittymään omaan napaan :D Se oli ainutkertaista mutta ihanaa. Nauttikaa siis te ensimmäisen odottajat rauhasta ja itseensä keskittymisestä, tämän jälkee se ei olekaan enää niin helppoa :)

Olen jo ihan stressissä töiden takia. Miten kaikki järjestellään, miten ehdin perehdyttää sijaisen (itselläni meni noin 4 kk ennen kuin tajusi asioita edes suht jotenkin ja vuoden verran että alkoi aivan itse osata hommat tehdä). Projektit vaan lisääntyy tässä vielä kevään aikana... Paljon on siis järjestettävää ja valmisteltavaa ennen kuin voi jäädä lomalle juhannuksen tienoilla.

Malttamattomana odotan viikon päästä olevaa ultraa että tilanne varmistuu...

Mutta nyt töiden kimppuun!

Mussukka ja pikkumussukka 7+0
 

Yhteistyössä