Elovauvat 2014 <3 *joulukuussa*

Joskos tämänkin naikkonen uskaltaisi tänne :)
Oon siis 27-vuotias, kotoa löytyy 2,5v. tyttö, mies ja sekaroitunen koira. Molemmat meistä tekee vuorotöitä, joten neitokainen on vuoropäiväkodissa.
Keskenmenon sain 10/13, kuukautisia ei ehtinyt olla välissä kun tein plussatestin.. toivotaan, että tää raskaus menee paremmin :)
Esikoisen syntyi Naistenklinkalla ja tulokas toivottavasti Kätilöopistolla.
Tietääkö joku mitä eroa on Haikaranpesällä ja sillä toisella osastolla?

Juurikaan oireita ei oo.. rinnat hieman arat ja ehkä hieman kuvotusta..ellen sitten kuvittele sitä :D ruoka ei tahdo maistua, mut en tiedä liittyykö se varsinaisesti raskauteen? :eek: Hieman on siis epätodellinen ole raskauden suhteen, viimeksi kun pahoinvointi alkoi melko pian plussan jälkeen. Sitä riemua kestikin sit ainakin puoleen väliin raskautta :D ..oonko hieman outo, mut toivoisin jopa pahoinvointia? :D tulisi jotenkin todellisemmaksi tää raskaus.

Ei olla kerrottu vielä juuri kenellekään. Pomolle kerroin,kun varhaisultara on kesken työpäivän ja sitten yhdelle ystävälle, jotta hän voi juoda pikkujouluissa mun juomia. Siis jos sattuu, että otetaan joku alkumalja tms. niin ei tarvii muiden ihmetellä miks mun lasi ei tyhjene.

Oikein hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!! :)

reirei/27v./2.lapsi/Kät
Vu: 19.12, N: 7.1. LA 7.8.14
 
Liityn joukkoonne :)

Laskettuaika ei vielä tiedossa:
Ensinmäinen/ 21v/ 1. lapsi/


Tein siis ke 3.12. testin ja positiivinenhän sieltä putkahti! Olihan se pieni shokki. Minä vain hymyilin, mies ei tiennyt itkeäkkö vai nauraakko, eikä tiedä oikein vieläkään, vaikka tämä harkittua olikin :)

Kävinkin jo verikokeissa ja ma saan sieltä varmistuksen raskaudelle, jos ne kaikki viisi testiä olisikin olleet väärässä :S

Varailin ajat jo varhaisultraan ja äitiys neuvolaan. Ei voi olla liian hätänen? ;)

Laskurin mukaan olisi menossa 5 + 3.

Raskaus oireista:
Minulle tuli ihan ekana kuumeinen olo ja nenä on tukossa kokoajan ja aivastelen + hengästyin pienistä asioista ja sydän lyö paljon raskaammin. Myös rintoihin tuli joka päivä todella kovia kipuja. Kyljellään ja mahallaan ei voinut nukkua.

Pian jälkeen alkoi kovat vatsan vihlonnat, odottelinkin sen takia kuukautisia. Kivut vain olivat kuukautisten alkamis kipuja kovemmat. Niitä kesti ehkä viikon ja nyt on helpottanut. (tulee enää liikkeessä välillä)

Myös etovaa oloa ja pahaa turvotusta on kokoajan! Ruoka ei oikein maistuisi :S
 
Viimeksi muokattu:
Täältä kans joukkoonne liittyy uusi elokuun vauvan odottaja. :)

Lyhyesti: Ikää 28 vuotta. Esikoinen täytti syyskuussa 5 vuotta. Pikkukakkosen yritystä takana 3 vuotta. Sinä aikana 3 keskenmenoa rv:illa 6-10 (viimeisin km 11/2012) ja useita kemiallisia raskauksia. Endometrioosikin haitannut ilmeisesti raskaaksi tuloa.
Nyt vihdoin ja viimein sitä oltais taas raskaana! :heart: Josko neljäs kerta toden sanois. :)

Ensimmäisen haamun sain testiin dpo 7 ja oon siitä lähtien testannut joka päivä. Olen "hätähousuisin himotestaaja" mitä maa päällään kantaa! :D Mutta toisaalta testien tekeminen tuo varmuutta ja lisää uskoa tähän raskauteen, keskenmeno kun pelottaa aina ja ikuisesti. Eilen sit digi sanoi "raskaana 2-3" niin päätin uskoa tähän juttuun. :heart:

Ovulaatiota en tässä kierrossa tikuttanut, mutta luulen tunnistaneeni sen oireista, joten lasketun ajan olen katsonut laskurista sen perusteella. Raskausoireitakin on eli rinnat on tosi arat, ei kuitenkaan yhtä arat kuin pari päivää sitten (tottuneeko keho tohon hcg:hen ja siksi ei reagoi enää niin voimakkaasti??) ja pientä pahaa oloa on silloin tällöin, varsinkin kun on vatsa tyhjä. Repäisykipuja tuntuu välistä niin rajuja et tekis mieli huutaa. Eipä juuri muuta tällä hetkellä..

Tässäpä mun rivi: LA 15.8.
MiNalo / 28v / 2.lapsi / OYS
 
Kauhia määrä tullut uusia tänään, kiva! :D Lisäilen teidät Daisy D., reirei, ensinmäinen ja MiNalo listoille :) tervetuloa! Lisäsin myös Porvoon sairaalan tuonne listalle, pitäiskin katsella vähän että puuttuko jotain muutaki :)

).( Hyyyi mulla on nyt taas huono olo. Aamulla tuli oksu kurkkuun, mut ei ylös asti :D Alavatsaan sattuu, mutta tiedäppä taas johtuuko suolihommista vai mistä.

Pinsuli ja himpula (edelleen) 6+0 <3
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää itsenäisen Suomen syntymäpäivää kaikille!!

Jeii, uusia odottajia onkin mukavasti tullut joukkoon. Ja kiitos Pinsulille sivun ylläpidosta!

mariet taisi puhua neulomusjutuista! Täältä löytyy yksi kova puikkojen heiluttaja myös! Sellaista luonnonvalkoista tai harmaata neulehaalaria olen mietiskellyt tekeväni poisilla napeilla. Nyt on näitä joululahjajuttuja vielä niin paljon tehtävänä että en sen enempää ole miettinyt vielä.

Me ei raskaudesta kerrota kenellekkään vielä moneen viikkoon. Ensimmäisen lapsen kohdalla töissä kerroin vasta viikolla 25, kun alkoivat kyselemään. Ja omille vanhemmille kerrottiin siinä 15 viikon kieppeillä. Olen halunnut pitää nämä raskaudet ihan itselläni aika pitkään ja inhoan yli kaiken niitä vatsaantaputtelijoita ja ruoka-aine valistajia :kieh: Onhan tämä vielä tietty hieman aikaista täällä kekkuloida, koska voihan tässä käydä vielä miten tahansa!

Zemppailut vielä kaikille pytynhalaajille! Ja ne jotka ovat oireettomia, niin silti kaikki voi olla hyvin ja pieni kasvaa! Minulla takana kaksi aika oireetonta raskautta. Ajattelen niin että turha stressata sellaista mihin et pysty kuitenkaan itse vaikuttamaan. Ja tämä muu perhe ja eläimet pitääkin niin kiireisenä, ettei omaa napaa kerkiäkään tutkiskelemaan niin paljon! :whistle:

Viikonlopun jatkoja kaikille!

SR
 
Mun LA on laskurin mukaan 29.7 Jos kellään ei ole mitään sitä vastaan että jatkan silti tässä ketjussa vaikka oikeasti kuulusin tuonne heinäkuisiin muttakun alusta asti ollu tässä mukana niin ois kiva =) Että jos joku voi lisätä mun lasketun ajan tonne listaan
 
Lisään Nanna :) Onhan tuossa 29. pvssä toinenkin ihminen jo, ja sunkin LA ehtii muuttua vielä moneen kertaan.
Edit, ei ollutkaan muistelin väärin :D Mun kaverillani on kans LA 29 pv, mutta on tuolla muitakin heinäkuun puolella olevia.
 
Viimeksi muokattu:
Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille!

Onpa paljon uusia tullut joukkoon, tervetuloa :flower:

Olen ajatellut hakeutua tuonne FB:n puolelle mahdollisesti vasta VU:n jälkeen, jos ollenkaan. Katsotaas sitten...

VU:n tarpeellisuudesta. Kyllähän sitä ilmankin pärjäisi ja asiat selviäsivät sitten aikanaan, mutta olen sen verran kärsimätön ja suunnitelmallinen luonne, että haluan mahdollisimman pian tietää onko masussa varmasti elämää. Tuntuu, että olisi paljon rankempaa toipua epäonnistuneesta raskaudesta jos ensin odottelee sinne 12-14 viikolle asti ja sitten vasta käy ilmi ettei mitään alkiota olekaan. Varsinkin jos asia on jo käynyt ilmi useammalle ihmiselle ja sitten joutuu vielä heillekin kertomaan :( Itse pystyn varmasti olemaan rauhallisempi, stressittömämpi ja onnellisempi odottaja, kun on ultrassa tilanne tarkastettu. En usko ultran haitallisuuteen, sillä tutkimus kuitenkin kestää aika vähän aikaa.

Sisaruksille kerrotaan varmaan vasta sitten suht varmoilla viikolla, tai ainakin yritetään salata sinne saakka. Ekaluokkalaiseni on mun mielestä kyllä jo tutkaillut mun masua vähän epäilevällä ilmeellä... Ollaan kuitenkin aika paljon luettu vauvan saantii liittyviä lastenkirjoja, kun 3-vuotiasta kiinnostaa aihe kovasti. Voi siis olla että isommalta alkaa kohta kysymyksiä tulla. Sen vaan sitten tietää, että ainakin jo tuolle pienemmälle kertoo, niin sitten tietää päiväkodin ihmiset, naapurit ja kaikki :D Isompi ehkä jo osaisikin jonkin aikaa pitää salaisuuden...

Itsenäisyyspäivän viettoa jatkamaan lähtee

Mussukka82 ja pikkumussukka (?) 6+4
 
Iltaa ja hyvää itsenäisyyspäivää! :wave:

Nyt voin minäkin kirjautua tälle sivustolle, kun plussat vahvistettu kolmeen kertaan. :D Oireet alkoi viikko ovulaation jälkeen. Yhtäkkinen kylmyys, väsymys ja mahan vihlonnat. Nyt ollaan tässä sitten rv 4+4. Eilen soitettu neuvolatädille ja nyt vaan odotellaan sinne pääsyä. :flower:

Perheeseen olisi siis tulossa ensimmäinen vauva. :kiss: Vastaanottamassa uutta pienokaista on aviomies ja kaksi koiraa.

Tää kaikki on niin jännittävää, että ei oikein meinaa uskoa todeksi. :)
 
Moikka! Minäkin liityn joukkoonne! :heart:

Tässä nyt toisen plussan jälkeen uskallan sitte kirjotella minäki. :D

Nyt ois 4+6 ja LA laskureiden mukaan 10.8.2014, neuvolaan soittoa maanantaina. :)

Meille siis tulossa nyt uusioperheeseen 8. lapsi ja eka yhteinen, mulle neljäs oma.

MiiMii_4 / 25v / OYS / neljäs / LA 10.8 (muutoksia voi tulla)

Miimii & papu 4+6
 
Ultraääni ON turvallista ja sitä on TUTKITTU PALJON :) siitä ei siis ole minkäänlaista haittaa kenellekkään.

Että tervetuloa vain kaikille uusille mukaan :)

Oli tänään pakko vielä ostaa yksi cb:n digi ja sieltä pärähti "raskaana +3" jeee!!! :))

Vointi on vaihetelevaa. Pari päivää ollut kesto krapulaolo. Väsyttää niin paljon!! Esikoisesta ei todellakaan väsyttänyt näin paljoa, eikä kyllä ollut pahoinvointiakaan näin paljon. Nyt herään öisinkin siihen palantunteeseen kurkussa :O

Varhaisultraan ei vieläkään olla saatu varattua aikaa. Täällä Ranskassa puhutaan niin vähän englantia niin ahdistaa ottaa yhteyttä edes.. Nyt kuitenkin saimme tänään lomakkeen joka pitää täyttää. Tällä lomakkeella minä ja meidän esikoinen päästään mieheni sosiaaliturvan alle täällä. Mieheni siis on Ranskan sos.turvassa ja minä pojan kanssa Suomen. Jokatapauksessa tuolla kortilla mahdollistuu se että pääsen täällä ilmoseksi ultriin/lääkäriin. Huippua! :) ...ainoa vain että kortin tulossa kestää 2-3viikkoa (eli 4-5 ;) ) niin me varmaan vai teemme niin että mieheni työpaikkalääkäri kirjoittaa ultraan lähetteen ja sit vain maksetaan se mitä pitää :)

Ekaan neuvolaan/seulontaan pääsen kuitenkin Suomessa vasta helmikuun alussa jolloin "jo" 14+ viikkoja :)

Ainiin varasinpa itselleni sokerirasitukseen ajan. OUJEE :)

Hemutus ja nimetön 6+1

Varhaisultrassa ainakin viimeksi esikoisemme sai lempinimen. Sitä odotellaan sitä. Toistaiseksi nimettömällä mennääm :D
 
Jee, tänään 5+0. :) mietin tuossa, että varailen ens viikolla ajan neuvolaan niin viikotki alkaa varmistuun ja pääsee alkuun tässä hommassa taas :) Meillä ei isommat lapset vielä tiiä tästä hommasta, mitähän lie sanovat.. Sen tiiän että 4 nuorinta on ihan mielissään, mutta teinit saattaa vähä nyrpistellä nenäänsä...

MiiMii & papu 5+0
 
Nyt sitten HelmiPöllö ja Mequ, voisitteko siirtyä muualle keskustelemaan tästä ultra-asiasta, jos keskustelu menee tuohon suuntaan. Mielipiteitä saa tietysti olla, mutta tuskinpa sarkastisia kommentteja täällä kaivataan. Jollekin voi tulla paha mieli...

MiiMii_4 tervetuloa! :) :wave:

Zemar haluaisitko kuitenkin listoille tulla tänne? Tämä on kuitenkin sen facebook -ryhmän kantaryhmä.

Mää en muuten varmaan oo sit tulossa sinne FB -ryhmään, ja toivoisin että joku jäis tänne mun kanssa juttelemaan. Ja painotan syvästi sitä, että please vaikka juttelisittekin suurimmaksi osaksi tuolla FBn puolella, niin jos tulee jotain päivitettävää niin ilmoitaisitteko täälläkin? Esikoisen ryhmän kanssa kävi juurikin niin, että kun kaikki hävis FBhen niin loppujenlopuksi n. 140stä odottajasta ehkä 40-50 ilmoitti lapsensa syntymästä kaksplussassa. Se lista jäi harmittavan keskeneräiseksi, ja tietysti harmitti kun ei tiennyt yhtään mitä muille kuuluu. :/

).( Kävin ostamassa esikoiselle joululahjoja, ja samalla oli pakko vähän vääntää itkua pienille vaatteille… :') Hih. Kyllä sitä ollaan herkällä päällä.

Pinsuli ja himpula 6+1 <3
 
Minäkin toivoisin, että täällä ei pahemmin alettaisi vääntämään kättä mistään vaan pidettäisiin ketju hyväntuulisena.

Minä puolestani tihrustin eilen itkua kun Itsenäisyyspäivän juhlissa haastateltiin sitä naista, joka oli ajanut Jorviin pipokampanjaa.

mariet ja pieni 6+1
 
Toivottavasti kaikilla on ollut mukavia itsenäisyyspäivän juhlallisuuksia :) Täällä herkuteltiin ja laitettiin soihdut ulos ja kynttilät ikkunoille.

Oloista
Täällä alkaa kestokrapula pysyä vakituisena kaverina. Jatkuva huonovointinen ja vetämätön oli, mitään muka ei jaksais oikein tehdä.

Mariet
Ihana, jos sua on siunattu hyvillä käsityötaidoilla. Mä en osaa sitte en mitään! Meillä äiti on hirvee käsityöihminen, eli se saa luultavasti kutoa ja neuloa nuttuja vauvalle :) Olis kiva, kun jaksaisit ottaa kuvia tekeleistäsi, niin vois saada ideoita!!
Ja onnea ihanasta digituloksesta!

Juhlista
Täällä niitä juhlia olis vaikka joka viikonlopulle. Ollaan aika meneviä miehen kanssa ja saas nähdä miten nää loppukuun juhlallisuudet hoidetaan. Ensviikollakin olis kahdet toiset vähän pienemmät ja toiset isommat juhlat. Ja mikähän olokin mulla silloin on :/. En kyllä vielä haluisi kertoa ainakaan!

Daisy, reirei, Ensinmäinen, MiNalo, Saanuska ja MiiMii
Tervetuloa!!
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Kyllä mä ainakin meinaan tännekin päivittää vaikka fb:n puolelle siirtyisinkin. Viime ryhmästä tuli itselle ainakin todella tärkeä ja on edelleen. :heart:

oloista siis ihan koko ajan väsyttää, voi hyvänen aika sentään! |O Sit koko ajan saa pelästyä kun valkovuotoakin tulee.. :x Eilen iski vielä ihan kauhea turvotus, mieskin huomas sen. Ei oikeesti se maha saa vielä tulla ollenkaan esiin, jotenkin tuntu et kaikki kyylää sit sitä. :LOL: Sit mies totes et ehkä siellä onkin 2 ( meidän molemmissa suvuissa kulkee kaksoset ja siskolla on jo yhdet) mut enpä oikein tiedä... :LOL:

Eiköhän jokainen saa käydä tai olla käymättä varhaisultrassa jos niin haluaa. =) En mä esikoisen kohdalla käynyt ja kaikki meni tosi hyvin. Jos neuvola ei lähetä nyt varhaisultaan niin tuskin menen nytkään. :) Myös doppleria en hanki, oon sitä mieltä et aiheuttaa vaan liikaaa ressiö jos yks kaks ei sydänääniä löytäiskään. :confused:
 
Niin ja kun kaikilla ei tosiaan ole edes varaa varhaisultraan. Ei siellä niin tärkeä ole käydä, koska tosiaan kohdunulkoiset raskaudet YLEENSÄ oireilee joko kivulla tai vuodolla. Molemmillakin voi. Eli eiköhän jätetä tämä tähän :)

Voi että mäkin itkin eilen itsenäisyyspäivän juhlia katsoessa! Etenkin Maamme -laulun aikana ja Finlandia hymnin aikana (niin kaunis sävellys).

Kaaduin muuten eilen suihkussa! :(( Just kun puhuin yks päivä täällä etten yleensä kaatuile! Sillekin itkeskelin aika kovastikin, kun säikähdin tosi paljon. Pitää olla tulevaisuudessa varovaisempi...
 
Pinsuli
täälläkin herkistyttiin itsenäisyyspäivänjuhlakonsertista, se oli upea! Hui, varmasti säikäyttää hetkeks tommonen liukastelu.

MiiMii
Onnea morsiamelle! Mites sua kosittiin?

Väsymyksestä
Mä olen normaalisti iltatorkku ja aamuvirkku, mut nyt se on kääntyny ihan päälaelleen. Aamulla ei meinaa millään jaksaa ylös ja sit yhdeksän jälkeen illalla vasta kauheet energiapiikit. Eilenkin illalla kymmenen jälkeen lähdin lenkille, kun aikaisemmin ei oikeen maittanu.
 
Heips!

Mun rivii vois päivittää vielä hiukka, kun sillon eka kertaa kirjottaessa ei tullut laitettuu kaikkee ns oleellista näkyville.. Pace / 25 /1 lapsi /kys
jos laskureita on uskominen niin näyttävät et LA olis 6.8.

Mä olen kans huomannnu et väsyttää ihan kiitettävästi ympäri vuorokauden ja nälkä on parintunnin välein.. Pahasta olosta ei onneksi ole tarvinnut vielä juurikaan kärsii.. Joskus on saattanut vähän ns palanousta kurkkuun..

Kertokaapa te kokeneemmat konkarit oletteko eka käyneet normaalisit omalääkärin puolella verikokeissa varmistamassa raskauden vai olettko suoraan ilmoittautuneet äitiysneuvolaan?
 
pace, ei sellasta tarvi mun mielestä tehdä. Soitto vaan neuvolaan :) Siellä pitää ekalla kerralla jo pissata purkkiin, luultavasti tekevät siitä testin. Mä en ainakaan viimeks mitään muuta tehny. Päivittelen sun tietoja :)
 
Fiinaliina, pötköteltii sängyllä, mies silitteli mun mahaa ja totes "Haluaisitko sä tulla mulle vaimoksi?" Jotenki niin ihana tilanne, kun plussattukki on vasta tällä viikolla :heart: Saapa nähä mennäänkö ennen papua naimisiin vai vasta ristiäisissä yllärinä vai vasta paaaaljon myöhemmin :)
 

Yhteistyössä