Elovauvat 2014 <3 *helmikuussa*

Voi ihanuus, mikä murunen siellä masussa köllöttelikään! <3 Pää-perä mitta oli 6,1cm. Oli pari päivää isompi. Niskaturvoke oli 1mm, eli normaali. Siellä hän köllötteli niin rennosti jalka toisen päällä! :D Mies ei päässyt mukaan, kun joutui jäämään kotiin oksentelevan esikoisen kans. Koko käynti oli varttitunnissa ohi.

Varattiin samalla rakenneultra, joka on 31.3. Silloin on tasan 20+0.

Tosiaan meillä tuo esikoinen aloitti yöllä oksentelun. Katotaan milloin alkaa meillä muilla. Vähän kyllä jo mahassa velloo... :(

Pink ja tirriäinen 12+2 (poikaolo vain vahvistui ultrassa) :)
 
Kertokaahan, miten nuo isyyslomat nykyään menee? Olen yrittänyt tuolta kelan sivuilta katsoa, mutta täytyypä sanoa että helppoa ei ole. Voiko isä siis olla äidin kanssa samaan aikaan kotona ja kuinka kauan? Siis sillain että siitä jotain rahallista korvausta saa :D. Toiveissa on että mies pystyisi sen muutaman viikon olemaan kotona lapsen synnyttyä.
 
Pink, paranemisia teillekin! Että tää vuoden alku on sitten inhottavaa aikaa kun noi vatsataudit kiertää :x

Fiinaliina, tuosta miehen kotiinjäämisestä, tää on niin harmi meidän kohdalla :/ Toi koulutusala mitä mies opiskelee loppuu kokonaan kun heidän vuosikurssinsa valmistuu parin vuoden päästä, niin hän ei voi olla yhtään pois koulusta, kun ei ole mitään mistä ottaa takaisin myöhemmin. Lisäks miehellä alkaa/on kesken puolen vuoden työharjottelu just tuollon ku Himpulalla on tarkoitus syntyä. Vähän harmittaa, mutta eipä sille mitään voi... :/ Jos tehdään sit kymmenen vuoden päästä iltatähtiä, niin ehkä sitten... ;)
 
Viimeksi muokattu:
Mies ei juuri tule olemaan kotona. Toki satunnaisesti voi päivällä tulla jos on jotain. Mutta yrittäjää ei kukaan lomita ja rahaa ei tule ja hommat seisoo jos ei itse ole töissä, niin ei auta. Etuna toki se, että pystyy sitten ympäri vuoden järjestelemään itse menojaan ja tulojaan ja voi välillä mennä myöhemmin töihin tai tulla aikaisemmin kotiin.
 
Ihanaa Pink89 ja MiNalo! Olisipa meilläkin yhtä onnellinen reissu perjantaina :)
Kovasti himottaisi liittyä facebook-ryhmään, mutta en tahtoisi kaikkien tuttavien tietävän.. Ei se varmaan ihan huomaamatta onnistuisi? Ensimmäisestä en paljastanut naamakirjaan mitään ennen syntymää.

Meillä myöskin yrittäjämies, eli vaikeaa sanoa isyysajasta. Pienen esikoisen kanssa olin iloinen siitä että mies ei ollut kovin paljon kotona, koska on aika huonohermoinen eikä mitenkään osallistuva ja auttavainen tyyppi. Nyt voitte kaikki huokaista ja miettiä miten onnellisia olette miehistänne :D Sanoin jo ensimmäistä suunniteltaessa että tiedän ottavani hoitovastuun, mutta onpa tuosta miehestä nyt jopa joskus apuakin ollut :)
Sikäli hiukan huolettaa tuo oma jaksaminen, kun tiedän että hoidan yksin toisenkin muksun yölliset itkut, mutta onneksi poitsulla sujuu jo yöt aika hyvin, toki niitä erilaisia kausia tulee. Välillä on käynyt mielessä että entä jos tulokkaita olisikin useampia...
 
Moi kaikille pitkästä aikaa :) kirjoittelu on vähä jäänyt kun puhelin kettuilee ja kone on aivan järkyttävän hidas! Meillä oli 27.1 np-ultra jossa kaikki oli hyvin, niskaturvotus 1,07 eli normaali. Viikot silloin oli 11+2, mutta pikkuinen oli hieman suuremman kokoinen ja vastasi rv 11+6, LA:ta ei siirretty kuitenkaan eli 16.8 pysyy. :)

Rakenneultrasta ei ole vielä tietoa, kun kuntamme hankkii ultrat ostopalveluna Turusta, kaipa sekin aika pian selviää :)

Esikoinen 1v10kk on aloittanut aivan kamalan uhman, huhhuh kun tuntuu, että välillä ei meinaa hermot kestää! Onneksi kuitenkin yleisesti neiti on kiltti ja jopa kuuntelee mitä hänelle sanotaan :D

tipsula ja (uusi tekonimi) toukka 12+4 :)

ps. Tuntuu että aika tässä toisessa raskaudessa kuluu paaaaljon nopeammin kuin esikkoa odottaessa! :)
 
Viimeksi muokattu:
Oivoi, ultra on takana ja ihana aktiivinen pirpana nähtiin ja tuli todelliseksi! :) Sykkeitäkin kuunneltiin ja hyvin löi sydän <3

Aivan ihana ultraaja oli, kertoi hyvin tarkasti ruudun näkymää ja me miehen kanssa mykistyneinä kuunneltiin. Mitta oli n. 6,4cm, eli pari päivää taaksepäin meni viikot ja la päivän taaksepäin. Minkähän olin tänne ilmoittanut.. Pidän siis kiinni 13.8 päivästä :)
Niskaturvotus oli 1,0, joten täysin normaali.

Nyt on kerrottu perheille, sukulaisille ja lähimmille ystäville. Tämä on siis TOTTA :) <3

Lisää taas myöhemmin, ihania ultra-kuulumisia myös muilla!

Elythia ja pirpana 13+0
 
Pitkästä aikaa päivitystä, mutta elossa ollaan!

Käynyt taas lukemassa ihania ultrakuulumisia...

Nyt tulee aimo annos omaa napaa, voipi ohittaa.... :)

Tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti ja JEEEEEEE kätilö on ihana! Jotenkin paljon huolehtivaisempi kuin edellinen. Kerroin pahoinvoinnista ja hän kysyi heti, haluanko siihen lääkettä. Ens viikolla saan reseptin ja otan kyllä testiin jos vielä nämä olot jatkuu. Samoin kyseli edellisestä synnytyksestä ja kerroin miten kaikki meni päin pyllyä ja just niinkuin olin pelännyt. Oli sitä mieltä, että katsotaan lähempänä tuntemuksia, ja että minähän sen lopulta päätän haluanko suunnitellun leikkauksen vai koittaa uudelleen vaginallista synnytystä. Ja edellinen mulle sanoi, ettei Ruotsissa šuositella ollenkaan keisarinleikkausta. Jotenkin huomattavasti helpottuneempi olo, vaikken tietoisesti sitä ole ajatellut vielä. Huhhuh!

Painosta ei ollut huolissaan (noussut 3kg), neuvoi vaan syömään "rasvaisempaa" ruokaa heti kun olo antaa myöden, jotta nälkä pysyy kurissa pidempään kuin nyt kun alas menee vaan ne huonot hiilarit.

Lisäksi avauduin väsymyksestä, oon nukkunut viimeisen pari viikkoa todella huonosti. Herään 2-4 välillä enkä enää saa unta. Otin tämän päivän ja loppuviikon sairaslomaa töistä (ja silti olin nenä kiinni duuniläppärissä koko päivän, bla) ja hän lupasi kirjoittaa lisää tarvittaessa, tai vaikka jos tuntuu, etten pysty kuin tekemään 50% päivää. Pelkkä tieto saa itkemään helpotuksesta!

Sain lähetteen NP-testeihin, täällä menee siis niin, että itse voi mennä koska vaan verikokeisiin viikon 10 jälkeen. Ultraan pitää olla väliä viikko, että tulokset ehtii tulla ja voivat sitten verrata samalla. Eli NP-ultraan pääsen 3 viikon sisällä.

En päässyt kuulemaan sydänääniä, jotenkin en sitten kehdannut kysyä. :( niitä pääsen kuuntelemaan 25.4., jolloin seuraava neuvola. Kuinka pitkät käyntivälit Suomessa on?

Sokerirasitukseen joutuu täällä kaikki, mutta vasta viikko 28. Silloin ei onneks ehkä ole tätä kamalaa oloa :)

Pinsuli, mulla oli edellisessä aivan järjetön tomaattihimo. Söin laatikollisen kirsikkatomaatteja päivässä vaikka muuten en niistä juuri välitä. Tässä raskaudessa on samaa vaivaa, tosin tomaatit ei maistu täällä nyt kamalan hyviltä joten laitan kaikkeen ketsuppia (jota en yleensä koskaan lisää ruokaan) :)

Milkei + ~<3 10+6
 
Heippa kaikille uusille ja vanhoille!
Täällä on niin moni kenelle haluaisin vastata, mutta en muista vielä teidän nimimerkkejä. Puhelimen kanssa kikkailu ei oo ihan helppoa, niin en voi aina palata takaisin niitä nimimerkkejä tarkistamaan.
Mutta siis himoista..mun tekee mieli kylmää ananasta. Muissa raskauksissa himoitsin ainakin kirpeitä omenoita ja perunamuussia. Äitiyspakkauksesta..me ollaan säästetty melkein kaikki lasten vanhat hyväkuntoiset vaatteet ja tultu niillä toimeen. Nyt äitiyspakkaus kiinnosti, koska siellä oli nyt paljon enemmän järkeviä vaatteita (bodyja, puolipotkuhousuja, verkkahousuja jne.) kuin vuonna 2003. Ja uusi makuupussi, peitto ja kevyt vanupuku ovat sellaisia 'pakko saada' juttuja. Jotkut ovat tarkkoja ja haluavat vuosiluvun mukaan saatavan laatikon, mutta meillä ei väliä. Nukkumisesta..nukun mahallaan ja nukuin viime raskaudessakin aika loppuun saaka puolimahallaan juuri niin kuin joku kertoi eli toisen koukussa olevan jalan päällä oudosti :) sitten oli vielä pahoinvoinnista..eli on helpottanut muttei poistunut. Jo jonkun pahan hajun haistaminen saa yökkäämään. Ja tilannetta ei auta se, että nenä on tooooosi herkkä haistamaan kaiken. Niin oliko jollain kokemuksia 3D ultrasta? Pe sokerirasitus ja tiedän että yökkään sen aineen ulos.. :/ nolottaa jo valmiiksi. En muista enään mitä vielä piti kirjoittaa, mutta palaan asiaan. Pyörryttäminen oli yks.. Mua pyörryttää usein ja ehkä verenpaineen takia eniten. Mutta siis päivittelen kunhan kerkeen.. Ja minusta liikkeet tuntuu jo. Hentoja potkuja. Onko muilla tuntemuksia? Tsemppiä kaikille uuteen päivään!! -hoxa ja möykky
 
Huomenta mammaset!

Nopeesti tulin vaan 3D ja 4D ultrasta kommentoimaan kun Hoxa siitä mainitsi...

Meidän neuvolasta kun tuonne isoille kylille lähdetään ultraan niin Np-ultrassa ja sitten toki rakenneultrassa kurkitaan masumönkkäriä sekä 3D ultralla että 4D ultralla sen normiultran lisäks. Nytkin saatiin ihanat kuvat 3D:nä ja 4D:nä Np-ultrasta kotiin kun siellä käytiin. Innolla siis odottelen rakenneultran (joka meillä siis 1.4) 3D ja 4D kuvia <3

Chevymama & Elopeiggo
 
Apua en edes huomannut uutta pinoa ja tekstiä näin paljon jo :) Illalla tekemistä mulla lukea. Taisin edelliseen pinoon kirjoittaakkin tuosta Nt-ultrasta tai sitten en :D Pikkuinen olikin hieman isompi kuin luultiin ja laskettiin, elikkäs La siirtyi 14.8. Tänään jo rv 13+0 <3 Sykkeitä kotona kuunnellut ja keskitasoa 165/min olleet.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Huomenta! :)

Heh, yllättävän monilla tuntuu olleen tuo tomaatti himon kohteena :D

tipsula kyllä se taitaa niin mennäkin, että raskaus tuntuu menevän nopeemmin kun ei ole esikoinen kyseessä. Täällä ihan sama tilanne! :D Ei ehdi niin paljon ajatella pelkästään sitä raskautta.

Ja onnea taas kaikille ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Tänne ei kuulu mitään erikoista (no ei varmaan ku kirjottelen päivittäin... :D). Vois ehkä koittaa kuunnella sydänääniä poksumisen kunniaksi... :)

Pinsuli ja himpula 15+0 *poks* !! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tipsula
Kauhea kun osa on pitkällä kun ite tulee täällä häntäpäässä. Tuntuu ettei viikot liiku mihkään. :D

Mulla on kans kauheita uniongelmia. Joko nukkuisin vuorokauden tai sitten käy niinku toissayönä etten saanu sekunniksikaan unta. Meinas itku tulla kun töihin piti lähteä :/ Ei jaksais kans. Kolmee vuoroa onneksi, että joskus saa nukkua jopa puoli kasiin ;) (esikoinen pitää kuitenkin viedä tarhaan) Toivoinkin jo että tulisin kipeäksi tai venla että sais jäädä kotiin. En jotenkin osaa tätä kuoleman väsymystä laskea töistä poissaolon arvoiseksi. :/

Mä hehkutinkin jo faces, mut mä löysin nyt sit kans dopplerilla Toivon. Toooosi pieni ja heikko ääni ja se on tuolla niin jotenkin luun ja kaiken takana ettei sitä löydy aina näemmä. ja sit kun sain piuhan kiinni koneeseenkin niin oli Toivo uiskennellut jo pakoon mokoma. Mutta paremmalla mielin jaksaa odotella sitä ultraa ensviikolla.

huono olo. Luulin et lievä etominen meni pois, mutta se palaskin takas näemmä. Mutta maha painu sisään. ei ole siis pömppääkään juurikaan. No parempi niin. En jää töissä kiinni. Tarkotus kun oli tosi pitkillekin viikoille salailla.

Tarantella+ Toivo 11+3
 
Huomenta!

Hoxa, erittäin hyvä tuo teidän työnimi! Meidän Möykky on nyt jo ihana puolitoistavuotias killi :)
Tulokkaalle ei vielä nimeä ole muotoutunutkaan, ehkä siitä uskaltaa jo puhua enemmän huomisen ultran jälkeen, toivottavasti :)

Jes, uusi viikko pyörähti käyntiin! Ei mulla muuta, Hauskaa päivää teille! :)
Mäkki 12+1
 
Tara, tosi hyvä että äänet löyty! :) Ja teidän loppupäässä tulevien kanttii muistaa se, että synnytysjärjestys ei tosiaan oo sama... :D Esimerkiksi minä synnytän varmasti lasketun ajan jälkeen elokuun puolella (jotenkin päässä pyörii kahdeksas päivä...? Tosin esikoisesta arvelin 7. päivää, syntyi 11. :D). Ja sitten varmasti osa loppupäässä olevista synnyttää siellä 37. viikon kieppeillä. Täällä alkuvaiheessa se neljän viikon ero tuntuu ihan järkyttävän isolta, mutta sit kun kaikki menee siellä kaksissa-kolmissakympeissä niin ei se enää niin pahalta tunnu :)

Mä vaan jaksan valittaa kuinka mua harmittaa kun niin moni on jämähtänyt sinne FBn puolelle... :/ Ja täällä käydään vaan kirjoittamassa kaks lausetta, jos sitäkään.
Esikoisen kohdalla kävi niin, että kun joulu- ja tammikuu sitten koitti (tammikuisissa olin), niin loppujen lopuksi siitä 140stä odottajasta about 40 ilmoitti synnyttäneensä...Tietysti porukkaa katoaa matkanvarrella, mutta suurin osa oli siirtynyt FBhen, ja ilmoittivat tietysti vain siellä. En haluais että nyt kävis niin :/

(.) Himpula hengaili tapansa mukaan tosi alhaalla, äänet löytyi jostain häpyluun paikkeilta. Kohtu loppuu kuitenkin tuonne navan alle, sitä tilaakin olis :D Viimeksi kyllä löysin äänet aikalailla keskeltä kohtua, joten kai se siellä liikkuu.

Ja uusi himo bongattu! Tonnikalasalaatti :p Nam. Tahtooooo!
 
Onnea jälleen kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Lisää ihania uutisia odotellessa. ;)

Minäpä laitan nyt vielä pari kuvaa meidän natiaisesta eilisestä nt-ultrasta. Pahoittelen huonoa kuvanlaatua...otin vaan kameralla kuvista kuvan kun ei ole skanneria! :D

Tässä sivusta päin (hyvin näkyi aina kuinka toinen aukoi suutansa :)):
019 - Aijaa.com

Ja tässä kuvassa naama on suoraan edestä päin (näyttää ihan alienilta!):
020 - Aijaa.com

Noita mä nyt oon huokaillen ihastellut eilisillan ja tän aamun... :heart:

MiNalo ja natiainen rv 13+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Ihana kuulla että kaikilla ultrassa kaikki hyvin:) Ultra kuulumisia täältäkin. Aamulla oli tuo nt-ultra ja kaikki oli hyvin,vaavin pää-peppu mitta oli 5,9cm, nt 1,1mm, pään halkaisija 2 cm, on toinen niin pieni,uskomatonta! Ekaa kertaa sydämen syke kuunneltiin,itkuksi meni:) Vaikka kaikki vaikutti hyvin olevan,niin silti jokin huoli kalvaa vaavin puolesta:(

Gynocapsit auttoi tuohon kellertävään valkovuotoon,sitä ei oo ollut nyt neljään päivään. Eli jokin epätasapaino bakteereissa oli..
Alamahaa ja -selkää juimii välillä edelleen..mikä lie syynä.

Flunssa hiljakselleen jo loppumassa,sitten taas ruoka maittaa,painoa tähän asti tullut n.2kg.

pikku-uikku ja kyytiläinen 12+3
 
Isyysvapaista joku kyseli. Nehän muuttu viime vuoden alusta ja yhteensä niitä on 9vkoa, joista enintään 3vkoa voi pitää samaan aikaan kun äiti on äitiys/vanhempainvapaalla. Loput voi pitää milloin haluaa aina siihen asti kunnes lapsi on 2v. Äiti voi olla sinä aikana joko töissä tai sitten hoitovapaalla (jos vaan talous antaa periksi ;) ) Meillä aiotaan ottaa isyysvapaata se kolme viikkoa heti syntymän yhteydessä.

4D-ultra esikoisesta kävin siellä ja se oli kiva varmennus sille, että kaikki on hyvin. Meillä se rakenneultra oli tosi nopea 5min käynti ja jotkut asiat jäi vaivaamaan. Kallista lystiähän se kyllä on. Mutta ultraaja selitti kaiken hyvin, että ei oo huulihalkiota, on kaikki sisäelimet tossa ja tossa ja sormet ja varpaat laskettiin. Tietty nää asiat katotaan julkisellakin puolella, mut jotenkin se oli itteä rauhottava käynti, kun olin koko ajan iha vauhkona, että onko kaikki hyvin.

ON. Huonounisuudesta. Meillä aikoinaan esikoiselta tutkittiin allergiat ja maidottomalla dieetillä sitten mentiin. Lisäks refluksiin kokeiltiin lääkettä, mut ei auttanut. Käytiin poistattamassa jopa nielurisat, koska kuorsasi niin kovin ja epäiltiin jos kärsii uniapneasta ja sen takia heräilee. Noh ei auttaneet mikään näistä uniin. Jotkut vaan on huonoja nukkumaan ;)

Ihania ultrakuulumisia täällä! Viimeks olin ite alkukuukauden odottaja, mutta nyt olen loppukuun ja on kyllä tunne, että on niiiiiiiiiiin jäljessä. Pitää oottaa omia ultra-aikoja niin kauan. Vielä kuusi yötä on nt-ultraan! Kyllä mahtaa sitten siellä jännittää.

Vehnis & nimetön 11+3
 
Ultrakuulumisia: Kauhee meininki mahassa oli meneillään ku ultratäti iski anturin mahalle. Ei voinut erehtyä, että kyllä siellä joku on ihan täysissä voimissaan <3 Sydän oikein suli. Saatiin mahtava kuva pikkuisen jalasta, kaikki viisi ihanaa varvasta näkyy selvästi kun koipia heilutellaan urakalla. Pikkusen piti vatsaa tökkiä, että niskaturvotus saatiin mitattua. Mies sanoi autossa, että meinasi todeta, että ompas yhtä itsepäinen kuin äitinsä kun ei suostu kääntymään :3.

Nt oli 1,3 ja down riski 1:8000. RU varailtiin 9.4

Onnellinen ja hyvin huojentunut
Future & Öttiäinen 11+5
 
Huhhuh, vatsataudin osalta alkaa pahin olla ohi. Esikoinen oksensi eilisen päivän, minä ja mies illan ja yön. Kuumettakin on ollut koko porukalla. Olen vielä huomisenkin poissa töistä kun tuntuu olevan niin tarttuva tauti. Voimat on kyllä totaalisesti pois, vaikka olen jo saanut syötyäkin. Maha-ja selkälihakset oli jo välillä ihan krampissa oksentelun takia. Hieman toki huolettaa, mitä kyytiläiselle kuuluu, kun mentiin tällainen virus jostain hankkimaan. Suurimmalta osalta "kulkutaudeista" taitaa olla turvassa, mutta ei sitä koskaan tiedä. :/

Tänään olis taas uudet tasaviikot 11+0.
 
Hei! Täällä viikot 12+5 ja yökötys on palannut... Jep!

Joudun sokerirasitukseen ja tarkentaisin yhtä juttua. Neuvolassa puhuttiin viikosta 14. Eli onko tuon vkon 14 oltava täynnä ennen sokerirasitusta? Vai tehtävä siihen mennessä? Onko noilla viikoilla sokerirasituksessa jotenkin tarkkaa?
 

Yhteistyössä