Pitkästä aikaa päivitystä, mutta elossa ollaan!
Käynyt taas lukemassa ihania ultrakuulumisia...
Nyt tulee aimo annos omaa napaa, voipi ohittaa....
Tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti ja JEEEEEEE kätilö on ihana! Jotenkin paljon huolehtivaisempi kuin edellinen. Kerroin pahoinvoinnista ja hän kysyi heti, haluanko siihen lääkettä. Ens viikolla saan reseptin ja otan kyllä testiin jos vielä nämä olot jatkuu. Samoin kyseli edellisestä synnytyksestä ja kerroin miten kaikki meni päin pyllyä ja just niinkuin olin pelännyt. Oli sitä mieltä, että katsotaan lähempänä tuntemuksia, ja että minähän sen lopulta päätän haluanko suunnitellun leikkauksen vai koittaa uudelleen vaginallista synnytystä. Ja edellinen mulle sanoi, ettei Ruotsissa uositella ollenkaan keisarinleikkausta. Jotenkin huomattavasti helpottuneempi olo, vaikken tietoisesti sitä ole ajatellut vielä. Huhhuh!
Painosta ei ollut huolissaan (noussut 3kg), neuvoi vaan syömään "rasvaisempaa" ruokaa heti kun olo antaa myöden, jotta nälkä pysyy kurissa pidempään kuin nyt kun alas menee vaan ne huonot hiilarit.
Lisäksi avauduin väsymyksestä, oon nukkunut viimeisen pari viikkoa todella huonosti. Herään 2-4 välillä enkä enää saa unta. Otin tämän päivän ja loppuviikon sairaslomaa töistä (ja silti olin nenä kiinni duuniläppärissä koko päivän, bla) ja hän lupasi kirjoittaa lisää tarvittaessa, tai vaikka jos tuntuu, etten pysty kuin tekemään 50% päivää. Pelkkä tieto saa itkemään helpotuksesta!
Sain lähetteen NP-testeihin, täällä menee siis niin, että itse voi mennä koska vaan verikokeisiin viikon 10 jälkeen. Ultraan pitää olla väliä viikko, että tulokset ehtii tulla ja voivat sitten verrata samalla. Eli NP-ultraan pääsen 3 viikon sisällä.
En päässyt kuulemaan sydänääniä, jotenkin en sitten kehdannut kysyä.
niitä pääsen kuuntelemaan 25.4., jolloin seuraava neuvola. Kuinka pitkät käyntivälit Suomessa on?
Sokerirasitukseen joutuu täällä kaikki, mutta vasta viikko 28. Silloin ei onneks ehkä ole tätä kamalaa oloa
Pinsuli, mulla oli edellisessä aivan järjetön tomaattihimo. Söin laatikollisen kirsikkatomaatteja päivässä vaikka muuten en niistä juuri välitä. Tässä raskaudessa on samaa vaivaa, tosin tomaatit ei maistu täällä nyt kamalan hyviltä joten laitan kaikkeen ketsuppia (jota en yleensä koskaan lisää ruokaan)
Milkei + ~<3 10+6