Elovauvat 2007

Pitkästä aikaa täältäkin!! :wave: Pojasta tuli kasteessa sitten Juho Antti Aleksi!! Isä päätti nimen jo ennen rakenneultraa ja mulla ei ollut siihen paljon lisättävää!! :LOL: Poika kasvaa ihan silmissä, ens maanantaina on 2kk neuvola ja ihan mielenkiinnolla odotan että kuinkahan pitkä jo on.. Ei ole mitattu syntymän jälkeen kun kaikki käynnit on ollut kotikäyntejä!!

Tissillä mennään mutta pikkuhiljaa alkaa tuntua et velliä annan kohta kaveriksi!! Yöt on ollut nyt jonku aikaa melko rikkonaisia kun makaa tissisuussa koko yön.. Jos koitat sänkyyn saada niin alkaa sellanen kitinä tai kälätys ettei nuku kukaan!! :LOL: Siis joko huutaa tai juttelee... WTF?? Kyllä se nyt naurattaa mut ei aamuyöstä 4 jälkeen...

Jälkitarkastus oli perjantaina ja minipillerit otin minäkin!! Toista ei ole tulossa ihan pian jos koskaan!! Juho riittää ihan hyvin.. :heart: Piti vaan soitella neuvolaan et millon on pillereissä teho 100% kun en oikeen ohjeista ottanut selvää, niin vastaus oli että heti!! Aika mukavaa, mua ei innosta nuo kumit yhtään.. :whistle:

Mites muut mammat on kuntoillut? Kovasti polttelis jo kunnon jumppaan ja hölkkälenkille ja vatsalihaksia vois reenata... Mullehan tehtiin se hätäsectio et sievästi olen elänyt viimeset 8vkoa.. Ja joko olette ns. viihteellä käynyt? Mua työkaverit on houkutellu reilun viikon päästä mukaansa ja isäntä meinas et pärjäävät ihan taatusti muutaman tunnin illalla/alkuyöstä kahdelleen!! Itsestä vaan tuntuu et raskisko lähtä... :/ Varmasti tekis ihan hyvää päästä ihan muutamaksi tunniksi pois ja rentoutumaan mutta silti!! Ja voishan sitä saada hirmuisen "päänsäryn" ja karata sit kotiin heti ku tuntuu siltä... :snotty:

Ikäjakaumasta oli puhetta... Minä täytin 15.10 23 vuotta ja mies on 26!! Että nuorisoa... :saint:

Mut mukavaa syyspäivää kaikille tasapuolisesti!!! :flower:
 
Pitkästä aikaan tännekin ehtiin. Vauva on mitä helpoin, mutta isoveli ja sisko keksivät kyllä hommaa äidille. Makkaritkin olivat veden vallassa tehokaksikon takia. :headwall:
Meillä oli ristiäiset 6.10. ja nimeksi tuli Teemu Matias. Poitsu tuli maanantaina 2kk. Meillä välillä nukutaan läpi yön tai sitten herätään kerran tai kaks.
Oma ikä on kohta 26v ja mies 30. Vastaus ikäkysymykseen.
 
Mä oon 26 ja mies 28.

Viihteelle, Ei mua kuppilaan oo huvittanu lähtä, mut välillä tekee mieli valkkaria tai jotain. No, muutaman kerran oon kaatanu lasillisen siideriä itelleni illalla, kun poika on menny unille, mut lasi on ollu miltei koskemattomana viel parin tunninkii päästä, niin taidan luovuttaa jo! Eli kaipa se sit maistuu kun maistuu, turha väkisinkään on maistella.

Tänään jälkitarkastus ja minipillerit tännekin. Saapi nähdä milloin alottelen. Sen kummemmin en oo liikuskelle, paitsi vaunukävelyt päivittäin. Vatsalihasten välissä tuntuu viel vähän rakoa, mut kait sitä hiljalleen vois niitäkin alkaa treenaamaan!
 
Marsu81: Kuullostaa niin tutulle tuo sinun tilanteesi! Meillä vauvan lisäksi siis hyvin energinen 2 vuotias tyttö ja ainakin yhtä energinen 8 vuotias poika. Kolmistaan kun olemme kotona niin keskimmäinen tekee yleensä pahojaan kun olen imettämässä. Sitten kun esikoinen tulee koulusta niin sitten vanhemmat lapset joko riitelevät tai riehuvat. No, toi oli vähän kärjistetysti sanottu. On isoveikasta monesti paljon apuakin! Itse otin sen asenteen että nyt vauva menee kaiken edelle. Kotihommat saa odottaa että ne ei minua häiritse useimmiten. Itselleni on myös kovin paikka jos vauva itkee ja samanaikaisesti 2v tarvitsee yhtä aikaa jotain. Onneksi organisointikyky kasvaa kokoajan! Monesti kun oikein hermostuttaa niin yritän keskittyä hengitykseen. Vähän niin kuin synnytyksessä supistusten aikana. Muutaman kerran kun henkäilee niin kohta suuttumus unohtuu. Meidän äitien täytyy myös olla itseämme kohtaan armollisia(en keksinyt parempaa sanaa!). Kai ne hormoonitkin vaikuttavat vielä aika paljon mielialoihimme. Täytyy osata antaa itselle anteeksi ja kestää se, ettei olla täydellisiä. Onneksi lapset ei mene rikki vaikka niille huutaisikin. Ja jälkeenpäin voi lapseltakin pyytää anteeksi että äiti oli niin pahalla tuulella ja antaa kunnon halit! :heart:
 
Edie: Imetettyä tulee milloin missäkin. Tosin kyllä minäkin mielummin autossa parkkiksella imetän, kun esim. liikekeskuksessa. Tosin useamman kerran on tullut liikekeskuksen kakkoskerroksen penkeillä (suht rauhallisessa kohdassa), Hesessä jne. imetettyä.

Meillä on ristiäiset ensi lauantaina. Kauhea stressi ollut niistä, vaikka ovatkin pienimuotoiset... Poitsu on pari yötä ja päivää ollut mahavaivainen ja kiukkuinen (mun herkkuttelut kostautui), joten varmaan väsymyskin osaltaan vaikuttaa tohon stressiin. Seuraavan kohdalla teen kyllä Kassun tempun; Kummit ja pappi, kaste ja ravintolaan syömään!

Ikäjakaumaan; Mie täytän joulukuussa 29v. ja miehellä tulee samassa kuussa 30v. täyteen. Mulla on meidän yhteisen paapulan lisäksi 6v tyttö. Kauhean vanhaksi synnyttäjäksi tunsin itseni tällä kertaa, vaikka 28 taitaa olla ensisynnyttäjien keski-ikä... enkä mie ollut edes ensisynnyttäjä. :saint:

Mulla jälkitarkastus on vasta edessä ensi viikolla. Ehkäisyä ei tartte miettiä, kun toiveessa olisi lisää paapuloita!Mutta nyt hoitelemaan yhtä kitisevää! :wave:

-Capri ja Paapula muoks muoks 7vk-
...vähän viikot sekaisin, kun olin 6vk lapsukaisen iäksi laittanut...
 
Minulla marraskuussa tulee 25 ja miehelle samassa kuussa 33.
8 vuoden ikäero täälläkin, parilla muullakin tais olla.

Tea84 Minulla kans sektio yli 8vko sitte ja nyt vois ruveta tekee jo vatsalihaksia... kuntoillu olen ihan vain vaunulenkillä... ja välillä jos mies työnnelly vaunuja niin ollu mulla noi sauvat.

jos ei enää haavan kohtaan satu eikä muutenkaan kipuja ole niin kyllä tässä vaiheessa saa jo ruveta liikkumaan oman tunnon mukaan!

TinniPinni
 
Just joo,taaaaas meni kirjotukset hukkaan.Hitto tätä läppäriä :kieh:
Elikkäs,eilen vauveli sai rotavirus-rokotteen.4 vko:n päästä tehoste.
Illalla oli vähän lämpöä eikä unen päästä meinannu saada olleskaan kiinni,eli oli niitä rokotuksen sivuvaikutuksia.Mahakin lurisi oikein kunnolla :/ Kuinkahan kauan noita oireita on odotettavissa?Ei tullu sitä kysyttyä eikä tuoteselosteessa kerrottu.
27.10 la on ristiäiset...
 
Onko kukaan aloittanut mm.maissivellin antoa 2kk ikäselle?Tuntuu että pojalle ei maito riitä.Öisin herää 1-2h välein syömään,on muuten kyllä ihan tyytyväinen ettei turhia kitise.Meillä ristiäiset 28.10 ja ens viikon mies lomalla niin saan leipoa tarjottavat.Ikää täällä 29 ja miehellä 33.Lapset 8,kohta 5 ja 6vko4pvää.
 
Tea84 Mä täytin 14.10 23vuotta. =)
Ja mies on mua kuukauden nuorempi. Ikäkyselyyn. :)
Oon innostunut juustokakuista, tehtiin tänään jääkaappiin hyytymään suklaajuustokakku missä oli pari pätkistä muruina. :D
Huomenna pääsee maistelemaa. :p
 
Ikäkyselyyn Me ollaan miehen kanssa molemmat 27v.

Me ei sitten saadakaan sitä rotavirusrokotetta :( Eilen oli eri neuvolatäti kuin yleensä ja oli saanut jo lääkäriltä reseptin, mutta ei uskaltanut meille sitä antaa. Pojalla kun on todettu sitä mahaportin ahtaumaongelmaa ja siinä rotarokottessa on jokin juttu, ettei saa antaa, jos on synnynnäinen epämuodostuma tai rakennevika suolistossa. Neuvolatäti vain totesi, että joulun aikaan pitää sitten olla erityisen varovainen, ettei saisi tartuntaa ja toisia lapsia tulisi silloin välttää. Ei oikein innostunut ajatuksesta, jos vietettäisiin joulua sukulaisissa, jossa tavattaisiin useampia lapsia :( Mies on mitä todennäköisimmin joulun töissä, joten kaksistaanko minä pojan kanssa jouluna nökötän..
 
Pitänee ensinnä vastata ikäkyselyyn, itse olen 36 ja mies 38. Kaisa oli juuri 2 kk neuvolas, painoa 5800 ja pituutta 58 senttiä. Hän sai samalla rotavirusrokotuksen ja terkkari sanoi, että rokote väsyttää. Se oli kukkua, sillä Kaisa on nyt huippuvirkeä vuorokauden ympäri. Käskettiin myös pestä ahkerasti käsiä vaipanvaihdon yhteydes, olen yrittänyt, mutta mahaa jomottaa omituisesti. Ei kait rotavirus-ainesosat sellaista pitäisi aiheuttaa. Imetystä pitää harrastaa tosi usein, pian kyllä Kaisa saa jotain muutakin kuin maitoa suuhunsa. Olen kuullut, että 2,5 kk vanhalle voi jo jotain velliä antaa. Kaverini oli keksinyt oivallisen niksin tarkistaa tuttipullon lämmön, skannasi sen otsakuumemittarilla ja sai tosi tarkan lämpötilan. Oli mielestäni hyvä niksi! Hauskaa syyspäivää kaikille!

 
Voi itkut Hemu2, että tuollatavalla tuon Rotarokotteen kanssa kävi. Mikähän siinä sitten on että ei saisi antaa. Olen kanssa huomannut, että mahatautia on joulunaikaan usein liikkeellä, mutta onko se sit tota Rotaa vai jotain muuta. viime vuonnahan oli se noroviirus ympäriinsä riehumassa..grrr.
Tuosta rotarokotteesta tuntuu olevan vähän eri infoa muutenkin, kun mein neuvolasta sanottiin, että ei yleensä tule mitään sivuoireita. Rokote-sivustolta luin että rokotteen viruskanta on sellainen, että ei aiheuta tautia, mutta nostaa oman vastustuksen, eli ei kait siitä mammoillekaan pitäs mitään tulla, jos ei vauvallekaan :/ mutta tiiä sitten. Meille olis rokte tulossa parin vkon päästä, yhtaikaa muiden kanssa.

Täällä tosiaankin alkaa päivärytmikin löytyä..tosi ihanaa kun voi vähän suunnitella omiakin tekemisiä vauvan aikataulun mukaan.
 
Pilkettä Neuvolatädin mukaan rokote voi aiheuttaa suolitukoksen ja koska meillä on sitä mahaporttiongelmaa, niin yhdistettynä ne olisi hyvin hankala tapaus. En oikein tiedä, onko tuossa miten paljon perää, koska ilmeisesti suolitukokset ovat hyvin harvinaisia sivuvaikutuksia, mutta uskottava kai se on tuota neuvolatätiä. Toinen ihminen neuvolassa ei kuitenkaan meille mitään tuosta maininnut, kun hankki meille sen reseptinkin, mutta ei ilmeisesti sitten tiennyt.
 
itse olen 23v ja mies 28. täyttää kylläkin jouluna 29v.

Meillä naureskellaan ja hymyillään paljon. Nyt ollaan opittu tarraamaan esineisiin. On se niin ihana katsoa,kun pikkanen oppii uusia asioita. Vois vaan tunti kaupalla tuijottaa :LOL: kovasti jutellaan kaikille. Hauska katsoa,kun juttelee pehmo mustekalalleen.

Viimiset kaks yötä on nukuttu tosi huonosti herätty 2 tunnin välein ja itkee kauheasti. Eilen selvisi sitten syyki. Ilonalle on tulossa hammas oikealle puolelle ylös. En olisi osannu odottaa,että näin aikaisin tulis!! Ikää on vasta 2kk 1viikko 4päivää. En meinannu ekaksi uskoa tätä todeksi. Äitillekin tulee itku näkee ku pikkaseen sattuu!!

Onko muilla tulossa hampaita jo?

Niin ja meillä viihdytään leikkimatolla, sitterissä ja sylissä. :)
 
Pauzi

Moiks!

Pikaisesti nyt kirjoittelen, eli minä olen 24, mies 31 ja esikoinen on 3.

Hemu2:
Neuvolatäti vain totesi, että joulun aikaan pitää sitten olla erityisen varovainen, ettei saisi tartuntaa ja toisia lapsia tulisi silloin välttää. Ei oikein innostunut ajatuksesta, jos vietettäisiin joulua sukulaisissa, jossa tavattaisiin useampia lapsia :( Mies on mitä todennäköisimmin joulun töissä, joten kaksistaanko minä pojan kanssa jouluna nökötän..
Tota, anteeks nyt vaan mut meneekö tää jo jotenkin yli tää tautikammo?! Ei meidän 3v ole tuota rokotetta saanut, on ollut 1v2kk asti tarhassa, nyt jäi keväällä hoidosta pois. Ja mitään rotaviruksia ei oo meillä pyöriny. Joten eihän tos oo mitään järkee alkaa eristää muista lapsista!! Siis miten tollasta edes aletaan jauhaan neuvolassa? Jos lapsi olisi noin "vaarassa" niin eiköhän se kuuluis jo yleiseen rokotusohjelmaan se rotavirusrokote?! Jos nyt maalaisjärkeään käyttäen kattois ettei mihinkään vie lasta missä sitä pöpöä on ollu liikkeellä...

Mulle tuli sit eilen sähköntasauslasku, 325?. Yleensä kuulemma kerrostaloasunnossa kulutetaan 2000 kWh/vuosi, ja mulla oli sit kulutus 4000kWh/vuosi. Mä en tajuu et miten normaalielämällä, 65,5 neliön kolmiossa voi sähkölasku olla 130-150?/3kk?!! Ei mahu jakeluun. Onko jommassa kummassa tullut virhe, tuossa kulutuksessa vai sähkön hinnassa? Mä en ymmärrä noist mitään... Olis vaan kiva tietää et paljonko muut sit sähköä kuluttaa. Meillä on vesikiertoinen käukolämpö lattialämmitys, saunaa lämmitetään 2 kertaa viikossa, joskus 3. Et mistä lie tulee tuo summa...

En tiedä onko meille hampaita tulossa, mut itkuinen ja kuolaava on tuo meidän typy ollu...

 
Velliä ei meillä esikoinen saanut koskaan, enkä aio tällekään antaa. Siinä ei nimittäin ole energiaa juuri sen enempää kuin korvikkeessa, tuoteselosteen mukaan. Aloitettiin pikkuisen vajaa 4 kk iässä peruna/maissisoseella ja samaa linjaa aion noudattaa nytkin. Riisipuuro hedelmäsoseella sitten seuraavaksi ennemmin. Nyt tosin aion sinnitellä pelkällä maidolla 4 kk ikään asti jos ei mene mahdottomaksi syömistahti tai pulauttelu, kun en usko että kovin paljoa alle sen ikäisen suolistolle tekee muu kuin maito kovin hyvää. Esikoisella aloitin siis hieman ennen 4 kk ikää kun syömistiheys koko ajan vaan kiihtyi ja poika pulautteli ihan mahdottomasti. Kiinteät onneksi silloin auttoi asiaan.

Minulla loppui tänään antibioottikuuri. Toivottavasti niitä ei tarvi enää imetysaikana yhtään syödä. Taas on Milo huutanut mahaansa ja on nyt viidettä päivää kakkaamatta. Rintatulehdyu on inhottava muutenkin, mutta kaikista ilkeintä on minusta siinä tämä itsen syödyn ab-kuurin vaikutus vauvan mahalle.

77mm ja Milo 8 viikkoa
 
Tervehdys pitkästä pitkästä aikaa!

Kyllä on jäänyt tämä tietsikalla harrastelu tosi vähälle Rebeccan syntymän jälkeen, siitä Rebecca ja kolme muuta sisarusta pitävät hyvin huolen:0) Tuntuu oikeasti välillä että vuorokauden tunnit ei vaan riitä kaikkeen mitä pitäis tehdä.

Kotiuduttiin eilen Rebeccan kanssa taas vaihteeksi sairaalasta. Hieman tikkuinen on tämä meidän alkutaival ollut. Nyt sai sisaruksilta kunnon räkätaudin ja sairaalaahaan se tauti sitten vei kun ei hengittely ja syöminen oikein kotona onnistunut. Lisäksi sillä reissulla otettiin maito ja muna allergia testit. Rebeccan paino ei oikein meinaa nousta vaikka maitoa kyllä riittäisi.Ihokin on tosi pahassa kunnossa.
Paljonko teijän lapsukaisilla paino on muuten noussut parin ekan kuukauden aikana? Meillä vain 1kg 210g,ei paljon!
No niin neiti heräili,täytynee mennä.mukavaa loppuviikkoa kaikille
 
Pilkettä Kiitos linkistä! Aika harvinaiselta tosiaan tuo suolentuppeuma vaikuttaa..

Pauzi Oli mullekin yllätys, miten neuvolatäti alkoi varoittelemaan toisista lapsista. Hänen mielestään nyt tulisi olla todella varovainen, ettei tartuntaa saada ja minun korviini kuulosti hieman liioittelulta ne varotoimet. Pikkuisen minuakin ihmetyttää, miksi tämä rokete ei kuulu automaattisesti ohjelmaan, jos kerta pitäisi linnottautua kotiin ettei virusta saa. Sitä vaan helposti alkaa itsekin huolestua asioista ja miettii ehkä liikaakin, kun ammatti-ihmisiltä saa tuollaisia ohjeistuksia :/
 
Pauzi
Hemu2:
Sitä vaan helposti alkaa itsekin huolestua asioista ja miettii ehkä liikaakin, kun ammatti-ihmisiltä saa tuollaisia ohjeistuksia :/
Joo, no sitä mäkin tarkoitin että jotenki kummallista et neuvolassa ei ammatti-ihmiset osaa sitä maalaisjärkee käyttää vaan lietsoo tommosta ihme "paniikkia". Mä kyllä sinuna kysyisin et mites nää lapset jotka ei ole sitä ehtineet saamaan, esim. meidän 3v kun oli vauva niin tollasesta ei puhuttu mitään, ei siis kai ollu vielä edes olemassakaan, ja hyvin ollaan pärjätty ilmankin. Onko tauti siis jotenkin räjähdysmäisesti yleistynyt ja jos, niin miksei siitä tiedoteta asiaan kuuluvalla tavalla...
 
Tervehdys kaikille!! Ei ole taas muutamaan päivään koneelle ehtinyt...

Eleonor: Meillä sama juttu painon kanssa. 2 kuukaudessa noussut sellaset 1350g. Ei kyllä neuvolan täti vielä eilen ainakaan ollu erityisen huolestunu, ens viikolla kyllä käydään punnituksessa samalla kun haetaan rotavirus rokote resepti. Pituutta on neidille tullut melkein 8cm. Taitaa vain tulla hoikka tyttö..

No empä nyt enempää kerinny kirjotella kun vaunuista alkoi huuto kuulumaan... :wave:
 

Yhteistyössä