Elovauvat 2007

Eli pe kävin hakemassa nyytin kotia.Sairaalassa oli 5vko :'(
Nyt on selvinny että vauvalla on erittäin harvinainen sokeriaineenvaihdunnan häiriö.Tahtoo sanoa sitä että paastoa ei siedä,ainakaan tällä hetkellä kuin 2h eli hoitona on tiheät syöttövälit ja erikoismaito.Yöllä on pumppu joka pumppaa tasasesti koko yön ruokaa nenä-mahaletkulla.Luojalle kiitos siitä että pystytään hoitamaan,on nimittäin niinkin pahoja tapauksia olemassa ettei yksinkertaisesti ole mitään hoitoa :(
Hyvin on nämä 2 ekaa päivää menny,yöt nukkunu tosi hyvin ja sokerit ollu hyvät,jotka mittaan aamuisin.Hymyilee paljon ja välillä tulee oikein juttuakin =)
 
Meillä edelleen iltahuudot (ja päivähuudotkin) jatkuu.. Muuten on ukkeli tyytyväinen, mutta väsyessään alkaa huutamaan ja huutaa niin kauan, että nukahtaa.. Ei kellään apuja??

Ja nimi saatiin eilen, peikkopojasta tuli Ukko Olavi!

Veera ja Ukko 4 vkoa
 
Syreeni ihanaa että teidän vauva on saanut hoitoa ja on päässyt kotiin! Hyviä vointeja ja voimia :heart:
Meillä oli ristiäiset eilen ja kaikki meni hyvin mutta nopeasti, eli tuntui että oli ohi kovin nopsaan. Nikolas oli hienosti koko tilaisuuden mutta hiieman ehkä hämmentynyt säpinästä. Illalla oli niin väsynyt että lähestulkoon nukkui ja heräsi yhden kerran yöllä syömään. Iltajummppakin jäi väliin kun ei jaksanut.
Meillä on itkut vaimentuneet sillointällöin kitinäksi kun on väsy tai nälkä eli ainakin masuvaivat helpottaneet. Kunnon rytmi päivällä n haussa vielä eli pikkutirsoja ukkeli ottaa vain. välilä vetäse parin-komentunnin unet, mutta ne ei ole ennakoitavissa.
Vaavast tuli, kuten olen joaiemminkin kertonut nin nyt sitten virallisesti Nikolas Onni Kristian.
Veera just tuollon 3-6vkon kieppeillä meidänkin vauva itki ehkä eniten....en tiiä oliko kyse jostain kehitysvaiheesta, mutta kun alkoi enempi seurata ympäristöään ja kiinnostui "jumpasta" ja seurustelusta niin on rauhoittunut. Nikolas tykkää paljon esim lattialla köllimisestä ja siinä jumppa/seurustelutuokioista sekä "lelumatostaan".Tsemmppiä.
 
Ihanaa Syreeni, että saitte vauvanne kotiin! En edes osaa kuvitella tuota tunnetta...

Meilläkin, Veera, jatkuu nuo iltahuudot! Väsyneenä ja nälkäisenä poika huutaa. Ei tahdo huolia pulloa (kun rinnat on kaluttu loppuun :D ), mutta sitten lopulta syö tosi hanakasti. Kannetaan sylissä ja lopulta nukahtaa joko rinnalle (tuttina) tai sitten syliin sammakkoasentoon). Ei toivoakaan saada omaan sänkyyn nukahtamaan. Huomenna tulee 2 kk täyteen ja nyt kaksi hieman aurinkoisempaa iltaa takana, mutta saattaa olla väliaikaista vaan. Ja minäkö pessimisti :LOL: .
 
juu kiitos ku silloin passititte mut lekuriin...juu lääkitys siihen sitten tuli mistä toi johtuu niin ei tietoa..keskiviikon makoilin terveyskeskuksessa ja torstain olinkin sitten sairaalassa monta tuntia tipassa..oli oikeen hauskaa tippapullojen kanssa nostella poitsuu ja yritää kestää järjetöntä päänsärkyä, perjantain sitten vietin taas sairaalassa silloin olin päänkuvissa...no mitään ei löytynyt eli onko pahemman laatunen migreeni...no verenpaine lääkitys nyt sitten yllättäien tuli päälle ja päänsärkyyn paria eri lääkettä mut imettäessä se valikoima ei niin kauhean laaja ole....
no tänään on olo suht ok...poitsu nukku viime yönä ensinmäistä kertaa 4,5 tuntia yhteen putkeen ...vau sitä on oikeen levännyt olo...no nyt meen takas tappelemaan ton videon kanssa...ku ei toimi ja monta piuhaa mihin mä niitä survosin.....grrrrrrrrrrrrrrr...

 
eilen oli pojan ristiäiset ja nimeksi tuli ville juhani valtteri.hyvin meni juhlat ja poikakin oli ihan rauhallinen koko ajan.meillä on isosisko veera,niin haluttiin samalla kirjaimella alkava nimi sit pojallekkin.keskiviikkona olisi pojan 2kk neuvola ja minulla jälkitarkastus.meinasin ottaa sen hormoonikierrukan,onko kellään kokemuksia millainen on ja onko mitään ongelmia ollut sen suhteen?

=) =) =)
 
Meillä on ollu tietokone huollossa reilu pari viikkoo niin en oo pässy teitä morjenstamaan.. Nyt menikin sit pari päivää rattoisasti teidän kirjoituksia lukiessa =)

Meillä elämä sujuu oikein mallikkaasti. Kotiin päästiin siis kahden sairaalassa olo yön jälkeen ja itse synnytyskin meni oikein hienosti. Kokonaiskesto oli reilu 5 tuntia ja 7cm asti mentiin ilman puudutuksia, sitten sain spinaalin ja se vaikutti tunnin ja sen jälkeen kahden harjoitus ponnistuksen jälkeen olikin poika maailmassa :D

Esikoinen on ottanut vavan vastaan yllättävän rauhallisesti. Halailee ja suukottelee vauvaa aina kun vain on mahdollista :heart:

Yöt meillä menee etupäässä nukkuessa, eka nukutaan 4-5h ja sit 3-4 h ja sen jälkeen tunti hereillä ja siten vauva vetäisee vielä noin 2h unet. Päivät menee vielä vähän vaihtelevasti 15min-5h unilla :LOL:

Itse olen yllättävän pirteä ja hyvässä kunnossa. Synnytyksen jälkeen pystyin istumaan heti ja suihkuun pääsin kun isä kylvetti vauvaa. (ihan uutta mulle...)
Seksi ei vaan nappaa..... :( Tuntuu vaan ihan hirveen pahalle miehen puolesta ku se tietenkin haluais ja on muutenkin ollu aivan mahtava meitä kaikkia kolmea kohtaan. Hellempää isää ja miestä ei vois enää toivoa ja sit ite vaan ärähtelee, että elä koske minuun :ashamed:

Ristiäiset on 21.10. Kummi vaan on vielä hakusessa.. :headwall:
Niin ja täys imetyksellä mennään :)

Oliskohan siinä ollu pikana kaikki tärkeimmät....?
Tsemppiä hirveesti kaikille! Ihana olla taas "täällä".. :D

Marsu ja "Aatu" 3vko4pv

Niin ja siitähän mun piti vielä hehkuttaa, et synnytys käynnistyi kuin käynnistyikin ilman apuja!!! :wave: Vauva syntyi keskiviikko aamuna klo 2.25, kun käynnistysaika oli sollu keskiviikkona klo9
 
syreeni kiva kuulla, että vauva vihdoin kotona ja ongelmille on löytynyt syy ja selitys. jaksamista koko perheelle!

marsu81 onnea pojasta!

meillä lauantain nimiäiset meni loppujenlopuksi ihan kivasti. formulakuskimme sai nimekseen lauri sakari

lyhyesti ja ytimekkäästi tällä kertaa.

ps.augustmam täytyy kokeilla hörpytystä, kiitti vinkistä.
 
Syreeni ihanaa et sait vauvan kotiin,voimia koko perheelle
Kuunvalo:itsellä oli hormonikierukka kolme kk meni hyvin,sitten tuli ongelmia viikon välein menkat mitkä kesti päivän,mut oon kuullut myös et jos se sopii saattaa jäädä menkat pois kokonaan =)
täällä Jasmiina on oikein hymy tyttö heti kun herää irtoaa hymyt.kovasti tulee juttua ja ihanaa kun itse päässyt pari krt vkos jumpal,vaik mies joutunut aika koville ku neiti ei pulloa suostu ottamaan,vaik yrittänyt syöttää juuri ennen lähtöäni.tänään ollut koti päivä ku keskimmäinen kovas kuumees kun nyt ei muihin tulisi.hauskaa alkanutta viikkoa kaikille
 
Onnea Marsu81 :flower: !

Meillä on iso poika: Eilen 2 kk neuvolassa mitat 6860 g ja 60,5 cm, huh :eek: . Poika pulautti rotarixin perään kaksi kertaa komeesti. Jäiköhän mitään sisään? Ja maksoikin niin hemmetisti :x .
 
Kuunvalo: Mulla oli hormonikierukka ennen tätä pienimmäistä ja vaikka eka kuukausina olikin tiputteluvuotoja niin meinaan ottaa sen uudelleenkin, oli helpotus runsaisiin menkkoihin! Eikä laitto ja poisotto tuntunut missään!! Tietysti yksilöllistä sekin...

Tiki: Eli sen Rotavirus rokotteen jälkeenkö pulautteli? Onkohan se yleistä ja jääkö tosiaan vaikutusta? Eilen neuvolassa keräilinkin reseptit juuri Rotavirusta sekä isommille muksuille vesirokkoa vastaan... Kokemuksia molemmista kaivataan!

Meilläkin poitsu kasvanut edelleen kovasti, 2kk neuvolassa pituutta oli 63cm ja painoa 6300g... pituudessa menee +3 käyrällä =) . Hauskaa tässä onki se että itse oon n. 162cm, mut mies on 190cm! :p
 
Lara83
Täällä arki rullaa oikein mukavasti! Tyttösemme nukkuu jo käytännössä koko yön, koska ensimmäinen herätys tulee vasta viideltä, ja täytyy sanoa että oma jaksaminen piristyi heti kun aloin itse saamaan nukuttua kunnon yöunet. :)

Rotavirusrokoto otettiin, mitään sivuvaikutusia ei tullut. Meille neuvolantäti sanoi, että monet vauvat onnistuu pulauttamaan suurimman osan ulos, mutta se ei kuulemma ole niin vaarallista kun se aine kuitenkin käy vatsassa.. (?).

2kk neuvolassa painoa oli 5620g ja pituutta 60cm. Pituus meillä menee 1 käyrällä, vaikka meidän pituuksien mukaan pitäisi olla 0.5 käyrällä. No, kerkiäähän se tasoittua, eikä haittais ollenkaan että tytöstä tulisi pitempi kuin minusta =)

Nyt aamukahvin juontiin kun tyttö on päiväunilla.

Jaksamista kaikille! :heart:
 
Riepu: Kuulemma noin kolmasosa rotarixistä pitäisi jäädä sisälle, että tehoaa, mutta milläs tuon arvioi.... Meillä poika pulauttelee valtavasti muutenkin, joten varmaankin sattumalta tuli ulos juuri silloin, grrr. Tuosta pituudesta tuli mieleen, että ollaan kummatkin todella pitkiä ja hoikkia, mutta poika näyttäis olevan toista maata, kun kerää enemmänkin tuota ympärysmittaa kuin pituutta :LOL: .
 
Minä eilen kirjottelin pitkät pätkät, mutta ne hävis jonnekin..

Nukuttamisesta piti kysymäni, että uskallatteko nukuttaa yöllä mahalleen? Kun meidän poitsu vetäsee vaan maks. puolen tunnin unia, jos on selälleen, mutta mahallaan voi mennä viiskin tuntia! En oo vielä uskaltanu yöllä laittaa mahalleen, mutta päivällä laitan, kun käyn itse katsomassa välillä. Yöt siis on nyt ollu vieressä, ja mun unet vähissä!

Eilen käytiin vyöhyketerapeutilla noiden nukahtamishuutojen takia, pe ois uus aika. Täytyy toivoa, että auttas!

Sitä eilen kirjottelin, että kun meidän ukkelilla on lonkkavaljaat, jotka laitettiin sairaalassa jo. Ti käytiin sitten ultrssa ja olin niiin toivonu, että ne ois saatu pois, niin ei! Vielä ainakin kuukausi joudutaan niitä pitämään.. Onhan se ikävää kun ei kylpyyn toinen pääse. Nyt siis sitten vyöhyketerapeutti huomas, että pojan toinen jalkaterä on kääntyny ulospäin.. Täytyy ottaa se puheeksi kun sairaalaan seuraavan kerran mennään. Itellä vaan mietityttää, että jos siinä onkin joku vialla, ja hoito viivästyy, niin saadaanko sitä kuntoon. Tuli jo mieleen, että mitäs jos poika ei pysty ikinä käveleen! Mutta kai nuo hoidot on nykyään hyviä, jos nyt jalassa edes on mitään vikaa.. Muta kun aina täytyy huolehtia!

Veera ja ukkeli
 
Syreeni; Voimia teille, hieno juttu että vesseli pääsi vihdoin kotiin :hug:

Veera-; Meillä ei varsinaisesti nukuteta tyttöä mahallaan, enemmänkin aina itse hakeutuu siihen asentoon. En jaksa uskoa että oltaisiin siinä häviävän pienessä vaarajoukossa juuri tuon nukkumistavan takia. Silti, tulee tsekattua useammin että toukka hengittää. Ei siitä muutenkaan voi olla kauaa erossa =)

Ja nyt saatte olla kateellisia (välillä teidänkin vuoro, eikä aina minun): Meidän tyttö nukkui viime yönä yhdestä aamu kahteentoista. Heräsi kyllä rinnalle kaksi kertaa, kuudelta ja yhdeksältä, mutta oli kiltisti, ei kitissyt, söi ja simahti. Minä ja isukki saatiin kerrankin kunnolla unta. Tyttö ei päivisin juuri nuku, muutamat puolen tunnin levot, muuten narisee ja itkee jos ei saa olla sylissä koko ajan. Hyvä silti, mielummin on hereillä kun mekin ollaan ja yöllä nukutaan kunnolla. En silti uskalla toivoa että tämä olisi pysyvä ratkaisu, tuntuu että neidin rytmi muuttuu päivittäin, taitaa viestiä siitä että rytmiä ei vielä ole. Mutta pitää olla iloinen että sai nukuttua hyvin.

Tänään kun tyttö heräsi tuli kunnon hymytuokio. Onhan se jo aikakin, lauantaina kuukauden ikäinen. Hiukset on kasvaneet huimasti, punertavan tummanruskeat haihtuvat, aivan kuten minullakin. Toivon ettei hiukset tuosta katoa, enkä usko että lähtevätkään, kun kerran kasvavat. Syömisrytmi on päivällä nykyään päälle desi keskimääräisesti joka toinen tunti. Joskus menee kyllä lähemmäs kahta desiä. Eli ruokahaluja on.

Kastajaisista käytiin sopimassa eilen, ovat 24.11. Nimeä ei meillä vielä ole, harkinnassa kyllä sellaiset nimet mitä täällä olen nähnyt (harmikseni); Vilhelmiina, Vilma, Anna, Helmi, Isabella... Noista tällä hetkellä voittajasuosikki tuntuu olevan Vilma. Sääli vain että ollaan niin nimeen tykästytty, nimi on myös mun kaverilla ja anopin miehen kummitytöllä. Haluaisin välttää "matkimista" tai tunnetta että me ei olla keksitty mitään muuta nimeä, mutta voiko sitä miettiä oman lapsensa nimeämistä noilla perusteilla? Jos meidän mielestä Vilma on paras ja sopivin, niin voiko sitä olla laittamatta siksi kun jollain muullakin lähipiiristä on se nimi? Tyttö nyt vaan on aikalailla Vilman näköinen.

Tässäpä nämä tällä kertaa.

Kirvash ja Pikku-"Pekka" 3vk 5vrk
 
Minäkin pitkästä aikaa kerron vähän kuulumisia. Iltakitinää siis täälläkin ja hirveetä tankkausta iltaisin. Lisäksi kova sylivauva on, koko ajan lähestulkoon pitää sylissä pitää. Mutta tyttö nukkuu heräämättä lainkaan klo 20-06 :) Saa nukkua itsekin kunnolla. Sitten kuudelta syödään ja nukutaan vielä pari tuntia.
 
Syreeni:ihanaa,että tekin saitte viimein pikkuisenne kotiin.Oletteko saaneet hyvin tietoa tuosta aineenvaihduntahäiriöstä vai onko niin harvinaista,että tietoa sairaudesta ei löydy.

Nukkumisesta:Minä en uskolla nukuttaa mahallaan,enkä selälläkään ole nukuttanut kuin vasta ihan äskettäin,pelkään,että ihan pikkuvauva voitukehtua,jos pulauttaisi :ashamed: Eli meillä nukutaan vuoroöin eri kyljillä,pysyy pää kauniin mallisena.

Kirvash:mä en oo kateellinen,meillä tyttö nukkuu ihan normaalisti joka ilta viim. 22 aikaan,yleensä jo klo 20 ja 2 lla syötöllä(riippumatta siitä monelta käy nukkumaan illalla nukkuu aamuun klo 11 asti :heart:

Mun äiti sanoi juuri eilen viimeksi,että kuinka helpolla olenkaan päässyt näiden lasten kanssa :D Totta ja varmaan six meillä onkin suurperhe,kun kaikki on olleet helppoja vauvoja...

Uhma-iässä onkin jo hiukan haasteellisia,mut varsin hyvin näytettäs pärjäävän murros-ikäisten kanssakin =)

 
Onko kellään samanlaista "ongelmaa"? Meidän tyttö nukkuu sikeästi ja yht'äkkiä alkaa huutamaan oikein kovaa ja lohduttomasti, ihan paniikinomaisesti. Ei vastaa muunlaista itkua mitä yleensä kuullaan. Alkaa kovalla kiljaisulla, ei vähitellen koventuen kuten normaali itku. Sitten loppuu itsestään tai pitää hiukan rauhoitella. On siis täysin unessa ja kiljuu. Äskenkin jouduin herättämään toisen kun huusi niin kovaa, ja kun sai silmät auki ja heräsi, loppui huuto. Voiko kuukauden vanha nähdä painajaisia? Tuntuu tyhmälle, mutta sellaiselta tuo vaikuttaa. Muilla samanlaista? Pitäisikö tuosta mainita neuvolassa? En kyllä tiedä mitä sille voisi tehdä.

Nallekarkki; Mulla on myös turvotus jatkunut. Jalat ja sormet edelleen inhottavat. Juuri äsken kävin noutamassa vihkisormukseni ja meni kuin menikin nimettömään. Tuntuu oudolle, ei sitä ole pitänyt melkein puoleen vuoteen kädessä :D

Augustmam; Olisit nyt voinut olla kade edes vähän ;) Täytyy toivoa että meillä tuolla tavoin nukkuminen muodostuisi tavaksi *huokailee ja pyörittelee päätä parempien aikojen toivossa*.
 
Jaahas, päivittäin käyn lukemassa juttuja, mutta tuntuu, et ei ehdi koneella niin kauan viivähtää, että alkais kuulumisia sen enempää kertoilemaan, mutta nyt on poika unilla ja haluisin muutamia juttuja kommentoida..

Turvotus, jonkun verran on sormissa, mut vihkisormus on sormessa ollu pari viikkoa. Kihlasormusta pidän siinä kaverina vaan silloin tällöin, kun tuntuu, et kiristää kaks sormusta vähän enemmän. Ja yks hassu juttu minkä oon huomannut niin mun jalka on levinny! Eli aiemminkin ollu aika leveä jalkapöytä, mut nyt tuntuu et koko jalka on vaan kasvanu!! Voiko johtuu siitä et raskauden lopulla kannoin jalkojeni päällä noin 25 kiloo ylimääräistä..??

Itkukohtaukset, Meillä itkukohatukset ei tuu silloin kun poika nukkuu, vaan voi tulla päivällä milloin vaan. Eli vaikka vaippaa vaihtaessa tai muuten vaan jotain touhutessa ikäänkuin säikähtää jotain ja alkaa huutaa ihan lohduttomasti, sillai, et ei tuu ees ääntä ja silmät on ihan auki. Se tuntuu itestäkin tosi kurjalta. Sit loppuukin ihan yhtäkkiä hetken päästä. Sit jos se pelästyy jotain, niin silloin aina lohdutus auttaa, mut ei tossa "paniikki-itkussa".

Unet, Poika nukahtaa ysin jälkeen ja herätään vajaan kolmen tunnin välein syömään. Nosta hänet viereen ja syötän ehkä semmoset 5-15 minsaa, jonka jälkee nostan takasin omaan sänkyyn. Aamulla noustaan yhdeksän aikaan. Aamupäivällä yhdet vajaan tunnin unet ja päivällä semmoset kolme tuntia ja sit iltapäivällä yhdet tai kahdet pikku-unet. Mutta, nyt on ollu havaittavissa sellasta kiehnäystä ja päänpyörittelyä just siinä nukahtamisvaiheessa. Eli hinkkaa naamaansa patjaa vasten ja sätkii käsillä ympäriinsä, vaikuttaa kuitenkin ihan siltä et ois unessa jo. Kuulostaako tutulle?
 
Aattelin ottaa varman päälle ja jatkaa uudestaan, ettei vaan kaikki tekstit hävii, jos jotain sattuu...eli,

Kakka-asiaa vielä, eli kakkaa on ollu sit kaikenlaista. Ensin oli ihan normia keltasta ja rakeista kakkaa ja tuli joitakin kertoja päivässä. Sit muuttu vihertäväks, mut oli edelleen rakeista ja muuten normaalin näköistä. Samaan aikaan vauvalla oli nuhaa ja oli vähän kipee, et oisko johtunu siitä vai mistä... No sitten muuttu taas keltaseks, mut nyt ne rakeet on hävinny sieltä, eli on aika vetistä, tai semmosta löysää. Ja aika kovan ähinän ja pusaamisen sen lätäkön aikaansaaminen tuo mukanaan.

Huomenna neuvola ja tarkoitus ois ottaa rota-rokote. Ilmottelen kuulumisia jos vaan ehdin.

Nukkumisten ja syömisten välissä poika on oikea jutustelija ja hymynaama! Juttua riittää niin paljon, kuin vain itse jaksaa jutella takaisin. Kitinää ja itkua on aika harvoin, vaikka tänäänkin illalla tuntui, et pientä kiukkua oli koko ajan. Mut kai se tuntuu just sillä hetkellä, et ei taas, en jaksa, vaikka näin jälkikäteen tuntuu vähäiseltä.

Juttua ois varmaan viel vaikka kuinka, mut nyt lyö pää tyhjää ja taidan kömpiä pojan viereen. Kommentteja ja arjen kuulumisia ois tosi kiva lueskella, joten koitetaanhan niitä jaksaa kirjotella, vaikka tiedän, että tärkeämpääkin hommaa meillä kaikilla on kädet täynnä! Hyvää yötä! :wave:
 
Meillä oli ristiäiset viime sunnuntaina ja poika kastettiin Oliver Rasmus Juhaniksi. Samalla mentiin miehen kanssa naimisiin, joten nyt meillä kaikilla on sama sukunimi =)

Käytiin neuvolassa eilen mittailemassa painoa ja päätettiin samalla, että otetaan kuitenkin se rotavirusrokote, vaikka ensin emmittiin. Vähän kiire tulee sen kanssa, mutta hyvin vielä ehditään.

Minä lopetin sitten eilen jo ne minipillerit.. Ajattelinkin jo aloittaessani, että ovatkohan hyvä idea ja nyt ennen yhdenkään liuskan loppua jo päätin luopua niistä. Huomattiin miehen kanssa, että alan olla taas ihan samanlainen kuin aiemmin pillereitä syödessä. Äksyän vaan koko ajan, olen masentunut, väsynyt ja itkuinen. Mieluummin käytetään kuitenkin kumia kuin kärsitään minun mielialan heikkenemisestä =)
 
Pitkästä aikaa... Ei ehdi juuri kirjotteleen.. Nytki taitaa juttu jäädä kesken kun kuuluu pojan ääni että taisi herätä. No kokeillaan.
Hyvin on mennyt ja ens viikolla tulee 2 kk täyteen. Masuvaivoja on jonkin verran ja käytössä on disfasyl- sekä relatipat ja devitolin vaihdoin Jekoviteihin. Mitä te muut olette käyttäneet mahavaivoihin ja minkä olette huomanneet auttavan? Mitä d-vitamiinia käytätte?

Mä oon opetellut kantoliinan käyttöä mut ei näytä poju viihtyvän.. Oon ihan aloittelija että voihan olla että en vaan osaa sitoa oikein. Mitä sidontaa te muut käytätte? Mulla trikoinen (omatekoinen) liina ja kokeillu tuota kietaisuristi II sidontaa..

No lyhkäseksi jäi jutut kun pakko mennä..

Lillielli ja poika kohta 2kk
 

Yhteistyössä