Elovauvat 2007

Huomenta!

Täällä on pari oikein hyvin nukuttua yötä takana. (Kop Kop). Eilenkin Vilma nukahti jo ennen kymmentä ja ekan kerran heräsi syömään vasta neljän jälkeen. Toisen kerran sitten vasta hieman ennen puoli kahdeksaa. Jatkuisipa samaan tyyliin!

Nukkuma-asennosta: Mä nukuttelen tyttöä kyljellään. Nyt olen huomannut että monesti on yöllä kääntynyt selälleen. Vatsallaan nukuttamista olen vielä vierastanut.

Hymyistä: Meillä myös hymyjä tullut 1 kk:n vanhasta. Samoin ääntelyjä. Äätä tulee ja öötä myös. Vauvan hoito antaa enemmän nyt kun vauva jo seurustelee. Vaipanvaihdot kivoja juttutuokioita.

Aamutouhut odottaa, joten :wave:
 
Heippa pitkästä aikaa!

Tänne kuuluu ihan hyvää. Poika kasvaa ja voi hyvin. Ja on niiiiiin ihana tietysti! :heart:

Esikoisten äidit: miten teillä on isät suhtautuneet uuteen tilanteeseen? Siis tarkoitan sitä, että ainakaan omalla kohdallani miehelle ei jää enää tietenkään niin paljon aikaa ja tuntuu että toinen kaipaa ihan saakelisti huomiota (siis mies). Jotenkin ei vaan mielenkiinto riitä miehen "paapomiseen".. Illalla kun pääsee nukkumaan, niin todellakin haluaisin alkaa nukkumaan, mutta toinen haluaisi jotain muuta. Rakasteltu ei olla vielä synnytyksen jälkeen ja itseä se pelottaa vielä - jos sattuu jne.. Onko teillä muilla haluttomuutta? Synntyksestä vajaa 2kk:tta.
Mutta siis tuntuu, että mies olisi tavallaan mustasukkainen minulle vauvasta ja kaipaisi ihan järjettömästi hellyyttä jne. Kuitenkin omat ajatukset ovat niin täysin vauvassa.. Onko muilla tällaista??? Ja miten minun kannattaisi toimia?



 
Meillä voidaan hyvin ja on kauheasti kanssa ruvettu juttelemaan. Aamulla heräsin kuuden aikaan siihen,kun Ilona jutteli omassa sängyssään kauheasti hymyili ja naureskeli. :LOL: Meidän oikea ilopilleri aina jaksaa hymyillä ja naureskella. Meillä ei turhasta itkeskellä. =) Huomenna meillä on 2 kuukautis neuvola.Saa nähdä kuinka paljon neiti on kasvanu!

Meillä kanssa mies sanonu, että kaipaisi enempi huomiota minulta. Itse olen aina iltaisin niin väsyny, että nukahdan heti,kun Ilona on mennyt nukkumaan. Seksiä ollaan harrastettu ja se tuntui hyvältä. Tuntuu vaan ettei aika riitä miehen hellimiseen. Nyt pitäisi lauantaina Ilonan mennä mamman ja papan luo hoitoon,kun äiti ja isi menee synttäreille. Saas nähdä kuiinka kauhea ikävä äitille tulee ja pystyykö nukkumaan ilman,että Ilona on kotona.
 
iltapäivää!

elokuun aurinko samat fiilikset täällä. halut on mulla ihan nollassa. synnytyksestä myös vajaa 2kk. ite olen ihan hirvittävän hellyyden kipeä ja iskä kans, mutta halut/tarpeet ei vaan kohtaa. iskä kaipaa seksiä, se on sille suurinta mahdollista hellyyttä, mutta ite kaipaisin ihan vaan kainaloa. keke kirjaimellisesti imee musta kaiken mahdollisen huomion, eikä isommatkaan lapset päästä sen vähemmällä. itestä tuntuu, ettei mua huomioi kukaan, vaikkei se todellisuudessa kai niin ole. meillä iskällä on mukava tapa osoittaa sitä välittämistään esim. siivoamalla keittiö tai tekemällä ruokaa, ihanaa, muttei korvaa sitä läheisyyttä jota ite niin kovasti tarvitsisi.

siltähän se imuri taas heräili. oli päikkäreillä vaunuissa ja nukkui tosi hyvin siihen asti kunnes itkuhälyttimestä kuului ihan hirvittävä traktorin runksutus, ottaa häiriötä ilm. läheiseltä tietyömaalta. kökkö. eilen keke ei jostain syystä nukkunut päivällä juuri lainkaan ja tämä aamupäivä oli kerhossa sellaista tissillä torkkumista, nyt sitten kun olis nukuttannu, niin traktori herätti... nyt unet tuntuu jatkuvan taas tissi suussa paitsi että rupes peppu turisee =) voi jestas tulee tavaraa vaippaan niin että rutisee, taidan tästä siirtyä pyllyn pesuun...

niin ja hymyjä ja juttuja tuleetäälläkin kovasti. neuvolan hymynaama-julisteelle on väliin kovasti asiaa =)
 
Meillä äännellään jonnin verran ja hymyilty on noin pari viikkoa, voi että se on ihanaa!!! :heart:
Mun mies hoitaa kovasti vauvaa ja on ymmärtäväinen. Varmaan johtuu siitä kun mulle tehtiin hätäsektio ja näki kuin kauheeta se oli kun mut kiidätettiin leikkaussaliin. Sitten hoiti sairaalassa perhehuoneessa vauvaa kokoajan mitä oltiin siellä.
Me uskaltauduttiin sekstaileen noin 5 viikkoa synnytyksestä ja kyllä se hieman jännitti. Mutta mukavaa oli ja rentoutti kummasti :D
Neuvolassakin neuvoivat ettei kannata pitkittää sitäkään koska siitä saattaa syntyä jonninmoinen ongelma. Rohkeesti vaan petihommiin vaikkei mieli hirveesti tekiskään, kyllä se siitä lähtee sitten menemään. Ainaski mulle itelle kävi noin B)

Nyt taas ruokkimaan vaavi! Vointeja kaikille mammoille vaaveineen!!!

tellervo ja tyttö 6vkoa3pvää :heart:
 
Samat asiat tuntuu täälläkin ajankohtaiselta; eli lapsen hymy ja petiasioitten aloitus yms. Kaisa torkkuu tuossa vieressä, on nukkunut tänään turhan paljon päivällä, eli yöllä ollaan varmaan hereillä melkoisen paljon. Aamulla sai tosi leveitä hymyjä, se piristää kummasti, vaikka väsyttäisikin. Petihommat miehen kanssa olleet jo kauan unholas ja sitä ei ole tajunnut kaivata kun koliikki ja muu sellainen vei ajatukset nukkumiseen vähinä vapaa-aikoina. Nyt kun Kaisa sai avun hieronnasta, voisi tietty jotain jo asian kanssa tehdäkin, mutta mies tekee kahta työtä ja vaikea löytää sopivaa hetkeä. Mutta ens viikolla mies lomailee, joten toivo elää, että ehtii jotain kivaakin tehdä. Pikaisesti edes!

tankki & kaisa
 
tänään oli 2 kuukautis neuvola. Ilonalla oli pituus 58,7cm viimeksi 56,3 cm paino 4740g viimeksi 4395g. nyt joudutaan menemään uuteen punnitukseen ennen 3kuukautis neuvolaa. Pitää kuulemma antaa lisämaitoa. Ilona on ihan tyytyväinen ollu. Iltaisin ollaan annettu lisämaitoa,kun ollaan huomattu, että tarvitsee sitä. Onko muilla näin tarkkaa neuvolassa?? Ihan tuli itku silmään, kun en halua ahtaa toista niin täyteen, että mahasta rupeaa sattumaan. Ajattelin, että jatketaan samaan malliin, kun tähän asti. Eikö se ole pääasia, vauva on tyytyväinen?? Jokainenhan on yksilö ja mielestäni sen mukaan pitäisi katsoa. Terveydenhoitaja vaan sanoi,että pitäisi painoa tulla 150g viikossa lisää. No, mutta nyt kahvia juomaan, kun saa vielä rauhassa juoda
 
amalia07: Hassua että ollaan noin tarkkoja, jos tyttö kuitenkin tyytyväinen. Ovat niin yksilöllisiä noin kasvuasiat. Mun esikoisen paino on aina mennyt käyrillä -20:nessä. Nyt jo eskarilainen ja edelleen sirppana, vaikka toisaalta tosi lihaksikas / jäntevä. Aikoinaan piti kuitenkin neuvolan ohjeiden mukaan lisäillä kasvisrasvaa ruokavalioon, vaikkei sillä mitää merkitystä ollut. :whistle: Tää meidän poitsu onkin sitten aivan eri kaliiperia. Molempia olen täysimettänyt ja samalla lailla maitoa pursusi yli äyräiden esikoisenkin kohdalla + söi tiheään.

Eilen oli poitsun 1kk neuvola;
Ikää 5vk 2pv
Pituutta 57cm (syntymäp. 50cm)
Paino 5680g (3590g)
Pipoa 39,2cm

Joten ei ainakaan paino alakäyrillä mene kuten esikoisella! :LOL: Jää vähän vauhdilla vaatteet pieniksi. Nyt 62cm on sopivia. Toivottavasti ei ristiäislahjaksi kovin pieniä vaatteita saa. :whistle:

Aurinkoista viikonloppua kaikille! :wave:
 
Joku kyseli aiemmin, että mistä löytäisi uuden silikonisen "imutyynyn" Aventin rintapumppuun. Joku oli laittanut tosi hyvän vinkin rintapumppukeskusteluun. En siis ole itse nähnyt/kokeillut, mutta luulis toimivan ihan yhtä hyvin..

Tossa siis se vinkki:

"Silikonisen imutyynyn löysin Aventin maidonkerääjäpaketista, jossa on kaksi paria maidonkerääjiä, ja pari silikonityynyä, jotka käy myös Isis pumppuun. Eli jos jostain löydät käytetyn, mistä puuttuu tuo silikoniosa, niin löytyy sekin varaosina. Ei ole tässä tosin niin pitkä suppilo-osa, mutta sopii pumppuun kyllä." -Mama 2007

http://keskustelu.kaksplus.fi/t871562
 
elikkäs meillä on 2kk ikäinen poika,kohta 2wee tyttö ja ukkokin löytyy perheestä.olen täs jonkusen aikaa seurannut vaan muitten tekstejä mut nyt sit aattelin itekkin lyöttäytyä mukaan ;) eli :wave: tasapuolisesti!!meillä on arki lähtenyt tosi mukavasti käyntiin kahden ipanan kanssa vaikkakin alussa hirvittikin kun isäntä lähti töihin.poika on aikas rauhallinen tapaus,et ei turhia kitise jos ei ole mikään hätä ja isosisko on mukavasti ottanut pikku veikan vastaan.
 
Tervehdys :wave: moonlight ja tervetuloa ihanaan porukkaamme!

Pinkulla oli eilen 6viikkoisena neuvolalääkäri eikä hän puhunut mittän rotarokoitteesta. Tietenkään en muistanut itse kysyä asiasta mitään. Koska se pitäisi ottaa? Menen maanantaina itse jälkitarkastukseen niin pyydänkö reseptin silloin?

Pinkun mitat:
5005g (3610g)
57cm (51,5cm)
pipoa en enää muista :)


Nukkumisasennosta: Vauva itse nukkuisi mieluiten selällään kädet ylhäällä. On vain niin kova puklauttelemaan etten uskalla antaa hänen nukkua niin vaan käännän aina kyljelleen. Kaksi kertaa olen pelastanut hänet kun on meinannut tukehtua omaan pukluunsa. Aivan kauheaa ja siksi vahdinkin hänen untaan ehkä vähän liikaakin. Omat yöunet jäävät vähiin kun kuuntelen pienokaisen pukluja.

Tänään aloitettiin rela-tippojen käyttö kun maha on ollut pari päivää tosi kipeänä. Aika kalliita olivat... Meillä on melkein käyttämätön Cuplaton jos joku haluaa. Laita yv:tä niin pistän postissa tulemaan.

Vauvan päivärytmistä oli uusimmassa kaksplus-lehdessä ja nyt kokeillaan elää sen mukaan. Ainakin tähän asti elämä on mennyt paljon paremmin. Ihanaa kun omaa aikaa välillä!!

Onko joku menossa 25.10 Isoon Omenaan vauvaleffaan? Me mennään katsomaan hömppää :)

t.Soippa ja Pinku 6vk
 
Meille neuvolassa kerrottiin tosta rotavirusrokotteesta heti eka kerralla. Eka satsi kuulemma annetaan 2 kk neuvolassa ja toka satsi 3 kk neuvolassa.
Pyydä vaan lekurilta se resepti vaikka niillä mahtaa olla valmiina niitä ettei etes lääkäriä tarvii mut samallahan sen saat!
 
Meillä taas jatkuu kitinät. Ja kovat itkut iltaisin. Luulen että saattaa johtua antibioottikuuristani (joka onneksi loppui eilen) ja aloitetuista Devitoleista. Myös päiväitkut yleistyneet :/ Koettelee kieltämättä hermoja välillä, varsinkin lähempänä kolmea yöllä kun tytteli parahtaa lohduttomaan itkuun väännellen ja käännellen. Eipä siinä mitkään heiluttelut sun muut poppakonstit auta. Yrittää koskettaa, paijata ja puhua rauhallisesti, kunnes tekisi mieli huutaa kilpaa pienen kanssa. Noh, jos on kolmen kuukauden maagiseen rajaan uskominen, ei meillä enää ole kuin päälle kaksi kuukautta ja viikko kestettävää... :kieh:

Sänkyhommista sen verran että haluja kyllä olisi, tikit edelleen haittaavat hiukan, ovat kyllä paremmat mutta ei todellakaan tulisi mieleen (okei, on tullut mieleen kerran jos toisenkin) alkaa "hommiin". Ja sitä paitsi on hiukan hankalaa tehdä yhtään mitään, edes siivota tämän lapsen kanssa, koko ajan tahtoo olla sylissä, itsekseen "nukkuu" päivisin n. 15 min pätkiä, juuri kun hengähtää ja ottaa kirjan eteen tjsp., alkaa huuto. Ei muuta kun kakara kainaloon ja heiluttelua. Onneksi ensi viikolla saapuu kantoliina, jos siitä olisi jotain hyötyä. Olisi suurimman osan ajasta kädet vapaina. Menipäs taas valitteluksi. Huhhuh. Niin joo, mulle ainakin riittää tällä hetkellä parin minuutin höpsöttelyhetket ja pusutuokiot miehen kanssa, hän tahtoisi muutakin (niinhän ne miehet yleensä ;) ) mutta kyllä me odotellaan. Hyvää kannattaa odottaa... Olisi syytä olla sitten kanssa hyvää.

Meidän tyttö syö tajuttomasti. Eilen illalla huitaisi 200 ml rintamaitoa ja nannia. Muutenkin söi eilen joka toinen tunti, aina päälle 100 ml. Yleensä menee n. 150 ml. Tuntuu uskomattomalle määrälle, kyse on kuitenkin alle kolmiviikkoisesta lapsesta. Mutta ei se sitä pulautakaan, eli ilmeisesti vaan tahtoo syödä meidät vararikkoon :LOL: Tänään on tullut kunnon hymyjä, ei enää näytä niin tahattomilta, vaan näissä alkaa olla jo enemmän tarkoitusta. Huvittavan näköistä sinäänsä, neiti venkuroi ja itkee, naama punainen ja huuto suuri, yht'äkkiä huuto loppuu ku seinään ja tulee kaunis hymy, vähän jopa naurattaa, ja sitten naama valahtaa ja huuto jatkuu.

Rytmistä sen verran että meillä päästään nukkumaan n. klo 01-04 ja siitä riippumatta napero herää syömään kuudelta ja yhdeksältä. Tai no, viime yöt ollaan syöty kuudesta kymmeneen. Oon vaan niin laiska että muutaman hiljaisen tunnin unen jälkeen en jaksa nousta antamaan pullosta sitä kahta desiä vaan imetän ja nuokun. Siksi kestää tunteja meidän imetyssessiot. Kun tytsyllä on ollut vaikeuksia imemisen kanssa, mielenkiinto ei pysy kauaa hommassa, imetään muutama kerta ja sylkäistään suusta. Huudetaan lisää. Hamuillaan eikä osata sulkea suuta vaikka nänni suussa sisällä... Raivostuttavaa hommaa. Mamma ja muksu turhautuu hetkessä. Oon joutunut turvautumaan rintakumiin, sillä tyttö saa hyvin, paljon kerralla, niinkuin on tottunut saamaan pullostakin "suurella suuttimella". On se imetys silti niin sähläämistä... Siksi ostin toissapäivänä Ainun sähköisen rintapumpun, sillä pumppailen useita kertoja päivässä, on pikkuisella aina maitoa kaapissa. Ja jos ei ole, niin sitten nannia. Meni sitäkin viikonloppuna puolitoista litraa omien rintamaitojeni lisäksi. Kamala syöppö :D

Nyt taas täytyy mennä *huokaus*. Jaksamista teille kaikille :hug:

Kirvash ja Pikku-"Pekka" 2vk 5 vrk
 
Kirvash: Meilläkin poika huusi mahavaivojaan koko rintatulehdukseni antibioottikuurin ajan ja piereskeli tosi pahan hajuisesti, kakkasi myös vain 3-4 päivän välein. Antibioottikuurin loputtua huuto loppui seuraavana päivänä ja sitä seuraavana laimeni pierujen haju sekä alkoi taas kakata keskimäärin kerran päivässä.

Ja kutsu kuuluu vaunuista...
 
Näköjään oli soranajo naapuritontille 50 metrin päästä vaunuista liikaa, vaikka muuten poika nukkuu metelissäkin tosi hyin, siitä pitää huolen isoveli 2 v 3 kk. Onneksi jatkoi vielä uniaan, on minullakin vähän omaa aikaa kun molemmat pojat nukkuu.
 
tervehdys!

pikaiseen aventin silikonilätkästä. sain siis kaipaamani veljen vaimolta, mutta löysin jälkeenpäin oulun baby ideasta varaosia. lätkän hinta olisi ollut 6e.

ollaan muumulassa. huomenna keken nimiäiset, jännittää vähän. alku hiukan ontuu, sillä koko köörin juhlatamineet jäi kotiin 500km päähän!!! aamulla kerkiää kauppaan hankkimaan edes sankarille asiallisen asun, me muut saadaan nyt sitten olla hiukan epäpukeentuneemmin tällä kertaa.

mukavaa viikonloppua kaikille!

ps. meillä on sitten pullosta kieltäydytty, ei onnistu sitten millään. tissi sen olla pitää... vinkkejä, mitä voisin kokeilla. tupperin tms nokkamuki (silikoni nokka), hörpytys... vai kuljenko yksinkertaisesti vauva mukana joka paikkaan?

pps. kikkuroitten laitto onnistui tänään. kiva saada uutta lookia vanhaan ja väsyneeseen pääkoppaan =)
 
Soippa: Meillä rotavirusrokote annetaan 2 kk neuvolassa ensi viikolla. Voi antaa yli 6 viikon ikäisenä. Soitin neuvolaan ja pyysin reseptin.

Petipuuhista: Ei ole oikein ehtinyt moisia ees aatella, mutta mulla jatkuu edelleen jälkivuotokin! Voiko olla normaalia, että kestää näin kauan?

Täällä ollaan väsyneitä. Poika heräilee syömään melkoisen usein öisinkin ja mä oon huono nukahtamaan uudelleen. Mutta muuten tää on kyllä ihanaa!
 
Heips täältäkin.

Meillä oli 2kk neuvola,tyttö oli 5560g ja 56,6cm(syntymämitat:3360g ja 50cm) ja painoa viime neuvolassa oli tullut 1110g lisää ja pelkällä täysmetyksellä mennään :)

Rotavirusrokotteen meidän tyttö saa vasta 3kk neuvolassa,nyt saatiin vasta resepti ja toinen rokote annos tulee 4kk iässä.

Tyttö on hirmu helppo,nukkuu 3-5 tunnin unia päivällä(joista toiset pidemmät unet nukkuu yhtäaikaa taaperon kanssa,niin äiti ehtii tehdä kotihommia),yöllä pisin pätkä yhtä kyytiä on 5-8t sit syötyään nukkuu vielä 3-5t :heart:

Eilen tilasin 15 uutta kestovaippaa,kun nykyinen s-koko on jäämässä kohtapuoliin pieneksi.

Uusi vauva on tervetullut ihan milloin vain.

Liikkuminen on ollut tosi vähässä ja jumppaaminenkin on ollut vain lantinpohjalihaksiin painottuvaa :ashamed: jotain pitäs tehdä,jättää edes herkut pois,kun oon lihonut imetyksestä huolimatta.

Lähinnä kyseeseen tulee kävely,tai kotijumppa kun en kertakaikkiaan henno olla yhtään vauvasta erossa.

Täällä on ollut aikaa miehellekin,nyt tosin on viikon poissa kotoa.

Mirjamic:kokeile hörpytystä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja augustmam:
Heips täältäkin.

Tyttö on hirmu helppo,nukkuu 3-5 tunnin unia päivällä(joista toiset pidemmät unet nukkuu yhtäaikaa taaperon kanssa,niin äiti ehtii tehdä kotihommia),yöllä pisin pätkä yhtä kyytiä on 5-8t sit syötyään nukkuu vielä 3-5t :heart:

Voi että mä oon kade

|O :D !
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiki:
Alkuperäinen kirjoittaja augustmam:
Heips täältäkin.

Tyttö on hirmu helppo,nukkuu 3-5 tunnin unia päivällä(joista toiset pidemmät unet nukkuu yhtäaikaa taaperon kanssa,niin äiti ehtii tehdä kotihommia),yöllä pisin pätkä yhtä kyytiä on 5-8t sit syötyään nukkuu vielä 3-5t :heart:

Voi että mä oon kade

|O :D !
Kuin myös. Tänään poika on nukkunut tähän mennessä unia 2 h + 45 min + 30 min. Muutamana päivänä on vedellyt kyllä onneksi kahdet yli 2 tunnin unet.

Itse siirryn tänään uusille vuosikymmenille, 30 vuotta tulee mittariin.

77mm ja Milo 1,5 kk

 
:flower: PALJON ONNEA 77mm :flower:

Tiki:En nyt tiedä kauan synnytyksestäsi on aikaa...jälkivuodosta kuitenkin tuli oma tapaukseni mieleen. 4 viikkoa synn. jälkeen vuoto oli jo lähes tyrehtynyt kunnes alkoi uudelleen runsaana. Vajaa 7 viikkoa synnytyksestä menin vuodon ja paineoireiden takia lääkäriin ja jouduin kaavintaan. Oli jäänyt pala istukkakudosta kohtuun. Mene ihmeessä lääkärille tarkistuttamaan tilanne, ettei olisi mitään kohtuun jäänyt.

Keittosuolahuuhtelut useaan kertaan päivässä ovat selvästikin auttaneet pojan tukkoiseen nenään :wave: Ruiskulla ruiskutetaan nenään muutama millilitra keittistä ja sit tarvittaessa imetään limaa pois. Sieltä tulee sitkeitä limapalasia...Toisinaan vauva nieleksii keittiksen ja limansa suorilla niin ei tarvia imeä.
 
Tervehdys kaikille!Meillä nyt poika tasan 6viikkoa ja yöt menee aikas hyvin.Illalla kuin kello,nukahtaa 21.30-22 joka ilta.Aamulla kyllä herätään jo 6.30 Välissä 2-3 syöttöä,onneksi nukahtaa heti uudestaan.1kk neuvolassa oli painoa 5400g(4260g) ja 57cm(50,5cm).Jälkivuotoa mulla oli esikoisesta melkein 2kk:tta!lKaikki kuitenkin ok,oli vaan syynä kuulemma niin ison lapsen synnytys (4645).Nyt on vuodot olleet viikon poissa ja menkat toivottavasti alkavat vasta nytkin imetyksen loputtua..Pitää nyt mennä syöttämään kun se on ainoa mitä isukki ei pysty tekemään(paitsi pullosta) ;o)
 
Tiki:älä oo kade :D

77mm:lämpimät 30v onnittelut :flower:

jonna82:ihanan nimen on tyttäresi saanut :heart:

unohdin vallan vastata taito kyselyyn....Eli meillä tyttö nauraa ja hihkuu jo ääneen,hymyilee paljon ja jokelteleeja kannattelee varsin hyvin jo päätäänkin ja tänään tyttö löysi oman nyrkkinsä :heart:
Tuo on musta yx ihanimpia kehitys vaiheita,kun pikkuinen voi pitkiä,pitkiä aikoja vain ihmetellä pienen pientä kätöstään.

 

Yhteistyössä