Elovauvat 2007

Täällä nukuttu yö huonosti... täällä tytöllä ei juurikaan ole vatsavaivoja ollut mutta sitten nyt muutaman päivän ollut ilmavaivoja, puklua ja sellaista. Syönköhän itse nyt jotain sellaista mikä sen aiheuttaa...
Koomista jotenkin kun juuri nousin ylös sängystä niin tyttö ei valittanut enää yhtään, että olikos se vika sitten äidissä... HAISENKO jo niin pahalle ettei vieressä voi nukkua?
Että semmosta!

Täällä tulee nimi 14.10 Jenna Elisa, kumminsa mukaan joka on Hanna Elisa.

Vaunuttelemassa ollaan käyty joka päivä... tänään ei varmaankaan enää jaksa kun ei ole nukkunutkaan kunnolla... jollei sitten illalla...

TinniPinni
 
Heippa täältäkin.

Minä olin tyttöjen (7v,2v ja tietty vauvan)kanssa Cran Canarialla,Bahia Felizissä viikon lomailemassa.Loma meni oikein kivasti,lukuun ottamatta et yx päivä 2v tyttö oksensi muutaman kerran ja toisena päivänä ripuloi 2 krt,mut aurinkoa,uintia ja rentoa oleilua saatiin silti.Lämmintä oli päivittäin +25-+32,koti-ikävä tuli kuitenkin jo parin päivän kuluttua,kun mies ja isommat lapset laittoi ikävöivän viestin.
Vauva on kasvanut kovasti,ensi viikolla on 2kk lääk.neuvola.
Tyttö on hyvin tyytyväinen,syö yöllä 2 krt,päivisin nukkuu 2 pitkät unet.Valveilla oloajat on pidentyneet ja tyttö hymyilee liki kokoajan hereillä ollessaan.Hän rakastaa tuijotella ihmisten kasvoja.

Meidän taapero jätti tutin pois etelän reissussa ja nyt harjoitellaan pottailua,eilen tuli 3 krt pissa pottaan.

Täälläkin alkoi menkat jo(tuolloin oli kulunut 6,5 vkoa synnytyksestä)Tän viikon pe on jälkitarkastus.

Jos nimilistaa aiotte etusivulle,en tahdo meidän tytön nimeä siinä julkistettavan,kun tytön nimi on niin harvinainen.

A-Mam ja tyttö reilut 7 viikkoa :heart:
 
Meillä oli tänään ensimmäinen lääkärineuvola. Poika on kasvanut hyvin. Tällä hetkellä pituutta löytyy 59cm ja painoa tasan 6kg. Kaikki oli muuten hyvin paitsi lähetteen laittoi TAYSiin, koska poika pulauttelee päivittäin sellaisia isoja suihkuoksennuksia ja isänsä on pienenä leikattu mahaporttiahtauman takia. Niinpä käydään tutkimuksissa ja selvitetään, eihän ole kyse mistään vakavammasta. Muutenkin normaalit pulautuksetkin ovat alkaneet tulla todella herkästi. Tuntuu välillä, että pulauttelee ihan jatkuvatsi. Juuri kun saa edellisen pyyhittyä ja siivottua, niin toinen jo tulee :(

Mulla on nyt jatkunut menkat jo yli viikon, vaikka ennen kestivät vain kolme päivää. En tiedä, vaikuttaako ne minipillerit nyt sitten näin :kieh: Vuotkin on niin runsasta, että otin sen esille tänään siellä lääkärillä, mutta oli sitä mieltä, että kuukausi tulisi seurata.. :/ On mulla aina ollut runsaat kuukautiset, mutta ei nyt ennen ole sentään 10 imukykyisintä sidettä mennyt päivässä, niin että jokainen tulvii yli. Meillä menee sohvakin vaihtoon pian, koska se on ihan vauvan oksennuksessa ja nyt siinä on minun vertakin :ashamed: Kiva kutsua vieraita.. :x

Mutta nyt syömään!

 
Mullakin ilmeisesti alkoi menkat. Loppuviikosta alkoi tihuuttamaan ja samalla tavalla jatkunut. Tuskin tämä jälkivuotoa on kun se loppui tossa pari viikkoa sitten. [/b]Hemu2: mulla oli sama juttu keskimmäisen synnytyksen jälkeen. Vuoto oli yhtä runsasta kuin jälkivuoto ekoina päivinä. Onneksi näin oli vain ekojen menkkojen aikana.

Täällä käydään toivotonta taistelua d-vitamiini tippojen kanssa. Täytyy vihdoin kokeilla Devitolia, jos se kävisi paremmin. Tänään annoin vain 3 tippaa Jekovitiä ja tuloksena kauheat ilmavaivat ja tietysti huuto.

Kertokaahan viisaammat:Mulla on rinnoissa pieniä paakkuuntumia, jotka kipeitä. Nyt vauva alkanut pulauttelemaan kokkareista maitoa. Onko asioilla yhteyttä? Kaikenlaista sitä tuleekin mietittyä enkä muista enää aiemmilta imetysajoilta näistä kyseisistä asioista.

Meidän typykkä ei oikein nuku kunnolla vaunuissa. Tai nukkuu kyllä liikkuvissa rattaissa mutta ei paikallaan olevissa. Autossa saa nukahtamaan parhaiten pitkille unille.

Mirjamic: Meillä sama juttu. Ei kannata oikeastaan suunnitella päiväohjelmaa kun suunnitelmat eivät pidä. Ruoan teko onnistuu jos ruoka on helppo tekoinen(tyyliin: viskaa uuniin). Niin paljon riippuu pienimmäisen rytmistä. En anna häiritä itseäni. Aika aikaa kutakin!

Joku puhui siitä että on menossa kokoukseen. Itse toimin sihteerinä kyläyhdistyksessä. Se meinaa välillä stressata kun pitää toisella kädellä hoitaa vauvaa ja toisella kyläyhd asioita! Ei aivan onnistunut äitiysloma niistä hommista kuten suunnittelin. Tosin välillä se tuo hyvää vaihtelua arkeen.

Nyt on toinen käsi ihan krampissa kun vauva nukkuu sylissä? Täytyy päästää käsi lepäämään.
 
Heipparallaa!

Itsekin aktivoidun kirjoittelemaan taas pitkästä aikaa...

Onko jossakin täydellistä listaa elokuun syntyneistä?! Itse en ole onnistunut sellaista mistään pongaamaan...

Täällä vauva-arki sujuu mukavasti. Itsellä vain hormoonit hyrräävät kovasti ja joskus purskahdan itkuun ihan käsittämättömistäkin asioista... noh, tilanne vielä sentään hallussa eikä itkukaan ole onneksi aivan joka päiväistä. Samaten välillä puskee sellainen hiki pintaan ja välillä taas on niin kova vilu, että hampaat meinaa kolista. Onko teillä muilla ollut tällaista?!?

Näin vajaan 4 vkosen tytön äitinä voin todeta, että en ole milloinkaan ennen tuntenut näin syvää rakkautta ja huolta mistään niinkuin tästä pienestä aarteestamme kannan. Samaten olen huomannut, että elän /elämme vieläkin sellaisessa jonkilaisessa jännityksessä, eikä sitä oikein osaa rentoutua silloinkaan kun vauva nukkuu. Kaikki on niin uutta ja arvaamatonta eikä vauvan mukana tosiaan tullut sitä kovasti kaivattua kyttöopasta. Sitä käy vään väliä tarkistamassa, että hengittääkö ja onko kaikki nyt varmasti hyvin... eli vaikka itse tietää, että pitäisi hieman hellittää ja koittaa itsekin rentoutua niin ei sitä jotenkaan vaan osaa ottaa... Ehkä kokemus tuo sitten lisää varmuutta, toivotaan!!!

Tänään oltiin neuvolassa ja painoa tullut 3,5 vkon iässä syntymäpainoon + 970g (nyt 4560g) ja pituutta 3 cm lisää (nyt 57cm) eli reipasta vauhtia kasvetaan (eikä ihme sillä välillä asutaan äitin rinnalla ja taas toisina päivinä herutetaan)...!!

Aurinkoista syyspäivää ja hyviä vointeja niin äideille kuin vauvoillekin!
 
Emman äiskä; Ainut lista jossa pitäisi olla kaikki syntyneet vauvelit on sivun 14 LA-lista. Siitä puuttuu painot ja pituudet. Ainoastaan sukupuoli ja syntymäaika. Jos joku (Kassu, Seriina.. ) ensimmäiselle sivulle kirjoittanut viitsii, niin listanhan voisi kopsata ja lisätä johonkin ekan sivun viestiin.
 
Pauzi

Meillä on arki tasoittunut aivan ihanasti sen jälkeen kun näistä vatsavaivoista päästiin. Nyt tosin itketään ummetusta, mut sen nyt jotenkin kestää ku ei oo sitä 24/7 huutamista. Mites te jotka käytätte korvikkeita, oletteko käyttäneet jauheita? Mietin et onko niillä jauhemerkeillä eroa. Nehän tulee huomattavasti halvemmaksi kuin nuo tetroissa myytävät... Meillä on ollu tuota Nannin jauhetta, mut en sit tiiä et onko se tuo Nan mikä tekee tuon ummetuksen...

Huomenna olis 2kk neuvola ja mulla jälkitarkastus. Vauvakuume on kova, varsinkin kun miehen sisko odottaa toista lasta syntyväksi ens vuonna. Plääh. No jos jonkin aikaa odottelis, mut en mitään ehkäisyä kyllä aio hankkia.

Meilläkin vauva nukkuu kahdet pidemmät unet päivässä, ja sit pikku torkkuja. Ja yöllä syödään vaihtelevasti. En oo oikein varma, ku vauva aikalailla nukkuu aamuyön mun kainalossa, välillä syöden.

Mut nyt teelle kun pikkuinen nukkuu, kaunista syyspäivää kaikille!
 
Pauzi Meillä käytetään laiskuudesta johtuen niitä tetroja.. Mutta tuosta ummetuksesta. Meillä syötiin Naniareilu kuukausi ja vatsa toimi loistavasti, jopa 7krt päivässä. Vaihdettiin se kuitenkin pois kokeilun vuoksi, kun illat alkoivat olla kitinää. Nyt illat ovat helpottuneet, mutta vatsa ei toimikaan enää yhtä hyvin. Tänään mainitsin asiasta neuvolassa ja olivat sitä mieltä, että korvikemerkistäkin saattaa johtua, jos ummetus meinaa vaivata. Niinpä taidetaan ottaa Nan takaisin Semperin ja Tuttelin rinnalle. Annetaan sitten kaikkia :D

Täällä myös meinaa vauvakuume jyllätä =) Pitää nyt kuitenkin odotella vielä muutama kuukausi ja katsoa sitten asiaa uudestaan. Olen kysynyt neuvolasta ja lääkäriltä, kuinka kauan tulisi sektion jälkeen odotella, ennen kuin voi yrittää uutta raskautta. Puoli vuotta olisi kuulemma hyvä aika, jos kaikki on mennyt hyvin, eikä sairaalasta ole suositeltu pidempää taukoa. Meillä vaan mies on jostain syystä aika väsynyt, vaikka korvatulppien kanssa yöt nukkuukin, joten saa sitten nähdä odotellaanko pidempääkin :/

Kohta tulee pappi käymään, kun meillä on sitten 7.10 ne ristiäis-häät. Meidän pitäisikin jo varata hotelli, kun ajateltiin lähteä hääyöksi Helsinkiin pojan kanssa =)
 
Tervehdys...

Emman äiskä Täällä myös ihan kamalaa lämmönvaihtelua itsellä... Viime viikolla iski kauhea kuumehorkkainen olo, palelua, lihassärkyä ym. Kuumetta ei kuitenkaan mittari näyttänyt ja alkava viikko menty nyt järkyttävä hiki otsalla koko ajan... Tuntuu, että pitäisi mennä alasti ulos vilvoittelemaan... Ilmeisesti hormoneista johtuvaa! Tätä on jatkunut sairaalasta pääsystä asti... Koskakohan normalisoituu...

Onko muita, jotka eivät imetä vauveleitaan, eli pelkällä korvikkeella kasvavia????
Meillä imetys takkuili alusta alkaen erinäisistä syistä ja lopulta päätin olla itsekäs äiti ja lopettaa sen kokonaan. Mielestäni pääasia on, että vauva ja äiti ovat tyytyväisiä ja vauva saa vatsansa täyteen. Turhat kitinät ja rutinat loppui samoin tein ja kuinka ihanaa on, kun isi voi samalla lailla ruokkia vauvaa, kuin äitikin. Olen päässyt jo tuulettumaan pidemmäksikin aikaa...
Kummasti piristää omaakin oloa, vaikka reissaamme kyllä vauvan kanssa yhdessäkin paljon.

Hyvää syksyn alkua kaikille, on nämä kirjoittelut ja netissä roikkuminen jäänyt kummasti taka-alalle, joten voi mennä tovi kun taas pääsee koneelle...
 
Olen jostain lukenut että hormoonit tasoittuu 3kk mennessä. Sitä en sitten tiedä että miten imetys vaikuttaa,mutta ainakin ilmeisesti raskaushormoonit pitäs olla menneen talven lumia siihen mennessä. Eilen olin jälkitarkistuksessa niin lekuri sanoi, että kierukkaa ei suositella laitettavaksi ennen 4-6kk eli kohtu kestää palautua niin kauan.
Emmasofia meillä on korvikkeella menty kuukauden iästä. Poika oppi pullolle laitoksella, kun mulla ei lähtenyt maito kuin vasta joku 5. pvänä herumaan ulospäin ja silloinkin tosi hitaasti. Viikon verran kokeilin kaikkia akropatiatempuja imetyksen onnistumiseksi ja podin hirveän huonoa omaatuntoa, mutta sitten ajattelin, että osittaisella imetyksellä jatkan niinkauan kuin tissi suuhun kelpaa. No, kuukauden ajan se maistui, enkä sitten enää alkanut niitä temppuja tekemään. Harmittaa kyllä pikkasen, kun ajatuksena oli kyllä täysimetys, mutta ei sitten ihan mennyt niin.En nyt kyllä enää sillä päiviäni pilaa. Hyvät puolet siinä toki on nuo sunkin mainitsemat.
Läheisyyden saamiseksi, kun imetystä ei ole niin kanetelen mahdollismman paljon poikaa liinassa ja sylissä ylipäätään, etttä saa sen saman mitä tissillä asumisesta tulisi ja tyytyväinen poika onkin.
Eilen oli lääkäri ja oikein hyvin on asiat vauvalla. kesken unien heräteltiin, mutta poitsu hymyili ja jutteli kovasti herättyään ja nukahti sitten jatkounille.

Rotarokoteresepti otettiin ja ilmeisesti 2kk neuvolassa annetaan sitten ensimmäinen annos.
tärinöistä lääkäri sanoi että ovat tuiki tavallisia vauvoilla eli ei huolta.

Kivaa ja raikasta syyspäivää kaikille.
 
Opis viimekertainen kirjoitukseni kunnon tilitystä. Ei taida tuo lauantai ilta klo 23.30 olla se paras aika alkaa kirjoittamaan vauva-arjesta. :)

Nykyään meillä siis syödään klo 08 asti tunnin välein ja sitten 45min seurustellaan tai otetaan pikkupäikkärit. Klo 13 aletaan karjumaan väsymystä ja noin 14 nukahtaa parvekkeelle päiväunille. Parhaimmillaan nukkuu 2,5h päikkärit, yleensä 1-2h. Sitten seurustellaan ja klo 20 aletaan huutamaan väsymystä ja vasta klo 22-23 nukahtaa. Ja yöllä herää noin klo 3,5 ja 7.

Kuinka teillä menevät vauvat nukkumaan yöunille? Meillä nukahtaa rinnalle ja sitten yritän hiljaa laskea sänkyyn. Ei oikein meinaa onnistua... Hyviä vinkkejä otetaan vastaan!!

Tärinöistä: kuulemma kierittäminen ja ristikkäisliikkeet ovat hyvää harjoitusta. Ja eivät ole vakavia!

Nirzu, sinua pitää vain ihailla kuinka ihmeessä jaksat pyörittää tuota arkea! Hatunnosta!

Emman äiskä: täälläkin hien eritystä havaittavissa. tuntuu ettei tartte kun olla 10min kävelyllä ja selkä on ihan märkä.

Mun isälle piti laittaa tahdistin maanantaina, mutta olikin alkanut vastustamaan sitä. No nyt suostui ja on tänään saanut sen. Nyt jännätään onnistuiko kaikki ja miten täys anestesia vaikuttaa häneen. On siis jo yli 70v ja altzheimer perustautina. Ei tästä elämästä jännitystä puutu :(

ja huuto kuuluu parvekkeelta, mukavaa päivänjatkoa kaikille!
 
Lomamme jatq muutaman päivän täällä Jyväskylän seudulla. Kaavinnan jälkitarkastus oli tänään...kaikki näytti tilanteeseen nähden normaalilta.

Vauvan yöt tosi vaihtelevia :/ Joskus huutaa vähän ajan välein kovaa ja sitten valvoa tillottaa silmät auki, toinen yö voi mennä mukavammin eli nukkuu ja heräilee vain hiljaisesti imemään. Hänellä ei ole oikein kunnon ruokailurytmiä, vaan pyytää rintaa ja syö milloin sattuu. Ehkä suunta on nyt parempaan, kun kaavinnan jälkeen alkoi tulla maitoa reilusti enemmän!!! Esikoisen muistan syöneen aina tasan kolmen tunnin välein.

Raikasta loppuviikkoa kaikille :flower:
 
Eilen kävimme ensimmäisessä lääkärineuvolassa. Kasvaa hienosti ja kehittyy iänmukaisesti. Terve ja reipas tyttö. Lääkärin sanoilla kuvattuna. Lääkäri kyllä totesi myös että erityisen hyvät keuhkot. Tyttö suuttui kun hänet herätettiin kesken unien ja sitten ei heti ruokaakaan tullut.
Pituus oli 58 cm ja paino 5854 g. Päänympärys 39,9 cm.

Kävin eilen ostamassa uudet lenkkari. Kaupassa sanoin myyjälle että minun toinen jalkani on varmasti isompi kuin toinen. Toinen kenkä tuntui puristavan enemmän kuin toinen. Illalla kävin lenkillä ja siellä tuntui että kenkä hiertää. Kotona huomasin että hiertävä kenkä on 2 numeroa pienempi kuin toinen!!! Jaa että isompi jalka kuin toinen. Mitähän myyjä oikein mietti! Nyt sitten mietityttää että vaihtavatko kenkiä kun on jo pidetty. Uskomatonta! Eikä tämä edes ollut ensimmäinen kerta kun sain eri pari kengät siitä kaupasta. Ostin ehkä vuosi sitten kumikengät, jotka myös oli eri kokoa. Silloin vaihtoivat mukisematta kun en ollut käyttänyt kenkiä vielä.
 
soippa: Meillä nukahtanu rinnalle aina. Nyt ollaan laitettu kolmena yönä tissin jälkeen ja on nukahtanu sinne ilman itkeskelyä. Pari kertaa on joutunu tutin laittamaan suuhun. Saa nähdä miten jatkossa tulee käymään.

Meillä arki rullaa hyvin. Eilen Ilona nukkui 10.30-14.00 päiväunet. Olin Ihmeissäni. Yleensä nukkuu 2-2,5h päiväunia joskus voi vetää 3 tuntia,mutta harvemmin.

Tykkääkö teillä vauvat nukkua ulkona vai sisällä? Niin ja kenen vauvoilla on ollut hiukset syntyessään niin onko ne lähteny? ku olen kuullut, että yleensä ne lähtevät,mutta meillä on ainakin vielä pysyny. ei oo mihinkään ohentunu. =)
 
no niin nyt tuli mustattu kaikki mikä ei ollu tarkotus.Mun ei kannata edes yrittää mustata!! Niin ja unohteletteko te asioita?? mä en voi keittää aamusin kahvia ku unohdan aina keittimen päälle! sanat ja lauseet ihan sekasin välillä ja hyvä, jos muistan oman nimeni... :LOL:
 
Kuulumisia täältäkin pitkästä aikaa... :wave:

Poika kasvaa kovasti, syö ja nukkuu!! Naurua alkaa löytyä koko ajan enempi ja enempi... Uskomatonta miten pian ne kasvavat!! Viime viikon torstaina kävi täti vielä puntaroimassa kotona ja painoa oli tuolloin (1kk 2pvää) 4900g.. Pituutta ei tiedetä kun ei ole mitattu sitten synnytyksen..

Ristiäiset olis sunnuntaina ja tässä on vähän tätä touhua.. Siivousta jne!! Mutta ihan kiva laittaa ja touhuta, kuluu aika yksin päivisin!!

Täällä on kans yksi hormoonihirviö... :LOL: Välillä tulee itku, sitten nauru ja perään hirvee hiki!! Ei tarvi paljon sormea nostaa kun hiki jo valuu, ällöä!! :LOL: Ja mielialat muuttuu koko ajan!! Millonkahan tämä helpottaa, vai helpottaako se naisilla koskaan? Ensin kuukautiset, sitten raskaus ja lopulta vaihdevuodet!! On se miehillä vaan niin paljon helpompaa... :snotty:

Meillä alkaa illat toivottavasti taas tasaantua.. Muutama ilta oli hirmuista huutoa taas,ja nyt pari iltaa rauhallisempaa!! Täyttäs jo koliikin merkit, mutta tuskin on sitä kun vaihtelee niin kovasti nuo illat.. Mutta kylläpä tuntee itsensä voimattomaksi ja avuttomaksi!! :( Toivottavasti ei jatku kovin pitkään, kamala katsoa vierestä kun toinen on tosi kipee!! Nukkumaan laittaa kuitenki 21-22 ja yöt on aika vaihtelevia!! Herää 2-6 kertaa yössä!!

Jälkitarkastukseen pitäs varata aika ens viikolla, millanen se on? Tai siis mitä tehdään? Ihan mielenkiintosta nähdä miten on paino tippunu, mullehan sitä ei tullut kun sievästi 22kg... :LOL:

Mutta mukavaa syyspäivää kaikille tasapuolisesti!! :flower:

Tea ja PoikaniTarmo reilu 5vkoa.. :heart:
 
Pauzi

Hei taas!

Meillä oli eilen 2kk lääkäri-neuvola. Milja onkin vissiin ollut ruoka-aikaan kotona, kun kuukausi sitten paino oli 3800g ja nyt olikin jo 5070g. Pituutta on nyt 55cm, eli sitäkin tullut 4,5cm kuukaudessa. Päänympärystä en nyt muista. Meillä on aika jännästi tullut hyvät rytmit, Milja menee nukkumaan 21-23 välillä, herää syömään 3:lta ja 6:lta, ja nukutaan jonnekin 8-9. Sit jo tunnin päästä taas nukuttaa, ja se on vaihtelevasti 1-3h mitä silloin nukkuu. Loppu päivä onkin aina hankala, iltaa kohden tyttö on aivan selvästi väsynyt, mutta ei pääse jostain syystä sikeään unee vaan herää aina muutaman minuutin jälkeen. Meillä nukahdetaan tissille, minun sänkyyn. Nukutan niin että imetän makuullaan. Ei ainakaan totu sit syliin nukahtaan. Luin vauva lehdestä että 4kk ikäisestä alkaen olisi hyvä laittaa väsynyt ja kylläinen lapsi itsekseen sänkyyn jotta tottuu nukahtamaan itse.

Nyt lähden etsiin asuntohakemukseen liitteitä, alkaa tämä 65,5 neliötä käymään ahtaaksi neljälle hengelle :)
Mukavaa päivän jatkoa kaikille!!
 
Soippa kyseli yöunille nukuttamisesta. Meillä meni pitkään siten että nukutin omaan sänkyynsä. Tyttö kyllä kovasti taisteli vastaan mutta lopulta sain tutilla ja kevyesti käsistä pitämällä nukahtamaan. Viime viikolla oli sitten niitä iltayö huutoja, jolloin nukkui koko yön vieressä. Sen jälkeen olen joutunut nostamaan hänet nukkuvana sänkyyn. Nostan hänet sellaisen imetysalustan eli pienen lakanan kanssa. Näin hän ei joudu kylmään sänkyyn ja ei hätkähdä hereille. Lisäksi pidän sitä lämpötyynyä hetken hänen sängyssään ennen kuin nostan tytön sinne. Konstit on monet, sanoi mummo kun kissalla pöytää pyyhki! :LOL: Nämä meidän lapset kaikki olleet sellaisia etteivät halua nukahtaa sänkyyn itsekseen. Itse taas en kestä kuunnella huutoa, joten minkäs teet. Jotain täytyy keksiä ettei jää koko yöksi kainolokääryle viereen. Eka syötöltä sitten olen jättänyt viereen nukkumaan kun yleensä itsekin nukahdan syöttäessä.

Soitin muuten kenkäkauppaan. Lupasivat auliisti vaihtaa oikean kokoiset kengät: helpotus!
 
Amalia07 Meillä oli tuuhea tukka pojalla syntyessään ja parin viikon sisällä alkoi harveta päälaelta. Siitä lähtien meillä onkin ollut sellainen Pelle Hermanni tukka eli sivuilla vähän punertavaa ja kihartavaa tukkaa ja päälaelta kalju :LOL: Kovasti odotellaan, että päälaki alkaisi saada uutta karvoitusta..

Meillä odotetaan kovatsi, että saataisiin pian se lähete Taysiin niiden oksennusten takia. Eilenkin tuli aivan mieletön oksennus ja muutenkin pulauttelee aivan jatkuvasti. Syöminenkin on vaikeutunut. Jotenkin vetää kaiken väärään kurkkuun eikä syömisestä meinaa tulla mitään. Saa aina yhden tai kaksi nielaisua syötyä kerralla :/ Olisi oikein mukava päästä pian tutkimaan onko kaikki oikein kunnossa.
 
Hei vaan kaikille!

Soippa: Meillä nukahdetaan niin, että siinä 8 maissa tehdään iltapesut ja vaihdetaan yökkäri päälle, sen jälkeen tyttö syö ja syönnin jälkeen pidetään häntä vähän aikaa sylissä,että rauhottuu kunnolla ja kun silmät alkavat lupsumaan kiinni tytön voi viedä sänkyyn ja nukahtaa sinne hetken päästä itsekseen.Pari kertaa saattaa tuttia pyytää mutta sitten nukahtaa. Yleensä saan tytön sänkyyn siinä 9 maissa,ja puoli 10 viimeistään on yleensä nukahtanut.

Amalia: Meilläkin on hiukset pysyneet päässä :D Eipä ne varmaan enään pois lähdekkään.. Meillä nukutaan päivällä mieluiten ulkona,välillä ei edes sisälle nukahda.

Me alotetaan tytön kanssa huomenna vauvamuskari. Kiva mennä katsomaan mitä kaikkea siellä tehdään ja miten tyttö siellä viihtyy. Yleensä viihtyy hyvin vieraissa paikoissa,kun on niin paljon uutta katseltavaa, erityisesti kaikki taulut kiinostavat neitiä.Niitä tuijotellaan aina pitkään ja hyvin tarkkaan =) Onko kukaan muu käynyt vauvamuskarissa?

On tää vauva-arki kyllä ihanaa,vaikka välillä väsyttääkin ihan älyttömästi.Ja miten voi rakastaa tuollaista pikkunyyttiä niin täysillä ja koko sydämestään.Ei tarvii kun pari tuntia olla pois pikkusen luota ni alkaa jo ikävä tulemaan :heart:

Mukavaa syksyistä päivää kaikille!!!

 
zamppa
Soippa, meillä nukahdetaan vasta siinä yhentoista aikoihin reilun tunnin huudon jälkeen omaan sänkyyn. Yleensä puoli neljän aikaan herätään ensimmäiselle syötölle jos on juuri syöty ennen nukkumaanmenoa. Siinä vaiheessa nukhadan itse ja tyttö jää meidän sänkyyn loppuyöksi. Pari kertaa olen yrittänyt nostaa takaisin omaan sänkyyn mikäli hereillä olen ollut mutta huuto alkaa aina tuossa vaiheessa ja nukahtaa meidän väliin melko nopeasti aina.
onko muilla ongelmia päiväunien kanssa? Meillä ei nukuta päiväunia lähes ollenkaan, jos ei ulos lähdetä. Vaunuissa nukkuu lenkillä kyllä mutta ei muuten. Sylissäkin nukkuu vain vartin verran ja sitten taas jatketaan hereilläoloa. Ei oikein mitään ehdi itse päivän aikana tekemään kun tyttö on niin huomionhakuinen, että hetkeksikään ei voi käsistä pois laskea tai tulee huuto. Sama juuri yöunien aikana, nukkuu paremmin ja pidempään meidän sängyssä kuin yksin.
Hiuksista vielä... tytöllä oli syntyessään hiuksia ja samat on edelleen + paljon uusia.

Nyt pitäis lähteä vaipanvaihtoon kun ollaan kyläilemään menossa, hauskaa päivänjatkoa kaikille.
 
Moiks! Vauvalla on nokka ihan tukossa, siis on sellanen tukkosen kuulonen, joskaan räkää ei näy nenässä. Keittosuolatippoja on annettu ja helpottaa kyllä, mut sit limaa en saa pois. Nieleekö se sen vai mitä ihmettä? Nenäfriidan omistan, mut en oo testannu. Kokemuksia? Voiko sillä imeä, vaik sitä räkää ei näy..?

Muuten menee kivasti! Päivällä parit pidemmät unet ja iltaunille ysin jälkeen. Yöllä kyl herätään vajaan kolmen tunnin välein. Vauva jutustelee ja hymyilee paljon ja on aivan kerrassaan valloittava!

Niin ja kakka-asiaa. Minkäväristä kakkaa kenelläkin löytyy? Täällä oli ihan normi-keltaista pitkään, mut nyt reilun viikon ollu sellasta vihertävää.. jostain luin, et ilmavaivat vois sen aiheuttaa. Onko muuta tietoa tai kenties kokemusta?

Kivaa syksyä kaikille ja uskomatonta et ollaan jo tässä... vuosi sitten oli pienokainen vain kipinä isin silmissä! Ihanaa! :flower:
 
Amalia 07: Pinkulla oli syntyessään etuhiukset ja päälaki ihan vaaleat lyhyet sekä musta pitkä takatukka. Nyt hiukset ovat kauttaaltaan ruskeat, edestä vaalean ja takaa tumman ruskeat. Yhtään ei ole lähtenyt tai harventunut päinvastoin pituutta on tullut lisää sentin verran ainakin. Olen aina pitänyt pitkähiuksista miehistä niin nyt on oma sellainen :)

Voisin kokeilla tuota Edien lämpötyynyä... se voisi auttaa siirtymisessä. Tuota liinan päällä nukuttamista ja siirtämistä harrastan jo. Taas vauva huusi eilen kuin syötävä klo 20-22 eikä suostunut edes syömään rinnasta. annettiin sitten pullolla kunnes rauhoittui ja sitten vasta rinta kelpasi. Meillä nukuttaminen on alkanut muodostua jokailtaiseksi haasteeksi.

Jee, ostin ihanat uudet saapikkaat tänään! Jotain iloa siitä kun jalka levisi ja vanhat kengät eivät enää mahdu kunnolla jalkaan...

t. Soippa ja Pinku 1kk +1vk
 

Yhteistyössä