Elovauvat 2007

Pikainen kysymys. Mikä on paras lääke vauvan mahan pehmittämiseen? Mallasuute, tai käykö Levolac jo näin pienelle? POika komatta vuorokautta kakkaamatta ja selvästi koskee mahaan. Aiemmin teki kakan 2-10 kertaa päivässä.

77mm ja Pikku-M 4 viikkoa
 
77mm Me käytettiin mallasuutetta ja se auttoi ainakin meillä. Neuvolassa sanoi että kerran päivässä ja jos se ei auta niin sitten kaksi kertaa. Me annoimme kaksi kertaa päivässä ja olikohan seuraavana päivänä aloituksesta alkoi tehoamaan.
Nyt emme ole viikkoon antanut ja masu toimii.
Toivottavasti teillä alkaa helpottamaa. :hug:
 
Onnea Neiti-84 tyttärelle! Täällä myös meidän keskimmäisellä lapsella 2 v. synttärit tänään. Sunnuntaina keitetään sitten kahvit sukulaisille. Tosin pienesti juhlitaan kun seuraavana viikonloppuna on ristiäiset ja silloin tulee koko suku.

 
7mm: Meille neuvottiin ensin luumua...Siitä tuli massu tosi kipeäksi joten vaihdettiin toiseen suositukseen eli mallasuutteeseen..Sitä annetaan nyt 2krt/pv. Maha toimii n. viikon välein..
Poitsu "lopetti" kakkaamisen eka 3päivän tauolla ja sitte siitä pidensi väliä pikkuhiljaa..Ekat 4viikkoa kakkas ihan joka ikiseen vaippaan..Nyt 2kk..
milana ja Rasmus 2kk
 
Pauzi
Kuinka pitkään tota mallasuutetta voi/kannattaa antaa 1-2 kertaa/vrk? Meillä kans pahan hajuisia pieruja tulee ja mahaa itketään, kakka tulee vain n. 3-4 päivän välein, välillä menee sit jo pidempäänkin.
 
No nyt se kakka onneksi jo tuli, ilman troppeja. Kiitos kaikille vastanneille kuitenkin, niin tiedän vastaisuuden varalta. Voihan vauva tosiaan kakata aika harvakseltaankin, mutta poikaa jo selvästi vaivasi, ei nimittäin tänään juuri nukkunut enää puolen päivän jälkeen, huusi vain, ennen kuin kakka tuossa puoli ysin aikaan viimein tuli. Sain siskoltani ohjeet vauvan mahahierontaan, jotka hän oli saanut vyöhyketerpeutilta tytölleen samaan ongelmaan. Kaksi kertaa tänään hieroin ja se ilmeisesti tehosi.
 
Onnea Edien tytön 2v synttäreistä! :flower:

Me kun lopetimme mallasuutteen annon niin viikko meni hyvin taas alkaa kakan panttaus. Pitää taas sitä alkaa antamaan.
Näitä kausia nyt tulee jolloin kakka ei meinaa tulla.
 
Tosi pitkästä aikaa,en ole neitokaisen syntymän (24.8.)jälkeen käynyt koneella kuin kerran,näissä palstan merkeissä. Ihan ekana onnittelut vielä viimeisille vauvan saaneille.
Meillä näihin ekaan 4 viikkoon on mahtunut oma kohtu,rinta ja pissatulehdukset,kaikki yllättivät yhtäaikaa viikko synnytyksen jälkeen ja olot olivat,sanoisinko kurjat. Nyt onneksi taakse jäänyttä elämää.
Tyttö on aika itkuinen, en oikein osaa sanoa ovatko vaivat vatsasta johtuvia,suoli toimii jatkuvalla syötöllä,vaippoja joutuu vaihtaan joskus kolmekin yhteenmenoon kun aina vaan pukkaa lisää tavaraa,joten ei luulisi että ilmaa kauheasti pääsee kerääntymään mahaan? Itkee oikeastaan aina hereillä ollessa ja yöt syö noin 1 1/2h välein,hiukan väsyttää jo kieltämättä..
Eilen oli neuvola ja paino noussut hyvin,maitoa onneksi tulee,niinkin reippaasti että tuntuu että tytön pitää vain keskittyä nielemään eikä pääse nauttimaan varsinaisesta imemistä ollenkaan.Onko muilla tämmöistä ongelmata?

Sitten hieman huolestuin eilisen neuvolan jälkeen kun terkkari kiinnitti huomiota vauvan tärinöihin. Itte olen pitänyt niitä normaaliin pienen vauvan liikkeisiin kuuluvana,huulet ja jalat siis väpättää aika useinkin.Mut terkkari sano laittavansa niistä viestiä lääkärikäyntiä varten ja kun mitä ne saattavat tarkoittaa,sanoi että ei halua sanoa vielä mitään etten huolestuisi mahdollisesti turhaan.No,huolestuin nyt kuitenkin,onko kellään tietoa mistä saattavat olla oire?

Nyt lähden lukemaan noita aiempia kirjoituksia,niitä onkin hyvä pino =)
 


Sitten hieman huolestuin eilisen neuvolan jälkeen kun terkkari kiinnitti huomiota vauvan tärinöihin. Itte olen pitänyt niitä normaaliin pienen vauvan liikkeisiin kuuluvana,huulet ja jalat siis väpättää aika useinkin.Mut terkkari sano laittavansa niistä viestiä lääkärikäyntiä varten ja kun mitä ne saattavat tarkoittaa,sanoi että ei halua sanoa vielä mitään etten huolestuisi mahdollisesti turhaan.No,huolestuin nyt kuitenkin,onko kellään tietoa mistä saattavat olla oire?

Nyt lähden lukemaan noita aiempia kirjoituksia,niitä onkin hyvä pino =)
[/quote]

Hei

Meillä on myös jalkojen tärinää hereillä ollessa välillä. Kestää ihan muutaman sekunnin. Myös alaleuka väpättää. Sanoin neuvolassa, eikä kovin huolestuneelta vaikuttanut täti, mutta sanoi että voinhan mainita lääkärikäynnillä. Olen monesta paikasta lukenut että vauvan keskushermosto ei ole kehittynyt niin vapina johtuu siitä. En kyllä tiedä milloin pitäisi loppua. Meillä Nikolas on nyt 6vkoa. Aion ens viikolla jutella lekurin kanssa asiasta ja voin tulla kertomaan mitä sanoi, jos haluat.
Vauva tärisi jo masussa ollessaan ja täällä on ketju jossain keskusteluista vauvan tärinästä kohdussa odotuspuolella.
Uskoisin että ei mistään vakavasta ole kyse, mutta käsittääkseni voi sitten liittyä johonkin neurologiseeen onglemaan. Googletin asiasta niin siellä oli jotkut vauvat saaneet lisäkalkkia, jonka puute aiheuttaa tärinää.

Minuakin kiinnostaaa jos joku tietää tästä enempi, kyllä sitä mullakin on välillä pieni huoli asiasta ollut
 
eleonor ja pilkettä meillä keskimmäinen lapsonen ja nykyinen vauveli ovat myös tärisijöitä. alaleuka väpättää tuon tuosta. kakkosen kohdalla nlatäti kertoi sen olevan hermoston kehittymättömyyttä ja poistuu normaalisti itellään, niinkuin tekikin. en tarkkaan muista minkä ikäisenä, mutta jossain 2-3kk:n vaiheilla. 1kk nlassa keke nousi jo nojaamaan käsiensä varaan ja nosti päätä tosi korkealle ja alaleuka alkoi väpättäämään. nykyinen terkka ei siihen kiinnittännyt sen kummemmin huomiota. uskoisin siis, että tuollainen täriseminen on normaalia, enkä usko, että on syytä huoleen. mutta hyvähän se on että tutkitaan. hassua jättää nlatätiltä kertomatta syytä, tuollainen kertomatta jättäminenhän se vasta huolestuttaa.

keke päätti tän illan kuikkia hereillä. nukahti juuri. normaalisti menee yöunilleen 21 maissa. päivä on olllutkin normaali rytmistä poikkeava, kun käytiin ulkona syömässä ja illalla oli vielä vieraitakin.

taidan olla itekkin kerrankin sen verran fiksu, että kömmin nukkumaan ennen puoltayötä! makoisia unia kaikille!

mirjamic ja keke 1kk9pv
 
Heissan pitkästä aikaa!
Nyt on koko pino luettu ja kerrankin on aikaa olla koneella! Iskä on ollut tämän viikon isyyslomalla ja olen joka välissä koettanut lukea pinoa :)

Meillä vauva-arki pyörii rauhallisesti eteenpäin. Monesta asiasta olisi varmaan pitänyt huolestua, mutten ole oikein jaksanut. Mun isä oli katsomassa meitä sairaalassa kun Pinku oli juuri syntynyt ja lähti sieltä huoneesta pyörätuolilla ensiapuun kun tärisi niin pahasti. Sieltä vietiin ambulanssilla Meilahteen ja siitä lähtien onkin oikeastaan koko ajan ollut sairaalassa. Onneksi siirsivät hänet takaisin jorviin niin pystyin käydä moikkaamassa häntä. Ja edelleen pyrin joka päivä käymään kun Jorviin on meiltä vain 10min matka. Maanantaina hän saa tahdistimen ja toivotaan elämän taas helpottuvan. On kyllä ollut niin ristiriitainen olo kun ei tekisi mieli olla pois vauvan luota, mutta pakko on käydä katsomassa omaa isää.

Pinku voi siis hyvin, syö noin 45min välein. Rintaruokinnalla ollaan, vähän ongelmalliset tissit kun maito suihkuaa niin kovasti ja välillä pulautellaan kaaressa. Pulauttelee muutenkin aika paljon mutta ollaan opittu elämään niiden kanssa aika hyvin. Meillä siis syödään kellontarkasti aina tasatunnein. Olen tosi kateellinen teidän 3-4tunnin syöttöväleille!!! Yöt menevät onneksi noin 2 tunnin syöttövälein ja päikkärit ovat noin 2 tuntia. Maha toimii ihan hyvin, aamuisin kipristelee kovasti hetken, mutta hieronta ja jalkojen pumppaaminen auttavat.

ja nyt vähän huolestuin tuosta leuan väpättämisestä jota on ollut aika paljon. Uskon sen kuitenkin menevän ohi kun vauva vaikuttaa niin virkeältä ja vammattomalta.

Kastejuhla on 13.10 ja sitä olen koettanut järjestää. Kaikki tarjottavat tulevat leipomosta ja vanha duunikaveri tulee tarjoilemaan. Nyt en kaipaa mitään ylimääräisiä ongelmia.

Vaikka kirjoitettuna elämä vaikuttaa aika kaoottiselta niin ihanaa tämä kuitenkin on!!! Nautitaan vauvasta ja vauva-arjesta sekä vaari voi jo paremmin.

Kauniita unia ja onnittelut viimeisille vauvan saaneille!! :flower:

Soippa ja Pinku 1kk ja 3vrk
 
Olen lueskellut kuulumisianne taustalta, mutta en ole kerennyt kirjoittelemaan. Rakkaamme nimeksi tuli Ilona Lotta Amanda. Emme pitäneet mitään ristiäisiä eikä nimenantojuhlia.

Ilona on todella ihan lapsi. Ei turhia itke ja alusta asti nukkunun yöllä kunnola.Ekan kerran herää syömään 2-3 aikaan ja toisen kerran n.kuuden aikaan minkä jälkeen nukutaan.

Imetys on alkanut sujumaan onneksi alusta asti hyvin. Vaikka välillä mietityttää mahtaako oma maito riittää,mutta onneksi Ilonan paino on noussut.

On se kauheaa miten nopeasti vauvat kasvavat. Hyvä, jos kerkeät pitämään kerran jotain vaatteita päällä ja sitten ovatkin jo liian pieniä. Ihana on seurata, kun joka päivä opitaan uusia juttuja. Ihana hymyjä satelee melkein koko ajan ja äitillä valuu onnen kyyneleet silmistä.

Vanhat vaunumme hajosi ja nyt saimme onneksi uudet niin päästään taas ulkoilemaan. Joka päivä käymme kävelyllä.

Vauva uinnin aloitamme marraskuussa ja ajattelin mennä äiti vauva jumppaan. Ovatko muut ajatelleet vauvauintia? Meillä neiti rakastaa paljon kylpemistä ja itku tulee aina,kun joutuu pois.

Niin ja vaipoista olette puhuneet meillä pampersit käytössä tällä hetkellä. Liberot eivät sopineet vaan päästivät selästä läpi.

Iloisia ja hymyn täytteisiä vauvahetkiä kaikille!
 
Eleonor: Sanoit että vauvalla on kova työ nieleksiä maitoa. Vaikuttaisi että sinullakin on tämä "suihkutissi" ongelma eli että maito tulee vauhdilla rinnoista ja vauva nieleksii samalla ilmaa. Googlettamalla löydät asiasta lisää tietoa. Itse olen yrittänyt syöttää samasta rinnasta useamman kerran peräkkäin ja lypsää etumaitoja pois. Vaikea sanoa onko ollut apua.

Eilen kokeilimme tiputtaa Jekovitia 3 tippaan 5 tipan sijaan. Ihme ja kumma tyttö nukahti jo kymmenen jälkeen. Monena iltana on mennyt lähes puolille öin. Tyttö on myös tavallisesti itkeskellyt ja mahavaivoja on selkeästi ollut. Eilen oli aivan normaali ilta. Jekovit on siis yksi syyllinen mutta selittäkää minulle että kuinka 3 tai 4 tippaa ei tee mahaoireita mutta 5 tippaa tekee. Täytyykö minun vain nyt mennä pienemmällä annoksella useamman päivän ja sitten taas kokeilla 5 tippaa?

Eilen illalla olin itsekin niin väsynyt että nukahdin heti kymmenen jälkeen. Tytteli herätti vasta kolmen jälkeen ja kylläpä tuntui hyvälle niin pitkät unet! Nyt on aivan eri pirteä olo.

Kampaajareissu meni hyvin. Tai siis mies pärjäsi oikein hyvin sillä välin vauvan kanssa kotona. Hieman oli itkeskellyt kun ei ollutkaan rintaa tarjolla vaan oli pitänyt tyytyä tuttipulloon. Sitten oli kuitenkin syönyt hyvin. Tullessani kotiin , vauva oli niin tyytyväisenä isänsä sylissä.
 
....ehdin tälle palstalle :wave: En ehtinyt ihan kaikkea lukea.Pikaisesti vihoviimeisten vauvauutiset:ONNEA :heart: :heart: :heart: vaan selasin.Olin kaikkien neljän mukelon kanssa Pohjoisessa vanhempieni luona viime viikon.Oli muuten aika Extreme-urheilua lentää yksinneljän muksun kanssa (joista vanhin siis 4v.) :LOL: Mutta kivasti meni.Ja IHANA olla kotona taas.Tutuissa ympyröissä on helpompi hoitaa hommat.

Klaara vauva on kohta jo 2kk!!!!Uskomatonta tämä ajan kiitäminen!En ehtinyt lukea,mutta monella kai jo ristiäiset olleet?Meillä ne on 7.10 Suomenlinnassa,jossa ennen asuimme ja jossa meidät ja tulevat kummitkin on vihitty :heart: Rakas paikka se Suomenlinnan kirkko :hug:

Meidän vauvalla on aika kuiva iho joka menee helposti rikki ja päähän kertyi paljon karstaa,joka levisi silmäluomiin ja korviin :/ Oli kova homma reseptivoiteilla saada päänseudun iho kuntoon,mutta nyt se alkaa olla parempi jo.Ihme,kun kenelläkään muulla meistä ei ole sellaisia ongelmia.No,kukin meistä on yksilö :hug:

Voikaa hyvin elovauvojen Mammat ja itse vauvaset.Palaan taas ahkerammin!


Kassu ja Klaara
 
onnittelut kaikille vielä jotka nyyttinsä syliin saanut.tänään oli neidin ristiäiset pikku prinsessasta tuli Jasmiina Marjaana.toinen nimi tuli multa.neiti edelleen perus tyytyväinen ei turhia itkeskele,pian neiti jo 2kk hymyilee päivittäin ja alkoi nukkuu rattaissa kunnon unia kun siirsin pehmeään kantokoppaan,tykkää muutenkin nukkua aina niin tiiviissä ja lämpöisessä :) nyt huilaamaan :wave:
 
Pauzi
Meillä tyttö sai eilen kasteessa nimen Milja Anneli Hannele.

Ja nyt itkee sit masuaan, söinköhän eilen jotain kummallista...

Kuinka kauan yhtämittaa olette antaneet tuota mallasuutetta?
 
Mä en osaa käyttää tota kopiointia,aargh,aina kun käytän sitä ja pitkät pätkät on kirjoitettu,yhtäkkiä kaikki katoaa kuin tuhka tuuleen,missä vika??

Anyway. Kiitos vastauksista Pilkettä ja mirjamic noista tärinöistä. Meillä tuli tytön kanssa sairaalareissu viikonloppuna ja siellä selvisi nuo tärinä jututkin vähäsen.
Lähdin la illalla terveyskeskukseen kun vauva oli kouristellut pari kertaa jotenkin kummasti,oli erilaista kuin nuo väpätykset.Sieltä pistivät lähetteen sairaalaan lastenlääkärille joka otatti verikokeita,mm kalsiumit ja verensokerit ym sekä määräsi otettavaksi pään ultrakuvan. Kaikki oli kumminkin kunnossa ja todennäköisesti kyseessä on juuri tuo keskushermoston kehittymättömyys. Sanoi kumminkin että mikäli noita kouristuksia (ei siis tärinöitä)tulee lisää,on aina käytävä näyttäytymässä lääkärillä ja ultraus suoritetaan uudestaan. Niistä kuulema harvoin mitään löytyy,mutta joskus harvoin kyseessä saattaa olla esim selkäydinnesteitten virtaus (tai joku sellanen,en muista ihan tarkkaan)ongelma.
No,onpahan nyt ainakin rauhallisempi olo. ja samalla reissulla selvisi että neidillä on karstan alla märkärupi.Kassuhan se tuossa kirjoitti karstasta joka levisi kasvoille ja korville,meillä sama ongelma ja alta löytyi sitten tuommoinen ylläri. Lisäksi ei onnistunut imetys suojaamaan vauvaa tältä räkätaudilta jossa ollaan koko porukka,inhottavaa tuo nuha ja yskä noin pienellä.

Edie:Kyllä vain,suihkutissi ongelmalta tämä vaikuttaa. Päätin koittaa rintakumin kanssa imetystä ja se näyttäisi kyllä toimivan.Osa maidosta jää kumin sisään ja vauva imee selvästi rauhallisemmin.Ei pitäisi vielä varmaan kauheasti hihkua,kun eilen vasta eka kertaa otin kumin käyttöön,mutta oli myös eka ilta että vauva ei huutanut kurkku suorana,eli ehkäpä ilmaa tosiaan sitten pääsi vähemmän mahaan.Koitapa toimiiko sinulla.Tosin en nyt haluaisi jatkuvasti imettää tuon kumin kanssa,mutta toisaalta jos se niin onnistuu paremmin niin ei kai se maailma siihen kaadu :)

Tuli mieleen että jaksettaisiko kerätä vielä semmoinen sivu johon laitettaisi meidän vauveleitten nimiä sitä mukaa kun niitä alkaa tulla? Sikäli mikäli tietenkin että ihmiset haluavat niitä täällä paljastaa.Aika moni on näyttänyt kuitenkin tuossa kirjoittelevan minkä nimen ovat laittaneet.Mä olen kyllä niin huono tän koneen kanssa etten tiedä osaanko,mutta jos joku innostuu,oisi mukava lueskella niitä.

Meijän neidin ristiäiset on ensi sunnuntaina,mutta nimi ei ole salaisuus, tytöstä tulee Rebecca Esmeralda. Hassua että nimi joka meillä oli mukamas valmiina noin puoli vuotta,ei vastannutkaan yhtään vauvan ulkonäköä kun syntyi ja piti keksiä uusi.Onko muille käynyt näin? alkuperäinen nimi piti olla Noelia Eleonora,mutta Noeliasta ainakin mulle tulee mieleen pieni hiljainen tuhiseva tyttö ja meidän emäntä on kaikkea muuta. Näyttää pieneltä inkkarilta,tukka on musta kun hiili, niin pitkä että siihen saisi jo rusetin,sojottaa joka ilmansuuntaan ja ääni kun itkee on kun kuoron johtajalla.Tämä kaikki ihan rakkaudella sanottuna :) Isosisko 5v kuunteli Rebeccan itkua ja tuumas että äiti,tuohan kuullostaa ihan hevoselta..
 
No, onhan sulla sitten ollut viikonloppuna tapahtumia Eleonor Onneksi ei löytynyt mitään vakavampaa. Harmi tuo nuha...toivottavasti paranee pian eikä tule mitään korvatulehduksia. Joo, senverta itsekin olen huolestuneena ollut noista tärinöistä, että laitoin vielä uuden aloituksen siitä tänne. Kummallista mitä kaikkea sitä voi olla kun keskushermosto ei ole kehittynyt. Välillä meillä ei ole yhtään tuota tärinää päivän aikana ja välillä sitten montakin kertaa päivässä. Liittyy kyllä usein siihen kun Nikolas on jotenkin innostunut tai itkee. Kysäsen nyt huomenna vielä lääkäriltä.
Tuo on kiva idea, että laitetaan nimet listaan. Mä olenkin maininnut jo aiemmin että mein herrasta tulee Nikolas Onni Kristian ja kaste on 7.10. Voi jo kuiten laittaa listaan nimen, kun on varma. Meilläkin oli nimi jo valmiina ja pojun ulkonäkökin sopi siihen.
En vielä uskalla varmaksi sanoa, mutta meillä taitaa masuvaivat helpottaa.Eilinen ja tää päivä on vaava ollut hyväntuulinen hereillä ja syödessä kokoajan eli itku tulee vain nälästä, sylikaipuusta ja väsystä.On tuntunut ihanalta kun ei ole ollut epämääräisiä itkuja...toivotaan että jatkuu näin. Rytmiäkin on tullut että yöt nukkuu parilla syötöllä melkoisen hyvin ja aamupäivään sijoittuu pitkät päiväunet.Loppupäivä on vielä aina vähän erilainen riippuen päivästä.Mutta on kiva kun nuo aamupäiväpäikkärit tietää niin voi suunnitella siihen sitten hommia.
Mukavaa viikkoa kaikille!
 
zamppa
Onnea vielä kaikille viimeisillekin vauvan saaneille... johan se oli aikakin =) .
Meillä ristiäiset on 27.10 ja nimen paljastamme vasta tilaisuudessa perheille ja kummeille eli ilmoitan nimen tännekin vasta kasteen jälkeen. Salaisuuksia pitää olla ;)
Täällä myös yksi suihkutissi. Välillä on niin kamalan pakkautunut rinta (ja etenkin oikea) että edes imuotetta ei meinaa saada. Ja kun lopulta ote saadaan niin maitoa tulee joka suupielestä ulos ja nieleskelyäänet kuulostaa enemmänkin tukehtumiselta. Kerran meinasin jopa ampua tyttöä vahingossa silmään kun yritin löytää neidille hyvää otetta. Onko muilla niin että toiseen rintaan kertyy maitoa huomattavsti enemmän kuin toiseen? Pahimmillaan pakkautunut rinta on näyttänyt tuplasti suuremmalta ja viikonloppuna pumpattuna maitoa tuli pelkästään toisesta rinnasta lähes 2dl.
Vauvauinnista oli kyselty... ollaan ajateltu mennä sitten jossain vaiheessa uimaan, kun tyttö vaikuttaa oikein vesipedolta. Ei yhtään huuda tai muutenkaan vaikuta epämiellyttävältä hommalta suihkussa tai kylvyssä käyminen.
Vaipoista, ollaan käytetty sekä pampersia että liberoa ja molemmta päästävät kakan reunoista yli välillä. Nyt käytössä liberot ja olen niihin sinänsä tyytyväisempi että tuntuvat imevän enemmän tavaraa suuremman "imualueen" ansiosta. Pampersien ongelma tuntuu meillä ainakin olevan se että liika kakka jää lillumaan vaippaan eikä imeydy vaikka vaippoja vaihdetaan lähes jatkuvasti.

Hyvä kun neiti nukkuu nyt niin ehtii kirjoittamaan kaikkea mitä on mielessä pyörinyt viimeiset viikot. On se vauva-arki vaan niin ihanaa vaikka välillä onnkin telkemisen puutetta kun kotona ollaan.
No nyt täytyy mennä, neiti heräsi unilta.

zamppa ja tyttö 3vk 5pv
 
zamppa mulla kanssa oikean puoleiseen tissiin kertyy maitoa enempi, näin vaikka imetän tasapuolisesti kummastakin. sama tilanne ollut kaikkien lapsosten kanssa.

meilläkin nimi on jo kirjoihin ja kansiin laitettu. vihdoinkin, oli oma urakkansa sekin. nimiäiset on 6.10. siihen asti pysyköön vielä mölyt mahassa. tosi kivoja nimiä olette antaneet lapsosille. mun mielestä kans nimilista kehiin, jos joku vaan osaa/jaksaa.

eilen kun pääsin kerrankin kohtuu ajoissa sänkyyn, niin yö oli sitten tosi katkonainen. kekekin heräsi poikkeuksellisesti kaksi kertaa puolen yön jälkeen, kerran kakat vaipassa. esikko kävi kerran vessassa ja iskän kello soi jo ennen seiskaa, kun loma loppui ja työt alko. olin sitten ihan täydessä unessa vielä ysiltä, kun tyttö tuli sänkyyn köllöttämään. onneksi kuitenkin kaikki lapsoset nukkuvat normaalisti puoli ysiis-ysiin, niin ei tarvitse heidän takiaan olla pirteänä hirmu aikaisin.

tänään olin ekaa kertaa iskän loman jälkeen lasten kanssa yksin. ihan hyvin meni, mutta koska työpäivä heti alkuun sa venyi ja venyi, oli pakko lähtee lastenkansa kauppaan ja tehä ruoka, joka oli etukäteen suuniteltu kalakeitto, niin ei tullu hommasta mitään. aloin kuoria pottuja, niin keke heräsi tosi kiukkuisena eikä rauhoittunut oikein edes sylissä tai tissillä, keskimmäinen kaatui penkin kanssa ja meillä muilla oli muuten vaan kaikki herkässä, kun oli nälkä. kello läheni puolta seiskaa ja olin saanut vasta muutaman perunan kuorittua keittoa varten, niin päätin turvautua eineksiin ja pistin pasta-ainespussin kattilaan ja vettä perään. sitten kun iskä tuli töistä sain keiton tehtyä, ompahan sitten huomenna valmis ruoka. onko muillakin niin, että päivälle kannattaa suunnitella vain yksi asia/homma, jonka sitten hyvällä onnella saa tehtyä, vai olenko vain huono organisaattori?

no ruoan puolesta ei ole meillä huolta huomisesta. mummu ja pappakin on tylossa pika visiitille ja nappaavat keskimmäisen matkaansa keski-suomeen. mennään loppu porukka sitten perässä perjantaina.

vielä pyykit kuivausrumpuun ja sitten kokeileen, josko nukku-matti soisi tälle yölle pidemmät unet.
 
Mirjamic: Meillä myös ristiäiset 6.10. Minäkin pidän vielä nimen salaisuutena.

Meillä muuten kaikki hyvin, paitsi että minulla on jo toinen rintatulehdus :( Lauantaina oli 39.4 kuumetta ja kävin päivystyksessä hakemassa uuden antibioottikuurin.Edellinen loppui vajaa 2 vko sitten. Toinen tissi on tulehtunut ja maito paakkuuntunut sinne, muutenkin näyttää siltä, että maidon tulo alkaa vähenemään,saa nähdä loppuuko kohta kokonaan... Tissit ei näköjään rintapumpulla ainakaan mulla tyhjene kunnolla ja sitten maito pakkaantuu ja maidon tuotanto vähenee :( Onneksi tyttö on jo tottunut vastikkeeseen jos joutuu kokonaan siihen siirtymään. En kyllä vielä haluaisi,kun tyttö vasta 5 vko:a vanha..Mutta minkäs teet...

Vauvauinnista joku kyseli..Me ollaan myös ilmoittauduttu vauvauintiin. Toivottavasti päästään aloittamaan heti 3kk iässä,kovasti on kuulemma ryhmiin tunkua.

Meillä on viikonloppuna saatu ensimmäiset hymyt :D Kyllä on ihana aamullakin saada tytöltä oikein iso hymy.Oma väsymys unohtuu hyvin nopeasti. :)

Nyt voisin kömpiä tuonne sängyn pohjalle unta yrittämään,niin jaksaa taas huomenna. Hyvät yöt kaikille elomammoille ja vauvoille!

jonna ja pikku rimpula 5 vko:a
 
juuuu väsy ja väsy vaivaa täälläkin...kun ei saa yöllä nukuttua meillä oikeen teho syöppöpoitsu ja eipä sitä hirveesti päivälläkään nukuta siitä pitää nää sisarukset huolen..en tiiä johtuuku univelasta vai juonko liian vähän vai onkohan niskat vaan niin jumissa, mua vaivaa aivan järjetön päänsärky...yöllä taas tuli vedettyä 1 grammasta panadolia ja 5 aikaan piti ottaa jo ibumaksia sen jälkeen märkärätti silmille ja onneks sain 15 minuttia nukkua niin nyt on olo suht inhimillinen...
juu meillä on ristiäispäivä päätetty 27.10 ja nimikin saatiin väännettyä täs valmiiks se on salaisuus..kerron sitten vasta ristiäisten jälkeen.. :$ ..juu ja kyl on niin kivaa ku mies nyt palas töihin taas..eihän siinä muuta kun ei vaan saa mitään tehtyä kun ei hetkekskään voi pyytää ketään vahtimaan näitä mukuloita...ei oo näistä kotona olevista 2v, 3v, ja 5v mukuloista vahtijoiks...eskarilainen tietty vois hetken vahtia kunhan joku vahtii sitä :D .. tietty koululaiset voi vahtia 9v ja 14v mut ku ne tulee niin myöhään kotiin ja niillä läksyt..äh sori tää valitus ..kai tää unenpuute masentaa...pitäs tehä vaikka mitä mut ku ei kerkee ja sit ku kerkeis hetken niin sit istuuki alas ja syö...onko kellään muulla kauheeta syömishimoa..mä syön kaiken minkä kiinni saan.. :snotty:..ei ees raskausaikana ollu tällästä mieletöntä syömistä..ja paino senku lisääntyy.. |O ...no niin nyt tuol kuuluu leijonankarjuntaa..
 
Meillä ristiäiset 20.10, mutta nimi pidetään vielä salaisuutena. Ja itseasiassa se saattaa vielä muuttua, kun kuultiin että yksi suvussa kulkevista nimistä onkin "varattu" miehen ikisinkku-siskon mahd. tuleville lapsille. :whistle: Nimilista olisi kiva, jos joku vain jaksaa. Mulla ei aika riitä!

Soippa: Kovin kuulostaa tutulta tuo teidän rytmi. Meilä vaan käänteisenä.. yötyöläisen lapsi valvoo ja syö yhtenään yöt. Päivällä sitten nukkuu tuollaisia kahden tunnin unia.

Meillä arki rullaa kuitenkin ihan mukavasti. Aamulla seiskan jälkeen ylös ja esikoista valmistelemaan eskarii. Ysiksi käpytellään eskariin ja samalla lähdetään miehen, vauvan ja koiruuksien kanssa lenkille. Lenkillä vierähtää tunnista kahteen. Kotiin tultua herra nukkuu vielä hetken vaunuissa pihalla, joten kerkeän pikaiseen imuroida ja pesasta lattiat (pakko näin kura- & karvanlähtöaikaan). Sitten aika meneekin taas imettässä ja kotiaskareissa, kunnes yhdeltä haetaan esikoinen eskarista. Loppupäivä vierähtääkin ruuanlaitossa, vauvanhoidossa ja esikoisen kanssa touhutessa.. Ainut mihin aika ei riitä on nukkuminen. :kieh: Mulla ei tuu mitään päiväunista, mutta täytyy toivoa että vauva kääntää rytmin kunhan ikää tulee lisää. Ihmeen pirteä olen vielä ollut (töiden takia tottunut vähäiseen pätkäuneen). Mitä nyt vähän sanat tuppaa unohtumaan ja jutut on välillä kuin keitetyn lampaan päästä, mutta se sallittakoot. :LOL:

-Capri ja Paapula tasan 4vk-
 
:LOL: Mitä nyt vähän sanat tuppaa unohtumaan ja jutut on välillä kuin keitetyn lampaan päästä, mutta se sallittakoot....... :LOL: miten toi kuullostaa niin tutulta....juu sanat,lauseet kaikki unohtuu...kääk ja mun pitäs torstaina mennä kokoukseen ja mä toimin puheenjohtaja....hihih voip olla aika mielenkiintonen kokous :LOL:
 

Yhteistyössä