Mä en osaa käyttää tota kopiointia,aargh,aina kun käytän sitä ja pitkät pätkät on kirjoitettu,yhtäkkiä kaikki katoaa kuin tuhka tuuleen,missä vika??
Anyway. Kiitos vastauksista Pilkettä ja mirjamic noista tärinöistä. Meillä tuli tytön kanssa sairaalareissu viikonloppuna ja siellä selvisi nuo tärinä jututkin vähäsen.
Lähdin la illalla terveyskeskukseen kun vauva oli kouristellut pari kertaa jotenkin kummasti,oli erilaista kuin nuo väpätykset.Sieltä pistivät lähetteen sairaalaan lastenlääkärille joka otatti verikokeita,mm kalsiumit ja verensokerit ym sekä määräsi otettavaksi pään ultrakuvan. Kaikki oli kumminkin kunnossa ja todennäköisesti kyseessä on juuri tuo keskushermoston kehittymättömyys. Sanoi kumminkin että mikäli noita kouristuksia (ei siis tärinöitä)tulee lisää,on aina käytävä näyttäytymässä lääkärillä ja ultraus suoritetaan uudestaan. Niistä kuulema harvoin mitään löytyy,mutta joskus harvoin kyseessä saattaa olla esim selkäydinnesteitten virtaus (tai joku sellanen,en muista ihan tarkkaan)ongelma.
No,onpahan nyt ainakin rauhallisempi olo. ja samalla reissulla selvisi että neidillä on karstan alla märkärupi.Kassuhan se tuossa kirjoitti karstasta joka levisi kasvoille ja korville,meillä sama ongelma ja alta löytyi sitten tuommoinen ylläri. Lisäksi ei onnistunut imetys suojaamaan vauvaa tältä räkätaudilta jossa ollaan koko porukka,inhottavaa tuo nuha ja yskä noin pienellä.
Edie:Kyllä vain,suihkutissi ongelmalta tämä vaikuttaa. Päätin koittaa rintakumin kanssa imetystä ja se näyttäisi kyllä toimivan.Osa maidosta jää kumin sisään ja vauva imee selvästi rauhallisemmin.Ei pitäisi vielä varmaan kauheasti hihkua,kun eilen vasta eka kertaa otin kumin käyttöön,mutta oli myös eka ilta että vauva ei huutanut kurkku suorana,eli ehkäpä ilmaa tosiaan sitten pääsi vähemmän mahaan.Koitapa toimiiko sinulla.Tosin en nyt haluaisi jatkuvasti imettää tuon kumin kanssa,mutta toisaalta jos se niin onnistuu paremmin niin ei kai se maailma siihen kaadu
Tuli mieleen että jaksettaisiko kerätä vielä semmoinen sivu johon laitettaisi meidän vauveleitten nimiä sitä mukaa kun niitä alkaa tulla? Sikäli mikäli tietenkin että ihmiset haluavat niitä täällä paljastaa.Aika moni on näyttänyt kuitenkin tuossa kirjoittelevan minkä nimen ovat laittaneet.Mä olen kyllä niin huono tän koneen kanssa etten tiedä osaanko,mutta jos joku innostuu,oisi mukava lueskella niitä.
Meijän neidin ristiäiset on ensi sunnuntaina,mutta nimi ei ole salaisuus, tytöstä tulee Rebecca Esmeralda. Hassua että nimi joka meillä oli mukamas valmiina noin puoli vuotta,ei vastannutkaan yhtään vauvan ulkonäköä kun syntyi ja piti keksiä uusi.Onko muille käynyt näin? alkuperäinen nimi piti olla Noelia Eleonora,mutta Noeliasta ainakin mulle tulee mieleen pieni hiljainen tuhiseva tyttö ja meidän emäntä on kaikkea muuta. Näyttää pieneltä inkkarilta,tukka on musta kun hiili, niin pitkä että siihen saisi jo rusetin,sojottaa joka ilmansuuntaan ja ääni kun itkee on kun kuoron johtajalla.Tämä kaikki ihan rakkaudella sanottuna
Isosisko 5v kuunteli Rebeccan itkua ja tuumas että äiti,tuohan kuullostaa ihan hevoselta..