Elovauvat 2007

Mekin siis vihdoin täällä!

On tämä elämä vähän aikataulujen hakemista, ei oikein uskalla itsekään lähtä ulos, jos sattuu ukkelilla nälkä iskemään just sillon. Jospa iltapäivällä edes yrittäs vähän käydä kävelemässä.. Kunkahan kauan tätä kestää..

Muuten kaikki hyvin täällä! Äiti vaan vähän väsynyt..

Veera
 
Piti vielä tulla kysymään, että pitääkö teidän muiden vauvat ääntä unissaan? Kun tuo meidän poika välillä ihan itkua vääntää ja kun ryntää katsomaan, niin ihan unessahan se on.. Muuutenkin melkein koko ajan pitää pientä yninää. Että onkos muilla tällasta?
 
zamppa
Veera, meillä ainakin neiti päästelee mitä ihmeellisimpiä ääniä nukkuessaan... välillä inistään,vingutaan, kitistään tai itketään, lähes mitä vaan maan ja taivaan väliltä.
 
AnQ
Onnea sinnekin, Veera- :D Kyllä meilläkin on ihme ininät ja mutinat unissaan, näkee varmaan vaan tosi jänniä unia ;) Nytkin kuulostaa siltä, että neiti varmaan heräsi, mutta voin vannoa että jos menen katsomaan, siellä vedellään sikeitä vielä hyvillä mielin!

Tänään käytiin ensimmäistä kertaa ulkona, mamma ainakin piristy ehkä 100 %! Viikon verran kun on kupannut vaan sisätiloissa, alko ulkomaailma näyttää jo hyvin houkuttelevalta! Nyt sitä taas jaksaa puuhailla. Mummallakin on tänään synttärit, tulee sopivasti juhlimaan neidin viikon mittaista taivalta ja omaa 48 vuoden eloaan :D

Jeespoks, välipala-aika mammalla, ennekuin neiti aloittaa oman tankkauksensa :)

AnQ + Myy 1 vko :heart:
 
Veera täällä kans inistää "naristaan ja kaikkkea mahdollista nukkuessa. arki rullaa nopeasti torstaina jälkitarkastus ja su ristiäiset. neiti syö tunnin-neljän välein,pientä rytmiä jo havaittavis ja ihanaa et yö on selkeästi yö vaik syö samaan tahtiin kuin päiväl jatketaan unia vain saman tien.välillä väsyttää tosi paljon välil energiaa vaik muille jakaa ne ihanat hormonit vissiin :D kova hinku olis jumpal mut aikaa ei tahdo löytyä niin et saisi kaikki lapset hoitoon ku illasta ei juuri voi irtaantua tissittelyn takia,kotijumppaan ja lenkkeilyyn tyydyn nyt tässä vaiheessa..voimia syreeni ja muut ongelmien kanssa painivat toivottavasti syy selviää pian
:wave: mizu
 
Terkkuja Kansallismaisemista! Vaihtui aurinkoinen ja lämmin keli koleuteen ja vesisateeseen...tulimme siis lomailemaan Suomeen =) Lentomatka ja pitkä automatka sujuivat lasten kanssa hyvin ja nyt saavat nauttia isovanhempien huomiota. Esikoisesta on tullut jo innokas saunoja :LOL:

Vauvan nenävaiva jatkuu...tukossa on ja haittaa nukkumista ja syömistä. Rakennevikaa luulemme sen olevan. Eka neuvolakäynti pitäs olla 2.10, jos se sittenkään onnistuu... :| Itse en oo lääkäriin selvinny vaikka jälkivuoto jatkuu runsaana. Viimeviikolla, yks päivä lorisi kirkas veri norona vessanpyttyyn kun siellä istuin :eek: nyt ei enää ihan niin runsaasti tule.

laluz ja poikanen 6vko 2pv
 
zamppa: Päivitin sun tiedot listaan.
Täällä ollaan kuumeessa. :snotty: Toivottavasti ei rintatulehdusta. Täytyy nyt tarkkailla oloa ja soitella sitten lääkäriin, jos näyttää ettei ihan normi flunssaa ole. Plaah, kun olisi sata asiaa hoidettavana, niin ei jaksaisi nyt sairastaa.
 
Pauzi

Meillä on ristiäisvalmistelut kovassa vauhdissa, ne on siis lauantaina. Aamulla kävi pappi, ja sovittiin siinä juhlan kulku ja muut asiat. Saa nähdä miten tässä käy, mies on kauheassa flunssassa ja mullakin alkaa olla kurkku tosi kipeä. Ei olisi kiva olla ristiäisissä kauheassa kunnossa :/

Vauvakin on ollut jotenki outo. Eilen meidän tyttö joka ei nuku sisällä, nukkui ensin aamulla päiväunet, josta nostin hänet vaipanvaihtoon ja syötölle ennen ulkoilua, heräsi siinä vain puoliksi ja nukahti vaunuihin uudestaan, nukkui kahteen asti ja nukahti kolmelta ja nukkui viiteen asti. Sit yö oli tosi levoton, ei kuitenkaan oikein huolinut tissiä eikä pullosta maitoa, mut kitisi, inisi ja känisi. Ja aamun on vaan itkenyt eikä oikein suostu syömään eikä nukkumaan. Nyt sit nukahti, vaan saa nähdä kuinka kauan nukkuu.
Voiko tuo pikkuinenkin olla tulossa kipeäksi ja sitä kitistä, vai onko nää nyt näitä samoja kitinöitä kuin muillakin tuntuu olevan?

No, aamulla kuitenkin pumppasin molemmat rinnat kun ei vauva huolinut, ja yllätys oli melko suuri kun sain sieltä irtoomaan 100ml maitoa :eek: Tosin ne saatto olla yön jäljiltä sit täynnä, mut ajattelin kokeilla taas päivemmällä et paljonko saan sieltä irtoomaan. Yleensä en meinaa saada maitoa herumaan pumppaamalla.

Semmosta tänne. Sateinen, tylsä ja raskas päivä siis tiedossa...
 
Meillä on ollut nyt taas ihan hyviä päiviä sen maanantain jälkeen kun tyttö ei nukkunut juuri ollenkaan. Nytkin on partsilla päikkäreillä. Tykkää kovasti nukkua ulkona,välillä ei sisällä nukahda vaunuihin ollenkaan vaikka väsyttää,mutta kun laittaa ulkovaatteet päälle niin rupeaa jo silmät menemään kiinni :LOL:

Ruuan määrästä on ollut puhetta... Meillä tyttö siis syö pullosta rintamaitoa ja vastiketta ja kerralla menee n.80-100ml, välillä voi syödä vähän vähemmänkin. Tänään mennään 1kk neuvolaan niin näkee miten on kasvanut nykyisellä ruoka määrällä.

Inhottava ilma tuolla ulkona kun vettä vaan sataa..Onneksi ei ole pitkä matka neuvolaan kun kävellen mennään..

jonna ja pikkuneiti 4vko ja 1p
 
Tännehhän sitä sitte siirryttiin... Tyttö siis syntyi 24.8, pituutta oli 53,5 cm ja painoa 3980g. Syntymäpaikkana oli oys.
Vauva kasvaa, painoa jo 4,7kg.
Yöt nukutaan suhteellisen hyvin ja päivällä jopa paremmin :whistle:
Ruuasta... Tissittelyä "harrastetaan" jokseenkin huonommalla menestyksellä, maitoa ei taho tulla muuten ku aamusin. Pullosta natustellaan semmoset 90-110 ml, jota neukkatäti ei kuulemma oikeen suosittelis...
No vanhempi tyttöki söi ainoastaan pulloa (nyt jo 5 vee), niin eikai tästäkään tyttösestä tule sen kummosempi :saint:
Meilläkin tykätään nukkua ulkosalla vaunuissa.
No, nyt kuuluu ähinää... palaillaan :wave:
tusina7 ja venku vajaat 4 vk
 
Heips pitkästä aikaa!

Täällä äityli tartteis nyt henkistä tukea, kun on hirmuiset henkiset kun ei maito vaan tahdo riittämään tuolle suurisyöntiselle tyttärellemme...ja kun sitä tissiä meinaa vieroksuakin! Eli rintaa kyllä tyrkytän aina kuin vain mahdollista, mutta hän tahtoisi vaan nukkua tissi suussa, ei syödä sitä! Ja tätä hän tahtoisi tehdä 24 h/vrk...joten pakkokin antaa pullosta, sillä en todella voi makoilla tai istua koko päivää (poika pitää siitä huolen). Pullosta syö sitten tällä hetkellä noin 4 x 80-100 ml. Yöt on pärjätty tissillä, en tosin tiedä miten paljon hän siitä syö, sillä itse torkahtelen aika ajoin ja herään, kun tyttökin nukkuu... Olin niin ajatellut, että nyt imetän tätä lastani niin kauan kuin vain mahdollista, mutta tässäkö tämä nyt sitten on???!!! :'(

Tyttö on pienikasvuinen ja neuvolassa viime viikolla käski terkkari pitämään huolen, että syö usein... tuntuu et pakko antaa sitä lisämaitoa, että tyttö kasvaisi ja voisi hyvin! Mutta silti olen henkisesti lamaantunut tästä, koen nyt olevani huonompi äiti, kuin olin ajatellut olevani! (tiedän toki sanomattakin ettei näin ole, mutta silti minusta vain tuntuu siltä )
 
Lara83
Onnea kaikille jotka viimein olette saaneet omat nyytit kainaloon!
Täällä ollaan jo totuteltu toisiimme ja normaalirytmikin on löytynyt. Ihanaa vauva-arkea täällä vietetään kun tyttö on rauhallinen tapaus.

Tyttö syö edelleen sekä tissiä että pullosta rintamaitoa. Kerralla menee 80-130ml. Riippuu kuinka kauan on ollut viime ruokailusta.
Muutamana päivä syönyt jopa 2 tunnin välein (silloin tämä äiti oli kyllä ihan loppu), mutta ilmeisesti herutti itselleen vaan lisää maitoa koska nyt syö 3-5 tunnin välein ja maidon määrä lisääntyi tuon tissittelyn seurauksena.

Joku kyseli ns. erikoispäivistä. Täällä niitä on ollut muutaman kerran. Eli tyttö ei ole esim. nukkunut päivällä kuin n. 15min torkkuja ja ollut sitten ihan yliväsynyt illalla ja yöllä. Sitten seuraavana päivänä vain nukkunut..
Muuten on löytynyt mukava päivärytmi, heräämme 9-10 ja ekoille päiväunille tyttö menee 11-13 välillä ja nukkuu parvekkeella 2-4 tuntia, herää yleensä vain syömään ja herää sitten illaksi seurustelemaan meidän kanssa joskus 18-19.. Yöunille menee vasta 23 jälkeen ja yöllä herää klo 3-4 ja 6-7 syömään.

Vatsavaivoja ei varsinaisesti ole, ainakaan kun aloitettiin disflatylin käyttö. Johan alkoi pieruja tulemaan! Ei tarvitse enää toisen ähistellä kakkaa montaa tuntia :)

Täällä ei vieläkään ole löydetty hyvää vaippaa! Liberot, Pamperssit ja Muumit kaikki päästää kakan ja pissan selästä läpi. Tyttö painaa n. 5 kiloa ja käytössä koko 3-6kg. Ja tiukemmalle en voi enää vaippaa laittaa. Harmillista kun saa olla koko ajan pesemässä puolityhjiä koneellisiä kun tuo kakkapyykki haisee..

Mutta nyt täytyy mennä tyhjentämään tuota konetta (taas ;) )

Lara83 ja typy tasan 6vkoa! :heart:
 
Pauzi
Täällä äityli tartteis nyt henkistä tukea, kun on hirmuiset henkiset kun ei maito vaan tahdo riittämään tuolle suurisyöntiselle tyttärellemme...ja kun sitä tissiä meinaa vieroksuakin! Eli rintaa kyllä tyrkytän aina kuin vain mahdollista, mutta hän tahtoisi vaan nukkua tissi suussa, ei syödä sitä! Ja tätä hän tahtoisi tehdä 24 h/vrk...joten pakkokin antaa pullosta, sillä en todella voi makoilla tai istua koko päivää (poika pitää siitä huolen). Pullosta syö sitten tällä hetkellä noin 4 x 80-100 ml. Yöt on pärjätty tissillä, en tosin tiedä miten paljon hän siitä syö, sillä itse torkahtelen aika ajoin ja herään, kun tyttökin nukkuu... Olin niin ajatellut, että nyt imetän tätä lastani niin kauan kuin vain mahdollista, mutta tässäkö tämä nyt sitten on???!!! :'(

Tyttö on pienikasvuinen ja neuvolassa viime viikolla käski terkkari pitämään huolen, että syö usein... tuntuu et pakko antaa sitä lisämaitoa, että tyttö kasvaisi ja voisi hyvin! Mutta silti olen henkisesti lamaantunut tästä, koen nyt olevani huonompi äiti, kuin olin ajatellut olevani! (tiedän toki sanomattakin ettei näin ole, mutta silti minusta vain tuntuu siltä )
Noh, jos yhtään lohduttaa, niin täällä sama juttu. Ei maha mitään, mutta väkisinkin tuntee itsensä huonoksi äidiksi kun ei maito riitä. Mutta minkäs sille voi, minä olen ainakin kaikkeni antanut imetykselle, mutta kun ei niin ei. Ja esikoisen kustannuksellakaan ei voi kuitenkaan kaikkea tehdä. Olen yrittänyt lohduttautua sillä että kuitenkin osittaisimetän ja vauva saa myös minun maitoani. Meillä usein menee niin että ensin syötän molemmista rinnoista niin pitkään kun vaan jaksaa imeä (tai sitten 30-45min/rinta), ja sitten menee korvikettä päälle 40-80ml.
Viimeyönä ei tyttö huolinut pulloa eikä tissiä, ja aamulla sainkin pumpattua 100ml maitoa!! En olisi ikinä uskonut että sitä multa tulee noinkin paljon, oma henkilökohtainen voitto siis jo tuokin.

:hug: Sinulle, koita jaksaa! En oikein tämän paremmin osaa lohduttaa, mutta tiedät ainakin ettet ole yksin tämän ongelman kanssa.
 
Veera: Meilläkin poika möykkää unissaan niin että itse tulee yölläkin turhaan heräiltyä. Ko. syystä tuli esikoinen aikanaan siirrettyä omaan huoneeseensa nukkumaaan jo 1-2 kk iässä kun seinän läpi ei kaikki äänet kuuluneet turhaan ja sain nukuttua paremmin, mutta kuitenkin nälkäitku kuului. Nyt tekisin varmaan saman, mutta huoneita ei ole enempää enkä viitsi vauvaa vielä isoveikan kanssa samaan huoneeseen laittaa.

Capri: Jos yhtään epäilet rintatulehdusta niin suosittelen pikaista ajanvarausta lääkäriin. Minullahan eilispäivä oli todella tuskainen. Nyt kun olen antibiootit aloittanut ja ahkerasti lämmitellyt sekä tyhjennellyt rintoja (vauvan lisäksi pumpulla) alkaa pikkuhiljaa helpottaa. Rinnat on kyllä arat edelleen, mutta kuume on jo laskenut.

Lara83: En tiedä auttaako tämä tieto mitään, mutta jotkut vauvat vaan onnistuvat kakkaamaan vaipasta ulos teki mitä vaan. Siskoni tyttö täräytti ekat pari kuukautta joka kerta kakatessaan osan vaipan yli, ja taas tältä meidän elokuiselta pojalta ei ole tullut vielä kertaakaan kakka vaipan yli. Siskonikin kokeili eri vaippamerkkejä, eikä auttanut, mutta joskus parin kuukauden iässä kakka vaan alkoi pysyä vaipan sisäpuolella.

77mm ja Pikku-M 3 viikkoa 5 päivää
 
Eli kopsaan tän tolta odotuspuolelta minne kävin äsken kirjoittelemassa;

Heissan!!

Olipas reissu! Eilen kotiuduttiin illalla, eli tuli vietettyä viisi yötä sairaalassa. Torstaina sinne tosiaan menin, vasta lauantaina saatiin oksitosiinin avulla supparit sellaisiksi että päästiin tositoimiin. Käynnistysmuruja laitettiin kolme, ei ne tehneet mulle mitään. Käyrillä maattin kaksi päivää. Noh, lauantaina alkoi kipeitä suppareita tulla kello kahdestatoista eteenpäin ja 15.50 saatiin vihdoin kalvot puhkaistua, eli todella hitaasti avauduin, silloinkin auki vasta sormelle... Pikkuhiljaa ne siitä sitten koveni ja alkoi tulla puolentoista minuutin välein ja silloin oli jo aika tuskaa. Puristin patjan reunaa ja ujelsin, mitään hengitystekniikoita edes ajatellut enää. Yrittivät tarjota ilokaasua, otinkin pariin otteeseen, mutta teki vain kahta kamalamman olon. Kuuden pintaan olin vihdoinkin auki maagiset kolme senttiä ja sain epiduraalin. Kivut loppui kuin seinään, vaikka olin varautunut siihen ettei epiduraali ehkä toimikaan. Naureskelin ja olin taivaassa, raavin jalkojani kun niitä kuumotti ja kutitti. Oli ihana olo. Parin tunnin kuluttua alkoi taas tuntua ja tutkittiin. Olin auki neljä senttiä. Eli edelleen mentiin eteenpäin hitaasti. Oksitosiinia kovemmalle. Kanyylista toinen satsi puudutetta. Ei enää tehonnut yhtä hyvin ja tunnin kuluttua alkoi olla taas hiukan tuskaista, painetta enemmänkin takapuolessa. Sitten romahti vauvan sydänäänet ja tuli hoppu kääntää asentoa useampaan otteeseen, kunnes kontallaan syke palasi suht normaaliksi. Sitten taas tutkittiin ku valittelin tuntemuksia. Oli kulunut tunti aiemmasta, silloin olin auki sen neljä senttiä, nyt täydet kymmenen. Odoteltiin vielä tunti, valmisteltiin tarvikkeita ja alettiin ponnistamaan. Alle puoli tuntia myöhemmin maailmaan saapui pikkuinen tyttö, 3930g, 54cm ja kupolin ympärys 38cm. Olin pyytänyt episiotomian jos näyttää/tuntuu ettei tule suosiolla, leikattiin vähän ja sitten tulikin hienosti. Sain kuusi tikkiä. Muuten ei mitään. Kamala jano mulla oli, vettä kiskoin pillillä kun sain neidin paidan alle itkemään.

Heti laverilla maatessani kun vauva oli vieressä totesin miehelle ettei se nyt ollut niin kamalaa. Sattui silloin ennen epiduraalia aikasen paljon, johtui siitä että ei edes kunnolla ehtinyt vetää henkeä ennen seuraavaa supparia. Ja ponnistusvaiheessa pisti huutamaan hetkellisesti, mutta ei sekään nyt mitenkään ylitsepääsemätöntä ollut. Ilman mieheni tukea en kyllä olisi kestänyt.

Sairaalassa saatiin perhehuone, siellä opeteltiin tarvittavat asiat. Vauva-arki on alkanut kovin ristiriitaisin tuntein, toisaalta ihanaa olla kotona vauvan kanssa, toisaalta aivan kamalaa. Pikkuisella on ongelmia imemisen kanssa, ja meillä hermojemme kanssa =) Vatsavaivojakin riittää, mutta en usko että olemme ainoita. Mutta näin.

Neitokainen muuten syntyi 15.9 klo 22.49 ja viikkoja oli silloin 42+3.

Kirvash ja Pikku-Pekka ( :LOL: ) 4 vrk


- En ole ehtinyt lukea yhtään paluuni jälkeen juttujanne, suokaa anteeksi. Yritän ottaa teitä kiinni heti kun aikaa riittää. Tämä pikkuinen on vaativa neiti :)

Niin, mitään tietoa Marsusta? Vielä sairaalassa? Puhui jotain mahdollisesta lamppuhoidosta ja pitkästä sairaalavisiitistä ennen käynnistystä.

Onnea myös AnQ:lle ja Veeralle!!! Vihdoinkin mekin ollaan mammoja!
 
Lisäilen tiedot listaan, kunhan pääsen kahdenkäden taktiikalla koneelle. Nyt taas imetän poitsua samalla.

Kirvash ; Marsu81 ilmoitteli pari sivua sitten heille syntyneen poitsun 12.8. Joten ilmeisesti ovat kotia päässeet... =) Ei ole tainut Marsua sen jälkeen linjoilla näkyä?! Huhuu Marsu, ootkos täällä? :D
 
Runsas jälkivuoto ja epämääräiset kivut viimein pakottivat lääkäriin...pääsin suoraan naistentautien päivystykseen eilen illalla. Lääkäri kurkkas sisään ja sanoi et täällä on jotain nyt syntymässä. Kohdunsuu oli auki 3cm ja sieltä iso möhkäle istukkaa tursuamassa ulos :eek: Hieman siinä minua lääkkeillä humauttivat ja tyhjensivät kohdun sitten. Ei tarvinnut leikkaussaliin viiä kun olin vasta syönyt ja istukan palanen oli jo itsestään tulossa ulos. Selvishän syyt vaivoille :)

Pari tuntia selvittelin päätäni synnärillä ja sit päästiin "kotiin". Vauva sai ekat korvikemaitonsa eilen, kun minun piti lääkitsemisen jälkeen ekat tissimaidot pumpata hukkaan.
 
Tänne ei mitään uutta. Päivät menee kovaa vauhtia eteen päin. Tinkaisuutta ollut taas ilmassa. Ilmeisesti johtuu kuitenkin Jekovitista. Eilen annoin jälleen sen 5 tippaa ja koko päivän oli ärtyneempi ja masuvaivainen. Puolenpäivän jälkeen ei nukkunut kuin pieniä pätkiä. Lähes puoliyö oli ennen kuin sain nukahtamaan neitokaisen. Eikä suostunut nukkumaan omassa sängyssään vaan annoin jäädä viereen. Eli meillä siis sellainen erikoispäivä takana. Raskaita päiviä ovat!

Lauantaina mulla on kampaaja. Mies jää vauvan kanssa kotiin. Pakkasessa on onneksi runsaasti äippänmaitoa. Korvikkeita en uskalla edelleenkään antaa ennen kuin testaa uudelleen pienellä määrällä. Hieman minua jännittää että kuinka pärjäävät. Vauva kun ei ole ollut minusta erossa vielä. Isukki on kyllä kokenut vauvan hoidossa että eiköhän kaikki mene ihan hyvin. Kunhan vain vauvalle kelpaa tuttipullo ja rauhoittuu ilman tissiä nukkumaan. Vinkiksi ajattelin miehelle antaa että jos ei muuten rauhoitu niin sitten vie pienokaisen autoajelulle.

Nyt vauva vaatii huomiota, joten :wave:
 
Onnea Kirvash :heart: Saitko kunnian olla viimonen synnyttänyt Elomassulainen vai onko vielä muita tulossa?

Pauzi Epälen meilläkin pientä flunssaa ollut pojalla. On syönyt vähän huonosti pari päivää ja pulautellut enemmän. Lisäksi ollut ärtyinen/itkuinen ja yskähdellyt ja aivastellut muutaman otteeseen. Itsellä kurkku vähän kipeä ja jäsenet särkee, joten hyvin todennäköistä että pojalla myös. Onneksi ei ainakaan vielä ole nuhaa...se on sitten inhotava noin pienelle, kun henkeä on vaikea saada :( Nyt on ihan hirvesti flunssaa liikkeellä, oten olen ilooinen jos näin pienellä selvitään....


Laluz olipas hyvä, että pääsit kuiten ennen "synnytystä" kaavintaan, eikä kauaa tarvinnut sairaalassa olla. kaikkea sitä voi vielä tässäkin vaiheessa tulla. Itsellä ei ole verenpaineet laskeneet aiemmalle tasolle eli alapaine on vieläkin 85-89 eli hieman korkeahko.

Täälä oli neuvola ja poitsu siis nyt 5 vkoa ja 5 päivää. Paino 5300kg ja pituus 58cm eli aikas iso jäpikkä jo on.
Suloiset hymyt on jokapäiväisiä ja hereilläoloajat päivisin pidentyneet, paitsi nyt kun oltiin ilmeisesti vähän kipeitä.
Käytiin eilen työpaikalla vierailulla ja voi sitä poitsun hymyn määrää kun liuta naisia ihasteli.... :D Ainakin tässä vaiheessa vielä tykkääpi kovasti kun on ihmisiä ympärillä enempikin sylittelemässä.

Mukavaa päivää kaikille!
 
Kirvash :flower: onnittelut syntyhän ne meijän vaavit viimein...
oli se kyl niin paljon helpompaa olla raskaana kuin nyt tän nyytin kanssa :D ..meillä valvotaan syödään yöt..ja päivät ollaan niin nätisti... =) no kaipa se rytmi joskus kääntyy...
tänään on poitsulle tullu naama näppyjä täyteen...eiköhän ne oo niitä hormoninäppyjä..
kokeilin eilen illalla ekaa kertaa kantoliinaa poitsulla..ihan hyvin meni, mies nauro kun käveltiin tuol metsässä kun mun takin alta kuulu semmosta outoo yninää ... :LOL: (huusin käytetyn kantotakin huuto.netistä. fiksu ostos..nyt pääsee koirien kanssa metsälenkille)
ei nyt poitsu saa lähtee hetkeks ulos vaunuun, jotta pääsen hoitamaan puput ja kanat..
 
Kiitoksia :D

Pilkettä; Taisin juu olla viimeinen, aivan kuten aiemmin ounastelinkin. Ei tuolla listassa ainakaan näy muita. Meninhän mä 17 päivää yli lasketun :)

Meillä ollut tänään kitinäpäivä, terkkari kävi punnituttamassa neitosen. Oli syntyessään 3930g, seuraavana päivänä 3810g, tänään, 5 vrkn ikäisenä painoa 3970g, eli kyllä vaavi saa syödäkseen. Meillä rinnalla ollessaan myös "tissuttelee", eli imee vähän, nuokkuu ja imee taas vähän. Sairaalassa syötin (?!) vauvaa neljä tuntia juuri tuolla tavoin, tuntui ettei kuitenkaan saanut tarpeeksi maitoa. Imuote oli mielestäni väärä, hoitajat sanoivat että mainio. Silti oikea nänni aivan verinen ja kipeä (kai ne tietävät paremmin). Kyyneleet tuli silmiin kun tyttö imaisee ensimmäiset kerrat. Nyt helpottui kun mies osti rintakumit eilen. Siltikään ei saa tarpeeksi ruokaa rinnoista. Olen siis pumpannut rintoja ja näyttäisi siltä että kerralla maitoa menisi n. 65ml ja n. parin tunnin välein. Viime yönä kuitenkin nukuttiin kaikki kaksi neljän tunnin pätkää, tuntui mahtavalta herätä aamulla/päivällä. Nälkä on kova pikkuisella.

Kapalointi on myös kova juttu, tuntuu ettei tyttö rauhoitu ilman moista toimenpidettä, uni tulee melkein heti. Siksi yritetään säästää kapalointia yön erikoiseksi, että sitten nukahtaisi hyvin. Näin päivällä vaavi voi vähän pyöriskelläkin.

Tutti on ihana. Laitokselta eivät halunneet antaa ollenkaan, vaikka tiesin heillä niitä olevan. Neiti imeskeli kaikki sormensa ja kätensä aivan fritsuille, nyt tutin kanssa paljon rauhallisempi kun imemisvimma on hirmuisa. Eikä voi olla nälkää koko ajan enää :) Pulloruokinnalla ja välillä tissutellen mennään meillä. Onneksi omaa maitoa tulee runsaasti, viime yönä syötettiin pullolla kuuden aikaan, sitten vaipanvaihto ja nukkumaan, minä jäin seitsemältä pumppaamaan rintoja tunniksi. Neljä tuntia myöhemmin liivinsuojukset läpimärät ja lakanoilla isot läikät maitoa. Sitä vaan tulee, harmi että menee hukkaan tuolla tavoin.

Teille keillä ei maidontuotanto riitä; Mun mielestä on aivan väärin miten terkat ja sairaalahenkilökunta ja muutenkin maailma ympärillä patistaa imettämään. Vaikka sitä maitoa tulisikin, on silti ahdistavaa kuunnella ja katsoa. Tottahan se varmasti on, että rintamaito on "parempaa", mutta ei kaikilla ole mahdollisuutta siihen ruokintamuotoon. Kyllä niitä ihmisiä saadaan aikaiseksi Tuttelilla, Nannilla ja Semperilläkin. Ei tosiaan tarvitsisi tuntea alemmuutta tai huonoa omatuntoa jos ei maitoa tule tarpeeksi tai ei vain halua imettää syystä tai toisesta :hug: Jätetään "kaikkitietävät" ulkopuoliset jauhamaan jo painajaismaiseksi muodostunutta mantraa ja syyllistämään muita.

Meneekö teillä muillakin yli kymmenen vaippaa päivässä? Meillä meni eilen vissiin kolmetoista, tuntuu järjettömälle määrälle ulostetta.

Meillä irtosi navantynkä eilen aamulla, mielestäni aika aikaisessa vaiheessa. Eipähän tarvitse varoa aina kun vaihtaa vaippaa.

Ja nyt taas pumppaamaan :wave:

Kirvash ja Pikku-Pekka 5 vrk
 
Olipa taas yö. Poika käy yleensä nukkumaan 20,30-21,00 välillä. Eilen illalla sitten mahaa vähän väänsi niin kävi vasta 22.00 nukkumaan. Heräsi 02.30 syömään ja nukahti vasta 05.30. Ähisi ja kitisi koko sen ajan. :ashamed:
Tuttia sai olla ihan koko ajan laittamassa ja juuri kun itse pääsin sänkyyn niin se alkoi taas..

Onneksi aamulla nukkui pitkään. Esikoinenkin heräsi jo viideltä, mikälie herätti kun itki kamalasti. :|

Tänään meillä on juhlat!
Miun rakas esikois tyttö täyttää tänään 2v! :heart: :heart:

Poika torkkuu juuri sitterissä joten pitäisi mennä kakkua täyttämää.
Tänään tulee sukulaiset ja huomenna kaverit.

Neiti-84 ja Janne 7vkoa 4 vrk
 
Meillä ihana ja hyvin nukuttu yö takana =) Poitsu heräsi viideltä syömään ja sitten nukuttiin yhdeksään!Aamulta oltiin molemmat todella hyväntuulisia ja virkeitä. Näköjään uni maistuu näin päivälläkin paremmin, kun on nukkunut yön hyvin. Monena päivänä päiväunet ovat olleet sellaisia max puoli tuntia, mutta nyt on nukkunut jo 1,5h pihalla, eikä edelleenkään kuulu pienintäkään hiiskahdusta itkuhälyttimestä =)

Mulla alkoi maanantaina menkat :/ Olin jo ihan ehtinyt unohtaa, että sellaisetkin vaivat on olemassa.. Ennen raskautta menkat kesti mulla aina vain kolme päivää, mutta nyt jo viidettä päivää vuodan täysillä. Onpa kiva :kieh: Olen myös aloittanut minipillerit ja lääkäri varoitteli, että useille ne saavat aikaan jopa 3kk kestävän vuodon. Toivottavasti tämä ei sentään ole mitään sellaista..

Hemu ja Oliver pian 8vkoa
 
Pauzi

Moiks!!

Meillä ei meinaa päiväunien nukkumisesta tulla mitään jos ei lähdetä vaunuilla ensin lenkille. No muuten ihan kiva mut nää sateiset kelit sotkee vähän sitä hommaa. Eilen kun mies oli kipeenä kotona ja jäi esikoisen kans niin minä työntelin vaunuja tuolla kaatosateessa. Kaiken lisäksi tyttö heräs saman tien ku päästiin kotiin |O

Kovasti jännittää huomiset ristiäiset, toivottavasti olen muistanut kaiken. Ne onneksi pidetään minun vanhempieni luona niin ei tarvitse ite siivota :D

Mulla ei sit niitä kuukautisia oo vielä näkynytkään, luulin et ne jo alko, mut tuli ihan vähän sellasta verensekaista limaista vuotoa ja se oli siinä. Jälkitarkastus on keskiviikkona, enkä kyl meinannu mitään ehkäisyä nyt aloittaa, ei sovi mulle noi hormonaaliset, ja haaveilen niin paljon siitä kolmannesta lapsesta et täytyy ton isännän pää koittaa kääntää siihen suuntaan vielä :saint:

Missä asennossa teidän vauvat nukkuu? Mä meinasin ensin et kyljellään nukutaan, mut tyttö haluis nukkua vain selällään. En edes tiedä mikä on tän päivän suositus, mut silloin ku esikoinen syntyi niin suositeltiin et kyljellään. Ja musta tuntuu et noi vaipatkaan ei ehkä niin vuotais jos nukkuis selällään.

Ja yöt on meilläkin kummallisia. Tyttö nukkuis vaan vieressä. Ja ku minä en sit pysty kunnolla nukkumaan. Ei maha mittään, näin se sit menee...

Nyt hommiin, huomista varten on vielä paljon tehtävää...

Pauzi ja papunen pian jo 7vkoa
 

Yhteistyössä