Elovauvat 2007 vol2.

nyt ne sitten lähti... isommat lapset aloittivat tänään perhepvhoidossa. käyvät nyt sitten 10pv/kk, ainakin toistaiseksi. aamu oli ihan kauhea (lähinnä) äitille, kun joutui lapset herättämään "jo" puoli kasilta ja laittaa hirmu kiireessä iskän matkaan. hoitoon jääminen ei ollut mikään ongelma, mutta se oma stressi kiireessä lähtemisessä. tuli jo mieleen, että oliko sittenkään oikea ratkaisu. kai tähän kuitenkin kaikki pian tottuu ja aamut rutinoituu. mietin vaan elokuuta, jos onni suosii ja saan opiskelupaikan, että miten nämä aamut sitten hoidetaan. kotiin tuleva hoitaja on aika kova sana, meillä kun vielä kunta järjestää hoitajan, jos lapsia on kolme tai enempi.

muuten ei meille kuulu mitään uutta. latella oli eilen 8kk nlalääkäri. painoa oli 8830g ja pituutta 70,4cm. kaikki oli niinkuin pitääkin. seuraava neuvola onkin sitten vasta 1v.

nyt kai sitten pitäis tehä jotain järkevää, kun ei ole kuin yksi pikkuinen "jaloissa". sitä miettiessä lähen antaa pienimmälle tissiä ja koitan saada sen unille. meilläkin muuten yöt menee taas aika kivasti lauri heräs viiden aikoihin, mutta tyynty tassutteluun ja seiskalta sai tissiä. uni maistui sitten kasiin asti. niinkuin 77mm, myös itse pidän tästä vauvavaiheesta. 1,5-4v se on sitten meillä ollutkin yhtä uhmaa ja känkkyä. esikko 5v on jo selkeesti rauhoittunut. onko tyyntä myrskyn edellä, kun kouluiässä tulee kuulema uusi irtiotto.

mutta nyt tissiä pojalle. mukavaa viikkoa ja muistakaa, tänään on aprillipäivä B)
 
JoannaH, Sorry en saanut veljeäni kiinni kun on työmatkalla Brysselissä. Kokeilen loppuviikon aikana uudestaan!

Meillä on huomenna 7kk neuvola kun Kristianin paino ei ollut noussut kunnolla 6kk neuvolassa. Olin jo tänään odottelemassa neuvolan oven takana, mutta onneksi huomasin olleeni päivää liian aikaisessa :)

Aika hurjaa, yksi nainen/tyttö meidän perhevalmennusryhmästä on aloittanut jo työt. Lapsi on vasta noin 7kk. Ja toinen äiti aloittaa 1.5 duunin lapsensa olessa 8kk1vko. Molempien lapsia hoitavat isä tai mummi, eli ihan hyvässä hoidossa ovat. En raaskisi itse olla Kristianista erossa vielä koko päivää monena päivänä peräkkäin, ja imetän vielä niin se olisi myös hieman hankalaa ;D

Soippa
 
Mirjamic:Smassa tilassa ollaan pian viikko takana kerhoon vientiä vielä ainakaan täällä ei totuttu aamu kiireeseen tai lapset ovat minä en toivottavasti minäkin pian totun
Täällä olen ollut niin pahalla päällä pari päivää,liekö valvotut yöt ja patti tilanne vienyt oloni tähän mutta kamalaa,kun kaikki kärsii toivon että opin nukkumaan edes hetken aamuisin ku pojat kerhos ja Jasmi nukkuu jos ei ala oma kiukku helpottaa kai pitää jostain apua lähteä hakemaan tuntuu vaan ettei saa tätä stressiä purettua :ashamed: paljon urheilen hetkellisen avun saan mutta mutta kun saisi jokin poppa konstin et pystyisi nauttimaan ja antamaan lapsilleen nyt muutakin kuin kiukkua....Näin tänään ja neuvoja otan vastaan jos jollain antaa
 
Moikka kaikille!

Pitkä tauko takana palstailusta, muutaman kerran olen käynyt lukemassa mutta en edes muista että milloin olen kuulumisiamme kirjoitellut.

Meidän neiti taitaakin sitten kehittyä hitaanlaisesti, kun ei täällä ole vielä edes konttaamisesta eikä kunnon ryömimisestä tietoakaan ja toiset jo ottavat ensiaskeliaan :) . Meillä vasta pyöritään navan ympäri (ainoastaan vastapäivään ;) ) ja vähän liukkaammalla pinnalla peruutetaan. Ja thats it. Oikein tyytyväisenä tyttö leikkii leluillaan leikkimatolla, ei tunnu olevan edes kiire lähteä liikkeelle.

Tissittelyt ovat jääneet niin vähiin, että nykyään meillä tissitellään enää aamulla ja illalla. Muuten korviketta annan ja sitten tietysti myös kiinteitä. Harmittaa kun rinta ei pienelle maistu päiväsaikaan, itse olisin halunnut imettää vielä pidempään.

Ihanan iloinen ja aurinkoinen tapaus tämä meidän pipusemme on, olemme miehen kanssa aivan hullaantuneita! Eipä ole montaa kertaa itkenyt elinaikanaan :) .

Minä palailen töihin näillä näkymin tammikuussa 2009. eli tämän vuoden yritämme ainakin sitkutella hoitorahalla.

Täälläpäin ei 7kk neuvolaa ollutkaan, 8kk neuvola meillä sitten puolen kuun jälkeen.

Nyt taisi pieni herätä päikkäreiltä, palataan taas! :wave:

Inom ja Iisa 7,5kk
 
Nella oppi ryömimään eilen. Menee kovaa vauhtia eteenpäin.
Leikkiikö muiden vauvat majavaa? Eilen illalla Nella imeskeli sängyn pinnoja ja kun siihen sitten hetken päästä menin, niin oli tuohon pinnaan ilmestynyt suuren suuri kolo. Oli jyrsinyt hampaillaan :LOL: On tytöllä ihan purulelujakin, mutta nähtävästi tuo puu oli houkuttelevampi. Täytyy tarkkailla ettei tavaksi ota, hampaathan tuosta kärsivät.

Edelleen meillä juodaan itse maito, eikä likka edes enää sotkekaan niin paljoa.
No, nyt neiti taas heräsi :wave:

Kirvash ja Nella 6,5kk
 
Eilen kävin siellä ihotautilääkärillä. Sanoi että atooppinen ihottuma todella pahana, ja sain kiireellisen lähetteen valohoitoon. Lisäksi siellä otetaan allergiatestit myöhemmin. Sit sain alkuhoidoiksi hieman tujumpia voiteita, toinen kasvoille ja toinen vartalolle. Lisäksi vielä kymmenen päivän antibioottikuuri ja puolikas atarax otettava iltaisin. Luulis nyt tepsivän. Lääkäri oli ihan extramukava! Nieleksin kyyneleitä kun se sanoi että kyllä me sinut kuntoon saadaan...

Nyt mennään jatkamaan Veetin nimipäivän viettoa! :D
 
Itse olin tekemässä töissä keikkaa, kun poika oli vasta 6kk.. Mutta oikeasti kaikilla ei rahat riitä, joten pakko tehdä edes keikkaa vaikka olenkin äitiyslomalla.. Ja töihin palaan, kun poika on vähän reilu 9kk. Tuntuu välillä, että saan ihan hirveitä syyllistämisiä tästä asiasta toisilta äideiltä. :|
 
Meil istua törrötetään,mut ei liikuta muuten.Hampaita ei oo vielä yhtään.

Meil tyttö syö nyt 2 krt tavallista kotiruokaa,1 krt velliä ja tissiä 3-6 krt vuorokaudessa.
Töihin lähden noin 5 viikon kuluttua,lapset ei mene hoitoon,vaan he ovat joko minulla(teen lyhempää päivää kuin norm.) tai miehellä mukana töissä.Hoitoon en hennois laittaa.
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! On ollut hankala päästä koneelle pääsiäisen jälkeen, kun sattui vintin rapuis pieni onnettomuus. Ja pahinta kaikesta että mulla oli Kaisa-pikkuinen sylis, kun kaaduin. Onneksi en kovin korkealta ja luita ei mennyt rikki. Kaisa lähinnä säikähti, kun kierähti mun sylistä. Enemmän hän pelkäsi poikatrullia, joka melkein samassa tuli tupaan sisälle. Mulla oli muutama päivä hyppelyä kyynärsauvoilla ja nyt nilkkatuella pärjätään jo hyvin. Kaisaa nauratti lähinnä mun hyppely. Ja onneksi anoppi asuu toises pääs tupaa, sai Kaisalle hoitajan aina tarvittaessa. Kaisa kasvaa hyvin, hampaita 8 ja pari tulos lisää. Kova puremaan ja kierii pitkin lattioita alakerras. Saa jo kaappeja auki ja syö sanomalehdenkulmia. Aikamoinen meno päällä aina hereillä ollessa. Ruokaa saa parin tunnin välein ja imetys jatkuu yhä.

Terkuin Tankki ja Kaisa
 
Tankki: Hui, onneks ei käynyt pahempaa! :hug:

Meillä on yöt mahdottoman levottia edelleen, mut varsinkin nyt kun Oskar harjoittelee konttausta. Ilmeisesti sängyssä pehmeellä on paras harjoitella, joten yölläkin poitsu heräilee treenailemaan. :LOL: Kovasti olen yrittänyt sanoa että yöt on nukkumista varten... :whistle:

Meillä on parhaillaan sähköremppa meneillään. Vielä ainakin ma ja ti tulee sähkäri hääräämään. Rassaa kun kämppä kun hullun mylly. Tavaroita siirrelty, jotta pääsee johtoja uusimaan jne. Sitten päivisin yritän olla mahd. paljon tieltä pois. Olenkin millon kiikuttanut kaatikselle kamaa ja millon hakenut keittiölaattoja jne. sovitukseen kotia. Työstä käy tuon poitsulaisen kanssa. Kun nämä rempat saadaan tehtyä, täytyy hetki huilahtaa ennen seuraavien prokkiksien.

-Capri ja hampaaton Oskar 7kk- :heart:
 
Nella sanoi eilen ensi kertaa äiti, jopa kaksi kertaa kun katsoi mua :heart: Ja oli kuulemma mummolassa sanonut hauva kun oli "leikkinyt" anopin sileäkarvaisen noutajan kanssa.

Nousee jo konttausasentoon ja heiluttelee itseään siinä, ihan niinkuin teidän Kristian teki elomammojen tapaamisessa, Soippa. Liukkaasti liikutaan lattialla puoliryömien, kääntyillen ja kierien. Saa tosissaan olla katsomassa perään jatkuvasti.

Näin ihan nopeasti, Kirvash ja Nella, 9 pvä vajaa 7kk
 
joannaHihanaa, ettäsait avun ihottumaasi. toivottavasti emmeet auttaa. kohta on onneksi pakkaset ja lämmityskausi takana ja "aurinko parantaa" niinkuin meillä 5 ja 3v:n kaikki haavat ja naarmut.

KirvasH teillä taitaa olla aika hölösuu kasvamassa =) meidän esikko alkoi puhua varsin varhaisessa vaiheessa, vuoden iässä oli jo kaksi sanaisia "lauseita", kuten "titityy lentää" ja voin sanoa, että on edelleen kielellisesti tosi haka, nyt siis 5v. kakkonen alkoi puhua n. 1,5v, mutta nyt kolme vuotiaana suus käy koko ajan, oikea moottorisuu. saanähä miten late, vielä ei sanoja hae, mutta joitan osaa yhdistää asioihin.

Aurinkoinen82 ihmisillä on ikävä tapa syyllistää milloin mistäkin. luota vaan itseesi ja siihen, että teet kaiken vain perheesi hyväksi. te elätte omaa elämäänne ja toimitte sen mukaan mikä sillä hetkellä teistä tuntuu oikealta. ei ne arvostelijatkaan ole täydellisiä.

Tankki oli onneksi onni onnettomuudessa! paranemisia sinulle.


me lähdetään huomenna koko perhe pyhälle lomailemaan, palataan kotiin perjantaina. meille ei kuulu muuta ihmeellistä. lasten isompien lasten hoitorumba alkoi ilman isompia ongelmia. saa nähä miten menee loman jälkeen, kun iskä on viikon pois ja vien lapset ite aamulla hoitoon. vähän jännittää, mutta kai se sujuu. ei tarvitse onneksi itse vielä töihin kiirehtiä.

ihanaa aurinkoista viikkoa kaikille!

mirjamic ja lauri, kohta 8kk. niin se aika rientää...
 
Tankki Kamala tapaturma.HUI!!! Onneks ei käyny pahemmin. Pikaista paranemista jalalle!:)


Meillä Miina on ryöminyt jo jonkun aikaa. Dvd-soitin, dvd:t...ja muutkin kirjahyllyn alaosassa olevat tavarat saa kyytiä...kuten myös pistorasiat. :eek: Äidillä saa olla kyllä silmät selässäkin!! Eilen Miina istui ensimmäisiä kertoja hieman pitemmän aikaa aivan itsekseen. Huteraa se kyllä vielä on... Mutta hiljaa hyvä tulee!!! :D
Hampaita ei oo vielä tullu, vaikka oon jo kauan luullu et kohta ne puhkeaa. No, kyllä neki sieltä joskus tulee. ;)

[/b]Aurinkoinen82[/b] Ei todella kannata välittää muiden mielipiteistä. on tosi kiva, jos jollain on vara olla koko 3v. kotona lapsen kanssa. Noi tuet on niin naurettavan pieniä, et ei niillä kovin kauaa pärjää. Mut kuten sanoin, niin kiva oikeesti jos joku kelan rahoilla puolison palkan lisäksi tulee toimeen. ME ollaan tähän asti kitkuteltu joten kuten. Tosin MITÄÄN ylimääräistä ei oo ollu vara ostella. Syksyllä, kun jatkan opintojani, niin olisi tarkoitus mennä töihin. (työpainoitteinen opiskelu) Moni (vanhemmat ihmiset varsinkin) on siunaillut, et miten raaskin jatkaa opintoja jo syksyllä kun miina on vasta 1v!!!! Oon vaan selittäny tilanteen, et koulun puolelta kyseessä on pakko, ku opetussuunnitelmat muuttuu ja myös rahallisesti on pakko. Mut kenties joulun jälkeen palaan taas kotiäidiksi. Se olisi IHANAA!! :heart: Mut se selviää sitte. Et [/b]aurinkoinen 82 JAKSUJA kommentien kans!!! :hug:

Nyt on pakko suunnata kohti sänkyä, ennen ku nukku-matti yllättäämut tähän koneelle. Mukavaa alkavaa viikkoa, elomammat!!!!!

-Maypo ja Miina 7kk 1vko (ei voi uskoa tätä ajan kulua!!!!)



Hitto soikoon, ku ei voi osata noiden tummennusten käyttöä!!!! :headwall: :headwall: :LOL:
 
Kääk! Tänään tuli postissa ilmoitus Kelalta että äitiyspäivärahakausi päättyy toukokuun alussa. Hui, joko se on niin lähellä! Itse ihan muistelin et se päättyy vasta kesäkuulla. Voi, miten äkkiä aika on mennyt.

Siivoilin tossa äsken kaappeja kun kaapit pursuaa pieniä vaatteita. Osan aion myydä kirpparilla, osan menee kierrätyskeskukseen ja osan säästän sukulaisia varten. Ei ole vaan oikein tilaa säilytellä turhia vaatteita, joten mielelläni kippaisin ne muiden nurkkiin.

Niin, palatakseni tuohon äitiyspäivärahakauden loppumiseen.. Hieman hirvittää minuakin miten pärjäämme kun tulot pienentyvät huikeasti. Olen laittanut rahaa säästöön pahan päivän varalle mutta ne eivät kauas riitä. Joutuu jo henkisesti valmistautumaan siihen että täytynee käydä tekemässä ainakin pieniä pätkiä töissä. Itse tietty voin valikoida miten paljon teen kun olin sijaisena. Lähinnä olen ajatellut viikonloppu tuurausta ja vain aamuvuoroja.

Vilma on harjoitellut istumista ilman tukea. Aika hienosti jo menee. Liikkuu lähinnä taaksepäin ja kierimällä. Ei vielä varsinaisesti ryömi. Sängyssä teki viikonlopulla konttausharkkoja. Hampaita on 4 ja viides on tulossa. Olen päättänyt että jatkan imetystä vielä tovin. Ainakin tän kevään kun kerran maitoa tulee. Ei tartte ostaa kalliita korvikkeita. Toivottavasti unet parantuvat kun saadaan ruokarytmi kuntoon.

Jeps, nyt täytyy lopetella. Moikka! :wave:

Jaahas, tummennukset meni sitten koko tekstiin!
 
Minea oppi eilen nousemaan lelulaatikkoaan vasten seisomaan. Vähän huteraa vielä,mutta ite pääsee ylös kuitenkin. Minea on mahallaan lattialla, nostaa kädet laatikon päälle ja siitä käsillään vetää itseään polvilleen ja seisomaan. Aika hauskan ja vaikean näköinen tyyli...

Mullekkin tuli tänään kelalta kirje vanhempainvapaan päättymisestä ja mukana oli hoitovapaan rahanhakulappuset. Mun oli ensin tarkotus olla elokuun alkuun kotona, mutta oon nyt sitte kuiteski vuoden loppuun. En raaski enkä halua viedä vielä elokuussakaan tyttöä hoitoon. Onneksi ollaan saatu säästettyä rahaa niin pärjätään varmaan ihan mukavasti vuoden loppuun. Mies onneksi samaa mieltä että vielä ei viedä hoitoon Mineaa.

Nyt lähden käväisemään saunan lämmössä.. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!!


 
Heippa vaan pitkästä aikaa!
Meillä Veeti on oppinut kaikenlaista uutta. Osaa taputtaa, vilkuttaa, halata ja antaa pusun. Oppipa tuossa karhunkävelyn. aika koomisen näköistä touhua. Minäkin sain kelasta kotihoidontuen paperit. Enpä minäkään raaski viedä Veetiä vielä päivähoitoon. No nyt pitää mennä kun pikkumies kutsuu.

Hyvää kevättä kaikille!
 
Eli 8kk neuvolakuulumiset

pituus 69 cm
paino 7130 g
pipo 43 cm

Oi, moni osaa jo kaikenlaisia temppuja (sanoja, taputuksia, vilkutuksia yms). Meillä ei riitä innostus muuhun ku seisomiseen ja kävelyharjotuksiin. Tyttö nousee ilman tukea seisomaan ja siis ottaa muutaman askelen ilman tukea. Hampaita ei vielä ole. Ja ruokailu tökkii edelleen. Aamupuuro on vain pari lusikallista, hedelmäsoseille ei avaa ees suuta, päiväruokaa menee suht ok ja iltapuurokin jotenkuten. Tissi maistuu sit senkin edestä, musta tuntuu et se ottaa ainakin sata kertaa päivässä pienet hömpsyt. Eihän tää maito enää tässä vaiheessa sen nälkää kauan pidä.
 
Pitkästä aikaa..täällähän jo monia uusia taitoja elovauvoilla. Meillekin tuli kodinhoidontuen paperit. Nikolas menee hoitoon elokuun puolivälistä ja perhepäivähoitoon haetaan. Huomenna pitäs mennä pph-ohjaajan juttusille. Ollaan muuttamassa kerrostalosta rivariin ( ihanaa ! ) ja päivähoitoalue on uusi. Minä menen töihin jo toukokuun 17. ekaksi kahden viikon pätkäksi ja sitten pidetään lomia pätkittäin miehen kanssa että saadaan venytettyä tuota hoidon aloitusta vuoden ikään. Jännittää kyllä, että miten ikävä tulee työpäivinä, mutta eiköhän se siitä, kun poika saa kotona olla kuiten isänsä kanssa vielä kesän. Sain vielä kodin vierestä kivan "kesätyöpaikan" pieneläintilalta, jossa poitsu ja iskä voivat käydä vaikka päivittäin kahveella.
Täällä myös istutaan ilman tukea, mutta konttaus on harjoitteluasteella vielä. Syliin osataan pyytää nostamalla kädet ylös ja pusujakin on pari saatu :heart: Kävelytuolilla Nikolas menee hurjaa vauhtia ympäri kotia ja Ei-sana on jo tuttu, kun esim.kukat kiinnostaa.
Seisomisasento ei vielä kovin kiinnosta,kun tuppaa vain pomppimaan vielä siinä heti.

Kivaa huhtikuuta elomammoille ja vauvoille :D
 
Vau,mitä kaikkea elovauvat jo osaakaan!! Unohdin kertoa, et miinakin osaa jo suukottaa. Se on aivan ihana, kun sanon miinalle et anna suukko, ni hänpä ottaa oikein kaulasta kiinni ja antaa erittäin kuolaisen suukon poskelle. SE ON IHANAA!! :heart: :)

Unohdin myös kysyä, joko oletta antaneet riisiä ja pastaa vauvoillenne? Vai oliksne alkaen 8kk?? Taas mä oon pihalla tästä hommasta. :ashamed:

Mulleki tuli Kh-tuki paperit jo viime vkolla. Nyt ku osais viel täyttää ne. Tosin en oo viel etes kattonu niitä tarkemmin. Mut onks se muuten ihan sama, et laittaaks ne paperti nyt jo menemään? Mun kaveri nimittäin sano, et ne tulis laitaa vasta kun tukiaika alkaa.... :attn: Eli miten on??

No mut nyt kuuluu vaunuista tätätätätäää, eli äitiä kutsutaan. =)

-maypo

ps. oon aivan kamalassa flunssassa! :snotty: Ja mieshän ei tietty saa olla töistä pois.. :( No, ei auta ku sairastaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pilkettä:
Pitkästä aikaa..täällähän jo monia uusia taitoja elovauvoilla. Meillekin tuli kodinhoidontuen paperit. Nikolas menee hoitoon elokuun puolivälistä ja perhepäivähoitoon haetaan. Huomenna pitäs mennä pph-ohjaajan juttusille. Ollaan muuttamassa kerrostalosta rivariin ( ihanaa ! ) ja päivähoitoalue on uusi. Minä menen töihin jo toukokuun 17. ekaksi kahden viikon pätkäksi ja sitten pidetään lomia pätkittäin miehen kanssa että saadaan venytettyä tuota hoidon aloitusta vuoden ikään. Jännittää kyllä, että miten ikävä tulee työpäivinä, mutta eiköhän se siitä, kun poika saa kotona olla kuiten isänsä kanssa vielä kesän. Sain vielä kodin vierestä kivan "kesätyöpaikan" pieneläintilalta, jossa poitsu ja iskä voivat käydä vaikka päivittäin kahveella.
Täällä myös istutaan ilman tukea, mutta konttaus on harjoitteluasteella vielä. Syliin osataan pyytää nostamalla kädet ylös ja pusujakin on pari saatu :heart: Kävelytuolilla Nikolas menee hurjaa vauhtia ympäri kotia ja Ei-sana on jo tuttu, kun esim.kukat kiinnostaa.
Seisomisasento ei vielä kovin kiinnosta,kun tuppaa vain pomppimaan vielä siinä heti.

Kivaa huhtikuuta elomammoille ja vauvoille :D
Elokuussa syntyneiden kohdalla , jos aikoo lapsen viedä vuoden iässä hoitoon, niin muutamalla päivällä voi olla suuri vaikutus seuraavan kesän maksuihin eli ei kannata jättää syyskuun puolelle aloitusta. Turussa ainakin on näin:

Heinäkuun päivähoito on lakisääteisesti ilmaista, jos lapsi on ollut päivähoidossa koko toimintavuoden eli lapsen nykyinen hoitosuhde on alkanut edellisen vuoden elokuun aikana tai ennen sitä.
Jos lapsen hoitosuhde on alkanut myöhemmin, heinäkuun maksu peritään samoin kuin muista kalenterikuukausista
 
Kiitos paranemis-toivotuksista! Kyllä jalka jo on paljon parempi, mutta vielä en ole uskaltanut vaunulenkille. Sen verran kipeä kumminkin on. Kaisa täytti eilen 8 kk. Yrittää kontata, mutta ei oikein vielä onnistu. Kierien pääsee nopeammin. Antaa myös pusun. Ja osaa pitää käsiä levällä, jotta hoksais ottaa syliin. Tekee sitä ainakin anopille. Kaisaa kiinnostaa ihmeen paljon kaikki tekniset asiat; kuten kaukosäädin, johdot, pistorasiat ja puhelimet. Tuleekohan pikkuneidistä insinööri isompana. Nyt pitää mennä, Kaisa näköjään heräsi.

Iloista kevätpäivää!
 
8kk:n neuvola lääkäri takana vähän tullut painoa ja pituutta mutta kehitys kuulemma erittäin hyvällä mallilla,69cm 8450g pipon koko unohtui taasen. Yöt hieman rauhoittunut ei herätä kuin pari kolme kertaa enää :D ,hampaita tuli neljä kerralla,nyt sitten kolme alhaalla ja kaksi ylhäällä ja kaksi uutta pian pilkistää taasen.Kova häseltäjä neiti on kävelytuolilla painaa ympäri asuntoa vauhti on hurja,konttausta harjoittelee,"puhuu "ja pussaa myös kesää kkovasti odotellaan ja auringon paistetta.Kotona tarkoitus olla kunnes likka 3v jos ei mieli matkalla muutu,keikkaa alan tekemään kyllä jo kesällä eli la-su vuoroja näin saan itse vaihtelua ja lapset myös,ovat siis kotona isin kanssa tällöin,nyt poikia hakemaan :wave:
 

Yhteistyössä