Elovauvat 2007 vol2.

En ookaan pitkään aikaan kirjotellu! Meille kuuluu hyvää, Emmi ryömii, viime viikolla oppi konttausasennon mutta ei vielä konttaa ja pinsettiote löytyy: ) Viihtyy aika hyvin lattialla lelujensa kanssa niin saa vähän kotitöitä tehtyä välillä =)
Hampaita löytyy 2 alhaalta...vielä ei istu ilman tukea, mutta syöttötuolissa kylläkin.

niin ja ikää neidillä ens viikolla 8 kk :heart:
 
Eilen käytiin 8 kk neuvolalääkärissä. Milolla mittaa 10 315 g ja 71,5 cm sekä päänympärys 46,5 cm. Ryömien poika menee jo lujaa, etenkin isoveljen lelujen sekä imurin perässä. Ylöspäin yritys on kova. Konttausasentoon nousee ja roikkuu käsineen mm. laatikkojen kahvoissa. Pitänee laatikostoihin ja kaappien oviin pian taas viritellä kuminauhoja tms. esteeksi. Istuu hyvin tuetta, muttei vielä nouse istumaan itse, tosin yrittelee jo. Käsistään Milo on tosi näppärä, pinsettiote alkaa olla jo jotenkuten hallussa. Ruoka maistuu nyt hieman huonommin kun ylähampaat kuultavat ikenestä läpi. Milo syö mielellään kaikkea karkeampaa. Näkkileipä on suuri suosikki (pitää vaan rajoittaa sen sisältämän suolan takia) ja kaupan soseista syö jo 8 kk purkkeja. Kotitekoiset soseetkin hienonnan enää perunasurvimella. Nokkamukista Milo osaa jo juoda itse, mutta nauttii maitonsa mieluummin kuitenkin pullosta. Yöt poika nukkuu melko hyvin, yleensä noin klo 20-6 heräämättä, joinakin öinä vaatii kuitenkin maitoa jo neljältä. Toiset päiväunet olen laittanut sisälle nukkumaan yhtä aikaa isoveljen kanssa, jolloin saan itsekin torkahdettua tai käytyä vaikka suihkussa.

Tankkiko se oli kun oli portaissa kaatunut? Onneksi ei käynyt pahemmin. Minulle kävi alkuvuodesta vastaava (en muista kirjoitinko asiasta). Ensin kompastuin esikoisen lelukuorma-autoon Milo sylissä. Onnistuin pysymään pystyssä, mutta satutin jalkani niin että puoli jalkaterää meni mustaksi ja isovarvas on arka vieläkin. Seuraavana päivänä, taas Milo sylissäni, varvasta varoessani liukastuin portaissa ja otin toisella kädellä vastaan niin että satutin ranteeni, joka on nyt jo onneksi kunnossa. Kummallakaan kertaa poika ei onneksi pudonnut, portaissa tosin säikähti aika lailla.

77mm ja Milo 7,5 kk
 
Hei!
Minäkimpä ilmottaudun mukaan :)
Perheeseen kuuluu 1 poika lapsi, joka täyttää pian 8kk. Ryömitty on jo noin 1,5 kk, istutaan ilman tukea. Mutta ei osata mennä pois istuma asennosta ja eikä osata mennä itse konttaus asentoon. Osaako täällä kaikkien vauvat jo mennä itse konttaus asentoon? Voisikohan tuota konttaus asentoa mitenkään harjoitella, että lapsi hoksaisi itse mennä siihen. Jalat tököttää koko ajan suorana kun maassa makoilee. Olen laittanut pojan itse konttaus asentoon,ja hän pysyykin siinä tosi kauan. Yhtään hammasta ei ole tullut vielä. Koitin antaa 8kk ikäisten ruokaa tänään eka kerran. Yökki koko syömis ajan,ja lopuks oksensi kaiken ulos. Miten teillä hampaattomat? Aijottako antaa "köntti" ruokaa vasta kun hampaat ilmestyy? vai oletteko antaneet aikaisemmin?
Nukutaan yöt kokonaan heräämättä. Nukkuu noin 3 päiväunet päivässä.
Ensi viikolla pojalla neuvola, tulempa ilmoitteleen sitte mittoja.
=)
 
Heips! Minä täällä vaan taustailen, pitänee välillä kirjotella kuulumisia :heart: Pikkumies lähti ryömimään 6kk tasan ja samantien nousi konttaus asentoon. Ryömimis vauhti todella hurja, taitaa konttaus jäädä meiltä kokonaan väliin kun tänään nousi itse tukea vasten seisomaan! Ja kyllä äitiä pelottaa.. Sanoja myös selkeesti jo yhdistää asioihin. Minä kyselen missä lamppu, wilma (koiruus), tiktak (kello) tai iskä niin katseella etsii =) mutta äiti sana on ilmeisesti vielä vieras käsite :( sitä ei osaa etsiä!Hö.
Viime yönä heräsi ukkeli usein itkemään.. pieraisi ja jatkoi unia!! Päivällä annoin vauvajugurttia 2dl ensimmäisen kerran, olisikohan siinä ollut syy ilmavaivoihin. Toivottavasti tänä yönä rauhallisempaa :eek:

t. elo07 ja miika 7,5kk
 
Nella on mennyt konttausasentoon jo jonkun aikaa, muttei osaa nostaa käsiänsä eikä jalkojansa. Tänään ryömi ja ottaa konttausasennosta "syöksyjä" eteenpäin, eli ihan kuin hypähtää eteenpäin ja hyökkää lelun kimppuun. Suloista katsottavaa.

Annoin tänään minäkin ensi kerran 8 kk spagettia tytölle ja hyvin tykkäsi. En käytä noita hienososeutettuja purkkeja kuin puuron ja korvikkeen sekaan. Jälkkärinä ja välipalana meillä syödään vauvajogurttia, juuri niitä n. 200ml tetroja. Kiitokset vielä kovasti sille elomammalle joka valisti niiden olemassaolosta :) Nella ahmaisee koko tetran kerralla. Se puolukka-banaani taitaa olla mieluisin. Myös Pirkan alk. 4 kk aprikoosirahkasosetta syö. Luumusose meillä on aika säännöllisesti ruokavaliossa niin pysyy masu kunnossa.
Aamupuuro jätettiin pois kun ei enää maistunut. Tilalla sitten velliä ja jogurttisosetta. Iltaisin vielä ruispuuron syö.

Nyt olen tomaattia ja kalaakin maistattanut, kummastakin näyttää pitävän. Kala-annoksen kanssa jäi vielä suu auki pitkäksi aikaa kun suuri annos oltiin syöty.

Huomenna vuorossa lammassose.

Kirvash ja Nella (ylihuomenna) 7 kk
 
Moips :) ! Tiedustelisin nukkuuko teidän 8kk ikäiset pikkuiset jo yöt heräämättä läpeensä, tai ei heräämättä välttämättä mutta syömättä ilman suurempia ongelmia? Meidän poju ei nuku vieläkään, vaatii vielä sen yhden pullon ja juo sen mielestäni ihan nälkäänsä vaikkakin illalla saa tuhdin iltapuuron ja päälle maidon. Oppii vaan paljon uusia asioita ja on päivisin niin touhukas,,, liekkö siksi...
 
Moikka vaan kaikille! En ole kirjoitellut tytön syntymän jälkeen juuri mitään :ashamed: Ei oikein aika riitä mihinkään kun on niin seurankipeä lapsi (hyvä kun vessassa voi/SAA käydä ilman suurempia huutoja). Tytsy on siis 7,5kk ja oppi konttaamaan ja nousemaan 6kk iässä. Kova vauhti päällä ja koko ajan saa olla sydän kurkussa.

Ovatko elokuiset muuten tavanneet? Missä ja milloin? Onko seuraavaa tapaamista suunnitteilla? Tai olisko täällä joku halukas tapaamaan kahvin tai myöhemmin vaikka puistoilun merkeissä pk-seudulla? Alkaa tämä tytön kanssa kaksistaan olo jo kieltämättä vähän tympiä... :|
 
Jee, meillä opittiin tänään ryömimään!! Olin jo menettäny toivoni, ettei Ukko koskaan lähe eteenpäin. Konttausasentoon ei osaa vielä ite mennä, mutta pysyy siinä kauankin jos laittaa siihen asentoon. Ja istuttu ollaan jo ilman tukea kuukauden verran, mutta siihenkään ei osaa Ukko vielä ite mennä. Niin ja 7 kk neuvolassa mitat oli 7770 g ja 72,3 cm, että edelleen pitkä ja laiha, mutta nyt onneksi oli painoa tullu reilusti lisää.

Syömisistä: Meilläkin syödään mielestäni tosi isoja annoksia ruokaa päivällä mutta silti Ukko tarvii yhden syötön yölläkin. Täytyy jossain vaiheessa kattoa, jos se se jää pois itestään, että sitten täytyy lopettaa, mutta ei vielä. Ja tuttia joutuu yöllä käydä jonkun kerran antamassa. Että ei meillä vieä nukuta kokonaisia öitä, mutta ihan hyvin kuitenkin.

Tuosta tapaamisesta: eikös helsinkiläiset oo jonkun päivän sopineet, millon näkevät? Muistaakseni näin oli, kertokaa joku joka tietää..

Veera ja Ukko 7kk ja 4 päivää
 
Nukkumisesta, Veeti menee klo20-21 nukkumaan ja syö tissiä aamulla 6-7 väliin. Yön pärjää vesihuikalla. Nukahtaa itsekseen mikä on aivan ihanaa. :) Tai siis olen minä vieressä mutta ei tarvitse mitään tehdä. Ja joskus vien niin väsyneenä sänkyyn että nukahtaa saman tien.

En tiedä onko tästä ollu puhetta mutta joko teillä on menkat alkaneet? Ku mulla ei oo... imetän 4-5 kertaa päivässä. Haluttas jo ruveta kasvattamaan uutta vauvamahaa.... :b kaks negaa olen testannut. Testannut olen siksi kun pitää syyä tuota ataraxia tähän kutinaan. Mulla siis oli se paha atooppinen ihottuma, 22.4. ihotautipolille valohoitoon ja allergiatesteihin.

Veeti tosiaan oppi ryömimään 6,5kk ja 7kk nousi kontalleen mut ei oo lähteny konttaamaan. Istumaan tuetta lattialla oppi tasan 8kk päivänä.

Huomenna meillä 8kk neuvola!
 
Yöunista: Milo nukkuu välillä yöt heräämättä (tuttia tarvii laittaa 1-2 kertaa), mutta välillä taas syö pienen pullollisen maitoa neljän aikaan.

Menkat: Ei ole alkaneet, vaikka lopetin jo imetyksenkin reilu kuukausi sitten. Tein jo raskaustestisnkin, joka (onneksi) näytti negatiivista, kun esikoisen aikaan menkat alkoi 1-2 viikkoa imetyksen loppumisesta.

Milo on noussut muutaman kerran seisomaan tukea vasten. Ei mitenkään kauhean tyylikkäästi, mutta kuitenkin. Aika hurjaa, kun poika ei kuitenkaan nouse vielä itse istumaankaan.
 
Heippa!
Minä en ole paljoa muistanut täällä käydä mutta nyt tuli etsittyä keskustelu.
Miten elovauvoilla on sujuneet 1.vuotis synttärit?
Meillä meni ihan kivasti ja tuli paaaljon uusia vaatteita ja onneks vähemmän äänekkäitä leluja. ;)
Juuso on oikein ihana pienimies. Ei kävele vielä ilman tukea mutta kaikkea pitkin menee oikein sujuvasti. 1.v neuvola on vasta enskuun alussa joten en osaa mittoja kertoa. Mutta J oli jo 8kk neuvolassa yli kymmenen kiloa joten raskas on kantaa. :)
Me eilen Juuson synttäripäivänä saatiin tietää odottavamme toivottua pikkukakkosta. Nyt on niin iloinen mieli. Vaikka tietysti vähän jännittää että meneekö kaikki hyvin. Kuinkas monet elomammat on jo saaneet tai odottavat lisää? :)

Jonz - Juuso1v - Masu4+5 :heart:
 

Yhteistyössä