Eilen käytiin 8 kk neuvolalääkärissä. Milolla mittaa 10 315 g ja 71,5 cm sekä päänympärys 46,5 cm. Ryömien poika menee jo lujaa, etenkin isoveljen lelujen sekä imurin perässä. Ylöspäin yritys on kova. Konttausasentoon nousee ja roikkuu käsineen mm. laatikkojen kahvoissa. Pitänee laatikostoihin ja kaappien oviin pian taas viritellä kuminauhoja tms. esteeksi. Istuu hyvin tuetta, muttei vielä nouse istumaan itse, tosin yrittelee jo. Käsistään Milo on tosi näppärä, pinsettiote alkaa olla jo jotenkuten hallussa. Ruoka maistuu nyt hieman huonommin kun ylähampaat kuultavat ikenestä läpi. Milo syö mielellään kaikkea karkeampaa. Näkkileipä on suuri suosikki (pitää vaan rajoittaa sen sisältämän suolan takia) ja kaupan soseista syö jo 8 kk purkkeja. Kotitekoiset soseetkin hienonnan enää perunasurvimella. Nokkamukista Milo osaa jo juoda itse, mutta nauttii maitonsa mieluummin kuitenkin pullosta. Yöt poika nukkuu melko hyvin, yleensä noin klo 20-6 heräämättä, joinakin öinä vaatii kuitenkin maitoa jo neljältä. Toiset päiväunet olen laittanut sisälle nukkumaan yhtä aikaa isoveljen kanssa, jolloin saan itsekin torkahdettua tai käytyä vaikka suihkussa.
Tankkiko se oli kun oli portaissa kaatunut? Onneksi ei käynyt pahemmin. Minulle kävi alkuvuodesta vastaava (en muista kirjoitinko asiasta). Ensin kompastuin esikoisen lelukuorma-autoon Milo sylissä. Onnistuin pysymään pystyssä, mutta satutin jalkani niin että puoli jalkaterää meni mustaksi ja isovarvas on arka vieläkin. Seuraavana päivänä, taas Milo sylissäni, varvasta varoessani liukastuin portaissa ja otin toisella kädellä vastaan niin että satutin ranteeni, joka on nyt jo onneksi kunnossa. Kummallakaan kertaa poika ei onneksi pudonnut, portaissa tosin säikähti aika lailla.
77mm ja Milo 7,5 kk