Elovauvat 2007 vol2.

Eipä ole sitten tullut kirjoiteltua piiiiiiiiiiiiiiiiiitkiin aikoihin, anteeksi! :ashamed: Kovasti olen koittanut lukea aijempia kirjotuksia, mut nyt oli ihan pakko kysyä. Oletteko maistattanut kala ruoat vai antanut suoraan? Mitään allergioita ei ole, isällä eikä minullakaan. Mietin vaan että onkohan taas hätävarjelun liioittelua jos maistatan.. =)

Meillä poika ei ryömi, kontaa, istu, puhu tai juo itse. Joten perästä kuuluu.. Peruuttamalla menee taakse päin ja mahallaan pyörii ympyrää. Jalkoja koittaa laittaa mahan alle ja muutaman kerran on ollut jo konttaus asennossa-sekunnin! Hampaita on kaksi alhaalla ja ylhäältä kuultaa kaksi ikenestä läpi..

En ole varma onko ollut jo puhetta, mutta miten muilla on töihin/kouluun paluun kanssa? Itselläni on kesälomia pitämättä viime vuodelta ja tämän vuoden lomat saan kans pitää ennen töihin paluuta. Tarkalleen heinäkuun 10 päivä pitäs alottaa taas.. Ja nyt jo tuntuu pahalta. Oloa ei ainakaan helpota ventovieraiden kauhistelut, että miten meinaat raskia jättää? ja noin kamalan pienenä... :( Mutta kun talous ei anna periksi niin ei ole vaihtoehtoa... Valtio tukee niin ruhtinaallisesti lasten kotihoitoa... :headwall: :headwall:

Jahas.. ja nyt tuli käsky palvelemaan! Kirjoitellaan taas kun joudetaan! Mukavaa kevättä kaikille! :flower:

Tea ja Juho 7kk+1vko
 
Eleonor: Espoon keskus ja sen ympäristö on kurjaa aluetta. Useimmat alueet ovat kivoja. Merenrannan lähellä on monia kivoja alueita, vaikka esim. Soukka ei ole niin kivaa. Junaranan varrelta on myös nopeat yhteydet. Riippuu vähän mistä tykkää. Jos haluaa rauhallista aluetta, niin kauempana Espoossa on kivoja rauhallisia alueita, mutta niistä ei ole niin hyvät julkiset yhteydet. Jos teille tarjotaan jotain aluetta, niin laita vaan tänne tiedoksi, niin kommentoin mielelläni.

Nimim. ex-espoolainen B)
 
ELEONOR:Älä ole huolissasi ruoan suhteen meillä vasta kaksi sopivaa ruokalajia,eikä kukaan puhunut ravitsemusterapeutista tms.hiljalleen yritetään saada lisäruokia sopimaan,vilja altistuksia meillä aloitellaan 11kk:n iässä...
mutta kyllä tämä maailma on hullu tai siis kela touhu,no nyt vihdoin saatiin NC kahden viikon taistelun jlkn sopimaan,niin nyt ku elämä normalisoitunut aloitettiin tänään almiron altistus tosi kivaa,vaik tämä kokeiltu ja soija maito mutta kun ei altistettu virallisesti niin nyt tämä kiva show,vaik lääkärit itse ottivat maidot oireilujen vuoksi pois,kyllä ottaa vihaksi tuntuu tämä eka vuosi menevän pelkkään altistukseen toisensa jälkeen, ja unikoulua käski aloitella ku yöt on mitä on :kieh: Nyt toivon et oireet tulee nopeasti tai sitten ei ollenkaan ja yöt rauhoittuisi,pääsisin kuittaamaan ettei se NC sittenkään sopinut meille täydellisesti saatais vihdoin taasen elämä normalisoitumaan näin meillä tänään
 
Noppis: Meillä samanlaista pulauttelua ja se haisee ihan mahahapoille. Värinä on melkein aina keltainen, vähän kuin sappineste. Kristianin pulautteluja seurataan ja 8kk lääkärineuvolassa kuulemma mietitään mitä sen kanssa tehdään. Painoa kun ei tule tarpeeksi :(

Eleonor: Asun Espoossa ja voin lämpimästi suositella Tapiolaa!!! Muutenkin on monia kivoja alueita, mutta tosiaan Espoon keskuksen alue,Suna, karakallio ovat ainakin sellaisia joihin en ensimmäisenä muuttaisi. Espoon Kruunulla on kivoja asuntoja ainakin Lippajärvellä ja Tapiolassa Niittymaalla.

JOANNA: oletko epäillyt ihottuman olevan KELIAKIAA???? Mun isoveli taisteli vuosia aivan samannäköisen ihottuman kanssa ja pari vuotta sitten löysi netin kautta jonkun lääkkeen joka auttoi juuri ihon kipuun. Tutkiessaan lääkettä huomasi sen olevan myös tarkoitettu ihon kautta oireilevan keliakin hoitoon. Lääkärit eivät meinanneet ensin ottaa häntä oikein tosissaan, mutta oli itse 4-6kk (KYllä kuukautta) ilman vehnää, ohraa ja ruista. Iho parani ja ihottuma hävisi! Keskustele siitäkin mahdollisuudesta lääkärin kanssa. Tai katso netistä tietoa, on aika tuntematon oire keliakiaan.

t.Soippa
 
Ai niin,

Kristian voi oikein hyvin hymyilee, nauraa ja juttelee todella paljon! Suussa on 2 hammasta alhaalla :)

Pitää itse joskus tuttipulloa, imetän vielä niin saa harvoin pullosta maitoa. Koettaa edelleen kovasti kontata ja ryömii jo vauhdilla. Oppinut selvästi miten saa äidin huomion jos yritän hetken tehdä jotain omaa juttua. Poika ryömii täysillä viherkasvin luo ´ja alkaa repimään lehtiä... murr murr

Istuu jo tukevasti, mutta kyllä sitä on harjoiteltukin. Ja ei itse yritä ollenkaan nousta ylös, mutta nauraa kovasti jos autan nousemaan seisomaan jaloilleen.

Soippa ja Kristian 7kk
 
Moikka! Ajattelin minäkin taas jotain kirjoitella...

Vaikka eipä meillä mitään erikoista olekkaan. Minea ei ole vielä oppinut konnttaamaan, eikä myöskään itse yritä nousta ylös tai istumaan. Tykkää kyllä seisoa jos pidän kiinni. Huomenna meillä on 7kk neuvola. Kotivaaka on näyttänyt painoksi n.7kg, huomenna saa sitten tarkemman painon ja pituuden.

Syökö teidän muiden vauvat itse keitettyä puuroa? Minea ei syö vaikka laittaa sekaan jotain hedelmä tai marjasosetta. Kaupan vadelmakaurapuuro ja hedelmäinen puuro maistuu jotenkuten. Edelleen meillä kuitenkin pääasiallisena aamu- ja iltapalana velli. Ehkä se puurokin alkaa jossain vaiheessa maistumaan.

Hampaita ei vielä ole yhtään. Jos tulee isäänsä siinäkin asiassa niin ensimmäiset tulee 9-10kk iässä.

Ei kait tässä muuta tällä kertaa...

Jonna ja Minea 7kk ja 5pv
 
Lara83
JoannaH, tosi ikävä tuo sinun ihottumasi. Mitään en niistä tiedä joten en kyllä osaa auttaa, mutta monenmonta :hug:

Tea84 kyseli töihin menosta. Eli nyt on meidän tilanne varmistunut, minä menen töihin kun typy on reilut 9kk ja neiti saa nauttia isänsä seurasta koko kesän (eli minä olen vaan kesätöissä ). Ja syyskuun alussa palaan tähän samaan rooliin, eli hoidan lasta kotona ja siinä sivussa suorittelen kursseja koulussa. Meillä on isukki ihan fiiliksissä siitä että saa olla kotona noinkin pitkään Emman kanssa :heart:

Eleonor, mä suosittelen myös Soipan kanssa tuota Tapiolaa, tosin aikas hinnakasta aluetta taitaa olla.. :whistle: Itse asun Länsi-Vantaalla ja voin suositella ainakin noita naapurissa olevia alueita eli Lintuvaara, Leppävaara (tosi hyvät kulkuyhteydet) ja Lippajärvi.. =)
Kysele toki muista alueista, samoilla nurkilla olen asunut koko ikäni ja koko kaveripiiri asuu täällä myös joten monesta eri paikasta kyllä löytyy tietoa :)

Nyt nukkumaan :wave:
 
Pitkästä aikaa myös kirjoittelen..

Tänne kuuluu hyvää, poika on ryöminyt aika tarkalleen 6kk:n ikäisestä ja konttaamaan alkoi lähes heti sen jälkeen. Nyt yrittää nousta seisomaan ja aika hyvin kyllä se jo sujuukin. Yöt vaan menee taitojen treenauksessa.. huh huh! Ihan unisena pikkuinen seisoskelee sängyllään pitäen sängyn laidoista kiinni.. :) Muutenkin on aika meneväinen ja touhuileva tämä meidän muru. Tuntuu että valveilla ollessaan ei ole hetkekään paikallaan!

Tea84 Itse olen palailemassa töihin jo toukokuun lopulla! Onneksi poika ei joudu hoitoon kuin vasta syksymmällä. Mutta se kyllä ärsyttää miten kaikki kauhistelevat, että miten voin jo nyt lähteä töihin! Kodinhoidontuella ei saa edes vuokraa maksettua, joten eipä ole paljon vaihtoehtoja!! Kyllä varmasti suurin osa äideistä olisi vauvansa kanssa kotona vaikka kuinka pitkään, jos se vain olisi taloudellisesti mahdollista. Mutta teki miten vaan, niin aina joku näkee vaivaa.... ja etenkin ne ventovieraat.. :kieh:

Ruokailusta: Valmistatteko itse soseita vai ostattteko valmiita purkkeja? Meillä on ostettu purkkeja, mutta tuntuu että ne maksavat ihan järjettömästi! Pitäisi vaan alkaa itse kokkailemaan pojallekin soseita.. hampaita on vasta kaksi alhaalla, joten mitään kovin karkeaa ei oikein vielä tarjoilla..

Jaahas, heräilyn ääniä kuuluu vaunuista! :heart:

T: Aurinkoinen82 ja poika 7.5kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Soippa:
JOANNA: oletko epäillyt ihottuman olevan KELIAKIAA???? Mun isoveli taisteli vuosia aivan samannäköisen ihottuman kanssa ja pari vuotta sitten löysi netin kautta jonkun lääkkeen joka auttoi juuri ihon kipuun. Tutkiessaan lääkettä huomasi sen olevan myös tarkoitettu ihon kautta oireilevan keliakin hoitoon. Lääkärit eivät meinanneet ensin ottaa häntä oikein tosissaan, mutta oli itse 4-6kk (KYllä kuukautta) ilman vehnää, ohraa ja ruista. Iho parani ja ihottuma hävisi! Keskustele siitäkin mahdollisuudesta lääkärin kanssa. Tai katso netistä tietoa, on aika tuntematon oire keliakiaan.

t.Soippa
Ei ole käynyt mielessänikään! :O Kiitos todella paljon, otan ehdottomasti selvää. Syön vaikka pelkkää banaania kunhan tämä joskus loppuisi!

Veeti on nyt ruvennu syömään tosi reippaasti. :) Meni reilu 2kk opettelussa. Joku puhui siitä kalasta.. minä aion maistattaa kyllä kalaruokaa. Meidän ei oo kala-allergiaa, paitsi yhdellä serkulla. Mut sekin on serkkupuoli. Mut koitan ensin iholle, kala varmasti oireilee jo kosketuksessa.
 
Tea 84: Minunkin on pakko lähteä töihin melkeistä heti kun ä-loma loppuu, remonttihaaveet pakottavat... Olen heinäkuun loppuun hoitovapaalla ja sitten jatkan osittaisella hoitovapaalla (30h/vko eli 4pvä/vko) ja lisäksi sain luvan pitää vuosilomat 1pvä/viikko eli käytännössä käyn töissä 3pvä/viikko. Tämä järjestely tuntuu hyvältä niin saa olla tytön kanssa kotona paljon eikä palkkakaan putoa niin hirveästi.

Jonna82: Meilläkään itse tehty puuro ei uppoa. Kaupan vadelma-, kuningatar- ja banaanipuuro menee.

Aurinkoinen82: Meilläkin oli yöt aikamoista hulinaa monta viikkoa silloin kun tyttö oppi nousemaan ylös. Puoliunessa itki ja piti laidoista tiukasti kiinni ja kun kumosi tytön takaisin petiin niin salamana nousi uudestaan ylös. Nyt yöt jo rauhoittunut. Koita kestää, kyllä se siitä rauhoittuu.

Ja soseista: meillä syödään purkkiruokaa kun tyttö on niin huono syömään ja ruokamäärät on vielä tosi pieniä. Kerran tein itse ja kyllähän sekin näkyi menevän. Ajattelin tehdä sitten itse ruuat kunhan nyt alkaa kunnolla syömään.

Muuta: Nyt se tyttö sitten sai jalat alleen. Eilen otti ensimmäiset 5 askelta ihan itse. Ja sitä harjoittelua nyt sitten piisaa. Koko ajan yrittää ottaa muutaman askelen siirtyäkseen paikasta A, paikkaan B. Hauskan näköinen kun oikein keskittynyt ilme naamalla tuijottaa kohdetta mihin on menossa ja sitten ottaa haparoivia askelia ja kädet suorana edessä heittäytyy kohteeseen ja sitten ollaan niin onnellisia kun on onnistuttu. Mihinkähän sillä tytöllä oikein on kiire ku nyt jo pitää kävelemään lähteä. Ikää siis himpun vajaa 8kk.

Hampaita ei vielä ole näkynyt. Tietääkö kukaan että saako silikonituttia käyttää sitten kun on hampaita? Mun kaveri sano ku huomas että meillä oli silikonitutti että vielä voitte noita käyttää ku ei oo hampaita että sittenhän sitä pitää käyttää niitä luonnonkumisia. Onkos tässä jotain perää? Meillä kyllä tytöllä käytössä molempia tällä hetkellä.

NuuNuu ja tyttö 3pvä vaille 8kk
 
Huoh, tepäs olette olleet ahkeria kirjoittelemaan! Tuntuu menevän tällä meidän palstalla hiukan kausiluontoisesti tämä aktiivisuus.

Nella syö kyllä ihan kaikkea, ei ole turhan nirso. Oma tekemät puurot silti uppoavat parhaiten. Nyt olen alkanut sekoittamaan riisihiutaleiden sekaan enemmän kauraa ja joskus Nalle Neljän Viljan Vellijauhetta. Ja edelleen korvikkeeseen teen puuron. Sitä menee kerralla n. 3dl, koko 2dl purkki korviketta yhteen puuroannokseen ja jonkun desin verran hiutaleita. Sekaan sitten purkillinen jotain hedelmäsosetta. Hyvä ruokahalu siis neidillä.

Soseet teen edelleen itse, se ei niin kamalan kauaa kestä. Perunat, porkkanat ja lihat kiehumaan kattilaan, tunnin kuluttua kypsiä. Sitten sauvalla soseeksi ja mukaan korviketta löysykkeeksi. Edelleen jääpalasysteemi käytössä meillä.
Hedelmäsoseita en oikeastaan ole tehnyt, harmi sinäänsä kun niitä menee muutama purkillinen päivässä. Saa olla koko ajan raahamaassa lasipurkkeja kotiin, ja maksaahan se paljon. Kerran tein uunissa kypsytettyjä omenoita, banaania ja ruusunmarjasose seoksen. Sitä pakastinkin ja maistui hyvin tytölle.

Tietääkö kukaan?
Ollaan ostettu Piltin ja Bonan jogurttisosepurkkeja, alkaen 5-6kk ja tuotesisällössä mainitaan vain maustamaton jogurtti. Kysyin neuvolassakin että onko kyseessä tavallinen maust. jogurtti vai joku erikoisvalmiste kun eihän maitotuotteita saisi noin pienelle antaa. Ei tiennyt ja yritti kirjoistansakin katsoa. Lähetettiin spostia Piltille mutta eivät ole vastanneet. Ihan siis vaan sitä silmällä pitäen että MITÄ jogurttia se on, sillä maistuu Nellalle loistavasti niin tekisi mielummin itse kun maksaisi 0,85-0,99e/kpl. Kun tyttö syö kerralla yhden purkin ja jää nuolemaan huuliaan.

Silikonituttia mielestäni SAA käyttää, mutta meillä ne ei edes maistu. Suositeltavampaa on luonnonkumi, sillä se on kestävämpää ja joustavampaa.

Edelleen yritetään ryömiä, mutta peruutteluksi se menee.
Pullosta juodaan vain itse. Jos yrität pitää kiinni pullosta, tyttö läpsii kättä pois. Suloista mutta raivostuttavaa, varsinkin kun ei ne pienet kätöset vielä oikein osaa pitkään pitää pullosta kiinni kerralla.

Hui että kun 74cm vaatteetkin jää jo pieneksi. Saa koko ajan olla poistamassa pieniä vaatteita käytöstä ja tuntuu että ne juuri otti käyttöön. Nyt meillä siis jo 80cm vaatteet käytössä. Viime mittaus oli viikko sitten ja silloin Nella oli 72,3cm.

Tuosta töihinpaluusta. Nellalla on se tarhapaikka alk. elokuun alusta ja mulla silloin suunnitelmissa mennä takaisin. Saas nyt sitten nähdä kuinka käy. Mulla on parin kuukauden kuluttua massiivinen polven rakennemuutosleikkaus ja toipumisaika siitä on lähemmäs vuosi ennen kuin kävelen taas kunnolla. Puoli vuotta tulee ainakin saikkua. Vähän (tai aika paljon) taas huolestuttaa että miten kaikki sujuu. Ekat 6 vk tulee vaan oltua sängyssä vahvoilla särkylääkkeillä. Ei varmaan miehen edes kannata töitä hankkia kun mä en edes yksin pärjää sitten leikkauksen jälkeen, saatika hulivililapsen kanssa joka luultavasti liikkuu silloin jo sujuvasti. Ahdistaa.

Näin täällä tänään, nyt lähden vauvan- ja miehen vaateostoksille :wave:

Kirvash ja Nella 6kk 12pvä
 
Olen niiiin onnellinen kun kaverini kävi tänään ekassa rakenneultrassa ja vauvalla on kaikki hyvin! Ihanaa kun yksi parhaista kavereísta saa vauvan!!!!! :heart:

JoannaH: Jos haluat niin voin kysellä mun isoveljeltä mikä se lääke oli joka auttoi ihottumaan ja jotain muuta?

Soseita: Uppoaa sekä itsetehdyt että kaupantädin tekemät, ehkä kaupan menevät vähän paremmin. Olen tehnyt aika paljon itse kun en jaksa pelleillä niiden lasipurkkien kanssa. JOGURTTIA voi ostaa myös tetroissa! Siinä on silloin vähän yli 2dl jogurttia ja maksaa sen saman noin 80senttiä. Ainakin Hipp tekee hedelmäsoseita sellaisissa pienissä muovipurkeissa! Ne ovat 4-pack´ssä ja taitaa olla ainakin kolmea eri makua.

Puuroista ei uppoa ollenkaan oikea puuro, olen siis antanut tetroista tai tehnyt jauheista.

Kala ei meinaa upota, ei edes väkisin. Laitan pikkukalastajan herkkua 2-3tl ja sekoitan joukkoon mustikkasosetta. Pitäisi löytää jokin toinen kalaruoka jos se vaikka menisi alas.

Töihin menosta: Tarkoitus olisi olla ainakin syksy 2009 asti kotona. En oikeasti tiedä miten rahat riittävät, mutta kattellaan... Olen nyt jo hakenut yhteen lastenvaate ja -tarvike myymälään tekemään iltoja ja viikonloppuja. Syksyllä aloitan kunnon työnetsimisprojektin! Hoidan siis päivät Kristiania kotona ja mieheni on hänen kanssaan illat/vkl. Enkä tosiaan aijo olla joka ilta duunissa, ehkä vain pari iltaa viikossa. Jos saisin sen 300-400? kuussa niin sitten eletään jo ihan mukavasti!

Huomenna joogailemaan!

 
Oltiinpas taas tipahdettu.. 2 sivun loppupuolelle..

Me käytiin torstaina 7kk neuvolassa ja neidin mitat on 6950g ja 67,7cm ja pää 42,4. Tänään alotettiin vauvauinti. Minea tykkäsi kovasti. Sukellus tosin vähän pelotti, mutta muuten polskutteli vedessä kuin vanhatekijä.Saunaankin Minea pääsi uimahallissa elämänsä ensimmäistä kertaa, kun uinnin jälkeen käytiin pikaisesti lämmittelemässä.

Nyt täytyy lähteä tytön perään kun taas tekee kaikkea mitä ei saa tehdä....
 
Heippa PITKÄSTÄ AIKAA :)
EN ole itsekään ehtinyt kirjoitella, jotenkin unohtanut...
Meillä ollaan kohta jo 8kk vanhoja, siis 15.pv täytetään 8kk.
Ensimmäinen hammas ilmaantui tuossa viime perjantaina, ihmettelin mikä on kun melkein koko yön itki, ja huusi tunnin välein, eikä varmasti ole nälkää ajattelin, no aamusella sitten huomasin että vaalea nökö siellä alaleuassa on :) Ihanannäköinen pikkuhampi. Kohta varmaan tulee jo toinen... esikoinen sai ekansa 1 vrk:den iässä, ja toinen hammas tuli 3kk vanhana. Ja IRTOSI sitten ku esikoinen oli 8kk :) Nyt tällä siis eka hammas vajaa 8kk vanhana.... :)

Meidän vauva sairasti sen pahan ripulitaudin, ja joutui sairaalaan. Tämä tapahtui juuri ennen pääsiäistä, ONNEKSI pääsi jo seuraavana iltana kotiin... eli perjantaina 21. pv mentiin osastolle, ja lauantaina iltapv:llä soitettiin,että pääsee kotiin :))
Oli siinä itkussa pidättelemistä jättää vaavi sinne sairaalaan ja tulla itse esikoisen kanssa kotiin :( Meinasin ensin että jäisin osastolle viereen,mutta kun ei oltaisii annettu edes ruokaa siellä minulle, ja pelkkä patja vaan. Ei olis tullu mitää. No, nenämahaletkulla sitten sai nestettä ja pääsi terveempänä kotiin...

No, meillä syödään kanssa noita jogurtteja, ja on aika tyyristä, kun melkein euron per purkki. Hintanousut ollut huimia... Olis hyvä jos sitä vois tehdä itse, mutta luin että samaan aikaan kun melkeen jo siirrytään tavalliseen maitoon, ni vois alkaa antaan sitä luonnonjugurttia, en sitten oo varma kyllä... eli joskus aikasint. 10kk iässä voi antaa maistiaisia.

Viimeksi kävimme siis 6kk neuvolassa, ja poitsu oli 67cm pitkä, ja painoo oli 7,7kg. Hattu oli 43cm. Odotan että pääsis jo kokeileen pyöräilyy nin et poitsu takana, mutta sitä ennen pitää ostaa vielä kypärä Kristjanille :)

 
Heippa PITKÄSTÄ AIKAA :)
EN ole itsekään ehtinyt kirjoitella, jotenkin unohtanut...
Meillä ollaan kohta jo 8kk vanhoja, siis 15.pv täytetään 8kk.
Ensimmäinen hammas ilmaantui tuossa viime perjantaina, ihmettelin mikä on kun melkein koko yön itki, ja huusi tunnin välein, eikä varmasti ole nälkää ajattelin, no aamusella sitten huomasin että vaalea nökö siellä alaleuassa on :) Ihanannäköinen pikkuhampi. Kohta varmaan tulee jo toinen... esikoinen sai ekansa 1 vrk:den iässä, ja toinen hammas tuli 3kk vanhana. Ja IRTOSI sitten ku esikoinen oli 8kk :) Nyt tällä siis eka hammas vajaa 8kk vanhana.... :)

Meidän vauva sairasti sen pahan ripulitaudin, ja joutui sairaalaan. Tämä tapahtui juuri ennen pääsiäistä, ONNEKSI pääsi jo seuraavana iltana kotiin... eli perjantaina 21. pv mentiin osastolle, ja lauantaina iltapv:llä soitettiin,että pääsee kotiin :))
Oli siinä itkussa pidättelemistä jättää vaavi sinne sairaalaan ja tulla itse esikoisen kanssa kotiin :( Meinasin ensin että jäisin osastolle viereen,mutta kun ei oltaisii annettu edes ruokaa siellä minulle, ja pelkkä patja vaan. Ei olis tullu mitää. No, nenämahaletkulla sitten sai nestettä ja pääsi terveempänä kotiin...

No, meillä syödään kanssa noita jogurtteja, ja on aika tyyristä, kun melkein euron per purkki. Hintanousut ollut huimia... Olis hyvä jos sitä vois tehdä itse, mutta luin että samaan aikaan kun melkeen jo siirrytään tavalliseen maitoon, ni vois alkaa antaan sitä luonnonjugurttia, en sitten oo varma kyllä... eli joskus aikasint. 10kk iässä voi antaa maistiaisia.

Viimeksi kävimme siis 6kk neuvolassa, ja poitsu oli 67cm pitkä, ja painoo oli 7,7kg. Hattu oli 43cm. Odotan että pääsis jo kokeileen pyöräilyy nin et poitsu takana, mutta sitä ennen pitää ostaa vielä kypärä Kristjanille :)

 
Soippa : Kysy veljeltäs vaan kaikkea mahdollista ja kerro minulle! Olisin taivaan kiitollinen.. kaikki vinkit ja hoidot ja lääkkeet ja kaikki.. Oon niin kypsyny tähän hommaan, unelmoin päivät pitkät kauniista ihosta. Päivät menee tämän ihon kanssa tuskailuun. Ei oikein Veetinkään kans voi olla täysillä. :(

Mango-jogurttisose on täällä ehdoton herkku! Menee purkki kerralla ja pitää kyllä tarkkaan kaapia kun suu auki odottaa..

Jees.. veeti meni rommuuttamaan pyykkitelinettä.. pitänee mennä perässä.

p.s... painan nyt vähemmän kun odotuksen alussa... :D
 
Eksyin tähän teidän pinoon lueskelemaan, kun itelläni on syyskuinen... Huomasin, että JoannaH taistelee ihonsa kanssa. Mulla on itelläni myös välillä iho tosi huonona, mutta siihen auttaa melko hyvin kortisonikuurit. Jaksamista sulle! Niin, sitä mun piti vain sanoa, että mun tutulla todettiin kortisoni-allergia, kun tehtiin testit. Eipä ollut kumma kun ei kortisoni tuntunut sillä tehoavan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pilvi81:
Eksyin tähän teidän pinoon lueskelemaan, kun itelläni on syyskuinen... Huomasin, että JoannaH taistelee ihonsa kanssa. Mulla on itelläni myös välillä iho tosi huonona, mutta siihen auttaa melko hyvin kortisonikuurit. Jaksamista sulle! Niin, sitä mun piti vain sanoa, että mun tutulla todettiin kortisoni-allergia, kun tehtiin testit. Eipä ollut kumma kun ei kortisoni tuntunut sillä tehoavan.
Mulla kyllä kortisonilla lähtee mutta kun lopettaa kuurin, niin ei mene kuin päivä pari niin ihottuma tulee takaisin. Muutama päivä sitten esim kasvot oli ihan puhtaat, nyt en oo neljään päivään käyttäny kortisonia niin kasvot on taas ihan kamalan näköiset... :'( Siksi epäilen että onko jokin allergia kun tulee aina heti takaisin. Tällä hetkellä on koko kroppa ihottumainen, ja tällä kertaa mahaa myöten. Ennen ei oo mahassa ollu.

Oon kuullu kans tapauksesta, missä joku oli allerginen perusvoiteitten sille pohja-aineelle, siis sille valkoiselle.. sille kävi sit vaan ne geelit ja semmoset. Mistä nuitakaan voi tietää... :|
 
Niin.. huomenna ehkä selviää muutetaanko me ens kuussa... :eek: ou mai gaad, miten siitä selviää... Mut ihan ehdottomasti muuttaa halutaan ja huomenna saadaan tietää onko mieluinen asunto vapaa.

Onko kukaan muuttanut
8-9kk ikäisen vauvan kanssa...?
 
JoannaH:Me muutettiin juuri lapset kyllä vajaa 8kk,3v ja 5v,hienosti meni,pääasiassa miehet teki muuton minä lasten kanssa keksin tekemistä ja pois jaloista olemista =)
Täällä aivan katastrofi viikonloppu kun altisteltiin vaihteeksi almironia no likka meni niin tukkoon et hyvä ku henki kulki ja ripuloi kaikki ulos :( No päivystävä lääkäri soitti tänään vihdoin ku eilen piti soittaa ja pos. tulos rekisteröitiin, kysyin myös hänen mielipidettä NC:een ja totesi ettei tod. sovi kaikille, et näin hieno juttu nyt toivon parasta et myös lääkärimme vihdoin uskoo ettei se sovi meille ku sillä ei nukuta yhtään ja kakataan vihreää kakkaa ja haistaan,että sota maitojen kanssa jatkuu.....
Ylihuomenna Jasmi jo 8kk, kesää odotellas ja helpompaa elämää,saa nähdä kuinka moni kävelee jo ensiaskeleitaan kesän alussa.
 
JoannaH, Soittelen huomenna broidille ja kyselen kaikkea!

Huomäenna olen ensimmäistä kertaa oikein kunnolla erossa Kristianista. Lähden aamulla klo 8 aikaan yliopiston kirjastoon tekemään muutaman roikkumaan jääneen 10 sivuisen esseen. Tai tarkoitus olisi saada ainakin yksi essee valmiiksi. kaikkiaan 4 pitäisi vääntää. Mieheni otta duunista lomaa ja on pojan kanssa koko päivän. Saa nähdä miten pärjäävät :D
Tapaan raikkaimpani vasta illalla klo 18 vauvauinnissa. Toivottavasti miehet muistavat ottaa uikkarit ja muut kamat mukaan! Miehelläni on tällainen rauhallinen aloitus kotona olemiseen kun ensi viikolla on 3 päivää kahdestaan pojan kanssa kun minä istun yliopistolla. Tekee hyvää hänellekin olla ihan kahdestaan ja tajuta kuinka pitkiä päivät ovat kun olen yksin poitsun kanssa.(klo 6-17.30/18)

Kauniita unia!

Soippa ja 7.5 kk Kristian joka oppi tänään nousemaan tukea vasten seisomaan!
 
JonnaH me muutime myös aikoinaan, kun esikko oli n.8kk. muistan aina, kuinka imetin kuumeista tyttöä muuttolaatikoiden seassa. muuten itse muutto meni mukavasti. muutettiin kokonaan toiselle paikkakunnalle n. 300km päähän. seuraava muutto oli sitten kun esikko oli 2,5v ja kakkonen 5kk. silloin muuttomatka oli 700km. anopin kanssa tehtiin yötyötä, kun pakattiin kamat laatikoihin. lasten valveillaoloaikaan se ei ollut mitenkään mahdollista. kakkonen oli vielä sellainen torkuttelija päivällä, ettei siltä saanut puolta tuntia pidempää hetkeä irti. nyt ei toivottavasti tarvitse hetkeen muuttaa. ollaan kaikki niin hyvin juurruttu tänne.

sahei ihan hirveää tuo teidän altistusrumba, miten ihmeessä jaksat :hug: kamalaa pkkuisenkin takia. toivon tosiaan, että jokin ratkaisu löytyy ja pian.

lauri nousi keskiviikkona ekan kerran itse tukea vasten seisomaan. nyt sitten olla tökötetään pystyssä, aina vaan kun jokin tuki löytyy. huomenna on 8kk nlalääkäri, vaikka kuukaudet tulee täyteen vasta 13. päivä. 5. hammas tuli yläkulmaan heti pääsiäisen jälkeen ja taitaa nyt olla sille pari tulossa, kun syöminen on niin nihkeetä ja nukkuessaan heräilee usein vaikeroimaan. tulis vaan kaikki hampaat nopeesti samaan putkeen, niin ei tarvitsisi jatkuvasti niitä tuskailla.

nuunuu80 teillä on varsinainen vauhtinainen kasvamassa =)

ensi viikolla meillä isommat aloittaa perhepäivähoidossa 10pv/kk. pakko tunnustaa, ettei pysty antamaan heille sitä virikemäärää, mitä he jo kaipaavat (5 ja 3v) tarhapaikkaa hain, mutta yhtään ei ollut vapaana. meidän esikkoneiti on vielä niin kova johtajatyyppi, että hänelle joukossa oleminen ja tekeminen on pelkkää plussaa. 3v poika kaipaa jo sitten vähän omia kavereita. naapurustossa ei ole oikein samanikäisiä. huomenna on tutustuminen, ootetaan kaikki ihan innolla.

eipä muuta tältä erää, mukavaa ensi viikkoa!
 
Huomenia taas yksi valvottu yö takana,alkaa kieltämättä itku tulemaan ja epätoivoinen olo kun ei tunnuta meitä uskovan ettei NC sovi kamalat ilmavaivat häiritsee unta, no pojat aloittivat uuden kerhon mikä arkiaamuisin neljänä päivänä viikos saan hetken huilata ja he saavat kavereita ja aktiviteettia, viime viikolla käytiin tutustumassa ja totesivat heti että uudestaan kerhoon ihanaa että he voivat hyvin,sillä alkaa selkeästi kärsimään koko perhe Jasmin tilanteesta ja minun valvomisestani :( .Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille peukut pystyyn että saisimme huomenna uuden maidon kokeiluun
 
JoannaH: Me muutettiin silloin joulun alla kun Milo oli vajaa 4 kk ja esikoinen 2 v 5 kk. Aika rankkaa se oli lasten kanssa kyllä, kun tuntui ettei saanut mitään pakattua kun isompi vei tavaroita omille teilleen samalla, ja päivässä kun ei muutenkaan ollut yhtään ylimääräistä aikaa. Me saatiin muuttopäiväksi pojat onneksi äidilleni hoitoon. Porukkaa oli apuna kantamassa ja sängyt laitettiin kasaan ennen kuin haettiin pojat illalla kotiin. Tässä "uudessa" (90 v vanhassa) asunnossammehan ilmeni kosteusvaurio 3 viikkoa asuttuamme, mutta se olikin toinen tarina..

Täytyy puuta koputtaen kehaista että meillä nukuttiin viime yö tosi hyvin. Milo kävi 19.30 nukkumaan ja isoveljensä tuntia myöhemmin. Itse menin jo kympin uutisten jälkeen myös nukkumaan. Milo heräsi vain kuudelta syömään ja nukuttiin sitten poikien kanssa kahdeksaan. Vähänkö oli virkeä olo aamulla. Yksi ylimääräinen lapsista johtumaton herätys yössä tosin oli kun jollain naapurilla huusi auton hälytin. Pomppasin ensin ylös kun se kuului niin kovaa että unissani luulin sitä palovaroittimeksi.

Nyt kun öisin ehtii nukkuakin ja Milo on mitä hymyileväisin vauva päivisin, alan taas todedlla viihtyä lasten kanssa kotona. Minusta esikoisen kanssakin tämä aika puolesta vuodesta puolentoista ikään oli jotenkin ihanin kun lapsi on kuitenkin vielä vauva mutta oppii koko ajan hirvmuisesti lisää, eikä osaa vielä sanoa vastaan. :LOL:

77mm ja Milo 7 kk 1 vko
 

Yhteistyössä