Elovauvat 2007 vol2.

Todella väsynyt mamma täällä hei!


Olen käynyt vaan taustalla lukemassa, mutta nyt päätin jaksaa ihan kirjoittaa kun on ollut niin paljon tapahtumia pienen pojan elämässä :)

Kristian on oppinut maanantaina ryömimään, tiistaina tuli ensimmäinen hammas, torstaina toinen ja tänään pidetään unikoulua. Oltiin tiistaina neuvolassa ja paino oli tippunut 0-käyrältä -10 asti. Pituutta oli 70cm ja painoa 7630g. Nyt täytyy lopettaa yösyöminen jotta alkaa päivisin maistumaan kunnon ruoka. Ollaan 2 yötä annattu tuttipullosta aina pari imasua ja sitten tutti perään. On rauhoittunut siihen ja nukahtanut takaisin. Ensi yönä on tarkoitus lopettaa kokonaan yösyöminen.

Mua hirvittää jo valmiiksi aivan kauheasti :( Kun laitoin pojan nukkumaan niin itkin hänelle kuinka äiti ja iskä aikovat olla tosi kurjia sinulle ensi yönä. Tuntuu pahalle, mutta pakko se on kai on tehdä. Pojan kasvun lisäksi oma jaksaminenkin alkaa olla aivan lopussa. Nyt on vierähtänyt melkein 7kk ilman yhtään ehjää yötä. Silmäpussit ovat holtittomat ja silmät ovat ihan punaiset koko ajan...

vali vali vali

terkkuja ja voimia kaikille allergioiden kanssa tappeleville!

t.Soippa ja Kristian (Pinku) 6,5kk
 
Tsemppiä sinne päin Soippa :hug:

Toivoisi että kaikilla alkaisi helpottamaan lapsiarki, joten voimia kaikille keillä ongelmia syystä tai toisesta on :heart:

Meidän päivät sujuu aika lailla saman kaavan mukaan. Nella on kovin aurinkoinen ja temperamenttinen tyttö, kovaa ääntä riittää ja ihan selvästi jo jonkin laisia kepposia :D
Kun tytön laittaa sänkyyn, on tosi väsynyt ja hieroo silmiä, itkeskeleekin joskus, eli ihan yliväsynyt, hetken kuluttua hän kuitenkin kikattelee ja heittelee pehmoleluja. Ja sitten kun menee sängyn luo laittamaan peittoa yms. mitkä tyttö on myllännyt, saa hän oikein kunnon kikatuskohtauksia. Valloitaavaa, joskin joskus väsyttävää :heart:

Kiinteitä meillä syödään aamulla puuro, päivällä sosetta ja illalla puuro. Olen yrittänyt välissä korviketta tuputtaa, mutta ei mene alas. Kovin vähän mielestäni tyttö tuota korviketta juo, ainostaan puuron muodossa kun siihen sen teen. Meillä on tuollainen Nubyn pehmeänokkainen silikoninokkamuki ja siitä sitten neiti joskus lutkuttelee, mutta enempi leikiksihän se menee.
Ryömimistä harjoitellaan kovasti ja kääntyily on täysin hallussa.
Kummatkin etualahampaat vilkkuvat ihanasti neidin höpötellessä ja nauraessa. Ja voi että sitä puhetta tuleekin! Noh, äitinsä tyttö.

6kk neuvola on 18.3, ja silloin uskon Nellan ylittävän 10kg rajan ja pituutta on varmaankin 72cm.
Ollaan siirrytty Pampersin Easy Up- vaippoihin, tuohon pieninpään kokoon, 8-15kg. Ovat hiukan rennomman tuntuiset ja päällelaittokin onnistuu paremmin, neiti kun kovin riehuu aina vaipanvaihdon yhteydessä.

Aamuisin herätään yhdeksän maissa ja vaunupäikkärit otetaan puolilta päivin, herätään kahden aikoihin ja toiset päikkärit on viiden-kuuden maissa. Niiltä herää viim. kahdeksalta ja nukahtaa yöunilleen 22-00. Ihan mukava rytmi.

Nella menee päiväkotiin elokuun alussa, silloin palaan töihin. Ei ole valitettavasti rahaa jäädä pidemmälle hoitovapaalle, kaksi kuukautta sitä täytyy ottaa joka tapauksessa kun heinäkuun on tarhat kiinni. Onhan tyttö "jo" melkein 11kk silloin, mutta onhan se sääli. Osaisipa edes kävellä silloin. Mulla ei ole mahdollisuutta puolipäivätyöhon niin Nella on sitten tutustumisjakson jälkeen kokopäiväisesti, eli n. 6.30-15.30. Onneksi olen pomoni kanssa voinut sopia että teen vain aamua, mulla kun on kolmivuorotyö. Ajatus töihin lähdöstä kyllä houkuttaa, pidän kovin työstani. Eikä tosiaan ole aikaa töissä ajatella kotiasioita, niin pääsee silläkin tavoin itseään nollaamaan. Jos miehellä olisi vakituinen työ, niin silloin olisin varmaan pitänyt pidemmän hoitovapaan, sillä se olisi ollut tytölle parempi, riippumatta siitä että mielelläni töihin palaan. Ei ole aikuisen (huom. vastuullisen aikuisen) elämä aina kivoja päätöksiä täynnä *huokaus*.

Hyvää viikonloppua elomammoille- ja vauvoille,
Kirvash ja Nella (Pikku-Pekka - oi, siitä on ikuisuus), viikon kuluttua 6kk.
 
Ensimmäinen yö unikoulua ohi ja se meni aivan iisisti! Poika ei huutanut kertaakaan ja rauhoittui pienen ähimisen jälkeen tuttiin. Iskä hoiti Kristiania koko yön. AIVAN USKOMATONTA!! Olin niin stressannut sitä!

Eihän hänellä ollut oikeasti yhtään nälkä, yösyömiset olivat vaan tottumus tai oikeastaan hän halusi vaan tutin suuhun. Äiti vaan luuli tissiensä olevan korvaamattomat :)

Kirvash, sullahan on toisaalta hyvä tilanne kun mies on työttömänä niin hän voi viettää Nella kanssa kotipäivä. Aivan luksusta molemmille! Jos sopii pk:n kanssa esim 3 pv päivästä kuussa niin siitä saa tuntuvan alennuksen hoitomaksuun. Olisko tippunut 200? jopa 150?? En muista tarkasti, mutta kannattaa ehdottomasti sopia vp-päivistä.

Hyvää viikonloppua!

t.Onnellinen Soippa, ensimmäinen nukuttu yö 7kk takana! Nukuin nousematta sängystä ja kunnolla heräämättä klo 23-07!!!!!!!!!!!!
 
Onnittelut Soippa nukutusta yöstä! Ehkä meilläkin vielä joskus,suht hyvin yöt taas menee kun ei uusia anneta,mut auta armias toissa yötä/päivää kun ruusunmarjaa kokeiltiin huudettiin suoraa huutoa klo 10- 04, ja aamulla tehtiinvihreät ripuli/lima kakat,nyt mennään taasen vain riisi-possu yhdistelmällä jo elämä hymyilee. =) Kovasti konttaus asentoa haetaan hienosti ryömitään välillä enemmän välillä vähemmän,tiistain NC altistus stressaa ihan vain periaattesta ja tulevasta valvomisesta mut nyt kaikki hyvin niin täytyy pieni hetki nautttia. Ei muuta kuin hyvää naistenpäivää kaikille tämäkin mamma pääsi nauttimaan shoppailun merkeissä :wave:
 
Onnea Soipalle hyvistä yöunista!! :) Toivotaan, et jatkossaki menee hyvin! :heart:

Meillä neiti tahtoo heräillä öisin, ku tutti tippuu. Ja mehän ollaan sit annettu se sille heti suuhun ku ähellys alkaa. Jos tutti ei mee melkein heti suukkuun, ni neiti herää. Nyt ollaan huomattu, ettei koskaan ois pitäny lähteä tolle linjalle.... Nyt siitä pitäis sit päästä eroon, ku tuttia pitäis olla koko ajan laittamassa sinne suuhun. Mut helpommin sanottu ku tehty. :ashamed:
Nukahtaakos muiden vauvat itsekseen omaan sänkyyn?tai no,mihin vaan, mutta itsekseen?? Meidän neiti ei. Sain vaan eräältä ystävältäni haukut tämän asian tiimoilta. Meille tämä on vaan ollut sopiva konsti. Annan Miinalle iltatissin, sen syötyään neiti laittaa sylissä silmät kiinni ja nukahtaa pieneen keinutukseen. Ei kuitenkaan tissi suussa, tutti riittää kylläiselle. Mut oon kuulemma huono, kun oon opettanu lapsen nukahtamaan syliin ja pieneen keinutukseen. Neiti nimittäin kärsii siitä. Mitäs sitten, ku kukaan ei otakaan syliin tai keinutakaan?? :snotty: Tuli vähän paha mieli... mut, joo. tietty ois voinu alusta alkaen totuttaa sen nukahtaa itsekseen... Mut toi on ollu niin kätevää, kun neiti nukahtaa hetkessä!! Masu täynnä ja äiti/isi lähellä.

Sit kiinteistä vähän... Ootteko jo maustanu ruokia??Itse ajattelin sipulia laittaa, mut.. en oikee tiiä kuin paljo yms. Neuvoja siis otan vastaan!! :D

Mut mukavaa sunnuntaita!

-Maypo ja Miina 6kk ja 1vko tai jotain... :whistle: :heart:
 
tervehdys!

täällä myös yksi zombie... laurin yötissuttelun jätin viikolla pois kokonaan, mutta lauri on ollut asiasta eri mieltä. yöt menee vaihtelevasti. enää ei huudeta, mutta tunti jos toinenkin saattaa mennä ennenkö nukahtaa uudelleen, kun herää. käyn väliin tassuttamassa tai käärimässä peittoon, mutta muuten yritän olla häsäämättä. meinaa mennä huudoksi, jos liikaa käyn hyssyttämään, tissin perään halajaa ja suuttuu, kun ei sitä saa.

meillä nukahdetaan vielä pääasiassa tissille. muutamia kertoja itsekseen sänkyyn, aika helposti vielä. elä maypo ikävistä kommenteista pahoita mieltäsi. meidän vauvat on vielä niin pikkuisia, että saa nukahtaa syliin. ja jos se ei teille ole ongelma, niin ei pitäisi olla muillekkaan. ymmärrän kyllä ystäväsi pointin, mutta ei sitä nyt ihan syyllistämään pidä ruveta. voithan kokeilla rauhoittuuko sänkyyn esim. silittelemällä. meillä rauhoittaa myös pepusta heiluttelu. lauri on vatsallaan tai kyljellään sängyssä ja sitten heiluttelen hellästi pepusta, sama on rauhoittanut meillä myös muut lapset.

sipulia ja valkosipulia olen laittanut soseisiin jo pitkään. kokeile vaikka 1/4 sipulilla ensin. itse laitan kokonaisen, kun muita aineksia on palasina 3l kattilassa yli puolet. esim 1/2 iso bataatti, muutama peruna pari porkkanaa ja kesäkurpitsaa. lihaa/kanaa laitan (rinta)fileen verran. muita mausteita meillä on mustapippuri, curry, paprikajauhe, timjami, oregano ja basilika, puurossa kaneli.

D-vitamiini kysymys maistuuko kaikki vitamiinitipat yhtä pahalle kuin jekovit? meillä lauri on kieltäytynyt totaalisesti ottamasta vitamiinejä. olen yrittänyt ruoan seassa ja paljaaltaan, mutta ei uppoa. niiden antaminen saa aikaan kauhean sylkemisen ja päristelyt. isommat meillä tykkäsivät tipoista, mutta kuopus on tässä suhteessa poikkeus.

sahei paljon paljon voimia allergioden kanssa. tosi ikävä kuulla, ettei oikein mikään meinaa sopia.

mulla on vatsa punkurallaan, käytiin koko poppoo huviretkessä syömässä. täällä on koko illan ollut niin karmea tuuli ja lumipyry, ettei ole tehnyt mieli ulkoilemaan lähteä. aamupäivällä oltiin sentään kunnon happihyppelyllä.

aamulla sitten oottaa taas lumityöt...

rauhallista yötä kaikille!
 
Kiitokset onnitteluista! Olo on tosiaankin kuin voittajalla nukuttujen 2 nukutun yön jälkeen!

Olen laittanut soseisiin mustaapippuria ja harkinnut sipulin laittamista. Olen laittanut myös jotain yrttejä, basilikaa ja oreganoa ainakin. Kuulemma tinjamista tykkäävät monet.

Jekovit on ainoa joka maistuu niin pahalle. Siinä toisessa on sokeriliemi pohjana. Yleensä aina aloitetaan jekovitillä ja sit siirrtytään siihen toiseaen jos ei jekovit uppoa. En nyt ollenkaan muista sen toisen nimeä.

Maypo meillä taitaa toi sama tuttirumba olla edessä, mutta helpommalla pääsee kuin imettäessä. JOs keksit hyvän keinon päästä eroon tutista niin kerro ihmeessä! "

Syliin nukuttamista jotkut vastustavat koska kun lapsi on isompi niin on niin painava nukuttaa. Tai koska kun lapsi herää eikä ole enää sylissä niin voi säikähtää sitä. Molemmat ovat varmaan ihan hyviä syitä, mutta jos lapsi nukahtaa syliin niin miksei antaisi nukahtaa siihen. En usko lapsen olevan ikinä liikaa sylissä." Isoveljeni kommentit kun itse pohdin syliin nukuttamista, isoveljelläni on 3 lasta ja kaikki ovat nukkuneet ensin sylissä ja sitten alle 1v siirtyneet nukkumaan omaan sänkyyn ja nukahtaneet itse.

Meillä Kristian nukahti aluksi aina syliin ja nykyään nukahtaa omaan sänkyyn melkein itse. Luetaan yhdessä iltarukous, iltapusu ja pientä paijausta. Jää sänkyyn tuhisemaan ja hetken päästä käyn uudestaan paijaamassa ja laitan tutin suuhun. Yleensä nukahtaa siihen.

ja taas tuli romaani ;)

Mukavaa uutta viikkoa!
 
elo07 minisunit kuulostaa hyvältä, koska isommat lapset syövät samoja, ei tarvitsisi olla montaa purkkia pöydällä rivissä. paljonko D-vitamiini annos (mg/vrk) olikaan lapselle, jonka maitona on rintamaito?

viime yö oli jo hitusen helpompi. lauri nukkui 21-5.15. tunnin verran torkkui ja ähisi, sitten otin pojan kainaloon, johon ennen seiskaa nukahti ja jatkoi kasiin asti. nukahdin onneksi vielä itsekin. tissiä sai vasta kasilta, kun heräsi. ehkäpä nämä yöt pikkuhiljaa rauhoittuu myös täällä. itse koitan aina rauhoittaa omaan sänkyyn, mutta joskus on vaan helpompi ottaa viereen. nukutaan sitten kumpikin loppu yö paremmin. tällähetkellä olen tyytyväinen, kun poika pärjää jo yön ilman tissiä, vettä saatan antaa. koko yö omassa sängyssä, saati sitten omassa huoneessa, on haasteena n. vuoden ikään mennessä tai niillä main.
 
Pauzi
Edie:
Vilma ei juuri enää puklaile mutta puklu nousee ylös ja hän nielee sen takaisin. :x Tiheät yöheräämiset myös voivat merkitä refluksia. Vilma ainakin tekee sitä! Lisäksi näitä muita merkkejä: selän vetäminen kaarelle, köhiminen, limapallerot nenässä jne. jne.
[/b]Siis tämäkö merkki refluksista? Meillä on just ihan tasan tälläistä koko ajan, ja nukuttua ei olla saatu juuri ollenkaan. Pitäiskö siis ottaa yhteyttä lääkäriin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pauzi:
Edie:
Vilma ei juuri enää puklaile mutta puklu nousee ylös ja hän nielee sen takaisin. :x Tiheät yöheräämiset myös voivat merkitä refluksia. Vilma ainakin tekee sitä! Lisäksi näitä muita merkkejä: selän vetäminen kaarelle, köhiminen, limapallerot nenässä jne. jne.
[/b]Siis tämäkö merkki refluksista? Meillä on just ihan tasan tälläistä koko ajan, ja nukuttua ei olla saatu juuri ollenkaan. Pitäiskö siis ottaa yhteyttä lääkäriin?


Juu on. Meillä samat oireet. Lääkityksenä Zantac. Kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin. Ei tuo Zantac kaikkia oireita vie, mutta jos vähän säästäisi ruokatorvea...

Meillä nukuttiin viime yönä 11h putkeen (tai poika nukkui, minä en :kieh: )!!! Ei ois tätä uskonut kuukausi sitten, kun heräiltiin alle tunnin välein! Välillä tosin vieläkin ollaan hereillä monta kertaa yössä ja joskus 2h kerrallaan, mutta kuitenkin!
 
Pauzi: Joo, noi mun aiemmin mainitsemat oireet viittaavat refluksiin. Vilma ei ole ollut kovin kivulias, ainakaan vielä. Lääkäri sanoikin että Vilmalla on oireita mutta ei varsinaisesti refluksia. Elän toivossa, että saataisiin tuo ruokarytmi kuntoon, jonka seurauksena repaleiset yöt korjaantuisivat! Soijakorviketta ostin tänään mutta en ole vielä kokeillut. Korvikkeille tarkoitus siirtyä.

Minä alan olla henkisesti ihan piipussa. Varmaan fyysinen väsymys piiputtaa henkisestikin. Nyt on se aika kun pitäisi nauttia vauva-ajasta ja en pysty nauttimaan juurikaan. Tietty päivät on erilaisia. Tää päivä on ollut ihan p..stä! Aamusta asti olen ollut niin kiukkuisella tuulella. Vilma on lähes koko päivän vaan itkeskellyt. Varmaan vaistoaa että äiti on väsynyt ja kiukkuinen. Vilmalla on ilmeisesti vielä lisäksi tuota eroahdistusta. Mummolaan jää mielellään mutta miehen kanssa ei haluaisi olla lainkaan! Omaa aikaa ei ole juuri lainkaan, siis minulla. Ahdistaa!!! |O

Ajattelin tänään, että minun on vain ruettava kylmästi jättämään mies lasten kanssa keskenään ja otettava omaa aikaa. On hänen pärjättävä siinä missä minunkin. Varsinkin kun saadaan korvikkeet käyttöön. Sori tämä valivali! Ihanaa kun tänne voi purkaa tuntemuksiaan. Tosin pitäisi varmaan puhua miehellekin kun taitaa ihmetellä että mikä sitä vaimoa tällä kertaa vaivaa! :wave:
 
kaikille tosi pitkästä aikaa. Minäkin olen aina välillä käynyt lueskelemassa kuulumisianne täällä, mutta aina on olevinaan niin kiire ettei ehdi itse kirjoittamaan.
Paljon tuntuu allergia asioita olevan ilmassa, niin meilläkin, huhtikuun alussa vilja altistukset tulossa, mutta eivät varmaan ole ainoat allergiaa aiheuttavat Rebeccallakaan. Nyt pitäisi koittaa vuorotellen onko perunan ja maissin poisjättämisellä mitään vaikutusta oireisiin. Syöminen neidillä muutenkin aika työlästä, kun näkeekin lusikan, alkaa pärisyttäminen ja sylkeminen välittömästi. isompia sisaruksia käytänkin apuna huijaamaan Reben suun auki että saa muutaman lusikallisen huijattua ottamaan.
meillä mitat 6kk 1vko 65cm ja 7010g,aika pieni,paino nousee tosi nihkeästi. liittynee osaltaan kai noihin allergia epäilyihin.
muuten oikein hyväntuulinen tyttö. Ei ryömi, mutta aina on eri paikassa kun mihin jätit kun selän hetkeksi käännät,tekee sellaista ihme ympyrää ja hilaa itsensä sillä tavoin paikasta toiseen.
Meilläkään ei vielä yhtään kokonaista yötä takana,2 kertaa yössä syö aina, mutta nukkuu 5 tunnin pätkät välis ja olen ihan tyytyväinen tähän rytmiin,nukkuu nimittäin parhaiten neljästä lapsestamme tässä iässä.
maypo:Rebecca on meidän ensimmäinen lapsemme joka on 2kuutautisesta lähtien nukahtunut omaan sänkyynsä, klo 20-21 välilläkuin nakutettu. kaikki kolme edellistä ovat nukahtaneet syliin,jossain 9kk-1v välissä sitten siirryttiin nukuttamaan sänkyyn niin että maattiin itse vieressä. Älä välitä noista ikävistä kommenteista,jotkut ihmiset tietävät aina kaiken kaikesta...Vauvat ovat kuitenkin erilaisia,mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle ja en ole kuullut että ketään olisi tarvinnut kouluikään asti sylissä nukutella :)
Aikooko teistä moni muuten jäädä hoitovapaalle,äitiysloma alkaa kohta olla lähempänä loppupuolta,kauheaa..Itse aion jäädä ainakin vuodenvaihteeseen asti,mutta joutuu tosin tekemään pientä hanttihommaa sivussa,muuten ei valitettavasti ole varaa.
 
Kiitosta vaan "voima"sanoista!!! Aattelin ensin ite, etten välitä ystäväni kommentista. Muttaniin se vaan jäi sitten mieleen pyörimään... :ashamed: Mutta,me tehdään niin kuin meille on parasta.!!!

Käytiin tänää neuvolassa (6kk). Ikää neidillä nyt 6½kk. Paino oli 6420g ja pituus 62,7cm. pää taisi olla 43cm.:) Elikkäs melkonen kirppu tuo meidän neiti. :heart: Kasvaa siis hitaasti mutta varmasti!! :D
Meillä ois lauantaina lastenvaatekutsut. Lingon & Blåbär. Ihan kivaa, et vaihtelua päiviin. On ne vaatteet tosin niin kalliita, etten tiedä vielä hennooko paljoa ostella... :whistle:
No, mutta...Miina on päikkäreillä joten menen itse kotitöiden pariin. Kivaa päivän jatkoa elokuiset!!!!

-Maypo ja miina 6½kk

ps! Oltiin tiputtu toka sivun loppuun!!!!! :eek:
 
Minäkin pitkästä aikaa kirjottelen. Meillä ollaan mahataudissa tällä hetkellä, eilen iski Ukolle ripuli. Toivottavasti menee ohi ettei tarvis lääkärissä käydä. Muuten menee hyvin, vieläkään ei Ukko ryömi, sätkyttelee vaan!! :LOL: Kaikki on sanonut jo kolme kuukautta, että "kohta se lähtee liikkeelle", mikähän se on se kohta??

Ruokaa menee mieheen ihan järkyttäviä määriä, paino oli noussu silti kolmessa viikossa 160 g! Että ei ymmärrä, mihin se energia kuluu.. Varmaan siihen sätkimiseen ja pituuden kasvattamiseen. Pituutta oli siis jo 70 cm 5 kk neuvolassa! Ens viikolla ois sitten 6 kk neuvola, katotaan miltä sitten näyttää.

Jo, ja siitä tutista. Mäkin haluan hyvän vinkin, millä sen saa pois käytöstä! Kun oon nyt 2 kk toteuttanu sitä Pantleyn kirjassa sanottua ohjetta, eli että tutti otetaan pois aina kun on nukahtamaisillaan niin oppii nukahtamaan ilman. Mutta eipä ole meidän poitsulle sillä mitään vaikutusta!! Ei vaan enää jaksa käydä yhen tutin takia hereillä montaa kertaa yössä.. Syömättä kyllä pärjää yön yli!

Veera ja Ukko 6kk
 
Heippa!
Toisilla tuntuu tuo tutin käyttö olevan huolena, meillä taas yritetään opetella tutin käyttöön... Syynä tähän se, että meillä syödään sormia aivan järjettömästi ja nyrkit on koko ajan suussa, eikä syynä ole hampaat vaan tätä on ollut syntymästä asti. Tytöllä on käytännössä koko ajan sormet suussa jollei ole lelua kädessä tai muuta viihdykettä tarjolla. Välillä jo mietin allergian mahdollisuutta, että jos suu kutiaa kovin, mut äh en tiedä!!! Neuvolassa ja lastenpolillakin jo huomauttelevat, et eikö tyttö syö tuttia... Mut kun ei huoli. Kauhea huuto tulee, kun sormia sinnikkäästi ottaa suusta pois ja tuttia tarjoaa tilalle...
Ei meilläkään varsinaisesti itse nukahdeta sänkyyn vaan iltavellipullolle nukutaan... Enkä ole edes ajatellu, et myöhemmin tulis jotain haittaa... Syököön unimaitoa vaikka hamaan tulevaisuuteen, meillä sitä maitoa, kun ei juuri päivisin huolita...
 
Pauzi

Juu on. Meillä samat oireet. Lääkityksenä Zantac. Kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin. Ei tuo Zantac kaikkia oireita vie, mutta jos vähän säästäisi ruokatorvea...
Tänään käytiin lääkärissä, ja aloitetaan Gavisconilla. Katsotaan onko vaikutusta. Myös pissanäytteen ottivat jotta sulkevat tulehduksen mahdollisuuden pois.
 
Pauzi:Meille kans pulautteluun kokeiltiin Gavisconia,meillä pahensi oireita eli oksennettiin kahta kauheammin, ja taka-alalta löytyi allergioita, en löytänyt onko teillä allergioita ja mitä jos on? Kyselen mielenkiinnosta jos ootte jotain kiinteitä saanut mitä uskaltais myös yrittää kaikki yritykset täällä aiheuttanut oireita, ja eilen taas aloiteltiin NC altistus niin eipä tarvi nukkua |O pulautellaan,iho ja haistaa super pahalle eli maha neidillä tosi kipeä,en enää tiedä kenellä täällä pahempi olo äidillä vai likalla...Huomen taas lääkäri soittaa, jos nyt uskoisi ettei meille sovi,eihän ole kuin neljäs kerta kokeilussa :kieh:
Hoitovapaasta joku kyseli,itse kotona ilmeisesti ainakin siihen asti ku Jasmi 2v,voi olla pitempäänkin,esikoinen aloittaa eskarin syksyllä kiva olla kotona kun uudet kuviot elämässä,mutta tsemppiä kaikille enemmän ja vähemmän erilaisten ongelmien kanssa :wave:
 
Äh, meilläkin taas kitinää. Ja reippaasti. Oiskohan tytölle tulossa lisää hampaita? Oon yrittäny kokeilla, mutta kun neiti puree niin vimmalla alahampaitansa mun sormeen niin ei kamalasti tee mieli. Voihan tuo itkuisuus johtua myös ruokavaliosta, hitaasti olen alkanut sekoittamaan kaurahiutaleita riisipuuron sekaan, niin tulisi ruoasta ehkä hieman mielenkiinotisempaa. Mene ja tiedä.
Pullosta ollaan kieltäydytty kokonaan. Siis totaalinen stoppi. Hermostuttaa kun tiedän että lapsen pitäisi korviketta se n. 6dl päivässä juoda, ja tyttö ei ota tippaakaan. Eilen mies kokeili sekoittaa hedelmäsosettä hiukan korvikkeen sekaan että jos maistuisi paremmin, mutta ei. Illalla kokeilin laittaa vellijauhetta maidon sekaan eikä kelvannut. Oon kokeillut vellitutilla, maitotutilla, tavallisilla pulloilla, leveämmillä suuosilla. Mutta kun ei niin ei. Silikoninokkamukilla myös, mutta ei natsaa. Ainoa miten Nella korvikketta ottaa on puuron pohjana ja soseiden notkeutuksena. Siinä se. Alkaa ihan oikeasti huolestuttamaan.
Tyttö pyörii mahaltaan selälleen ja takaisin, niin liikkuu eteenpäin, kierimällä. Kovasti yrittää ryömiä, ja meidän sängyssä se onnistuukin kun on pehmeämpää.

Lisää myöhemmin, nyt taas inistään niin että menee itkuksi :wave:
 
Positiivistakin välillä. Otin Nutrisoijan käyttöön eilen. Annoin n. 10 ml eikä tyttö oksentanut! Tänään annoin taas hieman enemmän. Eikä ainakaan vielä ole ulos tullut. Toivon että unen laatu paranisi tytöllä ja minulla tämän korvikkeen ansiosta.

Toissa päivänä nousi neljäs hammas, toka ylös. Ilmankos oli niin kiukkuinen silloin. Kummallekin tytölle tekee yhtä aikaa hampaita. Toinen kitisee päivällä ja toinen yöllä.

Nyt alkaa huomata parisuhteessakin että tämä vaihe ottaa koville. Kummallakaan ei ole kovin kummoisesti omaa aikaa ja se alkaa pännimään. Mies käy kyllä joka toinen päivä lenkillä että pääsee tuulettamaan ajatuksiaan sinne. Minun on tehtävä samoin. Parisuhteelle ei ole aikaa sitäkään vertaa. Pääsiäisen aikaan täytyy viedä kaikki lapset hoitoon ja olla kaksin edes muutama tunti.

Viikonlopulla on Kuopion kupeessa Vehmasmäessa kylätalopäivä. Minä pääsen sinne muutamaksi tunniksi ilman lapsia!! Jee!! Ihan ypöyksin. Mitä luksusta. :p
 
Pauzi
Pauzi:Meille kans pulautteluun kokeiltiin Gavisconia,meillä pahensi oireita eli oksennettiin kahta kauheammin, ja taka-alalta löytyi allergioita, en löytänyt onko teillä allergioita ja mitä jos on? Kyselen mielenkiinnosta jos ootte jotain kiinteitä saanut mitä uskaltais myös yrittää kaikki yritykset täällä aiheuttanut oireita, ja eilen taas aloiteltiin NC altistus niin eipä tarvi nukkua |O pulautellaan,iho ja haistaa super pahalle eli maha neidillä tosi kipeä,en enää tiedä kenellä täällä pahempi olo äidillä vai likalla...Huomen taas lääkäri soittaa, jos nyt uskoisi ettei meille sovi,eihän ole kuin neljäs kerta kokeilussa :kieh:
Meillä ei ole mitään allergioita. Eikä tuo nyt ainakaan pahemmaksi ole mennyt. Katotaan miten käy, huomenna tulee pissasta vastaus, vähän pelottaa et löytyykö siitä mitään.
 
tervehdys!

zombiena edelleen. aamulla oli totaaliromahdus, mutta jotenkin sitä vaan on saanut päivän luovittua iltaan ja aika kohtalaisestikin vielä. lauri herää edelleen klo kuusi ähisemään ja huiskaamaan, ei ole kunnolla hereillä, muttei nukukkaan. omat unet loppuu kuitenkin täysin, muutenkin oma nukkuminen on ollut tosi huonoa. iltaisin ei vaan uni tule, tai sitten herää täysin turhaan 3-5 aikaan. kai sitä on vielä sisäinen kello niin yösyötössä kiinni, että kestää taas aikansa, ennenkuin se normalisoituu.

meillä tutti vaan jätettiin pois. sen perään ei ollut kauheaa huutoa. tissin perään huudettiin, mutta nyt sekin on rauhoittunut. olen joidenkin mielestä varmasti hirviö ja kamala, kun vaan päätin, että nyt tutit ja yötissit loppuu, en jaksa monen viikon saati kuukauden hyssyttelyjä asian takia. ja rohkaisen muitakin vaan kertakaikkiaan jättämään se tutti pois, jos on aiheellista. tässä iässä vauvat ns. tyytyy kohtaloonsa hyvinkin nopeasti. en tarkoita sitä, että antaa sitten vaan vauvan huutaa, vaikka sitä se tulee yön kaksi olemaan, vaan rauhoittelee pikkuista huudosta huolimatta. avuksi voi kokeilla nallen nenää, jalkaa, korvaa tai jotain muuta korviketta, mitä vauva lutkuttelee, ei kuitenkaan nyrkkiä tai peukaloa. tiedän, että tästä tavasta ollaan eri mieltä, mutta näin julmasti meillä lapset ollaan vierotettu. pahin on ollut ohi muutamassa yössä. itse koen, että tutin antaminen ja sitten pois ottaminen on vähintäänkin yhtä paha, miksi antaa ollenkaan, jos on tarkoitus päästä tutista/tissistä eroon. miettikääpä ite, suklaan himossa teille annetaan suklaapala suuhun,mutta nykäistään se pois, ennenkuin kerkiää siihen hampaansa upottaa. anteeksi vain pantley ja sen kannattajat, mutta tätä mieltä minä olen. ja hatun nosto kaikille niille, jotka pitkäpinnaisesti jaksavat metodia noudattaa. minusta ei ole siihen.

edie meillä myös parisuhteessa väsymys tekee temppujaan. on kuitenkin molemmille syy selvillä, joten eiköhän tästä yli päästä. tottakai on huono omatunto, kun tiuskin, räksytän ja nalkutan ihan ilman syytä, mutta uskon ja luulen, että lähes jokaisessa parisuhteessa on hetkiä, jolloin potkitaan suhteen peruspilareita ihan tosissaan. mutta jos suhde on ollut kunnossa ennen lapsia, niin kyllä se varmastikin kestää myrskytuulet ja ukkospilvet. kesän jälkeen meidän "pyöremyrskyn keskukset" alkavat olla jo sen verran isoja, että niitä voi jättää helposti yökylään mummuille tai kummeille ja sitten on aikaa hoitaa haavoittunutta ja rispaantunutta parisuhdetta. eihän yhteiseloa saisi päästää huonoksi, mutta ei se hoitaminen aina vaan onnistu. mulle mies toi tänään kukkia, kun olin aamulla niin rikki. ja voin sanoa, että tätä ihmettä ei tapahdu kuin hää- ja äitienpäivänä :flower: tuntui hyvältä.

tämä monsteri häipyy nyt takavasemmalle ja lähtee opettelemaan sitä nukkumista. voima :hug: eloveenoille!
 
Pulauttelusta: Milo pulautteli aiemmin aika paljonkin, mutta nyt kun imetyksestä on siirrytty kokonaan korvikkeeseen niin pulauttelu on todella vähäistä. En tiedä vaikuttiko "suihkutissini" asiaan. Esikoinen oli todella kova pulauttelija. Imetettäessä puklu lensi aina olan yli kun röyhtäytin. Hän myös pulautteli nukkuessaan ja selällään ei uskaltanut nukuttaa kun veti välellä silloin puklua henkeen. Kiinteiden aloitus vähäsen helpotti mutta kunnon apu saatiin vasta Gavisconista. Kokonaan pulauttelu loppui vasta vuoden iässä. Allergioita ei ollut/ole.

Nukuttaminen: Tässäkin meidän pojat eroaa kuin yö ja päivä. Milo nukahtaa sänkyynsä kun vain sinne väsyneen näköisenä laitetaan, vain muutaman kerran joutuu ehkä tuttia laittamaan ennen kuin nukahtaa. Esikoinen taas on aina ollut nukutttava. Vauvana tissille/syliin/tassutellen/vaunuja heilutellen. Edelleen 2 v 8 kk ikäisen pojan sängyn viereesä pitää useimmiten istua jotta nukahtaa. Kaiken näköisiä konsteja on kokeiltu, voitte uskoa, mutta kai tuo ennen kouluikää oppii nukahtamaan itsekseen.

Yöt on meillä imetyksen lopetettuani olleet nyt viimeisen viikon melko rauhallisia. Pari kertaa on ehkä yössä tarvinut tuttia laittaa, mutta syömään Milo on herännyt useimpina öinä vasta klo 5-6 ja nukkunut vielä muutaman tunnin sen jälkeen, nukahdettuaan illalla kahdeksan jälkeen. Hyvä näin, sillä jätettiin kaksi viikkoa sitten esikoiselta yövaippa pois ja häntä tarvitsee käyttää kerran yössä pissalla, ja jokusena yönä on tarvinnut yöllä vaihtaa lakanoitakin.

77mm ja Milo 6 kk 3 vkoa
 
Noniin. Ihanaa. Tänään olen huikeat 23 vuotta :LOL: , ja Nella tasan 6kk. Kohta lähdetään heittämään tyttö anoppilaan hoitoon ja itse paetaan Katajanokan terminaaliin. Mennään Tallinnaan minihotellilomalle, tullaan huomenna illalla. Voi että tätä onkin odotettu! On ollut yhtä hampaiden kiristelyä koko viikko, luultavasti senkin takia kun tiesi että pääsee vähäksi aikaa viettämään aikaa miehenkin kanssa. Olen sitä mieltä etten voi olla kovin hyvä äiti ellen ota omaa aikaa, ja tämä onkin aivan mahtavaa kun on mieskin mukana. Nellalla tulee taatusti olemaan lystiä, mummo kun jaksaa paremmin kuin me. Niin ja mummolassa on hyppykiikku ja innokas koira.

Eipä tässä sen kummempia, erittäin hyvää viikonloppua teille kaikille! :heart:

Kirvash (23) ja Nella Vilhelmiina (6kk)
 

Yhteistyössä