**ELOVAUVAT 2006**

lumikki
Huomenta!

Viikko vierahti enka paassyt koneelle, kun linjat oli poikki.

Emppu meilla on kanssa varsinaisia kitinapaivia aina valilla ja ulos lahteminenkin on neidin fiiliksista kiinni, joskus ei vaan rauhoitu vaunuissa ja joskus taas viihtyy hyvin. Taalla kun lapsi itkee julkisilla paikoilla, niin aina tulee joku tati ja nappaa syliin ja jakelee ohjeita, kun aitihan ei tosiaan tieda miten lasta hoitaa. Aika rajua, mut tuntuu et kaikilla on kommentoitavaa, kun on lapsesta kyse. Pitaa vaan itse luottaa itseensa, muuten menisi paa sekaisin neuvoista ja ohjeista.

Tuntuu, etta meilla ainakin osa itkua on huomio itkua, eli ei vielakaan kauaan viihdy itekseen, vaan vaatii huomiota, seurustelua ja kanniskelua.
Kun paivaunet on puolentunnin patkia, niin kylla siina miettii, etta mitas keksis, et sais hommiakin tehtya. Juttelee paljon, hymyilee ja kujertaa, mutta kaantymista ei meillakaan viela osata, paa nousee kylla, mutta vatsallaan ei hirveen kauan viihdy.

Imetys aiheuttaa paanvaivaa myos taalla, tuntuu et iltasin varsinkin pitaa istuu rinnat paljaana koko ajan ja nain ollen olenkin paatynyt pulloon. Rinnan lisaksi juo siis iltasella 100/150ml korviketta, nain on meilla ainakin iltashow rauhottunu ja nukahtaa joskus syliin, joskus itsekseen, joka ilta aika tarkalleen 21.00. Yot nukkuu onneksi hyvin.
Onni on myos se, etta huolii seka pullon, etta rinnan.

Nyt tuli puoli tuntia tayteen bye...
:wave:

Lumikki ja Ada 10vk

Nopsaan pakko käydä ilmoittamassa kun meillä tehtiin ennätys viime yönä... Emilia nukahti 21.30 ja heräsi syömään ensimmäisen kerran vasta 6.00!! :eek: Nukkui yhteen putkeen siis 8½h...! Olis varmaan vieläkin jatkanut uniaan, mutta pakko oli viereen ottaa kun meinasi tissit räjähtää :LOL: Syötön jälkeen jatko vielä uniaan ja noustiin ylös klo 8. Olipa ihanaa nukkua kunnolla! :)

Kiljuuko teidän vauvat? Meillä kiljutaan ja huudahdellaan välillä ihan kunnolla! Olen ajatellut, että se on huomionhakua ja varmistelua siitä, että äiti on lähellä. Se kun alkaa monesti silloin, kun en ole Empun näköpiirissä pieneen hetkeen :heart: Tai sitten ilmoitetaan naapureillekin, että täällä ollaan... :LOL:

Täällä tupruttaa lunta... Ihanaa!

Wilhelmiina & Emilia 8+2 :heart:

Ulkona myrskyää ja Riina nukkuu tyytyväisenä vaunuissa...

Jos viime viikonloppu oli hirveä niin nyt viikko on menny tosi hyvin. Tais sunnuntaille osua tiheänimunpäivä ja kiukkupäivä... Päiväunia on nyt nukuttu jopa 1,5h putkeen!! Yö unet meillä on ollu jo pitkään klo 21-09. Kahdella - neljällä syötöllä. Siitä oon kyllä tosi onnellinen.

Nukkuuko teistä ketään perhepedissä? Mulle on jääny vähän huono tapa et ekan syötön jälkeen Riina jää nukkumaan viereen... :ashamed: Se on vaan jotenki helpompaa. Nyt kun mies on ollu tän viikon yövuorossa ni meillä on ollu ruhtinaallisesti tilaakin. Normaalisti meitä nukkuu 160cm leveessä sängyssä Minä, mies, Riina, koira ja kaks kissaa... Välillä meinaa olla vähän ahdasta...

Toivottavasti ei illalla mene sähköt ku lupasivat tuon myrskyn vaan pahenevan. Meillä menee tosi usein sähköt tämmösillä keleillä...

Meilläkin kiljahdellaan ja nauretaan jo ihan ääneen! Ekan kerran Riina nauroi ääneen kylvyn jälkeen ja tietysti isälleen.. Huomionhakua on ihan selvästi. Sit kun syliin pääsee ni on taas hyvä!

Nyt menen kahvin keittoon! Viikonloppuja kaikille!

Emppu & Riina 9+6 <br><br>

Täällä kans kiljahdellaan jos äippä on liian pitkän toisessa huoneessa :heart: ..tai jos tyttö kaipaa juttelua vaikka sitterissä ollessaan esim. kun kokkailen mutta yleensö höpöttelenkin hänelle samalla!

Ja perhepedissä nukutaan, ei tuossa pinniksessä neiti viihtynyt niin iskän ja äiteen kainalossa nukkuu ja hyvin uni maittaakin! Eikä se mikään paha tapa ole, kyllä se lapsi kerkeää myöhemminkin omassa sängyssä nukkua :)

Huomasin tässä vaan että pitää käydä suihkussa aina ennen nukkumaanmenoa. Varmaan mun deodorantti on pistänyt tytön posket punaisille pilkuille kun on muutamana aamuna ollut pilkkuja rutkasti juuri sillä puolella kasvoja, joka on ollut mun kainalossani :/ ..onkohan vauvoilla yleensäkin herkkä iho kemikaaleille? Mulla on nykyäänkin vielä, monet aineet ärsyttää ihoa. Se punoitus on tosiaan heti kadonnut kun on noustu ylös että dödöstä täytyy johtua. Ja typykin kun nykyään aina hivuttautuu mun kylkeen kiinni yön aikana kun välillä olen vähän etäisyyttä ottanut väliin, jotta vois itsekin nukkua paremmassa asennossa :D :heart:

E ja tyttö reilu 2kk

Moi! Ja onnea nimen saaneille ja uudelle rouvalle!

Antilla oli tänään 2kk neuvola ja mitat on nyt 4640g, 56,4cm ja pipo 38,4! Aika hoikka on poika, mut kyl tota painoo vaan näköjään ihan tarpeeks tulee (neuvolatädinkin mielestä!) :D noi neuvolakäynnit on minusta kivoja siinä mielessä, et voi aina huokasta helpotuksesta, jos kaikki on hyvin. Ja jos ei ole niin voi kysyä neuvoa :)

Meillä kans kiljahdellaan välillä, mut ei hymyn yhteydes... Ja perhepedissä nukutaan! Tai no illalla yleensä nukutetaan Antti omaan sänkyynsä, mut sit ekan syötön yhteydessä (n. klo. 12) poika jää mun viekkuun. Muuten herää ja sit se on yhtä huutoa 1½ tuntia :( Vieressä ku Antti on ni saan imetettyä pojan niin ettei me oikeestaan edes herätä... Tosin viime yönä avokki ryhty ettimään korvatulppiaan, mitkä oli tippunu. Ei se olis niitä tarvinnu, jos ei olis herättäny meitä, ku eihän se tietenkään niitä itte osannu ettiä :kieh: Se oli sit huutoa sen jälkeen(meinaan Antin)

Välillä tuntuu ettei noi miehet oikeen ymmärrä! Esim. miksi olen väsynyt, vaikka olen VAAN kotona. Tai miksi haluan, että tavarat laitettaisiin paikoilleen käytön jälkeen (onhan mulla aikaa kulkea perässä keräämässä tavarat tai aikaa siivota). Tuohon samaan liittyy, että kun niitä tavaroita heitellään mihin sattuu niin ne voi olla aika vaarallisia! Viimeks oli laittanu rautakoukun hoitopöydän ylä puolelle Antin iloks. Se kun olis sieltä tipahtanu pikkuisen päähän :'( Tai kaikki lattialle kerätyt esteet.... Olipas valitus! (on taas känkkäränkkäpäivä, alkää välittäkö! Tiedän, että meillä on kaikki kuitenkin ihan hyvin)

Ninnika ja Antti 2kk+1päivä

Sanna-mamma
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa. =) Oon käyny lukemassa teidän juttuja, mutta ei vaan oo jaksanu itse ruveta rustaamaan mitään... =)

Meille kuuluu oikein hyvää. Masuvaivat on helpottanu muutama viikko sitten ja nyt on meillä tosi aurinkoinen ja hyväntuulinen poika! :heart: :D Viikko sitten meillä oli lääkärineuvola (siirtyi lääkärin sairastumisen takia kahdella viikolla) ja pituutta oli kertynyt 62.5cm (syntyessä 51cm) ja painoa 5800g (syntyessä 4020g).Paino nousee aika huonosti, mutta en ole jaksanut stressata, kun poika kyllä hyvin tyytyväinen ja pissiäkin tulee tosi runsaasti! =) Neuvolassa jaksavat vaan niitä käyriänsä katella... Ja se pistää aina välillä vähän vihaksi. \|O :LOL:

Meillä sisällä pärjätään hyvin bodylla ja puoli-/potkuhousuilla, jos nukahtaa sitteriin niin laitan kevyesti viltin päälle. =)

Eetu nukkuu aivan mielettömän hyvin (paljon paremmin kuin esikoinen :D ) ja sehän sopii äitillekin paremmin kuin hyvin! :LOL: Eka pätkä 7-8 tuntia ja syönnin jälkeen vielä 4 tuntia! :whistle: :p Päivällä sitten nukutaankin ihan pikku tirsoja, 5-30min kerrallaan.

Lattialla Eetu viihtyy puuhamatolla, mutta selällään. Mahallaan ei olenkaan! Kääntymistä ei oo tajunnu. Kyljelleen kääntyy kyllä ja olen siitä avittanut masulleen, mutta hirveä huuto heti, kun on masullaan! :LOL: Kun kääntää selälleen, niin johan ollaan taas tyytyväisiä. :D

Sylissä ei viihdy enää yhtään makuuasennossa vaan pitää olla pystyasennossa, jotta näkee kunnolla mitä ympärillä tapahtuu! :D Isoveljen menoa onkin mukava seurata, kun ei pysy paikallaan kuin 10 sekuntia kerrallaan. :p

Mitäs vielä oli... Ai niin! Meillä nukutaan perhepedissä. Tai siis siihen kuuluu minä, mies ja Eetu. Esikoinen nukkuu omassa sängyssä.
Siinä on niin helppo hoitaa syötöt yms. Eikä se siinä enää 15 vuoden päästä halua olla! :LOL:

Eipä meille muuta tällä erää. Tulipas kauheesti tekstiä! :eek: Tais olla jonkun sortin puheripuli... :kieh:

Viikon päästä ois meillä muuten rokotus. Toivottavasti pysyy poika terveenä, ettei tarvii siirtää aikaa. =)

Ninnika Meillä muuten miehellä kans tullu tavaksi jättää kaikki lojumaan mitä ihmeellisimpiin paikkoihin. Jopa keittiön kaapit jätettään auki, kun käydään jotain tonkimassa! Aivan uskomatonta! Minä kävelen perässä ja mäkätän joka päivä samoista asioista. Mies vaan tokaisee aina, että unohtaa....:headwall: Ja arvatkaas vaan saako se sapen kiehumaan!?:LOL:

T: Sanna-mamma ja Eetu :heart: (viikkoa ja kahta päivää vaille 3kk) :heart: :headwall: :LOL: <br><br>

nopsaan yritän jotain kirjotella( likka olkapäällä, kun masua kiukuttaa) :whistle:

Emilyn Eevin kakka on pitkään ollu ihan tumman keltaista ja juoksevaa ja sitä tulee pitkin päivää, pieniä määriä ja sit yhdt isommat 1-2 päivän välein. Sairaalassakin lastenhoitaja totesi+ neuvolan terkkari ja sairaalan lääkäri, ettei tämä ole sitä normaalia maitokakkaa mitä "pitäisi" olla. Mein pojalla ei ollu koskaan tän näköistä kakkaa. Eli jotain on masussa vaivana, kun vaan keksis mikä :\|

Yöy mennään täällä jo yhdellä syötöllä, illalla tissillä n.klo21 ja sit nukahtaa ja herää 02-03 syömään.Suraavan kerran sit aamulla 05-07 välillä vähän yöstä riippuen. tosin ton yösyötön jälkeen monesti puklataan pielus märäksi ja muutenkin ähistelee masua, joten äipän unet ei sen jälkeen kovin yhtenäisey ole, joskus valvotaan aamuun asti :whistle: :ashamed: No onneks tää on väliaikaista, ehkäpä tää viimeistään vuoden päästä helpota ;)

No juu, viikonlopun viettoon ja syysmyrskyä jännäämään =)

Ukkis ja Eevi 7+2 :D <br><br>

:wave:

Poitsu on nyt keksinyt kätensä lopullisesti. :D Parina päivänä hän katseli nyrkkejään tosi tiiviisti, kädet oli niin lähellä kasvoja, että silmät oli aivan kierossa. Ihmetteli vissiin, etkä mitkä nää oikein on. :D Ton "keksimisen" jälkeen poika on alkanut enemmän tavoittelemaan leluja yms. ja osaa jo aika hyvin ottaa kiinnikin niistä. Vielä hetken kun treenaa niin osaa itsekin pitää leluista, eikä äidin tarvitse enää auttaa. :)

Täytyy mennä pyllypyykille, hej då!

juksu06
Heips!

Meillä oli eilen ihan ihmeellinen päivä, ku topias ei syöny päivällä yhden hereilläolon aikana ja sit illalla sama juttu söi viimesen kerran 17.30 ja sit yritin illalla syöttää monesti, ku kuitenkin vaikutti vähä nälkäseltä ja muutenkin aina hirvee nälkä illalla. no alko oleen niin väsyny lopulta, että nukahti olalle 21.30 ja ite menin nukkuun 22. vähä jännitti, että miten yö menee, niin eiköhän poika heränny sit vähän jälkeen kymmenen syömään. eli lopulta tuli nälkä. yöllä söi sitten kahesti. mutta toisen syönnin 5.00 jälkeen ei nukahtanutkaan. pyöri ja ähisi melkein pari tuntia. no onneks sit lopulta nukkui yhdeksään. kirjottelinkin tuosta tuolla ja joku vastas, että jos edellisenä päivänä on tankannu, ni siks ei varmaan syö niin usein tai jotain.. no niinhän se söikin kahtena edellisenä päivänä useammin. tuntu vaan hirveeltä ku ei syöny ja nukkumaan piti laittaa. mutta kyllähän nuo lopulta joskus syö. minä vaan tyrkytin tissiä ja poika huusi, mutta olin varma, että ei syö jonkun muun takia. nyt tuntuu tyhmältä ku tyrkytin ja tyrkytin, ku reppanalla ei sitten oikeesti ollu nälkä. olipas sekava sepustus.. :whistle:

ihana, ku topias oppi reilu viikko sitten tarttumaan esineisiin, ni nyt se ihanasti leikkii leluilla, ku osaa pitää niitä kädessä. ja suuhunhan ne menee monesti. kovat lelut on vähä huonoja, ku se alkaa heiluttaan niitä niin hirveenä, että joskus oikein kopsahtaa päähän! kerran tuli oikein itku! :( muutenkin kokoajan tarraa paitaan (äidin paitaan) ja harsoihin, eikä tyynyliinakaan enää pysy paikalla ku sitä repii yöllä, ni se on ihan rutussa!

nyt oottelen, että poitsu heräis, ni päästäis lähteen mummulaan, jossa kyllä ei mummu oo, ku se on ulkomailla. no on siellä ukki. minä oottelen melkein kaikki vaatteet päällä, että herää, ku yleensä ei nuku pitkään aamulla. teki jo tuossa aiaksemmin heräämistä, mutta vaunujen heiluttelu autto. nyt se onkin kohta nukkunu jo 2 tuntia. no nyt se heräileekin. eipäs herännykkään.. hassua, ku aamulla vasta käänsin kelloja, ni vanhaa aikaa heräs yheksältä ja nyt uutta aikaa nukahti yheksältä =) eli ei valvonu kellojen mukaan ollenkaan ;) mutta nyt se kyllä taitaa heräillä vähitellen... heips!

äiti & topias (viiikon päästä jo 3kk!) :heart: <br><br>

juksu06
huoh \|O vieläkin se poika nukkuu! miten se on niin, että sillon ku oottaa että herää, ni ei varmasti herää ja sillon ku toivoo,että nukkuu, ni sillon varmasti nukkuu vain vähän. meillä ainakin näin. ei oo nimittäin ensimmäinen kerta! ja minä pöljä istun kengät ja ulkohousut jalassa, että päästään lähteen nopsaa heti ku poika herää! joopa joo. no jos riisusin nämä, ni sit varmasti heräis! :LOL:

On muuten aivan ihan ilma, ku lunta on maassa 20-30 senttiä ja aurinko paistaa pilvettömältyä taivaalta. tuli ihan pikkasen tuota lunta sillon ku oli se myrsky!

tuosta vaatetuksesta sisällä, kun siitä jo aikaisemminkin kirjoittelin. onko teidän vauvoilla käsivarret ja sääret lämpimän tuntuisia vai sellaisia vähän viileän tuntuisia? topiaksella on vähän viileät vaikka niska kyllä on ihan lämmin.no lisäsin yhden paidan, eikä sillä ollu vaikutusta käsivarsiin. niska kyllä muuttui lämpimämmäksi. oikestaan kuumaksi. mietin vain, että se yksi vaatekerros on sitten kuitenkin sopiva vaikka jäsenet ei ole lämpimiä. ei ne kyllä kylmiäkään oo,mutta sellasia vähän kylmän tuntuisia. miten muilla on? ilmeisesti ne ei kuulukaan olla, koska itsellänikään ei ole aina. ellei ole liian kuuma. maha ja selkä kyllä topiaksella on lämmin. en sitten tiedä miten tuon asian laita on... tulipas epäselvää höpötystä!

no nyt vihdoin ja viimein kuului vähän ääntelyä vaunuista. jospa se kohta heräis. ihan hyvä kylläkin, että nukkuu hyvin ja pitkään, muttakun itse lähtövalmiina oottelen..tyhmä minä! :ashamed:

äiti & topais

Voi itku mä kun luulin että mulle ei tulis menkkoja kun imetän mutta #&%?$!*. Tänään ne sitten alkoi :'( Mä olisin niin mielelläni ollut ilman niitä.

Meillä on myös sama homma ton miehen kanssa että välillä tuntuu kuin seinille puhuisin. Jättää tavaroita lojumaan joka paikkaan. Hänen vaatteita on millon missäkin, kaapinovet auki jne jne. Hermo siinä menee kun aina saa samoista asioista nalkuttaa ja omaa aikaa tuhraantuu toisen jälkien siivoamiseen :kieh:
Muutenkin tuntuu ettei toi mies ymmärrä että ton pojan kanssa on kädet täynnä töitä. Kaikki kotityöt on jotenkin kaatuneet mun niskaan kun minähän olen kotona niin minulla on aikaa.

Meillä poika on alkanut naureskelemaan aina vaan enemmän ja enemmän ja jokeltelee jo vähän. On se vaan niin ihanaa nähdä miten toinen kasvaa ja kehittyy. Hymy on niin valloittava :heart:

Olettekos muut vieneet pikkusianne saunaan? Me ollaan käyty saunomassa lämpimässä saunassa. Siis istuttu saunan alalauteella/rappusella hetken aikaa. Eipä siellä kauaa voi pikkusta pitää ettei läkähdy mutta vähän on jo totuteltu :)

Mimmi78 + Alex 8+3

heips!

Meilläkin on jo pikkuisen opittu tarttumaan, ei leluihin, mutta puklurätteihin, äidin hiuksiin ja isin rintakarvoihin ja noi rintakarvat onkin tosi kiva juttu =)
Meillä kanssa ukko jättää kaikki tavarat lojumaan mihin sattuu ja kaikki koti työt saan minä hoitaa. Kun on kaikki päivät kotona niin on sitä aikaa.. Ei taida kyllä mennä ihan niin..
Me aloitetaan vauvauinti tammikuussa. Päästiin kaikkein myöhäisimpään alkavaan ryhmään ja se alkaa 9.30 :/ .Vanhemmat kun on vähän aamu unisia ja niin on tähän asti ainakin ollut neitikin.
Meillä ollaan alettu juttelemaan jo tosi paljon :heart: naureskellaan ja hymyillään myös runsaasti ja sitten aivan mahtavia riemun kiljahduksia tulee myös =)
nyt vaipanvaihtoon ja nukkumaan jos pääsisi..
eeve ja emppu 7+0

Maanantaita :wave:

Kylläpä nää viikot ja ylipäätään aika menee kamalaa kyytiä nyt, kun on lapsia :eek:
Ulkona on ihanaa kun tuli lunta,ihan jouluinen fiilis :xmas:

Meillä pojat on sitte huomena tasan 3kk :eek: =)
Jimin kiukuttelu jatkuu yhä :ashamed: eli pelkästää korvatulehduksesta tässä ei kyllä ollu kysymys :/ Lisäks antibiootit on tehny masun taas kipeeks :ashamed: mutta kuuri loppuu onneks huomenna.
Tuliks Lellu teillä silloin pojalle masu kipeeksi antibiooteista?
Niitä hampaita mä osittain vieläkin epäilen tuohon kiukkuisuuteen...nyrkkiä kalutaan ihan hirveesti ja kuola lentää, syödessä mälvätään tuttipulloo ikenien välissä :whistle:
Ja sekin varmaan hermostuttaa jos ei kokoajan oo jotain kivaa katseltavaa ;)

Meilläkin tartutaan kyllä harsoon ja meidän hiuksiin ja vaatteisiin mutta oon luullu että se on sellaista tahdosta riippumatonta tarttumista?!!?
Lelukaaren alla ei kyllä tavoitella leluja eikä tartuta,huidotaan vaan :D Ja jos lelun vie käden lähelle niin ei siihen kyllä auttamatta tartuta.
Katsoin omaa neuvolakorttiani niin itse oon tarttunu esineeseen 4kk iässä.

Vaatetuksesta...meillä on sisällä body ja puolipotkarit tai gollekehousut tv. ja pojat on kyllä kuumissaan usein. Yöllä on yökkäri...sellainen kokopuku ja peitto päällä.
Mitäs te tonne ulos jo puette kun on pakkastakin?

Onkos muita jotka on käyny jo rokotuksella? meillä kyllä pojat syntyi ensimmäisten joukossa kun heinäkuun puolella vielä syntyi.
Luca oli pikkusen sellainen itkuisempi 2pvää piikin jälkeen mutta lämpöö tai muuta ei ollu. Jimi saakin vasta ensiviikolla piikkinsä.
Täällä muutes pistettiin reiteen se piikki...luulin et olis laitettu kankkuun.

Meillä on nyt nukuttu yöt tosi hyvin (kopkop)...ihan 8-10h jo :D Mutta harvoin molemmat pojat nukkuu putkeen tuon vaan yleensä jompikumpi herää yöllä kerran syömään. Vielä kun itsekin pystyis nukkuu sängyssä eikä tarttis aina aamuyöstä kammeta sohvalle :whistle: En nimittäin saa unta sängyssä kun herään jokaikiseen ääneen :/

Eipä kait sitte muuta tälläkertaa :wave:

Mimmi78, olen jostain kuullut ettei alle vuoden ikäistä saunaan, edes alalauteille.... hmm... itse en ennen vuoden ikää ole ajatellut viedä, kun ei vauvoilla se lämmönsäätely vielä pelaa kunnolla.

Memmu ja Elsa 11 vkoa<br><br>

Hei vaan,

viimein jaksan kirjotella tännekkin.
Meillä tytöstä tuli Inka Tuula Emilia ja neito nukkui autuaasti koko toimituksen ajan.

Meillä tuli sitten ensimmäinen korvatulehdus päivää vaille 7vkoa! Antibioottikuuri kesti viikon. Viikko kuurin jälkeen vein uudestaan lääkäriin ja korva edelleen tulehtunut, nyt toinen kuuri jo päällä, nyt 10 päivää kestävä.

Kauheasti kasvetaan, korviketta menee noin 7-9dl päivässä ja rintaa saa ihan näön vuoksi. Kaksi kuukautisneuvolassa mitat 4545g(2820g) ja 55,2cm (46cm). Nauratti vaan neuvolassa kun kysyin velleistä niin sano että 5-6 kk:n iässä vasta, mitenhän saan tuon neitokaisen pysymään kylläisenä jos sinne asti oottelen. Järetöntä venyttää toisen vatsalaukkua tuolla maidolla kun kerralla menee 140-160ml eikä kuitenkaan pidä yölläkään nälkää kuin 5 tuntia...

Mahaltaan käännyttiin selälleen jo 7vko:a vanhana :)

Nyt se neito jo kutsuu!

TheNapero ja Inka (9+5)

TheNaperome ruvettiin antamaan velliä 2kk neuvolan jälkeen kun korviketta meni jo yli litra päivässä. neuvolassa sanottiin ettei ole hyväksi antaa niin paljon ku vaan venyttää vatsalaukkua. Ronja kyllä nukkui 9-10 tunnin yöunia ennen vellin alotustakin, mutta söi melkein 4 dl illalla. neuvolassa kehottivat alottamaan maissi tai riisivellillä, ei kotimaisia viljoja vielä ja että kannattaa syöttää vaan yhtä velliä kokoajan, ettei vaihtele. velliä menee jotain 2dl tai alle päivässä ja on kyllä auttanu maitomäärien pienentämisessä. me annetaan velli maitoon sotkettuna, niin et menee tuttipullon maito tutista läpi. masuvaivoja ei ole tullu vellistä, ennemminkin ovat vähentyneet vellin alotuksen jälkeen ja puklailu vähän rauhottunu, vaikka kyllä sitä vieläkin tulee.

nyt pitää mennä :wave:

Heffalump ja Ronja 10+2

Meillä tupruttaa ensi lumi maahan :heart: ihanaa, tosin autoon kun vielä saisi nuo nastarenkaat alle :whistle: Tosin isännän pitäisi tänään vaihtaa ne..
Meillä ollaan oltu nyt muutama päivä tavallista kiukkuisampia, on kyllä nukkunut yötkin huonommin taas kuin pitkään aikaan.. No nyt vetelee päikkäreitä..
Nyt neidillä on taas sellainen kausi, että ei viihdy yhtään mahallaan lattialla, hetken aikaan sitten ei tykännyt olla muuten kuin mahallaan.
Olis sitten empun 2 kk neuvola torstaina ja itellä jälkitarkastus aika terkkarille keskiviikkona ja sitten lääkäri tiistaina.. Niin ja tosiaan rokotuksia saadaan sitten vasta kuukauden päästä..
mutta nyt siivoilemaan...
eeve ja emppu 7+1

Mä oon käsittänyt, että se saunasuositus tarkoittaa ihan löylyissä käymistä..? Jos vain vähän lämpöiseen saunaan vie alalauteille, niin ei kai siellä sen kuumempi ole kuin tuolla etelän maiden lämmössäkään.

Poju saa perjantaina ekan rokotuksensa. Osallistutaan yhdistelmärokotteen tutkimukseen (Infanrix hexa), siinä saa b-hepatiittiinkin suojan. Tosin rokotteita saa yhden enemmän kuin neuvolassa.. :/ Eli neuvolassa ei tarvitse piikittää lainkaan. Onko joku muu saanut kutsua tuohon tutkimukseen?

Emilyn: Heh! Sulla taitaa olla melko vankat mielipiteet, jos joukon vihamiehiä olet saanu haalittua :LOL: Eipä silti se on ihan hyvä piirre ihmisissä... (Meinaan ne vankat mielipiteet) Itse kävin rokotetutkimuksesta kysymässä neuvolassa, ku voin tunnustaa et olen aika tyhmä tuollasis asiois :ashamed: (tai hyvä uskonen) Siel täti kehotti vaan menemään, joten nyt sit mennään!

Saunasta sanottiin, et saa viedä hetkeks alalauteelle lämmitteleen. Minäki ymmärsin niin et toi vuoden ikä tarkoittaa kunnon löylyjä! Mut eipä me vielä olla Anttia saunaan viety. Pesuhuoneessa on kyl ollu mukana peseytymäs saunan aikaan....

Täällä sataa kans lunta ja maa on valkonen :xmas: Antin kanssa käytiin äsken pihalla ja lihasvoimat vaan kasvo ku kinoksis koitin vaunuja työnnellä :LOL: Nyt poitsu nukkuukin parvekkeella...

Nyt ollaan alettu pitämään Anttia ilman vaippaa joka melkein vaipanvaihdon yhteydessä, ku poika on alkanu viihtyä lattialla. Siellä se pyörii aina ja koittaa päästä liikkumaan niin et sais pissattua johonki muualle ku alustalle :D On se niin ihana pakkaus :heart:

Antin yöt sujuu niin, et menee nukkumaan ennen kymmentä. Sit herää noin kahdentoista aikaan, seuraavan kerran neljältä, kuudelta, kahdeksalta ja sit valvotaan vajaa tunti ja nukutaan taas tunti. Usein kyl Antti herää ton kahdentoista ja neljänkin välissä kerran tai kaks \|O Arvatkaa vaan olenko kade teille muille, jotka saatte nukuttua hiukan paremmin. Hih! mut onneks kaikkeen tottuu :D

Ninnika ja Antti 9+2<br><br>

Niin se taas viikonloppu vierähti :whistle: Täälläkin tullee tuota lunta ihan pyryttämällä, mein poju on ihan innoissaan :D

Mein Eevi on kans käyny alalauteella hetken lämmittelemässä, tuo sauna-suositus koskee ihan kunnon löylyjä. Kyllähän esim. vauvauinnissakin käydään uinnin päälle vähän lämmittelemässä, ei sinne löylyyn olemaan vielä jäädä noin pienenä ;) Poika on ihan innokas saunoja, tosin ikääkin on jo 2v4kk =)

Tuosta esikosta vielä... Poika on vihdoin oppinut päiväkuivaksi =) =) :D Puolentunnin automatkatkin menee hyvin ilman vaippaa ja ulkonakin oli parituntia eikä vahinkoa tullu (tosin vaippa oli varuilta) Viime yönä heräs ekan kerran sanomaan, että haluaa pissalle ja aamulla oli ihan kuiva yövaippa =) Huh, alkaa helpottaa kovasti, kun on enää tää yks vaippahousu ;)

No juu, mie painelen päikkäreille :D

Ukkis ja Eevi 7+5 :D

Ninnika :LOL: ..joo hyvin varovasti suutani avaan (tai 10-sormijärjestelmää käytän :whistle: )

Valitettavasti tuo rokotuspolitiikkakaan ei ole kenenkään mielipiteistä kiinni vaan tutkimustuloksista joita on puolesta ja vastaan, siinä sitten vaan valinta tehtävä. Tosin harvoinhan kukan alkaa edes rokotuksia kyseenalaistaa, minäkin vasta äsken. Mutta ei sen enempää rokotuskeskustelua kun tuolla vauvalehden sivuilla tuli jo tarpeeks väännettyä!

Meidän neuvolatäti on muutenkin niin höpöhöpö-tyyppi että siltä en odota mihinkään asiaan saavani juuri oikeaa vastausta eli jos jotain kysyn, selvitän asiaa varmastimyös muualta :whistle:

Yhteistyössä