**ELOVAUVAT 2006**

Anna Karenina meille tuli kutsu myös rokote tutkimukseen, aivokalvon tulehdusta ja korvatulehdusta vastaan. Ei lähdetty mukaan syystä, että : mielestämme korvatulehdukset ovat rakenteesta kiinni ja tämä neumokokki bakteeri ei ole ainoa joka aivokalvon tulehdusta aiheuttaa. Muuten olen kyllä rokotusten kannattaja, nytkin otettiin tänään se rota-virus ripuli rokote, joka piti itse kustantaa.
Tv:ssä oli tullut ohjelmaa rokotuksista, siinä oli kerrottu miten rokotukset sisältävät elohopeaa, mutta sain juuri kuulla terveydenhoitajaksi opiskelevalta, että elohopean määrä on niin pieni, että saman määrän saa jopa normaali kala-ateriasta. Rokotteet ovat kuulemma erittäin tarkkaan ja pitkään valvottu, ennen kuin tulevat markkinoille. Minä luotan täysin siihen mitä meille neuvolan kautta tarjotaan, mutta toki voi aina kyseenalaistaa ja ottaa selvää...eikä pidä tuomita toisten valintoja :)

Meilläkin on Jonnen kädet löytäneet harson, isosiskon hiukset yms joita ihan selvästi viedään suuhun päin, ihanaa kun alkaa uutta oppimista tapahtumaan. Meillä ei vielä kääntyillä, liekö syynä se, kun poika on melkoinen "sylivauva" :whistle:
Meillä nukutaan omassa sängyssä, mutta aamulla "kellitään" aina vierekkäin ennen, kun ylös noustaan ;)

Heipsan, täten ilmoitan vaihtaneeni nikkiä! Eli ex-Vauvatoive on nyt SantaMaria. Ent nikki kun ei aikoihin enää toiminu jostain syystä ettei päässy kirjautuun ja sitä paitsi onhan se vauvan toivekin nyt täytetty :D

Täällä myös ensilumi satoi lauantai-aamuna, kivaa! Lapset teki heti lumiukon pihalle =) Tai itseasiassa kaks, isäukon ja Aaro-ukon =)

Aaro syö edelleen tiheästi, myös öisin mutta enpä enää jaksa edes laskea yöllä syöntivälejä, puolinukuksissa nostan ukon ekalla syötöllä viereen ja siihen yleensä jääpi loppuyöksi ja saa tissin suuhun heti kun alkaa ähistä. Eli käytännössä perhepetissä nukutaan meilläkin. sitten kun yösyönnit harvenee saa poika olla enemmän omassa sängyssään että minäkin saan nukutuksi ilman kolotuksia. Nyt vetelee autuaasti pihalla päiväunia jo kolmatta tuntia... hyvä on kun uni maistuu, poika on aina tyytyväisempi kun on nukkunut päivälläkin hyvin. tuli tuo kellon siirtokin hyvin, poika alkoi eilen yöunille kahdeksan jälkeen. alun alkujaan kun hän kukkui miltei puoleen yöhön eikä mamma niin kauan jaksa valvoa...

Meille tuli kans kutsu siihen rokotetutkimukseen mut ei me varmaankaan siihen osallistuta. Kuinka moni teistä osallistui diabetestutkimukseen sairaalassa? Me osallistuttiin eikä löytynyt diabetesgeeniä vaikka eihän se sitä tarkoita etteikö siihen voisi sairastua.

Mulla oli tänään lopputarkastus. Kaikki oli ok. Painoa sais lähteä vielä 3 kg niin olisin siinä mistä lähdettiin. Ehkäisyasia jäi mietityttämään. Th sanoi että ehkäisyrengasta on jotkut käyttäneet imetyksen aikana, mutta lääkäri oli sitä mieltä että sitä ei voi käyttää, ristiriitaista tietoa. No ne minipillerit mä sitten kuitenkin otin vaikka eipä mua noi pillerit innosta pätkääkään.

Meillä poika tarraa myös harsoon, mun hiuksiin jne mutta pidän sitä paremminkin refleksinä. Muuten ei tartu tavaroihin. Touhumatolla ei juuri viihdy vieläkään ja sitterissä vain jos sitä koko ajan jalalla hytkyttää. No ihana tota poikaa on sylissä pitää mutta välillä olis kiva kun sais jotain kotijuttujakin tehtyä.

Joo hyvään väliin tuli kellojen siirto. Meilläkin nukahdettiin eilen kahdeksalta tosin sit herättiinkin jo seitsemältä. Meillä poika nukkuu hyvin omassa sängyssä. Aamulla kun herää kuuden-seitsemän aikaan syömään jää hän mun viereen jatkamaan unia/touhottamaan. Viikonloppuna oltiin mummolassa käymässä ja siellä poika nukkui koko yön vieressä eikä omasta nukkumisesta meinannut tulla mitään.

Saunomisesta vielä sen verran että ei me siellä saunassa löylyä heitetä ja sauna on tosiaankin lämmin ei kuuma eikä siellä tosiaan olla kuin hetken aikaa lämmittelemässä. Mutta kukin tekee tavallaan. Meillä näin. Oma äitini on meidät vienyt myös samalla tavalla heti saunaan ja hengissä ollaan ja kaikki tykätään saunomisesta.

Mimmi78 + Alex 8+4

Moi!
Meidän "Toivo" muuttui nyt sitten virallisesti Mirkoksi.

2 kuukautis neuvola oli viime viikolla. Painoa Mirkolla oli 5860g ja pituutta 61 cm. Hyvin poika potristuu.

Nyt on vähä ollu mahavaivaa. Yleensä hänellä maha toimii joka päivä, mutta nyt viimeksi toimi perjantaina. Nyt siis odotetaan kakkaa kuin kuuta nousevaa. Neuvolaan tänään soitin ja sieltä kehotettiin antamaan duphalacia, saas nähä onko siitä apua.

Mirko kovasti jo juttelee ja hymyilee, nyttenkin katselee pehmokirjaa (norsun kuvaa) jokeltelee ja nauraa sille.

Yöunet on hyvin vaihtelevia. Useiten saa valvoa puolille öin ennen kuin nukahtaa. Perjantaina nukahti vasta puoli kahdelta yöllä. On luxusta, jos saa nukahtamaan ennen kymmentä. Yöllä syö 2-4 kertaa, riippuen monelta on nukahtanut.

Joku kirjoitti aiemmin kuukautisten alkamisesta ( en nyt muista nimimerkkiä). Minäkin toivoin, et menkat pysyisi pois, mutta ikävä kyllä ne taisi alkaa, vieläpä tasan 2 kuukautta synnytyksestä.

Nyt poitsu hermostuu tossa vieressä, joten lopettelen

Toivottaa Sasu ja Mirko 2kk

juksu06
Heips! :wave:

Anna Karenina: me osallistuttiin siiehen samaan rokotetutkimukseen. ensimmäinen piikki on jo otettu ja seuraava parin viikon päästä.

Mimmi78: täällä kans osallistuttiin diabetestutkimukseen, eikä geeniä löytyny.

Tuosta tarttumisesta. topiaksella ei oo enää se tarttuminen refleksi vaan kyllä se oikeesti tarttuu leluihin kun pistää eteen ja välillä ihan kaksin käsin! =) katsoin neuvolakortista, että itse oon oppinu sen 3 kk iässä ja topias nyt sitten 2,5kk iässä.

Kirjottelin aikasemmin tuosta topiaksen syömättömyydestä, niin ei se kyllä oo sitä että sillä ei ois nälkä, nimittäin sitten kun se lopulta syö niin huomaa, että nälkä sillä oli oikeesti! tänään söi aamulla 6.00 ja sit vasta seuraavan kerran 11.30. ei suostunu syömään ennen päikkäreitä vaan hirveä huuto, kun tissiä tarjosi. laitoin sit nukkuun ilman syömistä, ku yritin minta kertaa syöttää. sama juttu oli sitten seuraavalla kerralla. ihan selvästi ei halunnu syödä vaikka edellisestä kerrasta oli jo yli 5 tuntia. voisko se olla siitä, kun mulla yleensä tulee suihkuamalla, niin monesti menee henkeen, niin nyt sitten aina muistaa sen ja on päättänytkin olla syömättä. nimittäin ihan selvästi huomaa että ei halua :( tuntuu ihan hirveälle huudattaa, mutta pakkohan se on. voiko se oikeesti hylkiä tissiä, kun ei se kuitenkaan pullostakaan syö, että ei se sitäkään halua. mikähän sillä on? pitää kohta soittaa neuvolaan, jos jatkuu tälleen pitkään. kuumetta ei oo ja muuten ihan hyväntuulinen ja normaali.

meillä kellojen siirtäminen meni hyvin, nimittäin nukahti vähän jälkeen yhdeksän ja heräs kahdeksalta. tuolleen vois jatkuakin!

Onnittelut uusille nimensaaneille! :flower:

äiti & topias :heart:

äiti kolmelle
Kyllä meillä jokainen kolmesta lapsesta on "saunonut" heti syntymästään lähtien, kun sauna on aina ollut päällä, kun olen aatua kylvettänyt. Ei ihan kylmään saunaan ole kehdannut kylpemään mennä.

Menkkoja ei odotella täälläkään... Aiempien aikana on kyllä alkaneet jo ennen jälkitarkastusta :eek: , mutta nyt ei ole vielä kuulunut, vaikka on 2½ kk synnytyksestä :) . Toivotaan että pysyvät vielä poissa.

Hieman pitää hehkuttaa. B) Me lähdetään koko porukalla Teneriffalle helmikuussa!!! Hieman jännittää matkustaminen kolmen lapsen kanssa, mutta toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja kaksi viikkoa pärjätään ilman korvatulehduksia yms. Peukut pystyyn, ettei korvakierre ala ennen reissua eikä reissun aikana.

Muuten elämä on meillä vakiintunut ja rutiinit hoidetaan samaan tapaan joka päivä. Iltaisin mennään nukkumaan samaan tyyliin ja nyt nukutaan jopa yli 6 h ensimmäistä pätkää. Neuvola on seuraavan kerran vajaan kuukauden päästä, joten poju kerkiää kasvaa melko lailla.

Jouluakin jo odotellaan ja suurin osa lahjoista on jo suunniteltu ja hankittukin. Omat muksut vain ovat vielä vailla lahjoja... :xmas:

myy
En ole kirjoitellut usein, vaikka usein luenkin teidän kuulumisia. Meidän pojalla tuli lauantaina 2kk täyteen ja tänään käytiin neuvolassa. Mitat oli 6370g(4250g) ja 61,7cm(53cm) eli miehen mitoissa ollaan :D

Nimeksi poika sai viikko sitten Kaapo Elmeri.
Isosiskot(7v ja 6v) ovat todella innoissaan pikkuveljestä.

Yöt meillä nukutaan aika mukavasti, normaalisti 3-6h:n pätkissä ja syötön jälkeen nukahtaa nopeasti. Kahtena viimeisenä yönä nukkunut jopa 7h ja syötön jälkeen vielä 3h. Tällaiset unet kelpaavat jo äidillekin :whistle:

Päiväunet nukutaan ainoastaan vaunuissa, sisälle en saa Kaapoa nukkumaan, karjuu vaan. Ajoitus on kuitenkin tarkka pihalle mennessäkin, jos ei aio kärrätä vauvaa uneen. Päivällä nukutaan välillä 2*3-4h, välillä yhdet pitkät ja toiset lyhyet unet, ja joskus kahdet lyhyet unet ja sitten ilta karjutaan väsymystä :eek:

Mahavaivoja ei juurikaan enää ole. Rintamaidolla pääosin mennään, mutta satunnaisesti päivällä ja joka ilta tankkaus tehdään korvikkeella, kun ei maito riitä. Iltatankkauksella korviketta menee 170-250ml.

Nyt viihdytään jo jonkin aikaa yksinkin lattialla, kun aikaisemmin huuto alkoi heti. Päätä ei vielä kauaa jaksa kannatella, mutta yritystä on. Ei vielä tartu mihinkään eli enemmän katselulinjalla ollaan vielä =)

Mieheen menee ajoittain hermot, kun ei aina "muista" kuinka paljon hommia tämän pesueen ja huushollin pyörittämisessä on. Pitäis jättää päiväksi tai pariksi yksin kotiin lasten kanssa, niin ehkä muisti paranisi ;)

Myy ja Kaapo 2kk

Iltoja. Riina nukkuu ja minä se vaan täällä roikun :ashamed: .

Olipa kiva päivä. Riina oli toooosi hyvällä tuulella koko päivän ja nukahtikin unille tosi helposti. Näitä päiviä saisi olla enemmänkin.

Likka työnsi eilen illasta väsyneenä sormet silmäänsä ja tais tehdä tosi kipeetä kun huusi ihan hysteerisenä... No se meni ohi ja nukahti mut sit ku heräs ni ei avannukkaan ollenkaan silmiä :eek: . Toinen silmä tais olla niin kipee et ei pystyny avaamaan ollenkaan. Onnex meni sit muutamassa tunnissa ohi. Nyt naurattaa jälkikäteen kun olin jo terkkariin soittamassa et apua mitä mä teen kun mun lapsi ei avaa silmiään... :LOL: Varmaan hulluna oisvat pitäneet.. Minäkin muka sairaanhoitaja, mutta kun on omasta lapsesta kyse niin on jotenkin hirmu epävarma...

Meillä on alettu viihtyä tosi kivasti jo lattialla tai sitterissä. Helpottaa huomattavasti kun neidin voi välillä sylistä laskea. Ja telkkari on nyt in. Riina koittaa koko ajan tuijottaa vaan telkkua. Varsinkin nää voittopotit jne on kivoja kun niissä on aina punanen tausta... :LOL:

Täällä satoi tänään lunta ja näyttää sitä olevan vieläkin maassa. Meidän koirahan siitä vallan villiinty.. Olipa kiva lykätä vaunuja ja pidellä riekkuvaa koiraa...

Meilläkin mies on vähän sillä linjalla et kun mä oon kotona ni kyllä mä joudan kaiken tekee. Kehtas vielä tossa yx päivä sanoa et ihan hyvin sä voit joulun jälkeen töihin mennä sunnuntaisin... (mua kyseltiin jo..) Ja kun mä olin vakaasti aikonu olla koko ens vuoden kotona. Ehkä sit kesän jälkeen jotain muutamia vuoroja silloin tällöin tehdä.

Kissoista oli puhetta ni meillä on kaks kissaa ja ne on ollu ihan ok vauvan tultua, mut toi nuorempi on keksinyt ruveta varkaaksi... \|O Siis se varastaa ennen kaikkea tutit mut pienet sukat ja tumput kelpaa myös... Oikee termiitti...

Nyt menen laittamaan jotain suuhuni ja sit nukkumaan :wave:

Emppu & Riina 10+2

juksu06
kirjottelen vaan pikasesti, että laitoin Topiaksesta uudemman kuvan profiiliin. :heart: niin ja nyt iltapäivällä ja illalla tissi on maistunu. tais olla syynä syömättömyyteen se, että iskä oli ollu reissussa, ni ei ollu nähny sitä moneen päivään. pikkuinen kapinoitsija. mutta heti ku näki iskän, ni tissi kelpas ;) =) toivottavasti huomennakin kelpaa!

nyt nukkumaan...

Heissan!

Meillä on mennyt ihan mahdottomaksi kitinäksi ja huudoksi sekä päivät että illat, yöt sentään Pihla vielä nukkuu suht hyvin. Alunperin ajattelin että kyseessä on vaan rintaraivareita, mutta kun niitä on nyt jatkunut yli kk putkeen ja meno meni vaan pahemmaksi päivä päivältä, niin kävimme sitten loppujen lopuksi eilen lääkärissä. Eli meillä oli aika samanlaisia oireita kuin memmu silloin kuvaili: Pihla huutaa nälkäänsä, mutta ei huoli tissiä, kun loppujen lopuksi huolii, niin syö pari minuuttia tyytyväisenä, sitten alkaa taas huuto, syö taas hetken, taas huutoa jne. Vähän ajan päästä pitää nostaa kokonaan pois rinnalta pystyasentoon ja hetken päästä sama rumba. Tätä kestää n. 1/2-1h ennen kuin Pihla rauhoittuu syömään kunnolla. Ja tissi pitää saada suuhun juuri sillä sekunnilla kun neiti alkaa hamuilemaan, muuten se menee ohi ja kiukuttelu jatkuu. Hereillä ollessa ollan vaihtelevasti tyytyväisiä kanssa sellaisen 1/2-1h.

No lääkäri katsoi sitten korvat, mitkä oli onneksi terveet, meillä kun oli silloin sitä nuhaa. Mutta epäili että kyseessä on lievä takaisinvirtausongelma, ja se tekee Pihlan syömisen epämukavaksi ja niin vaikeaksi. Määräsi kokeeksi Primperania, en tiennyt itsekään että sitä käytetään pahoinvoinnin lisäksi myös juuri takaisinvirtausongelmiin. Eli sen kuulemma pitäisi "vahvistaa ruokatorven alempaa sulkijalihasta ja estää mahansisällön nousua ruokatorveen, samalla se nopeuttaa mahalaukun tyhjenemistä ohutsuoleen ja suolen sisällön kulkeutumista eteenpäin". 2 vkoa kokeillaan nyt sitä. Toivotaan että tästä nyt löytyisi apu meidän vaivaan, tässä rupee olemaan itse aika poikki tämän tilanteen takia. :'( jonkin verran meillä on vielä ilmavaivojakin, mutta ne näyttäisi onneksi olemaan helpottamaan päin.

Muuten Pihla on kyllä kasvanut ja kehittynyt aivan kauheasti, ja on oikea hurmurityttö :heart: Täälläkin ollaan kovasti yritetty metsästää hymykuvaa, mutta jostain syystä tuo meidän linssilude alkaa aina totisena ihmettelemään kameraa kun yrittää ottaa kuvaa. :D

Meillä myös telkkari on in, samoin Pihla tarrautuu kaikkeen kiinni: äidin paitaan, tissiin, hiuksiin, rättiin jne. leluihin ei kunnolla osaa vielä tarttua, mutta räpeltää helistintä silleen kahden käden välissä :LOL: samoin kovasti yrittää tavoitella jumppamatolla makoillessaan siinä roikkuvia leluja.

Meillä onkin sitten ensi viikolla se 3kk neuvola ja Pihla saa ekan piikin, äitiä jännittää :whistle: meillä ei ole tullut kutsua mihinkään rokotustutkimuksiin, oltais kyllä voitu osallistua :/

Nyt täytyy mennä tekemään vähän kotihommia kun neiti nukkuu tyytyväisenä ulkona. Ihanaa kun eilen satoi lunta! =)

Jandhe ja Pihla-Julia 11+5

Juksu, muistelinkin että te ootte johonkin myös menossa ja sama juttu oli. :) Tuskinpa mekään oltais tutkimukseen osallistuttu, ellei rokotusklinikka olisi kävelymatkan päässä (Jennylin matkaan viittaan).

Täällä etelässäkin sataa lunta! :xmas: Pitää kipaista varastoon pipoja etsimään.

Niin, me osallistuttiin myös siihen diabetestutkimukseen. Ei löytynyt onneksi geeniä!<br><br>

HEI pitkästä aikaa ja kovasti onnea kaikille nimensaaneille! :flower:
Kylläpä aika rientää. Tyttö on jo 2kk. Ristiäiset olivat jo viikkoja sitten ja nimeksi tuli Alma.
Alma on tosi kiltti vauva. Mahakipuja on jonkin verran, jonka vuoksi tyttö itkee välillä. Päätä nosteltiin 6 viikon ikäisenä ja samoihin aikoihin alkoi jokeltelu. Neuvolatäti oli oli ihmeissään nopeasta kehityksestä ja sanoi tytön kohta konttaavan. Kovasti Alma yrittääkin.
Eilen tyttö oppi koskettelemaan tavaroita ja nytkin mobiili saa kyytiä. On niin hassua, että tyttö kehittyy, kun on kotona kaksi koiraa (basset), jotka ovat vieläkin pennun tasolla (5v.ja 6v.) Koirat ovat ottaneet Alman hyvin vastaan. Tytön lelut tosin saa välillä kyytiä.
Yöt Alma nukkuu hyin. Ilta on tosin hieman hankalaa. Sylissä kyllä nukutaan, mutta heti kun laittaa sänkyyn alkaa huuto. Nukkumaan yritän laittaa klo 21, mutta usein onnistuu vasta 24, joskus myöhemminkin. Iltatankkaus on kovaa ja tissit onkin kovilla. Onneksi saan lypsettyä aamulla talteen. Alma herää aamulla klo 5 syömään ja sitten nukutaankin 10-11. Rytmi on mulle aika outo, kun olen aamuvirkku ja olenkin illalla ihan poikki.
Kauhulla ajattelin jo, että joudun kesästä alkaen töihin. Ei vaan oo varaa jäädä kotiin. Onneks mies jää kesäks hoitaa, mut kumminkin. Tässä olemme jo miettineet toisen tekemistä. Joskohan sitä joulun jälkeen aletaan odottelemaan.
Onko muuten muilla ongelmia ulkovaatteiden laitossa? Meillä Alma saa raivari -itkuja ja kun vaatteet on päällä, tyttö on lähes katatooninen, katsoo vaan tyhjyyteen ja on poissaolevan näkönen. Mä luulen, että tyttö on niin väsyny huutamisesta. VAI?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2006 klo 11:10 Anna Karenina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2006 klo 12:32 Emilyn kirjoitti:
Hui, miten joku uskaltaa osallistua rokotustutkimukseen?

Enempää en kommentoikaan kun on jo pskaa-niskaan kiintiö aikas kukkurallaan :whistle:
Uskalletaan hyvinkin.

Kukin tekee niin kuin parhaakseen näkee, eikö? ;)
Toki.. ajattelin vaan :)

Hei! :wave:

Neiti nukkuu ulkona vaunuissa tyytyväisenä, niin ehtii taas täälläkin piipahtaa... Menee talteen tämäkin päiväuniaika :ashamed:

Meillä tyttö suorastaan rakastaa pukemista ja riisumista. Tyytyväisenä kattelee ympärilleen ja hymyilee, kun ulkovaatteita puetaan. Nopea vaan täytyy olla, ettei toiselle ehdi tulla kuuma ;)

Meillekin tuli kutsu tuohon rokotetutkimukseen, mutta ei osallistuttu. Ja siihen diabetestutkimukseen osallistuttiin sairaalassa, geeniä ei löytynyt!

äiti kolmelle oli lähdössä matkalle pesueen kanssa... kateeksi käy... :ashamed: Matkakuume nostaa päätään ja postistakin tipahti uusi Aurinkomatkojen lomaopas \|O Pakkohan se ensi kesänä on jossakin käydä ennenkuin menen takaisin töihin ja tyttökin on jo vähän isompi!Kiva reissu teillä on varmaan tiedossa!!

Telkkari on meilläkin kova juttu! Pari kertaa on neiti suuttunutkin, kun olen kääntänyt sen päätä toiseen suuntaan!

Onnea kaikille nimen saaneille!! :flower:

Wilhelmiina & Emilia 8+6 :heart:

Ai niin, ei kukaan haluais tulla meille siivoamaan? \|O :whistle: Ei oikein jaksais, mutta pakko kai täällä jotain on tehdä... :kieh: plaaah...

Sasu

Meillä kans typy ei nykyään oikein innostu tuosta ulkovaatteiden pukemisesta :/ Siihen auttaakin sitten kun saa haalarin kiinni, tutti suuhun :) Tuttia ei otettu käyttöön ennenkuin tuntui että sille on todellinen tarve ja se olis yhtä huutoa usein ilman sitä tuttista =)

äiti kolmelle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2006 klo 13:25 wilhelmiina81 kirjoitti:
äiti kolmelle oli lähdössä matkalle pesueen kanssa... kateeksi käy... :ashamed: Matkakuume nostaa päätään ja postistakin tipahti uusi Aurinkomatkojen lomaopas \|O Pakkohan se ensi kesänä on jossakin käydä ennenkuin menen takaisin töihin ja tyttökin on jo vähän isompi!Kiva reissu teillä on varmaan tiedossa!!
Toivotaan että reissu sujuu hyvin. Minun työ kun on sellainen, että talvisaikaan on turha kuvitella kahden viikon lomille lähtevänsä, niin nyt sitten ajateltiin kun mies pitää talvilomansa ja viikon isyyslomakin säästettiin, jotta päästään kerrankin yhdessä nauttimaan kahden viikon ulkomaan matkasta. Yleensä hiihtoloma ja syyslomaviikoilla matkatkin on lisäksi huomattavasti kalliimmat kuin talvella/syksyllä muuten.. Rintareppuakin harjoitellaan päivittäin, jotta viihtyisi siirtymäajat siinä ja tarvittaessa osaisi nukkuakin siinä pätkiä. =)

Heini79
Anna K: Meillekin tuli kutsu siihen rokotejuttuun. Muuten olisi varmaan mekin osallistuttu, mutta olisi pitänyt ajella 40km päähän rokotteita ottamaan, joten se sitten jäi.

Tänne ei muuten ihmeempää. Osku kannattelee jo tosi komeasti päätään mahalla ollessaan ja sitten mahaltaan kellahtaa selälle. Ei se vielä mitään kääntymistä mielestäni ole, kun pää vaan painaa liikaa :). Kovat halut lähteä liikkeelle mahalla ollessaan myöskin. Viime yönä nukkuin ensimmäisen kerran niinkin pitkän pätkän kuin 6,5 tuntia.

Ulkona ihan kamala lumimyräkkä..välillä tuntuu kuin katto lähtisi lentoon. No, toivottavasti ei tuosta enää pahene! Ja toivottavasti sähköt pysyy, valot nyt välillä tässä vilkuttelee.

Lunta tuiskuttaa täälläkin tosi lupaavasti... kyllä etelänloma piristäisi mieltä...

Meilläkin on ulkovaatteiden pukeminen melkoista huutoa ja nykyisin olen suosiolla pukenut tytön sylissä. Siinä se menee jotenkin huomaamatta. Ja sit vaunuihin ja tutti suuhun. Meillä kun oli tuo tutti lakko (joka on onneksi melkein ohi) niin silloin ulos lähtö oli tosi hankalaa.

Mekin oltais mieluusti osallistuttu tutkimuksiin, mutta ei oo kutsua tullut...

Pitänee taas mennä

Emppu & Riina 10+3

ps. Profiilissa uusi hamsteri virnistys... :heart: pikku pulloposki :heart: :heart: <br><br>

Jandhe, lähetän sulle :hug: ! Tiedän, ei ole mukavaa. Toivottavasti teidän pikkuisella kivut ja huudot hellittää. Meillä ei päivisin enää itketä niin paljoa, et varmasti on apua hoidoista ollut. Ajattelin kuintenkin vielä kysäistä asiasta ensi viikolla 3 kk:n lääkärineuvolassa.

Oon vissiin sitten käsittänyt sen sauna-asian väärin :\|

Nyt tv:n ääreen, Salkkarit alkaa pian. Mummo hössöttää Elsan kanssa :D

Heippatirallaa kaikille :)

Meillä menee melko hyvin. Johan kääntyilee pienellä avustuksella selältä vatsalleen, ryömii eteenpäin kun jalkapohjia tukee niin, että pääsee potkuttelemaan, tartutaan milloin mistäkin kiinni, nauretaan ", jutellaan, kiukutellaan ja itketään ym :kieh:

Meilläkin tuo ulkovaatteiden pukeminen tuottaa tuskaa, kiujuttelua. Ja kun ulkovaatteet on päällä niin heti pitää päästä ulos. Muuten tulee :saint: esille :kieh: Ulkon sitten viihdytäänkin, varsinkin sylissä katsellen maisemia ja tänään ihmetellen lunta :)

Saunassa olemme käynneet aina 1viikon iästä alkaen. Voi sitä autuutta kun pääsee tissutelemaan saunan ala lauteilla ja ilman vaatteita olematta kylmä =) Johan onkin oikea saunamies, sananvarsinaisessa merkityksessä :)

Soseita menee vellillä lantrattuna jo purkillinen, tisumaitoja unohtamatta. Masuvaivat ovat onneksi jo historiaa...Eikä onneksi soseista tahi velleistä ole tullut oireita :) Ja kakka on jo ison pojan kakkaa ei enää sinappia :$

Yöt nukutaan yleens yhellä syötöllä ja unet alkavat siinä yheltätoista ja aamulla heräillään sitten kokonaan seitsämän-yhdeksän välillä.

ensi vikolla olis 3kk neuvola. Siitä sitten laitetaan kuulumisia.

Jaksamisia ja iloisen herkkiä hetkiä vauveleiden kera
t.elomamma ja Johan

Heipsan :wave:

Meillä on ollu jo useampi "kuiva" yö Eevin kanssa =) eli ei ole puklaillu syötön jälkeen vaan on nukkunut hyvin :D No tänään otin ekan gefilusjugurtin sitten 2 viikkoon, katotaan onko sillä vaikutusta. Viikonlopun aikana tuo Eevin puklailu on radikaalisti vähentynyt, joten jotain hyötyä äipän diettailusta on ollu tai sit vaan joku ihme käynyt.

No kakka-asia on ennallaan eli joku kuitenkin vielä suolistoa ärsyttää, ja huomenna sit mennään verikokeisiin jossa katotaan allergiavasta-aineet maitoon ja viljoihin. Sitten äippä joutuukin pumppaamaan maidot tissistä pois, kun Eeville aloitetaan kokeeksi Almiron pepti-korvike. Katotaan alkaako masuvaivat sillä helpottaa. Vielä en tiiä miten pitkään korviketta kokeillaan, huomenna olen asiassa viisaampi :whistle:

Harmittaa vaan, kun ei sit voi imettää :ashamed: Muuten meilläkin on ollut tuota raivaria tissillä, eli ens huudetaan pitkään ennekun rauhottuu syömään ja parin minuutin päästä alkaa huuto ja on nostettava hetkeks pois :/ Taitaa käydä jotenkin kipeetä hällä tai sit just tuo maito vaan suihkuaa liian kovasti suuhun.

Kävin tänään hierojalla, ihanaa oli olla 1½-tuntia hoidettavana =) No niska-hartiaseutu on niiiiiiin jumissa, ettei tosta vielä apua ollu. Vaatii vielä muutamat kerrat ennenkun nää jumitukset aukeaa :whistle: Inhottava jomotus ja kihelmöinti on tuossa vasemmalla puolen niskaa ja hartiaa \|O

Jotain piti kommentoiman aiempia juttuja, mut pää on niin jumissa etten muista mikä se oli :eek:

Huomenna olen viisaampi tosta korvike-jutusta, mut ONKOS kellään ollu tota kyseistä korviketta kokeilussa????

Ai juu, nyt tuli mieleen... äiti kolmelle me lähetään tammikuun lopulla viikoksi Teneriffalle =) tosin vaan viikoksi. Mie varasin reissun jo kesäkuun alussa, kun ajattelin että kaamosta on pakko päästä pakoon :D Me ei olla koskaan aiemmin oltu talvella etelässä, aina syksylä ja miulle tää on eka kerta Kanarialle. Mies on joskus poikasena käyny. Me mennään Puerto de la Cruziin, jos jollain on kokemusta paikasta niin vinkkejä otetaan vastaan =)

Esikko on mummilla yökylässä, joten me ollaan ihan kolmistaan. Vähän on liian hiljaista, kun poju ei ole härräämässä :ashamed:

Ukkis ja Eevi 7+6 :D

Huomenta!

Meillä olikin eilen melkoinen huutokonsertti kun pääsi tyttö ihan yliväsyneeksi. Kun nukahti mun olkapäälle ja siitä yritin laskea vaunuihin, niin eipäs vaan unta enää jatkanutkaan \|O Eikä alkanut nukkumaan enää vaikka mitä yritettiin. Tuli valvottua ihan liian pitkään... Pakko oli sitten yöunille nukuttaa jo klo 20, kun sänkyyn tissille nukahtaa melkein heti. Ja niin kävi nytkin.
Heijastui tuo huono ilta vielä yöuniinkin ja koko yön tyttö heräili äheltämään ja tissiä lutkuttamaan 1-2h välein :headwall:
Sitten aamulla oli oikea auringonpaiste klo 7 :heart:

Tänään sitten pidetäänkin rytmistä tiukemmin kiinni, ettei noin pääse enää tapahtumaan uudelleen :whistle: Kyllä se muodostunut rytmi ja päivärutiinit ovat vain tärkeitä!

Nyt Emilia kuitenkin on kauneusunillaan, niin taidan mennä aloittamaan kotihommia heti aamusta... :wave:

Kohta alkaa jouluhössötys... :eek:
Missäs muuten meinaatte joulua viettää? Me käydään aattona molemmissa mummoloissa, kun asuvat onneksi samalla paikkakunnalla ;) Ja varmaan jäädään sitten yöksi toiseen mummolaan.

No, nyt pitää mennä...

Wilhelmiina & Emilia 9+1 :heart:

Moi vaan täältäkin pitkästä aikaa :wave:
Olen muutaman kerran kirjoitellut tänne pitkätkin tarinat mut ne on vaan sit hävinnyt taivaantuuliin :headwall:
Meillä Aaro kasvaa kovaa vauhtia, tänään punnitsin hänet omalla vaakalla ja se näytti huimat 7,7kg :eek: :whistle: ja ikää on vasta 2kk. Ja ihan pelkällä tissimaidolla on oltu :) voinkohan imettää liikaa :snotty: Isoveikkakin oli "iso" vauva mut hän sentäs painoa 7,7kg vasta 3kk ikäisenä.
Aaro on kyl tosi hyvän tuulinen ja nukkuukin ihan suht hyvin. Illalla nukahtaa kymmeneen mennessä omaan sänkyyn ja herää syömään sit klo 12-03 välillä ekan kerran ja jää siitä sit viereeni nukkumaan ja loppuyö sit tisutellaankin useammin mut vähän kerrallaan. Yhdet pitkät päikkärit nukkuu ulkona iltapäivällä (3-5tuntia) ja muulloin torkutaan pieniä nokosia.
Ekat kyyneleetkin tuli tuossa yks päivä kun isoveikan pää kolahti Aaron otsaan :'(
Täällä on satanut lunta ja sataa edelleen ihan kauheasti :xmas: Mies on kolaamassa pihaa ja mie vaan istun koneella :whistle:
Nyt kyl pitää rueta lukemaan esikolle kirjaa.
t:vilivilpertti ja Aaro 2kk

Yhteistyössä