**ELOVAUVAT 2006**

Pikaisesti kuulumisia 3kk neuvolasta:

Lucas sai nyt siis ekan piikin. Mies piti poitsua sylissä ja mä seisoin vähän kauempana ja kattelin muualle. Mulla meinas itku tulla ku kauhistutti niin kovasti (piikkikammoinen kun olen.. :ashamed: ) Lucas itki vähän aikaa piikin laittamisen jälkeen, lähinnä sellaista "harmittaa kovasti"-itkua.

Pituutta poitsulla nyt 62,5cm eli keskikäyrän yläpuolella mennään. Paino menee miinus-käyrällä; 5710g. Eli edelleen pitkä ja hoikka poika! Niin ja "pipo" on 40,5cm.

-Liinos ja Lucas (kahden päivän päästä tasan 3kk)

Hei!

Pitkästä aikaa ehtii tännekin jotain kirjoitella. Luukas sen kuin kasvaa ja posket leveää. Ens viikolla olis 3kk neuvola ja myös nuo jatkotutkimukset tuon pissu tulehduksen vuoksi. Toivottavasti ei mitään löydy niin saa lopettaa tuon estolääkityksen. On vähän pojan masu ollu kuralla.

Aloittelin tuossa pariviikkoa sitten uudelleen nuo jekovitit ja näyttäis paremmin sopivan pojalle kuin silloin aluksi. Nyt menee jo 4tippaa. Viidennenkin periaatteessa olis voinut jo laittaa, mutta kun menee tuota korviketta jonkin verran niin taidan pitää siinä nyt hetken aikaa. Ilmavaivaa on kyllä, mutta niitä tulee muutenkin.

Meille ei ole tullut kutsua mihinkään rokotus tutkimuksiin. Tai en ole ainakaan huomannut. :whistle:

Meillä tuo miesväki nukkuu, isomies tuossa sohvalla ja tuo pikkumies vaunuissa. Meillä Luukas ottaa päivässä n. kolmet päikkärit aamupäivällä, iltapäivällä ja näin alkuillasta. Viimeistään klo23 nukahtaa yöunille. SItten se nukkuu tuonne n.04 asti ja sen jälkeen heräillään syömään n. tunnin välein ja sekös kiristää äiteen pantaa. Siis väsyttää aivan mielettömästi. :ashamed: \|O Päivälläkin poika syö todella usein, vaikka annan tuota Nanniakin. EN tiedä pitääkö lisätä tuota korvikkeen määrää päivässä vai pitääkö kohta alkaa antaa jotain kiinteämpää. Musta tuntuu, että tuota tissimaitoakin (tuossa luki aluksi että sissimaitoa =D)
riittää ihan mukavasti, jopa lypsettäväksi asti siltikin on menny päivässä vähintään kaksi purkkia Nannia. Korkeintaan on mennyt se 600ml. Jos noita syöntivälejä alkaa oikein miettimään niin meillä on aivan erikoista jos päivällä on syönneissä kahden tunnin väli. Pitää varmaan vain antaa imetyksen päälle enemmän korviketta. Nyt menee noin 40ml-120ml...riippuu ihan tilanteesta. Joka tissityksen päälle en edes anna korviketta... tuntuu tosiaan että meillä syödään taas koko päivä niin kuin silloin aluksi...onkohan nyt joku tiheän syömisen kausi uudestaan. Vieläkö niitä tässä iässä tulee? :/ :ashamed: :whistle: :) :D Ihan ulkona.

Pikkusen on muuten ollu kylmä päivä tänään. Tai ei pakkasta ole ollu kuin 6-7, mutta tuo tuuli tekee tuosta pakkasesta paljon purevamman. Meillä poika on vaunuillessa jo toppapuvussa ja makuupussissa. Tyytyväisenä nukkuu, joten ei vissiin kuumakaan ole. Alle en ole laittanut hirveästi ylimääräistä. Vaunun luukun edessä on harso, jottei pakkanen pure naamaa hirveästi. Varmaan kyllä piisais villapuku ja tuo äitiyspakkauksen vanupuku, mutta kun sitten kuitenkin pelkää, että raasulle tulee kylmä... Mitä te olette lähipäivinä pukenut vauvan päälle... ja mitä on ollu lämpötilat? Mietin vain, että mitäs sitten keskitalven pakkasilla pukee kun nytkin on jo noin paljon vaatetta.

Voi vitjat kun pitäis vielä kauppaankin lähteä, mutta kun ei jaksais. \|O

Kivoja nimiä saaneet vauvat! Ja ihania kuvia profiileissa. Itse en edes muista mikä omassa profiilissa on. Pitää käydä katsomassa ja tarvittaessa päivittää.

Mitähän kaikkea mun piti kommentoida... ei muista. Pitää lukea uudelleen vissiin nuo lähipäivien kirjoitukset, mulla on ihan selvä imetysdementia.

Lellu ja Luukas

Memmu kiva kuulla että Elsalla on olo helpottanut. Vielä en viitsi kauheasti hehkuttaa, mutta meillä on mennyt eilen ja tänään syömiset ihan eri lailla kuin ennen, tänäänkin ilta meni täysin ilman kiukuttelua, ja se on ihan ennenkuulumatonta Toivottavasti jatkuisi samaan malliin!

Lellu täällä on ollut pakkasta vain 1-3 astetta, mutta tuuli on tosi pureva. Samalla lailla olen Pihlan pukenut päiväunille vaunuihin, eli sisävaatteitten päälle toppapuku ja sitten äp:n makuupussiin. ja ihan sopivasti on ollut päällä. Mietin myös että mitenköhän sitten toppaudutaan paukkupakkasille :whistle:

Pakko sanoa että aivan ihanat posket teidän Riinalla Emppu :D muillakin ihania kuvia profiileissa!

Onko teillä muilla ilmaantunut vierastamista? Ihan kuin muistelisin että joku joskus mainitsi sellaisesta... :/ Meillä nimittäin Pihla alkanut vierastamaan ihan hirveästi yhtäkkiä, kenenkään muun kuin äidin tai iskän syli ei kelpaa, vaan alkaa ihan hysteerinen huuto. Tuli taas tänään todistettua mummolassa, vaikka sielläkin käydään aika usein... Äitin sylistä on kyllä kiva katsella muita ja naureskellakin :kieh: No toivottavasti on ohimenevää laatua...

Jandhe ja Pihla-Julia 12vkoa tasan :heart:

Jandhe - meillä vierastetaan myös... Isi on nyt jo ihan ok, mut muut onkin sitten hiiirveitä.... Joo ja äitin sylistä voi kyllä kattella mut kauhee huuto tulee jos jonkun muun syliin joutuu.. Tuntuu hassulta, et noin pienellä voi jo tommosta olla....

Siis aivan karmeen kylmää ulkona... Vaikka mittari näyttää ton -3 ni tuntuu tuulen kanssa -20:ltä... Riinalle oon ulos pukenu sisävaatteiden päälle gollegetakin ja vuorillisen fleecehaalarin. Ja sit makuupussiin ja vielä fleecepeitto päälle. Ihan hyvin on pärjänny vielä. Oon tietoisesti yrittäny vähän lykätä toppahaalarin käyttöön ottoa et pärjättäis sit vähän kylmemmälläkin... Neiti on onnex tosi kuumaverinen. Toisin kun äitinsä...

Syöttövälit on meilläkin sen max 2h päivällä yöllä sit onnex vähän pidempiä. Tissimaidolla mennään taas ihan hyvin kunhan sitä on vaan heti saatavilla kun nälkä iskee. Sillain on helpottanu et enää tissillä ei viihdytä kuin n. 10 min kun ennen meni 1/2h-1h... Mut sen oon jo oppinu, et huomenna asiat voi olla taas ihan toisin...

Mitä te puuhaatte päivisin pienten kanssa? Kun tuntuu et alkaa olla tekemiset vähän vähissä.. Samat lelut on katteltu ja jumppamatolle kyytiä annettu, mut jotenkin ne ei jaksa enää niin kiinnostaa. Meil on ollu vähän tylsiä iltoja kun mieskin on illat töissä... Ulkoilu ei näillä keleillä oo kauheen mieleistä...

Tänään kuvailin Riinaa joulukortteja varten. Neiti on yhtä hymyä kun kameran näkee... Huomenna aattelin et vois yrittää askarrella isukille kortin isänpäiväksi.

Tulipahan taas tekstiä... Nyt poistun...

Emppu & Riina 10+4

Hei kaikille!
Noista ulkoiluista ja minkäverran vaatetta päälle, niin minä olen pukenut näin:
Lauhalla kelillä sisävaatteet+ äp-tumput&sukat&kypärämyssy, villapuku, äp-vanupuku&äp-makuupussi+harso vaununsuulle.

Toissapäivänä oli aamusta -18, mutta lauhtui iltapäiväksi purevaan -12 asteeseen, jolloin kävin vaunutellen hakemassa isosiskon hoidosta.

Matkaa 1,5km yhteen suuntaan ja vaunuihin puin poitsulle sisävaatteiden (paita&puolipotkarit) lisäksi; äp tumput&sukat&kypärämyssy. Villapuku, äp-vanupuku, äp-haalarit ja vielä äp-makuupussi. Vaununsuulle harso ja sadesuoja koko komeuden yli.
Perillä 25min. lumessa taaperrettuani lämpömittari näytti vaunuissa +10.
Kun vihdoin oltiin takaisin kotona, oli enää +4, mutta tosilämmin poika löytyi kaikkien kerrosten alta, joten varmaan olis kestäny jättää jotain pois välistä. Mutta parempi tietenkin niin, että on kuuma kuin että jäätyisi.

Vielä eilisestä rokotuksesta..
Lucas sai sen piikin vähän ennen klo16 ja nukahti kun lähdettiin neuvolasta. Mentiin käymään kaupassa ja poitsu heräs ennen viittä kun viel oltiin kaupassa. Sit kun tultiin kotiin niin Lucas oli ihan pirteä ja iloinen, leikki iskän kanssa sillä aikaa kun mä netteilin. 19 aikoihin huomasin et poitsu alkaa olla väsy, mut aattelin et on ihan normaalia kun yleensä jaksaa olla pari tuntia kerralla hereillä. Otin pojan sohvalle mun syliin ja hän nukahti parissa minuutissa ilman "unitissiä" (enpä muista et ois aikaisemmin nukahtanut yhtä nopeesti!).
Lucas nukkui mun sylissä n.40min. Kun heräsi niin itki tosi kovasti, sellasta itkua ei oo aikaisemmin ollu. Kuumetta ei mitattu, mutta Lucas oli niin lämmin et tais pienellä kuumetta olla. Laitettiin sitten suppo ja tissiä saatua poitsu nukahti uudestaan mun syliin.
Koko illan Lucas sit köllötteli sohvalla joko mun tai iskän sylissä. Oli reppana niin poikki et välillä kun heräs vähäksi aikaa niin ei jaksanut muuta tehdä kuin äidin ja iskän naamaa tuijottaa. Ei siis huitonut käsillä niin kuin normaalisti hereillä ollessa eikä jutellut ollenkaan. Tuijotti vaan.

Tänään aamulla kuuden jälkeen Lucas olikin sit taas oma ittensä . Kovasti jutteli ja nauroi iskälle kun iskä vaihtoi poitsun vaipan ennen töihin lähtöä. Sit mä ja poitsu jatkettiin unia, niin ku aina. Normaalisti herätään ysin jälkeen mutta tänään heräsin kasilta siihen et Lucas huitoi mua käsillä naamaan ja jutteli ja nauroi kovasti =) :heart:

Muutenkin oli poitsulla tosi hyvä aamu! Nyt on päikkäreillä ja mietin et joudunkohan supon laittaa sit kun Lucas herää. On nimittäin unissaan itkenyt tosi paljon ja välillä herännytkin itkuun.

Lellu:kuulostaa tutulta.. aikaisemmin Lucas söi päivällä 2-4tunnin välein ja yöllä nukkui 5-6tunnin pätkän ennen kuin heräsi syömään ja söi vaan kerran yössä. Mutta nyt on kohta pari viikkoa syönyt 1-2 tunnin välein päivällä ja yöllä!! :headwall: No saattaa välillä olla syömättä 3-4tuntia, mutta enimmäkseen syö 1-2tunnin välein. Neuvolassa sanottiin eilen et voisin koittaa antaa ainakin iltaisin päälle vähän korviketta, jos yösyömiset sit vähentyis..

-Liinos ja Lucas

Ai niin.. matkakuumeesta kun on täällä ollut juttua niin ihan pakko viel kertoa et matkakuume on täälläkin kova ja siihen on onneks tulossa helpotusta :D Tosin vasta keväällä, lähdetään viikoksi Kreetalle B)

Ihania lomamatkoja teillä joillain tiedossa..on mukava, kun on jotain mitä odottaa :)

Eilen tuli todettua, että meillä ei tykätä nukkua päikkäreitä sisällä. Aamulla lähdettiin pojan kanssa vaunuilla neuvolaan(yleensä heräillään vasta klo 9) ja kun Jonne otti siihen aikaan lumituiskussa tunnin unet, niin ajattelin että saa nukkua päivällä sitten sisällä...mutta poika olikin erimieltä ja 1 puolen tunnin tirsat tuli nukuttua koko päivän aikana. Jonne oli niin kiukkuinen ja väsynyt, että lähdettiin kauppareissulle pariksi tunniksi viiden aikoihin tasaamaan unitarvetta. Poikahan nukahti samantien pukemisen jälkeen turvaistuimeen :/

Tällaisessa -5 asteen pakkasessa on pojalla vaunuissa päällä : body, kalsarit, gollegepuku, lapaset, tossut, kypärämyssy, puuvillapipo, fleecepuku ja makuupussiin. Nyt kun käy vielä kylmä tuuli, niin laitoin makuupussin päälle ohuen neulepeiton. Vaunut meillä on muutenkin sellaiset suojaiset, kun on erillinen vaununkoppa.

Lueskelin, että joillakin jo kääntyillään vatsalleen..ei meillä vielä..liekö syynä, kun viihtyisi vain sylissä ja mahdollisimman pystyasennossa muutenkin :whistle:

Liinos mekin ollaan lähdössä keväällä Kreetalle, toukokuussa :D matkaa ei olla vielä varattu mutta varmaan pitäisi piakkoin kun ne on tullut jo myyntiin. Me ollaan mietitty Plataniasta...

Olipas ihana herätä aamulla Pihlan jutteluun, siellä se höpötteli yksin omassa sängyssä ja kun nousin katsomaan niin väläytti äidille oikein hangonkeksi -hymyn :heart:

Liinos pikaisesti
Jandhe , meillä oli vaihtoehtoina Platanias ja Agia Marina (jotka on siis ihan vierekkäin). Agia Marinaan päädyttiin, lähinnä hotellin takia. Toukokuun puolessa välissä on lähtö! Ties vaikka oltais samoihin aikoihin ja samassa paikassa reissussa. Niin ja kannattaa joo alkaa varailee et saa sen lähdön ja hotellin minkä haluaa..! Me varattiin viime viikolla kun matkat tuli myytiin. Jo sillon oli hotelleissa ja lähtöpäivissä mitä mietittiin osa loppuunmyytyy tai muutama huone jäljellä.

Pikaisesti kuulumisia, Tänään oli neidin 2 kk neuvola. Pituutta oli nyt 56 senttiä ja painoa 4930g. 3 viikossa oli tullut 2 senttiä pituutta ja 900 grammaa painoa lisää, että hyvin kasvetaan pelkällä rintamaidolla.
Menikin sitten suoraan päikkäreille parvekkeelle kun sieltä tultiin ja on nyt nukkunut jo 3 ja puol tuntia. Se määrä on täälläpäin kyllä tosi luksusta. Nyt kyllä on hyvä että on nukkunutkin kun tarvitsee järjestellä ristiäisiä..
mutta nyt käy kutsu huuto :wave:
eeve ja emppu 7+4

Pikaisesti...
Laitoin meidän pikkuherrasta uuden kuvan... Tuos kuvas taitaa ikää olla melko tasan 2kk!

Me saadaan olla tänään Antin kanssa ihan kahdestaan ku avokki menee töiden jälkeen saunailtaan ja tulee vasta huomenna takas... Nyt mulla on niinkin iso ongelma kuin et mitä herkkuja käyn itselleni kaupasta ostamassa :LOL:

Käy kateeks teitä ulkomaille lähtijöitä mut ehkä meki joskus päästään B) Toivottavasti teillä kaikilla matka onnistuu ja lapset pysyy terveinä!

Antti herää

:wave:

Ninnika ja antti

Hei :wave:

Hui, täällähän on hiljaista... :eek:

Mekin tuossa vietettiin pari päivää Emilian kanssa kahdestaan kun mies oli työn vuoksi poissa. Ihan kivasti meni aika ja tosiaan niitä herkkuja tyhjentelin kaapeista melko ahkerasti... :whistle: :ashamed:

Emppu:meillä ihmetellään niitä samoja muutamia helistimiä ja leluja mitä on, ja leikkikaaren alla tytteli viihtyy hetken aikaa, laulellaan ja naureskellaan, "seurustellaan", käydään vaunuttelemassa (vaikka ei pakkasella kovin innostakaan...), tehdään kotitöitä jne. Ei mitään ihmeempää, mutta siinähän se aika kuluu itsekseen. Muskariin mennään sitten vuoden alusta, jos mahdutaan mukaan. Toki tapaillaan myös kavereita aina silloin tällöin!

Soittelin tuossa tallillekin, jos mahtuisi tunneille taas mukaan. Jälkitarkastuksessa kaikki oli ok, niin pikkuhiljaa uskallan ratsastustakin taas aloitella! :) Tosin melkein alustahan sitä pitää taas aloittaa, kun kauan en ehtinyt uutta lajia harrastaakaan ennen raskautta...

Neiti heräilee ja nyt kuuluikin sellainen pörähdys vaunuista, että parempi mennä heti vaipanvaihtoon... :eek: :D

Wilhelmiina & Emilia 9+2 :heart:

Talvista viikonloppua tulin toivottelemaan =)

Meitin korvikekokeilu loppui tällä erää lyhyeen, kun tytsi alkoi puklailla korviketta ihan antaumuksella :/ Soittelin polille, ja antoivat luvan imettää. Pidän vielä maidottoman ja viljattoman dieetin ens viikon keskiviikkoon jolloin saadaan verikokeiden tulokset.

Eilen selvittelin netistä lääkelaitoksen sivuilta, mitä miun syömistä antibiooteista sanotaan. Selvisi sitten, että Trikozol-kuurin aikana pitäis olla imettämättä :eek: Ja Kefexin-kuuri saattaa aiheuttaa vauvalle allergiareaktioita :kieh: Mie vielä tiukkasin sillon sairaalassa, että voihan kuurien aikana imettää turvallsesti, niin luvan antoivat. Hittolainen miten nyt ärsyttää :kieh: :kieh:

Juttelin ehkäisyneuvolan terkkarin kans tästä mein Eevin masujutuista, niin hän oli lastenlääkäriltä kuullut, että monet antibiootit poistuu todella hitaasti vauvan elimistöstä, jopa 3-4kk kuurin loputtua voi vielä vauva oireilla :\| Niin ja ton Trikozolin tiedoissa sanottiin, että sen eliminaatio alle 8viikkoisen vauvan elimistöstä on todella hidasta kun maksa ei pysty sitä vielä kunnolla käsittelemään.

Mie olen vakaasti sitä mieltä nyt, että Eevin masuvaivat ja kumma kakka on ihan noiden antibioottien aiheuttamia. Toivotaan, että olen oikeassa eikä mitään allergioita ilmenis :whistle:

No juu, tulipahan avauduttua mutta kun ÄRSYTTÄÄ lääkäreiden välinpitämättömyys :kieh: \|O

Kaikesta huolimatta, mukavaa talvista viikonloppua =)

Ukkis ja Eevi 8+2 :D :heart:

P.S. Liinos ja Jandhe Myö oltiin viime vuoden syksyllä Kreetalla Malemessa, joka on n.15km päässä Platananiaksesta. Tykättiin todella paljon paikasta =) Käytiin päiväseltään parina päivänä Plataniaksessa ja Agia Marinassa, ne on aikas vilkkaita paikkoja verrattuna rauhalliseen Malemen alueeseen. Mukavaa lomaa,ja käykäähän myös Haniassa, sen venetsialainen satama on ihan hieno ja mielenkiintoinen kauppahalli on nähtävä ;) <br><br>

Vihdoinkin Ronja nukahti päikkäreille! ollu koko iltapäivä kitinää kun ei ole malttanu nukahtaa. vaunuttelemassa käytiin, mutta heti heräs ku vaunut pysähty ja en kyllä kauheen pitkään niitä tuolla umpihangessa jaksa lykkiä. Käyn kumminki mielummin tollasella peltotiellä kävelyllä, niin voi pitää koirat irti.

Mulla ei ole kyllä tekemisen puute päässy vaivaamaan. meillä on niin paljon noita elukoita hoidettavana, että tekeminen ei kesken lopu ja opiskellakin oon vähän yrittäny. siivoamistakin riittää kun on 2 koiraa ja 2 kissaa.

Meille ei ole tullu kutsua mihinkään rokotetutkimuksiin, eikä meillä ollu sairaalassa mitään diabetes tutkimusta...onkohan vaan osassa sairaaloista.

Aurinkoista viikonloppua kaikille :wave:

Heffalump ja Ronja

Sanna-mamma
Neuvola kuulumiset vaan laitan, kun muuta ei nyt kerkeä. =) Siis tänään oli 3kk neuvola ja piikki saatiin! Vähän harmitti, kun piikki laitettiin, mutta operaation jälkeen heti hymyiltiin tosi leveesti neuvolatätille. :LOL: Saa nähdä tuleeko mitään kärtyisyyttä, kuumetta tms. Toivottavasti ei. :\| Supot odottaa kaapissa. :D Niin ja pituutta oli 64cm (synt. 51.5cm) ja painoa 6070g (synt. 4020g) ja pipo 40.3cm (synt. 35.5). :heart: Hoikka poika... =) Mutta niin syötävän suloinen :heart: :p :D *potee jälleen vauvakuumetta* :ashamed: :whistle: (ukko ei :LOL: :kieh: )
No, mutta nyt mentävä perheen pariin touhuamaan. =)

Sanna-mamma ja Eetu kahta päivää vaille 3kk :heart:

heippati pitkästä aikaa!

Nyt on muutto takana ja totutellaan omakotielämään. Paljon on vielä laitettavaa mutta vähitellen tää rupee näyttään asuttavalle. Lumitöihinkin pääsi heti alkuunsa =)

En jaksanut vielä lukee kaikkia viestejä, osan sieltä täältä. Rokotetukimukseen tuli kutsu meillekin, mutta ei tällä kertaa lähdetty mukaan. esikoisen kanssa oltiin vuosi sitten kesällä MPR+ vesirokko-rokotustutkimuksessa.

Mä oon nyt parina iltana antanut Veetille maissivelliä, kun korviketta menee reilusti yli litran päivässä. Yöllä herää 1 tai 2 kertaa syömään. Alkuun söi Tutteli1 nyt vaihdettiin Nan 1 ja mahavaivat loppuivat. =)

Meillä Veeti on tosi hymyileväinen ja tahtoo paljon seurustella ja jutella. Vierastamista ei oo yhtään. Leluja katselee ja isoveljen leikkimistä myös mielellään.

Pitää lopetella, kun mies huuteli että sauna lämmin.

Vointeja kaikille,
Mia ja Veeti 2kk 6päivää ja Roope 2v6kk :heart:

Meillä on myöskin tytti keksinyt kätensä. Hän leikkii niillä ja katselee niitä. Kiva leikki on, kun mä tulen omilla sormillani mukaan ja kutittelen hänen sormiaan. Leluja hän yrittää vähän tavoitella, mutta aika arasti, kun kädet on nyrkissä hänen kosketellessaan leluja. Ei hän kovin kauaa jaksa olla lelumatolla, jossa on kaaret. Ja ei hän vielä tartu leluihin. Akvaariota on kiva katsella. Kalat on niin kirkkaan värisiä ja liikuvaisia. Pidän häntä omien jalkojeni välissä pysytasennossa, jolloin hän joutuu niskaa jumppaamaan. Siinä hän jaksaa pitää päätään vaikka kuinka kauan.

Tytti juttelee aika paljon, mutta vielä hän ei ole nauranut ääneen. Hymyjä kyllä tulee paljon. Ja märkiä pusuja. :D :heart:

Me ollaan myöskin käyty saunassa parin viikon ikäisestä. Tytti nauttii siellä olosta. On mukavaa tissutella lämpöisessä. Viimeksi oltiin kymmenisen minuuttia ja tietysti ilman löylyä. Me ei olla kovia saunojia. Kesällä ei käyty moneen kuukauteen kotisaunassa. Mökillä käytiin puusaunassa monestikin, kun siellä pääseen mereen vilvoittelemaan. Kotona oli ihan riittävän kuuma ilman saunaakin. :kieh: Varmaan muistatte?!!

Voi kun mekin päästäisiin etelän lämpöön ens kevättalvella. En ole vuosiin käynyt, kun ei yh:na pahemmin ollut varaa. Ja nyt maksetaan asuntolainaa. Kanadaan oltaisiin lähdetty viime kesänä sukulaisiin, mutta tietystä syystä ei sitten lähdetty. :)

Sain muuten jälkitarkastuksessa jäykkäkouristusrokotuksen. Tuli aika mahtava punainen patti siihen kohtaan. Oli halkaisijaltaan n. 4cm ja pysy kauan siinä käsivarressa. Ja oli kipeä. Muutaman viikon kuluttua saa tytti ensimmäisen rokotuksen. Saa nähdä, mitä oireita hän siitä saa. Toivottavasti ei mitään. Mutta kyllä noiden rokotusten määrä on vähentynyt. Kahden vanhemman lapsen aikaan taidettiin saada joka ikisellä kerralla rokotus. Ja joskus useampi kerralla.

Nyt rutisi vaipassa ja tuoksut ovat "ihanat". Hyvää viikonloppua!

Maxine ja Minja 10vkoa

Voi että olen kade teille jotka olette etelän lämpöön lähdössä. Kova matkakuume olis täälläkin. Ehkä jollekin pikkureissulle lähdetään keväällä kahdestaan, pidennetty viikonloppu tai jotian sen suuntaista. Se olis sit niinku vähän häämatka.

Meillä on pitkät yöunet historiaa. Nyt heräillään 1-2h välein ja arvatkaa onko mamma vähän väsynyt. Tämä viikko on nyt menty näin. Mä jo niin totuin siihen että sai nukkua 5-6h putkeen ennen kuin poitsu heräs syömään mutta nyt tankataan koko yö. Tänään en viiden jälkeen ole hirveesti nukkunut. Poika oli koko aamun tississä kiinni välillä nukahti ja kun mä liikahdin niin heti heräs kitisemään \|O Toivottavasti tää on ohimenevä ilmiö. Jos kauan jatkuu tällasena niin kai sitä pitää aloittaa jonkun tukevamman pöperön antaminen pojalle iltaisin ennen nukkumaan menoa. En mä jaksa koko yötä kukkua hereillä toista tissittämässä :(

2kk neuvolassa käytiin. Painoa on nyt 5540g (synt. 3520g) ja pituutta 59.5cm (52cm) Eipä ollut kahdessa viikossa tullut painoa kuin 300g ja painoa puoli senttiä. Ens kerralla meidänkin poika saa ensimmäisen rokotuksensa.

Niistä menkoista täällä aikaisemmin kirjoittelin. Ei ne sitten ilmeisesti olleet menkat kun ei tullut kuin yhtenä päivänä vähän vuotoa, kai se oli jotain muuta. Hyvä niin.

Poitsu nukkuu nyt tossa sitterissä. Taidan itekin mennä vähän sänkyyn pötköttämään.

Mimmi78 + Alex 9+2

juksu06
Heips!

Meidän Topiaksen syömisongelmat jatku sittenkin, eli ei ollu vaan iskää ikävä ;) , no enpä niin oikeesti aatellukkaan :whistle: . Eli joinakin päivinä syö ihan normaalisti, mut sit taas joskus ei suostu alkaan syömään, vaan alkaa heti huutaan tai sit joskus naureskeleen. ja monesti pitää laittaa nukkuun vaikka ei oo syöny. usein lopettaa kesken syömisen parin minuutin päästä, joskus naureskellen, joskus sen jälkeen kun on maitoa menny henkeen. melkeinpä aina menee henkeen ja yskittää. nyt siis ongelma, että miksi topias käyttäytyy näin. itse epäilen sitä, että maitoa suihkuaa, niin sitä menee henkeen ja on nyt alkanut muistamaan tämän, eikä sen takia syö. oma äitini epäili, että jos korvissa ois jotain. jotkut sanoo, että sillä ei oo vaan nälkä, mutta sitä en usko,eikä se kyllä pidä paikkaansa, sillä se on ollu pari kertaa päivällä 6 tuntia syömättä. ONKO MUILLA OLLU TÄLLASTA? ja nykyään topiaksella on vähän enemmän mahakin kipeä ja ilmavaivat on lisääntyneet. välillä maha on oikein kova, kun se sitä itkee. yleensä syönnin jälkeen tuleekin pieruja. mietin sellaista, että oisko se sit allerginen jollekin jota syön.. pitäs vissiin kokeilla olla syömättä maitotuotteita. hohhoijaa, menee vaan ittellä hermot, ku poika ei syö ja joutuu kuitenkin yrittämään ja sit poika huutaa, se jotenkin tuntuu pahalta. no ens tiistaina on neuvola, no pitää siellä kysellä tästä. ai niin, oon tosiaan tyhjentäny tissiä ennen syömistä, mutta silläkään ei oo ollu helpotusta. tuntuu, ettö se suihkuaa kuitenkin. onko muillakin suihkutissit? niin, eri paikoissakinoon kokeillu imettää. huh, hirvee sepostus..

Tuosta vierastamisesta. pampersin sivuilta lainaan tällaisen tekstin:

lapsesi 3kk
LAPSESI TUNNISTAA SINUT Tässä iässä lapsi todennäköisesti hymyilee sinulle ja osoittaa erilaisin äännähdyksin ilahtuvansa, kun hän näkee sinut. Lapsi alkaa erottaa äidin, isän ja muut ihmiset toisistaan, ja sen huomaat lapsen kasvonilmeistä ja käyttäytymisestä. Pienet vauvat käyttäytyvät usein eri tavalla perheenjäseniä kohtaan kuin vieraiden kanssa. Uusi ihminen voi aiheuttaa ongelmia. Siksi lapsi tutkii vierasta tarkasti, ja reagoi ehkä itkemällä ja pyrkimällä kauemmas hänestä. Älä ole huolissasi, sillä tämä on aivan normaalia.

meillä topias ei ainakaan vielä oo vierastanu, ei oo siis alkanu itkeen vieraitten sylissä.

äiti & Topias huomenna tasan 3kk :heart:

Heissan!

Onpas mulla kerrankin kivaa kerrottavaa. No siis eilen illalla Elsa nukkui päiväunia n. 16-20 välisen ajan, sen jälkeen söi ja 21.30 saatiin nukkumaan yöunille. No siinä sitten itsekin menin nukkumaan ja ajattelin että pian tyttö heräilee syömään.... parin tunnin välein yöllä heräsin ihmettelemään kun toinen vain nukkuu (lue: tarkistamaan hengittääkö vielä :whistle: )... siinä sitten aamulla puoli 6 heräsi ensimmäisen kerran. Kuvitelkaa "kanssasisaret": Elsa nukkui 8 h yöunet! Tämän jälkeen söi ja nukkui vielä 2 h. :D

Sitten aamulla 11.00 ulos nukkumaan ja siellä viiden tunnin nokoset! :p

Toivottavasti tää ei ollut väliaikaista, sopis mulle tää järjestely, heh.

Oon lähes kokonaan lopettanut sen liikahappoisuuslääkkeen antamisen, tuntuu ettei sillä ole enää mitään vaikutusta. Luulempa että joko vyöhyketerapia on auttanut tai sitten se sulkijalihas-systeemi on kehittynyt lisää.

Kyllä on "mahtavat" fiilikset, kun mies sanoi että hyvä jos jouluksi pääsee työreissusta kotiin :'( Apua, jos Elsa ei enää sitten edes tunne iskää, kun ei pariin kuukauteen näe. Kyllä on niinku niin... sanonko mistä, vaikka eipä se oo miehestä riippuva asia se kuinka pitkään pitää reissus olla. Asutaan nyt sitten Elsan mummolassa, niin ei tarvi aivan yksisteen olla.

No nyt on purettu sitten kaikki sydämeltä. :/

No jos sitä menis ihmettelemään teeveetä, vaikka eipä sieltä yllättäen näin lauantaina mitään tule.

Memmu ja Elsa 2 pv vaille 3 kk

P.S Profiiliin päivitetty uusi kuva<br><br>

Meillä olikin eilen kiva päivä :kieh: Ronja heräs aamulla hyväntuulisena ja oli tosi pirtee pari tuntia. Sitten tuli eka oksennus. ei siis mitään tavallisia pukluja, vaan noin desi tosi pahalle haisevaa maitoa tuli takas ylös ja hirvee itku perään. Sain tytön rauhottumaan ku käytiin vaunuttelemassa ja kun oli heränny niin kauhee itkukohtaus (mikään ei auttanu) ja taas tuli oksennusta oikein kaaressa. tätä jatku sit lopun päivää. Ronja söi ihan hyvin ja oli välillä ihan pirtee ja hyväntuulinen ja välillä hirvee itku ja oksennusta tuli ihan kaaressa :ashamed: Ronja söi kuitenkin ihan hyvin ja mitään ripulia ei ollu, mutta edes suikussa käyminen ei neitiä enää illalla saanu hymyilemään (yleensä naureskelee suihkussa ääneen) :/ :/ yö meni kuitenkin ihan hyvin ja tänään ei ole enää (vielä) oksentanu. täytyy nyt vaan toivoa et tää meni tällä ohi :ashamed:

kyllä kävi sääliksi pikkuista eilen, kun ei osannu mitenkään auttaa. kai se oli saanu jonkun pöpön joka sai massun sekasin. jos tuo vielä jatkuu niin täytyy mnnä sit lääkäriin.

eilen oli kyllä aivan ihana ilma ja onneksi tänään jatkuu samanlaisena :D täytyy vielä lähteä ulkoilemaan.

Memmu toivotaan että Elsan maha vaivat nyt helpottaa ja ehkäpä nyt on sit mukavampi nukkuakin kun ei pientä närästä. meillä Ronja alotti pitkien yöunien nukkumisen kertarysäyksellä. yks yö vaan nukku 10 tuntia putkeen ja jos tyttö on nukkunu yön hyvi,niin päikkäritkin maistuu paremmin.

:wave: aurinkoista sunnuntaita kaikille

Yhteistyössä