¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

Hei taas pitkästä aikaa! :wave:

Kylläpä mulle on kertyny tänne lukemista! En vielä alkanu sitä urakkaa vaan, pikaisesti vain ilmoittelen että lapin reissu tehty ja yhdessä koossa ollaan! :D

Kiia ja (hurjasti liikkuva) kaveri 31+4 kait?
 
iltaa!
Huh, yo-kuvauksissa käyty.. tiiän jo etukäteen että hirveitä kuvia ku en osaa hymyillä kameralle nii on sit semmosia jähmeitä kökkökuvia.... :kieh: Huomenna sais vielä tuon mekon vetää päälle, kun serkulla on rippijuhlat. :)

Paska kun muhunki iski nyt tuo kesäflunssa, kurkku kipee ja karhee ja nenäkin vähä meinaa vuotaa... :/ Toivottavasti ei pahemmaks mene, en jaksais sairastella, se on aikas inhaa varsinki kesällä..!!

Mies lähti tuomaroimaan jalkapallopeliä, ja mä oon taas yksin kotona pari tuntii.. eilen mies kävi futistreeneissä nii nukuin "päikkärit" sit sillo klo 19-20.30. ja hyvin maittoi uni yölläkin, nukuttiin puol yheksään asti. Vähä univelkoja ku miehellä ollu viimesen kuukauden ajan herätys klo 7 viimeistään.. :LOL: Saa nähä kuin väsy sitä on sit vauvan kans ekat kuukaudet, kun se on sitä syöttämistä ja kakan pesua päivin ja öin.. Ja vastavuoroisesti sitä toisiimme tutustumista ja rakastamista, tottakai :heart: Ihanaa, ei malttais odottaa enää kahta ( :eek: ) kuukautta!

Joo mutta löpinät sikseen ja tilaa muiden kirjoituksille.;)

Upp3 ja Mötky 30+4
 
Onnea Salamatkustajalle! :flower:

Sen verran tulin kirjoittelemaan kuulumisia, et kaikki on kunnossa ja vapaata viikonloppua vietän. Ihanaa kun on nätti ilma. Ei tosin huvita mitään tehdä, mutta mitäpä sen on väliä :LOL:

Serkkutyttö(16v) tuli viikonlopuksi meille. Käytiin tänään sitten kirppiksellä, ja ihanaa, löysin vauvalle vaatteita! 3 bodya, ruskeet sammarit, 2 sukat, puolipotkarit, potkarit ja kaikki tämä vain n. 11e! ja kaikki siis ihan kuin uusia. Olen ihan fiiliksissä. Yleensä kun en Hämeenlinnan kirppareilta mitään löydä... ja huomenna mennään lisää kirppareita kierteleen!
Sitten ostin vielä lindexiltä alesta vauvalle pöksyt ja itelle kesämekon. :p

Mutta nyt viihdyttään serkkutyttöä ettei vallan tylsisty :LOL:

Viikonloppuja mammat!

-Heitsu&Papu-
 
Heitsu86 Mäkin kävin tänää täällä kirpparit kierteleen, veit varmaan vikat vauvanvaatteet kun mä en löytäny MITÄÄN!! :kieh: :LOL: Tosin kävin vaan suurkirpparilla ja tossa hermanssissa, onks täällä muitakin kirppareita?? Oonhan mä täällä asunut koko ikäni mutta en silti tiiä :LOL:

Ja onnea salamatkustajalle!
 
katham Sieltä suurkirpparilta taisin viedä parhaat päältä :LOL: Mutta eikös sulle ollu poika tulossa, jätin kaikki poikien vaatteet, kun otin vaan ne unisex vaatteet sieltä :p

No sunnuntaisin on (muistaakseni elokuuhun asti) 8-14 citymarketin parkkiksella kirppis. sitten on star tori rautatieaseman vieressä, se on kyllä aika onneton. sitten tuulentori kun mennään hesaan päin vanhaa tietä. Netistä löytyy lista, en ny muista mistä osotteesta, kun vähän googlettaa... mutta noissa mä käyn silloin tällöin. Pääasiassa kyllä vaan suurkirppiksellä ja hermanssissa.

edit. lisäsinpäs itestäni kuvan profiiliin. vähän huono, mutta kyllä siinä vähän masua näkyy...
 
Damn.. Ei malttais oottaa huomiseen, että saa soitettua neuvolaan ja kysyttyä neuvoa. Oon vähän huolissani kun mulla on ollu kuukautiskipujen tapaista; ilmeisesti supistuksia ja sukkapuikkokipuja alapäässä ja lisäksi tosi runsasta valkovuotoa. Pelottaa, että taas jotain muutoksia kohdunsuulla... Nyt koetan vaan levätä ja ottaa rauhallisesti. Odottaa huomista, että pääsen soittamaan neuvolaan ja pyydän lääkärintarkistusta. :snotty:

Melluli ja Poitsu 30+4
 
sunnuntaita kaikille :wave:

on ollu niin ihanat ilmat että en oo paljon koneella ehtiny istuskella, nyt on vielä vähän vapaa-aikaa, lapset siis on ollu viikonlopun mummulassa, tänään tulevat kotiin, oon ehtiny tekeen vähän rästihommia ja lepäillä, nyt on vaipat ommeltu ja eka vauvanvaate koneellinen pyörii parhaillaan =) ja eilen oltiin miehen kanssa kavereilla grillaamassa ja kivaa oli, nyt ei tuukkaan kyl varmaan pitkiin aikoihin vietyä lapsia hoitoon, muutakun ehkä synnytyksen ajaks :D

onnittelut uppille lakista :flower: =)

ja salamatkustajalle rouviintumisesta :flower: =)

neuvolassa kävin viime torstaina ja kaikki on oikein hyvin paitsi että vaavi vääntäyty keskiviikkoiltana poikittain, ihanaa, oli meinaan jo pitkän aikaa kiltisti pää alaspäin, nyt tuntuis kyllä siltä että on pyörähtäny ainakin melkein takas alaspäin kun hikkakin tuntu jo alhaalla ja osa potkuista taas kylkiluissa, toivottavasti nyt ihan suosiolla pysyy hyvässä asennossa =)

mulle oli painoo tullu 233g/viikko, verenpaine 117/69, sf mitta oli 25 ( pienuus johtu poikittaisuudesta ) ja vaavin syke oli 140-150 välillä

että ihan hyvää kuuluu, kuumuuskaan ei vielä oikeestaan haittaa, supistelee jos liikaa touhuaa mutta ihmeen vähillä vaivoilla oon tähän asti selvinny, "koputtaa puuta"

voikaahan kaikki oikein hyvin, yritän ehtiä jotain näpytellä useemmin =)

eliisa ja pikkuruinen 31+3
 
Sone
Moikka!

Potkut tuntuu kylkiluissa välillä ja kääntyilee aika paljon , varsinkin illalla 9-10 maissa on treenit päällä. Hirveesti nään unia vauvasta ja imettämisestä nykyään, alkaa tuntua todelliselta että kohta on yksi perheenjäsen lisää meillä :)

Jaloissa, varsinkin nilkoissa turvotusta ja kutittaa ihan *aatanasti!!! Voisin kynsiä verille nilkat ja ranteet! Muuten on ollut ihan ihmeellisen energinen olo, on jaksanut töissä olla pirtee ja kotonaki on saanut aikaseksi kaikkea! :) Jes! Puutarhaa ja kasvimaata laitellessa on kulunut viime viikko. Tänään maalasin hiekkalaatikon esikoiselle ja siivosin.

Pituudesta on ollut puhetta täällä. Itse olen 172cm ja pitkä selkä, joten masu ei näytä kauhean isolta. Aika pinkee olo kyllä alkaa jo olla, nahkaa kiristää silleen et saa lotioneja hölläillä tosi ahkeraan! Arpia ei edellisestä odotuksesta tullut yhtään, toivottavasti ei nytkään.

Olen tässä jo mietiskellyt loma suunnitelmia :) Heinäkuulle varasin itselleni jo kasvohoidon ja jalkahoidon. Vyöhyketerapiaa ajattelin ottaa rv 39, sit ei haittaa vaikka syntyskin jo. Joku lomareissukin olis ihan kiva tehdä tuossa heinäkuussa. Muumimaailma olis tänäkin kesänä tosi kiva, mutta voi olla ettei jaksa istua 5 tuntia autossa suuntaansa enää.
 
Sunnuntaita kaikille!!

Onpa ollu ihanaa, vaikka ollaan koko päivä säntäilty sinne tänne, ni ei oo yhtään romu olo!! tukivyö ollu koko päivän päällä, se tosiaan auttaa!!

Neitiperho, kiva kun löytyi apu siulle!! nyt voi nauttia huoletta loppuraskaudesta =)

Nyt pitää lähtee kattoo 24:sta!!

Äiti lpr 31+5
 
Neitiperho Kiva ,kun olet saannut toimovan lääkityksen. Kuulosti niin hurjalle nuo sun vaivat.

melluli Kaikenlaisia juilimisia ja kipuja onneksi kuuluu myös normaalin kohdun kasvuun. Supistuksetkin suurelta osin raskauteen kuuluvia. Mutta aina kannattaa soittaa neuvolaan ja tarkistuttaa tilanne. Mulla supparit saa aikaan muutoksia. Näin oli jo ekassa raskaudessa ja silloin en tuumannut tajuta mennä tutkimuksiin.

Musta on jännä lukea ,kun monien vauvat liikkuu vilkkaasti ja ihan möyrii masussa sekä kääntyilee. Meidän tyttö on kököttänyt rt:ssä jo rv 21 saakka. Liikkeet kyllä tuntuvat ,mutta samanlaisina tuonne sisään päin. Esikoinenkin kääntyi rt:n rv 25 ja siinä pysyi. Kysyinkin tätä viimeksi neuvolassa ,kun ei ole tuntenut mitään pyörimisiä koskaan. Täti arveli minun kohdun olevan niin pinkeä ,että se ei edes anna paljon myöden isommille käännöksille. Tästä johtuen myös herkkä supisteleen ja tämä tekee synnytyksestä nopean.

Jee ,ukko lähtee huomenna puolen vuoden sairasloman jälkeen töihin. Se huono puoli siinä vaan on ,että tytön kanssa tulee varmaan minulle tosi rankkaa. Meidän avioliitto on vaan ollut hieman koetuksella ,kun molemmat kotona ja vielä sairaslomalla. Onneksi mummu auttaa ennemmän kuin mielellään tytön hoidossa.

Joska menisi nukkumaan. Hyvää yötä !!!
-Poni ja Manteli 29+4
 
neitiperho
Onpas synkkää tänään ja aivan hirveä tuuli. Yölläkin paukkui ukkonen oikein tosissaan. Tosin ukkosen takia en todellakaan valvonut vaan heräsin sitten vaihteeksi närästykseen :| No ei muuta kuin lääkettä naamaan niin vaiva helpotti, onneksi.

Mulla vähän sama kuin Poni06 puhui. Vauva ollut alkuviikoista lähtien rt, liikkeitä kyllä tuntuu hyvin, muttei se nyt varsinaisesti koskaan oikein urakalla melua pidä. Kyllähän se siis vähän väliä pikku peppuaan tunkee pystyyn rintojen alla ja jalat myös usein tuntee, mutta siinähän se.

Jospa sitä taas yrittäisi arkeen asennoitua. Siskolle pitäisi etsiä tänään lahja, mut mitä ihmettä sille keksin??? Ideoita?? Täytti 32..innoissaan on yleensä kaikesta, mutta silti en yhtään tiedä mitä sille ostais.
Mutta palataan taas mammat. Toivottavasti jaksatte hyvin ja masut myös!!!

 
moi vaan!!
täällä on kans aivan kaamee ilma vettä satelee ja jumalaton tuuli. no onhan tuo ihan kiva oleskella välistä jo sisällä.
kyllä alkoi taas mahtavasti tämä viikko oon sitten istunut viime yön vessassa, liekkö mahatautia liikkeellä. miksiköhän mää oon aina tämmönen pöpömagneetti ku oon raskaana, inhottavaa :kieh:
piti pissatkin viiä tänään aamulla labraan ja saan tulokset sit iltapäivällä, toivottavasti ois puhtaat!!!!
muutenpa täällä kaikki ok vaavi liikkuu ja polskuttelee ja edelleen istuu tuolla massussa.
mut täytynee lähtä viihdyttään pyykkikonetta ku ei kauheesti tullu pyykättyä viikonloppuna.

moido :wave:
 
Heips!

Oli tosiaan ihan kaamee ukkonen yöllä. Heräsin puol kahen aikaa siihen, ku näytti siltä et joku olis ottanu hervottomalla salamalla varustetulla kameralla kuvia meijän makkarin ikkunan takana. Ja aina ku olin nukahtamassa, välähti ja paukahti uudellee.

Hitto, mul on ollu koht viikon nenä ihan tukossa. Raivostuttavia varsinki yöt, ku ei saa happea kunnolla ja kurkkuu kuivuu hetkessä. Onkohan mul joku siitepöly allergia iskeny, ei oo aikasempina vuosina kyl mitää ollu. :/

neitiperho, miten olis lahjaks joku lahjakortti jonnekki kauneushoitolaa?
Itelle tommoset lahjat kelpais ainenki. Mut ettei vaan loukkaannu, meinaa, et oot katellu, että olis aika tehä ulkonäölle jotain. :D

Esikko lähtee tänää puolen päivän jälkee mun mummon kyydillä Heltsinkiä kohti. Lähtevät mun äitin ja tutun 10v. tytön kanssa Tallinnaan. Huomena jo ovat takas Suomessa, mut mummo ja poju jää varmaan vielä keskiviikkoon asti äitin luo kyläilemään.
Miten mä pärjään? Viikko sit ku poika oli muutaman tunnin miehen äitin vaunulla, ni meinas poru tulla äitille jo sillon ikävästä. :(

Jaahas, meniskö pistää koneen pyörii ja touhuilee viel pojan kanssa, ennen ku se lähteepi.

Viikonalkuja mamit ja masulaiset! :wave:


 
Neuvolakuulumisia... Hemppa oli noussut huimasti kahdessa viikossa, nyt jo 132, kun viimeks 118. Oon alkanut ottaan rautatabun aamuyöstä vessareissun yhteydessä ja vetäissyt siihen mukaan vielä lasillisen c-vitaminoitua mehua - näyttää toimivan mulla parhaiten tuolla tavalla. Painoa tullut lisää 900 g. Elmeri oli rt:ssa, sykkeet 150 ja sf-mitta 29.
Menkkamaiset juilinnat on lisääntyneet, samoin viime päivinä suppareita ollut entistä enemmän. Lääkäriajan sain vasta kolmen viikon päähän ja kehotuksen ottaa rennommin, ettei ala paikat aukeilemaan liian varhain.

Jotain oli mielessä täältä kysäistä, mutta pääsi taas matkan varrella unohtumaan :D Palaan sitten siihen asiaan myöhemmin...

Mulla on myös pienoisia lahjaongelmia. Pitäis keksiä jotain pojalle rippilahjaksi. Ei olla kauheesti oltu tekemisissä, niin ei oo hajuakaan mistä tykkäis. Tiedän ainoastaan, että harrastaa koripalloa ja siitä ei taida paljoo irrota :| Onneks on vielä pari viikkoa aikaa kierrellä kauppoja..

Mahtavaa, että on vaihteeksi raikkaampi ilma, vaikka taivas onkin ihan harmaa. Pari päivää tätä välissä, niin jaksaa taas palvoa aurinkoa :D

Jaksuja kaikille toivottelevat, kaneliomena ja Elmeri 31+6
 
Poni06 mullakin viime neuvolalääkärissä jotain muutoksia kohdunsuulla oli ehtinyt tapahtua. Saikulle passitettiin sen takia. Siitä huolimatta, että oon koettanut ottaa rauhallisesti ja pyrkinyt välttämään rasittamasta itseäni, on tätä voimakasta menkkakivun tapaista ja niinku jollain sukkapuikolla tökittäis tuolla alapäässä. Siks oonkin huolissani, että toivottavasti ei vaan oo tullut taas lisää muutoksia. Kaikenlisäks poitsu on jo useamman viikon ollu pääalaspäin ja painaa kuulemma kohdunsuuta alas. Kuitenkin vast 31. raskausviikko meneillään... En haluais ihan viel synnyttää :LOL: Sit reilun 6 viikon kuluttua aikaisintaan...

Soitin tänäaamuna neuvolaankin, mutta lääkäriajat oli ihan täyteen buukattu. Käskettiin vaan mennä päivystykseen... :kieh:

keneliomena luulenpa, että riparilta päässyt (n. 14-vee) toivoo yleensä rahaa rippilahjaksi. Mutta jos haluat antaa ihan lahjalahjan, varmaan pojalle vois antaa esim. lahjakortin johonkin nuorten suosimaan vaatekauppaan (tuli vaan mieleen että pukeutuuko hän jotenkin erikoisesti?) tai urheilukauppaan.

neitiperho 32-vuotiaalle naiselle varmaan just joku lahjakortti kauneushoitolaan/kampaajalle ois tosi hyvä! Tai sitten ihan vaikka joku ihana astiasto.

Toivottavasti vinkeistä jotain apua ja ideoita =)

Kouvolassakin sataa vettä. Satoi ja salamoi yöllä. Ja nyt vaan sataa... Eipä tuo minua haittaa..enpä ollut minnekään tänään kotoa lähdössäkään, joten satakoot vaan rauhassa :p
 
salamatkustajalle onnea täältäkin!!! :flower:

Viikonloppu takana ja hengissä selvitty! :LOL: Lähtivät eilen jo vähän yheksän jälkeen ajeleen kotiinsa (appivanhemmat siis,,) . Joo kalaa oli taas savustettuna sekä keittona ja kyllä mä hieman jouduin yökkimään.... Mrr... no se on taas takana päin ja seuraavan kerran nähään ehkä sitten kun vauva on syntynyt.

Täällä ei oo ukkosta tietääkseni ollut mutta vettä tulee kuin saavista kaataen. Ihanaa kyllä että sataa kun joka paikka tosi kuivana ja pölissyt vaan. Eikä tarvi kastella kasvimaata tänään... vaikka ihan mukavaa se on. Peruna on tehnyt jo pian 10-20cm varren ja salaatti vihertää ja nyt on porkkanankin nostanut hentoja päitään maasta. Saas nähä tuleeko satoa mutta ompahan jotakin ees yritetty tuos minipihalla.

Isäntä ihastui yhteen taloon (syynä varmaan se iso autotalli! ;) ) ja käytiin lauantaina kattoos sitä. Joo tonttia olis hehtaari MUTTA joka puolelta sitä tonttia ympäröi golfkentät! Hohhoijjaa... ei olis rauhallista plänttiä sillä hehtaarilla. Muuten talo olis peltomaisemien keskellä ihanalla seudulla mutta sitten olis turisteja joka puolella huitomassa. Mä en voi ymmärtää golfia. No onneks siinä on hintaa ihan hyvin että tuskin meille ees jäis.

Mä kans koitan tänää ahkerasti pyörittää pesukonetta kun loppuu vaatteet kaapista kun nuo tenavat sotkee niin ahkerasti eikä äiti oo jaksanut paljo pyykkejä pyörittää...

Mulla olis sovittuna että meen perjantaina töihin kun kesäloma loppuu ja lauantaina alkais varhennettu äitiysloma. Mutta empä taija olla oikein siinä kunnossa kun perjantaina olkkarin ja keittiön imuroinnin ja luutuamisen jälkeen piti puoli tuntia maata sohvalla että pulssi tasaantuu ja silmissä taas kirkastuu. Pitäis vaan soittaa ja kysyä että kelpaako työterkkarin lappu vai pitääkö olla lääkärin kun olin saikulla ennen lomaa ja nyt olin kesälomalla. Kauhea stressi tuostakin. Neuvola vasta maanantaina niin en tiiä yhtään onko rautakaan vielä ehtinyt nostaa hemppaa paljoa. Hetken pidempään jaksaa jo touhuta mutta en oo silti suurempia tehnyt. Töissä en saa huilattua kun ei voi kassaa lyyä kiinni kesken kaiken.

vitsit kun tekis mieli kaupoille ettiin jotain uutta vaatetta itelle! Saas nähä kuinka perjantaina käy, tuleeko rahaa kun pitäis palkka tulla ja jotenkin mulla on sellanen olo että tuleekohan mulle mitää.. mut kai sieltä jotain tulee. Kuopukselle pitäis ostaa kans vaatteita kun kasvanut taas yhtäkkiä ja huomasin että kesähousuja/shortseja ja teepaitoja tuolla raukalla on tosi onnettomasti. Ja kun ottaa yhtäkkiä ihme kasvupyrähdyksiä.

Mutta nyt meen syömään jotakin!

Mammaliini83 ja Api 30+6
 
Onnea vaan Salamatkustajalle sekä lakin saaneille! :flower:

Aika hurahtaa kauheella vauhdilla..ens kuussa on jo varmasti meistäkin monella oma nyytti kainalossa ja elokuussa viel useammalla. Täytyy toivoa ettei kauheesti keskosia syntyisi..ja inhottavaa on myös odotella pari viikkoa la:n yli...kokemusta on!
Neuvolas tänään kävin, kaikki ok. Rautaa kehotti syömään jonkun kuurin ku oli vaan 116, mut eipä mul muutenkaan paljoo enemmän se oo ollu. Painoa oli nyt tullu ihan sopivasti, ei siis kilo per viikko kuten edellisellä kerralla... :snotty:
Seuraava neuvola on jo kahen viikon päästä ja sitä ennen se ultra mis katotaan onko se istukka viel kohdunsuulla tiellä vai missä.
Jeps, mut eipä täs taas muuta täl kertaa..jatketaan paksusti voimista sekä nautitaan kesästä!

Milba rv 31+0
 
Harmaata maanantaita!!

Lahjakortit on myös miun suosikkeja saaha ja ostaa!!

Oonpa ollu ahkera tänää.. eka lomapäivä ilman poikaa, piti alottaa vauvanvaate rojekti.. mut mie istuinki koko aamun kaverilla kahvilla :D
No aattelin et jospa tänään pesis kaikki omat pyykit ja kattelis huomenna jos jaksais mennä varastoon riehumaan ja ettimään ne vauva kamat sieltä..

Viime yönä iski issias kipu toiseen pakaraan ja ai vitsi ku on vielki hellänä.. ärsyttää ku nyt on muut vaivat saanu kuriin (kiitos tukivyön) ni sit piti tulla tollanen kiusa.. jospa se häviäis yhtä salakavalasti ku tulikin!!

Mie kuulun siihen ryhmään kukua synnyttää kaksi viikkoa LA jälkeen :D
Tai ainakin asennoidun siihen, kert esikko meni yli, ni uskon tän menevän myös, ja jos tulee aiemmin ni hyvä vaan!!

Nyt lähen sohvalle oottamaan et pyykkikone pysähtyy, saatan vaikka nukahtaa!!! =)

Äiti lpr 31+6
 
Meillä oli ulkoa puukasa rojahtanut, kun oli tuullut niin paljon. Noh jos tulis nyt siirrettyä ne puuvajaan sisään, kun tilaa siellä vihdoin on :LOL: Meinasin jo itse mennä niitä nostelemaan, mutta sitten tuli mieleen ettei se ehkä ole hyvä idea...ja kyykistelykin alkaa oleen jo vähän tuskaista.

Meillä on vihdoin olkkarin remppa edistynyt. Ihanaa! Nyt sai mieskin oikeen remppainnoistuksen, kun eteni silmissä. Ensimmäinen levy seinässä jo :D Voi olla, että sittenkin on olkkari valmis siihen mennessä, kun tuun synnäriltä. Parempi sinäänsä, kun aluksi se toimii makkarina. Yläkerrassa ei meinaa ole vielä ainakaan vessaa ja en halua yöllä ruveta ramppaamaan rappusia puoliunessa.

Huomenna pääsee vihdoin hammashygienistille (enhän ole varannut sen ajan kuin muutama kuukausi sitten), jos sais apua näihin ikeniin. Raskaudenaikana on ien pahasti tulehtunut ja tuntuu ettei oikeen mikään auta siihen.

Sitten ylihuomenna olisi pelätty äitiyspoli...saa nähdä tulenko taas itku kurkussa kotiin...toivotaan et ois kivempi täti tällä kertaa.

Lahjoista...mä aina yritän ostaa jotain mitä ei lahjansaajan tule itse ostettua. Mulle esim. vallan mainioita on noi lahjakortit kosmetologille, kun sen suhteen olen niin saamaton. Sitten kaiken lisäksi siellä missä mä käyn on tosi vaikee saada aikoja. Ripari-ikäselle viel raha menee...sillon vielä 20 eurookin tuntuu jossain sentään.

Me meinataan olla uhkarohkeita ja lähtee mun vanhempia kattoon Raisioon viikonloppuna...ei siinä mitään uhkarohkeeta ole, mutta IKEA aukeaa torstaina sinne :D Meinattiin uskaltautuu sinne vilinään lauantaina. Saa nähdä kuin kauhee hel...tti se on. Sieltä vois ostaa pikkuselle patjan pinnasänkyyn jos se vaan on hyvä. Kissaa ollaan jo treenattu ettei mene sinne sänkyyn sumutepullon avustuksella.

Jaha kait sitä pitää lähtee postilaatikolla käymään tonne tuuleen...onneks ei sentään tuiskuun :D
 
Aurinko pilksitelee ja vettä satelee vuoron perään. Minä onnistuin tänään käymään pyörällä keskustassa ennen kuin alkoi sataa.

Mulla on noita sukkapuikkokipuja tai sitten tyyppi tökkii minua virtsarakkoon en oikein tiedä kumpa on, muuten olo on ihan normaali. Tänään olen jo alakerrassa imuroinut ja mopannut lattian. Tuon moppaamisen teen ihan perinteisesti kontallani, sillä ei noilla varrellisilla saa kunnolla pestyä, kun noi koirat tuovat aíkalailla tuota moskaa tuolta pihalta ja tuo nuorin ei ole vielä edes täysin sisäsiisti, niin rätilla saa tarkemmin puhdistettua.

Saa nähdä syntyykö tää meidän tyyppi heinäkuun puolella vai vasta elokuussa, ei haittaisi yhtään vaikka heinäkuun puolella syntyisikin. Äippä kun on synnyttänyt kaikki lapsensa 2-3 viikkoa ennen laskettua aikaa, niin ei olisi mikään ihme jos minäkin niin tekisin.
 
Heippa mammat!!
Jos tänne taas jotain pikkasen kirjottelis...

Oman napaan ei kummempia, samaa rataa mennään päivästä toiseen. B)
Mutta hyvä ystäväni sai tänä aamuna pojan!! :heart: Olen niin iloinen hänen puolesta!
Tuli itellekin ihan sellanen olo että haluan synnyttään! hullua eikö vain?! :LOL:
Toisaalta on aivan ihanaa kun on vielä odotusta jäljellä. Toisaalta taas haluaisin sen oman pikkuisen jo syliin. Ja sama juttu synnytyksen kanssa, toisaalta se pelottaa ihan hirveesti ja toisaalta olisin valmis synnyttään vaikka heti! :LOL:
Miten ihmeessä sitä malttaa odottaa elokuuhun asti?!

Minkäs verran teillä on vauvalle vaatetta valmiina? ja minkä kokosta? Kun mulla ei ole sitten niinkun mitään aavistusta että mitä kaikkee vaatetta se pikkunen tarvii. Kun en nyt haluais heti rynnätä vaatetta ostamaan... Eipä kai se ihan pikkusena juurikaan sitä vaatetta tarvi. Mutta kirpparilta olen kyllä tehnyt ihan hyviä löytöjä vauvalle, ja jos jatkossakin löydän kirpparilta halvalla hyviä vaatteita, niin miksipä en ostaisi...

Tää lahopää sitten unohti ostaa maitoa töistä tullessa... nyt tarvii sitten erikseen lähteä kauppaan että saa makaronilaatikon tehtyä... :headwall:
Ja tuolla on ihan kamala tuuli... tarvii varmaan pelastaa noi kukkaset tuolta pihalta vähän suojasempaan paikkaan :p

Jaha kai sitä pitää mennä kotia hoitaan :)

-Heitsu&Papu rv 29+3-
 
moikka pitkästä aikaa!

Olipa urakka lukea yli viikon viestit, mut kaikki kahlasin läpi. Onnea vielä rouviintuneelle! Meidän ulkomaanreissu meni yllättävän hienosti vaikka mukana oli toi meidän ikiliikkuja 1v5kk :) Yöunet jäi vaan vähän vähäisiksi kaikilla, mut nyt taas palataan arkeen ja omiin rutiineihin. Ennen reissua kävin neuvolassa ja siellä kaikki ok. Paitsi virtsanäyte piti viedä labraan, ku proteiinit vähän koholla, mut ei onneks mitään sen kummempaa. Painoa on tullut jo 10 kiloa ja sf mitta huitelee yläkäyrillä. Pituudesta: mäkin oon tappi 160 cm. Vauva liikkuu tosi paljon ja edelleenkään ei oo kääntynyt mut onhan sil viel aikaa.

Lahjoista: mäkin suosittelen lahjakorttia kauneushoitolaan tai vaik hierojalle. Ja riparilaiselle ihan rahaa, sitä ne yleensä haluaa.

Nyt täytyy mennä pyykinpesuun ja sit illalla lähden kaverin polttareita suunnittelemaan, kivaa!

Hyvää viikonalkua kaikille!

tintsa ja poju 28+6
 

Yhteistyössä