¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

Tuulista päivää täältäkin!

Töihin on taas tultu. Kokeilen kuinka kauan tätä jaksaa. Öisin kun ei ole tullu nukuttua, ku tuo käsi puutuu ja pakottaa. Tämä tietokoneen käyttö ei kans oikein luonnistu ku käsi rasittuu tästä vielä enemmän. Mutta täytyy yrittää, ei näitä minun töitä ilman hiirtä tehdä...

Minun neuvolan täti on tämän viikon lomalla eikä sijaista kuulemma oltu saatu. Joku muu kaupungin neuvola paikkaa. Mutta ens viikon maanantaina ois iltapäivällä neuvola-aika. Silloin aioin viimeistään ottaa viimeiset kaks viikkoa saikkua. Tämän viikon siis yritän täällä töissä vielä kärvistellä. :kieh:

Pituudesta: olen kans aika lyhyt, 165cm. Syliin sopiva, niin kuin sanotaan :LOL:

Mie ootan kans tuota Raision Ikean avaamista. Aion ostaa sieltä pinnasängyn ja hoitopöydän. Toivottavasti ei tosiaan ole ruuhkaa lauantaina, ku silloin meki aiottiin siellä käydä. Saatetaan Ennun kans törmäillä!

Aiotaan myös lauantaina käydä ostamassa yhdistelmävaunut Baby OZ:sta. Gesslein F1:set. Miten niin palkkapäivä perjantaina... :p

Mieki aloin suunnittelemaan sairaalakassin pakkaamista, ku täällä siitä niin paljon keskusteltiin. Eka täytyy vain alkaa pesemään vaaville vaatteita, että on puhdasta vaatetta mistä valita kotiintuloasun.

Tuntuu aika hurjalta, että on jo aika valmistautua synnytykseen! Vastahan mie aloin odottamaan! Äiti on kertonu, että on saanu meidät molemmat lapset kolmisen viikkoa etuajassa ja molemmat jouduttua keisarinleikkaamaan. Mulla alko itteäni sitten jo jänskättämään, käykö mulle samanlaisesti. Täytyy siis valmistautua heinäkuuksi jo. Kaikki on mahdollista!

Onnea naiduille ja valmistuneille! :flower:

Kiia 31+6

Huh, olipas ikävä ilma aamusella, vettä tuli kun saavista kaatamalla ja mulla oli kaupungilla käyntiä, nyt onneks ei sada enää mut tuulee vaan.. :(

Tänään oli kasvukontrolli, sydänkäyrä otettiin, oli hyvä, kauhia jumppaaminen neidillä masussa samaan aikaan, piti painaa aina semmosta nappia kun tunsi liikkeitä makasin sen ajan melkein sen nappi pohjas kun mykelti niin mahottomasti.
Kohdunsuun tilanne hyvä, pikkunen raivotarjonnassa, ja painoarvio oli 1700g.. :heart:
Rautalääkkeet kävin nyt vasta hakemassa, obsidan merkkistä, toivottavasti ois mahaystävällinen, sen kanssa kun ollu ongelmia... ja verenkiero lääkettä käskettiin syömään vkolle 36 asti..

Mä olen pikkuhiljaa peseskellyt vauvan vaatteita ja pitäis hiljalleen ostella kaikkia muita pikkutavaraa, vähän rahatilanteesta riippuen..

ai niin, Onnea Salamatkustajalle!!!
=)

Voekaahan hyvin!

t. Hosso ja Iida 31+6

Onnea salamatkustaja rouviintumisesta!

Täälläkin tuulee niin että hiukset meinaa päästä lähteä kun ulos menee.
Touhusinkin aamupäivän sisätiloissa pojan kanssa, yleensä kun ollaan lähdetty heti aamupalan jälkeen ulos. Sainkin paljon aikaiseksi, siivousta. Uskaltauduin imuroimaankin viikkojen tauon jälkeen (on mies täällä sentään imuroinut aiemmin :D). Silloin viimeeksihän imuroinnin jälkeen alkoi tuskainen viikon supistelujakso ja tosi huono olo muutenkin. Nyt ei tuntunut missään. Ei kyllä ole mikään muukaan rehkiminen viikkokausiin saanut aikaan yhtään mitään jomotusta. Aika ymmälläni kyllä olen, poikaa odottaessa kaikki vaivat alkoivat ennen viikkoa 30, nyt olo on ollut mitä mainioin. Aikaisemmin tässä raskaudessa olikin kaikenlaista kremppaa. Täytyy nyt koputtaa puuta :)

Suklaan himo on kyllä jotain järkkyä :eek: Lauantai-iltana vedin miehen kanssa puoliksi Fazerin sinisen suklaalevyn eikä tuntunut missään. Olisi mennyt enemmänkin! Aah, ja Geisha! Mmmm... :)

Huomenna sitten vihdoin olisi neuvola, sitten pääsen minäkin kahden viikon välein sinne pälättämään :)
Tulen siis huomenna neuvolakuulumisien merkeissä kirjottelemaan.

Lilli ja Tiitti 31+5

Onnea Salamatkustaja!

Kiialle jaksamisia töihin.

Pitkään aikaan en ole ehtinyt kirjoitella, päivät menee niin kiireen vilkkaa... joku ihmetteli jossain vaiheessa, miten ajan saa kotona kulumaan:) No, mulla on vasta yksi lapsonen, mutta en ole hänenkään kanssa ehtinyt tylsistyä vielä! Päivät menee pojan aikataulujen mukaan tosi nopeasti; herätys, aamutoimet, leikit, päikkärit, ulkoilut, ruokailut, kylvetykset ja nukkumaanmenot... kotitöitä sitten joka välissä kun vaan mahdollista, päiväuniajat luen, kudon tai istun koneella:) Toki arki on ihan leppoisaa, poika on mukana touhuissani ja kulkee mukana helposti asioilla. On varmasti kiireisempää kun lapsia on enemmän!

Synnytys lähenee, päivä päivältä! Itse veikkaan, että kakkonen syntyisi noin viikkoa ennen laskettua aikaa! Mullakin on jo hieman kohdunsuu kypsynyt, mutta uudelleensynnyttäjälle normaalissa määrin(eli lyhentynyt, pehmentynyt). Poitsu syntyi vain päivää ennen laskettua aikaa, tosin synnytys oli ollut jo pari päivää käynnissä ennen kuin saatiin ulos.

Mä en ole vielä sairaalakassia ajatellutkaan, pojasta sekin oli jo vappuna valmiina eteisessä, kun poika syntyi juhannuksena:) Tosin kun sairaalaan lähdettiin, niin en tajunnut että jään sinne ja kassi jäi kotiin:)Mies sitten toi sen, meillähän on vain 2km sairaalaan matkaa. Mulla oli siellä silloin paljon turhaa; omia oloasuja en käyttänyt sittenkään, koska vaatteet likaantuivat koko ajan(maitoa, verta :x )ja sairaalan vaatteet oli helppo viskata vaan pyykkiin. Omat liivit kyllä oli sekä liivinsuojukset, lukemista ja vauvakirja... vauvan kassin olin pakannut valmiiksi ja mies toi sen sitten, samoin kun minun kotiutumisvaatteet. Kameran vissiin mies joskus toi...

Raision Ikeaan meilläkin suuntaus, tosin ei ihan avajaisiin kuitenkaan, en kestä ihmismassoja! Sieltä ajattelin hommata pojalle lastensängyn. Meillä on myös pinnis ja hoitopöytä/kaappi sieltä, samoin jotain muita huonekaluja.. Poika on vielä pysytellyt pinnasängyssään, joten näillä näkymin ei ole kiirettä siirtää häntä. Vauvaa ei kuitenkaan ekoina kuukausina pinnikseen aiotakaan laittaa, kun hänellä on ensisänky erikseen. Ei sitten tule pojulle paha mieli kun hänen sängyssään joku toinen köllii..

Minä sain muuten viimein viikonloppuna laitettua vauvan vaatteet hyllyyn ja koon mukaan järjestykseen:) Samoin ompelin vauvan vaipat valmiiksi. Äitiyspakkauksen vaatteet on vielä pesemättä, nehän on vähän isompaa kokoa joten en heti laita käyttöön niitä vauvalle kuiteskaan:) Ne on mun mielestä oikein suloisia ja kevyttoppiksessa on kätevät ne kääntöhihat ja -lahkeet.

moi taas :wave:
täälä satelee edelleen vettä ja vessassa saa ravata aikatahtia.
just olin äippäpolille yhteydessä siitä pissanäytteestä ja hiivasta ja aika pahan lykkäs antibiootteja ei lääkäri uskalla tällähetkellä kirjoittaa vaikka leukkarit oli 3+ koska hiiva jyllää edelleen pahana eli sain viikoksi sokerikiellon ja maitohappobakteereja täytyy edelleen syödä ja kuuri sitä vagi-ceetä kaikkimuuhan nyt onnistuu mut miten ihmeessä mää pärjään viikon ilman sokeria??? ois varmaan muutenkin hyvä välttää hiiva tuotteita. onko kellään kokemusta hiivattomasta ruokavaliosta niin ja sokerittomasta????? neuvoja kehiin nyt niitä tarvitaan ja kipeesti, voi p....a nyt ottaa pattiin :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
antoivat viikon päähän sit uuden ajan, saapa nähä selviinkö sinne asti meinaan jos kauheen kipeeksi tullee tuo maha niin sit kait täytyy soitella aikaisemmin.

taidanpa vetää peiton korville ja ottaa vi...us päikkärit :headwall:
toivottavasti teijän muitten viikko alkaa hieman paremmin!!

:wave: :wave:

Onko muuten kenelläkään kokemusta yksin synnyttämisestä? Me nyt ollaan päätetty, että mies ei tule mukaan synnytykseen, vaan jää pojan kanssa kotiin. Poika ei ole vielä ollut hoidossa ja mä en pysty häntä hoitoon jättämään(olen yrittänyt psyykata itseäni, mutta huoli on niin suuri enkä saisi rauhaa kuitenkaan, jos olisi hoidossa) kun en luota keneenkään niin paljon että uskaltaisin jättää. Mulla on kuitenkin luottamus sairaalan henkilökuntaan ja uskon että pärjään ihan hyvin, surku vaan miehen puolesta kun kotona saa huolehtia tietämättömänä...

Ihanaa ,kun sataa !! Meillä ei ole hevoset vieläkään voinneet kuivuuden takia laidunkautta aloittaa ,mutta jospa nyt näiden sateiden myötä päästäisiin loppuviikosta laidunruohoon niitä totuttamaan.

hosso ,mulla on noita Obsidan rautatabuja ja mulle ne on sopineet tosi hyvin. Ei mitää masuvaivoja.

Mun oli pakko raahatuta myös kauppohin tänään, kun tytölle piti ostaa hellehattuja. Löydettiinkin hyviä ,vaika sovittaminen oli vähän tuskaista. Vauvalle ostelin myös jotain pientä. Itselle löysin H&M:ltä ihanat caprit. Mulla oli mummo kaupoissa mukana lykäämässä tyttöä ja kantamassa ostoksia. Hyvää palvelua.

Ei sitten muistu muuta mieleen. Taidan mennä päikyille..
-Poni ja Manteli 29+5

Onnittelut Salamatkustajalle!

Kiitokset kommenteistanne niin vaunu- ja kaukalon kangaspesuihin kuin tavarahankintoihin ja hiusten värjäämisiinkin :)

Mä olen nyt päätynyt siihen, että värjään hiukseni kaupasta ostetutta aineella, meni syteen tahi saveen... Ja perjantaina menen värjäyttämään ripset ja kulmat. Ja ens viikolla vielä jalkahoitoon; hieman hemmottelua kesälomarahoilla :)

En minäkään ala uusien vaunujen kankaita pesemään ja etenkin kun mullakin on tarkoituksena laittaa kopan pohjalle kuitenkin lakana tms pukluja yms varten... Muut pesut olen ajatellut aloittaa juhannuksen jälkeen, tällä hetkellä pyörimässä kylläkin jo sängyn reunakangas, joita on vaan yksi ainokainen ja ilman pehmusteita =/ - onko jollain tiedossa niihin hyvää ompeluohjetta??

Tuodaan viimeistään huomenna sänky sisälle, saatiin se eilen kuntoon ja odotellaan nyt vaan, että maali kuivuu ja höyryt haihtuu tarpeeksi. Me ajateltiin laittaa sänky vielä Vaavin huoneeseen ja sitten lähempänä h-hetkeä siirretään meidän makkariin. Järjesteltiin viikonloppuna muutenkin kaappeja ja huoneita, mun pitäisi projektia nyt vielä jatkaa, mutta yllättäen olenkin netissä :whistle:

äiti lpr: annoit hyvän pointin tuosta juhliin lähtemisestä; en sitä ollut osannut ajatellakaan, että mähän voin olla vaikka miten kipeä synnytyksen jäljiltä... Tarvii kaverille koittaa selittää tilanne, että pystytään lupautumaan juhliin vasta tosi myöhäsessä vaiheessa.

Kummeista: Mies on sitä mieltä, että pyydetään vasta kun Vaavi on syntynyt. Mä tuossa juuri etsin runoja, joilla pyytää. Tarvii vaan teetättää heti kuva pienestä kun hän on syntynyt, niin voi liittää sitten kortteihin, jotka olen ajatellut tuleville kummeille lähettää... Pyydetään kahta pariskuntaa, miehen siskoa avokkeineen ja mun veljeä vaimoineen. Sitä ei olla edes harkittu, että mitä jos kuitenkin kieltäytyvät...

Pituusgalluppiin: mä olen 164 cm, eli myös lyhyemmästä päästä...

Aukku ihmetteli kun moni miettii niin tarkkaan kaiken pikkutavarankin ostamisen. Toki kauppaan voi mennä synnytyksen jälkeenkin, mutta me kun asutaan maalla niin täältä on pitkä matka isompiin kauppoihin, ja meidän lähikauppojen valikoima ei ole mitenkään suuri eikä kattava. Siksi siis minä koitan haalia kaikkea jo etukäteen :) Ja kuten hossokin sanoi: on kiva suunnitella kaikkea :) *esikoistaan odottavat*

Mä olen tainnut pudota jossain vaiheessa keskusteluista, kun en muista yhtään minne elokuun kaksosten odottajat ovat kadonneet? Ei heitä tainnut montaa ollakaan, mutta heistä ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan? Ajattelin vaan, että joko heillä on miten tukala ja tuhti olo, ja onko jo synnytykseen viittaavia merkkejä heillä...

Elokuisissa on melko paljon muuttavia, tsemppiä heille kaikille pakkaamiseen ja purkamiseen ja järjestelyihin!

Ja kiva juttu, että Neitiperhon olotila on helpottamaan päin! :hug:
Jyffelle tsemppihalitus :hug: , kurjaa kun pissiitti vaivaa :(

HooÄs: mulla sama juttu, nenä tukossa etenkin aamuisin ja öisin kieli kuivuu kitalakeen kiinni.Välillä myös olo, ettei saa happea kunnolla. Alkoi flunssan tapaisena jo 1,5 vkoa sitten, lima oli sen kaltaista, mutta nyt ollut viikonlopusta saakka enemmän tuo kuvaamani tilanne. Tänään kuitenkin huomattavasti helpompi tilanne kun ei ole niin kuuma ja hieman satanut, eli olen myös pohtinut onko raskaus jotenkin "altistanut" siitepölylle enemmän...

Tulisipa vettä jo täälläkin! Viimeöisen ukkosen mukana tullut peräti 1 ml mittariin :kieh: Huomiseksi on luvannut, toivottavasti tulisi kunnolla että kasvimaallekin tulisi kunnon kasvupyrähdys viimein.

Torstaina seuraava neuvola, silloin sitten niiden asioiden päivitys.
Mutta nyt ruoanlaittoon! :wave:

Soma & Vaavi 30+6

Niin noista kummeista... meillä on pojalla vaan yhdet kummit eli mun veli ja hänen vaimonsa, ja heitä pyydettiin vasta vähän ennen ristiäisiä. He ottavat kummiuden oikein tosissaan, ja ovat otettuja:) Olisi tietty voinut joitakin kavereita pyytää, mutta mä taas en olisi osannut valita ketään ylitse muiden. Nyt me varmaan pyydetään mun toista veljeä ja hänen vaimoaan.

Poika leikkii kerrankin omilla leluillaan! Yleensä kiinnostaa vaan kaikki kielletyt paikat... minä kiertelen nettikauppoja ja etsiskelen vauvantavaroita:) ja odottelen armastani kotiin:)

Mie mietin kanssa tota yksin synnyttämistä.. ku jos sattuu et miun vanhemmat on jossain, ja keskellä yötä ei viiti kellekään lapsiperhe kavereille soittaa, ni sit mies jää varmaan kotiin pojan kanssa, ja tulee perästä jos kerkee, mut kovasti haluan ja toivon et mies pääsee mukaan. Ihan sen takia jo et hän näkee vauvan heti ja muutenki on mukana. apua hänestä ei silleen ollu esikoisen synnytyksen aikana, mut onhan se ihanaa että on vaan siinä!!

Täällä yksi töihin palannut! Viikon oon siellä ehtinyt olee ja hyvin menee =) . Siellä vaan kaikki kyttää pian alkavia lomiaan, ite taas haluis päästä aloittaa kunnolla työt, olis intoa vaikka mihin, mutta... 6 viikon päästä sit äippälomailee ja ens vuoden kesällä pääsee aloittaa työt sitten "tosissaan". Vaan oonhan mä jo ehtinyt haalii projekteja toistensa perään, mitä ois tarkotus tässä kesän aikana ehtii tekee... Ainakin toistaseksi on vielä oikein pirteä ja energinen olo! Pyörällä oon kulkenut töihin ja sekin sujuu helposti. Ainoostaan sit, jos esikoinen on kyydissä, rupee suppailee (~16-17kg), eli kun miehen loma loppuu, mulla siirtyy kulkupeliksi auto...

Pituusgallupia olitte tehneet, mä oon 170cm. Suurin osa pituudesta on jalkoja, joita riittää! Selkä on lyhyt ja nyt kun vauvalla alkaa olla kokoa, on välillä vaikea löytää itelle miellyttävä asento, mikä miellyttäis myös vauvaa. Liikkeitä tuntuu PALJON, huhhuh.

Meillä mies oli mukana esikoisen syntymässä ja tulee tähän toiseenkin. Ite en koe sitä niin tarpeellisena, mutta ei se mua tietenkään haittaakaan! Viimeeksi miehen tehtävänä oli lähinnä tarjota mulle juotavaa, ja sit sai leikata vauvalta napanuoran. Itse saa mies tehdä päätöksensä, tuleeko mukaan vai ei.

Meillä olis myös rippijuhlat tulossa, pojalle pitäis keksiä lahja. Ja nyt tulevana lauantaina olis maisteriksi valmistumisjuhlat, pojalle/miehelle pitäis keksiä lahja. Ei vaan oikein oo ideoita... miten se voi olla näin vaikeaa aina, vaikka olis miten tuttuja!

Keskiviikkona on lääkärineuvola ja ekaa kertaa sitten katsotaan kohdunsuun tilanne koko raskauden aikana. Mulla oli suppareita tosi paljon silloin viikoilla 10-20, nyt ovat vähentyneet. Välillä on ollut painon tuntua ja tyyliin tuntuu, et sieltä joku jo kurkkis, mut en mä jaksa uskoo, et tää vielä olis pois tulossa. Esikoiselta oli ihan samanlaisia tuntemuksia, ja syntyi kuitenkin vasta 40+4. Maha on ollut alhaalla koko raskausajan, niin oli esikoltakin, toiset sanoo jo nyt, et synnytys on lähellä, mut en vaan jaksa ite uskoa siihen. Eiköhän elokuisista suurin osa ehdi saada käärönsä ennen mua, kun la on kuitenkin vasta 25.8. Miehen kanssa ollaan monesti ihmetelty, miten tää raskaus on mennyt niin nopeaan ja melkeinpä huomaamatta! Jotenkin vaikea hahmottaa, että meille syntyy pian vauva! Siis ihan oikeesti!
Pinnasängyn mies kokosi tuossa viime viikolla valmiiksi ja vaunut pestiin varaston jäljiltä + vaipat tuuletettiin, muita valmisteluita ei olla vielä tehty. Vaatteet pitäis hakee anoppilasta + kaukalo, kaukalo menee varmaan pesuun, ja vaatteille ainakin tuuletus jos ei muuta. Muutaman 50cm bodyn/potkupuvun oon ostanut ihan uutta vauvalle ja noita esikon vaatteita selatessa huomasin (74 ja isommat koot on kotona, pienemmät anoppilassa, kätevästi just näin päin...) et aika paljon oon näköjään antanut pois niitä. Saatiin niin kauheesti lahjoituksena, ei ite ostettu juuri mitään ja sit kun ei ollut ihan omaa silmää miellyttäviä, ni kiertoon meni, kun esikko kasvoi yli, ajattelin varmaan jo silloin, et ostanpa sit kakkoselle mieleistä... tai kattoo nyt, miten paljon tulee taas lahjoiksi...

Kummeja meillä on 2 varmaa, muita mietitään. Yksi kaveripariskunta olis, mut mies empii, kun heistä toisella jo on aika paljon kummilapsia. Pari muutakin vaihtoehtoa on olemassa, ja onhan tässä vielä aikaa miettiä ketä sitä pyytäis. Toisaalta haluis tuon kaveripariskunnan säästää seuraavalle lapselle, et olis sit hänellekin varmasti läheiset kummit edes toiset...

Hemuli 29+2

Salamatkustaja paljon onnea!!

Täällä ei mitään ihmeellistä, syön taas itseäni ähkyyn :p mä en tajuu näitä iltoja ku on pakko syödä vaik on jo ihan räjähtämäisillään, yök!!

hirvee iltaralli pennuilla menossa, miten ne jaksaa? sitte tuo pikkunen käy vähä väliä pussaan ja haliin, on ne vaan niin lutusia :heart:

joo ei saa olla rauhassa, pakko lähtee kattoon mitä ne puuhaa!!

triine 29 vissiin+ jotain

Soma: minä luulen, että nuo heinäkuiset ovat vieneet kaikki kaksoset. Elokuulle niitä ei ole enää jäänyt...

Täällä oli tänään viimeinen perhevalmennuskerta. Vielä pääsee kuitenkin sairaalaan tutustumaan. Olen nyt viikon aikana tavannut tosi paljon vauvoja. Yhden ihan vastasyntyneen, 1kk vanhan, 2,5kk vanhan, 6kk vanhan ja lisäksi yhden taaperon. Kaikki ovat niin suloisia, että huomaa, että pienoista vauvakuumetta on täällä. :whistle: No onneksi ei tarvitse enää odottaa kuin pari kuukautta ja saa oman pikkuisen syliin. =)

Marikki + pikkuinen 29+6

Iltaa!

Viimeinen viikko vanhassa kodissa ja saikku jatkuu tämän viikon. Kävin aamulla lääkärissä ja iltapäivälllä neuvolassa. Hb oli pudonnut 130:sta 114:sta ja rautakuurille jouduin. Kävin heti ostamassa Obsidania. Toivottavasti olisi vatsaystävällinen rautalääke. Mulle ei ainakaan ole sopinut Retafer, maha menee ihan sekaisin. Siksi olenkin pelännyt, että milloin sitä joutuu rautakuurille.

Verenpaineet on tasoittuneet, mutta painoa on nyt tullut enemmän kuin laki sallii ja joudun sokerirasituskokeeseen. Vaikka pissa on aina ollut puhdas, voi raskauden aikainen diabetes joillaikin oireilla kovana painonnousuna kuulemma.

Olisin sitten mielellläni käynyt vielä täällä vanhalla paikkakunnalla sokerirasituksessa, mutta täällä oli kaikki ajat varattuna. Joskus juhannuksen jälkeen olisi ollut vasta ensimmäinen vapaa-aika. Testi siirtyy nyt mitä ilmeisemmin uudelle paikkakunnalle. Kaikki tavarat on vielä hujan hajan uudessa asunnossa ja sitten on vielä puoli pökerryksissä sokerirasituksesta :x

Jotenkin alkaa pienoinen paniikki iskeä, kun kaikki on niin vaiheessa ja vaavikin tulossa jo tuota pikaa! :/ Siis ihanaa, että pikkuinen pian saapuu, mutta pelkään, ettei kaikkea ole saatu siihen mennessä kuntoon. Melkein kaikki hankinnat tekemättä, kääk! Ja uudessa kämpässä on vielä yllin kyllin laitettavaa (uudet maalit, tapetit yms.) Toivotaan, että masuasukki pysyy masussa ainakin heinäkuun loppuun asti. Haluasin niin, että kaikki olisi sitten kunnossa, kun vauva syntyy. Tiedä kuinka "sekaisin" sitä on synnytyksen jälkeen, että ala siinä sitten laittamaan vielä huushollia :LOL: Varsinkin kun on esikoinen kyseessä ja kaikki uutta ja ihmeellistä...

Lahjoista: lahjakortti on minustakin oikein käypä lahja ja varmaan rippilahjaksi nuori toivoo eniten rahaa. Saa sitten ostaa sellaista mitä tarvitsee.

Mansikka85 Täällä myös liikkeet tuntuu välillä aika ikäviltä, varsinkin oikealla kyljellä.

Ja mitäs vielä...täällä on myös ollut ihan hirmuinen tuuli ja ripsi vettä iltapäivstä, mutta ei kehuttavimmin. Yöllä myös heräsin siihen,kun tuli hiukan rakeita ja sitten salamoi a jyrähteli, mutta ei tullut ukkonen onneksi päälle. Meinasi melkein pelottaa, kun olen nyt yksin kissojen kanssa täällä, kun rakas ukkoni on jo uudessa kodissa rempaamassa ja työtkin hänellä alkoi siellä.

Toivottavasti ei tarvitsisi enää koskaan olla erossa näin kauaa miehestä :LOL: Alkaa jo ikävä pukata, vaikka viikonloppuna oltiin yhdessä, kun oli se eka muuttokuorma hässäkkä. Perjantaihin asti pitäisi jaksaa ilman omaa kultaa :heart: Kyllä tässä taitaa olla ihan pehmentynyt jo....

Kaipa sitä pitäisi lähteä pesuille ja pisuille, öitä!

Bella-Lumia 30+4

Kiitos kaikille onnitteluista! :heart: :flower:

Sain närästyksen kaveriksi, rennie ei tunnu auttavan yhtään..Oon varmaan syöny liikaa herkkuja.. :ashamed:

Oma napa hytkyy ja heiluu, on niin vilkas ja energinen kaveri tämä Aapeli-Anneli :heart:

Mansikka85 täällä myös vauveli potkii välillä tosi kipeää ja joskus joudun hieman työntämään sitä poispäin kun sattuu. Vauva vaihtaa sitten asentoaan.

Millasta se silmaoireilu on siinä myrkytyksessä? Mikähän mulla on vasemmas silmäs kun kahtena päivänä on ollut tosi jännät molemmat silmät ja nyt vasemman silmän vasenta reunaa nykii yhtäkkiä inhottavasti. Joku lihaskramppi? Aamusta jo tehnyt tuota aina silloin tällöin. Ja koko ajan molemmat silmät sellaset kuin väsyttäis kamalasti tai olis kesken unien herännyt.

Auts, mulla on alkanut pikkarien saumat (ja tukisukkahousujen) porautuun ihoon ja välillä tuntuu kuin olis haava jo sillä kohtaa... pitääköhän tässä vielä ostaa sellaset komiat mammapikkarit! :LOL: Saa aamusin laittaa ensin kainaloon asti olevat puuterin väriset mummopikkarit (tai olishan ne pikkarit öisinkin jalassa) ja sitte vettä tukisukkahousut jalkaan ja tukivyön kaiken kääreeksi! Hohhoijjaa... elokuu tuu jo!!! On tää maha vissiin alempana kuin aiemmis raskauksissa.

Huomenna pitää soittaa pomolle töihin pitääkö mulla olla perjantaista lääkärin todistus vai riittääkö hoitajan antama.

Mutta nyt petiin oottaan unta. Meillä taitaa vauva herätä sitten syömään neljän ja seittemän aikoihin kun niihin aikoihin herää joka ikinen yö vessaan ja seittemän jälkeen en meinaa saada enään unta. Tänä aamuna oon kömpinyt sohvalle siihen aikaan vielä hetkeksi nukkuun kun alkoi tila käydä sängyssä vähiin kun molemmat tytöt tullu väliin. Kuinkahan siten mahutaa kun vauva on syntynyt?!

Hyvää yötä! Mammaliini83 ja Api

Enpä ole muutamaan päivään ehtinyt/jaksanut kirjoitella kuulumisia. Toissayönä mulle tuli 4 kivuliasta supistusta ja kaikki lähes peräjälkeen. Sitten supistuksia tuli vielä eilen päivän aikanakin yhteensä 3-4 kpl, ei kiva. Kävin ehtoolla päivystyksessä tk:ssa ja kohdunsuu oli kiinni, mutta PEHMEÄ. Mitä tuo tarkoittaa jos kohdunsuu pehmeä eikä kiinteä kuten yleensä?? Lääkäri vain sanoi, että nyt pitäis saada äkkiä kotiin apua, että saisin vain olla rauhassa. Mistäs kolmen lapsen äiti saa mitään apua joka ei maksa, ei mistään. Ei meillä ole varaa palkata mitään kodinhoitajaa/muuta lastenammaa. Sukulaisetkin asuu todella kaukana eikä mulla täällä ole muita tuttuja oikeestaan kuin anoppi. Sitäkään viitti usein vaivata. Muuten vauva liikkuu joka päivä ja on vähän turhankin aktiivinen :D

jyffe: Eilen illalla mulla meni viimeinen Vagi-C puikko. Onneksi vain se ensimmäinen puikko laittoi alapäässä jumalattomasti kirveltämään, mutta muut meni normaalisti ilman kipuja. Nyt kun nämä lääkemömmöt kaikki tulis pihalle, niin näkis oliko puikoista apua valkovuotoon vai ei. Tuskin.... Ei tuohon ongelmaan tahdo minkään sortin hommelit auttaa.

Salamatkustaja: Oikein paljon onnea naimisiinmenon johdosta :flower: Ja tervetuloa rouvakerhoon =)

Tulipa lauantaina sitten vietettyä tytön 5-v synttäreitä. Juhlat meni kivasti ja mäkin jaksoin koko päivän vieraita ihmeen hyvin. Mun pikkuveli oli meillä koko viikonlopun ja sitten sunnuntaina käytiin koko porukan kesken markkinoilla. Sieltä tarttui käteeni itelle uusi käsilaukku, tenaville lelut ja 20 kpl imurinpussia. Eipä lopu ainakana kesken :LOL: Markkina-alue kierrettiin kolmeen kertaan läpi ja hyvin tämäkin valas sen jaksoi!!! Ja lapset kävi vielä karusellissäkin. Jopa kaksivuotias tyttö nautti karusellistä!!!

Vauvan vaatteita rupesin pesemään vihdoin eilen. Pieniä tytön vaatteita kuivaa kolmessa telineessä ja ne on ihan täynnä :LOL: Myös sellaiset pesin jotka sopii molemmille. Pesen vaatteet 50-70 senttiin asti valmiiksi jo. Niiden jälkeen alkaa peittojen, petivaatteiden, sideharsojen yms. pesu. Huh huh. Täytyy vain ottaa rauhallisesti, kun tuntuu noita supistuksia heti tulevan jos vähänkin liikaa huhkii :'(

Ukkonenkin sitten kolisi toissailtana ja uudelleen vielä yöllä. Mä en saa nukuttua jos ukkostaa, salamoi ja sataa kovaa. Onko muita, jotka pelkää ukkosta? Mä pelkään sitä ihan SAIRAASTI. Jos oon yksin lasten kans kotona ukonilmalla, niin mulla on tapana laittaa ikkunoista sälekaihtimet kiinni, etten näe salamoja :ashamed: Jos ukko on kotona, niin ei ihan niin hirveesti pelkää, mutta kuitenkin. Ei oo mitään kivaa tollanen.

Mansikka85: :wave: kyllä täälläkin liikkeet välillä tuntuu niin ilkeälle ja joskus jopa kylkiin sattuu, kun vauva potkii tai liikkuu kovaa. Ei oo mukavan tuntuista, mutta kaikki meidän naisten on vain kärsittävä!! Miehiltä vain riittää, kun ovat yhden illan kotona ja saavat vain seurata vierestä masun kasvua :LOL:

Mut nyt meikäläinen menee laittaan lapsille ja ittelle eilistä italianpataa päiväruuaksi. Otetaan päivä kerrallaan ja joilla supistelee herkästi (myös itellä välillä), niin otetaan vielä vähän rauhallisemmin :heart:

Tatjana80 ja tyttö 31+4

Kiitoksia kaikille rippilahjavinkeistä =) Taidetaan loppujen lopuksi sen käteisen puoleen kallistua, ei voi ainakaan mennä vikaan.

Heitsu86: Just eilen tsekkasin tuota vaatetilannetta ja kaapissa on aikans monta 56 senttistä bodya, muutama paita ja housut, kolme pyjamaa ja neljät puolipotkarit. Kuus- ja seitsenkymppisiä on ainoastaan äitiyspakkausen kamat ja kaverilta saadut pari paitaa. Pitää varmaan vielä ostaa (56 cm) ainakin kahdet kokopotkarit ja sukkia tai sukkiksia. Jos jollain on listaan elintärkeetä lisättävää, niin ensikertalainen ottaa tiedon kiitollisena vastaan ;) Ei oo hajuakaan kuinka paljon pikkuihminen kuluttaa vaatetta.

Mansikka85: Joo sattuu jotkut liikkeet, etenkin oikeassa kyljessä. Eilen vielä tuntui siltä, että kaverilta on jo vähintään jalka tulossa puolessavälissä, kun tuntui niin kovaa painetta kohdunsuun kohdalla :D Elmeri ei enää oo niin kauheesti potkinut, enimmäkseen meno on sellaista mönkimistä. Ihan kuin pieni mittarimato menis takapuoli pystyssä puolelta toiselle :D

Pitäis varmaan raahautua laittaan toi keittiö kuntoon... Päivänjatkoja mammat ja masut :wave:

kaneliomena ja Elmeri tasan 32

Huomentapäivää!
Huoh, äsken ompelin fleecepöksyjä vaaville vaippakuoreksi, nii tuo himputin ompelukone kokoajan jurrasi, etenki kun koitti siksakilla ommella. Ei onnista siis mitenkää!! :kieh: Onneks ois enää vyötärölle kumpparikujan ompelu... Sit imuja ompelee!=)

Eilen tuli postista kantoliina (viininpunainen baby bundler) ja oon jo nyt ihan myyty, tosi kiva tehä sidontoja yms! Ihanaa kun sit saa vauvaa pitää sylissä ilman et ois kädet varattu ja voi samalla vaik kotihommia tehä (tai vaikka kirjotella tänne kuulumisia :D ).. Mieskin kokeili moneen kertaan liinaa, ja tykkää myös kovasti!! Onneksi on kummallekin mieluinen. Tänään pitäis sit tulla bodyn jatkopaloja sekä liivinsuojia postista.. Täytyy "vähitellen" purkaa tuota "pikkuhankinta listaa" jonka väsäsin.. :LOL: Eilen löyty kaupasta Ainun hoitoliinoja, ostin paketillisen kun niiden valmistushan on lopetettu, niin niitä ei enää sit saa kunha kaupat myyvät nuo viimeiset loppuun..

Mies oli illalla ihan ihmetyksen vallassa kun oltiin alkamassa nukkuu ja hän piti kättään masuni päällä ja vauva potki ja liikku, oli ihan et "häh, noin koviako noi liikkeet/potkut on!?" :D Vauva nimittäin yleensä lopettaa liikkumisen kun mies laskee käden masulle, nii nyt sitte antoikin kunnon "voimannäytteet"..=) Näin viime yönä unta että vauva ilmestyi yhtäkkiä tohon masun pinnalle, ja otin sen sit syliin siitä. Ei ollu ku ehkä 20cm pitkä, ja se oli sellasessa kinkunpaistopussissa.. :LOL: Pippeli häneltä löytyi kun tutkittiin, sitten laitoin hänet takas pussiin ja masuun.:D Fiksuja unia. Tuoki varmaan siitä tuli ku illalla juteltiin vauvan sukupuolesta yms.:)

Joo mut minäpäs lähden käymään postilaatikolla ja jatkan sit noita ompeluhommia. Ja alan odottelee kello puolta neljää, kun sillon on neuvola!!:)

Upp3 ja Mötky-pötky tasan 31!!! :heart: Kohta viimenen ultra!;)

Tere!

Tatjana80, mä oon käsittäny niin että jo ainakin kerran synnyttäneelle toi pehmentyminen on ihan normaalia varsinkin näillä viikoilla. Ei välttämättä tarkota, että lapsi olis syntymässä ennen aikaisesti, voi hyvinkin mennä yli. Eli tont vori! :wave:

Mä näin kanssa viime yönä taas vaihteeks unta et oli synnyttämässä. Kätilönä toimi mun entinen työkaveri. :LOL: Mut sit uni taas loppu keskenkaiken kun heräsin. Ikinää mä en nää noita unia loppuun asti. |O

Vietettiin eilen miehen kanssa rentouttava kahden keskinen ilta. Katottiin se Juno-leffa (oli aika surkee mun mielestä), syötiin karkkia ja sit alettiin vielä pelaamaan lautapelejä. :D Pakko oli keksiä koko ajan jotain tekemistä, ettei mieti poikaa liikaa, ku kummallaki hirvee ikävä. :'(
Äsken puhuin mun äitin kanssa, siellä ne oli Tallinnassa käppäilemässä ja kiertelemässä kauppoja. Mut sit siltä loppu akku. No, soittaa varmaan takasin, ku pääsevät laivaan ja saa akun latauksee.

Mä oottelen viimestä palkkanauhaa postista tulevaks joko huomen tai torstaina. Sit pitää heti viedä se ja muutamat muut paprut kelaa, ni pääsevät laskemaa mun äippälomarahan määrän.

Sateista tiistain jatkoa! :wave:

Heippa!

Sain soitettua pomolle ja onneksi riittää työterveyshoitajan lappu poissaolosta perjantaina. Lääkäriaikoja työterveyten on tosi hankala saada ja kumminkin tiiän mikä vaivaa ja ens viikolla neuvola niin saa vaan sen lapun äkkiä hoitajalta. Olivatkin aamulla puhuneet töissä musta että aikookohan se oikeasti tulla töihin kun muutaman työkaverin oon nyt nähnyt ja niitten kans jutellu olostani kun ovat kyselleet. Pomokin tiesi ettei oo mulla juuri ollut hyviä lomapäiviä.

Tänään taas vaihteeksi iski niin järkky olo että mietin jo että mihin saan nuo tenavat jos joudun soittaan apua tai pitääkö mies soittaa kesken töistä pois. Noi ei jaksa kumminkaan olla kauaa vielä ettei tulis tappelua jostain tai mennään ite kaapille kaiveleen ja sitten on maidot ja muut pitkin keittiötä. Samaa mietin kuin Tatjanakin että mistä saan apua kun ei oikein oo rahaa palkatakkaan ketään hoitaan lapsia eikä nyt oo oikein ketään ihan lähelläkään. Äitilleni laitoin viestiä että tuleeko käymään mutta olikin töissä. Sillä piti loppua työt joskus viikko sitten mutta olikin ilmaantunut vielä tarvetta sille. Sillä ei oo vakituista työtä ja on kevään ollut yhessä mattotehtaassa. Nyt onneksi hieman helpotti olo ja jospa sitä jaksais siihen asti kun isäntä joskus kotiutuu. Aikoi kattoa vielä meijän autoa töiden jälkeen kun siinä joku merkkivalo palaa.

Voi ihanuus noita kersoja... taas tapellaan... lopuis tuo sade niin sais laittaa nuo ulos kun energiaa piisaa eikä sisällä saa purettua mihinkään järkevään.

Pakko mennä maaten!

Alotin sit eilen illalla sen rautakuurin (obsidan vai miten se ny kirjotetaankaan..) niin alko jumalaton närästys, meil ei edes ollu mitään närästyslääkettä ja pyörin ja hyörin ja yökkäilin sit koko yön.. ja se retaferia jouduin aikasemmin keskenmenon yhteydessä käyttämään ja se taas veti mahan niin tukkoon että ei toiminu ollenkaan, niin ei sitäkään kehtais alottaa... pitää varmaan vaan käydä ostaa närästyslääkettä... :(

tää aika sais kyl mennä viel nopeemminkin, mua on ainakin ruvennu kyllästyttämään olla tämmönen "sotanorsu".. :LOL: no, pääasia että vauva voi hyvin!

huoh, sais kyl tosiaan loppua toi sade, pitäis kaupassa päästä käymään..

t. Hosso ja Iida rv 32 :heart:

Ainii, tota piti vielä kommetoida, että tuleeko mies mukaan synnytykseen. Mies oli esikon synnytyksessä mukana, ja haluan sen nytkin mukaan. Vaikkei hää siellä mitään pystyny tekemään ja voin kuvitella kuinka tylsää on ollu jossain vaiheessa, kun käynnistys eteni tosi hitaasti alkuun ja nukuin lääkkeiden voimalla aika paljon. Mutta tiiän, että haluaa itsekkin olla paikalla nytkin.
Miehen sisko on lupautunut tulemaan tänne katsomaan tota esikkoa, vaikka lähtö tulis keskellä yötä. Ja mun mummo asuu tossa parin sadan metrin päässä, niin hälle kanssa voin soittaa mihin aikaan vaan, niin tulee kyllä nopeesti paikalle. =)
Ja sairaalaan meillä on pari kilsaa matkaa, ni vikka tulis kiirus lähtö, niin onneks ei oo tuon pidempi matka körötellä. Nauroin miehelle vähän aika sit, että jos alkaa supparit sillein pikkuhiljaa, ni mähän kävelen synnärille, niin saan sillein ehkä vähän potkua supistuksiin. :LOL:

Yhteistyössä