¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

Heips!

Ihan vaan tulin äkkisiltään kysäseen, että oiskos teistä joku kiinnostunu saamaan noi pakkauksen kestot? Mulla ne jäis käyttämättä... Ihan postikuluilla lähtis.
Jos kiinnostusta on, niin ekalle yv:n laittaneelle käyn ne postittamassa.

Nyt pakko mennä nukkuun, hirvittävä päänsärky...

Iltaa täältäkin.

Noista hiusväreistä.. Mä en usko niistä olevan haittaa. Värjään hiukseni n.1-2x vuodessa ja viimeksi kylläkin alkuraskauden aikana. Aurinko vaalentaa nyt hiukset niin ,että ei tarvi värjätä. Serkkuni asuu Saksassa ja siellä on värit kiellettyjä tai niitä ei suositella. No siellä on muutenkin jotku asiat hassusti esim. vauvaa/lasta ei saa käyttää potalla ennen kahta vuotta.

Me lähdetään huomenna sellaiseen suureen kauppaan ,jossa on iso lastentarvike osasto niin tuumattiin ostaa jo pikkuiselle kaikki hoitotarvikkeet valmiiksi. Lähinnä tutti, pullo, puhdistuspyyhkeitä. Ompahan sitten kaikki valmiina.

Jospa menisi jo petiin. Tyttökin simahti jo 22.30.
-Poni ja Manteli 29+1

Huomenta,
eilen oli lääkärineuvola. Kaikki ok alapäässä, joten entiseen malliin annetaan mennä. Painoa ei ollut tullut 6 viikossa kuin 500 g kaiken kaikkiaan. Olin oikein tyytyväinen ja neuvolantätikin sanoi, että niin kauan hyvä kun ei tippumaan ala. Hb oli noussut peräti lukemiin 115! Olenkin kyllä kuuliaisesti muistanut rautaa ottaa. Sykkeet vauvalla edelleen 160 - vaikka siis poika on tulossa. Seuraavan kerran neuvolaan sitten juhannuksen jälkeen.

Itse olen kaikissa raskauksissa värjäyttänyt hiukseni normaalisti kampaajakäyntien yhteydessä. En ole asiaa sen kummemmin miettinyt tai murehtinut. Oma kuontalo on niin harmaanruskea, ettei sen kanssa voisi olla =)

Tänään on töissä pitkästä aikaa aikataulullisesti vähän rauhallisempi päivä, joten ajattelin että jos kävisin jossain välissä ajelemassa Vauvatalo Johannassa tarkastamassa vaunuvalikoiman. Katsotaan nyt tuleeko lähdettyä.

Nyt täytyisi soittaa ja tilata murskekuorma pihaan, meidän pihan tekeminen on ikuisuusprojekti. Itse asiassa ei olla ollenkaan omakotiasujia, mutta sieltä nyt sitten vaan itsemme olemme löytäneet. Ahdistaa katsoa, kun kaikilla naapureilla on niin viimeisen päälle pihat olleet jo pari kesää :LOL:

Säihke ja pikkupossu 29 jotain

Huomenta!

Kauhea stressi päällä. Miehen vanhemmat tulossa tänään yöksi ja mä jo ehdin ajatella että saan tänään viimein siivottua jos ne tulee illalla niin anoppi eilen puhelimessa sanoi että he yrittää aamusta tosi tosi varhain lähteä ajeleen ennenkuin tulee kauhean kuuma. Mä oon sitten tänä aamun torkuttanut seiskasta asti että herään siivoamaan!

En oikein jaksa kuunnella anopin sanomisia ja ohjeita kuinka lapsia pitäis nukuttaa ja kuinka kotia pitää hoitaa.... osaa vanhana ihmisenä sanoa aika loukkaavasti vaikka ei sitä tarkotakkaan. Osais joskus sanoa että sille suoraan että mitäs on opettanut poikansa niin hyvälle kun ite on kaikki melkein tehnyt ja poikansa sitten osaksi oottaa että koti on vaimon aluetta... tekee kyllä hommia en sitä sano mutta välillä sais vähän innokkaammin tehä ja vaikka ihan yllättäen tarttua tuohon imuriin. Nyt onneksi vuosien myötä tekee entistä enemmän.

Ja sen kun ollaan monta kertaa sanottu että ei raahaa kotoaan asti kaikkea mahollista ruokaa vaan mielummin ostetaan täältä jos haluavat meille ruokaa ostaa ja antaa. Kiva sitten sellasia 500km päästä kesähelteellä tuotuja "ei ne kovin vanhoja vielä oo keittoja (joo, viikko sitten tehtyjä) ja jauhelihapaketteja joita on yritetty kylmälaukussa tuua. Ja sitä KALAA... mä oon sille allerginen enkä siedä ees sitä hajua niin sitä on pakko aina tuua!!!! Kun mä en laita kalamiehen pojalle kalaa,,,, Mun puolesta saa mies ja lapset syyä kalaa niin usein kun haluaa mutta mä en sitä pysty laittamaan kun hajukin oksettaa jo. Jossain valmiissa atrian kalavuoassa se menee kun ei haise niin voimakkaalle mutta sitten kun sitä aletaan täällä käryyttää niin mä yökin aina veet silmissä oven raossa.

Anteeksi tää valittaminen mutta mulla paineet nousee samantien kun ajattelenkin...... mulle riittäis nähä niitä kerran vuodessa. En kerran osaa enkä haluakkaan sanoa takaisin mitää loukkaavaa niin koitan aina kestää kaikki hiljaa ja itkettää... Toinen miniä taas on ottanut useammankin kerran yhteen niiden kanssa mutta mä en jaksa että aikuiset tappelee.

Mahaan ei mitää erikoista, vauva myskää ja jytää ahkerasti ja välillä tuntuu että yrittää jostain kainalosta kaivautua ulos. Neuvola vasta 16pv ja sinne asti ainakin koitan rautaa syyä kaks tbl päivässä. Kai se hieman ainakin on noussut kun olo alkaa olemaan pikkuisen parempi.

Mutta nyt meen imuroimaan ja luutuamaan ainakin "yleiset" tilat. Hauskaa päivää! Mulla vähemmän rentouttava ees.... :/

Jos pitkästä aikaa taas ehtisin muutaman rivin kirjoittaa...

Hiusväreistä sen verran, että edellisessä raskaudessa yritin selvitellä turvallisuusjuttuja. Kampaajani sanoi, että on kyllä värjännyt useidenkin raskaana olevien hiuksia. Laitoimme siloin ja nytkin värin aina foliolla eli ettei se kosketa ihan joka paikasta päänahkaa. Minä kyllä suomalaisesta perenteisestä maantienväristä johtuen värjään 5 viikon välein.

Sairaalakassi yms. : Apua, en ole kyllä uhrannut ajatustakaan vielä noin pitkälle. Pitäis varmaan, että ehtis nauttimaan kesälomasta normaalista sitten loppuajasta. Uskon, että elokuussa on vielä täysi kesä ja että vauva pärjää kotimatkan body+housut+lakki yhdistelmällä. Meillä ei ole vauvaa varten mitään valmiina, tosin esikolta kuitenkin tavarat olemassa, mutta varastossa jne.

Omasta navasta: terveiset äitipolilta tältä aamulta.
Hb 124 (rauta puree!!) Muut veriarvot kunnossa.
RR 135/80 (mulle tosi hyvä)
Pissassa valkuaiset +
Kohdusuu ulospäin raollaan, sisäsuu kiinni ja kanava kokonaan jäljellä
Vauvan painoarvio 1800g !

Näin jos jatkuu, saadaan 4-kiloinen vauva...

Story 30+3

Viikonlopun alkuja!

Minäkin olen ihan normaaliin tapaan värjännyt hiuksia sekä tässä että edellisessä raskaudessa. Parin kuukauden välein värjään. Raskauden myötä tuntuu että väri ei yhtä hyvin hiuksissa pysy kuin ennen mutta en useamminkaan viiti värjätä, kyllä tämä näinkin menee. Se on niin ärsyttävää puuhaa muutenkin...

En ole pituusgallupiin varmaan vastaillutkaan vielä, eli 168 cm olen pitkä. Mies on minua vielä parikymmentä senttiä pidempi, ja näyttää pojastakin aika hujoppi tulevan :)

Tiitti myllertää masussa entiseen tapaan. Välillä hän työntää esim. kantapäätä vatsanahasta läpi niin että siitä saa melkein kiinni :) Samoin tuntuu kun kädet viuhuu masun sivulla, pieniä teräviä käsiä ja jalkoja joka puolella :) Peppua pystyy myös taputtelemaan välillä kun hän oikein ylös sitä työntää :LOL:

Kai sitä voisi hetken levähtää että jaksaa tuolla helteessä olla illan taas.

Lilli ja Tiitti 31+2

kiva, nyt se sit alko. turvotus nimittäin, eilen illalla huomasin kuinka polvet ja nilkat on ihan turpeessa ja samaten sormet, nyt oon vaan yrittäny litkiä mahd paljon vettä..

mammaliini83 : selle paljon tsemppiä kun anoppi tulos kyläileen, aika rasittavalta kuulostaa :hug:

minulla kans on yks tosi ärsyttävä vanhempi naistuttava jonka kanssa joudun vähän pakostakin olemaan tekemisissä niin hänen kommenttinsa raskaudesta yms, esim. listeriabakteerista, tilanne oli semmonen että hän asuu maatilalla ja maito tulee suoraan omasta navetasta niin en sitten juonu sitä vaan mehua niin siitä alko sit valittaa miten nykynaiset on niin herkkiä ja bakteerikammosia, ja kun ei ennen vanhaan ollu tämmöstä, ja silti saivat terveitä lapsia jne jne.. tietty, jokaisen ihmisen oma valinta, mutta mä kyl mieluummin jätän pois ne tuotteet missä sitä voi olla, eipä niitä tule muutenkaan syötyä..

ja anoppi taasen muistelee raskauksiaan, miten on ollut nii- helppoa ja ihanaa ja kun viimesillää hillassa ollu, eikä mitään vaivoja (tämä tulee aina jos sanon käyneeni kävelemässä) ja sit jos sanon miten lääkäri suositteli hiljentämään tahtia niin sit taas helppoa se on mun kuitenki olla kun hän joutu makaamaan 3kk:tta sängyn pohjalla, ihan kun ois joku kauhea taistelu siitä, minkälainen raskaus kullakin ollut ja kuka pistää parhaimmaks. unohtamatta tietenkään kun hänen lapset eivät ole lapsena itkeneet vaan kiltisti ovat nukkuneet ja syöneet hyvin, niimpä niin, vauvathan ei ikinä itke ja silleen... =) tulipas taas tekstiä...

tähän napaan ei muuten kummempia, vauvali liikkuu paljon, potkii ylös ja möyryää.. suonenvetoja tuloo täälläkin öisin, ainut mikä oikeestaan ärsyttää on tuo turvotus ja kauhea suklaan himo.. mutta nekin hyvän asian puolesta :heart:

hyvää viikonlopun alkua kaikille!

t. hosso ja iida 31+3

Moi!!

tatjana80: mulla kans tullee näistä puikoista sitä kivaa möhönää, ei onneksi housuihin vaan joka kerta pyttyyn kun käy veskissä. mahtaakohan se sun kirvely olla ihan normaalia? kuulostaa aika kummalta :eek:

no nyt se sitten alkoi mullakin nuo öiset jalkakrampit ja suonenvedot, inhottavaa!!! mut mitäpä vaivaa sitä ei jo ois.
mammaliini :hug: :hug: koita kestää vaikka hammasta purren, voithan aina vedota huonoon oloon ja mennä lepäileen anna vaikka tyynyn kuulla kunniansa.
hossollakin näkyy olevan samaa vaivaa ku mullakin suklaata pitäs saaha vähän väliä, hieman on saanut hillittyä onneksi.
ootan jo innolla et mies tullee töistä kotia meillä on tänään pitsapäivä, ihanaa!!!!
mut nyt menoksi, hyvät ja aurinkoiset viikonloput kaikille!! muistakaa juoda paljon.

ai niin sainpas jotain pientä ostettua 4pakettia siteitä jälkivuotoa varten, liivinsuojia, pari bodya, sukkia ja henkkamaukalta tilasin kans jotain vaaville. pikkuhilijaa ruveta osteleen meillä kun on jo nuo pinnikset, vaunut, kaukalot, punkat yms.....ja vaatteet pitäs ruveta käymään läpi kun kyllä niistä joutuu jo jotain laittaan taas pois ku ei nekään ikuisuuksia kestä.
niin ja pituusgalluppiin meitsi on 165 pitkä.
mut nyt mä meen moido :wave: :wave:

Mua kyllä häirittee, kun kaikki muut tuntuu tietävän vauvan sykkeen. Mulle sitä ei oo kertaakaan sanottu |O Täytyy tivata sit seuraavalla kerralla ku menee äitiyspolille ultraan...tuntuu vaan typerältä kysyy sitä, kun ei ne sitä kerro :snotty:

Salamatkustaja Onnea paljon rouviintumisesta :flower:

Meillä on nyt kaikki kampsut vauvalle valmiina. Toki ovat vielä kaapeissa ja pinnis varastossa, mutta lähettyvillä. Vaateita tulee varmasti ostettua lisää.

Meillä oli tänään hassu ilta. Olin kaksi tuntia yksin kotona. En kyllä ihan äkkiä muista milloin olisin ollut noin pitkään yksin kotona. Mies oli hakemassa yhtä tammaa orhilasta ja tyttö oli mummolla hoidossa ,kun mulla oli oppilaita illalla. Ne ei päässyt tuomaan tyttöä kotiin ,kun pappa oli kokouksessa. Pystyin jopa siivoamaan taloa ,kun hissuttelin hiljolleen ,eikä tarvinnut välillä singota tytön perään.

Mutta nyt tuutimaan. Hyvää yötä mammat ja masuvauvelit !!
-Poni ja Manteli 29+2

Paljon onnea Salamatkustjalle rouviintumisen johdosta! :flower: Miltäs nyt tuntuu? =)

Meillä lähtee tänään ensimmäinen muuttokuorma kohti Varsinais-Suomea, ihanaa. Ensi viikko vielä täällä ja sitten juhannusviikolla ollaan jo tukevasti uudessa kodissa :D Vähän vaan harmittaa, kun musta ei paljon kantoapua ole :( Mutta eiköhän se tästä sitten.

Lämpimää viikonloppua kaikille! B)

Bella-Lumia 30+2

Sylintäydeltä onnitteluja salamatkustajalle naimisiinmenon johdosta :flower: :flower: =) Oliko teillä suuret häät vai ihan lähipiirille? Mua ihan harmittaa, kun kaikki kaverit ja lähisukulaiset on jo menneet naimisiin ja viimeksi on päässyt juhlistamaan häitä viisi vuotta sitten... Ne on aina niin ihania tilaisuuksia.

Luin just eilen vauva-lehden lääkäripalstalta tuosta hiusten värjäämisestä raskausaikana. EU-maissa on kuulemma listaus turvallisiksi luokitelluista hiusväreistä ja kampaajalta voi kysyä kuuluuko oma toiveväriaine tuohon listaan. Turvallisiksi todettuja aineita on jo reippaasti yli sata merkkiä.

Pituusgalluppiin; oon 166 cm.

Eilen aloiteltiin miehen kanssa pihatöitä ja tänään projekti jatkuu... Käytiin hakeen kukkia laatikoihin ja samalla ostettiin suihkulähteen ympärille koristekivee säkillinen. Kukkapenkitkin on päässeet niin kesäfiiliksiin, että kitkemisurakkakin taitaa olla edessä. Pitää vaan muistaa rasvata tänään olkapäät hiukan useammin kuin eilen. Mun ei tarvi olla auringossa ilman suojaa kuin kymmenen minuuttia, niin punoittaa jo tosi mukavasti B)

Aurinkoista lauantaipäivää mammat ja masut =) Tää lähtee helliin itseään taas jätskillä :p

kaneliomena ja Elmeri 31+4

Moi vaan kaikille,pitkästä aikaan! :wave:

En oo ehtinyt kirjoitteleen enkä lukemaan juttuja kuukauteen. On muka ollut niin kiirettä... :ashamed: mutta nyt jos taas alkais kertoon kuulumisia kun loppu alkaa häämöttään.

Täällä kaikki hyvin. Painoa ei ole tullut lähtöpainoon verrattuna kuin puoli kiloa lisää, MUTTA itse olenkin laihtunut sitten samaan aikaan kun vauva on kasvanut. Hoitaja ja lääkäri sanoi että ei mitään hätää. Mulla kun oli sitä lähtöpainoa liikaa, eikä saa noustakaan kuin kuusi kiloa lisää...no hyvältä näyttää siis siltä osin.
Maha kasvanut rutkasti, ei ole sellanen pallomaha vaan aika laajalta alueelta kasvanut...oletan että jos on lihava niin raskauden aikana se ei kasvakaan silleen pallona vaan laajemmalta alueelta....ehkä.

sokerirasitustesti tehtiin pari viikkoa sitten ja se oli kunnossa, onneksi! Hemoglobiini heiluu edestakaisin, mutta nyt olen syönyt ihan rautatabletteja(Maltofer kun obsidan ei käynyt).
Virtsakokeita olen sitten joutunut antaan tiheästi kun kerran oli jotain kasvua, mutta sitä ei heti älytty niin sen jälkeen otetaan kerran kuussa. Mutta kun testit näyttää aina sekaflooraa eli ei mitään tiettyä bakteerikannan kasvua niin sitten täytyy viedä kontrolli ja sekin on aina epäpuhdas. No nyt olen sitten syönyt kuurin, kun lääkäri sanoi ettei oteta mitään riskejä asiasta jos tulehdus jääkin huomaamatta...ja TAAs pitäisi tiistaina viedä näyte. huh huh...on tää ollut sellasta rumpaa etten toivo kellekään muulle.

Kesäloma alkais kahden viikon kuluttua, JESS :D ja sen perään heti äitiysloma...eli ei enään pitkään tarttis reissata töissä. Olin yhden viikon kesälomalla toukokuussa ja sen jälkeen on ollutkin pieniä ongelmia motivaation kanssa.

Se sf-mitta oli 27 (viikon 28+0 kohdalla) ja tarjonta näköjään viisto-rt, ja painoarvio normaali. Mitä se nyt ikinä tarkoittaakaan?! Vauvan syke 130,mitä se on suunnilleen ollut aina...
Että tässä tilanteen päivitystä meikäläisen osalta.
Niin ja salamatkustajalle hirveesti onnea :flower: :flower: :D
T.Hansu27 (29+3)

Hellurei!!

Eilen en käynykään täällä, mutta ei oo moni muukaan käyny!! taitaa lämpöset ilmat hiljentää vähän!!

Salamatkustajalle ONNEA PALJON!! :flower: mie haluisin kanssa naimisiin, mut saa nähä..

Just laitoin parvekkeelle yhet kukat ja hoh-hoh.. taidan palata vanhaan tyyliin ja istututtaa ne horsmat jo liikkeessä noihi ruukkuihi.. ei oo meikäläisen hommaa yhtään nuo pihajutut..

vaavinen oli eilen taas hiljemmalla tuulella, mut on nyt taas kivasti ilmotellu olostaan!

Ja eilen kävin kattoo kaverin 3kilosta vauvaa ja voi hurja ku se oli pieni ja sulonen =) , mutta silti niin pelottavan iso :eek: .. siihe ku lisää muutamat sentit joka puolelle ja pyöreyttä ainakin 1kg lisää ni se pitäs mahtuu miusta taas ulos :kieh: :eek: ..

nyt taidan mennä päiväkaffen keittoo!!

Hyvää vkloppua kaikille!!!

T. LOMALLA OLEVA Äiti lpr 31+4

neitiperho
Heissan

Kyllä vähän tuntuu hiljentyneen meno täälläkin. Kesä verottaa :)
Salamatkustaja hurjasti onnea nyt vihdoin rouviintumisesta!!! Ihana juttu. Toivottavasti kaikki järjestelyt onnistui ja jaksoit myös nauttia juhlista!!! :heart: :flower:

Itse tulin hetki sitten kotiin, kun ollaan nuoremman koiran kanssa nyt aloitettu agility. Vähän vaan tuntuu itselle se touhu jo raskaalta. No jospa huomisen vielä jaksan. Pentu vaan niin innokas ja itse sen verran kömpelö, ettei koiraa meinaa keretä ohjaamaan ja silloin lopputuloskin vähän huono.
Täällä Lahdessa nyt hirveä meno joka suunnassa kun F1 venekisat alkoi eilen. Oltiin sitten seuraamassa konserttia siellä ja saatiin istuakin oikein kivassa seurassa. Nimittäin Sedu Koskisen (no onko se nyt niin kiva) ja Mika Häkkisen ja sen uuden naikkosen kanssa (joka muuten aika järkky...anteeks). Outoa, että täälläkin joitakin "julkkiksia" välillä. Tänää vaan ollu vähän väsyny kun meni ilta pitkäksi. Tänään pitäisi taas mennä konserttia kattelemaan.

Vointi ollu ihan ok. Vähän välillä huippaa edelleen. Täytyy ens viikolla vaikka soitella sairaalaan ja kysellä labratuloksia. Tuskin niissä erikoista. Närästyslääke on ollut huippu. Ihan järkyn makuista, että meinaa sen pihalle oksentaa, mutta närästys....SE ON POISSA!!!! Harmittaa vaan ettei oma lääkäri voinu sitten missään vaiheessa määrätä mitään lääkettä reseptillä kun aina vaan nauro mulle, kuinka elämä on sellasta. Keskussairaalassa lääkäri heti määräsi kuitenkin lääkkeen ja pyysi ilmoittamaan jos ei auta niin kokeillaan muuta. Mut kyllä on ihanaa ollu nauttia taas ruuasta, mehuista yms. Alkaa varmaan kilojakin sen mukaan taas tulemaan :ashamed:

Mutta nyt menen hetkeksi lepäilemään. Jaksakaa mammat.

Uusimmassa Vauva-lehdessä oli tuohon hiusväriasiaan vastattu näin (suora lainaus):

"Joulukuussa 2006 voimaan astuneella Euroopan komission päätöksellä kiellettiin 22 epäilyttävää hiusväriainetta, joista ei ollut tuotettu mitään asianmukaista turvallisuusselostetta. Kielto oli askel EU:n jäsenvaltioiden huhtikuussa 2003 sopimassa strategiassa, jonka perusteella tuotetaan lista turvallisiksi luokitelluista hiusväriaineista. Tällaisia aineita on listalla jo reilusti yli 100." (VAAN! Ottaen huomioon, kuinka paljon niitä hiusväriaineita KAIKENKAIKKIAAN on!)"Aineet, joiden turvallisuudesta ei ole takeita, katoavat siis vähitellen markkinoilta. Sinun kannattaa tiedustella kampaajaltasi, onko toivomasi hiusväriaine turvalliseksi luokiteltujen listassa."

Kampaajan kuuluisi nämä asiat ammattinsa puolesta ehdottomasti tietää.

onnea salamatkustajalle! :flower:

ihanaa neitiperho että vihdoin sait helpotuksen närästykseen! on kyllä kumma että näin pitkään jouduit kärsimään ennenkuin sait kunnon lääkkeet... tärkeintä että voit nyt toivottavasti loppuajan nauttia odotuksesta ilman sitä tuskaa.

ihana ilma taas, ei ollutkaan yhtään viileä tuolla ulkona vaikkei mukamas ole ku 15 astetta mittarissa. me vietetään kesää mun vanhempien luona, asuvat reilun 10 km päässä keskustasta joten kiva olla täällä luonnon helmassa. paitsi että miehellä tuppaa olla tuota siitepölyallergiaa ja käytiinkin pieni mutka ensiavussa toissapäivänä kun sillä meinas turvota röörit umpeen. mut nyt saatiin reseptilääkkeet ja ei oo hirveästi vaivannut pölyt sen jälkeen.

vauvalla on kyllä aika meno päällä nykyään mutta luinkin tuossa yhdeltä odotussivulta että 30-32 viikoilla liikkuu eniten koska on vahva mutta vielä tilaa liikkua. ei olis enää montaa viikkoa jäljellä... kyllä se alkaa pyöriä mielessä enemmän ja enemmän minkälaista se arki vauvan kanssa mahtaa olla mutta ihan yhtä paljon sitä vaan odottaa enemmän ja enemmän vaikka ei se aina ruusuilla tanssimista tulekaan olemaan. kyllä sitä huomaa että on ajatuksissaan valmis äitiyteen ja vanhemmuuteen, me kummatkin. mies ei jaksa odottaa että saa hoitaa pientä, mie sanoinki sille et varmaan parun silmäni päästä joka kerta kun se pitää vauvaa sylissä, musta se on ihanan näköistä kun näkee isän ihan pakahtumaisillaan rakkaudesta vauva sylissä...

niin joo pituusgalluppiin vastausta, täällä ollaan 164 cm. on kyllä jännä nähä minkä mittanen meidän lapsesta kasvaa kun mies on tosiaan sen 153 cm... se meinasi että on mennyt kasaan koska jenkkimitoissa pitäis olla 5'2'' joka vastaa noin 158 cm mut kun yks päivä mitattiin molemmat niin sitä mittaa olikin 5 cm vähemmän. jos pituusgeeni tulee mun puolelta niin pojasta saattaapi tulla semmonen 185 cm, se oiski hauskaa kun olisi teininä jo isää päätä pitempi:)

taidetaan lähteä käymään kämpillä mutka ja ehkä vähän viikonloppukarkkiostoksilla... :ashamed:

ihanaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti!

salamanteri & steve 31+1 :heart:

Yhteistyössä