¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

Hiustenvärjäyksestä: mä oon ainakin värjänn hiuksia nyt ja edellisessä raskaudessa entiseen tapaan, enkä oo kuullu että siitä mitää haittaa olis.

Kotiutumisvaatteet: varmaankin otetaan pikkuselle sairaalaan body, puol potkarit, myssy ja tumput. Tarkenee varmasti, jos tälläset ilmat. Jos kylmempi ilma, niin velour asun ajattelin siihen päälle vetästä.
Esikolle muistan -05 syyskuussa laittaneeni ihan liikaa kotimatkalle päälle: body, sammarihaalarit, myssy, tumput ja sit semmonen välikausi haalari. Poika oli ihan hiki hatussa, kun päästiin kotiin. Ite kuitenki tarkeni t-paidassa olla ulkona, ni toi oli kyllä ihan liikaa.

Poika veti sellaset raivari show:t kauppareissulla alkuillasta ku ei saanu karkkipussia, että siinä kiehumispisteessä sitä taas ihmetteli mielessään, miks on tähän hommaan pitänykki ryhtyä?!
Mut sitte ku tilanne rauhottu kotona ja poju siinä samalla, niin on sitä niin kiitollinen, että on saanu tähän maailmaan jotain noin ihanaa. :heart: Kai toi uhmaikä joskus menee ohi. Meneehän? :whistle:
 
Neuvolakuulumisia täältäkin: Paino noussut +335g/viikko.. yhteensä nyt tullut painoa sellaset 6kg... Verenpaineet 119/76, Hemoglobiini oli laskenu 101... :eek: Pitää nyt alkaa syömään rautaa tosi säännöllisesti appelsiinimehun kans, että sais nuo arvot nousemaan!! Sf-mitta 26, oli noussu vain yhden sentin edellisestä neuvolakerrasta, mut siihen saattoi vaikuttaa se että oli eri terkka ja erilainen mittaustyyli! Vauveli oli jo raivotarjonnassa ja syke hännellä vaihteli 136-142. Kutinoista puhuin terkalle ja laittoi lähetteen verikokeisiin!! Ens viikolla pitäs siis siellä käydä.. kurjaa ku siinä pitää olla 12 h syömättä ja juomatta, ni meinaa tulla heikko olo.. mut ei auta...

Ihana ilma kyllä ollut tänään, koko päivä melkein oltu ulkona ja nautittu auringon lämmöstä!! :) Ja iltasanomien sivuilla näky olevan juttua, että torstaina ja perjantaina rikotaan hellerajoja, eli lämmintä pitäis piisata.. ihanaa.. B) Se vaan tietää sitä että jätskiä kuluu... :p

Mut nyt meen nukuttaan pikkumiehen, ku se kuuluu kitisevän makkarissa...

Annilia & Nuppu 30+2
 
melluli: Mutta toivossa on hyvä elää :D Ei sitä kyllä uskalla mitään tyttöjuttuja etukäteen hankkia, koska varma ei voi olla.

Kaverilla on kaikki poikaenteet ja poikaa hän odottaakin ainakin tän tiedon mukaan.
 
Mies lähti juuri tytön kanssa ulkosaunaan ,joten pieni hetki aikaa istua koneella.

Tuosta linea negrasta on ollut puhetta. Mulla oli esikkoa odottaessa melko vahva sellainen napaan asti ja siitä vähän himmeämpänä vähän ylikin navan. Tyttö siis syntyi. Nyt ei juuri mitään. Ihan hailukka viiva. Tyttö siis nytkin tulossa.

Meidän esikko on syntynyt elokuussa. Silloin oli lähes helteinen sää. Kotiutumisvaatteina oli body, puolipotkarit , veleur-kokopotkupuku ja siihen päälle villapuku tossuineen, tumppuineen ja lakkeineen. Esikko oli ennenaikainen niin ainakin hänellä lämmönsäälely oli niin huonoa vielä ,että sai pukea sisälläkin kaksinkertaisen vaatetuksen ekan kuukauden ajan. Nytkin varaan jotain tuon tyyppistä vaatetta.

No nyt tyttö tuli..pitää mennä..
-Poni ja Manteli 29 ,jee taas uusi viikko
 
Shihtzu Mulla taas kahen tytön jälkeen ihmeellistä että karvat ei juuri kasva (aiemmin oon saanu leikata tyyliin joka toinen pv, apina kun oon... Ja maha nimenomaan leviää sivuille mitä ei tytöillä ollut! =) Toisen poikaoireet on toisen tytön oireet! Ja poikaolo mulla.... saas nähä kumpi tulee...

Sokerirasitukseen pitäis kai viimein ja vihdoin soittaa aikaa ens viikolle kun sit 16pv neuvola ja melkein olis pakko olla jo käyny siellä tai en kehtaa mennä... etoo jo etukäteen mennä sinne!! YÖK! :x

Tänään oon saanut viimein järkkäiltyä noita kaappeja niin että sain omani lipaston laatikoista kaappiin ja vauvan omat tilalle. Silittämistä oottelevat nyt ainakin vähän pölyltä suojassa. Isäntä nikkaroi aidat mun ohjeilla tuonne takapihalle ja maalaskin ne valkoisiksi. Tehtiin pari tuollasta pikku pätkää kahteen kohtaa suojaamaan ees vähän kasvimaata ja meijän "privaatti" aluetta. Mun mielestä rivitaloissa ees takapihalla pitää saada olla rauhassa ja meijän yhtiössä kersat (anteeksi tuo nimitys) ajaa rallia pyörällä pitkin toisten pihoja. Nytkin oli menty melkein mun kasvimaan päältä kun ei oltu kotona. Kaipaan niiiin omaa pihaa ja omaa rauhaa!!!

Nukkumisesta mä heräsin taas vaihteeksi puoli seittemän aikoihin kun olo niin tukkoinen ja kamala vessahätä. No, en saanut sit enää unta. Jonkin aikaa makoilin sängyssä mutta sitten oli pakko mennä keittään kahvia ja herätteleen tyttöjä kun nuoremmalla oli aika hammashoitajalle tarkastukseen.

Kotiutumisvaatteista meillä body, puolipotkarit, plyyshihaalari, sit pipo ja sellanen vanuhaalarin tyylinen puku jossa saa ne hihan ja lahkeensuut käännettyä kiinni. Mut tarkemmin näkee sit millaset ilmat on elokuussa. Meillä molemmat tytö syntyneet lokakuussa joten aika paksusti on saanut olla jo vaatetta.

Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville!! :hug: tuo hempan alaslaskeminen on kyllä niin viheliäistä. Mulla onneksi alkaa olo olemaan hieman parempi ja pitäis vaan osata levätä ettei pääse uudestaan. Mutta heti kun olo parempi niin huomaa ettei pysy paikoillaan. Tänään en ottanut aamulla rautaa kun tekee vissiin nää ilmavaivat mulle yhessä mynthonien kanssa joita joudun syömään kun kurkkua kuivaa niin kauheasti tuon nenän tukkoisuuden takia.

Nyt pyykit kuivumaan ja petiä kohti! Jos jaksais lähteä viemään pikkusisko huomenna takasin mummolaan. Koitampa saada sitten uutta kuvaa taas mahasta... pitää käskeä siskon ottaa kännykällä ja lähettää se miehen sähköpostiin ja sieltä saan ongittua tänne. Meillä ei edelleenkään saa siirettyä kamerasta koneelle kun ei toimi tuo kone.

 
iltaa. Tänne ei kummempia kuulu.
Ihana et on lämmintä pihalla, mut ku se lämpö ei sais tulla myös sisälle, meillä ku kuumuu tää asunto niin hirveästi ku aurinko alkaa paistaa suoraan sisälle iltapäivästä, eikä mikää auta vaik kui verhot kiinni ja ikkunat auki :headwall:
Mut muuten menee hienosti, tytön kans ollaan oltu päivä pihalla ja sainki sen sit jo yhdeksän kieppeillä nukkumaan. =)
Moni oli käyny nyt neuvolassa, itellä vasta ens viikolla. mut eiköhän sitä toivottavasti hyvää kuulu, hassua vain ku ollaan raskaudessa jo nii pitkällä et neuvolatki jo kahden viikon välein.
Käytiin tytön kans eilen kaupungilla ja ostin ihka ensimmäisen bodynki jo tulevalle vauvalle :heart: Pitää pikku hiljaa alkaa järjestää tuossa yhdessä lipastossa vauvan vaatteille tilaa.
Tuosta linea negrasta sen verran että tyttöä ku odotin pari vuotta sitten, oli viiva mahassa alhaalta ylös rintojen väliin asti, nyt sitä ei ole...et oisko sit pojan vuoro B) :D
Kotiutumis vaatteista jo eilen miehelle sanoin, että ku vauva syntyy nii ku ei tiiä mitä sille pukis päälle, syksyn viileissä ilmoissa tietäis paremmin..mut ku saattaa tosiaan elokuussa olla vielä kovinki lämmintä. Ehkä kuitenki body, sukkahousut ja siihen joku housut ja paita ja jos oikee viileää nii sit vielä vanu puku päälle...katsotaan mitä mittari sit näyttää.
 
HooÄs kyllä uhma menee ohi.. Sitten ku lapset muuttaa omaan kotiin :LOL: , tosin sit se huoli vasta alkaakin :D .. Ite oon kanssa sillon tällön miettinyt et onko järkee vai ei???? mutta kyllähän nuo pienet on niin ihania!!

Mut eilen meinas tulla pakokauhun hetki ku rupesin miettimään synnytystä :eek: .. vaikka ootan sitä innolla, ni silti alko ahistaa..piti sysätä se ajatus menemään.. miulla on sellanen "systeemi" (myös esikolla) että en kato synnytys aiheisia ohjelmia, en kuuntele juttuja (pakko tietty joitakin kavereitten..) en lue lehtijuttuja aiheesta.. en halua miettiä koko asiaa, sit ku oma aika koittaa ni keskittyy vaan siihen omaan juttuun!! Toki oon miettiny ja toivon et nyt menis yhtä hyvin ku viimex, ja haveillu valmiix et jospa ei tälläkään kertaa tartteis kipulääkkeitä ja tällästä, mutta en haluu muitten kauhutarinoita.. Mietinki jo et mitenköhän pystyn olla täällä palstalla, ku varmasti moni synnyttää ennen miuta, ni miten voin välttää toisten kertomukset.. mut kaikki aikanaan..

Tälläsiä mietteitä VIIMESEN TYÖPÄIVÄN aamuna :D

Sit pitäs lähtee kaunistautumaan, ku olis niiku kutsuttu ravintolaan syömään!! kerrakin ku pääsee ilman poikaa ravintolaan!!!!

Äiti lpr 31+2
 
Täällä vointi erittäin hyvä. Touhuta jaksaa vaikka millä mitalla :D No järkevyyden rajoissa kuitenkin, kun oon huomannut, että liikaa rehkiessä tulee kivulias supistus ja muuten niitä ei tule ollenkaan. Paitsi niitä normaaleja missä maha kovettuu ja tulee ilkeä olo.

Mahalla makaamisesta: Ite en ole nukkunut/maannut enää mahalla siitä lähtien, kun raskaustesti näytti plussaa. Musta se vain tuntuu ilkeeltä ajatukseltakin, että menisin ja linttaisin pienen alun nukkumalla mahalla...

Hiusten värjäämisestä: Viime raskaudessa värjäsin hiuksia ihan normaalisti vielä 3 viikkoa ennen laskettua aikaa :LOL: Oli edes hiukset kunnossa synnyttämään lähtiessä!! Nytkin tämän raskauden aikana oon värjänny kerran ja tarkotus olis kuun vaihteessa taas värjätä, kun on siskon vauvan ristiäiset :D Ensimmäisen saivat ja sylikummin nakki iski :heart:

Soma: Kävin eilen neuvolassa, kun mulla sitä kellertävää mömmöä tulee roppakaupalla pikkuhousunsuojaan. Neuvolatäti teki sisätutkimuksen ja sanoi, että ei ole hiivaa eikä mitään tulehdukseen viittaavaakaan. Eli on vain todella reilua valkovuotoa :kieh: Pyysi hakemaan ilman reseptiä apteekista sellaista kuin Vagi-C: c-vitamiini 250 mg emätinpuikot emättimen luontaisen bakteerikannan tasapainottamiseen ja ylläpitoon. Saa vain nähdä auttaako muka valkovuotoon!!

Soma: Juu, minä se olin joka oli hommannut justiinsa Baden baden-tuolin ulos :D Ostin sen Halpa-hallin puutarhamyymälästä ja hinta oli 26 euroa ja sentit päälle (en muista). Että ei kauheen kallis ollut ja on ihanan paksu pehmustekin :wave:

Kummeista: Meillä ei edelleenkään ole sylikummeista mitään tietoa. Pikkuvelikin meni eroamaan, että ei voi sitäkään pyytää. Yksi poikakummi on sentään jo lyöty lukkoon, mutta nuo tärkeimmät puuttuu. Meidän suvussakun vaihtoehtoja ei juuri ole eikä miehenkään. Saa nähdä ratkeaako sylikummiasia ollenkaan.

Kivoja masuja kaikilla profiilissa :heart: Toisilla on vielä suloisen pienehkö masu ja toisilla isompi, että kuuluu jo valaskerhoon (kuten minä itsekin) :LOL: On se jännää, että mä oon lyhyt pätikkä ja mulla on neljäs raskaus menossa ja kaikissa on ollut jumalatoon maha, niin nytkin!!!!

Mukava kuulla kaikilta hyviä neuvolakuulumisia!! Ei muutakuin kesästä nauttimaan vihdoin ja viimein, mukavaa :flower:

Jahas, meikäläinen taitaa pikku hiljaa aloitella huushollin siivoukset, kun tytöllä on ne synttärit lauantaina. Kyllä onkin moskaa joka puolella lattioita :kieh: Eipä täälä kukaan viime viikolla siivonnutkaan, kun ei kerta kaikkiaan huvittanu enkä jaksanu :ashamed: Nyt siivotaan sitten senkin edestä :LOL:

Tatjana80 ja tyttö 30+6
 
Moikka ja huomistus!
Oi kun on tulossa taas kaunis päivä, vois koittaa ottaa taas väriä pintaan.;) Eilenki tuli pienet rusketusrajat kun olin pihalla toppi päällä, rusketun suht helposti.. :whistle:

Sairaalalaukkua tai kotiutumisvaatteita en oo miettiny viel ollenkaa silleen "tosissaan".. En osaa päättää aloittaisko kestojen kokeilun jo sairaalassa/kotiutumispäivänä laittais matkan ajaks, vai vasta kotona... Luulen, että mies on vahvasti sitä mieltä että kotona vasta kokeillaan. Ja kun sen pillin mukaan aina pitäis mennä niin......("aina oikeassa"..) :kieh: Mutta nuita kaikkia pikkuhankintoja oon miettiny, ja oon aatellu tässä listan tehä mitä kaikkea vielä tarvitaan (rasvoja, talkkia, särkylääkettä, vastiketta, sit kaikki imetykseen liittyvät jutut).. Niihinhän kanssa kummasti uppoaa rahaa...! Vaipat yms isoimmat tavarat ollaan siis jo hankittu vaunuja, turvakaukaloa, sänkyä ja hoitotasoa myöten! Viel pitäis saaha miehen siskolta vaatekaappi vauvan vaatteille..

Niinjoo, tuohon hiustenvärjäämiseen piti kommentoida.. Oon kolme kertaa tän raskauden aikana värjäyttäny tukan, ja kampaajatkin ovat sanoneet ettei värjäämisestä ole haittaa vauvalle. Mutta jos jollakulla on epäluuloja värjäämistä kohtaan, niin voi sen värin jättää toki laittamattakin, oma valinta.=)

Muutapa en muista mitä ois pitäny kommentoida.. Pärjäämistä ja hyviä vointeja kaikille!!
Upp3 ja Mötky 30+2
 
Moi,
Täällä vointi on hyvä, mutta tähän jouten oloon ei vain meinaa tottua :/ Olen tottunut liikaa kiireiseen ja työntäyteiseen elämänrytmiin ja nyt pitäisi vain ottaa rauhallisesti ja lepäillä. Energiaa olis touhuta, mutta kaikki tekeminen loppuu kesken. Miten te kotona olijat saatte päivänne kulumaan? Onneksi elokuuhun ei ole enää pitkä aika ja sitten päivät täyttyvät vauva-arjesta :)

Kummeista Me ei olla vielä kysytty ketään, ajateltiin kysyä vasta syntymän jälkeen, mutta vaihtoehtoja on mietitty. Miehen veliä kysytään ainakin. Mun tekis mieli pyytää hyvää ystävääni, hän on naimisissa (avioliitto nitisee liitoksissaan, ero on ajan kysymys), ystäväni miestä vastaan minulla ei ole mitään, mutta en ole koskaan ollut hänen kanssaan niin läheinen, että hänet kummiksi haluaisin. Joten onko epäkohteliasta pyytää vain ystävääni kummiksi?

Hiusten värjäämisestä Kävin maanantaina värjäyttämässä hiukseni ja kampaajan kanssa tuli puheeksi raskaus ja hiusten värjäys. Hän sanoi keskustelleensa aiheesta joidenkin terveydenhoitajien ja lääkäreiden kanssa. Kertoi sen ns. haitallisuusterorian mukaan kaikilla kampaajilla pitäisi olla täysi työntekikielto raskauden ajan, jos haittaa olisi. Hehän hengittävät koko ajan päivät pitkät samoja "myrkkykaasuja" ja ainahan sitä väriä menee heidän iholleenkin, josta se voisi imeytyä verenkiertoon jne. Mutta eipä tiennyt yhtään kolleegaa, jolta työnteko olisi sen takia kielletty.

Tarvikkeista Me ollaan nyt hankittu turvakaukalo, pinnasänky ja vaunut on tilattu. Meille Teutoniat Saksasta. Säästöä tuli saksasta tilattuna reilu 250 ?.

Meillä oli tällä viikolla synnytysvalmennukset ma ja ke iltoina. Ihan kiva siellä oli käydä kuuntelemassa, mutta eipä sieltä mitään erityistä uutta tullut.

 
Hiusten värjäämisestä yms asioista vielä linkkiä, jonka löysin: http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,548,644,3818,3437,6169

Kirjoittelen myöhemmin paremmin, nyt lähden hakemaan postista vihoviimein äitiyspakkausta :) *yes yes yes*
 
Moikka!!

Ihanan näköinen päivä ulkona! Meillä sisällä ihanan viileää kun patterit pois päältä ja tämä
asunto ei vielä kuumene kauheasti. Ei vaan ihan heti viiti mennä ulos kun tietää että kerran kun nuo lapset päästää ovesta ulos niin se meno rauhoittuu vasta iltapesulle.

Mä näin ihanaa unta viime yönä! Synnytin NIIN SULOSEN pojan!!! Olispa meijän vauva sen näkönen.... Joku ei halunnut aatella synnytystä vielä ollenkaan.. mä taas luen kaikki synnytysjutut ja oikein harmittaa kun enää ei oo lehissä ronskeja synnytyskuvia niin kuin oli vaikka vielä 2005 odotus tai 9kuukautta lehissä, muuten tuota odotuslehteä ei taida edes ilmestyä enään?? Mun mielestä synnytys on niin ihana ja hieno asia eikä sellasissa kuvissa mun mielestä ole mitää kamalaa tai oksettavaa missä näkyy kun vauva syntyy... oonkohan ihan kummajainen?!?! :/

En tiiä kuinka tässä loppuraskaudessa, joudunko ravata äitipolilla kontrolleissa kun kävin kahella ekalla ja esikoinen tosiaan viimein leikattiin kun meni kaks viikkoa yli ja sitten arvioitiin että on liian iso eikä mahu syntymään mikä oli mun mielestä ihan turha leikkaus kun miksi ne antaa mennä noin paljon yli jos tiedossa että vauva on iso ja jo täysiaikainen!?! En oo vieläkään oikein hyväksynyt täysin asiaa. Mulla oli vielä terkkari neuvolassa sellanen joka hoki että joku 3500g vauva sieltä syntyy ja mittas sen SF-mitan mielestäni aina liian pieneksi ja väärästä kohtaa.. sitten yliaikaisena neuvolassa lääkäri mittas sen ja sai joku 5cm isomman mitan!! Siis se täti ei edes ajatellut että mä voisin saada isomman vauvan kuin tuo kolme ja puoli kiloa.

Kuopus onneksi syntyi alakautta mutta sekin selvisi vasta aikalailla synnytyksen alkaessa mihin päädytään. Mä oon haaveillu varmaan 7 luokalta asti oman lapsen saamisesta ja synnyttämisestä =) joten senkin takia sektio oli jotenkin niin iso pettymys. Ja olin mä kipeämpi sen jälkeen kuin alatiesynnytyksessä. Onneksi nyt terkkari ainakin tuntuu sellaselta joka uskoo ja nytkin sanoi että hyvänkokoinen vauva tulossa joten kaippa sitä ultrataan lähempänä että miten iso on. Kuopuskin meni yliaikaiseksi vähäsen joten toivottavasti rupeavat käynnisteleen jos ei ala syntyä.

Mulla tuo oikean jalan suonikohjut vihottelee ja oon varmaan nukkunut yhessä asennossa niin en meinannu saada käveltyä kun heräsin! Ihan hirveän näkönen tuo jalka, hieman hirvittää minkä näköseksi jää synnytyksen jälkeen ja mulla ne pienet punaset pillerit mitä annetaan synnytyksen jälkeen kohtua supistamaan on tehnyt hirveät kivut jalkoihin polvista alaspäin (suonikohjujen alkuihin joita ei silloin vielä näkynyt). Esikoisen jälkeen jalat ultrattiinkin laitoksella ettei oo tukoksia tullut. Hieman pelottaa nyt jos ne antaa niitä. Viimeeksi ne kyllä otti ne heti pois kun sanoin että taas alkoi särkeä.

Mutta tulipa tarinaa taas..... koittakaa kestää mun jorinoita! =)
 
Oon samaa mieltä upp3:n kanssa siinä asiassa, että jos on ennakkoluuloja raskausajan hiusvärien käyttöä kohtaan, on parempi jättää väri laittamatta. Oma valinta. Nuo hiusvärien turvallisuutta kartoittavien tutkimusten tulokset ovat niin ristiriitaisia, että mielummin pelaan varmanpäälle,niin sanotusti, ja oon sen raskausajan värjäämättä näin aihetta hieman tutkineena. Ja mitä siihen tulee, että miksei sitten hiusvärien käytöstä varoiteta erikseen neuvolassa yms, niin siksi, että tosiaan hiusvärien tutkimustulokset ovat niin ristiriitaisia (niinkuin antamassani linkissä http://www.vau.fi/templates/Article____77921.aspx sanotaan), ettei mitään 100% varmaa tulosta ole saatu. Siksi sanotaan, ettei "hiusvärien kohtuukäytöstä ole haittaa sikiölle". Ja mikä sitten ois kohtuukäyttöä? Kerran kuussa? Kerran parissa kuussa? Kohtuukäyttö - laaja käsite. Jokaisella on siitä varmaan oma käsitys.

Minun mielipide.
 
moi :wave:

lauren-78: musta ei oo epäkohteliasta, meilläkin on nuorimmaisella vaan mun sisko kummina joka oli sillä hetkellä vielä naimisissa mutta nyttemmin eronnut ja samoten miehen veli on kans kummina mutta ei hänen vaimonsa ei tulla vaimon kaa toimeen ku hällä on mielenterveysongelmia ja kielteinen elämänasenne.

ja mää oon kans tukka värjännyt aina silloin kun se sen vaatii jopa raskaana ollessa, mutta jokainen voi tehdä niinkuin itse parhaaksi näkee.

tatjana80: mulla tuli kans tota vuotoa ja lääkäri tutki alapään niin mulla oli hiivan äitynyt niin pahaksi et joutu kirjoittaan antibioottipuikot ku canesten ei enään auttanut. ite kerkesin nimittäin jo miettiä sitä vagi-ceetä, jos käytät niin kerroppas sitten auttoko.

mut omaan napaan tätä samaa välillä pitää tahtia hidastaa että jaksaa, vaavi jumppaa mahassa melkoisesti ja meinaa polkea mun virtsarakon ku saa jatkuvasti ravata vessassa. yöt mennee vielä kohtuu hyvin vähän väliä saa tietty vaihtaa kylkiä ja käydä vessassa mut ei vielä oo jalkakrampit alkanut.

mut nyt vähän touhuileen ja pyykkihommiin.

moido :wave: :wave:
 
Tylsää, koko päivän oon melki ollu vaan koneella.. Ihmekkää että selkä aina kipeänä :ashamed:

Tuohon kummiasiaan.. Ollaan mietitty valmiiksi, pyydetään mun siskoa, miehen veljeä, miehen hyvää kaveria sekä mun hyvää kaveria (ja mahdollisesti hänen miestään, saa nähä mitä tuo ukkeli meinaa kun ei olla niiiiiiin hirveesti kyseisen jätkän kans oltu tekemisissä, mut kun on kuitenki kaverin mies niin..ois musta tökeröä olla pyytämättä myös häntä..)..

Oon päivän aikana pessy kaks koneellista pyykkiä, joista toinen vaippapyykkiä.:D "Joka päivä" pitää pestä että ehtii imuunsa ennen elokuuta :whistle: ;) Huomenna ehkä vois nuita vaunukankaita pukata koneeseen..=) Toivottavasti osaan sitten kans kasata takaski kaikki kankaat oikein!! :LOL: Täytyy ottaa kameralla kuva ennen purkamista nii ehkä muistais mikä pala oli mihinki osaan ;)
 
Hellurei!

Olipas vipinää tää päivä. Oltiin kolmen kaverin ja niiden lasten kanssa ensin leikkipuistossa ja sit tultiin tähän meille syömään ja leikkimään. Aikamoisen kaaoksen saa kolme tollasta 3v lasta tehtyä hetkessä. Onneks niillä on äitit jotka jaksaa kulkea perässä ja siivota jäljet. :D

Mua on käyny nyt viime aikoina mietityttämään kanssa synnytys. Tai ei varsinaisesti se itse toimitus vaan pelko siitä jos lapsi ei olekkaan terve. Ihan kauheeta, ku esikkoa odottaessa, mulla ei käynykkää mielessä näin vahvasti tollaset ajatukset. :| Vaikka kahdessa ultrassa on kaikki näyttäny ihan normaalilta, niin ainahan sieltä voi yllätyksenä jotain ikävää paljastua. Vaikkakin yhtä rakas se lapsi kyllä on oli se terve tai ei. Mutta ainahan sitä toivoo tervettä lasta.

Joo, mutta ihania ilmoja ollut ja näyttää jatkuvan viikonlopun ylittekki. B)

Onkohan mulle iskemässä joku siitepöly allergia, ku nyt ollu pari kolme päivää nenä tukossa. Ei oo kyllä aikasempina vuosina ollu.

Nauttikaahan näistä ilmoista, Suomen kesä kun osaa olla niin arvaamaton, niin pitää ottaa kaikki ilo irti näistä kauniista ilmoista.



Hui, 63 päivää laskettuun! :eek:
 
Hellöy masut!! :D :D

Kämppä siistinä, riehuin oikein viimesen päälle..
Huomena olis sitten SE päivä..ei jännitä vielä.

Omaan napaan ei uutta, enegiaa on vaikka muille jakaa..

Pituusgalluppiin, mä oon 168cm
Kummit on kysyttynä
Sairaalakassia en oo ees miettiny.. :D

huoletonna on helppo olla..

:D
 
Lauren-78: Ei oo mielestäni epäkohteliasta pyytää vain ystävääsi kummiksi. Mun siskon kohdalla kävi niin, että hyvä ja pitkäaikainen ystävä pyydettiin kummiksi ja siinä mukana myös hänen aviomiehensä. Oli samantyylinen tilanne heidän avioliitossaan ja ero tuli. Nyt tappelevat kuulemma joka kerta, kun on pienen kummityttönsä synttärit, kun he eivät voi tulla juhliin samaan aikaan :headwall: Ihan kuin siitä pitäisi pientä tyttöstä rangaista - onneksi kaikki tapaukset ei oo yhtä riitaisia...

Mä oon pohtinut myös tuota kotiutumisvaateasiaa paljonkin. Jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin elokuussa on tosi lämmintä ja aurinkoista. Hyvä kun ootte laittaneet mietteitänne asiasta... Pelkään, että pikkuinen tulee näin ensikertalaisena pakattua muuten turhankin lämpimään pakettiin. Onneks kotimatka ei oo järin pitkä :D

Aattelin tässä kesäloman kynnyksellä hemmotella noita koville joutuvia jalkoja ja kävin tänään jalkahoidossa - mahtava olo! Kun kynsiä viilailtiin, niin mahassa alkoi käymään aika melske ja meno jatkui hoidon loppuun saakka =)

Musta tuntuu, että ruokahalu on kadonnut kokonaan. Janottaa vaan niin vietävästi koko ajan ja jätskiä tulee vedeltyä pariinkin otteeseen päivässä, mutta varsinaisesti ei tee mitään mieli. Taitaa vaan toi kuumuus tehdä... Ja varmaan masukin on jo sen verran korkealla, ettei mahalaukkuun mahdu niin paljoa tavaraa enää kerralla. Makeanhimosta kun vielä pääsis eroon, niin hyvä ois... Hienoa puhua, kun oon seuraavaks lähdössä etsiskelemään netistä yhden lempparini; banaanikakun reseptiä :p :D Jotain "pientä" päiväkahvin kanssa ;)

Toivottelen nyt jo lämmintä ja rentouttavaa viikonloppua jokaiselle - see you!

kaneliomena ja Elmeri 31+3

 
Huh huh, tätä hellettä! Ja kovasti pitäisi kovasti jaksaa pakata lauantaista muuttoa varten. Alkaa olemaan jo aika täynnä tätä. Tai no, jos olis "normaalis" tilas niin vois paremmin jaksaa...mutta kun nämä turvotukset vaan kiusaa. Kävin eilen ostamassa Instrusta lääkinnälliset hoitosukat. Aamulla puin ne jalkaan ja kyllä nyt on jaksanut paremmin olla jaloillaan, vaikka ne kiristävätkin. Odotankin iltaa, että saan riisua nämä pois ja käydä suihkus.

Kauhia valitus :ashamed:

Pituusgalluppiin sen verran, että itse olen 160,5cm, että ei täälläkään pituudella rehvastella :LOL: Hiuksia en ole värjännyt, kun olen tyytyväinen omaan väriini. Sairaalakassia ja kotiintulovaatteita en ole vielä ehtinyt miettiä, kun sais tämän muutonkin eka pois alta...ja kummejakaan ei olla vielä mietitty. Minä kuulun itse kirkkoon, mutta mies erosi kirkosta sen jälkeen, kun mentiin naimisiin.

Hyviä linkkejä tänne on elomamit laittaneet:) Olenkin laittanut ne kirjanmerkkeihin, niin pysyvät tallessa:)

Mutta tämmöistä tällä kertaa!

Bella-Lumia tasan 30!
 
Lauren-78: Kysyit miten me kotona olijat saamme päivämme kulumaan. No, itelläni on kolme lasta: p 6-v., t 5-v. ja t 2-v. Siinä riittää vipinää joka päivälle, kun saa olla ratkomassa niiden riitoja :LOL: Aamut yleensä järjestelen huushollia: tiskit koneeseen/kaappiin, pyykit pesemään/kaappiin ym kotihommat. Sitten mun tulee kyllä paljon istuttua vielä koneellakin aamusta iltapäivään :ashamed: Taukoja toki välillä on. Pihallekin pitäis ittensä saada rehattua, mutta se tuntuu jotenkin vain olevan vaikeeta.

jyffe: Mä eilen laiton ensimmäisen Vagi-c emätinpuikon ja paketissa on 6 puikkoa. Heräsin yöllä siihen, kun alapäätä kirveli ihan SAIRAASTI. Kävin pissulla ja se meni sitten hetken päästä ohitse. Nyt vasta saakin suojia vaihdella, kun kaikki sulaneet puikot tulee rättiin yön aikana ja vielä päivälläkin, yök. En vain käsitä miksi tuo puikko laittoi noin hitosti kirvelemään :headwall:

Mutta jos en viikonloppuna enää kerkeä tänne tulemaan, niin kaikille oikein hyvää ja lämmintä viikonloppua ja koitetaan tarjeta!!!

Tatjana80 ja tyttö 30+6
 
neitiperho
Heipsan jälleen

Tosiaan lämmin päivä tänään ollut. Tosin ihan hirveesti en siitä kerennyt nauttimaan. Aamusta tosiaan kävin siellä äippäpolilla lääkärissä. Eipä siellä ihmeempiä. Huomenna aamusta pitää mennä vielä labroihin ja paastota myös 12 tuntia. Reseptin sain nyt uuteen närästyslääkkeeseen ja sitä nyt sitten kokeillaan seuraavaksi. Vaavia taas kurkittiin samalla ja otettiin käyrää.
rv 30+1
RT
RR 112/81
Painoarvio 1,5kg
Vastaa lähes viikkojaan. Pitkät koivet kuulemma. Vaavilla siis kaikki edelleen kunnossa, vielä kun äippä saadaan kuntoon.

Illasta yritin hetken huhkia pihallakin, kun nyt vihdoin sinnekin voin jotain istuttaa. Kasvimaan kimppuun en vielä jaksanut ryhtyä, kun ensin muutamat kukat istutin, pesin kivet yms. Sitten alkoikin kiitettävästi huimaamaan taas, että se riitti tälle päivälle.

Niin ja joku muukin oli jalkahoidossa tänään. Myös minä. Kyllä oli sitten ihanaa olla siellä. Lisäksi sain puolen tunnin jalkahieronnan ja kulmien värjäyksen kaupan päälle. Jotain hyötyä kun kaveri noita hommia tekee.

Mutta nyt iltapalaa syömään, kun vielä saa.

 
Minäki vihdoin sain masu kuvan profiiliin.

Tänään pyydettiin kummeiksi mun tätiä ja sit mun veljee. tädin mies ei kuulu kirkkoon ja toimii sit "kummituksena" taka-alalla. veli on vielä poikamiehiä, mut oli innossaan asiasta.

Hiuksia olen värjänny normaalisti kaikkien raskauksien aikana, punasta ja mustaa ja välillä niitä sekasi :D joskus luin jostain, et erityisesti mustaa väriä täytyis välttää raskausaikana??? :eek: no kukaan kampaaja keltä kysynyt ei ole osannu vastata miks se väri olis toista vahingollisempi!

aurinkoa on taas otettu, ihanaa ku on lämmin :D tää se on suomen kesässä parasta!

ja sit pyykit pirttiin ja kaappiin ja nukkuun! öitä :wave:

 
Meinasin ommella olohuoneeseen uusia verhoja, mutta aika meneekin nyt täällä koneella ja sitten riennettävä nukkumaan, kun olen aika poikki nyt, kun kuopus taas on alkanut herää kuuden puoli seitsemän aikoihin. Toinen lapsi, vajaa 3v, on villinä kans koko päivän, kun lopettanut päikkärinsä, joskus vaivoin saan nukkumaan ja siitä huolimatta nukkuu hänkin lyhyitä öitä. Meno on sitten aikamoinen, ettei peräs pysy.. |O
Tässä mulla ois kova into ruveta käymään koko asunto kunnolla läpi, siivota kaikki nurkat, jospa sellainenkin unelma joskus toteutuisi. Lastenhuoneeseen ollaan yritetty etsiä uutta kaappia, kun kaappitilaa tarttis lisätä.

Kummeista olette jutelleet. Me kans mietitty vähän väliä, mutta ei viel päätetty. Me halutaan kummit, jotka oikeasti tietää, miksi kastetaan ja mikä merkitys sillä on läpi elämän, kun se kuuluu kummien tärkeimpiin tehtäviin ja tietysti olla tukena hyvänä esimerkkinä jne.

Musta tuntuu, että mulla on sellanen vatsa, kun ennen mulla on ollut viimeisilläni, johtunee kait, kun kolmas raskaus peräkanaan, niin kaikki lihakset kivasti löystyneet valmiiksi :LOL: Toisaalt kyllä kaipaan edellisiä raskauksia siinä, kun olin loppuun saakka niin pieni.

Tuosta viivasta viel, mulla oli esikolla navasta alaspäin selvä viiva, tyttö tuli. Vatsa oli erin mallinen, kun nyt jälkimmäisissä, se oli jokapuolelta vähän pyöristynyt ja takapuoli myös. Nyt viime kerralla ei ollut viivaa ja vatsa oli pallona edessä, poika tuli. Nyt samat merkit, ei viivaa ja vatsa pallomainen. Kai poika tulee.
 
Piti niin tulla jo maanataina tulla jo kertoileen neuvolakuulumiset, mutta sain poskiontelonutlhduksen jälkeen armottoman kesäflunssan, niin että tänään vasta jaksoin koneelle raahautua :| VIB:lle laitoin meliä :D Ja somallemoni olikin jo vastaillut niistä kankaista, että ostettiin vaunut käytettyinä ja sitteri ja kaukalo oli vanhoja peruja että ne oli kiva pestä ennen kyttöä :) Tosta hiusten värjäämistä mä oon jotenkin hysteerinen. En värjää hiuksia kestoilla ollenkaan raskausaikana. Pelkällä sävyteshampoolla..
Niin, neuvolassa siis käyty ja kaikki ok :saint: Rv 31+1: Hb 127, 1-2 krt/vko rautaa. Painneet 111/76. Painoa tullut +233/vk, yht. n.7kg. Ja sf 28,5 :D Syke 148 ja liikkeet ++. Terkka yritti kokeilla että mitenpäin neito siellä on, ja ehkä raivotarjonnassa..? Oli vähän vaikeasti esillä :D Sain muuten tokan sok.rasituksen tulokset 4,3-6,5-6,4 eli paremmat kun viimeks :)

Eikai muuta, kun että muistakaa mammat nyt juoda kunnolla näillä keleillä ettei nesteet pääse jysähtään :D Pitäsköhän munkin alkaa pakkaileen jo sairaalakassia..

f ja p 31+4
 

Yhteistyössä