¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

neitiperho
Jeps, olet saanut sitten viime vuoden paketin didd.
Kuinkahan sitä saisi itsensä ajoissa nukkumaan tänään. Aamulla kuitenkin neuvolan takia pitäisi ajoissa nousta. Viime yönä kukuin vielä joskus kahden jälkeen, ei vaan saanu unta. Sitten heräsin jo neljän aikaan kun närästi. Nukkumaan silti menin takaisin vaikka pirteä olo olikin.
Mitään vaan en oikein saa aikaiseksi kun yksin oon kotona. Mitä ihmettä mä teen tän viikon. Jotenkin tuntuu kuin ei olisi enää elämää, istun vaan kotona ja siinä kaikki. Oonko siis nykyään hieman tylsä :/
 
siis apua mää nyt jo tajusin et mulla on kohta neljä lasta, meinas ihan itku päästä en kyllä tiiä miksi mut siis nyt jo hokasin et nuita taaperoita on kohta neljä. taitaa olla jotain raskaus hormooneja taasen ilmassa.
ihanaa tuskailin tossa iltasella miehelle et kun taas kolottaa ja jomottaa joka paikkaa ja on niin hankala olla niin mies tuumas vaan etno koita nauttia vielä nämä viimeiset viikot siitä mahasta kun ikävä sulla sitä kumminkin tulee, ja kuulemma mukava kahtoo kun on emäntä vähän muodokkaampi :LOL: :LOL: :LOL:
mut kait tässä joutaa jo tonne sängyn pohjalle jos vaikka uni tulis.

Öitä
 
Hei vaan!

Mitähän kaikkea tänne oli ehtinyt kertyä päivässä mitä piti kommentoida... Huomaa, koska on ollu sateinen päivä, ku tekstiä kertyy tänne silloin huimaa vauhtia :LOL:

Poni06:lle surunvalittelut varsan menetyksestä. :hug:

elo-onni08: toivottavasti ei ihan valtavan suurta vaavia tule, että paikat kestää ehjänä! Meidän pojalle annettiin arvioksi 2,2kg, ku viikot oli 33+2. Silloin sanottiin, että on isompi kuin keskiverto ja teillä on kai jo enemmän rv31:llä! Huh huh!

Sone:lla on tosi pieni vatsa... VIELÄ... :D Kyllä se vielä ottaa siitä loppuspurtin! Mullaki on kasvanu vatsa tuosta rv 30:stä mahdottomasti tässä neljän viikon aikana!

Itellä jatkuu nyt saikku ä-loman alkuun! =) Ei tarvi siis enää mennä tänä vuonna töihin! Tuntuu ihan oudolta! Soitin siis tänään neuvolaan ja terkkari kirjoitti s-lomaa kolmeksi päiväksi. Pyytää lääkäriä kirjoittamaan loput, eli tämän kuun loppuun.
Samalla kyselin terkalta, tarkoittaako kipeät alamahan vihlonnat, että mun paikat alkaa pehmetä, niin kuulemma kyllä tai sitten ovat ihan supistuksia, jotka johtuu ku vatsa kasvaa entisestään :D Samalla sain "käskyn" painua tällä viikolla joku päivä labraan paastosokerin mittaukseen. Toivottavasti on normaalit tulokset, ettei enää niiden takia tarvi laukkoa seuronnoissa...

Moni on alkanu tuskailemaan, että vois kohta jo synnyttää. Mulla ei sitten ole mitään kiirettä siihen hommaan! Toivon, että menis vaikka hieman ylikin lasketun ajan. Silloin tietäis jo odottaa synnytystä alkavaksi ja tajuais lähteä synnäriä kohti, ku että synnytys alkais jo pari viikkoa liian aikaisin, eikä tietäis ottaako niitä tosissaan vai ei! Miten niin ensisynnyttäjä panikoi... :ashamed:

Oottelen ilmoitusta, koska TYKS kutsuu minut tarkastukseen. Luulin, että siellä pelkästään ultrataan ja seurataan miten päin poika mahtaa olla, mutta terkan mukaan siellä tehdään ihan sisäinen tutkimus ja synnytystapa-arvionti samalla. Oli ihan kiva tietää, että tietää pestä paikat puhtaaksi! :LOL:

Kiia 33+6
 
Hellurei!

Ihan mahtava ilma ollut tänään :D oikea helle!! Sit lupaski huomisesta alkaen pikkusen paskempeja kelejä |O joutuu kaivaan vaatteita esille.. murr murr..

masun ympärys tuli mitattua ja on se hiukan kasvanu 92cm oli nyt, pääsenköhän mäki metrin yli ku loppu häämöttää? siistiä.

11kg tullut painoa ja sen kyllä tuntee jaloissa lenkillä :( ja odotettavissa on vielä reilusti lisää.. kyllä on vauhti etanan menoa nykyään, plääh..
Herkut täälläkin maistuu aivan liikaa!! karkkia syön joka päivä, muuten saan hirveät vierotusoireet, himo on ihan älytön :ashamed:
myöskin ruoka maistuu ja varmasti syön välillä kolmen edestä :p

olihan mulla vielä jotain, mut enhän mä muista mitään, dille mikä dille :headwall:

triine ja trinsessa 31+1 (kai)
 
Iltaa kaikille! :wave:

Ja tervetuloa uusille!! Kyllähän tänne mukaan mahtuu!!! :)

Oon ollu tosi laiskana, enkä oo palio taas jaksanu kirjotella.. :ashamed:

Juhannus meni ihan kivasti kotona ollessa, veljen perhe oli täällä meillä sen päivän/illan, mut nukkumaan mentiin jo joskus kymmenen aikaan.. eka kertaa kyllä juhannuksena oltiin niin aikasi sängyssä.. sitä se perhe-elämä on... :whistle:

Tänään käytiin sellasessa pienessä puuha-ja eläinpuistossa, käytettiin siis tuota meiän 1v5kk ikäistä poikaa siellä ja oli kyllä mukava päivä! Poika oli ihan innoissaan ku näki heppoja, poneja, aaseja, vasikoita, kaloja yms. muita eläimiä! :) Puuha-puoli oli vähän isommille tarkoitettu, joten siitä ei hirveästi ollut iloa. Sitte siellä puistossa oli sellanen kalastuskylä, missä sai onkia ja mies saiki sieltä reilu kiloisen lohen, mikä sitten savustettiin siellä.. oli herkkua.. :p Mut tosi kivaa vaihtelua oli kyllä käydä siellä.. :)

Herkuista ja ruokahalusta oli ollu puhetta... Mulle maistuu ruoka ja herkut vähän liianki hyvin.. pelottaa että miten tuo paino on noussu.. :ashamed: Tuntuu että varsinki kaikki hese-ruuat ja pizzat yms vetää puoleensa... :p Noh, onneksi ei kuitenkaa "pääse" sellasiin paikkoihin kovin usein syömään... äskenki ku teki hirveesti jtn mieli, ni söin puolikkaan tuorekurkun.. :kieh: :D

Muuten.. montako kertaa teillä on ollut lääkärineuvola? Täällä kunnassa säästetään, ja alkuraskaudessa tehtiin lääkärintarkistus, mut se keski-raskauden tarkistus on jätetty välistä pois. Noh, nyt ku täällä on koko tk ja neuvola kiinni ens kuun ajan, ni mulle ei tehä ees sitä loppuraskauden lääkäritarkistusta!!! :headwall: Se tehdään toisella terveysasemalla kuulemma vain ensisynnyttäjille!!! Ihme hommaa ku tuollasissa säästetään.. |O Vaikken niistä lääkärinneuvoloista muuten tykkääkkään, ni ois ihan kiva tietää että mikä tilanne tuolla alapäässä on, ku ei oo tosiaan tarkistettu koko aikana... :eek: No, ei auta ku toivoa että kaikki on ok...

Hemuli, minä oon kans menossa synnyttään tuonne K-SKS:ssään, uuraisilla kun asutaan! :wave:

Mut nyt meen nukkuun, alakaa väsy painamaan silmiä...

Annilia & Nuppu 33+0 :heart:

Muoks.. laitanpas minäki masukuvani tänne, jos vaan onnistun...

 
Huomenta!

Ihanaa, että mä saan näin aamusin nukutuks pidempää, ku yöllä heräilen miljoona kertaa. Tosin tääkin ilo loppuu ens viikolla, kun poika jää kotiin. No, kai mä totun siihen...tai pakko tottua heräämää aikasemmin. :D

Mul on ollu nyt parin päivän ajan ihan kauheeta hengenahdistusta, varsinki ku käyn nukkumaa. Ihan kauhee tunne, ku tuntuu et happi loppuu ja joutuu vähän väliä oikein ison henkäyksen vetämää keukoihin ilmaa. :/

Tänää pitäis käydä hakee postista vaatteet mitä tilasin tolle esikolle Henkalta ja Maukalta. =)

Laitanpa mäkin eilisen masukuvan, eli rv 33+3


Nyt aamupalaa masuun. :wave:


 
Ihanaa, kun tänään ei vielä ainakaan sada vettä vaan aurinko paistaa!! Eilinen päivä tulikin vettä ihan kuin esterin pers**** :kieh:

elo-onni08: Sulla vasta mahtava masun ympärysmitta onkin!! Jään reilusti kakkoseksi omalla 111 sentillä :LOL: Mulla taas tuo sf-mitta huitelee reilusti yläkäyrän yläpuolella ja sitä nyt seurataan. Voi tarkoittaa kuulemma isoa vauvaa tai lapsivettä on runsaammin. No, taidan torstain neuvolassa kysellä, että koska pääsee siihen synnytystapa- ja painoarvioon. Mulla vauvan painoarvio oli rv 29+4 jo 1,9 kiloa :D Kolme edellistä lasta kyllä oli ihan normipainoisia: 3635 g, 3860 g ja 3645 g. Toivottavasti ei tuu nyt ainakaan suurempaa kuin tuo keskimmäinen oli. Mulle sillon sanottiin, että luultavasti nelikiloinen ei enää mahdu tulemaan normaaliteitse :headwall:

Annilia: Meillä täällä on lääkärineuvola kolme kertaa odotuksen aikana. Oon ollut jo alkuraskauden ja keskiraskauden lääkärineuvolassa. Vielä on sitten loppuraskaudessa tarkistus. Munkin mielestä on niin väärin, kun tuollaisesta säästetään. Nuo lääkäritarkastukset on kuitenkin tosi tärkeitä ja on välillä hyvä tarkistuttaa kohdunsuun tilannetta yms. Olis paljon kirveellä töitä, sanon mä :LOL:

Jännä juttu, että mua jotenkin alkaa jo pelottamaan hirveesti synnytys vaikka odotan JO NELJÄTTÄ lasta :ashamed: Mä niin sairaan kovaa pelkään taas niitä supistuskipuja, kun ne on ihan sairaan kovia olleet, ainakin mulla. Kätilökin aina rauhoitteli, että koita nyt hengittää rauhallisesti ja rauhoittua. Tulis helv*** itte siihen pöydälle kärsimään :headwall: No, eikö se siitä taas mene, kun tosipaikka tulee ja on pakko lähteä sairaalaan. Miehen mielestä tämä neljäs jää sitten meidän viimeiseksi (mulla edellisestä liitosta kaksi lasta ja nyt tulossa nykyisen kanssa toinen yhteinen). Hieman haikealla mielellä ollaan. Eipä sitä koskaan tiedä vaikka vuosien päästä se iltatähti tulisi :D

Tällaisia ajatuksia täältäpäin. Huomenna tuleekin taas kotipalvelusta siivoamaan ja muuta kotihommia tekemään. Ihanaa!! Ja torstaina olis neuvolakin.

Tatjana80 ja tyttö 33+4
 
Uusille elokuisille lämpimästi tervetuloa joukkueeseen :wave:

Kiitos kovasti Säihke lisätiedoista =)

Annilia: Mulla on ollut neuvolalääkärikäynti kahdesti ja viimeinen kerta ois nyt tän viikon perjantaina. Viimeisen tarkastuksen piti olla rv 36 tienoilla, mutta sillä viikolla on just synnytystapa-arvio, joten eivät laittaneet liian lähekkäisiä aikoja. Kuulostaa kyllä tosi oudolta, että lopputarkastus jätetään tekemättä, etenkin, kun keskiraskauden tarkistustakaan ei oo ollut. Mulla oli eka lääkärikäynti rv 10 ja jos se olis jäänyt ainoaksi niin :eek: !!!

Kuivurista oli puhetta. Meillä on myös ja täytyy myöntää, että ilman en enää tulis toimeen :D Kevät- ja kesäaikaan koitan kuivailla pyykkiä niin paljon ulkona kuin mahdollista, mutta kun nää Suomen kesät tuppaa useimmiten olemaan vähän kosteammanpuoleisia...

Ruokahalu on täällä väistymään päin - ainakin toistaiseksi. Jos siitä jotain hyvää pitää etsiä, niin makeanhimo on laantunut samaa käyrää :D Kahvin kanssa pitää tosin aina saada jotain ja uudeksi herkuksi jäden lisäksi on valikoitunut Tupla. Söin niitä juhannuksenakin joka päivä yhden tai kaksi :p

Täällä ilmaantunut närästyksen lisäksi nyt alaselän jatkuva väsymys ja kipuilu sekä turvotus. Turvotusta ei oo ollutkaan ennen tätä, mutta nyt on ollut jo muutamana päivänä aamusta saakka sormet ja varpaat kuin nakit. Onneksi liikunta helpottaa hetkeksi, kun tuntuu ettei toi veden jatkuva litkiminenkään tuo kauheesti tulosta.

Mitenkäs muuten Tiina80 jakselee?

Kaikille hyviä vointeja toivottelevat, kaneliomena ja Elmeri 34+0 =)
 
huomenta päivää!
Juhannus tuliki vastoin odotuksiani vietettyä ihan mukavissa merkeissä, kotonani oltiin ja mentiin molempina iltoina ennen yhtä jo nukkumaan. Tosin mua väsytti jo ehkä klo 19 aikaan aivan järettömästi mut sinnittelin kun ei uni tullu vaik yritin.. |O

Viime yönä heräsin vessaan klo 4 ja valvoin sit kuuteen asti.. kaikenlaiset asiat vaan pyöri mielessä, eikä uni tullu.. sama juttu oli jo illalla nukkumaan mennessä. Nukuinki sit puol 11 asti..

Annilia, mä oon käyny kahdesti lääkärinlassa ja vielä ois yks käynti 14.7... Ens viikolla viimenen ultra, ihanaa!:) Tänään neuvola, saa nähä onko "oma täti" vai sijainen... Piti tuota esitietokaavaketta täytellä valmiiks, tänään pitää antaa se terkalle niin se laittaa sen menee synnärille.. Tosi paljo oon alkanu nyt miettii synnytystä ja sitä, millon se tapahtuu.. Ihan millon vaan voi tulla lähtö laitokselle, hui! Kolme vai neljä viikkoako sinne on että vaavi on täysaikanen!! :heart: Mulla on sellanen olo että synnytän heinäkuun puolella, ja toivon myös kun elokuu on kuulemma vielä pahempaa ruuhka-aikaa synnärillä kuin kesä- ja heinäkuu.. muistaakseni näin kätilö sanoi tutustumiskäynnillä...

Mitähän kaikkea tuohon esitietokaavakkeen toiveisiin synnytyksessä ja lapsivuode aikana kannattais laittaa?!? Oon pistäny jo kaikennäköiset kivunlievitykset mitä haluan, ja perhehuone toiveen.. jääköhän jotain "olennaista" pois.. :whistle:

Sillon aiemmin kerroin siitä lanoliinin ostosta ja kalliista postikuluista nettikaupoista ostettuna, nii tilasin sit loppujenlopuks Jopatuulta kun oli postikulut puoleen hintaan..samaan pakettiin tulee sappisaippua, näpsy ja joku tuoksunappi vaippapyykkikoriin..

Laitettiin eilen pinnikseen valmiiksi tuo äp-laatikko, ja siihen tuollanen reunasuoja, nyt ajattelin alkaa lakanat pistää paikoilleen jos ne on kuivunu kun eilen pesin..:)

Hyvät voinnit kaikille!

Upp3 ja Mötky tasan 33 :heart:
 
Ainiin, unohtu aikasemmin kommentoida tuohon Annilian kyselyyn. Meillä on kanssa kolme kertaa lääkärintarkastus. Kahdessa oon jo ollu ja viimenen on kahen viikon päästä.
Aika hurjan kuulosta on kyllä, että teillä ei pääse edes tohon viimeseen. :eek: Sehän se on kaikista tärkein noista käynneistä, esim. lääkäri kattoo mahtuuko vauva tulemaan alateitse ja kohdun suun tilanteen tsekkaa myös. Oisko sulla mahdollisuutta päästä mitää kautta esim. synnärille tarkistuttaa tilanne?

Ja pergele, tota vettä tulee taas taivaan täydeltä. :kieh:
 
täällä vielä ollaan supistelee päivittäin vähän, koneella olo on vähän vaikeaa kun vauva painaa niin paljon alaspäin tänään kävin neuvolassa neuvolan tätikin sanoi että kaikki on hyvin ja vauva on laskeutunut sykkeet oli n.140, huomenna menen verikokeisiin mihin lähetettiin äitipolilta kun täällä kuulemma tapana ottaa jokin verikoe että jos synnytyksen aikana laitetaan sitten puudutus en ymmärtänyt mitä tarkoitti toinen oli paasto sokeri no nyt takas makoileen niin jos olo helpottais vähän
 
Heippa!

Mittasin minäkin mahani ympäryksen ja se oli 103,5cm. Esikoiselta oli joku 117 kun lähin synnyttään ja se oli mun kokoselle aika valtava pallo. Eikä se näkynyt taaksepäin ollenkaan. Nyt tuntuu välillä että maha olis laskeutunut mutta välillä se on taas tuos korkealla.

Viime yö oli niin hermoja raastava. Kuopus nukahti ennen yheksää lattialle niiden huoneeseen mutta esikoinen ei sitten nukahtanut millään... tuli meijän väliin mutta sitten höpötteli ja teki kaikenlaista ääntä ja kieri sun muuta. Mulla palo niin hermot kun päätä särki ja nuo oikean jalan suonikohjut oli äärettömän kipeitä! On vieläkin. Itkua jo väänsin kun ei meinaa saada käveltyä ollenkaan. Kuopus näki vissiin painajaisia ja kömpi kans meijän keskelle. Särkylääke helppas pikkasen ja sitten siirryin olkkarin sohvalle nukkuun että saan jalat seinää vasten korkeammalle. Ja noi tenavat ei potki mua yhtään. Isäntä sit kantoi nuo omiin sänkyihin mutta ei mennyt kauaa kun kuopus tippu sängystä ja tuli itkun kans mun viereen sohvalle... tein sitten sille pedin patjalle lattialle siihen viereen. Sitten pitikin taas mennä vessaan..... Ihania öitä! MRR!! :kieh:

Kolmatta tai neljättä odottavat
tai te joilla on jo useampi, ootteko jostain tiennyt että no nyt taitaa alkaa synnytys? Tai että ei mee montaa yötä kun vauva syntyy? Mulla siis kolmas tulossa mutta nuo kaks edellistä synnytystä erinlaisia ja vaikka mua on ekalta alkanut 34 viikolta supisteleen ja kuopukselta rv24 niin vaikka välillä on tosi kipeitä ja kauan kestäviä supistuksia niin empä tiiä osaisinko sanoa että nyt taitaa yöllä syntyä tai muut. Esikoiselta sanottiin rv 35 lääkäri neuvolassa että saa syntyä jos se lähtee syntymään kun kävin supistuksien takia siellä. No meni vielä 7 viikkoa siitä ja joka yö jo olin lähössä synnyttään kun supistuksia tuli reilustui yli kaks tuntia säännöllisesti ja kipeästi.

Lääkärineuvoloista mä oon käynyt kaks kertaa ja kolmas jätetään pois kun oon menossa samoilla viikoilla suurinpiirtein äitipolille tsekkaukseen kun esikoinen leikattu ja muuta. Mulla olis seuraava neuvola ens viikolla. Meinasin että meen sinne sokerirasitukseen tällä viikolla mutta taitaa jäädä kunen tiiä kenet saisin lapsenvahdiksi ja muuta ohjelmaa niin paljon. En tiiä mitä terkka tykkää.... :ashamed:

Täällä sataa taas ihan mielettömästi!! Eikö tuo jo riitä?? Sitten heinäkuun loppu ja elokuu onkin hirveää hellettä??!

oliskohan postipoika käynyt? Ei viittis montaa sukellusta tehä tuonne sateeseen.... Eilen sain muuten vauvalehestä tilaajalahjan, sellasen sinisen kantopussin. Siinä ei siis oo mitää sitomisia vaan yks kiinnitys ja monta eri tapaa kantaa vauvaa. Jospa olis kätevämpi kuin kantoliina.
 
Moikkelis!

Meillä ei täällä edes ole varsinaista neuvolalääkäriä, nopeasti vaan äitiyspolilla tehty sisätutkimus samalla kun on ollut niskaturvotus- ja rakenneultrat. Seuraava kerta onkin sitten se synnytystapa-arvio viikolla 36, toivon mukaan siellä ultrataan..meinaan nimittäin menettää yöuneni kun ei minkäänlaista painoarviota ole vauvasta tähän mennessä saanut. Neuvolassakin tuijotellaan vaan noita sf-mitta käyriä, joka edelleen menee yli yläkäyrien..viime viikolla oli jo 33cm (!!)

Ei tietenkään saisi muihin verrata kun ollaan kaikki erilaisia, mutta Tatjana80 missä mitoissa sun sf-mitta huitelee tällä hetkellä? :) täytyy pitää peukkuja pystyssä ettei olla elokuussa jumbovauvoja puskemassa ulos :LOL:

By the way..sattuisiko kenelläkään olemaan tuoreessa muistissa paljonko tuo sairaalassa synnyttäminen tulee maksamaan suurinpiirtein? Riippuu tietysti siitä kuinka monta päivää siellä joutuu olemaan, mutta jos ajatellaan että kaikki on sujunut hyvin ja molemmat pääsee kotiin muutaman päivän jälkeen. Minäkin haluisin perhehuoneen meille, olisi enemmän omaa rauhaa ja ehkä saisi levättyäkin paremmin :snotty: varmaan tämäkin sairaalakohtaista, mutta kuinkahan paljon perhehuone tulisi kalliimmaksi, ilmeisesti isästäkin menisi sitten se vuorokausimaksu ainakin?

Eilen tuli sellainen ajatus mieleen että mitäs jos tämä masuasukki olisikin tyttö! Ultrassa poikaa tosiaan on veikattu ja en tähän päivään asti ole osannut tyttöä ajatellakaan, on se ollut itsellekin jotenkin niin selvää koko ajan että poikaa odotan, olisi aikamoinen yllätys jos tulos olisikin toinen..mutta tottakai ihana yllätys :D

Nappasin myös uuden masukuvan
[/URL][/img]

Triinu ja beebis 31+6 :heart:
 
Triinu, ainaki Oysissa perhehuone maksaa 60e/vrk, paitsi kotiutumispäivänä 30e, hintaan sisältyy äidin, isän ja vauvan "ylläpito". "Tavallisessa" huoneessa kai muistaakseni 30e/vrk ja kotiutumispäivä puoleenhintaan...

Korjatkaa jos oon väärässä,voi dementia tehä tepposet ;)
 
Juhannus sujui täälläkin vallan rauhallisesti, kotioloissa. Hirveitä haluja ei enää ole minnekään kauemmas kotoa lähteä, oma olo alkaa olemaan jo aikas tukala.. Mulla on hurjan kipeä häpyluu!! Muistan tytön odotusajaltakin häpyluun kipuilleen melkoisesti, mutta tällä kertaa kipu on aivan sietämätöntä! Tuntuu etten pysty astumaan kunnolla kun jalat pettää alta ja yhdellä jalalla seisominen ei onnistu lainkaan. Tänään erehdyin menemään tytön seuraksi olohuoneen lattialle leikkimään, enkä ihan tosissaan meinannut päästä sieltä ylös. Vihloi niin julmetusti, että itku pääsi. Mietin jo että pitääkö soittaa mies töistä kotiin nostamaan mut ylös lattialta. :kieh: Jalkoväli siis erittäin hellänä täällä, kyljen kääntäminen yöllä ei onnistu, pakko sinnillä nukkua yhdellä ja samalla kyljellä aina vessareissuun asti.. Onko muilla yhtä kivulias häpyluu??

Triinu kyseli sairaalamaksuista. Minä en tarkkaa taksaa muista tosta meidän sairaalasta, mutta sen muistan että perhehuoneesta joutuu maksamaan molemmista (itestä ja miehestä) normaalit vuorokausimaksut + ruokailumaksut. Meillä ei mies syönyt sairaalassa, vaan kävi päivittäin kotona tai kaupungilla syömässä, joten ruokailumaksut meni vain minulta. Useampi satanen meillä kuitenkin sairaalamaksuihin yhteensä meni. Niin ja kovin ovat sairaalakohtaisia nuo taksat muutenkin.

upp3 kyseli esitietolomakkeesta. Minusta tuo kivunlievitys asia ja kiinnostus perhehuoneesta ovat ne oleellisimmat. Sit jos on erityistoiveena esim. amme niin se kannattaa mainita lomakkeessa. Ite laitoin esikoisen aikana kaikki mahdolliset ja tarvittavat kivunlievitykset sekä perhehuoneen. Tällä kertaa toivoin tarvittavat kivunlievitykset sekä erityisesti epiduraali jos suinkin mahdollista. Perhehuoneesta mainittiin silloin esikoisen synnytyksen aikana kätilölle miehen kanssa, ja kätilö lupasikin silloin alkaa selvittelemään valmiiksi osastolta mikä on perhehuoneen tilanne. Onneksi meillä kävi niin hyvä tuuri että saatiin osaston ainut perhehuone, vaikka synnytyksiä olikin käynnissä yhtäaikaa kaikken kaikkiaan 5 kappaletta.

lääkärinneuvolasta sen verran että meillä niitä 3 kpl. Alku- keski- ja loppuraskauden käynnit. Nyt kun vaan sattuu toi loppuraskauden käynti just lomaikaan niin melkoista sumplimista tuntui olevan noiden aikojen järjestämisen kanssa. Mulla se on nyt sitten joskus 37+ viikolla.. Toki äitiyspolille on mahdollista päästä aiemminkin lääkärintarkastukseen jos jotain hälyyttävää tulee, onneksi!

Hikoilusta ollut kans juttua.. Hikoiluttaa minuakin, varsinkin öisin. Minä nukkuisin mielellään ikkuna auki mutta mies ja tyttö paleltuvat. Saunassa on ihana käydä, mutta se jälkihiki on aivan hirveetä!! Tuntuu että saunan jälkeen hikoilu ei meinaa loppua millään, vaikka istuis ulkona kuinka jäähyttelemässä.. :LOL: Haju ei ole ainakaan vielä muodostunut kovin suureksi ongelmaksi, luojan kiitos. Viime raskaudessa kun tuntui ettei mikään dödö riitä, suihkussa kävin varmaan 3 kertaa päivässä ja paitoja vaihdoin ainakin saman verran.

Väsymystä ja supistelua esiintyy mulla aika paljon. Öisin sitten kärsinkin unettomuudesta kipujen takia. :headwall: Voisin nukkua päivisin vaikka kuinka paljon, mutta se sitten kostautuu öisin. Miehen loma onneksi alkaa torstaina. Jospa se sitten vähän helpottaa kun ei enää tarvii yksin juosta tuon vilkkaan 2-veen perässä. Oikeesti alkaa tuntumaan siltä että voimat ei riitä yksin sen paimentamiseen päivästä toiseen.
Masu ei ole mulla vielä laskeutunut kovinkaan paljon, koska ylämahaa aristaa usein. Tosiaan ruokahalu on pienentynyt huomattavasti just sen takia kun syönnin päälle tulee niin tukala olo. Eipä tuosta haittaakaan ole jos vähän ruokahalut pienenee, tuntuu että silti olen jatkuvasti jääkaapilla.. :LOL:

Jep, mutta nyt menen hetkeksi pitkälleen ennen kuin tyttö herää päiväunilta.

Hyviä vointeja!

:heart: haaveilija ja poju 32+1
 
mammaliini83: Mulle siis tulossa neljäs lapsi, huh!! Yleensä edellisten aikana tiesin, että nyt pitää pian lähteä sairaalaan, kun supistuksia (aikasta kivuliaita) tuli säännöllisin välein ja seurasin niitä ensin tunnin verran eikä ne siihen loppuneet. Se oli sitten menoa se! Kolmannen aikana tiesin, että nyt pitää lähteä, kun lapsivettä rupes lorottamaan. Mut pääasiassa säännöllisiä supistuksia seurasin sen tunnin ja lähdin sairaalaan.

Triinu: Mun sf-mitta oli viimeksi viikko, puolitoista sitten 33 cm :LOL: Ei todellakaan ole mukavaa jos joutuu puskemaan jonkun jumbovauvan pihalle :headwall: Toivottavasti meille ei käy niin!!! Torstaina taas näkee mitä sf-mitta on. Vaadin kyllä päästä jossain vaiheessa siihen painoarvioon sairaalaan, että vähän sais "osviittaa" mikä sen vauvan painoksi olis tulossa.

Jaa, jos menis kuorimaan perunat valmiiksi ja antamaan lapsille välipalat. Jaksellaan taas kaikki mammat ja masut eteenpäin :heart:
 
Onko täällä muita joiden sf-mitta olisi ollut erityisen pieni? :eek: Mulla nyt rv 33+5 ja viime viikolla (eli rv 32+jotain) sf oli vain 25. Neuvolassa sanottiin että jos ei ala nousemaan niin äippäpolille tutkittavaks.. Nyt just lähössä kohta neuvolaan, joten pian nähdään onko kasvanut yhtään =)
 
Haaveilija, voi kun kuullostaa tutulta tuo häpyluun kipu!! Mulla on kans aivan järkyttävän kipeä, välillä on helpompaa (kuten esim. nyt) ja voi olla "normaalisti".. Sit kun särky ja vihlominen alkaa niin kävely ei meinaa onnistua mitenkää, ja just nouseminen sängystä/lattialta ja kyljen kääntäminen öisin on aivan helkkarin kivuliasta..!!! Kävely mulla on useimmiten sellasta känkkäämistä ja taapertamista, kun askeleen ottaminen oikealla jalalla sattuu enemmän kuin vasemmalla.. Mutta kai nuo on niitä kuuluisia liitoskipuja ja ihan normaalia?!? :whistle:
 
Meilläkin lääkärineuvola on kolme kertaa. Aika luksusta kun en tässä raskaudessa ole ylimääräisille lääkärikäynneille joutunut menemään. Viime raskaudessa kun yhdessä vaiheessa ravasin siellä yhtenään suppareiden takia.

Minusta vilukissasta on myös tullut aika kuumaverinen :) Hikeä pukkaa koko ajan, varsinkin illalla kun nukkumaan pitäisi mennä. Meidän makkarissa on onneksi sellainen lamppu joka toimii myös tuulettimena, se vaan yöksi päälle :D Onneksi mieskin on kuumaveristä sorttia niin minun ei tarvitse kärvistellä hikisenä koko yötä :)

Huomenna olisi neuvola, toivottavasti "oma" kätilö olisi paikalla. Jos hän osaisi käsikopelolla sanoa vauvan kokoon jotain, kukaan kun ei mitään ole siitä kommentoinut. Paitsi ultrien painoarvioiden mukaan vaavi on aina ollut ihan keskikäyrällä.

Hurjan isoja massuja joillain ainakin on :heart:

Lilli ja Tiitti 33+6
 
upp3 mulle tarkka sano, että siihen esitietolomakkeeseen voi laittaa kaikki sellasetkin kun esim. haluaako vauvalle annettavan tuttia.
Terkka sano vielä että varsinkin tossa Phks:ssä ne haluis että äidit kirjottaisivat niihin kaiken mahdollisen mitä mieleen tulee. =)
 
Päätimpä minäkin pitkästäaikaa keroa kuulumisia. Olen kyllä lukenut teidän juttujanne. Uusiakin on vielä tullut, tervetuloa!

Sokerirasituksessa kärähdin. ja nyt olen sokereita mittaillut viitisen viikkoa. Hiilareita vähentämällä, sukaan ja jäätelön syöntiä rajottamalla olen saanut sokerit kuriin ja vauvan painon nousun hallintaan. Ja plussana oma paino putos 2 kiloa eikä ole noussut enää. Toki olen ollut sairaslomalla ja pystynyt tekemään aamuisin ihan kunnon lenkkejä, liikunnalla on myös hyvä vaikutus verensokeriin. Kokonais nousu mulla nyt 8,5 kiloa ja viikkoja tasan 33.

Tänään kävin äitipolilla tarastuksessa. Kaikki kunnossa vauvan painoarvio 2 kg 400 g ihan hyvä, ei kuulemma liikaa. viikolla 30 oli 1,800 kg, joten tosiaan tasaantunut tuo nousu. Paikat oli kiinni ja saan jatkaa normalia elämää, niinkauan kun supistukset alkaa vaivata uudestaan. Lääkäri sanoi että viikko vielä niin vauva saa vaikka syntyä. ite kyllä toivon että se tapahtuu vasta elokuun puolella.

Lääkäri käynneistä joku kyseli. Meillä uudelleen synnyttäjille yksi lääkäri viikolla 36. Mutta lääkärille pääsee kun on jotain vaivaa.

Toivotaan että meidän kaikkien vauvat odottais sinne viikolle 38 asti ennenkuin syntyvät. Olen ite synnyttäny kaksi lapsistani viikolla 37 ja toisella oli imemisongelmia ja sokeri ongelmia ja toisella keltasuutta. Viikko 38 olis jo varmenpaa aikaa.

-Siukko viikkoja 33+0
 
Tervehdys jälleen!

Pakko vaan tulla kertoon, että helpotuksen huokaus. Kävin siellä 4d-ultrassa tarkastamassa sen napanuoran tilanteen. Ja se ei mene tällä kertaa kaulan ympäri, toki tiedän, että sekään ei vielä takaa mitään mutta näiltä osin helpotti.

Meille taitaa olla tulossa varsinainen herra ponteva. Kaksoisleukaakin on vaikka muille jakaa. Painoarvio oli kuitenkin vain 2340g, eli syntymäpäinoksi lääkäri arvio n. 3,0-3,1kg. Laitan tähän kuvan, toivottavasti jotain näkyy.





Scala rv 34+4

Ps. Kyllä hänet meidän veljessarjaan tunnistaa kuuluvaksi.
 
Heippa, pitkästä aikaa. En ole jaksanut lukeakaan enää joka viikkokaan tätä palstaa. Olen ollut niin väsynyt ja pahoinvoiva päivittäin. Mulla kans sokerit rupes heittelee. Joudun mittailee kahdesti päivässä ja koko ajan miettii mitä sitä suuhunsa pistää. Painoa ei minulle ole tullut kuin 9kg, Edellisten aikaan on tullut lähemmäs 20kg. Toivottavasti nyt ei tulekaan niin paljon. Lapset on on olleet yli neli kiloisia, neljäs eli edellinen oli 4,5kg. Sillä joudun olemaan aika tarkalla dieetillä, ettei tästä tulisi vielä isompi.
Vatsan ympäryksiä oli joku mittaillut ja minä mittasin myös. Se oli 113cm ja sf oli viikolla 30+2, 30cm.
Mulla raskaus on mennyt aina noin viikon vielä yli. Edellinen synnytys oli helpoin vaikka oli suurin lapsi. Siihen auttoi ehkä vyöhyketerapia.
Päivitin profiiliin kuvan 31+1 viikot
 

Yhteistyössä