¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

heip :wave:

kaneliomena kuulostaa tosiaan migreenikohtaukselta, kuten triinu sanoo! mullakin omakohtaista kokemusta teini-iän kasvuvuosilta. muista mainita tuosta neuvolassa :)

(.) kävin lääkärillä tarkistuttamassa kohdunsuun tilanteen juhannusaaton pitkän harkkasupistussession takia. kaikki hyvin!! jee!! nyt onki sitte hirviä nälkä eli hellan ääreen :)

irtis ja hikkaava pieni, joka kuopsuttaa kylkiä jo 33+0
 
kaneliomena Mulla kans migreeni tulee juuri samalla tavalla, paitsi että ensin menee silmästä näkö, kun se palautuu, menee käsi turraksi, sitten kun se taas palautuu, niin ensin menee kieli turraksi ja sitten puhe muuttuu vaikeaksi, sen jälkeen alkaa päänsärky. ( Oireet oikealla puolella ) Lääkäri sanoi sen olevan migreeniä johon liittyy kasvohermohalvaus. Onneksi "kohtauksia" ei ole tullut kuin muutama viimeisen 10v aikana, viimeksi tämän raskauden alussa...

Tänne ei muuten mitään uutta, lääkäri antoi matkustusluvan reilun 100km päähän, kunhan muistan siellä levätä. Kohdunkaula on pehmeä, ulkosuu vähän auki, sisäsuu kiinni ja mitta oli palautunut alkulukemiin. ( Aiemmin luulin, ettei se voi palautua )

Jatkan taas lepäilyä ja surffaamista, onneksi on tämä kannettava. =)

Tiitu ja Eppu 31+1
 
Kaneliomena kyseli vauvauinnista... Meillä tyttö puoltoista ja rakastaa vettä ja uintia. Ollaan kolmekuisesta asti käyty ja osaa jo tosi hienosti sukellukset ja "uinnin alkeet". Sanoivat siellä nyt kevään viimeisellä kerralla, että likka oppii ihan kohta uimaan kunhan vaan harjoitellaan ja käydään uittamassa häntä ettei taidot unohdu. Tarkoitus jatkaa alkusyksystä tai sitten kun uusi vauva on sen 3kk ja 5kg mikä vaaditaan. Eli suosittelen! =)
 
Ihana ilma ulkona tänään, viileää mutta aurinkoista;oltiin pojan kanssa aamupäivä ulkona ja käytiin lenkillä. Vähän kyllä ylämäissä vatsaa kiristeli. Nyt poika meni ihan väsyneenä sänkyyn ja toivottavasti nukkuu makeasti:)

Mulla on vatsa ihan sekaisin nyt kolmatta päivää, mistäköhän mahtaa johtua. Ei ole kivaa kun ei oikein mikään pysy sisällä, vaan heti kun syö niin kaikki tulee lotisemalla ulos... anteeksi nämä karmeat puheet!:x

Mullakin oli tuo häpyliitos ekassa raskaudessa tosi kipeä, jouduin välillä sen takia saikullekin koska seisomatyö vielä pahensi sitä. Nyt ei ole tässä raskaudessa vaivannut liitoskivut, vissiin on liitokset sen verran jo valmiiksi löystyneet... paineentunnetta ja sukkapuikkoja sitä vasten on enempi, samoin jotain ihmeellisiä hermosärkyjä lantiossa, vissiin vauva vaan painaa johonkin hermoon. Mulla on kyllä täysin erilainen masu nyt:) Poika oli ihan edessä ja ylhäällä, takaa ei olisi mitään huomannut ja hengittäminen oli vaikeaa kun oli niin ylhäällä. Nyt mulla on vielä paljon tilaa kylkiluiden alla vaikka sf kulkee samoissa mitoissa, sitten sivuille tuntuu myös leviävän maha.

Meillä on vieläkin pähkäilty tuota nukkumisjärjestelyäkin. Vissiin yritetään mahduttautua kuitenkin tuonne makkariin koko perhe ainakin niin kauan kun pikkuvauva heräilee öisin syömään. Sitten vissiin rakennetaan parvi miehelle ja mulle nukkumapaikaksi, onko kellään kokemusta sellaisesta? Olohuoneeseen mietittiin kanssa "muuttoa" mutta sitten meidän olisi pitänyt hankkia joku levitettävä sohva ja on aika kova työ joka aamu se pedata sitten...

Ikeaan ei olla uskallettu vielä mennä, kun sen piha on ollut ihan täynnä autoja... täytyy mennä sitten kun miehellä on joskus vapaapäivä, niin joku arkiaamu aikaisin. Olisi sieltä vaikka mitä osteltavaa:)

Sain eilen taas yhdet villahousut valmiiksi, aloitin sitten uusia mutta tällä kertaa pojulle. Muuta mä en sitten osaakaan kutoa kun pöksyjä, ne on niin helppoja. Nyt täytyy lähteä syömään ja sitten siivoamaan keittiötä :|

Hauskaa päivänjatkoa:)
Vib 33+5 jo:)
 
Heippa!

Veikkaan kanssa migreenikohtausta mikä kaneliomenalle oli kauppareissulla iskenyt.
Mulla ollut kanssa pari kertaa kohtaus, jossa kieli ja oikean puolen käsi ja huulet puutuu. Sit alkaa järkky päänsärky, mihin ei auta edes lääkkeet mitkä oon saanu kohtauksen hoitoon. Ainoostaan paikallaan, silmät kiinni pimeessä makaaminen auttaa. Puhumaankaan ei pysty, kun sattuu niin helkutisti päähän. Onneks nyt ei oo reiluun vuoteen ollut noita. *koputtaa monta monta kertaa puuta*

Mä sain tossa aikaseks maalata yhen lipaston. Nyt oottelen että se kuivuu ja pääsen sit toisen kerran vetäsee valkosta pintaa. Sit olis pikkusen nurkkaus pikkuhiljaa valmis. =)

Soittelin tossa muutamalle mökin vuokraajalle, kun olis tarkotus ens kuun puol välissä joku reissu heittää. Ja yks hyvä vaihtoehto löytyki, tarpeeks lähellä jos lähtö tuleeki yllättäen. Pitää vaan vielä varmistaa toisen perheen mielipide tähän vaihtoehtoon.

Ainii, scalan vauvan kuva on ihan ylisöpö! Ihan valmis pullukka vaavi sielä kölli. :heart:

Pitäs alkaa siivoomaa... :/
On tääki ku nyt on kotona, ni joka päivä tulee siivottua. B)

Aurinkoista, mutta kylmää keskiviikon jatkoa!


 
facebookissa syysmasut 08: tehtiin syysmassukoiden puolella omat facebook ryhmäsivu, johon on kaikki syksyiset mamit tervetulleita. saadaan kasvoja tutuiksi, ehkä keksitään jotain kivaa ja hyödyllistä ja jopa uusia ystäviä. Tervetuloa vaan mukaan! =) (löytyy siis groupeista nimellä : syysmasut 08)
 
Terve,

neuvolassa tuli eilen käytyä, ja tässä kuulumisia
Hb 113
Verenpaine 104/61
Sf 28
Paino - (laskemaan oli siis lähtenyt niinkuin uumoilinkin, mutta ei siihen vielä puututtu. Kaiken kaikkiaan painoa tullut nyt 6,6 kg)
Liikkeet ++
Syke +150
ja terkkari epäili tyypin makailevan pää alaspäin.

Scalalla oli todellakin suloinen kuva!

Itsekin kyselin sitä 4D:tä, mutta Terveystalolle eivät huolineet. Tekevät kuulemma vain rakenneultraa ko. systeemillä :( Luultavasti kuitenkin menen sitten normaaliin loppuraskauden ultraan.

Eilisistä pojan 5v lastenkutsuista selvittiin ihmeen kivuttomasti. No, olimme miehen kanssa miettineet aika laajan ohjelman tietokilpailusta minigolfiin takapihalla, joten tekemisellä saatiin pidettyä viikarit hallinnassa. Ja nyt on sitten kämppä täynnä prätkähiirtä, transformeria, bionicleä... voi apua.

Joku täällä kyseli synnytyksien käynnistymisestä. Minulla molemmat käynnistyneet supistuksilla. Aiemmin ei mitään merkkejä ollut näkösällä, ei limatulppaa, ei lapsivettä, ei aiempaa supistelua. Supistukset alkaneet molempien osalta alkuyöstä ja aamuyöllä olemme lähteneet sairaalaan. Lapset olleet sitten maailmassa yhdeksän jälkeen aamulla. Muutenkin tarkkaa työtä, molemmat syntyneet noin klo 9:30 tiistaiaamuna, pituus sentilleen sama ja painossa eroa 50 grammaa :D
Että tältä pohjalta sitten kolmatta ulos saattamaan.

Lääkärineuvoloita meillä on kolme. Se taitaakin olla ainoa asia, joka kuntamme neuvolaohjelmassa on ok.

Säihke + pikkupossu 32+0
 
Nyt minäkin näin Scalan vauvan kuvan! Aivan ihana!!! :heart:

Ekana tuli mieleen, että mullakin siis on tollainen pieni ihminen vatsassani! Ei ole tajunnu tuollaistakaan aikasemmin ajatella... :headwall:

Kävin aamusella verikokeissa ja huomenna aion kysellä neuvolasta tuloksia. Toivottavasti olis sokerit ok...

Kotiutumisesta ollaan myös keskusteltu... Mie haluaisin sairaalasta mahdollisimman nopeasti pois! Sen takia toivonkin normaalia synnytystä, enkä sektiota, jolloin kai kotiutuminen kestää kauemmin. Aion myös sinnitellä kotona mahdollisimman kauan ennen kuin lähden synnärille. Mutta saahan sitä suunnitella... Katotaan sitten kuinka lopulta käy.

Meillä myös kiinnostais tuo vauvauinti. Täytyykin alkaa selvittää, vieläkö voi ilmottautua vai joko ollaan myöhässä...

Kiia 34+1
 
neitiperho
Heips

Juuri kotiuduin kaupungilta. Oltiin kaverin kanssa vähän katsastamassa Ale-myyntiä. Muutamat vaatteet sieltä sitten mukaan lähti pikkuiselle tulokkaalle. Ainoa, että nyt sitten myös masu vähän kipee ja muutaman kerran supistellut. No välillä edes supistaa, kun eilen kerkesin sanomaan kun niitä ei ole sitten yhtään =)

Lääkärineuvoloista piti myös kommentoida. Mulla niitä myös yhteensä kolme...tosin on ollut enemmänkin. Lisänä olivat rakenneultra käynti ja nyt äippäpolilla käynti. Vielä menen neljän viikon päästä viimeistä kertaa.

Huomenna pitäisi mennä sitten keksimään jotain tekosyitä lääkärille työterveyteen, että saisin sairaslomaa vajaalle kahdelle viikolle. No mitä sitä toisaalta keksimään. Jos en jaksa oikein kotona edes siivota niin miten ihmeessä voisin olla valmis töissä kantamaan ja nostelemaan ihmisiä?? Ja hyvä kun oman auton ratin taakse mahdun...
Samalla pitäisi kuulemma ruinata sokrurasitukseen lähete. Kätilö meinasi jos se nyt varuiksi tarkistettaisiin, kun joka aamu nykyään se huono olo ja tuntuu että taju lähtee. Tosin epäiltiin yhdessä, että taitaakin mun paineista johtua, mutta otetaan nyt kuulemma ylivaroen ja tarkkaillen kuin ettei mitään tarkisteta. Toisaalta ihan kiva juttu.

Mutta nyt hetkeksi lepäämään...taas maha käy pinkeenä.

 
Moi!

Äkkisiltään tulin vaan kysäseen, että te jotka otatte rautaa 2 tablettia, otatteko samaan aikaan vai kahtena eri kertana? Mun kun tarttis ottaa kaks, mutten ikinä muista kahta kertaa ottaa, niin voinkohan napsia ne samaan aikaan?
 
Just aamulla kehuin, että päänsärky nyt jo ihan minimaalista, niin enköhän oo maannut viimeiset kaksi tuntia sitä ja äkkinäistä pahoinvointia pois :kieh: Mutta eiköhän tää nyt tästä sitten...

Mulle ei tosiaan tullut edes migreenikohtaus mieleen. Pelästyin vaan niin kovasti, kun sitä oloa ei ennakoinut yhtään mikään - hiipi vaan tuollaisena näköhäiriönä suht äkillisesti. Ajattelin itsekin verenpainetta, mutta ainakin lukemat on olleet tähän saakka hyvät ja tasaisesti samalla tasolla koko raskauden ajan. Pitää tosiaan mainita neuvolassa, onneksi on se viimeinen lääkärikäynti jo ylihuomenna.

Kiitos myös vauvauintikommenteista =) Ollaan miehen kanssa mietitty tuota jo pitkään ja lehdessäkin oli muutama aika sitten ilmoitus, että pitää noihin syystalven ryhmiin ilmoittautua nyt jo. Taidanpa lähteä tsekkaamaan tilanteen samantien.

=) kaneliomena ja Elmeri 34+1
 
Heissan!

Täällä kans innostuttiin vauvauinnista, ei tosin näillä näkymin voida aloittaa vasta kun marraskuun loppupuolella, jos kerran vauvan pitää olla 3 kk:n ikäinen.

Pinnasänky ois meillä vielä hakusessa, tietääkö kukaan mistä sais halvalla ja vielä sellaisen mallin missä pohjaa saa eri tasoihin ja toisen sivun sängystä irti? Meinasin nimittäin roudata sen sängyn ihan meidän parisänkyyn kiinni, niin yösyöttöjen vois kuvitella olevan helpompia silleen. Luulis toimivan ainakin niin kauan kun vauva alkaa pyöriä öisin. Onko kellään kokemuksia vastaavanlaisesta järjestelystä?

Säihke: Mikä on normaali loppuraskauden ultra? Vois kuvitella että katsotaan ainakin se että vauva on oikein päin kohdussa, mut katotaanko jotain muutakin? Jyväskylässä on tarjolla ainoastaan alkuraskauden ultra noin kymppiviikon tienoilla. Muita ultria ei sitten olekaan, vaan ne saa kustantaa itse... Kävin jo rakenneultrassa huhtikuussa. Onko loppuraskauden ultra kuinka tarpeellinen ja millä viikolla se tehdään?

very important baby: Noista oireista... Täällä ei ole ollut (tiettävästi) supistuksia, mutta kuvailemaasi paineen tunnetta ja sukkapuikkomaisia pistoskipuja suoraan alaspäin on kyllä ollu. Vauva potkii parhaillaankin suoraan kohti virtsarakkoa ja voin kertoa ettei tunnu kauheen kivalta. Tietää ainakin sen perusteella, ettei vauva oo oikein päin vielä. :D
Millä (helpolla) ohjeella olet tehnyt noita villahousuja? Voisiko ohjeen saada?

Bibabbaloola ja beibi 31+5
 
Mulla sitten huominen neuvola siirtyikin maanantaille :headwall: Neuvolatäti eilen soitti ja sanoi, että torstaina ja perjantaina ei ole ketään äitiysneuvolassa. Noh, muutama päivä odotusta lisää.

kiinea: Oon yleensä nukuttanut vastasyntynyttä vauvaa kokohaalarissa tai sitten ihan pitkähihainen body, potkuhousut/puolipotkuhousut päällä. Sitten kaikilla on heti vauvasta ollut käytössä se äitiyspakkauksen peitto ja itse olen kokenut sen ihan hyvänä!!! Toki jos lämmintä piisaa, niin vois ajatella, että laittais peiton tilalle vain esim. pienen fleecepeiton. Joku peitto on kuitenkin mukava olla vauvan päällä lämmittämässä.

Annilia: Mulla oli tuota pissan lorahtelua housuun eniten joskus alkuraskauden ja puoliväliraskauden aikana. Aina, kun aivasti, niisti nenää tai yskäisi, niin johan kastui housut :headwall: Nyt tuo vaiva on toistaiseksi loppunut.

Hemuli80: Kyllä olin ajatellut nopeaa kotiutumista sairaalasta jos ei mulla eikä vauvalla ole mitään hätää. Edellisen synnytyksen jälkeen olin osastolla vain PUOLITOISTA päivää ja tiukasti harkiten päästivät vauvan lääkärintarkastukseen ja kun meillä oli kaikki hyvin, niin päästiin kotiin!!! Toisaaltaan olis kiva viettää sairaalassa se normi 3 päivää vauvan kanssa ihan vain kahdestaan. Kotona se arki alkaa heti välittömästi kolmen lapsen + vauvan kanssa. Kattoo nyt miten sitten lopulta päätän!

Tänään taas kotipalvelusta käytiin siivoamassa ja tekemässä muita kotihommia sekä oli lasten kanssa pihalla. On se ihanaa, kun saa edes kerran viikossa jättää toiselle henkilölle kaikki hommat ja saa itte sillon vain levätä.

Omassa voinnissa ei tällä hetkellä mitään ihmeellistä. Supistukset on toistaiseksi edelleen pois, paitsi viime yönä tuli yksi pieni, lyhyt ja kivulias supistus ja se oli siinä. Oon huomannut, että kauppareissun jälkeen kun pysähtyy eikä tee mitään, niin voi että kun onkin muka rätti poikki väsynyt :LOL: Ilmeisesti pitäis jatkuvasti olla pienessä liikkeessä....

Saa nyt nähdä lähdetäänkö me sinne Ähtärin eläinpuistoon vai ei. Ei oo sen kummemmin vielä asiaa lyöty lukkoon. Se reitti on noin 3 km ja hitaasti kävellen kestää 2-3 tuntia (tai kauemmin, riippuu kauanko mitäkin elukkaa vahtaa). Mietin vaan, että jaksanko varmasti tuon lenkin kävellä, kun muutenkaan ei oo tullu käveltyä ja jos vähän kävelee, niin heti väsyn mahdottomasti. No, ei kai siinä auta kuin mennä vain riskillä ja kattoa miten käy. Kun ei täs lähettyvillä oo muutakaan paikkaa jonne vois lasten kanssa mennä: 6-v., 5-v. ja 2,5 v. Powerparkkia tai Wasalandiaa oon myös ajatellu, mutta ei niissä juurikaan ole noin pienille lapsille mitään.

Tatjana80 ja tyttö 33+6
 
Bibabbaloola, kirjoitin ehkä hiukan hassusti tuohon aiemmin. Tarkoitin normaalilla ihan tavallista 2D -ultraa. Enkä tiedä onko moinen niin kovin tarpeellinen, mutta edellinen asuinkuntamme tarjosi sellaisen kunnallisena ja siinä katsottiin nimenomaan sitä, miten päin mahassa ollaan ja mittailtiin vauvaa painoarvion aikaansaamiseksi. Olen siis molemmissa aiemmissa raskauksissani päässyt kurkkaamaan vauvaa noin viikolla 36, ja oikeastaan siksi haluaisin päästä nytkin. Lisäksi painaa huoli siitä napanuora-asiasta pikkukakkosen synnytyksen jäljiltä.

Kun jotain tarpeeksi tahtoo, niin sen yleensä saa. En nimittäin tyytynyt Terveystalon ajanvarauksesta saamaani vastaukseen vaan soitin suoraan ko. paikan yksityiseen neuvolaan. Juttelin vähän aikaa Terveystalon neuvolantädin kanssa, ja nyt minulla on aika 4D -ultraan viikolla 36 :D

Säihke
 
emeelia mää otan samalla kertaa tuplaraudat, mut en oo toisaalta ees hokannu, että ne vois tasottaa aamuun ja iltaan, tms.
mites ku ainakin obsidanissa on kai imeytymisetua siitä, ettei kahteen tuntiin ennen/jälkeen tabuja syö mitään? no ton järkeilyn mukaan oon sit ottanu ne aina iltasin ennen nukkumaan menoa, kun en niiden jälkeen ainakaan varmuudella mässytä mitään. aamulla taas puuron on oltava vartin sisään heräämisestä matkalla käkättimeen tai tulee hermoromahdus :D

kaneliomena vielä enemmän migreeniltä kuulostaa toi pahoinvointi ja kohtauksen jatkuminen. migreeni on kyl totaalinen kohtaus, se vaati ainakin mulla vuodelepoa, valot pois huoneesta ja verhot eteen, että sitä kesti jotenkin. siitä jää sellainen helkkarin höntti olo jälkeenpäin jopa puoleks päivää, kun itse kohtaus on jo ohi. otahan iisisti. onneks pääset kattelemaan asiaa lääkärin kanssa jo pian :)
eiköhän kyseessä oo raskausajan temppuilua, josta sun ei tarvii jatkuvasti kärsiä! hormonit kai tosiaan vaikuttaa migreeneihin, ainakin siitä syystä mulla oli just kasvuvaiheessa usein migreeniä, mutta ei onneks enää koskaan sen jälkeen.

bibabbaloola tuota sit hokemaan pikkuiselle ;) :D
 
Neuvolassa käytiin tänään:

Rv 32+6
Painon muutos/vko 980g (kaikenkaikkiaan tullut painoa nyt yht. 12kg) :ashamed:
RR 129/75
B-Hb 122
Sf 27cm (sehän oli sama kaks viikkoa sitten..!) :eek:
Vauvan syke 146, liikuskeli toimituksen ajan. Rt.

Vähän alkoi tuo sf-mitta huolestuttamaan. Se oli sama kaks viikkoa sitten ja nyt mennään alakäyrillä... :| Terkkari kyllä sanoi, että vauvan asento vaikuttaa tuohon mittaan ja samoin myös se, kun on useampi mittaaja eri kerroilla - jokainen mittaa vähän omalla tavallaan. Hän sanoi kyllä myös, että vielä ei tarvii huolestua ja että kotrolloidaan kyllä, jos alkaa näyttää huolestuttavalta. Mutta silti vähän huolettaa... :ashamed:
 
Jes, nettipimento ohi !!

Luin kaikki kirjoitukset pikaiseen läpi. En kuitenkaan muista juuri mitään kommentoitavaan.

Tatjana80 Olimme juuri Power Parkissa meidän 1v9kk tytön kanssa. Siellä oli ainakin reilut 10 laitetta johon tuon ikäinen pystyi isän kanssa menemään. Vähän vanhemmille oli varmaankin 5 lisää. Meillä isi ja tyttö kiersivät laitteita läpi lähes viisi tuntia.

Annilia Täällä myös pisut lorahtelee herkästi, vaikka olen koko ikäni harrastanut liikunta ja ratsastusta, mutta silti lorisee välillä.

Mä myös toivoisin pääseväni kotiin vauvan kanssa mahdollisimman pian. Viimeksi olimme sairaalassa perhehuoneessa viikon verran. Toisaalta se oli ihan rentouttavaa, kun miehen ja vauvan kanssa vaan löhöilimme. Nyt kuitenkin mies tytön kanssa kotona niin siksikin tahtoisin pian kotiin.

Meillä on normaalisti kolme lääkäri käyntiä raskauden aikana. Lääkärille pääsee tarvittaessa kyllä useamminkin. Musta meidän th on kuitenkin niin kokenut ,että luotan hänen arvioon paljon enemmän kuin lääkärin. Tänään olikin se viimeinen lääkärikäynti.

Eli rv 32+0
rr 124/60
hb 132 (rautaa edelleen jtp)
paino +480
pissa sok. + (kiitos runsaan ananasmehun juonnin)
sf 30
vauvan paino arvio 1920 g
rt, syke 140
Kaikki oli siis oikein hyvin. Vauva liikuin ultrassa paljon. Istukka oli hyvissä voimissa ja lapsivettä oli normaalisti. Kohdunsuulla lähes sama tilanne kuin ennenkin eli pehmeä on ,mutta lähes kiinni. Vauva on alhaalla ,mutta ei vielä kiinnittynyt. Itsestä tuntuu ,että on nyt alkanut laskea ,kun istuminen on tukalaa.

En muistanut kysyä esitietolomakkeesta. Täytetäänköhän meillä sitä enää ollenkaan ,kun en ole sitä vieläkään saannut. Pitääpä seuraavalla kerralla kysyä parin viikon päästä.

Nyt pitää lähteä kattoon ,jospa tyttö jo heräisi päikyiltä.
-Poni ja Manteli 32+0
 
bibabbaloola :LOL: :LOL: :LOL:

taas vaihteeksi sataa vettä :kieh: tympii olla sisällä kun ei oo mitään tekemistä, jos illalla vähän selkenis niin pääsis edes lenkille haukkaan raitista ilmaa.
meitin vauva sit kyllästyi JÄLLEEN rt:hen ja kääntyi istumaan no hetken istuttuaan päätti hän taas ängätä pään tonne alas ja pyöriä niin päin ympäri ja jämähti sit niin et jalat on tonne kylkeen päin ja potkii aika mojovia potkuja meinaa olla vähän tukala ja ahas olo ja arvatkaa vaan ku kävi kipiää tuo sen pyöriminen melkeen sai itkua vääntää.
ihanaa miehellä alkaa loma, ompahan mullakin sit vähän enemmän vipinää tässä.
mut nyt täytyy mennä pikkujäppinen herää päikkäreiltä!!

:wave:
 
Tatjana80 kyllä Power Parkissa riittää tuon ikäisille vaikka mitä! Me käytiin tässä yks sunnuntai siellä ja meijän likat oli kolmessa laitteessa kahestaan, ikää 4v8kk ja 2v8kk. Enempikin laitteita heille olis ollu mutta rahaa paloi muutenkin joten nuo riitti plus sitten se ilmanen kiipeilyteline jossa riittää tekemistä isommillekkin kun on niin valtavan kokoinen.

Täällä paistoi aamulla jopa hetken aurinko mutta aika kylmä ilma silti on. Onneksi ei kumminkaan sada joten lapsetkin pääsi ulos purkamaan energiaansa. Nyt isompi naapurissa leikkimässä ja sain leikittyä pienemmän kans legoilla. Harvinaista olla toisen kanssa kahestaan.

Tehdään pieni reissu asuntoautolla viikonloppuna ja oon pessyt pyykkiä ahkerasti ja sitten pitäis ne vielä pakata ja ettiä kaikki tarpeellinen kaapeista asuntoautoon. Saa nähä miten saa vuorata penkit peitoilla ettei nuo tenavat sotke vieraan autoa kovin paljon.

Vissiin tuo tissiketju tekee edelleen sen ettei meinannu päästä ollenkaan koko kaksplussan sivuille.
 
Täällä alkoi eilen sairasloma :D Ja maanantaina alkaa äippäloma..Kävin eilen lääkärillä oikeastaan tutkituttamassa röörit ja vikisin sille samalla jalasta jota on parina päivänä särkenyt ihan tajuttomasti. Kysy vaan että jaksakko olla vai laitetaanko saikkua? Saikkua, kiitos =) Poskiontelot oli kunnossa mutta vasemman jalan särky johtunee iskiashermosta, normia kaikki säryt ja kolotukset näin lopussa. Kiva. Paineli ja tutki myös että pohkeessa ei mitä tukoksia ole.
Tänään sitten kävin pakkaan kamat töissä ja sanomassa heipat kera karkkien. Sitten innokkaana ajattelin että meempä pitkästä aikaa uimaan kun oon tervehtynytkin, niin uimahalli elokuuhun asti kiinni :kieh: Just sain töistä liikuntaseteleitä :| No, täytyy miehen liikkua sitten mun puolesta ja sitten syssymmällä alottaa vaikka jumppa :saint: Ens viikolla se lääkäri..Eipä tässä muuta ihmeempiä, hassua että nyt se sitten alko, loma meinaan ja kohta meillä on omat nyytit kainalossa :heart:

fosfori ja hikkaava pampula 34+3
 
facebookissa syysmasut 08:

tehtiin syysmassukoiden puolella omat facebook ryhmäsivu, johon on kaikki syksyiset mamit tervetulleita. saadaan kasvoja tutuiksi, ehkä keksitään jotain kivaa ja hyödyllistä ja jopa uusia ystäviä. Tervetuloa vaan mukaan! =) (löytyy siis groupeista nimellä : syysmasut 08)
 

Yhteistyössä