Mulla sitten huominen neuvola siirtyikin maanantaille :headwall: Neuvolatäti eilen soitti ja sanoi, että torstaina ja perjantaina ei ole ketään äitiysneuvolassa. Noh, muutama päivä odotusta lisää.
kiinea: Oon yleensä nukuttanut vastasyntynyttä vauvaa kokohaalarissa tai sitten ihan pitkähihainen body, potkuhousut/puolipotkuhousut päällä. Sitten kaikilla on heti vauvasta ollut käytössä se äitiyspakkauksen peitto ja itse olen kokenut sen ihan hyvänä!!! Toki jos lämmintä piisaa, niin vois ajatella, että laittais peiton tilalle vain esim. pienen fleecepeiton. Joku peitto on kuitenkin mukava olla vauvan päällä lämmittämässä.
Annilia: Mulla oli tuota pissan lorahtelua housuun eniten joskus alkuraskauden ja puoliväliraskauden aikana. Aina, kun aivasti, niisti nenää tai yskäisi, niin johan kastui housut :headwall: Nyt tuo vaiva on toistaiseksi loppunut.
Hemuli80: Kyllä olin ajatellut nopeaa kotiutumista sairaalasta jos ei mulla eikä vauvalla ole mitään hätää. Edellisen synnytyksen jälkeen olin osastolla vain PUOLITOISTA päivää ja tiukasti harkiten päästivät vauvan lääkärintarkastukseen ja kun meillä oli kaikki hyvin, niin päästiin kotiin!!! Toisaaltaan olis kiva viettää sairaalassa se normi 3 päivää vauvan kanssa ihan vain kahdestaan. Kotona se arki alkaa heti välittömästi kolmen lapsen + vauvan kanssa. Kattoo nyt miten sitten lopulta päätän!
Tänään taas kotipalvelusta käytiin siivoamassa ja tekemässä muita kotihommia sekä oli lasten kanssa pihalla. On se ihanaa, kun saa edes kerran viikossa jättää toiselle henkilölle kaikki hommat ja saa itte sillon vain levätä.
Omassa voinnissa ei tällä hetkellä mitään ihmeellistä. Supistukset on toistaiseksi edelleen pois, paitsi viime yönä tuli yksi pieni, lyhyt ja kivulias supistus ja se oli siinä. Oon huomannut, että kauppareissun jälkeen kun pysähtyy eikä tee mitään, niin voi että kun onkin muka rätti poikki väsynyt
Ilmeisesti pitäis jatkuvasti olla pienessä liikkeessä....
Saa nyt nähdä lähdetäänkö me sinne Ähtärin eläinpuistoon vai ei. Ei oo sen kummemmin vielä asiaa lyöty lukkoon. Se reitti on noin 3 km ja hitaasti kävellen kestää 2-3 tuntia (tai kauemmin, riippuu kauanko mitäkin elukkaa vahtaa). Mietin vaan, että jaksanko varmasti tuon lenkin kävellä, kun muutenkaan ei oo tullu käveltyä ja jos vähän kävelee, niin heti väsyn mahdottomasti. No, ei kai siinä auta kuin mennä vain riskillä ja kattoa miten käy. Kun ei täs lähettyvillä oo muutakaan paikkaa jonne vois lasten kanssa mennä: 6-v., 5-v. ja 2,5 v. Powerparkkia tai Wasalandiaa oon myös ajatellu, mutta ei niissä juurikaan ole noin pienille lapsille mitään.
Tatjana80 ja tyttö 33+6