¤¤¤ELOMASSUT KESÄKUUSSA¤¤¤

Moi!

Olen mietiskellyt tässä pääni puhki, että tilaanko tähän loppuraskauteen ultraksi tavallisen vai menenkö käymään 4D:ssä. Painoarvion, joita en ole saanut yhtään neuvolasta, lisäksi minuakin kiinnostaa kovasti tuo napanuoran kulku. Pikkukakkosella oli pitkä napanuora ja se oli kohtuullisen tiukasti kaulan ympärillä synnytyksessä. Meillä onneksi kaikki meni hyvin. Kätilö sai heti löysennettyä napanuoraa samalla kun lähetti sillä hetkellä kohtuullisen kalpean mieheni hakemaan toista kätilöä paikalle. Asia ei ole vaivannut niin kovasti mieltäni tässä aiemmin, mutta nyt huomaan, että mitä lähemmäksi loppua tullaan, sitä useammin tuosta murehdin. Scala totesi tuossa ylempänä, että napanuoran kulku selviää vain 4D:ssä, joten veisiköhän minunkin tieni sitten vielä sellaiseen.

Minulta on nälkä kadonnut kokonaan. Saa oikein pakottaa itsensä syömään. Kotivaaka väittää, että paino olisi lähtenyt laskemaan, mutta se nyt voi näyttää vähän mitä lystää. No, huomenna on neuvola, joten kaipa siellä jotain sanotaan, jos asiaan jotain sanottavaa on.

Huomenna olisi pojan 5v lastenkutsut. Millä ihmeellä saan 7 tuon ikäistä pidettyä ruodussa, jotta talo olisi edes jotenkuten ennallaan juhlinnan jälkeen :eek: Ohjelman miettiminenkin on vielä hiukan vaiheessa - joten jos on hyviä vinkkejä, niin niitä erittäin mielellään vastaanotetaan!

Meiltäkin löytyy kuivausrumpu, enkä kyllä pois antaisi. Kodinhoitohuoneen nurkassa seisoo lisäksi kuivausteline, johon saa lykättyä sellaiset, joita ei rumpuun voi laittaa.

Kaneliomena, vastailin sinulle.

Säihke + pikkupossu 31+ 5, kai
 
heippa pitkästä aikaa...

laitampas nyt tännekin viestiä...
eli ensiks, yhdessä koossa ollaan edelleenkin...
vaikka lääkäri laittoi mut lepohoitoon viikko sitten tiistaina...
supistelee niin säännöllisesti liian aikaisin ja vähän lyhentäny kanavaakin...mutta onneksi vielä koossa, estäävät kuulemma tuonne vkolle 35 synnyttämisen mutta sitten jos herra on valmis tulemaan, teretulemast vaan :D
onkohan täällä vielä kenelläkään syntynyt???

nyt on aikaa roikkua näillä sivuilla enemmän, joten varmaan teidän kiusaksi olen taas "mukana" :D

ajatuksin AE ja ukkeli 33+4
 
Mua on käyny ihan tuhottomasti pelottamaan, että mitäs jos istukka irtoaa ennen aikojaan.
Yks ilta ku käänsin kylkeä liian vauhdikkaasti ja vihlas tohon ylävatsaan, missä istukka on, ni kävin heti panikoimaa, et mitäs jos se istukka irtoaa yöllä, eikä huomaa verenvuotoa?! Päivällähän ollaan jalkeilla ja sen huomaa kyllä varmaan heti jos sieltä alkaa verta valumaan. Ja arvatkaa sainko unta monee tuntii sen jälkee, ku kävin kaikkea tollasta miettimää! :kieh:
Mut kai siitä irtoamisesta jonkunmoisia kipujakin tulee?
Ihan kauheeta tää odotusaika, koko ajan saa pelätä: Alkuraskaudessa keskenmenon pelko, sit pelkääki koko loppuajan, että syntyy liian aikasessa vaiheessa. Ei oo kivaa ei... :( :ashamed:
 
Tervetuloa taas uusille elokuisille!

Juhannukset tuli täälläkin vietettyä rauhallisissa merkeissä pojan ja miehen kanssa, aattona käytiin moikkaamassa tuttuja leirintäalueella ja lauantaina tuttujen mökillä. Uimaan ei kyllä päästy, vaikka olisin toivonut:)

Mulla alkaa myös olla aika tukala olo, täytyy pysytellä koko ajan pienessä liikkeessä ettei ala ahdistaa. Kävelyretkiä on pitänyt vähän lyhentää ja poikaa en oikein voi kantaa, kun painaa masua... sitten syömisten kanssa täytyy olla tarkkana, ihan miniannoksia kerrallaan ja hyvin hitaasti:)

Kohtapa se on todellakin heinäkuu, ja meistäkin monet saavat varmasti oman vauvelinsa jo maailmaan:) Jännittääää!Itselläkin enää reilut 6 viikkoa laskettuun aikaan.
 
:wave: kaikille piiiiitkästä aikaa!

Olen tässä pari viime viikkoa ahkerasti lueskellut teidän juttujanne, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaan (kuin silloin alkuvuodesta viimeksi).
Olen aloittanut kesäloman (nyt jo neljäs viikko menossa) ja jään sitten suoraan äippälomalle tästä (7.7 alkaen).

Olo on aika normaali (vrt. aikaan ennen raskautta), joten ei tässä kummempia ole ollut kirjoiteltavaksikaan.
Sokereita minullakin seurailtiin tossa pari viikkoa yhden kohonneen paastoarvon vuoksi, mutta lopulta arvot normaalit, joten eipä siitä kummempaa. Täytyy yrittää pitää näppinsä erossa turhista herkuista ja tyytyä kesäisiin raikkaisiin salaatteihin yms :)
Masu on kasvanut kyllä tehokkaasti, mutta ei vielä onneks haittaa liikkumista juurikaan. Silloin tällöin tulee kivuttomia suppareita, mutta tosi harvoi. Yötkin saan vielä nukuttua mitä nyt esikko herättää silloin tällöin, kun on kömpinyt äitin ja isin väliin omasta sängystä :)

Esikoinen (2,5 v) on alkanut joka päivä jo jutella vauvasta. Halailee mun masua ja välillä toteaa, että vauva on tyhmä ;) Ihanan suloista. Saa nähdä miten ottaa tulokkaan lopulta vastaan, kun on äitin poika ollut tähän asti ihan kympillä :heart:

Vettä satelee täällä Tampereen suunnalla tänään. Mälsää, mies kaivoin mun polkupyöränikin esiin, jotta pääsisin hieman liikkeelle (mies käyttää autoamme päääsääntöisesti työmatkoihin), mutta ei tällä kelillä huvita lähteä ulos. Pyykkiä pestessä aika menee sitten. Vaavin vaatteet on jo pesty ja esikon pikkuvaatteet kaivettun "naftaliinista".

Kiva on lukea teidän muiden kuulumisia vaikka itse en olekaan kovin ahkera kirjoittelija!
Yritän tsempata! Kesäloma on niin kiireistä aikaa ;)

Jos joku muuten haluaa omakseen ne äippäpakkauksen kestovaipat (kaikki 4 vai montako niitä oli) + ne päällipöksyt, niin postitan ne mielelläni ensimmäiselle innokkaalle postimaksuja vastaan! Itse en vaaville niitä tule käyttämään. Laittakaa vaikka yksityisviestiä, niin vaihdetaan yhteystietoja!

Hannele (la 22.8)
 
Heippa hei!

Tervetuloo uusille :wave:

Neuvolassa käytiin aamulla, mies ekaa kertaa ehti mukaan.
Tässä tulokset:
RV: 33
HB: 112, laskua edellisestä, vaikka rautaa oon syöny 3vko
pissa puhdas
RR: 137/81, noussu edellisestä :(
Paino: +875g/vko, yht. 14kg
SF: 30, sama kun viimeks rv 30+1
Sydänäänet ja liikkeet hyvät
Sokerirasituksen tulokset oli hyvät, onneks.

Jännintä kuitenkin tässä on se, että täti veikkaili pikkusen olevan pää ylhäällä!! :eek:
Seuraava neuvola tasan kahden viikon päästä, saa nähdä joko sit ois kääntyny.
Painoarvio ultrasta kyselin, ei osannu täti sanoo, on sijaisena, mutta sano, että kysyy sit omalta neuvolantädiltä, kun palaa lomaltaan.
Mullakun toi edellinen käynnistettiin suuren koon vuoksi viikolla 38. Siks olis kiva tietää tulevan vaavin painosta edes jotain.

Yritettiin miehen kans eilen koota pinnasänkyä, mutta on jo niin iäkäs sänky, ettei ruuvit mee kii, vaan pyörii ihan tyhjää. Tultiin sit siihen tulokseen, että ostetaan uus. Käydään se sit hakeen pe, kun miehellä vapaapäivä.

Juhannus me oltiin typyn kans ihan vaan kotosalla, tavallinen päivä muitten joukossa. Mies vietti kavereitten kanssa iltaa.

Täytyypä mennä siivoileen :wave:

Emeelia, tasan 33
 
Päivää mammat!

Kylläpä on taas pölisty täällä... mistähän sitä alottais että muistais kaikkea kommentoida...

Bella-Lumia täällä kanssa on sitä iskias tyyppistä kipua ja lonkkakipua ja särkyä ja kaikkee mahollista! Ja silti yritän sinnitellä vielä töissä tän ja ens vkon... :ashamed:

Mä maistoin jossain vaiheessa alkoholitonta siideriä ja hyi helkutti että oli pahaa! En nyt muutenkaan siidereitä juo, ni eipä ihme ettei se maistunu...

Katham: Oliko ikeassakin harsoja? nyt oon kyllä huolimattomasti kiertäny siellä! :whistle:
Ja varo vaan, mä meen taas ehkä sunnuntaina kirpparille, etten vie taas kaikkee nenän edestä :LOL:

Mua väsyttää ihan koko ajan, sit mulla menee hermo noihin koiriin koko ajan. en ymmärrä välillä itekään että miks ihmeessä..

Kai sitä pitäis mennä syömään ja tekeen... jotain... =)

Heippa taas! ja vointeja kaikille!
-Heitsu&Papu-
 
Maanantaita!

Kaamea nälkä on minullekin palannut, tuossa olikin jokunen viikko välissä ettei ruokahalu niin hirveän suuri ollut. Nyt menee taas lämmin ruoka vaikka kolme kertaa päivässä...

Keskiviikkona olisi minullakin neuvola, en periaatteessa olisi sitä käyntiä tarvinnut kun kaikki on hyvin. Mutta seuraava käynti olisi ollut vasta silloin rv 36 se lääkärineuvola, tuntui jotenkin hurjalta :D Joten mennään nyt vielä siellä käymään...

Täällä on satanut koko päivän joten sisätiloissa ollaan pojun kanssa oltu. Onnistuin hänet jotenkin väsyttämään niin että hän kävikin puoli tuntia aiemmin päiväunille :) Yleensä kun uni ei tule millään jos sisällä joudutaan koko päivä olemaan.

Nappasin tänään masukuvan ihan itse, katsotaan jos onnistun sen tähän tekstiin liittämään...



Voi että, on se vaan pienempi masu mitä poikaa odottaessa... :)

Lilli ja Tiitti 33+5
 
heip :wave:

neuvolassa kaikki hyvin, sf-mitta (30,5) ja painoki kasvaa nätisti. hemppa se tosin voi huonosti, oli laskenu taas 111:teen. ei siis ihme, että oon ihan tonttu hela tiden.

painoarvioista sen verran, että kun juttelin äsken neuvolassa, että mites en oo saanut yhtään painoarviota vielä, hoitaja sanoi, ettei niitä lähdetä kahtelemaan, jos kaikki sujuu hyvin ja mitat sun muut kasvaa käyrillä.
ja meitsi käy ainakin seuraavan kerran neuvolassa vasta kolmen viikon päästä, että ei täällä vielä olla tihennetty käyntejä. varmaan samasta syystä kuin tossa yllä, kun kerran kaikki sujuu normien mukaan. ke tosin käyn omalekurilla, joka on sattumalta myös neuvolalekurini, mutta se on ite varattu aika, kun haluan tarkistuttaa tuon kohdunsuun ja yleisvoinnin.

neitiperho, arvaas, mää oon haahuillu täällä vapaalla jo seitsemisen viikkoa ilman vakinaista viihdyttäjää eli esim. omaa ukkelia :LOL: on muuten ihan mukavaa, varsinkin, kun oon tosiaan tutkalla suurimman osan päivästä, joten ei musta itestäni olis minkäänlaiseks viihdyttäjäks kellekään :xmas:

jaajaa. sitten muualle viihtymään ja tonttuilemaan :)

irtis ja 32+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja didd:
Hannele76 mulle kelpais vaipat :D Miten mulle tuli äitiyspakkauksessa kestoja vaan yksi? :(
Didd: jos tän vuoden pakkauksen sait, niin ilmoita ihmeessä "vajeesta" eteenpäin. Kelan sivuilla (ja pakkauksessakin taitaa olla) ohjeet! Varmasti saat sen määrän kuin pitääkin!
Tai sitten minä sain "liikaa" ... enpä tarkistanut montako niitä lapun mukaan piti olla.
Tosiaan, kiitos kiinnostuksesta, mutta ehdin jo luvata eteenpäin!

Hannele

 
Neuvolakuulumisia
RV 30+0
paino noussut 835gr/viikko, yhteensä 6,5kg
RR 124/81
Hemppa 122 (rautakuuria silti jatkan)
sf-mitta 28
syke 142 (matalampi kuin ennen)
pissa puhdas

Pää alaspäin tyyppi siellä ilmeisesti on ja on jo ollut pitkään, tosin minusta tuntuu että se on välillä siellä poikittainkin.

Mulla noi neuvolakäynnit ovat hyvin nopeita, 15 minuutissa olen sieltä ulkona, kun ei mulla ole koskaan mitään kyseltävää ja ei mulla ole mitään ongelmiakaan tän raskauden kanssa ollut. Terkkakin sanoi, että vaikka hän kuinka yrittää katsella noita mun tietoja, niin kaikki on paremmin kuin hyvin, kaikki arvot ovat koko ajan olleet perfect ja minä itse kuulemma vaikutan niin tasapainoiselta, en hysterisoi pienistä. En nimittäin ole kertaakaan soittanut terkalle käyntikertojen välillä, kun ei ole ollut mitään soiteltavaa.

Neuvolasta polkaisinkin suoraan keskustaan katselemaan ale-tarjontaa, mutta ei tuolla oikein mitään ole. Kirpparilta löysin pari vaatetta ja yhdestä lastenvaateliikkeestä pari bodya, mutta en muuta. No rahat sitten kyllä meni ruokakauppaan, kun oli jo aika tyhjä jääkaappi.

shihtzu + pikku apina 33+0
 
Neljä niitä kestojen sisävaippoja oli tänä vuonna pakkauksessa. Ethän saanut Didd viime vuoden pakettia? Siinä kun oli vaan yksi niitä.

Lääkärissä käyty ja pyykkiäkin pesty..

Rasvalaput ja siteen laittoi joita sitten vaihdellaan, paraneminen kestää joku 2-3viikkoa ja sitten KOKO KESÄ pitäis suojata tuota kohtaa auringolta! Kuinkahan se onnistuu?? :whistle: Meijän neiti kun on todella poikamainen ja apina luonteeltaan ja koko ajan olis jossain kiipeemässä ja yhtiön ekaluokkalaisten poikien perässä menossa milloin puuhun tai leikkimökin katolle jonne onneksi ei vielä pääse!! Eikä sitten usko mitään.... No ompahan mullakin jotain tekemistä vaikka pitäis vaan koittaa huilia.

Tosi naatti olo! Hetkeksi torkahin tuossa sohvalla ja nyt koitan kahvia saada alas vähäsen, ihme juttu kun ennen oon juonu pannukaupalla kahvia ja nyt ei meinaa mennä alas kuin just kuppi kaks päivässä. Prismasta ajattelin lähteä ostamaan kahet Nailon tukisukkahousut ens viikonlopun mahdollista reissua varten että voi pitää capreja jalassa. Ja joku kirje ei mahtunut laatikkoon ni se täytyy hakea postista.

Mä yritän saada itteni jokseenkin ihmismäiseen kuntoon ja lähteä sinne asioille! Heippa taas!
 
Heipsis!

Täällä kans ruoka maistuu erittäin hyvin =) Tuntuu et mun maha on pohjaton, vaikka ähky kyllä yllättää sit jossain vaiheessa.

Juhannus tuli vietettyä mökillä ja voi että oli ihanaa, sinne olisin voinu jäädä pitemmäks aikaa. Mut paluu arkeen alkoi jo eilen ku olin töissä ja kyllä ahisti henkisesti. Ei olis millään kiinnostanu työnteko..mut tänään työt jo suju paremmin. Pomokin jopa kyseli mun vointia, vaikka muuten on semmonen tuppisuu ettei saa aina sanotuks asioitaan.

Mut nyt taidan lähteä sohvalle pitkäkseni :D
 
Neuvola aika oli tänään..
Hb oli 110 (ei noussut yhtään vaikka sitä obsidonia oon nyt syöny)
RR 119/76
SF mitta 30
ja sydän äänet 120-140
paino +400g eli 200g/vko

vauvan pää kuulemma laskeutunut tai ihan siellä alhaalla, sano että ei vaihda kyl enää asentoa..
sit jännä, otettiin niitä sydänääniä, niin hoitaja kysy että onko mulla huono ollla, mä että ei, et yleensä siinä vaiheessa vaan jos pitempään olen selälläni, niin sano että vauvan sydänäänet laskee, että ei kuulemma tee hyvää maata selälleen..

seuraava kerta onkin jo viikon päästä..

ruoasta ollut täällä puhetta, mulla tekee mieli suolasta kokoajan ja salmiakkia.. yrittäny kyl hillitä.. mut kyllä vaan maistus.

Juhannus meni ihan kivasti, oltiin mun isosiskon luona ja grillailtiin.


t. Hosso ja Iida 33+6
 
Ainiin, uudet tulokkaat, meillä on msn:ssä yhteisö nimeltään Elokuu 2008, jonne voitte halutessanne jättää hakemuksen niin hyväksyn teidät sinne sitten mukaan. :wave:
Vielä on ollut keskustelupuolella tosi hiljaista, mutta noihin listauksiin on moni käyny päivittelemässä neuvola ym. kuulumiset. Siellä on mukava katella miten muilla on raskaus edenny. =)

hosso, joo tosta selälleen makaamsesta on ollu täälläki puhetta. Kun kohtu on jo niin painava ja painaa selällään maatessa kohdun takana olevaa isoa suonta, niin voi aiheuttaa vauvalle hapenpuutetta.
 
Nälkä, mikä ihana tekosyy... vai miten se meni.... :LOL:
mie kans voisin syödä ihan koko ajan, mutta onneksi tuo raskausdiabetes pakottaa olemaan syömättä. Muuten tuota painoa olis varmaan tullu tuplaten tämän nykyisen 9kg tilalle.

Juhannus täällä meni ihan niinkuin muutkin viikonloput, ei edes grillailtu kun ulkona satoi kaatamalla vettä ja ukkosti joka päivä.
Pinnasänky ja hoitopöytä kasattiin ja Pontevan vaatteita olen pikkuhiljaa alkanut pestä ja silittää.
Laitettiin sittenkin tuo pinnis ja hoitopöytä meän makkariin, raivattiin sieltä kaikki muu pois, niin saatiin mahtumaan.

Hikasta sen verran, että meän Ponteva hikottelee useita kertoja päivässä pitkiä aikoja kerrallaan. Aluksi se tuntui melkein jopa epämiellyttävältä, mutta nyt siihenkin alkaa jo tottua.

Itselle on iskenyt kauhea väsymys, voisin nukkua koko ajan! Neuvolatätin mielestä saattaa johtua madaltuneesta hempasta, pitäis käydä mittauttamassa se uudestaan, josko tarvis aloittaa lisäraudan syönti.

Ens lauantaina alkaa äippäloma =) . Katselin tuossa just kalenteria, niin mulla on laskettuun aikaan enää 39 päivää!!!!! Siis mihin tämä aika on menny, ihan justhan mie vasta plussasin.
Mitään synnytysunia en ole nähnyt, välillä olen vain havahtunut ajatukseen että "herranen aika, n. kuukauden päästä meitä on ihan oikeasti kolme!"
Mitään valmennuksiakaan meillä ei ole vielä ollut, kun neuvolantäti jonka vuoro on ne järjestää on ollut lomailemassa. Jospa tällä viikolla sais niistäkin sitten infoa ja aikataulua.

Mutta nyt taidan mennä kurkkimaan jääkaappiin.... :LOL:
 
Heips.
Tervetuloa kaikki uudet elomasut joukkoon :wave:
Juhannus meni saiteisesta säästä huolimatta ihan hyvin, käytiin siskon perheellä,mökillä sekä
miehen vanhemmilla kylässä. Yhtään makkaraan en ees syöny vaikka grillattiinki, en nääs tykkää makkarasta yhtään...joskus syön ihan sen takia ku jos ei muuta ole tarjottavana niin jotainhan sitä pitää nälkäänsä syödä ;)
Täällä vietetty tytön kans leppoista koti päivää. Mies lähti tekemään työkaverilleen aitaa näin eka kesä lomapäivänään. Kävi täällä miehen sisko kylässä päivällä, ku hällä sairasloma.
Mahaan ei kummempia, kaveri potkii ja voi kaiketi hyvin... =) Ainaki oma olo on loistava, ainut vain et meinaa närästää aina illasta. Ihan sama mitä syö päivällä nii tietää et illalla kuitenki närästää ku nukkumaan pitäis mennä. Suonta aina toisinaan meinää aamuyöstä vetää vaikka magnesiumia syönki.
Seuraava neuvola on sit ens viikon loppupuolella, joku päivä pitäis tulla ika äippäpolille synnytystapa arviointiin.
Voikaa hyvin elokuiset :wave:
enmppu ja kaveri 33+2 :heart:
 
Meillä ollaan nettipimennossä ,kun ukkonen särki jotain koneesta. Nyt pikaiseen käymässä porukoiden koneella. Toivottavasti saan koneen jo huomenna..
En nyt muista mitään kommentoitavaa ,kun niin nopeasti luin viestit.
Täällä ihan ok vointi. Maha melko pinkeenä ja erilaisia vuotoja tulee. Myös sellasia limaklönttejä. Onneksi keskiviikkona lääkärineuvola.
Meillä ollut surullinen juhannus, kun pienen varsamme vointi heikkeni ja tänään hänen päästettiin ikivihreille niityille laukkaamaan. :snotty:
No nyt pitää mennä.
-Poni ja Manteli 31+5
 
tatjana80 ja muutkin:
Mun piti myös mitata tuo mahan ympärys, kun maha on NIIN VALTAVAN KOKOINEN. Ympärysmitta hurjat 121 cm.........! Viikkojakaan ei ole vielä kasassa ku 30+4 ja ensimmäistä kertaa tässä mennään..Painoa on tullut mulle jo hurjat 17kg. Veljen vaimo, joka on kätilö, veikkasi että joku 25 kg saattaa hyvinki olla mun saldoni..HUI! Sf oli tänään 29 cm, 4d- ultraaja veikkas meille tulevaksi 4,5 kiloista! Itse olen ollut 4480g/52cm ja mies ollut 4kg/50 cm syntyissään..tiedä sitten vaikuttaako vanhempien koot, mutta ISOA veikkasi meille kuitenki tulevaksi. Nlasta saadussa vau-kirjassa tällä viikolla vauvojen keskimääräinen paino oli joku n.1650g, meillä reeeilusti yli 2kg jo nyt. Saapi nähdä, pitääkö tuo 4,5 kg paikkaansa vai ei. Helpotus varmaan olis, jos jäis alle neljän kilon...
Tämmöistä pyörii tällä hetkellä mielessä.

Elo-onni08 + Jyry Yrmy 30+4
 
Täällä ilmoittautuu yksi suursyömäri!!! Koko ajan on nälkä ja olen syömässä! Painoa on tullut 11kg, kaikki huhtikuun puolen välin jälkeen. Neuvolassa sanoivat vain, et nythän sen vauvan kasvu vasta alkaakin, että missään nimessä ei saa ruveta rajoittaa syömisiään, ei haittaa mun kokoselle vaikka tulis yli 20kg raskauden aikana... enimmäkseen vielä tekee mieli kaikkee terveellistä ja "oikeaa ruokaa" (toki jätskiä ym. herkkuja tulee myös syötyä)

Soitin tänään neuvolaan tuosta "vesivahingosta" ja huomiseksi laittoivat lääkäriajan. Tuntuu jotenkin NIIN turhalta mennä sinne, oon ihan varma, et kaikki on ok, paikat kiinni jne, mut tuleepa tarkastettuu. Lääkäri kuitenkin kurkkas paikat vajaa 2 viikkoa sitten ja sillon oli viel kiinteä kohdunsuu ja kiinni. Suppareita on nyt alkanut olla päivittäin, osa napakoitakin, voihan ne toki ruveta jo jotain tekee, mut sit taas kun mietin, miten pitkään esikoinen teki tuloaan, ni... tunnen itteni ihan hysteeriseksi, kun "turhan takia" meen sinne sörkittäväksi, vaikka vasta huomennahan sen sit näkee, oliko turhaa vai ei. Ja uskaltaapa sen jälkeen sit mennä järveen huoletta ja hempeillä miehen kanssa.

Huh, tänään kuulin, että työkaverin lapsi on kuollut viime viikolla... oli sairastanut jo pidempään, välillä oli jo käänne parempaan, mut tää työkaveri on kuitenkin ollut koko kevään pois töistä, kun lääkärit ei enää paljoo elinaikaa antaneet... itelläni on suunnilleen samanikäinen lapsi, joten kyllä on tullut itkeskeltyä, vaikken ikinä ollut tätä poikaa nähnyt... miten ihmeessä sitä voisi ikinä selvitä oman lapsen kuolemasta??? Keskenmeno jo sillon aikanaan oli tosi kova juttu, vaikka tällasen rinnalla se on ihan olematon huoli...

No, uusille tervetuloa mukaan, en tainnut teille muistaa mitään kommentoida viimeeksi? Joku oli Jyväskylästäkin, voiko udella, että mistä päin? Ja tosiaan tuo sairaalan lyhenne on K-SKS, sinnepä sitä itekin pian taas suunnataan =)

Ja nyt korjaa pojan junarataa, mikä on kuulema rikki.

Hemuli 31 ja risat
 

Yhteistyössä