~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

Heip!

Tatjanalle voimia ja toivotaan, että pian tuo epävarmuus loppuisi...

Masutuubeja on valtavasti myynnissä ainakin huuto.netissä, hinnat on 2? ylöspäin. Mä sain tänään just 3 housut postissa eri myyjiltä, sopivat oikein hyvin, eikä purista =) Jee! Enää ei sit tarviikaan kun isompia rintsikoita ja jossain vaiheessa pidempiä paitoja, omat paidat menee ihan ok vielä, kun noissa housuissa on korkeet vyötäröt. Ja varmaan sitä kesäks ostaa hameen/mekkoja =)

Kantoliinoista on ollut puhetta. Meillä on trikoinen ja oli kyllä todella kätevä! Esikoinen oli huono nukkuja, mut siinä nukkui, sai itse tehtyä kotitöitä, pääsi helposti koirien kanssa ulos, shoppailee... Hyvä ostos kaikin puolin!!!
Toiselle haluisin jonkun vähän jämäkämmän sitten kun painoa on enemmän (lapsella), tuo trikoinen jousti niin paljon, että joutui sitten korjailee vähän väliä liinaa tiukemmalle (esim. metsäretkillä). Osaisitteko suositella jotain hyvää materiaalia/merkkiä? Kyllä tuossa trikoisessakin sanottiin, et vois käyttää 2v asti, mut ei se kovin kätevä kyllä enää siinä iässä ollut.

Äsken taas tuntui muutama potku... ihanaa :heart: muuten ollut vauva ihan hissukseen tänään.

Ja tänään sitten kerroin pomolle vauvasta, kun kyselin kesän ajan töistä, meillä on nyt menny vähän säätämiseksi vuokralaisten kanssa yms. mitkä vaikuttaa. Pomon kommentti oli "no sinä se sitten osaat aina yllättää". Toki seuraavassa lauseessa tuli onnittelut, mut vähän huono maku jäi itelle. Kohteliaasti kuitenki ite kerroin jo hyvissä ajoin, kun on taas vaihteeks tulossa iso organisaatiomuutos, osaisivat järjestellä asiat ja mulla oli idea, mitä mun oma työ olis uudessa organisaatiossa, jotain vähän uutta, mut eipä siihen tullut vielä mitään kommenttia. Plääh...

Hemuli 14+4
 
Kauheesti tullu teiltä taas tekstiä!!

Neuvolassa kaikki hyvi, vauvan syke 145, sama ku pojalla oli aina :heart: , eli uskon että meille tulee toinen poika :heart: . ei oo kyllä vähään aikaan ollu yhtään tyttö olo enää..

Toivottavasti se suuhygienisti rapsuttais hammaskivet pois, ku se on ainut mitä miulla varmasti on!

MÄMMISTÄ, siis mie en oo ikinä tykänny siitä, ja nyt tuli himo yhtenä iltana ja taas vähän tekis mieli :p , uskmatonta, mutta pakkohan sitä on syyä jos mieli tekee :D , pitäsköhän kokeilla ihan oikeella kermalla..!!

Miulta ei vielä mitattu tota sf:ää, ensi kerralla sitten, mut sano et hyvinhän tuo on kasvanu!!

Hoitopöytä piti olla sukulaisilla, mut ne oliki laittanu sen eteenpäin, eli meille ei varmaa tuu sitte hoitopöytää.. aattelin pesukoneen päälle laittaa sellasen hoitotason ja siinähä on lavuaarikin vieressä et ihan hyvä niin!! ja meillä on just osteettu uus jenkkisänky, mikä on ihan super korkee, ni siinä tulee varmaan puettuu sitten vauvaa ja poikaki pääsee siinä sängyn päällä osallistuu hoitoo paremmi!!!

tänää tuli hirmu ikävä tätä vauvaa..sain yhet pienet sukat, ja ne oli niin suloset, että meinas tulla kyynel silmäkulmaan ku aattelin sitä tuhisevaa pientä nyyttiä miun sylissä :heart:

no, nyt pitäs lähtee saunomaa!!

Tatjanalle edelleen voima hali :hug:

Äiti lpr 17+1
 
katham täällä toinen jolla välillä vihloo tai pakottaa mutta olen tulkinnut sen että mulla häpyluut antaa periksi tuntuu ihan selvästi että luut mitkä pakottaa joskus tuntuu pahalta kävellä kun oikein kipeenä mutta muutenkin mahassa välillä liitos kipuja mutta ne kuuluu asiaan

mulla ei ole sf mittaa otettu mutta noin sormen alle napa viimeksi neuvolan täti tunnusteli ja sanoi että hyvin kasvaa ja on kohtuun tullut jo leveyttäkin, painon noususta oli kans kysettä n.1kg lähtöpainoon toivotaan ettei kovin paljon nouse kun on kuitenkin omaa painoa mitä sais kulua pois
 
täällä kans joskus tuntuu et ihanku pakottais tonne alapäähän, mut ei pitkäkestosena.. samoiten ilm.noita liitoskipuja tms.kun tuntuu välistä et teippiä revittäis tuolt sisäpuolelt!! -hoh "hyvä" vertaus.. :eek: tosiaan esikoista odottaessa en tienny viel tässä vaiheessa odottavani niin varmaan siks jotkut ihmettelee et miks kyselen niin "tyhmiä" kun on jo yksi lapsi entuudestaan..
Mutta hyviä öitä kaikille! huomenna aamupäiväl neuvolaan! :)
 
Oli pakko tulla hehkuttamaan, itsellä tippa linssissä :) Tässä sohvalla kun löhöilin tämän koneen kera äsken, Tiitti pisti potkutreenit pystyyn! Nyt tuntui todella selviä tökkäisyjä ja kun pistin käden masun päälle niin tuntui potkut käteenkin :heart: Pyysin äkkiä miestä kokeilemaan - ja kyllä - hänkin tunsi nuo pienet potkut! Kunnon sarjan Tiitti potki, sitten tuli hiljaisuus :) Olen kyllä tosi ihmeissäni, en ollut kuvitellut että voisin mahan päältä tuntea potkuja vielä moneen viikkoon! Saa nähdä jääkö tämä kokemus ainoaksi viikkokausiin vai tuleeko noita useammin :)

Pistin nyt masukuvan profiiliin, se on tältä päivältä. Mielestäni masu näyttää luonnossa suuremmalta :LOL:

Pitää mennä unten maille, huomenna olisi vielä liukkaan kelin rata joka kestääkin tuntikausia. Sitten meikäläinen saa vihdoin lopullisen ajokortin! :)

Lilli ja Tiitti 17+0
 
huomenta!
olipa ihana käydä piiiiitkässä aamusuihkussa, normaalisti jaksan käydä vaan iltaisin ja sit nukkumaan hiukset kosteina. :whistle: Mullakin pakottaa alapäätä toisinaan, en tiiä mitälie kipuja ovat kun tuntuu samanlaisilta kuin menkkojen aikana.. Ja selkäkivut on aivan hirveät kun ne iskee yöllä! Pakottaa ja juimii eikä mitenkää päin oo hyvä!:(

Huomenna Oulu-cityyn shoppailee, ja samalla reissulla käydään hakemassa meille yhdistelmävaunut yhdeltä naiselta käytettyinä. Ei paha hinta, 100e, ja tosi hyväkuntosilta vaikuttavat, ja kaikki remelit mukaan (makuupussi, hoitolaukku, lelu, sade- ja hyttyssuoja, kahdet renkaat) :) Toivottavasti ovat meille passelit!!:) (aluks oli tarkotus ottaa siskolta lainaan vaunut mut nyt kun löydettiin tän saitin kirppikseltä noi niin muutettiin mieltä..)

Eilen illalla kävin ajamassa pimeänajon suorituksen, sitten ois "enää" kakkosvaihe joskus :D Mulla on varmaan jotain ihme paniikkikohtauksia kun aina autolla ajaessa maantieajoa mulla alkaa ahdistaa henkeä ja puristaa rintaa, alkaa väsyttää, sit jälkeenpäin on ihan että häh, ajoinko mä... :ashamed: Siks en ajelekkaan pitkiä matkoja ainakaan yksin maantiellä. Huhhui.

Ylihuomenna ois ne 50-v synttäripirskeet.. Toivottavasti on kaikkea herkkuevästä! :p

Peppi-Lotan potkuja odotellessa heihei mammoille ja kasvaville masuille!:)
 
Tatjana80 :hug: voimia!

Täällä vihloo kans :( tosi ikävä tunne. Silleen ku joku tökkis sukkapuikolla,,, :eek: pikkukaveri roikkuu tässä pyödän kulmassa ja käy välill0ä paineleen nappeja :)

Lilli oli kans lihotuskuurilla :LOL: täällä sama homma! paino tippuu imetyksen aikana hurjaa kyytiä, niin painon tulo ei haittaa yhtään. mulla alkaa vasta puolen välin jälkeen kertyyn. nyt tullu ehkä kilo.

Masutuubille hyvä vaihtoehto on äitiysalustoppi. ne on niin ihanan pehmosia, et nukunki aina semmonen päällä. ja lämmittää tämmöstä vilukissaa puseron alla. venyy ja paukkuu ja on pitkiä lämmittää peppuakin ;)

Nyt vois varmaan alkaa piristyyn ja suunnitella ulos lähtöö!
 
torstaita!

lilli mullakin on tuntunu vajaan viikon ihan käteen asti pikkusen potkut :heart: ihanaa, siis tuntuu aina kun vaavi potkii suoraan mahaa kohti ja päivä päivältähän ne vaan voimistuu =) onnea muuten kortista :flower:

mahan koko on mullakin vielä aika pieni, riippuu vaatteista että miten näkyy, mutta mulla on kans toi paino noussu vasta kilon verran ja saa ihan rauhassa tullakkin kun laihduin ennen odotusta ja vielä alkuraskaudessakin ja varmaan alkaakin paino nousta kun maistuu suklaa jo tavalliseen tapaan =)

mäkin ompelin just eilen viis masutuubia, eri värisiä että sopii monen kanssa, oli mukava päällä, kantoliinoista muuten, aattelin et jos ompelisin ite trikoisen niin tietääkö joku löytyykö netistä sidontaohjeita??

viime yö meni valvoessa kun poika kiukutteli siskolleen puoliunessa tunnin verra keskellä yötä ja sit kun se rauhottu niin koirat alko ramppaan ympäri taloo ja sitten en tietty enää saanu unenpäästä kiinni, no jospa ens yönä.... no onneks pikkunen sentään potkutteli yöllä äitin seurana =)

jaaha kai sitä pitäis lähtee ruokaa väsäämään

eliisa ja pikkuruinen 17 tasan!
 
Huomeniaa!! MUlla tuli siis YÖLLÄKIN nukkuessa supistus.. Heräsin siihen kun kohtu oli kaamee pallo ja kivikova, kivuton supistus kuitenkin. Hassua että tulee jopa nukkuessa.. Hmm. Ootte puhunut tuosta missä kohtaa kohtu teillä on, mä en osaa kyl yhtään arvioida omaani, mutta on mulla kyl alempana varmaan ku kaks sormen leveyttä navan alapuolella.. Voiko olla niin että ensisynnyttäjillä se kohtu kehittyy tai levittyy hitaammin kun uudelleen synnyttäjillä?? Muutenkin mulla on semmonen olo ettei se vaavi kasva ollenkaan kun ei mahaa edes näy.. Tai näkyy mutta aamusin huomaa todellisen koon ja se on ihan olematon, päivällä se on sit taas semmonen turvonnu pallo..
 
Katham kyl se mullakin on paljon pienempi aamulla, siis maha kun päivällä ja kolmas tulossa, vaavi mahtuu vielä kasvamaan siellä piilossa ja se maha saattaa pompsahtaa esiin ihan yhtäkkiäkin.. ja mullakin on tullu yöllä supistus jos nukun selälläni, jostain syystä ei maha tykkää siitä =)
 
Kantoliinoista, meillä kans trikoinen liina ihan ykkönen pikkuisella vaavilla :) Vähän vanhemmalla meillä oli käytössä Patapum-merkkinen reppu ja nyt ostettiin Ergo-kantoreppu. Tuo Patapum on enemmän minun mieleen kun on sirompi, mutta miehellä taas tuo Ergo on lemppari, koska on parempi leveäharteisemmalle ja on paremmat toppaukset.

Pepppi ja Örkki 16+1
 
Mulla on viime päivät olleet melko oireettomia. Jano on ollut kyllä kova ja nälkä mutta muuten ei ole ollut mitään. Liikkeitäkään ei juurikaan oo tuntunut. Eilen aloin jo huolestua kun ei ollut tuntunut muutamaan päivään taas mitään mutta kyllä sitten illalla muutama liike tuntui :heart:

miija 17+2
 
tänne ei oikeestaan ihmeempii. Miehen kans ollu taas vähä kiree tunnelma enkä tiiä mistä se johtuu,liekkö muuttostressiä tai jotain. Eilen illallla koitin sen kens keskustella,mut ei oikein tiedä mistä pitäs puhua ja se ei taas osannu sanoo mitään eikä muutenkaan osottanu mielenkiinnon merkkejä puhumiseen :ashamed: Vaikee se on sit yksin koittaa asioita selvittää ku ei tiijä mistä kireys johtuu :( no täytyy varmaan koittaa tänään uuestaan....

Tuli muuten mieleen noista tuki asioista,et sit ku on äippälomalla ja saa äitiysrahaa ni saako vanhemmasta lapsesta vielä sitä kotihoidontukea tai mitää tukea? Tietääkö kukaan.....

Mulla on tullu syötyä ihan hirveesti karkkia,ei mitään itsekuria. joka kerta ku käyään kaupassa on muka pakko joku pussi ostaa ja sit kaapit on täynnä ja sit ei voi vastustaa kiusausta,ku se on niiiii hyvää. sit maha on halkeamispisteessä :ashamed:

Voi että te onnelliset jotka saatte jo isin kans yhessä kokea pienen potkuja :saint:

Huomenna saahaan kahen aikaan avaimet uuteen kotiin =) voi olla et mua ei sit täällä enää näy, joten toivotan jo nyt kaikille massuille ja masuasukeille oikein rattoisaa viikonloppua ja voikaahan paksusti!! :wave:

Piua ja tipu 17+6
 
Kiitos kaikille :hug: Soittelin eilen taas poliisille exän etsinnöistä ja tällä hetkellä etsinnät on lopetettu, TULOKSETTOMINA. Ehkä keväällä löytyy, kun jäät sulaa..... Kauheeta, onneksi lapset ei tiedä maailman menosta tuon taivaallista, huoh.

nea85: Kyllä mulla ainakin mahasta on aikoja sitten huomannut, että olen raskaana! Johtuneeko aikaisin näkyminen siitä, kun odotan neljättä lasta.... Mun on turha yrittääkään tätä pötsiä salailla :LOL: Tavalliset housut ei ole mahtuneet MONEEN VIIKKOON enää jalkaan, vaan äippähousut on jo kovassa käytössä. Saa nähdä mimmonen masu tulee, kun nyt jo näyttää kovin suurelta.

Mukavaa, että muillakin on profiilissa masukuvia ja joillakin on myös masu jo aika suuri, kuten mullakin :heart: Niin ne massut sitten kasvaa tohinalla!!!

Painosta: Mulle on koko raskauden aikana tähän asti tullut painoa lisää 4,8 kg. Sinänsä ihan kivasti, mutta pelkään, että taas tulee se 18 kg ylimääräistä joka on tullut melkein kaikkien lasten aikana :kieh: En mä nyt hirveitä syö, kun sen normaali 5 kertaa päivässä ja herkkuja yms. ei onneksi saa juurikaan alas eikä tee edes mielikään!!!

Huomenna olis pojan synttäreille leivottava vielä täytekakkupohja ja illalla olis sen täyttäminen, jipii. Lauantaina onkin sitten synttärit.

Mutta lapsille välipalan laittoon ja jaksellaan eteenpäin :heart:

Tatjana80 ja rv 16+6
 
katham Seuraavien raskauksien aikaan vasta hermoheikko oletkin, kun oikeasti tietää mitä voi menettää, jos ei kaikki mene hyvin :heart: :heart: Ei sitä ekan kohdalla, jotenki "tajunnu" että sieltä tulee noin super rakas olento jonka eteen tekee kaikkensa :heart:

Mä lähden töihin :headwall: :headwall: Mulla on pää niin pirun kipee, et voisin itkee ja huutaa!! panadolin otin pari tuntia sit ei auttanu mitään :'( :'(
 
Au, mahaa on vihlonut tänään siihen malliin, ettei pysty oikein keskittymään töihinkään. Ei vihlo tuolta alhaalta, missä kohtu on vaan jostain ylempää kyljistä. Sattuu ihan pirusti. Yritä nyt sitten istua coolina tässä päätteen edessä ja näyttää siltä, että oikeasti tekisi jotain. Jotain muuta kuin kirjoittelisi tänne palstalle :LOL:

En ole vielä työkavereille rohjennut kertoa raskaudesta - aloitinhan täällä hommissa vasta tämän kuun alussa (tosin olen paluumuuttaja parin vuoden karkuruuden jälkeen, joten tuttujahan nuo ihmiset ovat). Ei voi siis ääneenkään kirota, kun jostain oikein vihlaisee. Maha alkaa olla jo luvattoman iso - paljon isompi kuin aiemmista näillä viikoilla. Suoranainen ihme, ettei kukaan ole vielä sanonut mitään. Muutaman viikon kun saisi vielä pidettyä tiedon itsellään.

Liikeitä odottelen kovasti. Muutaman kerran olen tuntenut, mutta siihen se on toistaiseksi jäänyt.

Hauskaa päivää kaikille!
 
Kävin äsken siskoni luona, ja sain mukaani muutaman harson vaipatusta varten, sekä muovipussillisen vauvanvaatteita! :heart: Suurin osa tyttöjen värisiä, oikeestaan vaan 2 asua jotka käyvät pojalle.. Saas nähä sit kumman väriset täytyy palauttaa.;) Sisko kertoi myös, ettei täällä ultraava lääkäri kerro vauvan sukupuolta ennenkuin viimeisessä ultrassa ihan loppu vaiheessa! :/ Äh ja pyh tätä epätietoisuutta :D Jos alkais treenaamaan erilaisia harsontaittelu menetelmiä, heh.;)
 
triine Totta varmaan muuten kun tarkemmin ajattelee :) Mut sit olis varmaan paremmin muistissa kuitenkin kaikki kipuilut ym.. :) Kyllä tää odottavan aika on niiiiiin pitkä.. Mun tekis mieli jo kaikki vauvajutut laittaa ym. mutta laitan vasta kun jään lomalle kesäkuussa.. Mun miehen veljen vaimolla on laskettu aika ensvkolla, voi vitsi mä oottelen että saan nähä niitten nyytin :heart: Ne ei tiiä kumpi tulee, monessa ultrassa kävivät ja aina oli vaavi haarat kiinni, jännitys säilyy loppuun asti =)
 
Nyt en muista kuka kyselli tuosta kodinhoitotuen maksamisesta samanaikaisesti äippä loman kans, ni voin kertoo ettei mulle ainakaan sitä ole ikinä maksettu, siis sitä kodinhoitotuen hoitorahaa, mut jos en ihan väärin muista ni sitä hoitolisää voi saada eli se on maksimissään n.170 euroa ja siihen vaikuttaa tulot ja perheen koko. Samoin kuin mahdollisia kuntalisiä ei ole maksettu äippäloman aikana.
 

Yhteistyössä