~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

Melluli, ilman muuta yhteys liittoon, raskaus ei ole irtisanomisen syy.. Ellei se sun työnantaja sit keksiny jotain muuta syytä irtisanomiselle? Vähän mä olisin raivona :headwall: On se hassua miten eri lääkärit on erimieltä asioista, jotkut sanoo että buranaa saa syyä ja jotkut että ei ym.. :D Kaikilla vissii omat näkemyksensä.. Keksikää mulle täks sairaslomaks jotain rentouttavaa tekemistä :D mulla varmaa hajoo pää kun mitää ei voi tehä :LOL:
 
Hei pitkästä aikaa!
Täällä alkaa tulla vauvamasua minimaalisesti esiin ja turvotus väistyä ainaki toistaiseks.:) Oon kuullostellu paljon josko tuntisin vauvan liikkeet jo, mut ei. Unia kyllä oon nähny et tunnen ne :D Välillä pukkaa vielä ällöä oloa, semmosta heikotusta ja tulee hirveen kuuma ja ahistaa.. :/ Jossain kaupassakin kiva kun tulee tuollane "kohtaus"...

Muutettiin meidän Montti-vauvanimi Pepiksi, koska miehelläni on punertavat hiukset ja pisamia, ja meillä molemmilla tyttöolo.:D Saa nähä sit, jos selviääki et pötkylä onkin poika, nimen vaihto sitten ;)

Viikonloppuna ois miehen tädin miehen 50-v synttärit.. Ei onneks yöksi jäähä kun ryyppyjuhlathan ne tietty on.. Ei oikeen kiinnostais taas katella miestä pörräämässä kännissä kun vasta viikko sitte oli se hirveä riita juomisillan jälkeen yms... Vaik siihe liittykin paljo muutaki.

Eilen tuli käytettynä ostetut 2villapöksyt ja 1sisätaskuvaippa postissa.:D Nauroin vaan niille ekana kun ne oli niin söpöjä, nyt oon pidelly ja tutkinu niitä, ja selannu hulluna kestovaippainfoa.:D

Mies tuli kotiin.:D

Upp3 ja Peppi-Lotta 16+0
 
Melluli minunkin pakko tulla kommentoimaan tilannettasi.
Periaatteessa vaikka koeajan purkuun riittää perusteeksi pelkkä koeaika, niin pyydettäessä pitäis muistaakseni esittää perustelut vaikka ihan kirjallisesti. Tässä tilanteessa vielä, kun olet raskaana, on työnantajalle paljon vaikeampaa perustella koeaikapurku - tai antaa näyttö siitä, ettei sitä ole tehty juuri raskauden takia, mitä taas ei saa tehdä. Käy ihmeessä liitossa/työsuojelupiirissä kysymässä voisko asialle kuitenkin jotain. Tsemppiä!
 
Olenkin laittanut jo asiaa eteen päin. Ekaks selitin ammattiliittoni työsuhdeasiainmiehelle tilanteen ja kyselin mitä mun nyt tässä tapauksessa kannattais tehdä. Vastaus oli, että ainakin aluksi mun kannattaa pyytää siltä työnantajalta kirjallinen selvitys tapahtuneesta. Niin teinkin. Ja nyt sitten vaan odotellaan. Sitten jatkossa ammattiliitto hoitaa asiaani. Hyvä niin. Mutta enpä mä nyt takaisin sinne paikkaan edes haluaisi tämän jälkeen. Pääasia että saavatpahan opetuksen, ettei noin saa tehdä :D
 
neitiperho
Aivan, oikea asenne melluli :)

Kyllä taas puuduttaa tää töissä olo...ei mitään tekemistä muuta kuin kytätä josko jotain tapahtuis ja aika kuluu toooooodella hitaasti. Niinpä siis taas täällä =)
Kiva kuulla et jollakin alkaa vasta nyt näkymään vähän masua...täällä kun ollaan jo sen näköisiä kuin pidemmälläkin oltais. Siksi uusi nimi itselle norsu.
 
Scala ja Bonustehtävä: tuo minun kirjoittamani oli tosiaan suoraan Pharmaca Fennicasta, eli se on kaikkein luotettavin lähde. Tässä vielä copy-pastena:

Prostaglandiinisynteesin inhibitiolla voi olla haitallisia vaikutuksia raskauteen ja/tai sikiön kehitykseen. Epidemiologisten tutkimusten perusteella on viitettä siitä, että prostaglandiinisynteesi-inhibiittorin käyttö alkuraskauden aikana lisää keskenmenon, sikiön sydämen epämuodostumien sekä gastroskiisin riskiä. Sydän- ja verisuoniepämuodostumien absoluuttinen riski lisääntyi alle 1 %:sta noin 1,5 %:iin. Riskin uskotaan kasvavan lääkkeen annoksen suurenemisen ja käytön pitkittymisen myötä.

Eläinkokeissa prostaglandiinisynteesi-inhibiittorin käytön on osoitettu johtavan lisääntyneeseen munasolujen tuhoutumiseen (sekä ennen implantaatiota että sen jälkeen) ja sikiökuolleisuuden kasvuun. Lisäksi eläinkokeiden perusteella erilaisten (mm. sydän- ja verenkiertoelimistön) epämuodostumien ilmaantuvuuden on raportoitu lisääntyvän kun prostaglandiinisynteesi-inhibiittoria on annettu organogeneesin aikana. Raskauden ensimmäisen ja toisen kolmanneksen aikana ibuprofeenia ei pitäisi käyttää ellei ehdottoman välttämätöntä. Jos raskautta yrittävä tai ensimmäisellä/toisella raskauskolmanneksella oleva nainen käyttää ibuprofeenia, tulisi käyttää mahdollisimman pientä annosta ja mahdollisimman lyhytkestoisesti.
 
Niin ja voihan olla, ettei viimeisenKÄÄN kolmanneksen aikana voi käyttää, mutten nyt tuosta sitä löytänyt. Anyway, järkeä ja varovaisuutta käyttää osaa varmaan jokainen.

Rouses: omat sydämenlyönnit on puolta hitaammat, kuin sikiön. Ne tunnistat silläkin kotidopplerilla siitä :) ja kannattaa kuunnella tarpeeksi alhaalta, ainakin minulla löytyvät melko alaviistosta sillä.
 
Rautatableteista: Mulla oli viimeksi neuvolassa hb 127, eli ihan hyvä. Sitten seuraavana päivänä lääkärissä se olikin enää 118 tai sinne päin... Lääkäri antoi heti käskyn aloittaa rautalääkkeet. Ilmeisesti neuvolan ohjeiden mukaan täällä aloitetaan myös rauta, kun hemoglobiini laskee alle 120.

Hampaiden hoidosta: Mä meen 7.3. hammaslääkäriin tarkistukseen sen takia, kun sen saa raskausaikana ilmaiseksi, siis sen tarkistuksen. Toivottavasti ei ole reikiä (niin kuin yleensä), kun se paikkauttaminen sitten maksaakin aivan maltaita :kieh:

Kiitos kaikille :hug: Täällä edelleen elellään epätoivossa, kun poliisit ei ole löytäneet exää vieläkään vaikka katosi viikonloppuna. Tuskinpa löytyykään, ainakaan elämvänä jos on todella ittensä tappanut mistä on vahva epäilys. Huoh.

Tatjana80 ja rv 16+4
 
Mullakin pitäis tilata aika hammastarkastukseen, pelottaa kun edellisestä tarkastuksesta vissiin yli 2v aikaa :ashamed: Vai yli vuosi, en mä enää muistakkaan. :eek:

Rautaa määrättiin mulle kun laski alle 120, eri käytännöt näköjään tuossaki asiassa eri paikoissa. Ja ei sanonu mitää et söisin pelkän kuurin, katsotaan lähteekö tuo tuosta nousuun jne...

Kaks viikkoa vielä seuraavaan neuvolaan, siellä sovitaan rakenneultra aikakin! Ihanaa. :heart: Paino on lähteny nousemaan, nyt se on oikeastaan vasta normaalipaino, joka siis oli ennen raskautta.. Noh, kyllähän noita kiloja ehtii keräilemään tässä puolen vuoden aikana :D Voi olla outoa kun paino nousee jonnekin yli 60kiloon, aina oon ollu hoikka ja paino normaalisti alle 50kg. (Paitsi salitreenauksen aikana oli parhaimmillaan 54kg :D )

Salikset! ---------->
 
neitiperho meillä kans neuvolassa sanottiin et jos laskee alle 120 niin sitten aletaan antaa rautaa..

mulla kun laski ed.synnytyksessä hb 70... :eek: siksi tässä sitä pelkäänkin että taas käy niin, joku antoikin hyvän vinkin rautatabl.pitääkin kysyä siitä jos tulee puheeksi!! to olis neuvola! jännittää kovin! :D toiv.siellä on pienoisella kaikki hyvin! :heart:
Missä vaiheessa te ootte alkaneet kuulla kotidopplerilla vauvan sydänäänet? oonki yrittäny kuunnella tarkkaan, välistä tosiaan kuuluu semmonen viuh viuh, mut on omat vissii ku sykki niin samaan tahtiin, ehkei se kuulu viel ku on tota massaa.. :LOL: mut sit tosiaan ihme molskahduksia kuuluu, kun kuuntelin sitten taas toiselta puolen niin ei yhtään mitään, kun ajattelin just että jos on jt suoliston möyrintää... huoh, olipas vaikee selittää yksinkertanen asia... ah, ihanaa, mies tekee poitsun kans lämpimiä leipiä uuniin! nam! :p
käytiin ulkoilemassa parituntia, tai siis kävelin ja työntelin poitsua rattaissa! mä oon huomannu et oon alkanu juomaan vettä enemmän, välistä oon aatellu et eikait oo sitä rask.ajan diabetestä vaan tekemäs, mut toivotaan parasta ja pelätään pahinta! :| taas tuntu semmottia tökkäilyjä toiselta puolen (ei oo kyl pitkilleen tuntunu), aina tuntuu tuolt vas.puolelta, tänään kun olin massullani sängyssä niin tuntu ihan ku olis ollu liikkeitä, mut tuskinpa vaan, tuskin ne 13 viikol vielä tuntuu! eiköhä se suolisto tee kiusaa! ah, no salkkarit jatkuu kohta, pitää kattoa toinen puoli! ;)
 
rouses mulla kuulu sillä jo viikoilla 11.. yritä kuunnella tosi alhaalta, mulla kuuluu vieläkin ihan karvotuksen rajasta ne.. sen erotat kyllä kun se on paljon nopeampi kun sun oma syke! ja se viuhviuh ääni tulee kai istukasta =)
 
Pakko kysyä, mut tässä on pariin kertaan mainittu raskausajan diabetes ja runsas juominen samassa lauseessa niin mitä se käytännössä tarkoittaa, jos janottaa paljon? :eek: Minulla nimittäin on koko ajan jano, mut varsinki näin iltaisin pyrin juomaan vähän ettei ois yövessaravailua hirveästi. (Mikä nyt on turha toivo, kun joka yö herään 3-5aikaan pissahätään...)
 
PERKELEEN PERKELE!! Toi ei anna mun päivittää! Naputtelin just huomiset ja sit ku tallensin, ni: TADAA, maanantai 25.2.2008... :headwall: :headwall: :headwall:

Ja PERGELE mulla menee käpy tän päänsäryn takia!!! :headwall: :headwall: :headwall:

Nukkumaa...
 
heips...elossa ollaan!! niin Mie kuin Babykin :heart: :heart: !!

Eli napakat sydänäänet kuuluivat, ja kaiken lisäksi on ihan tuossa eessä. neuvolan täti sanoi vaan että on niin erilaisia nämä raskaudet (rivien välistä pystyi lukemaan, että sulla on nyt enemmän läskiä kuin aiemmin :LOL: )

ja veren sokeri oli normaali (eli 4,7) ja ei sen takia tehtykään sitä sokerirasitusta...
tätönen sanoi että juo tyttö juo, ei pitäis olla mitään vaaraa siinä..
:D

mutta nyt tutimaan...siivosin koko asunnon (90,5neliöö) iltapäivällä, kävin kaikki lelut läpi ja seinätkin tuli pestyä, nyt olo on ihan naatti |O
huomenna ois taas töitä...

Kauniita unia ja oman Murujen kuvia :) !

Ajatuksin AE ja Muru 16+5
 
Mulla on ollut ongelmia päästä tänne sivulle, kun "server is too busy". Ihanan paljon tänne tulee kyllä viestejä.

Jee-jee, äsken tuntuivat ekat SELVÄT liikkeet, kahteen eri otteeseen!!! :D Jipii! Oon noiden suppareiden vuoksi ollut vähän huolissani vauvan tilasta, mut eiköhän siellä oo kaikki kunnossa =) . Eilen ja tänään ei oo sit suppaillut, eilen vähän uimahallissa, mut siirryin sit vaan läträä pojan kanssa lastenaltaaseen ni hävisivät. Kiitoksia kaikille, jotka vastailivat ja rauhoittivat supparikysymystäni (ainakin Lilli-85), tää on kyllä sitä vertaistukea parhaimmillaan! :hug: Nii, ja siis on vielä n. kuukauden kotosalla pojan kanssa, eli ainakaan työstressistä supparit ei voi johtua :LOL:

Noista rautatableteista: mä oon koko ikäni kärsinyt huonosta hemoglobiinista, paitsi nyt viimeisen 4-5 vuoden ajan pysynyt suht hyvänä, jopa päälle 130. AINOA rautavalmiste, joka sopii mun vatsalle, on Spartocine. Yleensä Obsidan sopii myös herkille vatsoille (molemmat otetaan tabletteina), mut mun mahan se pisti ihan kovaksi ja kipeäksi. Spartocine myös nostaa hemppaa, kun otan 2-3 tablettia päivässä. Moni nestemäinenkin on ollut ok mahalle, mut eipä ne oo nostaneet hemppaa ollenkaan, eli yhtä tyhjän kanssa olleet. Yleensä ne vielä maistuu ihan kamalalle, yök.. :/ Mutta onneks on tuo yksi mulle sopiva löytynyt.

Tänään käytiin matelijatalossa ihmettelemässä. Itelle oli aika pettymys ja jäi vähän rahastuksen maku suuhun, mut poika 3v oli enemmän kuin innoissaan. Hänelle olis kyllä riittänyt varmaan pelkästään se kaimaanin näkeminen, oli sen terraarion/akvaarion luona varmaan puol tuntia yhteensä ja koko ajan hirvee selitys päällä, krokotiili sitä ja krokotiili tätä. Koitti myös silitellä ja pusutella sitä lasin läpi...

Tuolla helistimessä puhuttiin vatsan koosta, joku sanoi, et kohdun korkein kohta on 2 sormea navan alapuolella ja normimitoissa. Piti sit ite kokeilla, ja mulla tuntuu n. 4 sormenleveyttä navan YLÄpuolella. Maha on ihan valtava kyllä!!! Vois todella mahasta luulla, et viikkoja on jo paljon enemmän... täytyiski ehkä ottaa masusta taas kuva, yks kuva on otettu joskus 11. viikolla ja onhan tää kasvanut siitä jo paljon.

Hemuli 14+3

ps. Bonus, meillä on rakenneultra 1.4. -> ollaanpa yhteyksissä sit, mitä serkuille kuuluu! :D
 
Upp3: tuo janottaminen voi johtua myös veren määrän kasvusta, ei se pakosti ole oire raskausajan diabeteksestä. Mua on myös janottanut koko raskausajan, ja janotti esikoistakin odottaessa, ja kaikki oli kumminkin ok.
 
Piti tulla juuri tuosta janotuksesta sanomaan ,että liittynee myös raskaana oloon. Sitten se vasta janottaakin ,kun imettää :) .

Mulla eilen poissa olleet liitoskivut palasivat tänään entistä kivuliaimpina. Tuntuu ,että koko lantio on tulessa. Mua alkaa niin rasittaa nämä jatkuvat kivut :headwall: . Paranis tämä flussa edes.

Kovasti odotan jo perjantain neuvolaa. Tytöllä on myös torstaina 1½v -neuvola, mikä on myös ylikivaa. Meillä on tosi mukavia tätejä neuvolassa. Näin pienellä paikkakunnalla neuvola käynteihin varataan vielä runsaasti aikaa.

ae kiva ,kun kaikki hyvin!

katham Oletko lukenut Anna Walhgrenin (sukunimi varmaan väärin kirjoitettu) Lapsikirjaa ? Siinä on ainakin lukemista. Tuota minä lueskelin saikulla ,kun esikkoa odotin. Vähän kirjoittaja on ehdoton omissa näkemyksissään ,mutta hyvää luettavaa ,kun sopivasti suodattaa. Tässä on hyviä vinkkejä myös synnytykseen.

Hyvää yötä taas!
-Poni ja Manteli 14+6
 
Huomenta!

Kokeilin taas tota päivitystä kolme kertaa. Ei muutu tosta maanantaista mihinkää. :headwall: Mikähän hitto sitä vaivaa?!
kotiäiti saatko sä päivitettyä? :attn:

Rautalääkkeistä: Mulle esikon aikana sopi ainaki noi Retafer tabletit ja niitä ostin nytkin. Saa nähä mitä vatsa tykkää, kun oon niitä vähän aikaa tällä kertaa syöny.

Tällä ei kai mitää ihmeempiä tai uutta. Joka päivä tuntuu liikkeitä ja ne on niin ihania. :heart:

Nyt laittautumaa työkuntoo. :wave:


 
neitiperho
Piti vaan tulla taas kurkkimaan mitä tänne ilmestyny. Tylsyys edelleen vaivaa töissä. Huomenna vasta pääsis hetkeksi kotiin :(
Vointi kuitenkin hyvä, välillä liitoskipuja myös ilmenny taas piiiiitkästä aikaa. Kokoa on riittävästi kropalla ja mahalla. Mutta näillä mennään.

Oikein hyvää tiistai päivää mammat!


 
Huomenta!!

pitkästä aikaa teki mieli kaurapuuroa ja että ku se oli hyvää!!!

Kohta neuvolaan, ihanaa!! jänniä kyllä nuo liikkeet, et välillä tuntuu joku tosi selvä ja sit ei pitkään aikaan mitään.. niiku eilekään ei tullu hirveen selvästi mitään ja ei vielä tänäänkää.. mut kai mie tunnen vaa sitte ne kovimmat iskut ja jos hää ei sitte paljoo riehu, niiku esikkokaa ei tehny.. en tiiä. tóivottavasti ne sydän äänet kuuluis.. kauheet ku pitää huolestuu koko ajan..

poitsu on nii onnellinen ku ollaan lomalla, hymyilee ja tulee halailemaan ja kysyy et pitääkö tänään mennä tarhaan, no ei ku meil on loma ja sitte taas aurinko hymy :heart: . vaikka eilen pitiki tapella, mutta silti kyllä on ihanaa olla kotona!!!

ja kiva AE että siulla oli kaikki hyvin!! niin ne paniikit aina selviää, itelläkin alkaa iskee paniikki tulevaa sokerirasitusta ajatellen..

lupasin pojalle et lasketaan vähän mäkeä ennen ku lähetään neuvolaan, mut en kyl tiiä keretäänkö, ku pesukonen jyllää vielä ihan täysillä, mut kai sitä nyt yhen mäen aina kerkee laskea!!!

nyt hammaspesulle ja hauskaa päivää masuilla ja äipille!!!

Äiti lpr 17+1
 
Huomenta kaikille! :)
nyt tuli nukuttua oikein hyvin! Jopa poitsu nukkui hyvin ja herättiin vasta alle puol h sitten! Lunta sataa ihan kivasti taasen ja on tullutkin yön aikana... minä niin odotan jo kevätauringonpaistetta, niinkuin eilen niin lämpimästi paistoi!

katham Joo, arvaa vaan olinko ihan idiootti!!??!? :LOL: mä yritin kuunnella ihan liian ylhäältä niitä sydänääniä ja sain ne ihan ihan alhaalta kuulumaan eilen!! :) vähäkö oli ihana kuulla ja huokaista helpotuksesta kun aloin jo kuvitella vaikka sun mitä!!
 
Huomenta! :) En muuten oo lukenu tota lapsikirjaa, meillä on töissä se, mutta on vähän jääny vähälle sen lukeminen, hieman oon tutkinu.. Aamupalan juuri söin, ja seurailen tässä kun kissoilla on menossa aamuralli.. Kaamee meteli heti aamusta! Rouses, mä oon tehny saman virheen, luulis että näillä viikoilla kuuluu jo ylhäältä mutta pyh :) Eipä tässä omaan napaaan mitään muuta kun pullotusta :D Nyt pyykin pesuun.. :wave:
 
Neuvolasta justiinsa palailin. Kaikki hyvin onneksi, pelkäsin,että sydänääniä ei varmaan kuulu. Mutta kuuluihan ne ja oli 140-150. :) Mulla on varmaan pelko kokoajan tässä raskaudessa, että käy huonosti, tai ainakin niin pitkään kun alan tuntea kunnon liikkeitä. Toivottavasti kohta alkaa tuntua. En muista miten edellisissä olen tuntenut. Hb oli tosi hyvä vielä 145. Saa nähdä laskeeko se ollenkaan tässä raskaudessa, kun olen syönyt merilevävalmistella, jolla on taipumus nostaa hb, mutta ei liian ylös. Raskausaikana on merilevävalmisteet kiellettyjä, jodin takia, mutta tässä jota käytän ei ole jodia ollenkaan.
Pahoivointikin taisi loppua kun 14 vk tuli täyteen, tai ei ainakaan ole pariin päivään ollut :) Sokerit on mulla tarkkailun alla. Ovat olleet koholla parissa raskaudessa. Edellisessä raskaudessa olin ruokavaliohoidolla ja jouduin päivittäin itse mittailee sokereita. Ei se niin kauheeta ollut, sain vain yhden ylimääraisen ultra käynnin vauvan koon tarkkailun vuoksi =)

Viidettä haaveillen ja kirppu 14+2
 
Päivitin profiiliini tuoreen masukuvani! On muuten jo aika iso masu mulla :ashamed:

Täällä surun keskellä yritän leipoa pojan 6-v synttäreille lauantaita varten. Kuivakakut on uunissa ja sitten olis vuorossa suklaaneliöitä. Perjantaina yritän saada väsättyä täytekakun.

Soittelin poliisillekin ja ei exää ole kukaan vieläkään nähnyt eikä minkäänlaista havaintoa hänestä ole kenelläkään katoamisensa jälkeen. Kun/jos ruumis löydetään, niin mulla on kuulemma mahdollisuus käydä sitä katsomassa vaikka olenkin ex-vaimo (meillä siis 2 yhteistä lasta). Huoh, kauheeta ajatella koko asiaa. Onneksi lapset ei tiedä asiasta yhtikäs mitään eikä saakaan tietää muutakuin vasta sitten, jos hautajaiset on tiedossa. Tämä helvetin epätietoisuus on raastavaa :'( Voiko kukaan edes kuvitellakaan mun tuntojani tällä hetkellä :$

Jahas, meenpäs kattomaan onko tiikerikakut jo valmiita ja sais ruveta tekemään suklaaneliöiden pohjaa, nam. Pidetään mammat lippu korkealla kaikesta huolimatta :hug:

Tatjana80 ja rv 16+5
 
tatjanalle voimia juhlien järjestämiseen,

päivitin kans uuden masu kuvan profiiliin täällä kans iso maha kaikki luulee että olen viimeisillään kun sanoo milloin laskettu aika niin kysyvät että onko enempi kuin yks :p
 

Yhteistyössä