~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

Helou!

Säihke: Päänsärkyä täälläkin. Neuvolassa siitä osattiin jopa kysyä ja sanoivat, että saa ottaa Buranaa ja Panacodia. Mulle ei ainakaan nuo Panadolit auta mitään, kun on tosi kova särky. Mutta pyrin pärjäämään silti noilla laimeammilla myrkyillä.

Univaikeuksiakin on. Tai kyllä uni maistuu, mutta vessahätä katkaisee ne turhan aikaisin aamusta. Ja tämä on vasta alkusoittoa! Tiedossa on isompi vatsa ja suurempi pissahätä! :D


Kiia08 ja kaveri 16+6
 
heissan!

Mä säikähdin tänään töissä kun yhtäkkiä alkoi vasemmalle puolelle keuhkoon sattua aivan kamalasti, kaksi - kolme kertaa tuli sellainen tunne niinkuin joku olis puukolla iskeny ja vihloi. Työkavereita oli pari vieressä joten apua olisin saanut jos olis ollu joku pahempi. Päätä särkee täälläkin, tänään on ollut moneen otteeseen huono olo. Ja kummallinen. Toivottavasti ei nyt oo sen pahempaa.... :|

Kauhea nälkä oli kun lähin töistä ja ajattelin että väännän väkisin lasagnea vaikka väsyttää ja oon kuolemaisillaan nälkään (oon niin allerginen etten voi mitään vamista syödä) mutta lastenhoitaja yllätti ja oli leiponut juustojauhelihasarvia ja niitä menikin useampi ja kohta täytyy tankata lisää kun ne on NIIN hyviä!

Tänään juteltiin kaikkea työkaverin kanssa joka tietää odotuksestani ja mietin että kuinka kertoa muille että odotan ettei anneta mitään rankkaa hommaa (laatikoiden kantelua tms ,,) ja työkaveri lupas arvuutella muilla että kuka saa myös vauvan! Saa nähä millanen vastaanotto on huomenna töissä! :)
Keskiviikkona ja torstaina olis vapaata ja jos sais silloin kotia vihdoinkin siivottua....

Vapaapäiviä ootellessa...

Mammaliini83 ja ihme
 
Alkuperäinen kirjoittaja nea85:
äiti lpr: mulla ne oli 1:12 500. mulla on semmonen neuvola täti joka ei pahemmin mistään mitään kerro niin olis kiva tietää millaisia lukuja muilla on ollu ja minkalaiset luvut on hyviä. kun on eka vauveli tulossa niin oon aika pihalla kaikesta :ashamed:
no tuo on ihan hyvä luku!! se tarkottaa et 1 lapsi 12500:sta lapsesta on down lapsi, eli epätodennäköstä että siun vauva on!! jos luku on esim. 1:5 ni se tarkottaa et joka viides lapsi on down! toivottavasti sait selvän!! ja kyllä sitä on itekin välillä pihalla vaikka toinen onkin!! ja aina saa kysyä, ni ei jää epävarmuutta!!

 
Nea85: Meillä oli se veriseulan riskiluku 1: 44 000. Eli vissiin aika minimaalinen on mahdollisuus, että vauvalla olisi kromosomipoikkeavuus, kun käsittääkseni joku 1:300 on jo normaali lukema.

Meille opetettiin muuten koulussa, että sf-mittaa aletaan mittaamaan vasta rv 18 lähtien :) ja ainakin täällä päin terkkarit noudattaa tuota kanssa!
Joku täällä kertoi, että oli mitattu jo - mites teillä muilla? :)
 
Moikkelis!

Kiitos kotiäitille TAAS päivitys avusta! :flower:

Ja uusille tulokkaille teretulemas! :wave:

Mulla oli tänää piiitkästä aikaa neuvola. Kaikki oli ok, paitsi hb oli laskenu hirmusen loikan; 142 oli viimeks ja tänää 119!!! :eek: No ei muuta ku rautalääkettä naamarii, noitten raskaus multi-tabsien lisäks. Toivottavasti lähtee nousuu tai ei ainakaa enää laske. :/
Sf-mitta oli 14cm.

Mä laitan nyt samantien huomisen päivityksen kehii...

Hyvää yötä!! :wave:


 
äitilpr ja pieniananas: kiitos vastauksista :hug: . pitäis munkin kysyä aina tarkemmin siltä neuvolan tätiltä kaikki mutku se on vähä äkänen vanhempi rouva niin mielellään kyselen siltä mahdollisimman vähän..
 
Kävimpäs sitten tänään yksityisellä lääkärillä katsomassa onko kaikki hyvin, kun on ollu taas niitä ihme kipuiluja, ja mulla myös maha mennyt "oudon" tuntuiseksi, lääkäri epäili supistuksia ja käski olla kantamatta raskaita, pitää taukoa seksistä, olla hyppimättä yms. Mut kaikki oli hyvin :heart: vauveli liikku tosi paljon, ei saatu kunnolla mitattua mut lääkäri sano että päästä jalkoihin 18-20cm, "iso" kaveri. Pienet kädet oli nyrkissä, sukupuolta ei saatu selville koska jalat olivat koukussa ja viimein kun rupesi potkiskelemaan niin napanuora oli edessä =)
Muutenkin aika jännä, soitin sinne ja kun varasin sitä aikaa, kysyin että paljonko tulee maksamaan, mulle sanottiin että 121e+poliklinakkamaksu 11e, ja kun menin maksamaan,lääkäri oli kirjoittanut laskuun 61e, (kela korvauksen jälkeen joka oli 30 ja risat) no eipä tuo mua haitannu :LOL:

unettomuudesta mulla on ollut jo jonkin aikaa että tosi huonosti nukun, heräilen vähän väliä, ja sit iltasin oon tosi itkunen kun olen niin väsynyt mutta kun ei saa vain nukuttua..

karvoista mulla myös kasvanut yks vaivainen musta karva navan alle ja sit semmosta haituvaa.. =)

Mutta, nyt pesuille ja nukkumaan. Öitä!

T. Hosso ja Iisakki 16+6 :heart:
 
Hosso: Onpas se vaavi sit jo "iso" :LOL: Hyvä että kasvaa ja kaik oli hyvin, Oon miettiny kans pitäiskö käydä ultrassa ennen rakenneultraa.. siihen on tosin enää 3vkoa mutta se on pitkä aika :D Mä oon saanu uuden "ystävän" meinaan SELLULIITIN, voi kaamee. Ja sit toisekseen, mun napa on alkanu näyttää pullahtamisen merkkejä!! Että kohta se on semmonen törö joka näkyy paidan läpi ja siihen tulee sellanen "läppä" :D :LOL: Voi sitä kauneutta :D Ja sit selässä tai hartioissa on armottomasti näppylää.. Muualla ei ole.. Alkuun tuli naamaan ja kaulaan ja ne hävis ja sit alko selkä kukkia.. Hmm.. Olikos se niin että tyttövauvat vie mahassa äitinsä kauneuden :LOL: :heart:

katham ja vaavi 17+1
 
mammaliini83 Mulla on ollut tänään myös kuvailemiasi vihlaisuja. Mulla ne tuntui tuossa keuhkojen välissä ja nivusissa. Ei kyllä lähelläkään kohtua. Mutta kuinkahan pitkälle ne kohdun "kannattimet" ulottuu? En kyllä ikinä ennen ole moisia vihlaisuja tuntenut. Muutenkin tuntuu tässä raskaudessa olevan kaiken maailman vihlontaa, särkyä ja kolotusta ,kun esikolta oli koko alku ajan niin loisto kunnossa.

Mulla pahin unettomuus takana ,mutta edelleen joka yö tulee valvottua. Herään pisuhätään ja sitten mietin tosi pitkään viitsisikö lähteä ja että herääkö tyttö. Usein mietin niin kauan ,että tyttö herää ja sen jälkeen pitää odottaa ,että hän on umpiunessa, jotta voi lähteä pisulle. No usein itsekin sitten olen nukahtanut ja aamulla on taiteilua ,että kerkeen pytylle asti :) .

Taidampa kömpiä tuonne tytön viekkuun. Ukko on evakossa sohvalla ,kun sairaana tyttö nukkuu niin levottomasti, että emme kaikki tahdo sänkyyn mahtua.
-Poni ja Manteli 14+5
 
neitiperho
Iltoja!

Piti vielä näin iltamyöhään tulla laittamaan myös neuvola kuulumiset. Pääsin tosiaan taas kurkkimaan pikkusen elämää masussa. Siellä tällä kertaa olikin meno päällä ja sydän näkyvästi jumputti mennen tullen. Terveen näköinen pikkuinen siis. Pituudesta hankalaa oikein sanoa, kun vanha ultrakone niin ei alettu sitä ihan kunnolla mittaamaan. Arvio joku 10-15cm? Hankalaa sanoa. Painoa oli pari kiloa tullut :/ Valmiiksi jo kauhistuttaa koko paino asia. Mutta silti nyt hyvä mieli taas kun on pikkusen nähnyt ja tietää että kaikki sillä näytti hyvin olevan.

Mutta hyviä öitä, huomiseen =) :heart:
 
Huomenta!

Meillä joo herätään lomalla aikasin :kieh: . arvasin tän.. vkloppuna poika nukku reippaasti kasiin asti mut kuinkas taas kävikään.. no voihan se olla et huomenna nukutaan pitempään!!

Miulla on huomenna neuvola ja mennää pojan kaa sinne, saa hänkin kuulla :heart: äänet! Mie oon ruvennu miettii sitä 4D ultraa.. kerta miulla on rv 20+2 rakenne ultra, ni sinnehän vois ihan hyvin mennä vaikka viikolla 25, eix se ollu hyvä aika muutenki?! se on vaan niin kallista.. en oo ees miehelle viel puhunu.. enkä äitille..se varmaan maksais sen..se on nii hullu =)

pitä varmaa tänää soittaa niistä oravista isännöitsijälle, katotaan mitä vastaa.. mut tossa tien toisella puolella niitä on paljo ku siinä on ruoka telineitä..en sit tiiä onx ne orkuille vai linnuille..

se hyvä puoli on kyllä aikasin heräämisestä, et miulla on jo pesukone pyörimässä.. vkloppuna tuli paljon pyykkiä ku oli vieraita, ni kaikki ne lakanat ja pyyhkeet ja omat vaatteet siihe päälle!! tänään meillä pyykätään ja huomisesta alkaa armoton loma ohjelma!!

mutta nyt alkaa jo nälättää!!

Ihanaa päivää kaikille

Äiti lpr 17!!!! kohta jo puoliväli!!!!

P.s. kulkeex toi päivitys jälessä, ku miun mielestä miulla on tänään rv 17???!!!
 
Selluliitista, miulla on ollu ennenkin jaloissa, mutta nyt sitä on niin paljon et hyvä et kehtaa kotona pelkkä T-paita päällä kävellä :LOL: .. miulla jalat lihoo ekana perseen ja lantion kanssa, ni ne on nyt muhkuraiset ku ..en ees keksi mitkä :kieh: . mutta syksyllä sitten imetetään ja lykitään vaunuja, ja annetaan selluille kyytiä!!!!
 
huomenia...pakko oli tänne tulla laittaan viestiä ennen tonne neuvolaan menoa...
pelottaa...
ensinnäkin menen sinne siksi että soitin eilen sinne ja kerroin että mua janottaa KOKO ajan!
Eli sokerirasitus on tänä aamuna...entäs jos mulla on diabetes..raskausajan....?? :(
Juon 5litraa vettä päivässä+ kaikki muut juomat...

sitten olen uudelleen synnyttäjä, enkä oikein tunne vielä mitään liikkeitä...vaikka viikko tilanne on jo 16+5...olen noista kahdesta aiemmasta tuntenu jo paljon aiemmin kuin nyt on rv menossa...raskausoireita on vieläkin mutta silti pelottaa onkohan kaikki hyvin... :headwall:

pitää vissiin lähtä viemään nyt ensin labraan tuo pissanäyte jonka jälkeen on 8.30 ne rasitus....Apua!

Ajatuksin AE ja muru 16+5
 
AE , hyvin siulla varmasti kaikki on masussa!! ja onhan nää raskaudet niin erilaisia ja vauvatkin, ni eihän se ole ihme että liikketkään ei tunnu just samalla hetkellä!!!

ja jos sattuis niin huono tuuri että on se diabetes ni sitten vaan ruokavaliolle ja seurantaan, mutta siun ja lapsen parhaax kaikki on mitä tehdään!!! Tsemppiä vaan hirveesti :hug:
 
AE:lle peukut pystyssä että kaikki ok ja paastot kunnossa! Ja että murulla siellä masussa kaikki hyvin! Mäkin tunnen vaan hentosia motkahduksia jotka ei sanottavammin ole voimistunut..Kuitenkin d =) b

Pitäs 9 aikaan lähteä ajelemaan tuonne 40 km päähän kaverille. Hyvät tiistain jatkot =)
f ja p 17+2
 
Ainii, unohdin ihan äskön purkaa omaa innostumistani tänne! Oon ihan hurahtanut kantoliinoihin! Ei kyllä musta uskois, kaveri just sai pojan ja sillä on semmonen liina ja se kanniskelee poikaa pääasiassa siinä ja tekee kotihommia samalla! Aivan sika kätevä! Löysin semmosen nettiputiikin kun pikkuruu ja siellä on ihan kohtuuhintaisia liinoja ja kun se on ihan tässä meidän lähettyvilläkin se paikka mistä voi sitten hakea sen liinan ettei tarvi maksaa postikuluja! :p Siis pirkkalassa! Voi että tekis jo mieli tilata..Anteeks epäselvä teksti, mutta oon niiiin innoissani..ja kestojakin aattelin ommella :whistle: Kohta varmaan mainostan teille pettuleipää.. :LOL:
peeäs pikkuruu myy myös pesupähkinöitä, ajattelin kokeilla niitäkin ;)
 
Huomenta. AE kaikki varmasti on hyvin ja hyvä että menet neuvolaan niin saat mielenrauhan. Tulethan sitten kertomaan meille mitä siellä sanottiin.
Rakas mieheni yllätti meidät ilosesti eilen kun tuli töistä ja sano et on varannu meille karibiaan huoneet yöksi ja sieltä sit mennään suoraan laivalle. Ihan kivaa lomatouhua, mä ja tytöt ollaan ihan innoissaan jo. Eipä sitä kouluaikana paljon mihinkään viitti lähteä.
Toi vatsukka on kyllä sen verran kasvanu et mietin just miten mahtaa bikinit mennä päälle, tai siis meneehän ne mut mitä ne enää peittää :LOL:
 
Huomenta kaikille!Viikko 16 sitten alkoi, vielä 4 pitkää viikkoa puoliväliin ja 4D-ultraan! En malta odottaa mitenkään..:D

Kiia08: lueskelin töissä Pharmaca Fennicaa eli tätä paksua virallista lääkeopasta, jossa on kaikista lääkkeistä tiedot, vasta-aiheet ym. Ja siellä sanotaan, että Buranaa ei raskauden ensimmäisen ja toisen kolmanneksen aikana kuin äärimmäisessä "hädässä" eli jos ei ole muuta vaihtoehtoa!!
Joten älä hyvä ystävä ota Buranaa!
Minullekin neuvolalääkäri sanoi, että voin migreeniini ottaa hätätapauksessa Buranaa, mutta jopa neuvolan terkkari sitten kielsi tuon ja sanoi, että älä ota. Burana ei sovi raskaana oleville. Uskomatonta, miten jotkut tuosta Buranasta puhuu, kun se ei ole sikiölle hyväksi! Käsittääkseni 3. trimesteri on ainoa, jolloin sitä voisi edes vähän turvallisesti ottaa.
Mulle on migreeniin määrätty nyt vaan para-tabsia ja Panacodia.

Kävin eilen otattamassa muuten hiivanäytteet ja ne clue-solut eli bakteerinäytteet varmuuden vuoksi, kun on niin arat limakalvot jotenkin. Toivottavasti ei mitään siellä kasva :$
 
mieki huomasin että päivitys on eiliseltä sama:) ei nyt mikään maatakaatava asia mut kuitenki:D

mulla haluttaa köyhiä ritareita! vissiin pakko mennä tekemään, eipä noista himoista muuten pääse. kolme päivää vielä koulua ja sit loma!
 
Eipä ole ex-miestä vieläkään löydetty. Luultavasti hukuttanu ittensä, sellaiset epäilykset on kaikilla. Odotan koko ajan poliisin soittoa, mutta sitä ei vain kuulu. Miten helve**** kerron 6- ja 4,5 vuotiaille, että heidän isänsä on kuollut JOS näin todetaan ja siihen mennään?? Ei olla exän kans oltu kahteen vuoteen tekemisis eikä se ole nähny samaan aikaan lapsiaankaan, erinäisistä syistä. Mulla on lapsiin yksinhuoltajuus.

Sf-mitta: Mulla taidettiin nyt ekan kerran mitata neuvolassa sf-mitta rv 16. Mitta oli 16 cm.

Napa: Mulla on napa jo aikapäiviä sitten pullahtanut ulos mahasta :LOL: Siinä on nyt sellainen läppä, jota mies tykkää "lirputella", antakaa mun kaikki kestää :LOL: Noh, se hyvä puoli on, että nyt on napa helppo pitää puhtaana :D

Migreeni: Te joilla on migreeniä eikä tavalliset Panadol 500 mg auta, niin pyytäkää lääkäristä reseptillä Panadol forte 1 g. On paljon tehokkaampia! Paitsi jos migreeni iskee oikein pahaksi, niin niistäkään ei siinä tapaukses välttämättä ole apua, ainakaan mulle. Muistakaa mammat, että turvallisuus ennen kaikkea lääkkeiden yms. kanssa!!!!

Oma napa: Flunssa edelleen jatkuu ja sitä kestänyt jotain viikon verran nyt. Olo on hieman voimaton ja iltaa kohti ei jaksais tehdä mitään ja tulee kauheen huono olo. On se, kun ensin pääsin eroon pahoinvoinnista ja flunssan myötä se tuli uudelleen iltaisin vaivaamaan :'( No, kai tämä joskus helpottaa....

Mulla on rakenneultraääni vasta 26.3. ilta kuudelta, että mieskin pääsee mukaan. Tarkoitus olis selvittää kumpi masussa asustelee! Vielä on pitkä aika odottaa, huoh :x

Neuvolan meinas täti laittaa ultran jälkeen, mutta väliksi olis tullu hurjat 6 viikkoa. Onneksi laittoi sen normaalisti 4 viikon päähän ja neuvola olis siis 18.3.

Jahas, jos laittais lapsille piirrettyjä pyörimään.

Tatjana80 ja rv 16+4
 
AE hyvä että pääsit heti neuvolaan, ja varmasti kaikki kunnossa :hug: mäkin tunsin myöhemmin tän liikkeet kun kakkosen, mutta peukut pystyssä täällä

fosfori mäkin oon ihan hurahtanu kantoliinoihin, kakkosella en tajunnu niitä kokeilla mutta nyt aion kyllä, kaapissa on jo kudottu sellanen ja pitäis vielä hankkia trikoinen, varmaan ompelen ite ja kestoilua jatketaan meilläkin, näihin juttuihin höpsähtää kyllä ihan täysillä :D

mulla oli viikonloppuna ilmeisesti jotain kasvukipuja, tosi inhottava olo oli ja vielä kun pikkunen oli tosi hiljaa niin ehdin jo hermostua, mutta ilmeisesti se potki tonne sisuskaluihin päin, tänään on tuntunu taas ihan hyvin myllerrystä =)

päivänjatkoja :wave:

eliisa ja pikkuruinen 16+5
 
neitiperho
Huomenta päivää mammoille!

Taas ihana auringon paiste mutta nyt vaan ei lenkille pääse kun on jumissa työpaikalla ja koko viikon :(
Niin en muistanutkaan intoilla illalla. Nyt on siis myös meille varattu rakenneultra/4D, olisi 18.3. jolloin olisi 18+6 rv. Kätilö sanoi että rakenneultra tosiaan tehdään rv 20 molemmin puolin. Liikaa jos yli kuitenkin menee niin 4D kun on se ongelma ettei oikein saa selkeästi piirteitä esiin, koska vaavi niin iso ja lapsivettä ympärillä ei riittävää määrää. Siksi olisi hyvä lähempänä 20 viikkoa tehdä se...Tuli siis vaan mieleen kun joku puhui jos siihen menisi vähän myöhemminkin. Mutta kannattaa se aina varmistaa tutkimuksen tekevältä lääkäriltä.

Seuraava neuvola menee sitten taas pitkäääääällle. Vasta 1.4. seuraavan kerran. No tosin tuon lääkärin vuoksi venytettiin se pidemmälle tai muuten olisi osunut samalle viikolle. Mutta enää 3vkoa kun päästään taas ultraan ja saadaan toivon mukaan tietää sukupuoli...jänskättää :D Muutenkin vointi hyvä, mitä nyt välillä vähän väsyttää mutta se pieni murhe nyt taas.

Aurinkoista päivää jälleen äipät =)



 

Yhteistyössä