~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

Sunnuntaita kaikille!!

Kotiäidille erityis hali :hug: , kaikki on varmasti kunnossa, ja on se varmaan hyvä selvittää etukäteen, niin saa olla loppuajan rauhassa, turha stressi ei tee hyvää sinulle eikä vauvalle!!!

Omaa napaa, liikkeitä tuntu eilen :heart: , oikein jumppa tuokio, kesti kauiten tähän asti, äskenkin tuli muutama isku!! ihanaa kyllä!! Ja kaikille ketä ei tunnu vielä, niin ei kannata olla huolissaan!! itse tunsin esikolta joskus rv 19 tienoilla!!

vieraat lähti kotia kohti joku aika sitten, ja nyt on mies nukkumassa ja poika kattoo filmiä!! vauhtia on kyllä piisannu koko vklopun ajan, et pieni rauhottuminen on ihan hyvä!!

kotitöistä, meillä mies tekee ruuat ja kun on vuorotöissä, niin aika usein laittaa keittiön kondikseen, ennen/jälkeen töitten, mie teen 8-16 töitä ja pojan hoitoon viemiset kuuluu miulle.. muu siivominen on ihan miun juttu, mutta oon aika laiska siinä :ashamed: .. paisti välillä iskee imurointi hulluus, mut aika harvoin..

ja scalalle onnittelut sulosesta pojasta :heart: . meillä on tavis rakenne ultra 20.3 ja toivottavasti sitten tiietään kumpi tulee!! vähän kyllä mietityttää onko se tieto sitten varma.. kun voihan siitä erehtyä..

olikohan muuta mitä piti sanoo.. ei tu mieleen.. mutta palaan jos tulee muuta!!

Ainiin, onnittelut muuttaneille, ja uusille tervetuloa!!

Voidaanhan paksusti kaikki!!!

Äiti lpr 16+5
 
Sunnuntaita kaikille! Joku puhui tuosta että vasemmalle puolelle mahaa tulee joku "möykky".. Mulla on iltasin kun menen nukkumaan, niin semmonen pieni pallero tulee vasemmalle puolella alamahaa, tiedä sitten mikä on? kun siihen koskee niin hetken päästä se häviää, olisko vauva pylly edellä siinä :D Liikkeitä en ole minäkään oikein vielä tuntenut.. Ei osaa erottaa suolen pamahteluista... Nyt ruoanlaittoon!
Katham ja vaavi 17+0
 
Moiks!

Kotiäiti32 Voimia sulle! Kyllä ne asiat varmasti järjestyy. Ja tosiaan eihän se todellinen prosentti niin suuri ole.

Ja tervetuloa uusille!

En muista olenko jo kertonut mutta liikkeet tuntuu täälläkin jo. Ja päivä päivältä voimakkaampina :heart:

Olen eilen ja tänään kolunnut kirpputorilla. Löysin halpoja kestovaippoja ym. oheisrekvisiittaa. Ajattelin kokeilla tällä kertaa semmoisia, siis osakestoilua... Nyt kun on perheenkoko isompi niin varmasti pyykkiä kertyy niin paljon että tulee useasti pestyä... Ja paljon iloisemman näköisiä ovat kuin kertakäyttöiset... Katsotaan nyt mitä tulee =) Lisäksi löysin halvan ja uudenveroisen rintarepun! Ja jo olemassaoleville lapsille kengät ja ison kasan hanskoja, ne kun on aina märkinä tai häviksissä.

Eipä tässä tällä kertaa muuta, moikkelis :heart:

terv. Jennika


 
Katham, mulla on se "möykky" vasemmalla puolella. En usko, että on vauva, sillä on ollut siinä jo niin pitkään, eikä vauva millään olisi voinut olla niin iso, kun "möykky" ilmestyi. Itse epäilen, että joku kohtu on työntänyt jotain ihan mahan pintaan, tai sitten kohtu näkyy, tai istukka??? Mutta mullakin näkyy parhaiten juuri illalla, vähän ennen nukkumaan menoa.

Alan jo vähän huolestua näiden suppareiden takia... ne vaan lisääntyvät, ja niitä tulee myös levossa. Tänään tuli ihan kipeäkin suppari... Taidan heti aamulla soittaa Suomeen neuvolaan, että saan puhuttua suomeksi ja toimin sitten niiden ohjeiden mukaan täällä. Onko muilla paljon suppareita?? Muistaakseni esikoista odottaessa alkoivat vasta joskus rv 20-25 jälkeen ja niitä tuli tosi harvoin, lähinnä rasituksessa ja menivät lyhyellä levolla ohi.
 
Kotiäiti32:lle suuri voima :hug: Työkaveri oli muutama viikko sitten samassa tilanteessa noiden verikoetulosten kanssa. Lapsivesitutkimus vahvisti kuitenkin terveen pojan olevan matkalla. Uskon, että teidänkin pikkuisella on kaikki hyvin - tsemppiä :hug:

Kotitöistä: Mies tekee kun tekee. Meillä on sen verran erilaiset näkemykset esimerkiksi viikkosiivouksesta, että välillä on helpompi vaan tehdä ite. Miehen mielestä imurointi ja tavaroiden paikoilleen laitto riittää. Pölyjä se ei oo pyyhkinyt koskaan ja vessojen siivouskin jää yleensä mulle. Tilanne on sikäli huvittava, koska seurustelun alkuaikoina mä olin se, joka laisti lähes kaiken siivouksen ja mies kiillotti ja puunas paikkoja aina töiden jälkeen ja vapaapäivinä :D Ehkä tää nyt on sitten vaan oikein mulle, että puntit vihdoinkin tasoittuu ;)

On ollut mielenkiintoista lukea teidän konkareiden mielipiteitä vaunuista/rattaista/turvakaukaloista. Ite oon käynyt netti-ikkunaostoksilla muutamaan otteeseen ja jestas sitä valikoimaa :whistle: Autokaupoillakin on varmaan helpompi tehdä päätöksiä kuin lastentarvikeliikkeessä :LOL: Pitää lähteä joku päivä oikein ajan kanssa kiertään muutamassa kaupassa "koeajamassa" Elmerille menopeliä =)

Huomenna on neuvola. Kiva nähdä missä lukemissa paino ja hemppa huitelee tätä nykyä.

Hyvää vointia joka elomasulle :wave:
kaneliomena ja Elmeri 16+5
 
kotiäiti32 hyvä ,kun olette saanneet asiat järkättyä tutkimuksen ajaksi. Itse tekisin varmasti samoin ,että menisin tutkimukseen. Sitten tietää mitä tulemaan pitää. Jaksuja ja tseppiä tutkimukseen ja piinalliseen tulosten odotukseen.

Täällä flunssa edelleen verottaa voimia. Olin 3½ h töissä ja ihan kylmissäni sekä väsyksissä tulin kotiin. Lonkkien liitoskivut ovat edelleen vaivaa pahoin. Särkylääke ei näihin kipuihin auta. Levossa onneksi vähän helpottaa.

Ostin muuten huutonetin kautta vauvalle turvakaukalon. Tytöllä meillä oli miehen veljeltä lainassa ,mutta minusta se oli vähän liian vanha. Tuo uusi on se Britaxin Baby Safe ja ollut vain yhdellä vauvalla 7 kk käytössä. Maksoin siitä 65? ja postikulut oli 13 ?. Huuttiksessa on kyllä tosi runsaasti vauvakamaa myynnissä.

Hemuli80 Mulla oli suppareita vain silloin yksi aamu töissä. En ole enää sen jälkeen rankkoja hommia tehnytkään tämän flunssan takia niin ei ole suppareitakaan ollut. Onko sulla raskas työ? Pystytkö sitä helpottamaan? Noiden suppareiden kanssa saa kyllä olla tarkkanakin.

Nyt telkun ääreen..
-Poni ja Manteli 14+4
 
Hemuli80, minullakin on jo suppareita ollut. Eräs ilta nukkumaan mennessä tuli oikein kunnon sarja kivuttomia supistuksia, josta vähän huolestuin. Soitin seuraavana päivänä neuvolaan ja kyselin asiasta. Sieltä kätilö sanoi että huolta ei vielä ainakaan ole, kun supparit eivät ole kivuliaita ja ne menevät levossa ohitse. Hän käski miettimään että kun rankempia supistuksia tulee, onko edellinen päivä tai pari ollut kiireisempää/stressaavampaa kuin yleensä. Jos on niin sitten lepoa, lepoa vaan. Minulla oli hirmuinen kiire juuri ollut autokoulun kanssa, plus stressi pojan hoidosta.
Sellaisen neuvon sain että jos niitä sarjoja tulee vielä päivittäin, soitan neuvolaan ja siellä katsotaan kohdunsuun tilanne. Ja jos eivät levolla mene ohitse vaan jatkuvat vaan, niin päivystykseen. Seuraavan päivän otin ihan lunkisti, eikä suppareita tullut sinä päivänä ollenkaan. Nyt niitä on muutamia tullut päivässä, eli ihan normaalisti.
Minulla nuo supparit siis liittyvät selvästi kiireeseen, stressiin ja rasitukseen joten tarkkana on oltava.
Jos nuo supparit jatkuu vaan ja lisääntyvät, kannattaa varmaan otattaa näytteet tulehduksien varalta!

Turvakaukalo täälläkin olisi hankintalistalla. Edellinen oli vaan lainassa, nyt haluan ostaa oman ja jonkun kunnon kaukalon. Mielellään kun saisi sellaisen missä on jalusta, se tuntuu olevan aika näppärä!
Rintareppu meillä on, mutta haluaisin vielä kantoliinan. Ihan sitä vaan ajatellen että vauva kulkee kivasti mukana kun esikoisen perässä saan juosta hulluna :) Jospa siinä oppisi imettämäänkin niin kätevää olisi!
Siinäpä ne suurimmat hankinnat taitavat olla...

Pojan iltapuuron tekoon sitten täytyy mennä...
 
Hemuli: Mä mietin kans olisko se istukka.. Tuntuu nytkin semmosena pitkulana ja kovana kohtana. Mulla oli kans noita supistuksia, kävin lääkärissä tarkistaan tilanteen ja sano että kohdunsuu on normaali, että rauhassa pitää vaan ottaa jos menee kivuliaiks ja sairaslomaa tarpeen mukaan.. Tiistaina on vielä uus tarkastus, täytyy kysyä samalla mikä toi patti on.. Jos sinä saat tietoa mikä se on niin kirjoittele tänne :)
 
neitiperho
Heissan äipät!

Koulutusviikonloppu seinäjoella takana päin ja ihana taas olla kotona. Vointi ollut hyvä, mitä nyt hirveetä paisumista aamusta iltaan, siis turvotusta.

Ikäviä uutisia kotiäiti32. Itse aika varmasti myös haluaisin selvittää asiat enkä jättää sitä sikseen ja murehtia sitä vaan. Tottakai aina keskenmenoriski on, mutta tosiasiassa se erittäin minimaalinen. Jos lääkäri on kokenut, niin kuin yleensä näissä tutkimuksissa on, on myös todennäköistä että kaikki menee hyvin. Tutkimus kuitenkin tehdään ultraäänen avulla ja nähdään koko ajan ettei sikiö ole lähellä. Juurikin asiasta keskustelin viimeksi kätilöni kanssa. Joten voimia sinulle ja miehellesi! :heart:

Huomenna olisi itselläkin neuvola, jee, vihdoin. Näkee taas pikkusen. En nähtävästi ainoa epäluuloinen. Omassa päässä kun liikkuu myös noita ajatuksia, että kuitenkaan se pikkunen siellä enää elossa ole, miksi en tunne liikkeitä...tai no välillä luulen tuntevani, mutta jotenkin silti vielä epäilen niitä liikkeitä kuitenkaan olevan. Toki todellakin myös tiedän, että niiden aika tulee myöhemmin, mutta kun höpsö mieli on niin se on. Sellaista se on. No jospa itsekin osaisi taas unohtaa tällaiset ajatukset huomisen jälkeen, kun näkee hetken aikaa pikkusen masussa.

Mutta nyt koirille ruoat ja sitten nukkumaan, OMAAN SÄNKYYN. Sitten olisikin viikon työputki edessä :(


 
Hei, mistä nuo kivuttomat supistukset tunnistaa?
Mulla tulee välillä alamahaan sellainen "tyhmä" tunne, ei voi sanoa kipeäksi, mutta kestää jonkun aikaa aina muutaman kerran päivässä.. Myöskään kuukautiskipumaista se ei ole, muttei kivan tuntoistakaan.

Sen tiedän, että kohtu supistuksissa kovettuu jne, mutta kun kohtu tuntuu mulla kovana tunnusteltaessa aina muutenkin, eli en osaa sanoa, kovettuisko kohtu sitten noitten aikaan jotenkin erityisesti. Ja on vähän alavatsalla pehmustettakin edessä, niin en kyllä osaa sanoa..
 
pieniananas Minä tunne supparit sellaisena vannemaisena puristuksena alavatsalla. Ne ei tunnu kipeälle ,mutta inhottavalle. Puristuksen tunne on sellainen yhtenäinen ,ei jomottava.

Meidän taaperon flunssa senkuin pahenee. Koko illan olen sylissä pitänyt ja juuri äsken sain siirrettyä meidän sänkyyn nukkumaan. Soitan aamulla yksityiselle ja varaan ajan, kun tuolla TK:ssa vain totesivat ,että kohta kevät tulee niin sitten paranee :/ . Onneksi on se vakuutus.

Mieheni pohti tuossa yhtenä päivänä tulevaa synnytystä ja mietti sitä kivun määrää mitä se aiheuttaa. Häntä ihmetytti ,että miten voi haluta lisää lapsi synnyttää alakautta ,kun se kipu on niin kamalaa. Hauskoja nuo miesten mietteet.

Jospa koittais itekki mennä tuutimaan. Öitä masut ja äipät.

Mansikka85 :hug: . Maailma olisi paljon parempi paikka ,jos alkoholia ei olisi!
 
Heipä hei!

Olipas tullut paljon luettavaa! Harmittaa kamalasti, ku ei ehdi lukemaan ja kirjoittelemaan kuin näin yövuoroissa :(

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! (kirjoitetaankohan tuo yhteen...)

Lilli-85: Saatetaanpa nähdäkin Tyksissä! Minua jo jännittää ajatellakin niin pitkälle!

Tervetuloa oviilille! Lisää Tyksiläisiä joukkoon! :flower:

Katham ja Hemuli: mullaki näkyy "patti" vasemmalla puolella. Huomasin sen vasta eka kertaa eilen illalla nukkumaan mennessä. Kiinnostaa myös tietää mikä on kyseessä. Itellä tuli mieleen, että vaavi se on, mutta en sitten olekaan varma...

Neuvolassa käyty siis torstaina. Kaikki hyvin. Muilta näköjään otetaan hemokin, mutta iteltä ei ole otettu kertaakaan neuvolassa. Ekoista verikokeista (se oli se seula ehkä) on saatu tulos 139, joka pienempi kuin yleensä. Yleensä ollu yli 150, ku verenluovutuksissa mitattu. Kiinnostais tietää kyllä tuokin tulos useammin, ku joskus vie päätä ihan kuin ois arvot alhaalla.

Olikin kaveri masussa kasvanu, ku torstaina neuvolan vanhalla ultralla katottiin! Kuva kyllä tosi rakeinen, mutta riittävän hyvin saa selvää. Viimeksi on ultrattu yli kuukausi sitten ja silloin kaveri mahtui kokonaan kuvaan. Nyt ei näkynyt kuin pää ja ylävartalo. Ei siis ihme ku äidin housut ovat tuntuneet pienemmiltä =) Painokin kyllä oli noussut kilon...
Tuleva isäkin oli mukana ja näki ja kuuli kaverin eka kertaa. Oli kyllä tuosta aika tohkeissaan ja ihmeissään. Pieni ihminen minun sisälläni!

Rakenneultraan päästäänkin vasta 28.3. :( Tosi pitkä aika odotella... Taitaa muuten olla aika suosittu ultrauspäivä toi 19.3. Mulleki ensin ehdotettiin tuota päivää, mutta ollaan lapissa lomilla ja siksi siirtyi rakanneultraus noin pitkälle.

Neuvolakäynneistä tulikin mieleeni, että laskeeko syke vaavin kasvaessa? Meidän kaverin ekat sydänäänet rv:lla 11+2 oli 169, nyt laskenu kerta kerran jälkeen ja viime kerralla (rv 16+2) oli 141.


Kiia08 ja kaveri 16+5
 
Mulla se tätä asiaa riittää, ku viimein pääsin taas kirjoittelemaan...

Ite en ole mitään vielä hankkinut, vaikka listalla olisi ihan kaikkea. Vaatteita tullaan saamaan siskolta ja miehen siskolta, ku niillä vielä alle puoli vuotiaat tulokkaat. Muut hankitaankin sitten itse. Mutta vielä tuntuu liian aikaiselta alkaa hankkimaan vaunuja ja muuta tavaraa.

Miehen sisko onkin nyt meillä kylässä, kuten appivanhemmatkin. Kamalaa hössötystä ollut pikkutulokkaan (kaks kuukautta vanha) ympärillä, paitsi ei omalla kohdallani. Puhuinkin miehelleni, että olenkohan ollenkaan normaali, kun minua ei kiinnosta tuon vauvan kanssa oleminen :ashamed: Ja kaikki tuntuu sitä multa odottavan! Epänormaali odottava tuleva mamma vai...?
No, ehkä asia tässä muuttuu, kun itsekin alkaa tuntea itsensä äidiksi...

Torstaisesta neuvolareissusta tuli mieleen myös tulevan iskän myöhempi kommentti, ku mietittiin, miten päin kaveri siellä vatsassa on. Terkkarin mukaan potkii "sisuksiin" päin. Sillä näky silti mielestäni kasvot ihan selvästi ja pieni nenä ja suukin. Mies siihen, että onko sillä muka nenäkin jo? :whistle: Miehet ovat hassuja :LOL:


Me taas :heart:
 
Huomenta!

ei miutakaan hirmusti kiinnosta muitten vauvat just nyt, siis kiinnostaa, mut en jaksa hirveesti sylitellä. vetoonkin aina siihen et kohta saan niin paljon sylitellä, et nyt ei jaksa =)

ja ärsyttää.. näin unta viime yönä.. mein vauva oli syntyny ja se oli ihana, mutta sen sukulpuolta ei tiietty vielä???? se oli ihan normaalia et vasta ristiäisissä saa tietää iteki sen?? miusta se kyl näytti pojalta :heart: . :heart: miulla on alkanu tulla poika olo.. alun tyttöolo väistyy!!

Mansikalle myös voima hali :hug: . toi alkoholi on meilläkin peikko, mutta pärjätään, kun kumpikin antaa vähän periksi.. koita jaksaa!!

nyt äkkiä töihin, ja huomisesta alkaa KESÄLOMA viikko !!!!!!!!

Äiti lpr 16+6
 
Huomenia kaikille!
Eikö olekin ihmeellistä, kuinka vauvan näköinen se vauva on jo tässä vaiheessa, kuten tuosta minun ultrakuvasta selviää. Kämmenelle mahtuva, mutta jo pieni ihminen.

Oikeestaan syy miksi tuohon ultraan menin jo tässä vaiheessa, on se, että en tuolla kotidopplerilla saanut sydänääniä kuuluviin. Kauhea tilanne. Neuvolassa koulutuspäivä, eikä ketään paikalla. Ainut vapaa ultra-aika oli 4D-ultria tekevälle Cacciatorelle. Eikun sinne siis. Cacciatore sitten sanoi, että viikkoja on tarpeeksi, että voidaan tehdä rakenneultra samalla. Kaikki siltä osin siis kunnossa ja voin rauhassa odotella Naistenklinikan rakenneultraa, joka on 7.3. Selvisi myös se, että tuolla 4d:llä voi loppuraskaudessa katsoa sen napanuoran tilanteen, meillä kun se viimeksi kävi kohtalokkaaksi. Cacciatore kehoitti tulemaan uudelleen sitten, kun vauva on kääntynyt pää alaspäin. Sen jälkeen napanuora enää harvoin menee kaulan ympärille.

Tarkoitus on nyt siis antaa varoituksen sana teille, joilla tuo kotidoppler on käytössä. Jos niitä vauvan sydänääniä ei kuulu, se ei automaattisesti tarkoita sitä, että vauva olisi kuollut. Meillä tämä veijari köllötteli selällään kohdunpohjalla, joten doppler ei niitä sydänääniä sieltä saanut.

Tavarahankinnoista: Mitään isompaa ei uskalla nyt hommata valmiiksi. Vaatteita säästin äitiyspakkauslaatikollisen edelliseltä ja edellinen äitiyspakkauskin on siis ihan uusi ja käyttämätön. Ajattelin kyllä tällekin kaverille sen pakkauksen ottaa.

Tilasin vauvalehden ja siinä "suosittelija" saa turvakaukalon palkkioksi. Värväsin sitten työkaverin suosittelijaksi, joka lupasi sitten antaa tuon kaukalon minulle. Tulee tuo lehti kuitenkin aina ostettua, joten sama kai se, jos se tulee kotiinkannettuna.
Tuohon Brio Primo -kaukaloon voi ostaa Vauvattaresta erikseen sen jalustan, jonka ajattelin sitten tilata.

Sydänäänistä: Se lukema vaihtelee sen mukaan, nukkuuko vai heiluuko vauva siellä kohdussa. Nukkuessa se on luonnollisesti matalampi. Meillä tuo syke oli 151 ja poika olisi siis tulossa.

Scala rv 17+3
 
Huomenta. Se olis sitten lasten hiihtoloman eka päivä, huh, se tietää mulle melkoista viikkoa :LOL: Aika monessa perheessä tuntuu olevan tuo kuningas alkoholi jossain roolissa. Meillä mies ottaa ehkä 4 krtaa vuodessa, mut sit meneekin aina 2 pvää ja kolmannen on tosi kipee. Se on kännissä aivan sika ja mä en kestä sitä yhtään. Onneks ei usein tarvi asiasta tapella. Nyt kyl viimeks sanoin et jos vielä tän raskauden aikana juo niin mä muutan muualle. Lupas olla ottamatta. Hyi olen tyly, mut vähänkä ärsyttävää siivota toisen oksennuksia ku ei ite juo ja on muutenki viä välillä ällö-olo.
Nyt odotan kuumeisesti koti-dobblerlaitetta saapuvaksi.
Keskiviikkona mennään laivalle lasten kans hiihtiksen kunniaksi.
Päivänjatkoja taas kaikille, mä menen loihtiin nuppusille aamiaista.
 
Huomenta!

Tervetuloa uusille! :hug:

Scala, meidän esikoisella tasaisesti syke n. 150 ja tyttö tuli, noin paljon se voi vaihdella! =)

Onko muita joilla on mieli maassa, ihan syyttä? Itse en ymmärrä tätä, kaikki on niin hyvin kuin vain olla voi ja kumminkin masentaa :( Onkohan tämä joku raskausmasennus tai kevätmasennus? :( :( :(
 
heipsan, ole kyllä lueskellut aina päivittäin kaikki kirjoitukset mut ei ole saanut aikaiseksi ite kirjotettua:)

vielä olis tämä viikkoa koulua ja sitten sais lomailla. eilen oli hiusnäytös ja pääsi kurkistelemaan kevään ja kesän uutta hiusmuotia.

pepppi, mulla on kans masentanu tässä muutamana päivänä, mulla se on varsinki semmosta et tuntuu et on tosi ruma ja kaikkea, varmaan kun ei ole tuo masu kuitenkaan semmonen vauvamasu vielä vaan edelleen näyttää siltä et oisin vaan viihtyny vähän liian hyvin jääkaapilla. noh, ensviikolla saan tilata pidennyshiusta ja sit saa hiustenpidennyksen niin jospa se sitten vähän piristäis.

hiiva on onneksi selätetty mut niinkuin moni muukin on sanonut, nuo nenän limakalvot käy hermoille ja pahasti. koko ajan tuntuu et on niinku nuha päällä mut ei kuitenkaan ja kaikki tuntuu kuivalta ja sit ku niistää niin aina on verta mukana. hormoonit hormoonit...

musta tuntuu et mie oon pelkkää tissiä koko tyttö. noista kun on jo omastakin takaa aika runsaasti ja nyt on varmaan lähemmäs kaks kuppia tullut lisää niin tuntuu et selällään maatessa ei saa henkeä:D oon yrittäny löytää semmosta välikokoa mut ei ees löydy kun ei viittis miljoonia maksaa semmosista jotka ei sitte välttämättä enää muutaman kuukauden päästä mene edes viereen.

jaha, jos lähtis keittämään miehelle kahvia. sain tuossa tungettua kissalle matolääkkeetki kurkkuun, se ei oikeen tykkää musta sillä hetkellä mut onneksi ei vihoittele pitkään:)

hyvää alkavaa viikkoa mammoille ja masukeille! :wave:
 
miulla on kanssa isot tissit ollu aina, ja raskauden myötä ne kasvaa sen 2 kuppikokoo, ja nyt se kasvu on pysähtyny, sitten kun maito nousee, niin ne varmaan vähän kasvaa, tai sitten jää tähän. näin meni esikolta! ja sitten palautu kyllä takas se vanha kuppikoko.. ei kyllä ole kiva olo kun nuo kasvaa näin suuriksi, mutta minkäs mahtaa! suosittelen salamanteri siullekkin, että osta vaan hyvät tukevat liivit, jos vaan mahdollista, koska tuskaa on olla vääränlaisissa liiveissä!! nyt olo on hyvä kun on oikeen kokoset liivit!!

Äiti lpr
 
neitiperho
Huomenta!

Ihanaa aurinko paistaa. Piristää taas mieltäkin kummasti. Onneksi itse suht hyvin päässyt taas tuosta masennus kaudesta eroon. Tietty kroppa edelleen ahdistaa. Maha näyttää siltä kuin todellakin asuisin jääkaapilla. Oli todella kivaa sitten nähdä omaa äitiä viikko takaperin. Halusi nähdä tietenkin onko maha kasvanu ja alkoi siinä sitten keskellä ostoskeskusta kopeloimaan mahaa. Sen jälkeen raikuvalla äänellä "jaah, eihän tuo mikään vauvamaha ole, kuin pelkkää läskiä. Meillä sentään se yksi nuori tyttö, joka odottaa, niin on saanu nätin vauvamahan". Selvä kiitos äiti. Teki mieli samantien kääntää askeleet tulosuuntaan ja ilmoittaa, että nähdään puolen vuoden päästä taas. Nyt sitten vaan näen unia kuinka kaikki puhuu kun olen lihonut, ja yritän selittää ei kun olen raskaana ja siihen vaan kaikki nauraa.
Niinpä olen viime aikoina huomannut ostavani vain mustia vaatteita jos edes vähän saisi mahan peittoon :(

Viikonloppuna tuli kyllä myös useaan otteeseen koulutuksien aikana mieleen, että jäämpä hotelliin peiton alle suosiolla kuin lähden nolaamaan itseni. Kaikki ympärillä hoikkina ja hyvännäköisissä vaatteissa viettämässä iltaa ja tällainen elefantti yrittää raivata tilaa lähellä, että pääsisi edes sisään mihinkään.

Mutta sellaista siis tänä aamuna tänne. Taidanpa kohta lähteä koirien kanssa lenkille, jos se piristäisi lisää =) Niin ja hyvää uutta viikkoa jälleen kaikille.

P.s. Rintaliivit ja hyvät sellaiset ehdottomat. Tälläinen lollo kun itsekin nykyisin olen ja yhtä rintaa niin en mitenkään pärjäisi ilman hyviä rintsikoita. Olisi nimittäin ihan tuskaa muuten. Sokoksesta itse löysin yhdet kalliimman merkin ja laadukkaat rintaliivit alennuksesta. Nyt vielä monissa paikoissa alennukset meneillään. Muutamat äippähousutkin löysin henkasta&maukasta, mitkä vieläpä ihan ok päällä.
 
Voi meitä äitejä B) . Ite oon kai jo päässy pahimman yli, ja nyt tykkään tästä mahasta!! vaikka tuolla alhaalla roikkuukin sellasta löysää :kieh: , mitä en esikon jälkeen "saanu" pois.. (en ees yrittäny!!)

Toi on kyllä ärsyttävää jos joku tulee arvostelemaan sitä mahaa, kehua saa, mutta arvostella ei. esikolta kuulinjatkuvasti et varmaan on kaksi tai kolme, kauhee ku siulla on iso maha, monta siellä on.. ja sillon miulla oli koko raskauden ajan sellanen olo, että oon läski, iso, ja yritin peittää mahaa, mutta nyt en peitä, ja oon huomannu, tiukat, istuvat vaatteet saa mahan näyttämään vaan kauniimmalta (vaikka siinä vähän läskiä onkin päällä!! =) )

Aurinkoista päivää meidän ihanille vauva masuille!!!!!!!!!
 
Ei ole totta taas sataa lunta!! koko talven lumet kerralla, tullu jo 30 senttiä ja lisää vaan.. lumitöitä piisaa, kun pihaa on melko paljon :eek:
Ihanaa, kun vielä tänään vp!! työt maistuu puulle. ei kiinnosta pätkän vertaa, vois jo jäädä äippälomalle! kelan sivuilla kävin kattoon, nii alkaa vasta 21.7 siihen kesäloma eteen niin joskus jussin aikaan pääsee lomalle! Tulis jo se uus pakkaus näytille. olis kiva tietää miltä näyttää.

Triine 14+1
 
Huomenia kaikille!
Kotidopplerista vielä.. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja lisäksi alavatsalla ylimääräistä pömppöä, mutta silti olen saanut aina sillä sydänäänet kuuluviin rv 12 lähtien. Täytyy myöntää, että säikähtäisin todella paljon, jos yhtäkkiä ei kuuluisikaan! Muutoin ei ole siitä firmasta mitään positiivista sanottavaa(kuuntelevauvaa): doppler luvattiin maksupäivänä postittaa ja geeli kaupan päälle, mutta tuli yli viikon myöhässä ja ilman geeliä, joka luvattiin jälkitoimituksena!! Laitoin todella vihaisen viestin sinne, ja geeli tulikin yllättävän nopeasti. Minulle luvattiin palauttaa postikulut korvauksena viiveestä, mutta niitä ei ole tähänkään päivään mennessä tullut. Usean viikon olen odottanut. Lisäksi asiakaspalvelu ei vastaa mailiviesteihin. Otan yhteyden varmaan tällä viikolla kuluttajaviranomaiseen ihan piruuttanikin, inhoan sitä, että lupaillaan ja niitä ei pidetäkään. Kuluttajan harhauttamista tuommoinen..
 

Yhteistyössä