~~~ELOMASSUT HELMIKUUSSA 08~~~

kotiäiti32: :hug: Asioilla on tapana järjestyä aina jotenkin :heart:

Esitietolomake: Sen saa neuvolasta kotiin täytettäväksi joskus reilun puoli välin odotuksen aikoihin. Siinä kysellään vanhempien tiedot, lähisuvun sairaudet, edellisistä synnytyksistä jotain, kuukautisista tais olla myös jotain, tytölle ja pojalle nimi hätäkastetta varten ja omia ajatuksia ja toiveita sairaalalle. Täällä lomake palautetaan neuvolaan ja he lähettävät sen eteenpäin synnytyssairaalaan.

Ihanaa, eilen päivällä postissa tuli viimein uudelle vauvalle tilaamani turvakaukalo autoon! On sellainen Brio Primo- merkkinen isofix-jalustalla. On varmasti kätevä käytössä, kun ei tarvi nukkuvaa vauvaa repiä penkistä irti, kun sen saa irti jalustasta!!!

Eilen illalla mulla oli kovaa maha kipeä. Ajattelin taas jo heti pahinta :'( Liekö mahatauti yritti iskeä vai mitä sitten oli. Otin samariinin, kun ei rennietäkään ollut ja jonkin verran olo helpottui. Nyt aamulla vointi oli hyvä eikä mahakivusta tietoakaan, huoh.

Samariini raskausaikana: Osaako joku viisaampi sanoa voiko samariinia käyttää odotusaikana turvallisesti vai pitääkö se olla sitä rennietä?? Samariinihan on käsittääkseni pelkkää hedelmäsuolaa....

Jahas, jos nyt menis suihkun jälkeen pukemaan jotain päällensä, muutakin kuin saunatakin :LOL:

Tatjana80 ja rv 16+1

ps. Voicelta tulee Lauri Tähkä & elonkerjuun konsertti, jos joku on kiinnostunut. NAMI :heart:
 
Tatjana80 kyseli Samariinista. Mulle ei auttanut viime raskaudessa mitkään muut närästyslääkkeet kuin Samariini ja käytin sitä useemman kerran viikossa. Toki välillä oli aikoja kun ei närästänyt. Olen kuullut ettei sitä suositella sen sisältämien suolojen takia, ettei tule turhaa turvotusta yms.. Mä joka tapauksessa sitä käytin koska siitä ainoastaan oli apua eikä mulle taikka vauvalle siitä mitään ongelmia tullut. Tuskinpa siinämitään muuta "vaarallista" on kuin tuo suolan määrä. Aion sitä käyttää tälläkin kertaa jos tarvetta tulee, toivottavasti ei tarviis. Mua nimittäin Renniet yms alkoi vaan enemmän närästämään. Oletkos kokeillut maitoa taikka piimää? Mulla auttaa ne lievempään närästykseen.

kotiäidille :hug: Toivoahan vielä kuitenkin on, paljonkin! Älä siis luovu toivosta, suuri todennäköisyys kuitenkin on että masussa vauvalla kaikki hyvin. Rankkoja juttujahan nämä on, joten kovasti voimia asioiden läpi käymiseen!

Omaan napaan sitten..
Mulla on ollut tän aamupäivän hurjan heikko olo. Sitä jo aiemmin mainutsemaani huimausta esiintyy vähän väliä, sydämen tykytysten ja silmissä mustumisen kera. Tosi inhottavaa kun mitä tahansa yrittää tehdä niin kohta huimaa ja heikottaa jo niin kovasti että on pakko mennä pitkäkseen. Huimaus loppuu aina kuin seinään makuulleen mennessä. Onneksi maanantaina neuvola, näkee vähän hemppaa yms..
Ajattelin lähteä iltapäivällä jumppaan mutta pakko jättää nyt väliin kun huolettaa jos sielläkin alkaa heikottaa kesken kaiken. Parempi nyt vaan varmaan lepäillä viikonlopun yli ja odotella sitä neuvolaa.
Ruoka maistuu myös täällä. :ashamed: Noin tunnin pysyy kylläisenä ruokailun jälkeen ja sitten alkaakin jo mielessä pyöriä mitä sitä sitten seuraavaksi söisi. :LOL: Annoskoot on kyllä niin pieniä ettei ihme jos nälkä yllättää nopeasti, isompia annoksia ei vaan pysty syömään.

Nyt taidan oikaista tonne sängyn päälle kun tyttökin ulkona vaunuissa vetelee unia. Miehelle alkaakin kohta tv:stä koko iltapäiväksi urheilua joten hänkin viihtyy sitten ihan itsekseen.. :D
Mukavaa viikonloppua ja voikaahan hyvin!

:heart: haaveilija ja kyytiläinen 14+5
 
ai että mulla menee hermot tohon ukkoon!!! valittaa päivät pitkät kun MINÄ en tee kotona mitään, olen ollut viimeset 8 päivää töissä! ja hän oli LOMALLA ja ei tehny muuta kun sotkenut. aloin sit tarkemmin miettiin että koskahan on viimeks esim, laittanut tiskit, niin tosiaan, JOULUKUUSSA!!! se ei ikinä tee mitään, ja syyks sanoo että kun hän käy töissä ja työmatkoihin menee 2h yhteensä niin tulee 10h työpäivä, niin ei pysty, ja kun minä teen lyhyempiä päiviä niin mun pitäis hoitaa kaikki kotityöt. Ja aina kaupassa käydään MUN rahoilla, en edes muista koska ukko olis viimeks ostanu jotain omilla rahoillaan, ja tienaa kuukaudessa melkein puolet enemmän kun minä!! ja maksaa laskuja ja ei sit muka jää yhtään rahaa, ihan kun mulle jäis! sit valittaa kun mä en tee mitään, kuka täällä pesee astiat ja pyykit kun niitä on aina puhtaana? joku hyvähenki vai? Oon niiiiiiiin raivona ettei mitään rajaa!! Nyt teen semmosen listan keittiön seinään missä lukee kuka on tehny ja mitä ja millon ja KUKA EI. ja varmasti merkkaan siihen joka asian. Miehen mielestä tuon listan voi tunkea syvälle..... Huh, mikä vuodatus! Sori mammat :LOL: :headwall:
 
katham kuulostaa niin tutulta toi ukon laiskuus! Meillä kans jatkuvasti ukko tekis kaikkee muuta kuin kotihommia yms. Kiukkuilen aina itsekseni kun en enää JAKSA hälle niistä sanoa. Puren hammasta ja teen ite.. Ei meillä sanominen ainakaan hirveesti auta, se tekee jotain satunnaisia kotihommia sitten kun hälle sopii. Olenkin miettinyt pitäiskö itekin jättää kaikki hommat tekemättä, pyykit pesemättä, ruuat laittamatta, imuroimatta jne mutta eihän sitä pysty kun toi tyttönen hukkuis siinä samalla p*skaan. Persuuksille potkiminen ei siis ainakaan meidän tapauksessa ole auttanut, valitettavasti..
Niin ja lapsen syntymän myötä voin sanoa että tilanne ei ainakaan parene, hommia kun tulee ainakin tuplaten lisää! :LOL:
Siltikään en tota ukko kultaa pois vaihtais.. :D

Nyt hiukka haukkaamaan happea ulos..

:heart: haaveilija
 
Joo ei meilläkään sanominen auta enää.. ja mä oon jättänyt kaikki tekemättä, niin ei niitä kukaan muu ole tehny.. Sit ollaan paskan keskellä ja Ukko on vaan valittanu kun mä en ikinä tee mitään!! :headwall: :headwall: Joo ja olenkin sanonut että sit kun tulee lapsi niin turha luulla että oon joku siivojaa kodinhoitaja äiti, että jos ei sittenkään vielä tajua osallistua kotitöihin niin vaihdan mielelläni miestä.. En tajua mistä tommosia laiskuuden huippuja ilmestyy tähän maailmaan. Ja sitten ukko tekee itse ITSELLENSÄ VAIN ruokaa, ja jättää aina paistinpannut hellalle "jäähtymään" ja äskenkin bongasin sieltä kaks paistinpannua jotka on jäähtynyt viikon??????
 
katham meillä on komipyöräset yhdistelmät.. Noi keikkaa todella helposti,jos ei muista nostaa vaikka jonku kynnyksen yli niitä oikeesta kohdasta. Mullakin on rakenneultra 19.3 :heart:

Mä alan koht huolestuu,ku en tunne liikkeitä ja täällä tuntee ne melkein kaikki jopa esikoista odottavat :(

Tiistaina on lääkäri neuvola onneks. :)
 
heips. Todennäköisesti en ole ainoa joka on tullut "hulluksi" raskauden myötä, mut mulla se ilmenee näin. Kun menin varhaisultraan sanoin lääkärille et tulin nyt kuitenkin vaikka ei siellä kuitenkaan mitään ole tai on sit väärässä paikassa, no olihan siellä ja oikeassa paikassakin vielä. Torstaina neuvolassa täti sanoi et kuunnellaan nyt äänet niin mä siihen et ei kuitenkaan mitään kuulu ku se on kuollu varmaanki ja kuuluhan sieltä. Sanoin tädillekki et olen aina pari päivää rauhallinen ku olen kuullu tai nähny valtterin ja sit tulee epäusko ja kaupassakin palautan äippävaatteet kärrystä hyllyyn ennen kassaa ku tulee se epäusko. Jo pari kertaa käyty ostamassa mulle housut ja en kuitenkaan ole ostanu. Eilen taas valitin miehelle et onkohan se" taas kuollut" ku ei vieläkään liikkeitä ja muilla on. No kaikki joilla jo on liikkeet tuntunu on viikkoo pidemmällä ku mä. Mä tiän ettei pidäkkään kuulua vielä ja silti olen kärsimätön. Äsken mieheni soitti kesken työpäivän että tilaa nyt se laite(=kotidobbler)kotiin niin hän maksaa niin pääsee helpommalla ku et joutuu joka ilta kuunteleen 45 min mun epäuskoista tuhertamista. Ihana mies mulla.
Nyt meen kattoon paksuna-leffan, on kuulemma hyvä.
 
Älkäähän mansikka ja Vilma vielä huolestuko noista liikkeistä tai niiden puutteesta! Mullakin esikoisen aikana oli ainakin rv20 ennen kun aloin vähän epäilemään olisiko liikkeitä alkanut tuntumaan. Ja nytkin viikkoja 14+5 eikä tietoakaan liikeistä vielä. Ihan rauhassa siis odotelkaa liikkeitä, alkuun ne on niin hentoisia ettei niitä tosiaankaan meinaa erottaa.

Nyt poistun koneelta tälle illalle, oon jo kirjoitellut ennätykselliset 3 viestiä tälle päivälle! :LOL:

:heart: haaveilija taas
 
Mun täytyy nyt varmaan sit vastapainoksi kehua omaa rakasta miestäni, kun hän tekee ihan oma-aloitteisesti kotitöitä :heart: , tosin tiskit aina "unohtaa" ja en tajuu, miten ihmeessä nuo kokit onnistuu sotkemaan niin paljon astioita yhden ruoan tekoon... mut se on pieni paha =)

Voitin huuto.netistä huudon ja ens viikolla toivottavasti saan mukavat äippähousut jalkaan. Ainakin kuvassa näyttivät kivoilta ja on niin matala vyötärö, ettei pitäis sen takia suppailla.

Tänään sain postin mukana tuloksia verikokeista, kun multa silloin aiemmin otettiin ne 4 putkee verta, enkä tienny mitä varten... olivat testanneet hivin, syfiliksen, hepatiitti B ja C ja joku, ilmeisesti se vesirokko, kun oli ainoo, mille näkyi vasta-aineita. Mä oon kyllä saanut hepatiitti A ja B rokoitteet + tehosteet, mut eipä näy vasta-aineita veressä...

Mutta nyt ulkoilee pojan kanssa, ihanan aurinkoinen ilma taas! B)
 
Niin kyllähän mä tiedän ettei liikkeitä vielä välttämättä tunnekka. Mulla nyt 14+1 ja olen siis synnyttäny kaksoset 8v sitten eli toinen raskaus. Jotenki eka kerralla oli niin autuaan tietämätön kaikesta ettei osannu pelätä mitään ja toki sillon vauvamasu tuli paljon aiemmin ja liikkeetki tuntu normia aiemmin kun 2 siellä peuhas. No odottelen rauhassa ja nautin nyt vaan. Oli muuten ihan hyvä leffa toi paksuna, suosittelen.Toki makuja on monia mut mä tykkäsin ainakin. Kultsi tuo kohta pizzaa, nam.
 
Juu, malttia vaan mieleen noiden liikkeiden tuntemisen kanssa :)
Ensisynnyttäjillä liikkeet tuntuu noin rv 18-20 ja aiemmin synnyttäneillä rv 16-18 ainakin näin kaikkien oppikirjojen mukaan ;)

Viimeksi neuvolassa ollessa kysäisin ohimennen terkkarilta, että mites, kun olen kuullut ihmisten sanovan, että 14-15 viikoilla jo selkeitä potkuja/liikkeitä tuntuu, niin hän oli sitä mieltä, että jos niitä kovasti miettii niin voi erehtyä suoliston liikkeitä tai kohdun kasvutuntemuksia luulemaan liikkeiksi, että todella harvalla kuulemma noilla viikoilla tuntuis, oli sitten monisynnyttäjä tai ei. :| Enpäs tiedä sitten, kun itsellä ei ole kokemusta :p

Anyway, itse ensisynnyttäjänä rauhassa odottelen taakse päin kallistuneen kohtuni kanssa, joka ei ainakaan aikaista liikkeiden tuntemista :D Onneksi on tuo kotidoppler, eipä kaduta sen osto. Niin ihanaa kuunnella pientä sydäntä ja pulputusta ja liikehdintää. :heart:
 
pieniananas, minun neuvolan kätilö kysyi viime neuvolakerralla että olenko liikkeitä tuntenut jo. Silloin minulla oli rv 15+1 muistaakseni. Sanoin että olen kuvitellut tuntevani liikkeitä, mutta kaikki ovat sanoneet ettei se muka ole mahdollista vielä, joten suolisto se varmaan on ollut. Kätilö sanoi että nimenomaan uudelleensynnyttäjä kyllä ne liikkeet tunnistaa, jos vähänkin epäilee niitä tunteneensa.
Tiedän useita uudelleensynnyttäjiä jotka ovat n. 15 raskausviikosta alkaen liikkeitä epäilleet tunteneensa. Ja kyse ei ole mistään voimakkaista potkuista tms. vaan hennosta kutittelusta jonka voi hissukseen ollessa tuntea. En ensisynnyttäjänä varmasti osaisi sellaisia edes huomioida.
Ja kun puhuin tuossa yksi päivä että Tiitti potkaisi niin että havahduin touhuistani, en tod. tarkoittanut mitään jysäystä vaan sellainen napakka PIENI tönäisy tuntui mahan alaosassa. Oletan, että Tiitti on juuri täydellisestä asennosta päässyt sen tönäisemään, juuri oikeaan herkkään paikkaan mahassani. En siis moisia "potkuja" odota enää tuntevani pitkään aikaan.
Ja minä en ainakaan "miettinyt" että voi kun tuntisin jo liikkeet, pianpianpian. En osannut odottaakaan liikkeitä vielä viikkokausiin. Mutta eräs ilta todella yllätyin kun esikoisen odotusajalta tuttu hentoinen kutittelu mahassani tuntui.

Nyt on minulla pää täynnä räkää, kuumetta ei onneksi ole. Mies ja poika on saunassa, taidan ihan hetkeksi liittyä seuraan, jospa pieni höyry auttaisi valuttamaan limat pois jostain aivojen sopukoista :)

Lilli ja Tiitti 16+3
 
kotiäti32 :hug: . Varmasti kaikki on hyvin ,vaikka varmasti puhelu säikäytti ja pistää miettimään.

Täällä edelleen flunssa kourissa ja samoin on tyttö. Mun lonkkia vihloo koko ajan. En tiedä jouhtuuko se tästä flunssasta vai ovatko liitoskipuja. Esikolta en juurikaan tuntenut liitoskipuja. Mutta tuntuuko ne lonkissa??

Mun mies on ajoittain tosi huono tekemään kotitöitä. Tekee kyllä ,mutta niin suurpiirteisesti ,että saan perässä tehdä kaiken uudelleen. Toissapäivänä kehui ,kun oli imuroinnut. Oli tosiaa imuroinnut vain keittiön. Olkkarin nurkat oli täynnä kissakarvaa. Likapyykit jää myös koko ajan lattialle ja sohville. Saa nähdä muuttuuko tyyli ,kun päästään uuteen kotiin muuttamaan. Niin hän on ainakin auliisti luvannut.

Mutta nyt pitää mennä auttamaan tuonne kettiöön. Teemme vasta ruokaa.. :)
-Poni ja Manteli 14+3
 
Täällä kans pitäis lähteä housu ostoksille,,, vanhat farkut menee just ja just mutta julppi tahtoo aueta kesken päivää... ja kyllä illasta joutuu jo housut avata.

Ihana ilma oli tänään ja onnellisia ne jotka siitä pääsi nauttimaan! Mä olin töissä 10-18! Väsytti ja nenä tukossa kokoajan,,, MRR!! :kieh:

Mä oon kans harkinnut kolmipyöräisiä ja pitäis käydä kattomas lähempää... meillä on tuossa lähellä vaunujen maahantuoja ja siltä saa halvemmalla. Heidän nettisivuilta löysin yhet joissa tulis turvakaukalo mukana ja saa sen siihen rattaisiin sitten helposti nostettua. Hintakaan ei ollut paha. Edelliset vaunut myytiin syksyllä kavereille... eipä uskonu että näin pian tuli tarvetta.

Ens viikolla keskiviikkona seuraava neuvola. Odotan kovasti saada kuulla sydänääniä.. mulla kans välillä iskee huoli että onkohan siellä kaikki kunnossa... ainakin maha tuntuu kasvavan silmissä. Ja tissit! :LOL: en muista että aiemmissa olis tällä lailla kasvanut muutakuin vasta lähellä synnytystä ja imettäessä, välillä kivistää samalla lailla kuin silloin kun maito nousee. Saa nähä koska joutuu ekat liivinsuojat ottaa käyttöön. Esikoiselta tuli aika varhaisessa vaiheessa jo maitoa rinnoista. Mies on innoissaan... eilen illalla oli "pitkästä" aikaa vipinääkin.

Nukkumaanpääsyä odotellessa mammaliini83 ja ihme
 
Täällä on mietitty ja mietitty niin että pää meinaa hajota. Tulin nyt siihen tulokseen kun olen tälläinen hermoileva tyyppi ja menetän pienemmästäkin yö uneni jos joku asia on epäselvä että menen siihen lapsivesi tutkimukseen vaikka jatkoa se ei mitenkään muuta, keskeytykseen en suostu vaikka mikä olisi saampahan varmuuden että mitä on tulossa. Isäntä on minulle sanonut että teen ihan niinkuin minusta parhaalta tuntuu ja tukee on päätös sitten mikä tahansa. Todennäköisesti kaikki on hyvin mutta tiedän että jos en mene siihen tutkimukseen mietin asiaa joka päivä niin paljon että ei se murehtiminenkaan ole hyväksi vauvalle.

Täytyy sanoa että kyllä minulla on ihana mies, tämän viikonlopun aikanakin on ollut todella huomaavainen ja ihana. Äskenkin kun sanoin että tekisi mieli hunaja marinaadi kanaa kun hän katsoi idolsia niin hän ensin katsoi minua surin piirtein että ei jaksaisi ja meinasin sitten siitä lähteä keittämään teettä niin hän nousi heti sohvalta ylös ja sanoi että ei kun hän hakee sitä kanaa pakkasesta ja laittaa sitä minulle.
 
Noista liikkeistä: mulla niitä on tuntunut silloin tällöin jo muutaman viikon ajan, mut eivät ole mitään varsinaisia potkuja, vaan sellaista kutinaa, millä viime kerrallakin alkoi. Joskus rv 16 tunsin esikoisella ekat kunnon potkut, sellaiset, mitkä mieskin tunsi kädellä mahan läpi. Tosin silloin olinkin tikkulaiha, ei ollut mitään ylimääräistä (mitä nyt istukka edessä... ) vaimentamassa iskuja... nyt en oo ihan yhtä laihassa kunnossa, mut eiköhän sieltä pikkuhiljaa ala niitä potkujakin tuntua :). Ennen huhtikuuta varmasti jokainen tunnetaan liikkeitä! Ja mitä loppuvaihetta muistelen, ni eipä ne liikkeet enää niin kivoilta tuntuneetkaan (vaan silti jos niitä ei tuntenut, alko sit kauhee huoli, et miksi vauva ei liiku!) Ja tossa mahan vasemmalla puolella näkyy ja tuntuu edelleen se kova "möykky", mikä sit lieneekään... ollut siinä koko raskauden ajan... täytyy kysästä sitä kätilöltä, kun viikon päästä on aika...

Ihana lukea välillä, kun miehiä kehutaan (kotiäiti). Mä en varmaan ikinä saa kehuttua tota omaa rakasta aviomiestäni tarpeeksi missään, vaikka toki siinäkin on ne noin miljoona ärsyttävää piirrettä :D

Noniin, nyt kattoo illan leffaa...
 
Plaah, heräsin taas liian aikaisin, kun vessassa on saanut juosta!

Lilli85: tuo oli siis TERKKARINI sanomaa, ei minun mielipiteitäni enkä ole kyseenalaistanut kenenkään liikkeitä. Itse en ota kantaa, kun ei tosiaan ole kokemusta, ja muutenkin luulisi, että jos joku erehtyy niistä niin ensisynnyttäjä korkeintaan, joka ei tiedä, mitä/millaisia odottaa?

Meilläkään ei ole mies järin innokas kotitöitä tekemään, mutta kun pyytää apua, niin aina se auttaa.. Muuten se on aika ihana, kun odotellessa nyt vauvaa se tietää jo, mitä haluaa vauvalle näyttää tv:stä kun se on isompi ja aikoo polttaa cd:n klassisesta musiikista, jota haluaa vauvalle soittaa mahan läpi. :)

 
Liikkeistä: en usko tunteneeni vielä liikkeitä. Kaikenlaisia pieniä ja suuria tuntemuksia on mahassa, mutta luulen, että suolisto siellä rallattelee. Mun suolisto todellakin on alkanut pitää meteliä! Ihan mieletöntä möyrintää ja ilmavaivoja. Ja mulla ei ole edes ummetusta. En tiedä, miten voisin erottaa edes pienen liikkeet, kun vatsassa on koko ajan meneillään sellainen möyrintä.

Vilma71: mä olen myös hieman neuroottinen toisinaan. Ultran jälkeen olin pari päivää ihan rauhallinen, mutta sen jälkeen on alkanut taas pohdinta, että onko siellä enää mitään eloa. Tää on ihan tyypillistä mun luonteelle. Toi doppler voisi olla kyllä mullekin hyvä. Mä olen kyllä pakottanut itseni ostelemaan muutaman raskauslehden ja mammavaatteita. Jotenkin niistä on ollut apua. On paljon konkreettisempi olo, että kyllä tässä raskaana ollaan, ja kaikki on nyt hyvin. Vauvalle en ole kyllä uskaltanut ostaa vielä mitään, mutta sen kyllä ehtii tekemään myöhemminkin! Viikkojakin on tänään vasta 14+5.
 
Kotiäiti:Toivottavasti kaikki on hyvin, itse olen miettinyt mitä tuossa tilanteessa tekisin ja varmaan samoin kun sinä. Voimia teille! :heart:

Eilen mummu ja pappa tulivat kyään ja poika sanoi että minä tulen teidän kotiin yöksi :) Ja niinhän se sitten lähti mummulaan yökylään :D Laatuaikaa!

Scalan kuva iavan ihana :heart:
Itsekään en ole kerhon puoleella aikaan käynyt :ashamed: En ole jotenkin joutanut..
En muista milloin pojasta tunsin liikkeet, mutta muistelisin että paljon myöhempään kuin tästä nyt. Isäntä kuunteli tai kokeili illalla ja tunsi kans pieniä hentoja liikkeitä.

fosfori ja pampula 17+0
 
Tosi paljon on tullut viikonlopun aikana tekstiä, kiva juttu. Kotiäiti 32:lle voimia :hug: , asioilla on yleensä tapana järjestyä.

Ollaan oltu pojan kanssa viikonloppu mummolassa ja vauhtia on riittänyt. Mies on parhaillaan muuttamassa meidän tavaroita uuteen kotiin, lähdetään sitten iltapäivällä uuteen kotiin, jännää! Joku kirjotti huimauksesta, mulla on kans välillä ollut. Syy on ilmeisesti alhasessa verenpaineessa, viimeks oli yläpaine 101, terkkari käski syömään suolasia välipaloja. Vähän liikaa onkin tullut syötyä makeaa...
Minäkään en ole vielä liikkeitä tuntenut, esikoisesta tunsin muistaakseni viikolla 19. Meilläkin on sellanen turvakaukalo jonka saa irti jalustasta ja siirretyä matkarattaisiin, ollut tosi kätevä, suosittelen! Täällä alko aikamoinen lumipyry, toivottavasti vähän selkiytyy ennen ku pitää lähtee autolla ajelemaan.
Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille =)
 
Täällä yks joka tunsi neljännestä lapsesta liikkeet vasta josku rv 21 -22, istukka kylläki etuseinämässä, mikä voi vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen ja ehkä sitä oli noiden muiden kans niin kiirettä ettei sitä ees kerinny miettii onks mahassa jotai liikettä, mut noilla viikoilla liikkeet tuntu ihan varmasti, ettei tarvinnu miettiii et onks ne suolien liikkeitä. Ja nyt olen kyllä miettiny et oisko liikkeitä tuntunu vaikka onkin monta raskautta ei niitä liikkeitä viel tässä vaiheessa välttämättä osaa erotella tuleeko ne lapsesta vai suolistosta. Mut tässäkin asiassa olemma kaikki yksilöitä, toiset tuntuu herkemmin liikkeet. Itse en odottele liikkeiden tuntemisia kun vasta silloin 20 viikolla, silloin ne ainakin tietää jo varmasti mistä on kyse =)
 
kotiäiti kuulostaa järkevältä päätökseltä. minä pitäisin vahvasti porttia auki sille mahdollisuudelle, että nyt on tullut ns. tilastovirheitulos ja beibe tulee olemaan täysin kunnossa :)

onnea kaikille muuttaville/muuttaneille, erityisesti tintsalle tänään! me jänskätään, päästäskö mekin muuttamaan toukokuun alussa :) bd bd!

mää jaksoin eilen ja tänään selättää tenttikirjan, joten väsymys ei oo ihan hirveä enää. tosin päikkärit tuli kyllä eilen vedettyä :D mutta enimmäkseen hyvä meininki.

iloa ja valoa ihan kaikille!

irtis 15+4
 
Vauvan liikkeet minä tunnistan siitä että ne tuntuvat tuossa aivan mahan "pinnalla" hentona kosketteluna, suolisto möyrii tuolla vähän eri paikassa. Ja ovat nuo liikkeet muutenkin aivan ainutlaatuisia verrattuna suolistoon, varsinkin nyt kun ovat vähän voimistuneet :)
Minäkään en liikkeitä niin usein tunne kun ehkä voisin tuntea jos istukka olisi eri paikassa. Vauvan täytyy osua potkimaan tuonne alavatsaan tai oikealle puolelle mahaani.

Voi luoja että tuo poika on ollut kiukkuinen tänään :eek: Minäkin olen väsynyt ja erittäin nälkäinen, onneksi poika menee kohta päiväunille :)

Kotiäiti, minäkin varmaan tekisin sinun tilanteessasi samoin, ottaisin tarkemmin selvää onko vauva kuitenkin terve. Olen myös aikamoinen hermoilija, tiedän että loppuraskauden ajan stressaisin sitä että onko vauva terve vai ei. Tutkimusten tulos on sitten mikä on, mutta sen sitten tietää ja osaa varautua. Hyvin suurella todennäköisyydellä vauvasi on terve!

Hyviä vointeja!

Lilli ja Tiitti 16+4
 
Toivottavasti tein oikean päätöksen kun siinä on kuitenkin se keskenmenon riski. No kuitenkin olemme jo tehneet järjestelyjä koska sen tutkimuksen jälkeen pitää olla muutaman päivän varovainen eli mamma on luvannut ottaa nuorimman hoitoon pariksi päivää ja vanhin poikani on poissa koulusta sen aikaa että saan olla sitten rauhassa ja levätä, meillä kun on noita aikuisia koiria sen verran monta ja pennutkin pitää hoitaa ja jonkun on ne pakko hoitaa ja minä se en voi silloin olla muutamaan päivään. Poika on luvannut hoitaa koirien ruokinnat ja ulkoilutukset sen aikaa.
 

Yhteistyössä