Neuvolareissu tehty tälle aamupäivälle. Piti ottaa tyttö mukaan kun isäntä työreissussa ja mummo töissä sekä pappa reissun päällä. No eipä siinä sinänsä mitään ongelmaa ollut, paitsi että tytölle on vissiin kehittymässä flunssa kun koko viime yön nenä oli sillä ihan tukkoinen ja aamulla lämpöä. Rauhallisesti tyttö otti neuvolassa siihen asti kun alettiin sydänääniä kuuntelemaan, vissiin viimeinen pisara oli se kun äidin piti käydä siihen tutkimuspöydälle makaamaan. Sai ihan tajuttoman hepulin! No nopeesti terkkari sitten kuunteli, mitä siltä karjunnalta sitten kuulikaan, sydänäänet ja hyvin siellä pikkuinen sydän pompotteli. =)
Ens kerralla kyllä yritän saada jonkun tyttöä hoitamaan,mukavampi kun saa käydä neuvolassa rauhassa. Terkkari epäili mun pahojen huimauskohtausten johtuvan verenpaineen heittelystä. Eilen mittasin illalla kotona paineet ja oli 107/65 nyt taas neuvolassa mitattuna oli 149/80. Mulla yleistä että verenpaine korkea joten elimistö sitten varmaan kyllä huomaa jos se yhtäkkiä laskee noinkin huimasti. Käski ottaa rauhallisesti ja muutenkin välttää äkkinäisiä liikkeitä ja rehkimistä. Hemppa mulla oli hyvä, rautaa ei siis tarvitse vielä aloittaa.
Seuraava neuvola onkin vasta 14.4!!
Toki rakenneultra on siinä välissä 31.3 mutta silti tuntuu aika pitkältä toi väli, puoltoista kuukautta..
ORAVISTA yms. juu mäkin kyllä hommaisin parvekeunia varten kunnon suojan vaunuihin, ettei vaan mistään raosta pääse vaunuihin pujahtamaan. Meillä on parvekelasit ja on kyllä sinänsä helpotus kun tietää ettei mistää mitään oravia, lintuja, ötököitä yms vaunuihin pääse. Meillä nimittäin tyttö nukkuu päikkärit edelleen vain ja ainoastaan ulkona, paitsi näin kippenä ollessa tietty. Lasitettu parveke on kyllä aivan loistava, ei tule lumet eikä pakkanen/tuuli tunnu lainkaan niin purevalta.
Mulla kans välillä niin ruma olo ettei mitään rajaa! Nyt jo ehkä vähän helpottamaan päin, mutta toi maha sen vissiin tekee. Se kun röllöttää tossa niin epämääräisenä mössönä vielä ennen kuin alkaa kunnolla kasvaa. Mulla esikoisen jälkeen oli jo ihan "normaalissa" kunnossa vatsa ja lihakset mutta nopeesti se vaan pullahti taas tollaiseksi ihmeelliseksi nahkapussiksi. Vähän niin kuin synnytyksen jälkeen oli, ei kuitenkaan ihan niin löysä mutta sinne päin..
Niin ja naama kukkii ja tukka rasvoittuu puolessa päivässä, että oikein hehkeenä tässä ollaan. Ja ihmeellinen karvoitus masussa ja muuallakin kropassa saa mut välillä tuntemaan inhoa itteeni kohtaan. No on tää kaikki sen arvoista kuitenkin!
Jep mutta nyt lähden hetkeksi lepäilemään sohvalle ennen kuin tyttö herää uniltaan. Tuskin kovin pitkiä tirsoja ottaa kun raukka joutui vasten tahtoaan nukahtamaan tänne sisälle.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
:heart: haaveilija ja kyytiläinen 15+0