~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

Oi että, paljon onnea Scalan perheelle pikku-pojasta!!!! :heart: :heart:


Kiitti kaikille puudutuksiin kommentoineille :) Sit kysyisin viel yhen epäolennaisen asian: onko se kohta mihin puudutuspiikki on tökätty kipeä sit seuraavina päivinä?

Oi että, loppuviikosta muuttopuuhiin!!!:) Pakattiin taas äsken pari laatikollista tavaroita...viel ois jäljellä melkoisesti. Mut hiljalleen, hiljalleen... Nyt on sauna lämpiemässä, jos kävis siel rentoutumassa ja toivomassa että siitä ois jotai hyötyäki :LOL:

Meiän äiti kysyy aina ku soittaa tai näkee että "joko tuntuu että pitäs lähteä????"..ei mua sillee häirihe nuo kyselyt, vaik joka päivä kuuleeki jotai tyyliin "ei vieläkää oo syntyny?", "millon la?" jne...=)

Upp3 ja Mötky edelleen 37+6
 
scalalle ja koko perheelle sylitäydeltä onnea pikkuisesta pojasta :heart: :heart:

upp3 mulle on molemmissa synnytyksissä laitettu epiduraali ja on auttanu tosi hyvin, nytkin toivottavasti saan sen tai spinaalin, mutta siis ekalla kerralla pistoskohta oli tosi pitkään arka mut toisella taas ei, varmaan riippuu siitä osuuko jotenkin johonkin hermoon tms, mutta silti siis paljon apua oli =)

täällä kans jokapäivä joku kyselee että mikä on vointi ja joko tulee ja aina saa vastata että juu ilmotetaan kyllä kun on jotain tapahtunu, rupee välillä jo ärsyttään...

eliisa ja pikkuruinen 38+4 edelleen =)
 
SCALALLE suuren suuret onnittelut pienestä miehestä! :flower:

UPP3:lle puudutteista.. Mulle laitettiin epiduraali esikoisen synnytyksessä ja se osui täysin nappiin! Aivan taivaallinen pelastus siinä vaiheessa kun alkoi tuntumaan että kivut yltyivät sietämättömiksi ja voimia ois pitänyt riittää vielä myöhemmin edessä olevaan ponnistusvaiheeseen. Sainkin epiduraalin avulla levätä pari tuntia ilman suuria kipuja ennen kuin alkoi kovasti ponnistuttamaan. Mulla se epiduraali vei kivut myös ponnistusvaiheesta, en siis tuntenut juuri lainkaan kipua ponnistaessa. Suosittelen!
Niin ja mulla ei ainakaan ollut pistoskohta yhtään kipeä seuraavana päivänä, en edes muistanut koko piikin saantia seuraavana päivänä. :LOL: Puudutteen laitto ei myöskään tuntunut miltään, tai sitten se piikin pisto ei ollut mitään niiden synnytyskipujen rinnalla.

RELATIPOISTA: meillä ollut käytössä tytöllä relat syntymästä saakka. Edelleen käytössä eikä tytöllä ole vatsavaivoja ollut. Ostin tipat heti samana päivänä kun kotiuduttiin ja siitä asti päivittäin annettu. Meillä siis ainakin hyvin positiivinen kokemus ko tipoista! Koskaan ei ole neidillä vatsa ollut sekaisin, ei edes ab-kuurien yhteydessä vaikka kuinka ois ollut ärtsy kuuri.

Käytiin iltakävelyllä äsken miehen ja tytön kanssa. Kävellä ois jaksanut vallan mainiosti pidempäänkin mutta pissattamaan alkoi jo ekan 5 minuutin jälkeen. Huomenna suunnataan tytön kanssa aamusta rattailla kirjastoreissulle, jospa sitä siitä reissusta vielä selviäis. ;)
Nyt lähden laittamaan saunan lämpiämään ja iltapalan laittoon.

Hyvät yöt kaikille!

:heart: haaveilija ja poju 37+0
 
Onnea scalalle ja koko perheelle :heart: :heart: :flower:

Puudutuksista on ollut puhe. Esikosta en saanut kuin ilokaasua, mutta olen itse ajatellut kysellä tuosta spinaalista, on kuulemma myöskin tosi tehokas, tämä on siis kuulopuhetta. Kommentoikaas joku kenellä asiasta kokemusta.

Rela tipat oli meillä esikoisella käytössä, en osaa sanoa kuinka hyvin auttoivat kun meillä aina, siis edelleenkin nukutaan tosi huonosti. Korpeennun vaan siihen kun aina puolenvälin korvilla pullosta sai rukoilla, että jotain tulis ja mitä vähemmän droppia oli jäljellä niin aina vaan heikommaksi ja hitaammaksi kävi. Olivat kuitenkin aikaste kalliita tippoja. Malttamattomana ihmisenä en moista jaksanut :LOL:

Nyt iltapalalle ja sitten telkkaa vahtaamaan

Aatos ja Pati
 
Scalalle lämpimät onnittelut! Ihanaa kuulla, että kaikki meni hyvin!

Vähän kyllä itseä alkoi jännittämään ne Naistenklinikan ruuhkat. En millään haluaisi olla se viimeinen, joka otetaan sisään. Ei näy kätilöä eikä kukaan ehdi huomata/huolehtia. Yksinään saa pusertaa kakaran ulos jossain siivouskomerossa. Miehestä ei taida olla kätilöksi. :| Jospa ne ruuhkat hellittäisi joulukuuhun mennessä, kun tämä vekara joskus suostaa tulemaan ulos...
 
Scala Sydämelliset Onnittelut teille pienestä pojasta :flower:

Lähdimme illalla shopailemaan tuohon lähikaupunkiin isoon markettiin. Eipä siitä oikein tahtonut mitään tulla ,kun masua vihloi, lonkkia kivisti ja selkä jumitti. Nyt kun tosiaan viikkojen puolesta uskaltaisi jotain tehdä niin kivut on jo sitä luokkaa ettei näköjää voi. No tulipahan testattua.

Jospa menisi jo petiin. Tyttö on nukahtanut kahtena iltana ennen klo 23. Ihmeellistä, kun yleensä simahtaa 23.30 maissa.
Hyvää yötä vai niin hyvää kuin mahdollista näissä olosuhteissa!
 
Löysinpä tämän foorumin vasta näin ihan viimetingassa raskausviikoilla 39+1.

No, parempi hieman jälkijunassa kuin ei milloinkaan. Lueskelin tekstejänne ja todella paljon enemmän ja vähemmän hyödyllistä infoa tarttui matkaan, sekä on ihanaa lukea vastaavissa tiloissa olevien tulevien ja jo olevien mammojen kirjoituksia muutenkin!
Onnea paljon uutukaisen johdosta tälle Scalalle, vaikken sinua tunnekaan :)

Aika jännät kyllä on paikat, esikoinen on tulossa ja aika vahvoja tuntemuksia on alkanut jo tulla. Tosin ei varmaankaan(uskoisin tunnistavani sitten kun on NE kyseessä...)vielä ihkaoikeita supistuksia.
Olen ollut onnekas ja ainakin tähän asti kaikki on mennyt todella hyvin ja mutkitta (koputan puuta!) ilman suurempia kipujakaan. Viimeiseen asti on jaksanut suht normaalisti touhuta, tosin nyt viimeisen viikon aikana olen huomannut jo alkavaniväsyä. Uimassakin vielä käyn harva se päivä; tuntuu muuten aivan taivaalliselta kävelyyn verrattuna, suosittelen kaikille, jos vaan neuvolasta sanovat että on ok!!!

Koitan sanoa tuolle pikku möyrijälle, että voisi jo alkaa miettiä tosimaailman kohtaamista, mutta ainakaan viime viikon neuvolassa ei ollut vielä kiinnittynyt. Mistäs sen sitten lie itse tietääkään? :ashamed:

Ei nukuta, sen verran pyörii mielessä asiat. Taidanpa ottaa kylvyn...aah!

Mutta siis, halusin vain sanoa kaikille HEI ja toivottaa onnellista loppuraskautta, positiivista mieltä ja tuhatsataakiloa onnea matkaan laitokselle :)
 
Hurjasti onnea Scala! :hug:

Onpa hassua, täällä sitä kukutaan tähän aikaan. Olen surffaillut, taas kerran, nettikirppiksillä. Nyt ei oikein onneksi näytä mitään löytyvän:)

Tänään oltiin taas rannalla pulikoimassa miehen ja poitsun kanssa, kivaa oli! Nyt vähän selkää jomottaa, mutta luultavasti johtuu vain tästä tuolista ja istumisesta. Ei edelleenkään merkkejä synnytyksestä, harmitus... voiko uudelleensynnyttävällä synnytys käynnistyä "yhtäkkiä" nopsaan ilman ennakkovaroituksia jos paikat on vielä epäkypsät? Koitan nyt yrittää nähdä tässä tilanteessa jotain valopilkkuja:) Tosin mikäpä tässä odotellessa kun vointi on ihan hyvä kuitenkin. Vähän vaan pelottaa kun viimeiset viikot saattaa olla sokerivauvalle rankkojakin :| Eli toivoisin että tulisi jo ulos!

Mullakin vauva on jo pitkään ollut rauhallisempi liikkeissään, mutta niin oli esikoinenkin joten en olisi huolissani. Otan aina välillä sitten tuosta kantapäästä kiinni, se kun on sopivasti tuossa kyljessä, ja vauveli sitten yleensä heti jotenkin vastaa. Ahtaalta kyllä tuntuu masu, kiristää kovin enkä meinaa saada enää insuliinia pistettyä kun en saa ihoa poimulle!

Turvotusta on hieman tullut, jaloissa sellaiset pehmeät patit ja samoin sormissa. Hieman nyt kyllä myös alkoi suppaillakin tässä koneella istuskellessani. Mun täytyisi kyllä ehdottomasti mennä nyt nukkumaan. Tuossa on kyllä korillinen pojun vaatteita viikattavana ensiksi...taidan taikoa ne lipaston laatikoihin ja mennä sitten miehen kainaloon lepäilemään.

Hyvää yötä!
 
En uskalla käydä lukemassa heinäkuisia, kun itku siinä tulee kummiskin..
Onnea Scalalle pojasta :heart: Ja kihlauksesta ja hääpäivästä :flower:
En muutamaan päivään käyny lukemassa viestejä, niin meni vaan tunti kun kahlasin läpi.. :whistle: Eli meno vaan villiintyy täällä :D
Eilen illasta tuli aikaslailla kovettumissuppareita, mutta muuta en ole huomannut. Ja sitä menkka särkyä pitkin päivää. Toivottavasti se jotain saa tuolla alhaalla aikaseksi :headwall: Illalla sanoin ukolle noista suppareista ja veti ihan kalpeeks että joko lähetään :LOL: Juu, ei vielä oo tarvis..Höh!
Takana kauhea yö! Ei ollut niin kuuma kun parina aikasempana, mutta kävin vessassa 22.30, 00.30, 02.30 ja 05.20 :headwall: :kieh: Alkaa tyyppi painaa ilmeisesti tonne alas niin että rakko räjähtää..Ja oonhan toki juonutkin paljon. Eli tänään on aikas takakireä päivä tiedossa :kieh: Huusin jo aamulla ennen 7 pojalle ja miehelle *anteeks* :ashamed:
Tänään neuvola iltapäivästä, palailen kertomaan sitten kuinka vauva ei ole kiinnittynyt ja että yli menee ainaskin 20 päivää. Ja mies soitti ja kerto että oli kuullut et Tays ihan turvolsissa, hih, hip, hurraa.

f ja p 39+2
 

Yhteistyössä