~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

Synnyttäminen on kivaa, sitä en murehdi ollenkaa :D
Samoilla fiiliksillä mennään myös täällä :)

Ensimmäisen jälkeen oli suuri pelko synnytystä kohtaan vaikka synnytys menikin nopeasti niin sen jälkeen oli itsellä "hieman" ongelmia - vauva voi kuitenkin loistavasti,
mutta kun toinen meni lähes loistavasti niin kolmatta odotankin jo innolla.

Nyt nautiskelemaan leffasta ja herkuista joita äiti toi -> coca cola zero + juustopallot + valion 2% raejuusto - ei pääse ainakaan laihtumaan tällä iltapalalla :LOL:
 
Paljon onnea Suhoskalle!!! :flower:

Me oltiin eilen siellä kaverin häissä ja yksi jos toinenkin tuli kyselee laskettua aikaa, herätin todella huomiota tän ison masuni kanssa. Nyt kun nuo juhlat on takana niin nyt joutais jo vauvakin syntymään. ;)

Mairo rv 38+1
 
Onpa kauheaa, tuli suru puseroon täälläkin Viljamin ja perheensä puolesta. Tuntuu ettei heistä huolehdittu kuten olisi pitänyt... vaikka eihän jossittelu mitään tietenkään auta, vaan pahentaa tilannetta entisestään. Itku! :'(

Me ollaan harrastettu ahkeraa lenkkeilyä nämä pari viimeistä päivää poitsusen kanssa. Olen yrittänyt josko saisi runsas kävely suppareita aikaan. Toisaalta, poika on edelleen niin itkuinen kipeistä ikenistään, ettei oikein meinaa jaksaa sen kanssa kotonakaan leikkiä, niin että pitkät rataslenkit pitää poitsunkin rauhallisena, kun tykkää katsella ihmisiä ja maisemia. Nuo ikenet on tosi hurjan näköiset, kun molemmille puolille ylös ja alas on juuri puhjenneet poskihampaat.

Mulle ei ole kukaan soitellut ja kysellyt jakautumisesta! Olen ilmoitellut että kerrotaan kyllä sitten kun vauva on syntynyt:) Mua välillä kyllä ärsyynnyttää kun vieraat mummelit kyselee että koska vauva syntyy? Mistäs minä voin semmosta tietää! Samoin olen muutenkin vähän kyllästynyt, kun vieraat tulevat esimerkiksi kyttäämään poikaa jossain kaupassa.. mies aina rauhoittelee että katsovat kun on niin suloinen poika.. ja niinhän se varmaan onkin, mutta mua ärsyttää kun erikseen pitää oikein kääntyä töllistelemään lasta! Samoin mua ärsyttää anoppikin kun saa aina miltei hysteerisen kohtauksen kun näkee pojan; siitä lörpötyksestä, pöristelystä ja naaman vääntelystä ei tule loppua! Poikakin katsoo suu auki, että mikä mammalle tuli! Sitten sillä on tapana ottaa poikaa molemmista käsistä ja viuhtoa niitä joka suuntaan, ei varmaan tunnu kivalta! Ja jatkuvasti on tunkemassa pojan suuhun jotakin eikä usko jos sanon ettei saa antaa.

Olipas taas vuodatusta, voi sentään. Mä oon muutenkin sellainen helposti ylireagoiva ja ailahtelevainen, ja nyt kun hermot on kireällä ja hormoonit pinnassa niin olen kyllä melko räjähdysaltista seuraa :ashamed: Miesparka :ashamed: Voi kun vauva syntyisi pian.

Jollain kuulosti muuten viime yö aika samanlaiselta kuin mullakin, eli kauheasti koski joka paikkaan ja vähäsen supisteli, mutta aamun tullen ei mitään. Toivoisin että alkaisi paikat vähäsen jo kypsyäkin. Ihan pieni keltainen limapala tänään jostain luikahti, yöks :x

Mun varmaan on parasta mennä jo nukkumaan. Tuskinpa unta saan, mutta lepäilemään ainakin:)

Hirmu negatiivinenhan olin tänään, yritän jatkossa olla aurinkoisempi:) Hyvää yötä kaikille!
 
Ei pitänyt lukea tuota Heinäkuisten tapahtumaa, mutta luin kuitenkin. Tuntuu niin pahalta... Nyt pitää saada koko tahdonvoimalla ajatukset johonkin muuhun, muuten en nuku enää ennen kuin saan oman vauvan syliin. Itsesuojeluvaistoa kaikille muille, älkää lukeko! :'(

Ajatellaan kaikkia ihania vauvoja, jotka ovat jo muille Elomassuille syntyneet - suurensuuret onnittelut kaikille! :flower: :flower:

Itsellä huomenna kontrollikäynti äippäpolilla. Kotona verenpaine pysynyt sallituissa rajoissa ja olokin on ollut hyvä. Otan kuitenkin sairaalakassin käynnille mukaan, jos käskevät taas jäädä sinne seurantaan. Parempi varautua kuin yllättyä negatiivisesti.

Siinä mielessä tosiaan olen sairaalakassin aikaisen pakkaamisen kannalla, että koskaan ei tiedä milloin lähtö sairaalaan koittaa. Ei välttämättä pääse heti tositoimiin, mutta ilman hammasharjaa ym. sairaalassa on kurja olla...

Nimiä on mietitty täälläkin, mutta ei olla päästy miehen kanssa yhteisymmärrykseen. Tuntuu jotenkin siltä, että miehen ehdotukset on kaikki koiran nimiä :LOL: Taidan olla itse vaan aika jääräpää ja haluaisin olla se joka nimen lopulta päättää... Pitänee vähän nöyrtyä.

Kummiasiassa en halua joustaa. Mä haluan lapselle kolme tai neljä kummia. Miehen mielestä kaksi riittäisi. Mulla itselläni on neljä kummia, mutta vain yhden kanssa olen ollut läheisissä väleissä. Tämä kummini on ollut aina mulle tosi tärkeä. Tulevalla lapsella on neljän kummin kanssa paremmat todennäköisyydet, että edes yksi jää kuvioihin mukaan pitkäksi aikaa.

Käynnistyksestä
Esikoisen synnytys käynnistettiin, ensin kaks päivää cytotecilla ja kolmannen päivän aamuna kalvojen puhkaisu. Kalvojen puhkaisu käynnisti supistukset ja niitä vahvistamaan sain vielä oksitosiini-tipan. Supparit oli heti tosi kivuliaita... Kalvojen puhkaisusta syntymään kesti 12h.

Nyt haluaisin vauvan syntyvän ilman käynnistystä! Toivotaan toivotaan!

Miehellä alkaa huomenna työt. Jännittää hirveesti se huominen kontrollikäynti. Jos joudunkin jäämään sinne niin miten ihmeessä saadaan esikon hoito järkättyä...

Näissä mietteissä on hyvä mennä nukkumaan!
Öitä!

Odile 39+2
 
Sone
Miks pitää tähän aikaan jo olla hereillä :kieh: Ei vaan uni tule!

Mie en oikeesti voi mennä lukee sitä heinäkuun ketjua, oon ihan liian herkkä ja vaino. Viime yönäkin pelkäsin kaikkee mahollista mitä voi sattua synnytyksessä. Ihan sama kaikki kivut, ne menee ohi , kun vaan sais perusterveen nyytin kotiin! Ohitan kaikki jutut lehdissä ja telkussakin mitkä liittyy lapsiin, tieto lisää tuskaa!


Hei, kenellä oli se jalkakipu niin heti lääkäriin näyttämään!!!


Sämpylätaikina odottelee keittiössä..
 
huomenet täältä

Taas vaihteeksi aivan uneton yö takana :kieh: ja puuhamaa reissu edessä :) . Siis viime yönä ei ollu kuuma, kun mies laitto puhaltimen päälle vilvoittamaan, mutta näin meni mun yö: Nukadin n. 23 ja jotain, ekan kerran vessaan 01.07, esikoinen alko huuteleen jotain sängystään 01.25, sen jälkeen nukahdin uudestaan. Sitten kello oli 02.40 kun esikoinen huuteli taas jotain (tais jännittää tätä puuhamaa juttua, ettei malttanut nukkua) ja sen jälkeen sain unen vasta joskus viiden jälkeen ja kuudelta soitti kello :kieh: .

kauhee valitus tarina tuli taas väsättyä, sori

poika meneekin mun siskolle yökylään puuhamaaan jälkeen kun me lähetään heti aamusta huomenna sinne äippäpolille

nyt aurinkoista päivää kaikille, mä lähden suihkuun ja herätteleen tota pikkumiestä :) , puuhamaa kutsuu :wave:

salah ja masa 36 tasan
 
Huomenta =)

Tais olla Heitsulla sitä jalkasärkyä, niin suosittelen kans meneen lääkäriin varmuuden vuoksi. Löysin tuollaisen linkin laskimotukoksesta ja oireista:
[/url]http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00039 Mulle soittelee äiti ja sisko pari kertaa viikossa, joko tuntuu siltä, että olis synnytys lähellä. Myös asiakkaat töissä on kuulemma kyselleet mieheltä ahkerasti kotikuulumisia :D Sonehan on ollut ehtiväinen tänä aamuna, kun jo taikina odottelee =) Itse heräsin viideltä, mutta en oo saanut mitään aikaiseksi... Lukenut kirjaa ja välillä tuijotellut kahvikuppi kädessä pihalle - pitää varmaan alkaa tästä käynnistelemään päivää oikein kunnolla ja keittää vielä kupillinen, niin saa silmät auki ;) Salahille perheineen mukavaa Puuhisreissua :wave: Aurinkoista päivää joka mammalle masuineen =) B) kaneliomena ja kovasti potkiva Elmeri 38+6
 
neitiperho
Tänään nyt sitten virallisesti se meidän hääpäivä ja Tallinnan reissu takana päin. En sitten joutunut siellä synnyttämään :D No tosin enpä sitä nyt pelännytkään. Reissu oli ihana, kävelty on aivan liikaa ja jalat onkin nyt sitten sen jäljiltä sellaiset pölkyt, että ei taida palautuakaan ennen synnytystä. Ainoa mikä pilasi reissun oli se, että tosissaan odotin kylpylään pääsyä. Mutta kappas, kun saadaan huoneen avain niin vastaanotto muija täräyttää, että ainii, kylpylän puoli on sitten suljettu viikonlopun yli huoltojen vuoksi. Mitäh!!!! Olin vetää kuonoon sitä. Hirveet reklamaatiot tietty jätin hotelliin asiasta...ainoa pelastus oli, että onneksi meillä oli sviitti joten huoneessa oli iso poreamme :/

Täällä taas on syntynyt pikkunen, ONNEA :flower: Ja taas ihan pikkusen kateellinen olen.

Nimi ja kummit on meillä päätetty jo aikoja sitten. Nimet taisi olla valmiina jo ennen odotusta :D Ja kummit päätettiin myös aika nopeesti alkuun. Kaksi pariskuntaa on tulossa kummeiksi.

Aivan hirveä se heinäkuisissa se juttu :'( Vielä hirveämmäksi todellakin tekee, että siinä todellakin lääkäri on syyssä. Mutta eipä se paljon lohtua tuo vaikka onkin ketä syyttää, ei se lasta takaisin tuo. Miehen kanssa eilen keskusteltiin juuri asiasta. Omalla miehelläni kun taustalta löytyy tilanne, että ainoa poika kuoli 3kk iässä. Nykyisin miehelläni siis kolme tyttöä ennestään. Ja nyt sitten tulossa viides lapsi hänelle. Ei voi kuin yrittää ymmärtää sitä tuskaa. Mutta ei voi mitään, ikäviä tilanteita aina joskus sattuu. Toivoa vaan voi ettei omalle kohdalle sellaista tapahdu, tosin en toivo sitä myöskään pahimmalle vihamiehellekään.

Joten nyt kaikki odottajat, positiivinen mieli päälle. Yöt on hankalia varmasti monelle (niin kuin mulle), vaivat ärsyttäviä, kolotukset tuskaa, mutta.....
mitä siitä hyvästä saamme. Sen ihanan nyytin syliin, joka saa unohtamaan kaiken tämän ja siihen meillä enää aikaa max kuukausi!!!!! Onnittelut siis kaikille meille onnellisille, ollaan jo näin pitkällä :flower: :heart: Jaksetaan siis vielä hetki!!!

Neitiperho+Iines-Eetu rv 37 jotain

ps.taisi viikonloppu loma tehdä tälle mammalle ainakin hyvää :D
 
huomenia!

aamuyöllä taas heräsin mukavaan selkäkipuun ja illalla tuli muutama kipee supistus, mutta nyt tuntuu siltä ettei tää vielä synny vaikka sais kyllä jo tulla, jotenkin kaikki pelotkin vaan lisääntyy kun aika menee eteenpäin, mutta täytyy vaan yrittää uskoa että kaikki sujuu niin kun pitää..
vaikuttaa tietenkin osaltaan toi heinäkuisten suru-uutinen, ei tommosta voi ymmärtää :'(

aatelin että jos lähetäs lasten kanssa kävellen kylille, jos vaikka edistäis asioita kun vähän köpöttelee.. ja muuten tulee tylsä päivä kun mieskin on koko päivän auttamassa kaveriaan heinätöissä jos vaikka haetta tytölle eskaria varten penaali ja muutama kynä ja juu niitä ei oikeesti sinne tarvi mutta tyttö niin kovasti haluaa että jos nyt muutama haetaan =)

salahille hauskaa puuhamaa reissua, meidänkin ois vielä tarkotus sinne ehtiä tai ainakin miehen ja lasten ent iä kannattaako mun enää, toivotaan että hyvät ilmat jatkuu niin pääsiskin

jeps mutta nyt täytys kaivaa imuri esiin, koirista irtoo kilokaupalla karvoja, saa joka päivä imuroida =)

eliisa ja pikkuruinen 38+4
 
Huomenta vaan..

Miulla selkä sanoo oikeesti sopimuksen irti kohta.. ei oo kivaa ku on ihan jumissa.. alamahalla edelleen sellasta pientä jotain, mutta ei muuta..

pitäs lähtee vähä tonne metsään käpöttelemään, ku mies lähti poitsun kaa mönkijällä ajelee.. mut en vaan tiiä jaksanko.. laiska oon, kiitos kaikkien noiden liikakilojen ja alaspainavan vauvelin!!!

eipä tässä kai muuta, ku yritetään jaksaa!! joka aamu vaan sitä toivois et mix ei tullu viime yönä jo lähtö..

synnytystä odottava äiti lpr 38+6
 
Heips!

Löysin tällaisen kohdan tuolta "mitä vastasyntynyt tarvitsee" -listasta ja kopioin sen tänne - onko kellään kokemuksia???

"18.6.08 21:07
Leinikki

Mä en suosittele missään nimessä Rela-tippoja! On ihan yleisesti todettu että ne eivät kovin monelle vauvalle sovi koska ovat öljypohjaisia. Pienen vauvan kehittymätön suolisto ei osaa niitä kunnolla käsitellä. Itse sorruin niitä knssa esikoiselleni ostamaan kun apteekista niitä niin kovasti hehkuttivat. Mutta sitten huudettiin kovempaa kuin koskaan kun vauva parka tuli niistä entistä kipeämmäksi. Toiseksi ne ovat älyttömän kalliita siihen nähden että niiden teho on todella huono. Lääkärit jotka ovat tutkineet mh-bakteerien vaikutuksia ovat sitä mieltä että vastasyntyneet vauvat tarvitsevat bifido bakteereita kaikista eniten. Eli DDS- junior ja BIfidobacterium Infantis ovat kaikista tehokkaimpia mh- bakteereja vastasyntyneille. Yksi hyvä valmiste on myöskin Probiootti Baby. Näitä valmisteita saa luontaistuotekaupoista. Itse aloitan ainakin heti synnäriltä päästyäni seuraavalle vauvalle Bifidobacterium Infantiksen. Nämä valmisteet ovat todella hyvin tutkittuja ja oikein valmistettuja ja siksi niissä on teho parhaimmillaan.

Säästytte paljolta itkulta jos jätätte ne relat ihan suosiolla sinne apteekkiin."

 
Tänään oli kontrolli neuvolassa kun perjantaina protskut näytti plussaa, nyt kaikki ok.. ens vkolle varattiin aika maanantaille (jos oon viel kasassa sano terkkari, ja kyllähän mä varmaan olen... )
Mut helpotti kummasti oloa.

täällä myös selkäsärkyä/häpylyy/lanne mikään muu ei auta kun 1000mg/ panadol pari kertaa päivässä, muuten ei kyllä pääse liikkumaan..

toivottavasti scala päässyt jo synnyttämään, ja samaa toivon TK-75, älytöntä tommonen "pompottelu" ja kyllä luulis lääkäreidenkin ymmärtävän taustalla olevan pelon!!

tuosta heinäkuisten palstasta, ite kävin kanssa eilen lukemassa, ja itku siinä tuli... :(

täällä olo ihan hyvä, menkkamaista jomottelua ja kovottelua on , mut e i juuri muuta, irtoo semmosia limaklönttejä, tiijä sit onko sitä tulppaa vai mitä lie.. (sori öklö aiheet :x )

ja kyllähän tuo synnytys rupee jännittää, odotan sitä kuin kuuta taivaalta että alkas ja haluisin pikkumurun syliin, mut sit toisaalta taas jännittää ja pelottaa ja kun ensimmäinen tulossa niin sitä ei osaa edes kuvitella että mitä se vauva arki sit tulee olemaan.

Ai niin, kihlauduttiin tossa perjantaina... :heart:

vointeja äideille ja masuille, jospa tässä pikkuhiljaa alkas jakaantumaan... =)

t. Hosso ja Iida 38+6
 
Hyi kun säikytti. Heräilin juuri ja huomasin vuotavani verta eikä vauvan potkuja tuntunut. Hetken panikoitua tuli todettua että kaipa tuo on limatulppa, ja heti kun mies laittoi käden vatsan päälle niin tuli terävä potku. Että miten niin hermoheikko ensiodottaja :p käskihän tuo mies soittaa neuvolaan ja nii varmaan tapahtuukin viimeistään puhelintunnin aikaan. Hrr.
 
Huh, kyllä teki tiukkaa olla kaks viikkoa nettipimennossa! :eek: Saatiin kone la kuntoon, mutta vasta tänään netti alko pelittämään.

Hirmuisesti onnea kaikille vauvansa saaneille! Kahen viikon aikana syntyny jo 4 vai 5 vauvaa. :heart:

Koitin kahlata teijän kirjotuksia läpi, mutta siinä menis ikuisuus, että saan kakskymmentä sivua luettua. Sieltä täältä lueskelin ja nyt ku kone taas toimii, ni käyn kyllä entiseen tapaan monta kertaa päivässä lukemassa kirjotuksianne. Ja tietty päivittämässä syntyneiden listaa. Joka on nyt muuten taas päivitelty ajantasalle. :wave:

Viikko sitten oli neuvola, kuulumisia sieltä:
Rv 37+3
Painonmuutos +318g/vko (yht. +14.7kg)
RR 107/66
Pissi ok
Hemppa 106 (kuurille)
Sf 34cm
Rt
Syke +142
Liikkeet ++

Huomena olis taas käynti. Oma terkka jäi kolmeks viikoks lomalle ja toivotteli viime viikolla tsemppiä tulevaan koitokseen ja veikkaili etten masun kanssa sinne enää pyöriskele kun palailee lomalta.

Onko muilla paikkakunnilla muuten sama juttu, että annetaan mennä 16päivää yli ennen kun aletaan käynnistämään?
Kysyin tosta terkalta ja eka yliaikaiskontrolli täällä on kun menny 10 yli, seuraava 14päivän kohdalla ja vasta 16päivä aletaan käynnistelemään. :eek:

Täällä vauva on niin alhaalla, että tekee välillä pahaa kun muljuttelee päätä tuolla. Tuntuu, että vähintään kalvot puhkee siitä paineen tunteesta. Ja melkein joka ilta jomottelee menkkamaisesti alaselkää ja -vatsaa.
Perjantai iltana pongasin ekan kipeen supparin. Meinas jo iskeä paniikki, että Apua, en mä haluakkaan alkaa siihen touhuun. Kumma kun koko ajan toivoo, että alkais jo tapahtua jotain ja sit ku pieniä merkkejä ilmenee, menee heti pupu pöksyy. :D

Nyt lueskelee juttujanne.

Aurinkoista viikon alkua mamit ja massut! :wave:

HooÄs ja Pimatsu 38+3
 
heippa!
viikonloppu vietetty tuolla "maaseudulla" ja heinää käyty tekemässä, en tosin ite saanu
heinähankoa käteen mutta kuitenni.:D Eilen käytiin mattoja pesemässä, mäki jaksoin hinkata jopa yhdestä matosta toisen puolen, sit iski väsy :D Sen jälkeen mentiin miehen siskon luo herkuttelee grilliruualla. :p

Onnea Suhoskan perheelle pikkupojasta!!! :heart: Oon ihan kade, kuten varmaan kaikki muutki vielä vauvaa masussa säilyttelevät mammat. :whistle:

Toivottavasti nuuris pääsee tositoimiin, onnea matkaan kovasti!!:)

Neitiperholle hääpäivä onnittelut!:) Ja Hossolle onnittelut kihlautumisen johdosta!:)

Luin tuon pikku-Viljamin jutun, veti ihan sanattomaksi ja mielen todella matalaksi. :'( Ei tuollaista surua voi käsittää minkä hänen perheensä joutuu kokemaan..itkettää kun miettiikin, kuinka sitä vauvaa on odottanut syntyväksi kaikki ne pitkät viikot, kaikki ollu hyvin, niin sitten vaikean synnytyksen jälkeen hänet viedäänkin pois lopullisesti.. :'( :'( Ei saisi tuollaista sattua kenellekään!!

Hmm..täälläki alapää turpoilee joskus, joskusaina sänkypuuhien jälkeen....järkkyä. ja hikoilee myös alkkarit märäks :x ällöjuttuja sori..

Ei muista mitä piti kommentoida...roikun täällä varmaan koko päivän nii eiköhä sitä ehdi josjonkinlaista kirjottelee vielä :D Tuli just äsken postista aivan ihana vaippa taas vauvalle, Tuhinatuvan ruskea aio. :heart:

Upp3 ja Mötky 37+6 (huhhuh kun aika juoksee! ja silti matelee..)
 
hosso Onnea kihlautumisen johdosta :flower:

Täällä vaihteeksi kiva aamu. Kaikista kolotuksesta ja kivuista huolimatta olen tuulettanut ja vaihtanut sänkyvaatteet, imuroinnut, pessyt pyykkiä ,käynnyt kaupassa ja pankissa. On niin kiva ,kun ei tarvi enää pelätä ,että vauva syntyy ennen aikojaan niin uskaltaa jo hommata kaikkea. Vointi on kuitenkin jo valmiiksi kipea niin huomaa ,että hommat ei sitä juurikaan pahenna. Tukivyö auttaa ,kun selkä tuumaa katketa :) . Mies oli kyllä yön töissä ja nukkuu sohvalla. Onneksi omaa niin hyvät unenlahjat ettei häntä mun touhut haittaa.

Mä en ole voinnut käydä tuota heinäkuisten pinoa lukemassa. Mulle jää tommoiset aisiat pyöriin viikoiksi jopa kuukausiksi mieleen, joten on parempi jättää lukematta. Tuollaiset jutut on niin käsittömättömän järkyttäviä.

Nyt laittaan ruokaa. Jaksuja mammat ja massut!!
-Poni ja Manteli 36+5
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille! Ja hossolle kihlautumisesta!

Aika rientää, mutta tajusin tänään, että pahimmillaan vielä 4 viikkoa jäljellä! Ja monet teistä kuulostatte niin energisiltä! Musta tuntuu, että voisin nukkua aamusta iltaan. Eilen tosin sain pestyä muutaman ikkunan ja heti rupes supisteleen oikein kunnolla. Illalla elättelin jo toiveita, että säännöllistyy, mutta yön aikana ne lopahtivat. No, jospa olis tullut edes jotain edistystä paikkoihin. Mullahan on ollut kohdunulkosuu raollaan jo viikkoja, mutta kanava kokonaan jäljelleä vielä silloin, eikä nyt enää katsota. En ole kertaakaan käynyt neuvolalääkärillä tässä raskaudessa, kun olen ollut äitipoliseurannassa.
Ehkä sitä pitäis vaan relata ja unohtaa koko synnytyksen odottaminen. *HEH* -helpommin sanottu kuin tehty, tällä luontella!


Story 37+6

Minä olen yrittänyt myös vältellä tuota heinäkuisten ketjua, joten pliis, ei enempää vihjauksia tänne puolelle...
 
Piti sitten tietty mennä lukemaan se heinäkuisten juttu :headwall: . Muutenkin mielestäni vauva o liikkunut vähemmän ni ei toi kyllä ainakaan lisännyt mielenrauhaa. Pitää mennä taas töniin masua et vauva heräilis. Sais lähtee jo käyntiin synnytys, mut ei taida toivoakaan olla vaik ässiä oon yrittänyt. Onko joku muu huomannut et vauva muljais vähemmän? Jostain luin, että synnytyksen lähestyessä liikkeet saattaa raruhottua?!?

Kuumuus on tuonut mukanaan ihanan turvotuksen ja syyhyn. Mietin jo että pitääkö soitella et otettais hepatoosikokeet, mut näyttää jalat vähän rauhottuneen. Mulla noita ihottumia on tullu ennenkin. Ajatus hepatoosistakin "lisää" mielenrauhaa, kun siinähän voi tulla kohtukuolemia. Noooh viikolla 38 on äippäpoli, jos ne siellä sit suostuis käynnisteleen. Ei tonne omaan neuvolaan ainakaan tekis mieli soitella, kun saa taas kinuu ja vonkuu et ne uskois :|
 
Hossolle onnittelut kihlautumisesta :flower: ja neitoperholle hääpäivä onnittelut :flower:
mulla on kans tuo viimeksi tullut käynnistetty ei lähteny tabletilla käynnistymään niin lääkäri puhkas kalvot kun olin jo kumminkin 4cm auki ja saippuakuplat vilisi vaan silmissä, n.50min päästä poika oli sylissä eli mun käynnistys ei kauaa kestänyt.
ja joku oli nuista rela tipoista laittanut juttua ja taitaa olla ihan totta että ne huuattaa enemmän kun ovat avuksi, ite koitin tolle nuorimmaiselle niitä ja se ainakin huus vielä enemmän ja moni tuttu on sanonut ihan samaa eli en kyllä suosittele heti ekaksi kokeileen.
mut nyt ruuan tekoon, moido!
 
Ennu, mun masukki kans on aikalailla hiljentäny tahtia, iltasin oon tehny liikelaskennat ja kyllä niitä ihan reilusti tulee mut on kyllä ihan muuttunu liikeradat jos vertaa esim 2 vkoa sitte. neuvolassa kuitenki sykkeet ollu aina samaa luokkaa joten totta se vaan on sitä ku ei enää mahu niin jylläämään. mieki tosiaan kuvittelen lukeneeni jostaki et vauvan liikkeet saattas hidastua synnytyksen lähestyessä, et seki keräis voimia tulevaan maratoniin joten kiva kuulla että en ookkaan ehkä mahdollisesti keksiny tuota omasta päästäni:)

jotenki nyt ihan liikaa pyörii mielessä kauhuskenaariot et jos joku vielä menee pieleen, ei pelkästään sen heinäkuisten jutun takia vaan ihan muutenki. vaikka nimi ollaankin jo päätetty, en osaa vielä masukkia kutsua nimellä, liekö jotain itsesuojeluvaistoa. pitäs yrittää olla ajattelematta ikäviä mutta kai sitä vaan on jo niin rakastunu tähän pieneen että huolettaa kaikki.

tämmöisin ajatuksin
salamanteri&steve 38+3 :heart:
 
Mulla myös esikoisesta käynnistetty. Eka tabletti kohdunsuulla ei saanut mitään aikaseks. Toisen laitosta meni n. 12h, ni poju oli maailmassa. Ja täysin epäkypsästä tilanteesta lähdettiin. (kanavaa jäljellä 3cm, kiinteä ja kiinni.)
 
Hosso kirjoitti: "täällä olo ihan hyvä, menkkamaista jomottelua ja kovottelua on , mut e i juuri muuta, irtoo semmosia limaklönttejä, tiijä sit onko sitä tulppaa vai mitä lie.. (sori öklö aiheet :x )"

- Mulla samantyyppisiä tuntemuksia kuin Hossolla ja tasan viikko vähemmän kuin hänellä. Mitä sulle on viimeksi sanottu kohdunsuun tilanteesta? Mulle sanottiin viime tiistaina, että ulkosuu on kahdelle sormelle auki ja paikat on pehmenneet hyvin... Jospa mekin jo pian saadaan omat pikkuiset syliimme :heart:

Hossolle myös onnittelut kihlautumisesta :flower:
Ja neitiperholle hääpäiväonnittelut :flower: kiva, että matkanne meni hyvin, joskin tuo kylpylän sulkioleminen olikin tosi kökkö juttu :/

Ennulle: mä olen kans huomannu, että Vaavi touhuilee nykyään vähemmän, eilen olin jo huolissani kun en meinannu saada kontaktia millään; mut nukkumaan mennessä sitte ilmottautui :) Ja tänään on peppua (tai siksi sen tulkitsen) pyöritellyt taas ahkerammin. Mutta selkeitä potkuja ei enää juurikaan tunnu.

Mulla on tuo kutina nyt lieventynyt niin etten heränny siihen viime yönä lainkaan, mies kylläkin sanoi että olin raapinu itseäni... Ja viime yöksi en edes rasvannu kortisonilla. Odottelen täs just, että terkka soittais sen sappihappoarvon, joka otettiin perjantaina (lähtee Helsingin labraan tulkittavaksi). Toivottavasti on normaali ja vointi pysyy hyvänä niin sitte riittää taas loppuviikolla otettavat kontrollit.

Story: meillä on samat viikot, mä kans tossa laittelin sähköpostia jossa kirjottelin, että kuukauden sisällä saa kertoa vauvauutisia :) Mulla ei ole näillä helteillä tippakaan energinen olo, joten et ole ainoa |O Eilen illlalla kun ilma oli viilennyt niin kävin kyllä vähä rikkaruohoja nyppimässä villiintyneestä kukkapenkistä :whistle:

TK-75:lle ja Scalalle paljon uskoa, tsemppiä ja voimia! :hug:

Ihanaa että noi helteet on pikkuhiljaa hellittämässä, lämpimät ilmat saa mielellään jatkua mutta ei mitään kamalia helteitä enää ainakaan tänne...

Kaikille paljon positiivisia ajatuksia ja jaksamisia viime metreille =) Kohta alkaa meidän oma kuukausi kun vauvoja alkaa syntymään päivittäin :heart:
 
Kiva tietää, että muillakin vähän samalla tavalla. En vielä sellai ole huolestunut, kun useimmiten "tökkimällä" saa liikettä aikaseks ja neuvolassa aina sydänäänet löytynyt hyvin. Taitaa vaan tila loppua kesken :) Pitä toivoa, että sellaset viiltävät selkäkivut ois vaikka supistuksia...jos tästä joskus pääsis synnärille :D
 

Yhteistyössä