<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

Mä näin viime yönä unessa kirjotuksen, jossa luki: Poika, 4140g, 51cm. Ihan tarkkaan en noita mittoja muista,mut jotain tommosta hmm...liekkö ollu enne =)
Oishan tuo melkein kilon painavempi, ku tyttö oli ja siinäki oli jo tekemistä :D

Pepppi: mulla piti ihan ääneen nauraa, ku olit synnyttäny kaksi kania :LOL:

VIB: Joo mulla oli kans , ku tyttöä ootin ni ekassa lääkärintarkastukessa neljä opiskelijaa. Mä käsitin ennen ku menin lääkärille,et siellä on yks opiskelija ja se oli ihan ok. Sit niitä oliki kaikki neljä+ lääkäri siellä huoneessa ni en viittiny enää alkaa perumaan,mut ei tosiaan ollu kiva ku kaikki siinä katto, ku mä levittelin. Sit vielä yks opiskelija lääkärin lisäksi koitti,et vastaako kohdun koko viikkoja,onneks ei sentään kaikki. Tosi epämiellyttävää :ashamed:
Ymmärrän toki,et parhaiten sitä oppii tekemällä, mut kyllä ois riittäny ihan ykski opiskelija. Mulla ei siis oo mitään sitä vastaan,et opiskelija on opettelemassa.
Synnytyksessä oli mukana yks tosi ihana opiskelija.Kätilö nyt ei koko aikaa voinu olla mukana ni oli kiva kun oli lähes kokoajan joku joka jotaki tietää asioista,jutteli mukavia ja oli tukena, vaikka toki miehenikin tuki oli tärkeää. =) . Ymmärrän toki, jos joku ei näitä opiskelijoita omiin tutkimuksiin ja synnytyksiin halua
Mitä mieltä muut ootte opiskelijoista?

Täällä on kurkku ollu tosi oudon kuulonen kaks päivää, toivottavasti ei tauti tulossa. Tuntuu,et jotenki "kutittaa" kurkkua,et pitää vähän väliä yskästä. Sit ku ulos menee ni kipeytyy.

Joo, mut nyt pitää lähtee saunaan ennen, ku house alkaa....
Moikka! Piua+ tipu 12+6 ( Olkoon toi nyt työnimenä, jos en muuta keksi
;) (Toivottavasti ei ollu kellään muulla täällä käytössä)
 
Heh, vai olen minäkin päässyt seikkailemaan toisten uniin :LOL:

Meillä oli hoitopöytänä taso, mikä kiinnitetään pinnasänkyyn. Molemmat ostettiin Lastentarvikkeesta Palokasta. Asuttiin esikoisen syntymän aikaan kaksiossa, sinne ei muunlaista hoitopöytää olisi mahtunutkaan, enkä nähnyt sellaista tarpeelliseksi. Meillä taso oli käytössä oikeestaan koko vaippaiän (poika siirtyi nopeaan potalle). Irrotettava taso oli siinäkin mielessä kätevä, että oli helppo pitää puhtaana, kun sen sai kokonaan suihkuun.

Oioi, äiti lähetti Suomesta niitä multitabseja - ja 3 levyä Fazerin suklaata... Slurps! Mä uskon vakaasti siihen, että suklaata syömällä saa onnellisia vauvoja, ainakin esikoisen kohalla piti paikkaansa! :saint: :D

Nyt iltalenkille tonne jäätikölle... onneks on rattaat, mistä pitää kiinni.
 
Heippa

Mullakin oli np-ultra tiistaiaamuna, siellä oli onneksi kaikki hyvin. Vauva heilutteli käsiä ja jalkoja ja heitti voltin =) niskaturvotus oli 0,7. Etukäteen jännitti aika paljon, mutta kätilö oli onneksi tosi mukava ja moneen kertaan sanoi että kaikki näyttää olevan erittäin hyvin. Saatiin muutama kuva muistoksi ja nyt laitoin jo tulevalle mummollekin viestiä =)
Koko vastasi viikkoja 11+4, vaikka kuukautisten mukaan oli vasta 11+1, eli sen mukaan huomenna olisi jo rv 12 Mutta la:ta nyt ei tuon muutaman päivän heiton vuoksi muutettu.

Vieläkin on pahoinvointi jatkunut, kohta olen kuusi viikkoa oksentanut noin kerran päivässä, yleensä aamuisin, ei tuo nyt niin haittaa kun loppupäivän voi sitten melko normaalisti syödä. Ja eiköhän senkin asian kanssa olla jo voiton puolella, ei voi enää kovin montaa viikkoa kestää.

Kummallisia unia on kyllä täälläkin nähty, toisinaan taas nukun kuin tukki :)

Kuinka usein teillä muilla on neuvolakäyntejä, melkein kaikki ovat sen ensimmäisen varmaan jo käyneet. Itse olen muuttamassa nyt alkukeväästä niin sain enää vaan sen lääkäriajan 8.2., mutta pitää varmaan soitella sitten terkalle milloin pitäisi seuraavan kerran tulla, kun silloin viimeksi muuttopäivä ei ollut vielä ihan selvillä.

Hyviä vointeja kaikille :heart:
 
Piua minulla kans oli aivan ihana opiskelija mukana synnytyksessä, joten siitä täydet plussat! Opiskelijalaumasta minulla ei ole kokemusta, mutta voisi varmaan olla vähän koekaniinimainen olo... heh, taas päästiin kaneihin :LOL: Mitähän sitä ensi yönä näkee....

Pepppi ja Örkki 11+1
 
Meillä oli tänään se nt-ultra, ja voi vitsi että oli ihanaa nähä se pikkunen siellä.. :heart: Niskaturvoke oli 1mm, verikokeissa ei mitään, pää perä mitta 5,7cm.. =)
Lääkäri kehuskeli kun vauva liikuskeli tosi paljon, ja sanoi että ei tarttis sitä keskenmenoa enää pelätä, että kaikki hyvin, mut ei tää stressaaminen lopu varmaan ikinä..
Laskettu aikakin muuttu, peräti kahdella päivällä mutta kuitenkin, eli sikiö vastasi viikkoja 12+2, vaikka tänään "piti" tulla 12 täyteen.. Eihän se paljoa ole, mutta mulle merkittävä, ja jos vaan voisi uuden päivityksen tehdä, eli La ois 5.8.. =)
Tämä oli tämmönen pikainen visiitti, pitää huomenna lukea uudet kirjotukset ihan ajatuksella, nyt vaan väsyttää...

T: Onnellinen Hosso ja Ihana Iisakki 12+2 :heart:
 
joku kyseli opiskelija asiaa mulla oli odotus aikana lääkärin tutkimuksissa kaks mies opiskelijaa ensin lääkäri tutki ja sitten toinen opiskelijoista kokeili kohdun korkeutta en kokenut oloa kiusalliseksi en osaa ajatella että siinä ois mitään outoa kun ovat periaatteessa tulevia lääkäreitä ja aika usein mun aikana on myös neuvolassa harjoittelijoita laitoksella oli kans harjoittelija kysyi saako hän olla mukana synnytyksessä sanoin että sopii minulle harmi vaan kun kun ilta vuoro loppui harjoittelija joutui lähtemään tuli kyllä aamu vuoroon mutta vauva ehti tulla n.2 tuntia ennen aamu vuoroa mutta oli ihanaa palvelua kun olin osastolla niin harjoittelija kävi kyselemässä tarvinko mitään ja muutenkin juttu seurana kun oli yksin huoneessa pidetään vieläkin yhteyttä sen harjoittelijan kans
 
Huomenta! eilen illalla oli tosi paha olo.. sitä helpotti vaan suklaa =) Toivottavasti ei tuu enää hirveesti noita oloja.. kerkesin jo unohtaa sen..

Mie laitoin sairaalan esitieto lomakkeeseen, että kätilöopiskelija on tervetullut syynytykseen mukaan, mutta ajattelin just silleen et jos ruksaan kaikki opiskelija vaihtoehdot, ja sit kaikkia sattus olee paikalla, ni sielhä ois hirveesti porukkaa.. esikolta merkkasin samalla tavalla, mutta yhtään opiskelijaa ei ollut, syynä varmaan kesäkuun synnytys. nyt on se LA 5.8 saa nähä onko sillon jo opiskelijoita, ei varmaan..

eilen illalla olin ihan varmasti tuntevinaan useasti pientä liikettä.. siis liikkeitähän olen tuntenut jo vissiin viikolta 9 asti :LOL: mutta ehkä ne on ollu kuitenki ilmavaivoja =) , mutta nyt ihan varmasti oli pieniä töyssyjä :heart:

seuraava neuvola on sitten 19.2, että tässä on aikaa paljon välissä, ni oiskin ihanaa kun nyt alkais jo tuntee enempi noita liikkeitä, ni tietäs kaiken olevan kunnossa!!

Miusta on jännä, ku en yhtään jännitä synnytystä, tai siis jännitän, mutta hyvällä tavalla, ei ole siis ainakaan paniikkia, että taas olen sinne menossa!! voihan se olla että se kerkee tulla sitten lähempänä, mutta niin hyvä mieli kyllä jäi esikon synnytyksestä, että ei voi ku toivoo, että nyt menis samalla tavalla..

Onko muuten kukaan saanu sitä [/b]kohdunkaula puudutusta?? Toimiko teillä? ja jos toimi niin toimiko seuraavalla kerralla, jos sen saitte?? mielellään kuulisin, kun ite sain ainoastaan sen esikolla, ja se autto tosi hyvin, ponnistaminen ei sattunut yhtään!! tietysti haluaisin sen nytkin jos vaan mahdollista! mutta niitä kerkee sitten myöhemmin!!

Mutta hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!!

Äiti lpr 12+3

 
huomenta!

Pakko oli heti tulla kertomaan np-ultra kuulumiset :heart:
oli tuossa klo 8 aika tänä aamuna. turvotusta oli 1,6, ja ikä vastasi viikkoja.
5,6cm pitkä neiti siellä oli...(ainakin uskon että on tyttö :D )
kovasti heiluskeli siellä. aivot kehittyy kovaa vauhtia ja kohdun korkeus on 4cm alle navan :D

ei oo enää kuulemma taakse päin kallistunu kohtu vaan on noussu hienosti tuohon eteen, eli liikkeet voi tuntua jo 3vkon kuluttua :D
Ihanaa :heart:

varattiin samalla aika rakenne ultraan ja se on sitten 25.3. :heart:
kylläpä aika juoksee kovaa vauhtia, kun kahden kuukauden kuluttua ollaan jo puoli välissä raskautta :heart:

Sain sellaisen kuvan itselle tuolta ultrasta missä pikkuinen katselee (silmät siis auki) suoraan kameraan, näyttää vaan aika hurjalle, ku näkyy pääkallo ja siellä silmät napittaa sua... :LOL:

eilen illalla sattui niin paljo alavattaan että piti ottaa särkylääke, puuhailin illan meidän neidin huoneessa, pistin ihan uuteen järjestykseen :D , ehkei pikkuinen tykänny siitä... :LOL:
kätilö kyllä sanoi siinä ultrassa että kohtu se vaan kasvaa vauhdilla.

äiti lpr: mie sain toisen aikaan sen kohdunkaulan puudutteen ja oli helppoa ponnistaa. auttoi mun kohdalla silloin.
Ajattelin kyllä että jos synnyttäisin tällä kertaa luomuna, eli ei mitään kipuaineita.
Sain hyvän vinkin siihen, sellainen kirja , Malla Rautaparran kirjoittama Kantamisen kausi. Onko teille kenellekään tuttu kirja??

Ajattelin tänään käydä lainaamassa sen.

ajatuksin AE ja säde 12+1
 
Voi että ku osa jo päässy ultraan :heart: ihana juttu et kaikilla hyvin asiat!!
mites linttaiita voi?

nyt ne minua tuolla vauvat puolella pelottelee,et tuolla 9kk on maitoallergia!! toivottavasti ei kuitenkaan.. neuvolassa eivät ottaneet vielä mitään kantaa tuohon ku korvikkeet kaikki tulee ylös :/ jospa se vaan olis totuttelu kysymys?

joo lumityöt odottaa, ukko nukkuu. oli viime yön töissä ja en kehtaa jättää kolaamatta. on kyllä niin iso alue, etten varmasti saa kaikkia tehtyä.
siellä on niin ihanan talvista :D metri tullu lunta ja -10. pääsee tyttö taas hiihtään.

minä en ole ehtiny kummankaan kohdalla saada puudutetta vasta ku ompelu vaiheessa :LOL:
toinen tuli super nopeaa olin 19.00 sairaalassa ja tyttö oli sylissä 19.35. en ehtiny vaatteita vaihtaa. nyt taas hirvittää kuin äkki lähtö tulee nyt. ku supistukset ei ollu pahoja vasta kun oli tosi kyseessä, meninkin sinne vaan varalta näytille ja ajattelin vielä lähtee kotiin vaan tyttö päättikin syntyä. ei auta murehtia etukäteen nyt lähen heti ku yhtään sinne päinkään vihlasee :whistle:

triine ja ötökkä 9+4
 
Mulla oli viime synnytyksessä mukana kätilöopiskelija. Eikä mitään pahaa sanottavaa ole. Mukavaa oli että kävi vielä osastolla katsomassa ja kyselemässä minun vointia ja mikä olo jäi synnytyksestä. Ensimmäisen lapsen synnytyksen jälkeen kun menin jälkitarkastukseen niin siellä oli kaksi mieslääkäriopiskelijaa mukana. Silloin ois kyllä kieltämättä tehnyt mieli kääntyä ovella takaisin ja lähteä pois :| .

Seuraava neuvola mulla tais olla 14.2. Ekasta neuvolasta tulee tuollon 6 viikkoa aikaa.

Olo on pari viime päivää ollut hyvä. Alaselkä meinaa väsyä jos on pitkään jalkojen päällä. Nyt on pahoinvointikin vähän helpottanut.

Synnytystä en oo miettinyt sen koommin, edellisistä on jäänyt hyvä mieli niin en osaa jännittää. Tai sellainen perhosia vatsassa-jännitys varmaan iskee päälle kun synnyttämään lähtee.

miija 12+3
 
Kun noista opiskelijoista on ollut puhetta niin... esikoisen synnyttyä oli ekalla neuvolakäynnillä sijainen, ilmeisesti vastavalmistunut, tai ainakin hyvin nuori ja epävarma terkkari. Puhuttiin vauvan kynsien leikkuusta ja sanoin, että sairaalassa sanottiin, että ekalla neuvolakäynnillä leikattais. Kyllä meni tyttö vaikean näköiseksi! Imetysasentoja ym. kyllä osasi neuvoa ja näyttää, kertoa kaikkea vitamiineista, ulkoilusta, äidin jaksamisesta ym. mutta kynsien leikkuu jäi kotitehtäväksi. :)

Synnytyksessä mulla oli kätilö, jonka tyyli oli aika päättäväinen ja "nyt tehdään niinkuin minä sanon", mutta se oli oikeestaan vain hyvä juttu. Olin kuitenkin itse jo aika väsynyt 2 yötä valvottuani että eipä käynyt mielessäkään muu, hyvä vain kun joku sanoi, mitä täytyy tehdä! Ehkä toisessa synnytyksessä on sitten viisaampi itse, jos sattuu opiskelijoita, tai kai siellä silti on "ihan oikea kätilö" mukana.
 
neitiperho
täällä taas työn ääressä, plääh. Ei sitten mitään mielenkiintoa. Tulikin taas oltua viikon vapailla, että siinähän tää työ into on mennykin. Tuli kuitenkin huomattua, että onneksi työvaatteet meillä niin löysät, että saa vielä jonkin aikaa työpaikalla peiteltyä omaa pikku salaisuutta, hyvä niin.

Noista neuvola käynneistä, meille nyt tulee vissii se reilu neljä viikkoa väliä neuvola käyntien välille. Ensi viikon np-ultra onneksi vähän nopeuttaa senkin ajan tuloa.

Jospa sitä menis kurkkimaan sitten ruokaa, jos se kohta olisi valmista. Aivan hirrrrrrrvee nälkä :eek:

Mutta masuille ja äideille taas jaksamista!!!! :heart:

Neitiperho+pötkö (ns. työnimi) 11+2
 
Eilen oli lääkärineuvola ja kaikki oli kunnossa. Painoa on tullut 3 kuukauden aikana 4 kiloa, hui :kieh: Lääkäri löysi hienosti sydänäänet, mutta ei ne kauheen kauaa kuuluneet, tais pieni lähteä karkuun. Noh, maanantaina on sitten iltapäivällä se niskapoimu-ultra, sinne asti kun jaksais odottaa!! Sitten seuraava neuvola-aika menikin vasta helmikuun loppuun, eli väliä edelliseen tulee noin reilu 4 viikkoa.

Täällä oli joillakin kylmän tilalle tullut hiki. Mulla taas edelleen palelu jatkuu aamusta iltaan :'( Yöllä kyllä tarkenee liiankin hyvin. Uskon, että nytkin käy niinkuin edellisilläkin kerroilla, että masun kasvaessa isommaksi se jatkuva hikoaminen tulee kehiin ja palelu väistyy :LOL:

Bella-Lumia: Mulla on joka raskauden yhteydessä ollut tällaisia oireita joita on NYTKIN: joskus aamulla tulee kauhea tuskan hiki pintaan, sydän hakkaa tuhatta ja sataa, oksettaa, silmissä meinaa sumeta ja tuntuu, että happi loppuu (todellisuudessa happea saa LIIKAA). Mulle on sanottu, että oireet viittais johonkin paniikkihäiriön tapaiseen. Tuollaista ei ole koskaan ennen, vain raskauksien aikana. Tuohon vaivaan ja lievään pahoinvointiin lääkäri määräsi syötäväksi jonkun aikaa B6 vitamiinia, puoli tablettia päivässä. Saas nähdä auttaako vai onko pelkkää humpuukia.... Tuollaiset oireet ei nimittäin ole mitään mukavia.

Täällä taas poltellaan hellassa puita, kun eilen ei ehditty ja huushollissa hätinä hätinä 20 astetta lämmintä, hui.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille tuleville/jo oleville äideille ja masuasukeille :hug:
 
Moi.
Kiva kun olette olleet huolisaa minustakin. Vuoto on pysynyt poissa ja muutenki olo hiukan helpottunu.Tosin supistelee aina välillä vieläkin. Sain viimeyönä nukkua ihan kohtalaisesti ja väkisin raahauduin aamulla lasten kans pihalle lumitöihin. Piristi kummasti ku oli ulkona. Mieski on ollu ihan tosissaan huolissaan ku en jaksa mitään tehdä en etes pakollisia... just ja just sain eilen ruuan lapsille annettua. Mä todellakin odotan että tämä väsymys hellittää.
 
Kiva kuulla että vuoto on lakannut, LinttaIita! Toivottavasti et enää kauaa joudu väsymyksestä kärsimään...

Viime raskaudessa minullakin oli lääkärineuvolassa pari kertaa opiskelija, ihan yksi vaan taisi olla kerrallaan.
Synnytyksessä oli molemmilla kätilöillä opiskelija mukana (kätilö siis vaihtui aamusella kun vuorot vaihtuivat). Ponnistusvaiheen lopussa lääkärin mukana tuli kaksi vai kolme kandia (ulkomaalaisia) katsomaan. Lääkäri oli siksi että pojan sydänäänet romahtivat hetkeksi ponnistusvaiheen loppusuoralla, tuli varmistamaan että kaikki on ok. Ja ei mitään hätää ollutkaan. Sitten siinä oli oman kätilön ja opiskelijan lisäksi kolme muuta kätilöä vähän avittamassa kun ei poika millään meinannut ulos tulla :) Tunnin häntä ponnistelinkin... Mutta pikkasen oli ruuhkan poikasta :D
Kaikista opiskelijoista on hyviä kokemuksia, ei minua haittaa ollenkaan vaikka katselevatkin!

Juu mutta pälä pälä :) Hyvät viikonloput!

Lilli ja Tiitti 12+2
 
hei vaan masuset.. :D

Täällä päin tuntuis väsymyskin laantuneen, tai sitten vaan kuvittelen.
Iltaisin ei palele enää niin paljon kuin viikko sitte, :D
Navan takana tuntuu sellaista kuplintaa ja muksailua.. :whistle:

Onko kellään muulla vastaavaa..???

Salamatkustajako ja Aapeli :heart:
 
Oon edelleen lukenut joka päivä teidän elomammojen juttuja aktiivisesti (toisin sanoen koukussa ollut jo pidempään tähän sivustoon..) Päätin, että laitan kuulumisia vasta, kun eka ultra on käyty ja todiste vauvan tulemisesta havaittu.

Kävimme aamulla miehen kanssa varhaisultrassa. Jännitti ihan samperisti :/ ..
Kaikki oli kuitenkin hyvin, kohdussa sykki pienen ihmisenalun sydän :heart: .
Saimme pari kuvaa mukaan. Mies tuumasi, että pikkuruinen näyttää
ihan pähkinältä..siitäpä siis oiva työnimi :LOL: ! Laskettu aika pysyi samana.
Olipa se kyllä kokemus, tuntuu nyt jotenkin realistisemmalta tämä odotus, kun näki, että siellä tosiaan kasvaa pikkunen..
Itkuhan siellä tuli niitä kuvia katsasteltaessa.. :ashamed:

Mulla on jo pahoinvoinnin pahimmat aallot helpottaneet (ainakin toistaiseks),
rintojen arkuus, pissalla ravaaminen ja mahan kasvu (!) ennallaan.

Pitääkö kukaan päiväkirjaa? Itse aloin kirjottaa ekasta neuvolasta lähtien kokemuksia ja tuntoja ylös. Huomaan, että tulee kirjoitettua "sinä"-muodossa tulevalle lapselle jutellen... ;)
Pahimmat pelot olen päättäny jättää kokonaan pois. Nyt kun näki vähän kuvaa, niin johan alkoi mieli rauhoittumaan päin.. Ajattelen, että käy niin kuin on tarkotettu meille käyvän. Totta kai toivon, että parhain päin tietty :) ,mut liikaa miettimättä kuiteski.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille elomammoille! :heart: !

t. Elo-onni08 + pähkinä 9+1
 
Voi vitsit mikä päivä meillä oli tänään!

Mun lääkäriaika oli aamulla ja lääkäri tunnin myöhässä. Siitä oli kyllä etukäteen varoitettu, että on myöhässä. Mukana oli kaksi ihanaa opiskelijatyttöä, oikein kivoja, toinen huolehti siinä sitten pojusta.

Sitten lääkäri ei saanut sydänääniä kuuluville ja lähetti mut TYKSiin ultraan. Siellä me sitten odoteltiin neljä tuntia pojan kanssa ennen kun päästiin. Oli vähän ilkeetä kun ei tiennyt onko vauva edes elossa, odottaa niin pitkään. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja syke löytyi :heart:

Kotona iski paniikki ja itku tuli, vieläkin vähäsen herkkä olo on. Onneksi kaikki on kuitenkin hyvin.

Noista opiskelijoista; olen aina antanut luvan tulla, koska olen opiskelijoiden puolella aina:) Mutta olen itse vähän ujostelija muutenkin, ´niin ei aina tunnu kivalta. Tämänpäiväiset opiskelijat oli mukavia. Poikaa kun odotin niin yhden kerran oli 3 tyttöä ja yksi mies, ja se mies sitten tietysti sai tulla kanssa tutkimaan paikkoja lääkärin jälkeen... mutta ei sekään mitenkään kamalaa ollut lopulta. Ehkä enemmän voi häiritä se että mä en pysty puhumaan oikein "tärkeistä asioista" kun yhden ihmisen kanssa kerrallaan, ja jos huoneessa on muita niin monet asiat jää sanomatta.
 
Heippa elokuiset!

Täällä käytiin ekassa neuvolassa maanantaina. Painoa oli kertynyt 1-2 kiloa lisää ja sydänäänetkin kuuluivat hetken ennen kuin "Tyyppi" pakeni =) Hirveä kasa saatiin kaikenmaailman brosyyreitä kotiin tutkittavaksi, mutta siihen osasinkin jo varautua kun esikoisen odotusajalta säästettyjä juttuja olin edellisenä iltana penkonut :D

Seuraava neuvola on sitten 15.2. jolloin viikkoja kasassa 14+4 ja se on ymmärtääkseni lääkärineuvola... Np-ultraa varailtiin ja se on 28.1. eli ensi maanantaina. Silloin mulla on raskausviikkoja tasan 12 kasassa.

Ja muihin asioihin, olen ollut aamu 10 asti tupakkalakossa! Siihen mennessä olin polttanut vain 4... "Vanhemmat" palstailijat siis ehkä muistavat kun kerran kerroin millainen ketjupolttaja olen ollut ja että lopettaminen ei suuresta määrästä johtuen ole minulle mikään ihan yksinkertainen asia... Nyt olen päättänyt sen tehdä. Siis nyt on todella asenne sellainen että se on nyt tai ei koskaan!

Täällä oli muistaakseni juttua noista ynseistä appivanhemmista... Omt vanhempani olivat onnellisia puolestamme ja onnittelivat oikein lämpimästi, samoin yksi siskoistani. Siis kaikilta joille on kerrottu mun puolelta on tullut iloinen vastaanotto... Mutta mutta... Mieheni aiti kyllä oli ihan ok, mutta isä haukkui pystyyn sekä minut että mieheni. Hänelle on kuulemma ollut jo tarpeeksi vaikeaa sulattaa yleensäkään meidän suhdetta mutta tämä on kuulemma liikaa.
Ei olla sen jälkeen oltu äijään missään yhteyksissä. Ei me sen "hyväksyntää" olla koskaan kysytty, eikä kysytä. Se ei van voi sulattaa mua ku ollaan mekin tämmönen uusperhe ja miehelläni on siis tytär aikaisemmasta liitosta... Tosin mieheni isä on itse eronnut mutta edelleen virallisesti naimisissa ex-rouvansa kanssa eikä ole sitä nykyiselleen vaivautunut kertomaan. Onko hänellä siis jotain sanottavaa meidän suhteeseemme? Kumpikin oltiin oltu tahoillamme 3-4 vuotta yksin ennen kun tapasimme, eli ihan "kunniallisesti" on suhteemme alkanut... Ota noista vanhoista ukonrahjuksista sitten selvää... Eipä me olla mokomasta äijästä pahemmin sen koommin piitattu. Ottakoon itse yhteyttä jos ylpeys antaa myöten :kieh: :kieh: :kieh:

Pitää mennä laittelemaan eväitä kullalleni kun hän lähtee kohta puoliin yötöihin...

terv. Jennika ja Tyyppi rv 11+4
 
Iltaheippaus rankan työviikon jälkeen!
Alkuviikko meni vielä melko hyvin. Tänään tiesin jo aamusta, että päivästä tulee rankka .
Minulla asiakkaalla pesutupa varattuna ja pyykkikorin kantaminen minulle on liikaa, vaikka käytin autoakin, että menisi mahdollisimman helpolla, mutta kantaakkin oli pakko. Alavatsa kipeytyi sen vuoksi heti aamusta, Tiuhti-Viuhti on hyvin tarkka, kantaa en saisi! 2:n asiakkaan suihkutus ja taas pyykkitupa iltapvllä pyykit pois sieltä! 14 aikaan kun menin taukotuvalle, olin aivan poikki! 14:30 sanoin tuvalla olijoille, että minun pitää nyt lähteä kotia lepäämään, pomo lähti samaa matkaa ulos, hänelle sanoin, että kantaminen on täyttä myrkkyä minulle! Hän sanoikin, että ottaisin levon kannalta vklopun, niin teinkin heti kotia päästyäni, otin Panadolin jo matkalla kotiin kipuihin ja kotona heti sänkyyn nukkumaan. Mies teki ruuan, heräsin sen syömään ja takasin nukkumaan, nukuin yht 3 tuntia ja lämpöäkin taas 37,1 ja ilm on noususuunnassa.

Minulla nyt se vkloppu, jolloin ennen vanhaan alkoivat menkat, eli vähän varovaisuutta edelleenkin siis näemmä!

Onko muilla tälläsessä alkuraskauden vaiheessa nuo nostamiset /kantamiset käyneet ylivoimaisiksi? Koskaan ennen ei tälläista ole ollut raskauksien aikana, joten minulle täysin uutta!

Onneksi kauppareisuilla mies kantaa ostokset aina tai jos yksin käyn en osta kovinkaan paljoa.

Maanantaina siis se npultra, kiva juttu nähdä taas meidän pikku "menninkäistämme"

Mukavaa vkloppua kaikille

Toivoo Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme rv 11+4
 
ajattelin vähän kirjoitella kuulumisia näin perjantai-iltana kun mieskin on naapurissa saunomassa.

tänään tuli selvyyttä kela-asiaan, hyppäsin takaisin opiskelemaan myös kosmetologiksi joten opintotuet juoksee taas. hieman on motivaatio hukassa sillä puolen mutta jospa tästä saisikin sitten uutta tuulta siipien alle ja innostuisikin siitä uudestaan. tärkeintä on että ei tarvinnut alkaa miettimään mistä vuokrarahat saisi ja ei se koulutus ikinä hukkaan mene.

meillä tosiaan np 31. torstaina, jännittää kun nyt on jostain syystä kaksi päivää tuntunut että oireet on tasaantumaan päin ja niin sitä sitten tietenki alkaa aivot kehittelemään kaikenlaisia kauhuskenaarioita... sain sitte eilen illalla miehenki huolestumaan. :ashamed: pitää vaan muistaa heittää tuommoset ajatukset kauas pois!

hyviä vloppuja kaikille! :wave:
 
neitiperho
Älkääs nyt äipät huolestuko kun oireet puuttuvat. Yritetään vaan nauttia, että välillä niitäkin aikoja. Itellä ollut nyt jo pidempään "oireetonta" aikaa ja sitten taas jysähti kunnon yökkäilyt. Sanon vaan, että ei ollu niitä ikävä. Jos kaikki siis ei hyvin olisi niin kyllä sen huomaisitte, VARMASTI. Ja oireiden puuttuminen taas kun ei vaikuta mitenkään esim. sikiön sykkeeseen, eli onko sitä vai ei.

Nauttikaamme siis masujen kasvusta ja toivotaan, että kaikille onni suo sen kasvaa. Halit mameille :hug:
 
jennika1983 Hienoa ,kun olet pystynyt lopettamaan tupakoinnin. Minä lopetin myös silloin ,kun esikkoa aloin odottaan 15 sauhuttelun jälkeen. Olen edelleen todella tyytyväinen ,että silloin pääsin tupakasta eroon. Vauva on niin suuri motivaattori ,että lopetus varmasti onnistuu sinulta loistavasti. Vaikeita hetkiä varmasti tulee, mutta kun vauvan parasta ajattelee niin niistä selviää.

Täällä on ollut niin kiirusta ,että välillä oikein unohdan odottavani vauvaa. Olisi hyvä kyllä muistaa ,että ei liikaa tuolla työssä revittele. Muutenkaan ,kun noita oireita ei enää oikeen ole ,niin välillä huolettaa, vaikka pitäisi nauttia tästä ,niin kuin neitiperho hyvin muistuttelikin.

Minäkin pidän raskauspäiväkirjaa. Siihen neuvolasta saatuun vau-kirjan odotus kirjaan tuntemuksiani rustaan. Minulla oli se esikollakin. Nyt on kiva vertailla viikkoja, mitä oli silloin ja mitä on nyt. Melko samanlailla mennään.

Opiskelijoista vielä. Meillä neuvolassa on aina joskus opiskelija ,joka lähes tuuraan oikeaa tätiä. Synnytyksessäoli opiskelija mukana, jonka mukaan tulo kysyttiin. Minulla oli niin nopea synnytys ja vauva ennenaikainen ,että salissa oli ainakin kolme kätilöä ,lääkäri ja lastenlääkäri tuli ottamaan vauvan heti tarkastuksiin. Eipä siinä kyllä yhtään kerinnyt ajatella , vaikka olisi ollut kymmenen opiskelijaa paikalla , eikä olisi haitannut. Itse olen myös sairaanhoitajaksi opiskellut ja harjoillelua oli synnärilläkin. Silloin pääsin muutamiin synnytyksiin mukaan ja ne olivat kyllä opiskelun mieleenpainuvimmat kokemukset.

Ihanaa ,minulla on huomenna lähes koko päivä vapaata. Illalla pitää vain käydä ottaan hepat sisälle ja ruokkia ne. Toivottavasti olisi hyvä ilma ,että pääsisi tytön kassan pulkkaileen.
Hyvää yötä masut ja äipät :)
-Poni ja Manteli 10+2 (meniköhän oikein :whistle: )
 

Yhteistyössä