<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

Huomenta kaikille. täällä noustiin vasta ylös.viime yönä saatiin kuumeet aika hyvin laskemaan alas, kyllähän siinä jo kaksi vuorokautta menikin yli 39 asteen kuumeessa, mietityttää vaan että onkohan vaavilla kaikki hyvin??????? nyt viime yönä nousi sitten myös vanhimmalle pojalle, nyt aamulla oli melkein 40.

Täällä on kova myräkkä ulkona, lunta tuiskuu ihan vaakatasossa. Ei yhttä tekis mieli mennä ulos kun on vilä kipeenäkin mutta koirat on eri mieltä mun makoilusta, no onneksi on tarha mihin heidät voi laittaa.

Hyvää päivänjatkoa kaikille ja pysykäähän terveinä masujenne kanssa.
 
äiti lpr: mulla kans tuosta pissankarkailusta meinas jo tulla ongelma..
teen jatkuvasti lantionpohjalihaksia, mutta kun on tämä kova yskä, niin ei kerkee aina jännittää kaikkia tärkeitä lihaksia :/ , niin tulin siihen tulokseen että hipsin kauppaan ja ostaa pöräytin tena ladyja :LOL: , niitä uusia pikkuhousunsuojia..
nyt ei tarvi hävetä joka paikassa yskimisen tuottamaa tulosta.. :LOL:
ku eihän nuo tavalliset pikkuhousun suojat sellaisia pidättele.. :|

nyt on kuivaa :D

Upp: mie kans mietin että ostaisin sen pinnasängyn päälle laitettavan hoitotason. täällä ainakin citymarket myy niitä. en o hokannu kattoo myykö prisma.mieskin oli sellaisen kannalla :D

kyllä oli taas vaikia yö, poika siis vaihteeksi nyt siinä kuumeessa. tyttö parani ni poika aloitti, tuli meidän keskeen yöllä, ja painautu mua vasten, ja koko ajan suu kävi, milloin piti saada peittoa, milloin peitto pois, janottaa,äiti lähemmäksi, äiti kauemmaksi, sattuu ja piti hieroa. ymmärtäähän sen kun toinen on melkein 39 asteen kuumeessa, mutta aina kun itse oli nukahtamaisillaan ni aina uus juttu, väsyttää |O !
ja sitten aamupalapöydässä alkoi oksentaminen... :( , toivottavasti ei mulle tule oketauti, just ku on päässy pahoinvoinnista eroon, ni sitte yrjötauti.
mie en pystyny siivoon sitä ja soitin miehelle että tuu auttaa mua niin miun ihana tyttö (7v) oli siivonnu sen oken sen mun puhelun aikana. :heart:

kovasti hoitaa pikkuveljeä...ihana :heart:

Mutta nyt kun poika tuolla nukkuu niin pitää itekkin mennä pötkölleen.

Tällaisin terkuin AE ja säde 12+0
 
neitiperho, minulla on kans jotain kylmän ja kuuman vaihteluja..Toisinaan palelen ja vapisen, toisinaan vaatetta saa vähentää ja peittoa työntää pois kun tuntuu että tukehtuu. Ja kainalot tuntuu "vuotavan" ihan hulluna...! Myös silloin kun palelee tuntuu et on kainalot märkinä.:/ Inhaa tämmöinen.
 
Neuvolalääkärissä käyty ja kotiuduttu. Sydänäänet kuuluivat vain lyhyen hetken ja piinallisen pitkän etsinnän jälkeen, mutta onneksi edes hetken :heart:
Lääkärin mielestä 8h työpäivät on mulle henkisesti ja fyysisesti raskaita ja suositteli lyhyempää työpäivää, jota olen siis jo pomoltani pyytänyt. Nyt loppuviikon sain sairaslomaa, kun totes kuunneltuaan mun itkuista selostustani, että en oo työkykyinen. No minä sitten pomolle viestiä että en tuu loppuviikosta töihin, niin tämäpä soitti äsken, ja olis sitä mieltä, että mulle, vauvalle ja hälle olis parempi jos mä olisin saikulla kesälomaani asti. Miten tommoseen tarttis suhtautua? Sano, että hän ei oo yhtään harmissaan asiasta ja kuulosti aidosti huolestuneelta. Tarttee tässä nyt sit soitella lekuriin uudestaan, että pidentääkö ne mun saikkua vai mitä täs tehdään. Sanoin sit myös, että ne kolme muuta töissäolijaa ei ainakaan eilen parantanu mun pahaa olooni, niin pomo sano, että oli keskustellu kaikkien kans asiasta ja eritoten tän joka oli asiaan eniten vastaan. Oli sanonu heille että on kunkin oma asia moniko tuntista päivää haluaa tehdä ja se ei niille muille kuulu.

Tulipa taas vuodatettua, anteeksi... Taidanpa tästä nyt soitella neuvolaan ja kysästä, että mitäs nyt tehdään.
 
neitiperho
Emeelia sulla ainakin vaikuttaa pomo olevan fiksu ja hoiti homman asiallisesti niin kuin pitääkin, hyvä niin. Ja muutenkin hyvä homma että saat nyt rauhassa levätä. Toivottavasti vähän ne työkaveritkin osaisivat itteensä mennä.
Upp3mulla tosiaan just samaa, kainalot vetiset oli kylmä tai kuuma. Kehtaa kohta mennä mihinkään. Taitaa olla huono dödö käytössä :D
 
Heippa!

Voimia kesä74 :hug: Eipä tässä vielä voitonpuolella olla. Kaikkea voi tapahtua, mutta toivotaan parasta.

Linttalita toivotaan, ettei vuoto ala uudestaan.

Ja vähän omaa napaa. Olin eilen iltavuorossa ja menen tänäänkin. Eilen tuli kauheen ahdistava olo massuun ja masu tuntui semmoselta jännittyneeltä ja sitten sitä alkoi pistellä. Piti ihan nappi aukaista housuista. Onneksi on työtakki/paita sen verran pitkä, että sallii sen. Juuri pari päivää sietten vielä mainostin miehelle, että en minä vaan vielä mitään äippähousuja tarvitse, että hyvin menee nämä normaalit housut jalkaan... Kai sitä pitää alkaa hankkia isompia housuja.

Onko muilla muuten illalla hapennälkää? Eli sellainen fiilis, että happi meinaa loppua ja pitää huokailla ja hönkäillä paljon. Vaikeasti selitetty. Mulle tulee välillä sellainen ja sitten pulssi lyö tuhatta ja sataa. Toivottavasti ei ole mitään kauhean vakavaa.

Mutta nyt pitää alkaa valmistautumaan iltavuoroon, joka alkaa klo13. Hauskaa päivänjatkoa!

Bella-Lumia ja Nuppu 11+0
 
Unista... huhuh... ne käy vain yö yöltä hullummiksi!! :LOL:

Aikaisemmin meidän komistus keihäänheittäjäksi, Tero Pitkämäki, vain seurasi minua ja oli ihan umpi-ihastunut minuun. Viime yönä taas näin unta että synnytys alkoi ihan yhtäkkiä kun olin yksin kotona. Siinä sitten synnytin kaksi kania!!!!!

:LOL: :LOL: :LOL:

Peppi ja Örkki 11+1
 
Olen joo huomannut kanssa, että kuuma alkaa tulla kylmän tilalle!! onneksi olen löytänyt sellasen dödön, mikä on ainakin tähän asti auttanut hiki ongelmaani!!

En haluis mitään tena ladyja, mut kai se on pakko alkaa käyttää, jos ei pissa pysy rakossa :LOL: Tänään ei kyllä onneksi oo ollu sitä ongelmaa!!

mutta taas työntekoon uuden tukan kanssa!!!

äiti lpr 12+2
 
Kesälle :hug: kovasti voimia teille.

Mullakin jatkuu oudot unet. Yksi yö näin unta että mulla oli kaksi poikaa TYKSin vauvanvaatteet päällä, jossain vaiheessa he oli kaksoset ja jossain vaiheessa toinen olikin meidän iso poika.. Niin, ja toisen nimi oli Alvar(ollaan sitäkin nimeä mietitty).

Mullakin on pahoinvointi hellittänyt, ainoastaan silloin tällöin illalla on paha olo. Vatsakivut kiusaa vieläkin, mutta huomenna on onneksi lääkäri. Siellä on jotain opiskelijoita, aika outoa kyllä kellistellä siellä ilman housuja viiden ihmisen töllisteltävänä :ashamed:

Hei muuten! Huomennahan tulee maagiset 12 viikkoa täyteen. Toivon vaan että kaikki on edelleen hyvin; pelkään aina että aiheutan vahinkoa vauvalle, kun laitan poikaa nukkumaan, kun maha ottaa kiinni pinniksen laitaan kun kumarrun halailemaan.
 
Jopas on taasen tekstiä tullut, kiva vaan kun on aktiivista porukkaa. Hirmuisesti olis kommentoitavaa, katsotaas kuinka monta asiaa muistan nyt kun ryhdyn kirjoittelemaan.

Ainakin upp3 kyseli pinniksen päälle tulavasta hoitotasosta. Meillä oli esikoisen aikaan sellainen just siksi kun asuttiin kaksiossa eikä makkarissa riittänyt tilaa hoitopöydälle yms. Mutta sit myös käytännössä huomattiin että helpoiten hoitohommelit kävi kuitenkin pyykkikoneen päällä, jossa oli pehmeä hoitoalusta. Siis jos vaan on sivusta täytettävä pesukone.. :) Joten suosittelen kyllä tota pinniksen päälle tulevaa tasoa, jos tilanpuutteesta kärsitte.

Sitten oli puhetta UNISTA. Juu outoja unia näen minäkin, mm useampana yönä nähnyt ex appivanhemmistani joiden kanssa en siis ole missään tekemisessä ollut yli 4 vuoteen. Outoa.. :eek: Muutenkin mitä oudoimmat ja kaukaisimmat ihmiset esiintyvät nykyään unissani, niin ja unet on hurjan todentuntuisia myös.

HIKOILUSTA ja SYDÄMEN TYKYTYKSESTÄ myös.. Hikoilin esikoista odottaessani inhottavan paljon, viimeisinä kuukausina sai käydä suihkussa parikin kertaa päivässä. Hiki muuttuu mulla ainakin huomattavasti pahan hajuisemmaksi kuin normaalisti ja kainalot on ällöttävän nihkeät ja märät. Yöks.. :x
Sitten siitä sydämen tykytyksestä.. Oon huomannut nyt muutamana iltana kun olen käynyt sohvalle lepäämään että sydän alkaa yhtäkkiä hakkaamaan ihan hurjaa vauhtia. Tuntuu että läpi tulee rinnasta, samalla hieman hengästyttää. Siihen on auttanut lepo ja rauhallinen syvään hengittely. En tiedä onko kyse jostain ihan normaalista, mutta aion mainita asiasta ensi kerralla neuvolassa varmuuden vuoksi.

Nyt katkesi ajatus.. Ai niin Emeelian työkuvioihin piti kommentoida. Aika pitkää pätkää kyllä ehdotti sun työn antaja sairaslomaksi, en tiedä suostuuko lääkärit kirjoittamaan ilman sen suurempia syitä noin pitkää saikkua. Toki jos sun vointi ja olotila ei ole sopiva töihin, niin eiköhän se onnistu. Mut kannattaa miettiä jaksatko olla kuitenkaan ihan kotosalla tekemättä mitään kesälomaan asti, vai pitäiskö ottaa nyt alkuun vähän lyhyempi pätkä saikkua. Antaa tilanteen rauhottua siellä työpaikalla. Uskon että typerien työkavereittesi puheet satuttivat sinua, yritä jättää niin ikävät ihmiset omaan arvoonsa. Pomosi kuulostaa kuitenkin reilulta ja ymmärtäväiseltä tyypiltä!

Jaahas tulipas melkeen romaani kirjoitettua. Taidan lähteä laittamaan itselleni ruokaa ja sitten hetkeksi lepäilemään sohvalle. Tänään mulla ollut hieman parempi päivä väsymyksen suhteen, eilinen päivä oli aivan tuskaa.. |O

Voikaahan hyvin!

:heart: haaveilija ja kyytiläinen 10+3
 
oda-sofia kiitos sulle, nyt ei tarte jännää niin kovasti kun tietää et se on ihan ku "perusultra"! :)

tuntuu et pitäis päästä kattoon pientä vaikka sinne ultraan et kaikki on hyvin ym! Mulla oli kanssa muutamia viikkoja ihan ihme unia, niin sekoja et tuntu ettei saanu oikein öisin nukuttua! ja aina sai vaan ihmetellä niitä...
 
Täällä oltiin taas viime yönä ajelemassa ex-poikaystävän kanssa :LOL: .
Onneksi muillakin hauskoja unia. Ehkäpä se todella kuuluu tähän tilaan.

Mulla myös alkaa palelu vaihtua hikoiluun. Samoin puuskututtaa, kun jotain tekee.

Nukuin viime yönä vain kuusi tuntia, kun illalla notkuin koneella ja sitten tuo taapero valvoi yöllä ja päätti herätä klo 7. Kerhossakin olin niin väsynyt ,että en jaksanut edes oikein puhua kenellekkään. Nyt painuinkin tytön viekkuun nukkuun. Täällä myös kamala tuisku ulkona ,joten tytökin sisällä unilla. Hei.Hei..
 
Hulluja unia minäkin olen nähnyt, joka yö jo viikkokausia |O Viime yönä minua ja minun isoveljeä jahtasi joku hullu nainen, joka tekstiviesteillä saneli ehtoja joita minun ja veljeni oli noudatettava, esim. millä autolla meidän pitää ajaa ym, mutta poliisia ei tietenkään saanut sekoittaa juttuun mukaan :LOL: Sitten mentiin veljen kanssa vanhaan taloon jossa tämä muija oli ja hän lukitsi minut kanssaan johonkin huoneeseen. Sitten hän kokeili refleksit minun polvistani (!?!) ja sitten yritti ruuvimeisselillä puhkaista toisen silmäni :LOL: Pääsin kuitenkin pakoon ja sitten veljeni kanssa työnnettiin tämä nainen rappusia alas ja siihen se kuoli... Vähän oli ahdistava olo kun heräsin :) Aika paljon näistä unista on painajaisia, sitten vielä aamullakin on tosi ahdistava olo jonkun aikaa.

Ei tänne muuta ihmeellistä, äitiysfarkkuja olen kovasti yrittänyt metsästää, mutta jos kivat löytyy niin ei ole kokoja :/ Onneksi menee vielä muutamat tavalliset farkutkin...

Lumipyryistä torstain jatkoa!
 
Moro kaikille!
Eilen olin sitten minäkin ekaa kertaa neuvolassa. Eipä juuri uutta "tietoa" tullut, meni enemmänkin papereita pyöritellessä. Sydänäänet kuuluivat vain hetken (rv 10+3), vauveli suihki kovaa kyytiä karkuun. Vähän tietty harmitti, kun olin ajatellut sykettä kunnolla kuulevani. Noh, vauva on pieni ja laardia on luiden päällä. Uä:kin on onneksi "jo" kolmen viikon kuluttua. Hemppa oli huippulukemissa, 146(!), vaikka olen ollut 4/04 asti joko raskaana tai imettänyt lähes tauotta. Nyt lopetin viikko-pari sitten kuopuksen tissittelyn *haikeaa*.

Hoitotasosta: Itse olen ollut aika laiska käyttämään hoitotasoa. Esikon kanssa meillä oli kylppärissä sellainen kokoontaitettava X-jalkainen ritiläkorilla oleva hoitopöytä, jota käytin myös kylvetyksessä. Se oli käytössä n. 4-5kk. Kuopuksella käytin hoitopöytää ehkä kuukauden ja sen jälkeen vaihdoin vaipat parisängyllä, lattialla ym. missä kätevintä oli. Jokainen tekee tyylillään, mullakin on tuttavia, jotka ovat käyttäneet hoitopöytää 2v. Vinkiksi voin sanoa, että kannattaa laittaa hoitopöytä vessan/kylppärin lähelle. Kakkapyllyä on kiva roikotella ympäri huushollia.

Täälläkin nähdään kummallisia unia (romanttis-eroottisia, miehet vaihtuvat tiuhaan tai dekkariunia), palellaan tolkuttomasti iltaisin ja väsyttää niiiin paljon (päikkärit on ihan must). Ruoka maittaa jo hyvin, joskin kaikki syöty ruoka "jämähtää" mahaan moneksi tunniksi. En muistanutkaan kuinka paljon ruuansulatus hidastuu, röyh. Närästystä odotellessa...

Niin ja lantionpohjan lihaksista: Kai sitä pitäisi itsekin alkaa taas jumppailla vaikkei oireita olekaan. Ostin kuulatkin erotiikkaliikkeestä jo ennen esikoisen syntymää 04. Yhä ovat iskemättöminä paketissaan. Jospa laittaisi ne ja alkais imuroimaan! Tuplahyöty :LOL:

Bonus ja Superbonus 10+4
 
Heissan!

Täälläpä taasen. Ja mä onnistuin, jihaaa... siis kertomaan eilen pomolle töissä vauvan tulosta ja työkaverit sen kuuli sit sen jälkeen. Pomo oli vaan, et kylläpä olin jo arvellutkin sen suuntaista :LOL: Helpotti kyllä kun sai kerrottua, ei tartte enää salailla! :whistle: Ja ottivat töissä asian tosi positiivisesti vastaan! Ihanaa! :p

Eilen muuten mittasin painoni eka kerran nyt raskausaikana, tai siis neuvolan jälkeen, niin ei ollut paino noussut yhtään - vaan tippunut hiukkasen. Noh on musta tuntunutkin, että paino ei ole noussut, vaikkakin masu on vähän kasvanut. Muuten tuntuu, että vartalo on kaventunut,tai jotain sen suuntaista. Onkin ollut tuota pahoinvointia, mikä selittää painon laskun. Pikkunen se vaan kasvaa ja mä kutistun :LOL:

Nyt takas töiden pariin.. :headwall:

oda-sofia & pikkunen 12+3
:heart:
 
Moikka kaikille!!!

Onnellisia terveisiä np-ultrasta :heart: Kaikki hyvin! Vauva vastasi viikkoja, sydän löi tuhattasataa(eli n.180), pikkuruiset sormet näkyivät sekä mm. selkäranka, aivokammiot, mahalaukku, virtsarakko..Niskaturvotus oli normaali, vauva myös pyöri mahassa ja nikotteli, voi pientä :heart: Tuli uskomaton tunne. Tuommoinen pieni ihmisenalku kasvaa mahassa, ilman että tiedän mitään! Tai tunnen, mulla kun ei vatsanippailuja ole juuri ollut, johtuneeko sitten taakse kallistuneesta kohdusta. Isäntäkin katseli ihmeissään ruutua suu auki :D Myös tutkimuksen tehnyt henkilö oli hyvin mukava ja puhui todella kauniisti vauvasta siellä masussa. :)

Toinen ikävä asia on, että pääni on ollut todella kipeä tänään ja eilen. Para-Tabs ei todellakaan auta!!! Lääkäri sanoi, että Buranan voi ottaa, kunha n hyvin harvoin, mutten uskalla... Mitä te olette ottaneet pääkipuihin, jos parasetamoli ei auta?

Ylläpitäjälle: laskettu aikani on 12.8 nyt kaikkien tietojen mukaan, jos muutat listaan:) Kiitos :)

Oikein hyvää loppuviikkoa kaikille!!
 
pieniananas la muutettu listaan.

Kiva lukea teidän hyvä uutisia ultrasta ja neuvola käynneistä. Itseäni hermostuttaa tällä hetkellä tosi kovin kun aivastelusta ei tule loppua ja kuumettakin on vielä. Joka kerta kun aivastaa niin se tuntuu ala vatsassa tosi ikävältä. Pelko jyllää mielessä km jos ei aivastelu kohta lopu...... Nyt on sitten koko viisi henkinen perheemme vuoteen omana. Isäntä tuli kesken työpäivän kotiin kun oli noussut kuume. saapi nähdä kuinka kauan tässä sairastelussa menee.

Onneksi on kannettava tietokone niin pääsen edes teidän juttuja välillä lueskelemaan kun voi makoilla samalla sängyssä.
 
kotiäiti32 Mä oon just toipumassa flunssasta. Mua sattui toooooosi paljon aivastukset alavatsaan ja olin ihan rikki jo,kun pelkäsin et jotain tapahtuu. :ashamed: Eilen kävin np-ultrassa ja kaikki oli hyvin :heart: Mulle voi muuttaa sinne listalle,et tänään on vast 11+4 mut laskettu pysyy samana. Paranemisia teijän perheelle :hug:
 
Mansikka85: Mulla myös vihlaisee toisinaan todella ikävästi aivastaessa. Kaipa se on normaalia?

Sain vihdoin kutsun ultraan. Jo sitä odottelinkin pari viikkoa, malttamaton kun olen. Ultra-aika on, kun viikkoja on kasassa 11+6. Nyt niitä on kasassa vasta 10+2, joten vielä saan odottaa...
 

Yhteistyössä