<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

Heippa!

Soittelin lääkärille ja epäili että olisi influenssa. täällä on muistaakseni joku sairastanut sen tässä raskaus aikana. Voisiko joku asiasta tietävä vähän kertoa tästä inflenssasta kun ei tuo lääkäri kertonut oikein mitään.

Oli sitten pakko kurkata vähän masukkia ultralla kun sillaisen kerran omistan, ja siellähän se sydän sykki kovin, muuta en ihmis lapsesta osaa sanoa =) kun pelkäsin jo että jos on menossa kesken tai jotain mutta sydän ainakin sykki.
 
Harmittaa, kun en kerkiä pysymään kärryillä, missä mennään, en ehdi olemaan paljon koneella...Kiva kuitenkin kuin saan olla mukana ja kiva tuo lista. En itsekään enää muistanut mikä raskausvk meneillään, mutta täältähän sen heti näki:). Ekan lapsen kanssa seurasi kaikkea niin paljon, nyt jäänyt vähemmälle. Toisaalt ollut aika oireetontakin, joten ei sitten niin pljon ajattele VIELÄ, vaikka toki vauva mieles pyörii.
Onkos teillä muilla mielialat kamalasti heitelly? Mulla välillä. Täs yksi päivä tuntui tosi kurjalta kuin tuli aivan masis olo, vaik kaik oli hyvin sinänsä. Pelkäsin sitten tietty, miten selviydyn kaikesta, monta lasta vastuullamme, äidillä tärkeä rooli kodissa. Kuitenkin on positiivista huomata, että vaik meil nyt on jo kaks pientä, aina on kaik asiat järjestynyt ja vielä on koti pysyny jossakin järjestyksessä, ruokaan olen laittanut, ulkoillut ja vielä muutakin töitä tehnyt jne. Eli eiköstä sitä jatkossakin selviydy, kylläpä Luoja voimia antaa:)
 
alussa varsinkin mielialat heitteli tosi kovin, oli tosi äkänen.. nyt on ollut havaittavissa rauhaa =) ja muutkin oireet on jäny jo taka-alalle.. ainut on vaan sellanen yleinen saamattomuus.. ei niiku väsytä mutta mitään ei saa aikaseksi.. mutta kaipa tää menee ohi niiku nuo muutkin oireet!!

äiti lpr rv12
 
On kyllä niin oireeton olo ,että eipä oikein keksi mitään kirjoittamista :) . Onneksi myös jatkuva nälkä on pikku hiljaa väistymässä. Nyt pitää vaan muistaa se ,eikä syödä koko ajan. Mulla oli viimeksikin alkuraskaudessa juuri samanlainen ihan mieletön syömisvimma.

Olen muuten nyt sitten viimeinkin lopettanut imetyksen kokonaan. Jo toinen ilta ,kun nukutin tytön nokkamuksita juottamalla hänelle lämmintä maitoa. Tosi hyvin mennyt. Itsellä on vain niin haikea mieli. Tyttö nukahtaa nyt paljon nopeammin. Tänäänkin meni vain 45 min. Luksusta :) .

Täällä on oikein tohina viikko menossa. Tänään kävimme poistattaan pikku kisujen palluraiset. Huomenna on aamulla kampaaja, päivällä tulee satula kauppias, iltapäivällä on ykstyis oppilas ja illalla normaali ryhmätunnit. Onneksi on tuo mies kotona.

Mielialoista vielä. Mulla ei mitään masentuneisuutta, mutta ärähdän todella herkästi vieläkin. Erityisesti mieheni saa kärsiä tästä. Ottaa oikein itseäkin päähän ,kun ei osaa tavallisesti puhua vaa heti tulee tiuskittua.

Nasunnippailijat ottakaa rauhallisesti ja levätkää paljon!
Öitä kaikille :wave:
-Poni ja Manteli 9+6
 
Mulla se np- ultra kun vko 13+1 menossa. kummasti ne vaihtelee??

Täälläkin taitaa tuo imetys loppua kokonaan :ashamed: pari päivää menny ettei ole huolinu ku aamulla tissin ja nyt olin yön töissä ja vielä nukkuvat. eikä tunnu tisseissä yhtään, et siellä mitään edes olis!! olis kyllä voinu vielä tissitellä ku toinen vasta 9kk ja aika huonosti huolii korviketta ja hirveesti pulauttelee ku sitä juo!! mitä ihmettä sen kans keksis? jos jollain vinkkiä, kiitollisena otan vastaan.. tutteli, semper ja nanni kokeiltu. nanni vähiten oksettaa!

tulipa sit asian vierestä vissiin? :LOL:

mulla olis maanantaina neuvola, mut työnantaja oli ilmottanut minut ensiapu kurssille ma ja ti. pitää siis neuvola siirtää.

nyt heräs lapsukaiset. moi!
 
Kylläpäs noissa np-ultrissa vaihtelee tieto.. kai se on paikkakunnasta kii niin ku on ne sokeriarvotkin...

Mä kerroin jo töissä ja vaikka sijainen oonki, niin vastaanotto oli hyvä, pomo lupas että saan olla töis niin kauan ku haluan, mikä oli kiva kuulla kun nykyinen sopimus loppuu huhtikuulla :D Työkaverit sanoi että he jo luuli ettei tänne tuu enää vauvoja.

joku kysyi mielealoista ja kyllä ne täälläkin heittää kärrynpyörää!! Mies on aiva helisemässä mun kanssa, kun koko ajan itken tai tiuskin.... :saint: Muutenkin ollu muutaman päivän kaikkea muuta ku "hehkeä ja ihana odottaja-olo" :D Kysyin jo mieheltä että eikö me voida soittaa haikaralle ku mua ei just huvita olla paksu :LOL: :LOL:
Tulis nyt jo se kunnon vauva maha ku nyt vaan näyttää siltä että neiti on viettänyt liikaa aikaa jääkaapin ovessa roikkuen...

Nyt viemään lapsi hoitoon!

Rieputa ja reagan 9+1
 
:( Mä oon koko aamun vuotanu kirkasta verta....Tässä nyt seuraan ja jännään että muuttuuko tämä johonki suuntaan vai ei. En tahtonu aamulla päästä sängystä millään ylös. Väsytti niin vietävästi ja tuo nuorin märräs TAAS yöllä.Torkuin puolitoista tuntia, kuulin aina että lapset on suurinpiirtein tallessa ja ei tee ihan mitä tyhmää sattuun.
 
juu mulla on ihan sama homma, masu on vähän kasvanu mut just sillä tavalla että näyttää siltä et ois PIKKASEN repsahtanu elämäntavat huonoon suuntaan:D mutta kylläpä se muutaman viikon päästä alkaa varmaan ihan oikeesti raskausmahalta näyttää.

very important baby, en ole yksityisessä koulussa. se mitä tässä nyt tapahtui oli että mun tutoropettaja joka on koko mun koulutuksen ajan ollu aika saamaton, todella mukava ihminen mutta ei jotenki hoida hommiansa, ei ollut pistänyt toisen puolen eropapereita (meitä on muitakin kuin minä ja kenenkään paperit ei ollu menny eteenpäin) menemään opintositeerille ja sitä kautta sitten kelalle minkä takia ollaan kaikki saatu edelleen pitkän aikaa väärin opintotukea. siis järkihän sanoisi että ne ei voi periä sitä meiltä takaisi koska me ei olla toimittu vilpillisesti vaan koulu on jättäny asiat hoitamatta mutta mistäs sen tietää... pitäs sossuun vissiin mennä hakemaan toimeentulotukea että sais edelleen ruokaa kaappiin. oon myös yrittäny hakea jotain osa-aikasta työtä, toivottavasti sitä rahaa jostain saisi. näin kun kumpikin on opiskelija niin meinaa olla aika tärkeitä nuo raha-asiat. :/ mut jospa se siitä ettei tarvi mennä kadulle kerjäämään:)

olin taas eilisen asiakaspalvelun jälkeen ihan poikki, oon tosi ilonen että tein sen päätöksen etten tee näyttöjä keväällä, en halua saada sen takia huonoja arvosanoja että en pysty ihan 100% touhuamaan mahan kanssa ja muutenkin ettei stressi vaan aiheuta vahinkoa.

tänään on aika kirpsakka päivä, pitäsköhän sitä lähtee vähän näyttään nenää raittiissa ilmassa.

mukavaa päivää kaikille!

salamanteri&steve 11+0
 
Huomenia kaikille,
täällä on neuvolalääkäri ohi! Ja lääkäri sai kuin saikin hetkeksi pikkuiset mutta nopeat sydänäänet kuulumaan, voi että oli helpotus..Kauaa eivät kuuluneet, varmaan pieni liikkui niin paljon. Totesi kohdun olevan kasvanut ja taaksepäin enempi kallellaan. Muutoinkin kaikki ok, painokin oli 4 viikossa laskenut 600g vaikka olen kyllä syönyt hyvin B)

LinttaIita, toivotaan parasta.. :/

t. Ananas ja pikkuinen 11+0
 
Huomentapäivää!

triine: mulla tyttö silloin aikoinaan jätti tissin itse 10kk iässä, ja kaikki korvikkeet nousi tavalla tai toisella ylös, niin aloin ronskisti antamaan tavallista lehmän maitoa, kevyt, ja alkoihan sisällä pysyä, eikä oo ollu kyllä mitään oireita sen suhteen. ainut että silloisella neuvolatädillä oli omat vankat mielipiteet lehmänmaidosta alle vuosikkaalle antamisesta, mutta en kertonu sille että annan lehmänmaitoa, ja tyttö kasvoi normaalisti. Lämmitin kyllä mikrossa maidon lämpimäksi, ja vieläkin tyttö pyytää välillä lämmintä maitoa (on jo 7v). Mutta se oli miun ratkaisu, ja se toimi meillä! :D

Linttaiita: toivottavasti ei mitään vakavaa :hug:
mie kävin mun miehen serkun kanssa perjantaina päivystyksessä. se on kaks viikkoo pidemmällä kun mie (siis sillä oli silloin 13+ )
tulivat hesast kajaaniin ja alkoi ihan kunnolla vuotaan kirkasta verta. no päivystyksessä gyne katsoi ultralla ja vauvalta löytyi syke, istukka oli korkeella eikä vuotanu, kohdunsuu kiinni, eikä mitään merkkejä verenvuodosta kohdusta.
eli lääkäri ei löytänyt syytä miksi vuosi.sanoi että jos on ollu hematooma, ja vuosi nyt pois. pe siis alkoi vuoto ja su loppui.
Toivottavasti sun kohdalla olis syynä vaikka se hematooma.
Voimia :hug:


ON: pahoinvointi meinas kurkata tänä aamuna...mutta meni onneksi ohi kun söin muroja. joku haju jääkaapista laukasi sen... :x
tissit on vaan ihan pirun arat.
olokin on vähän parempi kuin eilen, jospa sitä jaksais käydä vaikka ulkona pojan kanssa. (vähän pakkastakin on, -7 astetta)
Tytöllä kuume on laskenu, Jee =)
kohta parannutaan, ja päästään liikenteeseen.
ja kyläilemään, ja meille voi tulla kylään. :D

pakkaspäivää kaikille !

Ajatuksin AE ja säde 11+6 (huomenna maaginen 12 alkaa :D )
 
Heippa kaikille :wave: Vihdoinkin sain kaikki kirjoitukset luettua, kun viimeksi lueskelin näitä sunnuntai-iltana. Mulla siis alkoi työt maanantaina aamuvuorolla ja voitte varmasti kuvitella, että kahdeksan tunnin työvuoron jälkeen olin ihan puhki, vaikka en mitään fyysistä ollut tehnytkään =) On se aina oma "stressinsä" mennä uuteen paikkaan ja sitten kun vielä jännittää, että osaanko tehdä mitään, kun olen juuri valmistunut :D Eilen olin myös aamuvuorossa, mutta en ollut niin väsynyt kuin maanantaina. Tänään menen iltaan onneksi, vaikka toisen kautta en pidä niin paljon iltavuoroista.

Olen myös hoitoalalla ja en kertonut esimiehelle raskaudesta ja ei se vielä minnekään edes näy. Itseäkin kyllä taitaa sitten jänskättää, kun on pakko kertoa. Olen kuitenkin "vain" sijainen :D

Huonovointisuus on myös täällä ohi, mutta se iskee jos ei syö säännöllisesti. Tissit on vielä hiukan arat ja yöllä joutuu käymään pissalla kerran, joka on ärsyttävää.

Mitäpä tässä muuta...aivot lyö tyhjää. Linttalita toivottavasti vuoto loppuu!! :hug: Tervetuloa myös uudet munkin puolesta, kyllä tänne mahtuu :D

Kaipa se täytyy mennä mannapuuron keittoon, jotta jaksaa sitten taas päivällisaikaan työpaikalla. Moikkista ja pitäkää itsestänne ja masuistanne huolta!

Bella-Lumia ja Nuppu 10+6
 
kotiäiti32 kiitos sulle listan korjaamisesta! :) Ja :hug: parane pian!

itse pitäisi kanssa alkaa järjestelemään kaikkia asioita ja niin jännittää ja pelottaa mennä minnekään puhumaan tästä, vaikka ei pitäisi mutta on jotenkin semmonen kynnys päästä lähtemään... huh hui... minullakaan ei juuri ole tuntemuksia, minkäänlaisia, siksi välistä tuntuu et onko sitä oikeesti raskaana vai ei, mutta kyllähän sitä on kun ultrassa on nähnyt pienoisen. Millainen on se niskapoimututkimus??? siis että miten se tehdään ym..
 
Moi!!

Yritän nyt pysyä kärryillä jutuissa, ja käydä useammin koneella norkoilemassa. Kohta onkin iltavuoroon lähtö töihin. Huh, vähän jännittää, kun meinasin, jos tänään uskaltautuisin kertomaan pomolle vaavista.. huihh... :whistle:

rouses niskapoimututkimus tehdään niinkuin tavallinenkin ultra tässä vaiheessa, eli alakautta (ainakin täällä meillä tehtiin). Ja sitten sellaisesta ruudusta se lääkäritäti mittaili kaikkea mahdollista, mukaan lukien tuon niskapoimun. Eli ei np-tutkimus poikkea siis kovinkaan tavis ultrasta, lääkäri vain katsoo siitä ultrasta eri asioista, kuin tavallisesti. Olipas hyvin selitetty :LOL: Meillä np-ultra meni hyvin, niskapoimu oli 1 mm, eli normaali =) Ja minulle lääkäri sanoi, että tässä vaiheessa np voisi olla kolmekin milliä, joka normaalin yläraja.

Me saatiin uusi aika äitiyspolille rv 18 se taisi olla, jolloin katsovat sisäelimet tarkemmin, että kaikki on kunnossa ym. Ja neuvoloitahan tässä on jo ensi kuun lopulla taasen..

On se jännä, miten vartalo alkaa muuttua ja pyöristyä. Nyt tosiaan kyllä näyttää siltä, että on ollut ruoka-aikaan kotosalla.. kovasti odotan, että alkaa enemmän näyttämään vauvamasulta :p Mulle on tullut joka öinen kello kolmen pissalla käynti, ei pysty muuten nukkumaan.. melko ärsyttävää herätä joka yö, mutta siihen pitää alkaa tottua vielä enemmissä määrin.. Mutta jännä, miten aina herää kello 03 pissille.. :whistle: Koirat vaan luulee, että on jo aamupissille meno, kun herään.. eivät ole tottuneet, että täällä yöllä hiippaillaan.. |O

Jeps, mut nyt syömään viel ennen töihin lähtöä. Yritän tänään saada suuni avattua ja kerrottua töissä.. =) Luulenpa, että ihan turhaan jännitän sitä kertomista, eiköhän siellä ihan hyvin suhtauduta =)

oda-sofia & pikkunen 12+2
 
neitiperho
Itse myös hoitoalalla ja todellakin nostelemaan työssäni joudun ja paljon. Yleensä on mukana kyllä yksi kaveri, mutta ne kuitenkin aika rankkoja ajoittain myös kahdestaan. Joutuu ajoittain kantamaan ihmisiä pitkiäkin matkoja, kun olen ns. kenttätyössä. Mutta päättänyt, että niin kauan työtäni teen kun hyvältä tuntuu. Töissä työkaverit ei asiasta tiedä enkä niille erikseen asiasta aio myöskään alkaa puhumaan.
Esimies asiasta tietää väkisinkin, on nimittäin esimies oma aviomies =) Ja ei pistänyt pahakseen raskautta, hihihihi.

Toivotaan, että LinttaIita vuoto ei kohdallasi vakavaa. Muista lepäillä.

Neitiperho + se-jolta-edelleen-työnimi-puuttuu 11+0 (uusi viikko =))
 
Pepppi... tiedän ketä lääkäriä tarkoitat =) Mutta älä huoli, kyllä hän ihan hyvin kuulee kun puhuu suoraan hänelle, ainoastaan jos sivulta tai jostain kuuluu hälyääniä niin ei välttämättä kuule. Hän on mulla nyt kans ja oli viime raskaudessakin, ihan mukava ja asiallinen mies.

Mä soitin eilen pomolle ja ilmoitin, että jään ensin hoitovapaalle ja sitten heinäkuussa taas äitiyslomalle =) Vähäsen naureskeli, mutta hienosti suhtautui.
 
Kiitos kannustuksesta. Vuotoa ei juurikaan enään ole. Tiiä sit alkaako uudestaan. Nukahdin taas tonne sohvalle ku kaks nuorinta oli nukkumassa ja nuo kaks vanhempaa pelas tietokoneella sen aikaa... :whistle: Viikon annos pojilla pelattu.Mut samapahan tuo sainpahan nukkua. Jotenki ihan poikki olen. Aivan jotain uskomatonta.
 
Np-ultra takana ja kaikki hyvin :heart: otettiin mahan päältä,kun on tota virtsarakontulehdusta taas ja vähän kirvelee tonne alakertaan :xmas: Kauheesti pikkunen liikku ja nukahti sit ihan yhtäkkiä :LOL: sykekkin näkyin. Kävin myös siinä verikokeessa tulokst tulee ens viikolla. Mutta nyt siivoomaan,kun tyttökin on mummilla tän päivän ni saan rauhassa touhuta :)
 
Voi ei, kesä-74 :hug: Hirveästi voimia!
Minä kun jo toivoin että ei niitä huonoja uutisia enää tähän ketjuun tulisi...

LinttaIita, hyvä että vuoto on hiipumaan päin! Eiköhän siellä masussa ole kaikki ihan hyvin.

Taistelin äsken makeanhimoa vastaan, join vettä karkin sijaan. Mutta oikeasti, tuli niin huono olo että oli pakko syödä kolme Dumle-karkkia :LOL: Heti helpotti :D

Minäkin tunnustan näyttäväni tällä hetkellä liikasyöneeltä enemmän kuin raskaana olevalta :) Jotenkin turvottaa koko maha, ihan ylhäältä asti. Samoin peppu ja reidet tuntuvat olevan kasvusuunnassa... No, kai se siitä tasoituu taas kun masu tulee kunnolla esiin.

Taitaa päiväunet kutsua...
 
LinttaIita :hug: toivottavasti vuoto lakkaa eikä tule takas!!

kesä-74 :hug: :hug: voi surkujen surku :'( !!

aivan liikaa tippuneita :'( aina tulee niin ikävä olo!

aurinkoenergiaa: niin minä vähä suunnittelin, et alan antaan tavis maitoa pikkuhiljaa. eihän tuostä puklimisesta tule yhtään mitään. alottelen heti hapanmaito tuotteet ja pikkuhiljaa oikeaa maitoa. esikko alotti luomumaidolla vajaat 11kk, jos sillä nytkin alottais?

Minä kerroin toissapäivänä työnantajalle, kun siellä pari asukasta jo vähä arvaili. (ovat tosi tarkkanäköisiä) kyllä hän vähä yllättyi, mutta onnitteli kovasti ja kyseli miltä se tuntuu ku kaks pientä kohta :) ? minä siis vikko sit menny takas töihin ja ajttelin, et se saa sydärin! ei onneksi mitään hätää, olin ihan paniikissa ku kerroin!

olipa ihana pakkas sää, kävin pitkästä aikaa ratsastamassa. aurinko paistaa, näitä lisää!!
 

Yhteistyössä