<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

Onnea uusille!!

Äityli:Onnea rouviintumisen johdosta!!!

samantien tähän galluppiin: Meillä tulee loppu keväästä miehen kans kaheksan yhteistä vuotta täyteen. täytin juuri sinä talvena 2000 16 vuotta.eli teineistä aikuisiksi on yhessä kasvettu :D Tosin väillä on ollu niin myrskyisää,et saa ihmetellä kuinka on yhessä pysytty :D Mä opiskelin toisella paikkakunnalla kolme vuotta.2004 muutettiin yhteen tänne ouluun. 2006 keväällä mentiin kihloihin ja 2006 syksyllä synty tyttö ja häät ois tulossa ens vuonna.

Pastilla: täällä kans alhaiset verenpaineet vaivana 126/57. Saa ihan rauhassa nousta ylös, jos ei halua,et silmissä sumenee. Antoivat oikeen neuvolasta luvan syödä lakritsia, harmi vaan et sitä ei oikein haluta :D

Nyt pitää kyllä mennö tyttö heräs kesken unien,ei kuullosta kauheen hyvän tuuliselta :|
 
Heippa!
Galluppiin vastailen: yhdessä ollaan oltu kesäkuusta -06, kihloihin heinäkuussa -07 ja esikon tarkoitus siis syntyä elokuussa -08. :) Melkoisella tahdilla edetty ainaki jos ottaa huomioon esimerkiksi kavereideni suhteet: he eivät voisi kuvitellakaan kihloja tai vauvaa vielä.. (paitsi ehkä yksi pariskunta miettii vähän kihloja, seurustelua takana jo viitisen vuotta..) Se on vaan niin että miten itse tahtoo ja mikä tuntuu hyvältä. ;)

Tänään on ollut hyvänolon päivä, menin illalla jo klo 21 nukkumaan ja sain nukutuksi sikeät unet kunnes heräsin jo klo 7.15 vaikka kello olisi herättänyt vasta 8.30. :kieh: Oon ollut koko päivän energinen ja muutenki hyvävointinen. :)

Upp3 ja Kirppu 10+3
 
upp3: Samanlaisella tahdilla minäkin olen tämän suhteeni aloittanut ja nyt on oltu jo yli 13v naimisissa. Ei se pitkä seuraustelu aina takaa pitkää avioliittoa. meille iski heti seuruselun alku vaiheessa jo kova vauvakuume silloin aikoinaan ja kauan sitä yritettiin ja kun tulin raskaaksi nii melkein heti mentiin sitten naimisiin ja 13 vuotta on mennyt, välillä on alamäkiä ja ylämäkiä mutta en tuota isäntää mihinkään vaihtaisi. Ikää minulla on 32 joten nuorena olen naimisiin mennyt ja hyvin kestänyt.
 
Painosta... mulle on tullut lisää joku 500 g, ei välttis sitäkään. Varmaan johtuu kun ei ole ruokahalua. edellisessä raskaudessa oli tähän mennessä tullut 2,6 kg ja puoleenväliin mennessä 11kg. Loppujen lopuksi tuli kaikkiaan 14-15 kg, joista 13 lähti parissa viikossa syntymän jälkeen(en erikseen muista paljonko jäi synnärille) ja pari kiloa jäi muistoksi!:) Se ei kylläkään haittaa, koska edelleen olen normaalin alarajoissa.

Miehen kanssa ollaan oltu kesällä 7 vuotta yhdessä, yhteisessä kodissa ollaan asuttu 5 vuotta ja kihloissa oltu 3,5 vuotta. Tavattiin kun minä olin 20 ja mies 23, ja molemmilla oli takana "huono" nuoruudensuhde ja paha mieli, eli rauhallista tahtia mentiin ekat vuodet:). Mutta hiljaa hyvä tuli
:heart:
Ainiin, meidän pikkupoika ei herännyt viime yönä lainkaan syömään. Itse heräsin syöttöaikaan ja ihmettelin, miksei herää jo :LOL: tuhina vain pinniksestä kuului. Mutta hyvin nukuttiin. Toisaalta ei yksi yö mitään merkitse, luultavasti meillä on vielä pitkä matka yösyötön lopettamiseen täysin. Eikä haittaa, mua ei niinkään yöheräilyt häiritse, aamuherääminen sen sijaan on tuskallista...

Poika kaipaa nyt äidin seuraa, tylsistyneitä ähkäisyjä päästelee tässä sylissä, joten täytyy vähän leikitellä =)

vib 11 tasan!
 
Minullekin on sellainen pari kiloa tullut lisää painoa tässä raskaudessa. Vimeeksi tuli kokonaisuudessaan 11 kg, mutta lähtöpainokin oli 8 kg enemmän.

Galluppiin vastaan että yhdessä ollaan miehen kanssa oltu pian kolme vuotta. Eli siinä kevättalvella -05 alettiin seurustelemaan, oltiin jo jonkin aikaa tunnettu sitä ennenkin, samassa työpaikassa kun oltiin :) Sitten jo syksyllä -05 esikoinen ilmoitti tulostaan ja mentiin kihloihin. Keväällä -06 poika syntyi ja nyt olisi siis pikkukakkonen tulossa. Eipä mekään mitään olla hidasteltu :D Mutta tuo tahti sopi meille ja hyvin rullaa edelleen.
Tämä vaavi hyvin suurella todennäköisyydellä jää viimeiseksi, kaksi lasta on meille molemmille maksimi. Miehelle olisi tuo yksikin riittänyt, mutta minä halusin vielä toisen. Eikä mies siihen vastaan pistänyt. Jos kolmas lapsi tulee niin se on sitten iltatähti, joskus viidentoista vuoden kuluttua :LOL:
Olen nyt kotona nämä vuodet että saan pikkukakkosenkin kasvatettua "tarha-ikään", sen jälkeen lähden opiskelemaan/takasin töihin ja niitä ei sitten enää tarvitse keskeyttää lasten teon takia. Meillä on suunniteltu näin, kukin tekee tavallaan!

Pakastin pursuaa Eskimo-tikkuja, sinne siis penkomaan :p

Lilli ja Tiitti 11+2
 
jospa minäkin vastailisin noihin galluppeihin ikä hommaan vastaus on että tänä vuonna minä 28 mies 27 ennen vauvan syntymää ja siihen yhdessä oloon että vähän yli 8 vuotta yhdessä huhtikuussa 8 vuotta kihloissa ja helmikuussa 6 vuotta naimisissa poika 10/05
 
Kiva kuulla että on täällä muitakin "hoppuilijoita" kuin me ;) Itse oon ajatellu kans olla lapsen kanssa kotona tarhaikään ja sitten hakea johonkin kouluun. En tiedä mitä tuo mies meinaa, opiskelemaan vai töihin.. Nyt pääsi unelmatyöhönsä, päiväkotiin, työharjoitteluun, ja sitä alaa tahtoisi opiskelemaan. :) Mitenhän sitä taloudellisesti pärjäisi jos itse oisin kotiäitinä ja mies opiskelis.. Kellään kokomusta?:)
 
Olin hierojalla aamulla ja ihanan tuntoista oli ,kun noita issiaksia kaiveli :) . Alaselkä jätettiin nyt sitten hieromatta ,kun sitä ei ole alkuraskaudesa hyvä hieroa. Hartiat oli myös ihan jumissa ,kun tyttöä saa niin paljon kanniskella ,eikä ihan mikään vauva ole :) .

Painosta..neuvolassa oli kilo tullut. Nyt varmaa jo enemmän ,kun syön kuin hevonen. Viime raskaudessa tuli 17 kg ,mutta imetyksella kaikki lähti pois ja humpsahti lähes alipainon puolelle, joten ei myöskää hirveesti kiloista ressaa, mutta eipä niitä nyt kauheesti lisää halua.

Meillä ollut myös nopea romanssi. Tavattiin 2004 syksyllä ja parin viikon seurustelun jälkee muutettiin yhteen asumaa. Mieheni kosi myös silloin. Päätettiin mennä kilhoihin jouluaattona 2004 ja 2005 vuoden uudenvuoden aattona meidän vihittiin. Esikko sai alkunsa häämatkalle ,jonne lähdettiin heti häiden jälkeisenä päivänä.

Nyt päikkärien vuoro.

-Poni ja Manteli 9+2
 
neitiperho
Piti ihan itsekin hypätä vaa'alle kun täällä innostuttiin painosta puhumaan. Yllätyin ihan positiivisesti, että painoa tullut ehkä max 500g lisää. Voisin kuvitella, että todellakin enemmän olisi tullut turvotuksesta ja olosta päätellen.

Tänää alkanu selkää vihlomaan. Tein vissii aamulla jonkin äkkiliikkeen ja nyt kumartelut ja istuminen tuskaa, ei kivaa.

Yhdessä olosta: ollaan mieheni kanssa töissä tavattu vuonna 2003 eli nyt kesällä tunnettu 5 vuotta. Siitä oikeastaan meidän tarinakin alkoi. Yhteen muutettiin 2005-2006 vaihteessa, kihloihin 2006 ja naimisiin asteltiin viime kesänä. Myrskyä aina välillä on, mutta niin pitääkin =)
 
Kävin tänään ultrassa tarkistuttamassa asukin voinnin, kun tässä viikolla tullut hiaman ruskeeta vuotoa. Onneksi kaikki oli hienosti ja pikkuinen siellä kölli pesässään. :heart:
Päivittäjälle sellainen tieto että LA aikaistui päivällä eli nyt se onkin 18.8 ja rv:t sit 9+4.

Tällä kertaa en ehdi muuta kuin omaa napaa kaivella.
Hyvät viikonloput jokaiselle!!

:heart: haaveilija ja kyytiläinen 9+4
 
galluppiin vastauksia eli tavattiin kesäkuussa-07, muutettiin kesällä yhteen, kihloihin heinäkuussa-07, naimisiin lokakuussa-07 ja nyt ensimmäistä yhteistä vauvelia odotellaan. Eli aika vauhtia ollaan edetty mekin. Ollaan nyt tunnettu n.8kk. Päivääkään en vaihtaisi pois vaikka välillä tapellaanki.
 
Meillä on yhteistä eloa takana 11 vuotta, joista naimisissa olemme olleet 4. Teinirakkautta meilläkin, oltiin sweet sixteen, kun tavattiin... :heart: puolen vuoden seurustelun jälkeen kihloihin, siitä 2v muutettiin yhteen, siitä 5v naimisiin, taas 1v ja esikoinen syntyi... :heart: ja kakkosen syntyessä esikoinen on sit 3,5v. Ollaan kyllä molemmat haluttu koko ajan enemmän lapsia, mutta ei pidetty mitään kiirettä. Haluttiin viettää "laatuaikaa" :p esikoisen kanssa, oli itekin kiva ehtiä välillä töihin ja tehä muutakin kuin vaihtaa vaippoja. Toisille taas sopii paremmin "kaikki putkeen" malli ja kattoo sit, miten paljon meille vielä noita lapsosia siunaantuu ja millasella rytmillä... kolmas ois tervetullut miehellekin, itelle neljäski... onhan tässä vielä vuosikausia aikaa...

Painosta on ollut puhetta, meillä ei ole vaakaa ja lääkärissä ei punnittu, joten ei mitään hajua mahdollisesta noususta. Esikoista odottaessa paino alkuun laski 3kg jatkuvan oksentelun vuoksi, nyt on ollut paljon lievempää pahoinvointia, enkä usko, että olis laskenut. Jouluna viimeeks punninnut itteni ja silloin oli se normaali lukema, hirmuisesta turvotuksesta huolimatta. Esikoisella tuli kiloja 16 (tai 19 jos laskee tuon -3kg) ja kaikki hävis nopeaan, n. puolessa vuodessa ilman mitään poppaskonsteja. Imetin kyllä pitkään ja harrastin liikuntaa, oli ihana saada sen tunti-pari omaa aikaa omien harrastusten pariin.. tai usein vauva oli salilla mukana, nukkui turvakaukalossa kun äiti kuntoili. Tais olla koko salin "maskotti" silloin :hug: yks sairaalan kätilöistä kävi samalla salilla ja satuttiin vielä monesti samaan aikaan, oli kiva jutella hänen kanssaan vielä pitkään synnytyksen jälkeen, vaikkei hän juuri minua/vauvaa ollutkaan hoitanut.

Väsymys tuntuu nyt oikeesti hävinneen - jipii! Sen sijaan valkovuodon määrä lisääntyy koko ajan, mikä ei oo yhtään niin jipii... koko ajan tunne et jotain valuu housuihin... nyt kyllä pitäis olla kuukautiset, jos en olis raskaana, voiskohan se olla syynä?

Hemuli 8+6
 
Voi venäjä, kirjotin jo kaikki ja olin lähettämässä mutta sainkin päähäni kattoa yhen profiiliin ja sinne katos kaikki :headwall: :kieh: :headwall: :headwall: Alusta..
Onnea Bella-Lumialle työpaikasta ja Äitylille naimisiin menon johdosta :flower:
Me ollaan tavattu alkuvuodesta 2001 ja kihloihin mentiin vappuna samana vuonna. Naimisiin mentiin toukokuussa 03 ja poika näki päivän valon huhtikuussa 05. Eli 7 vuotta ollan toisiamme jaksettu kattella :D
En olut tuosta lähtöpainosta varma ja kirjotin neuvolalappuihin arvion ja siellä puntari näytti +2kg johon terkka sano että tosi hyvän tässä vaiheessa. Viimeksikin mulla nousi pari kiloa ja 12 viikolle lähti samat kun pahoinvointi oli niin kauhee :ashamed: Tänään söin salaattia ja siinä ollut paprika alkoi sitten todella mukavasti närästämään. Ihan uutta sekin mulle.
Nii tuosta mahan koosta, miten voi olla jo tämmönen maha nällä viikoilla? Ihan kun olisin jo puolessa välissä... :eek: Maanantaina on ultra, ihana nähdä pampula :heart: Vähän jännittää ;)
Tulikohan siinä kiteytettynä..Ainiin onko muilla ollut tuon alapään turvotusta? Siis tuntuu että koko systeemi turvoksissa ja vähän niinkun särkiskin...Anteeksi suora teksti :ashamed: Mutta mulla jo muutaman päivän kestänyt. Ei tunnu kauheen kivalta :(

fosfori ja pampula 11+5
 
Painoa tullut 2 kiloa, kun on joutunut koko ajan syömään että saa kuvotuksen pysymään aisoissa.

Yhdessäolosta , yhdessä 2,5v., naimisissa 1,5v, ja nyt pikkukakkonen tulossa :heart: :heart: :heart:

Pepppi ja papu 10+2
 
Äityli -84 onnea avioliiton johdosta :flower:

Meillä yhteistä taivalta 05/97 ja naimisiin 07/01 tyttö syntyi 07/03 ja toinen 04/07. eki pian 11 vuotta yhdessä oltu ja tosi tiiviisti!! hirveetä vauhtia aika mennyt :eek: ja ite ei ole vanhentunut yhtään :LOL:

Painoa ei vielä tullut, sitä alkaa tuleen tuossa puolen välin maissa ja tuleeki tappavaan tahtiin 1-2 kg/vko :p eksta tuli 18kg ja tokasta 20kg. kaikki lähtee puolen vuoden sisään ja meinaa tippua liikaaki. toisilla ylipaino ongelma ja minä saan oikeasti hullunu syödä etten laihdu liikaa:ashamed: ei ole hyvä niinkään päin!!

tänään taas ollu melkeen koko päivän ällö olo ja hirvee väsymys iltapäiväksi nykyään iskee.. tähän asti on ihan samanlainen raskaus kuin kahdesta aikaisemmastakin. suklaa :p omput :p ja kaikki ruoka :p kahvi ja tee tökkii :x

Triine ja ötökkä 8+5
 
Phuh, täällä on ihan liian paljon höpinää että pysyisi perässä.

Minä olen väsynyt. Järkyttävää... vielä kun on pakko jaksaa noiden kahden kanssa, onneksi vanhempikin aloitti uudelleen nukkumaan päiväunia niin saa nukuttua ainakin tunnin iltapäivästäkin.

Kotitöitä yleensä olen tehnyt suuremman osan kuin mies, kotona kun olen... vaikka ei kyllä voi valittaa, mies on suuremmoinen ja tekee varmasti mitä minua ei huvita, ja nyt kun olen ihan poikki niin kyllähän tuo tekee vaikka kaikki jos minä en jaksa.
Yritän kyllä mielummin jaksaa itse, kyllä se työssä käyminenkin rasittaa ja täytyy sitä isin joskus ehtiä leikkimään lastenkin kanssa...

Parisuheesta... me ollaan miehen kanssa tunnettu... hmm, viisi ja puoli vuotta, ja kolmas lapsi tulossa, hoppuilua? Siitä en tiedä, mutta meillä menee hyvin :heart:
(siitäkin huolimatta etten ole yhtään innostunut sänkypuuhista...)
 
Kovasti jaksamista perämaan emännälle...
Sitten upp3, eipä taida tuo kotihoidontuki ja opintotuki juuri erota toisistaan? Itseasiassa kotihoidontuki taitaa olla pikkaisen parempi! Muistaakseni itse sain amk-aikana opintotukea+asumislisää yhteensä n.400?/kk (maksimi asumistuki), kotihoidontuki on sen n.300?/kk ja voit siihen päälle saada asumistukea, mahdollisesti vielä kuntalisän... eli ts. kotona olo on opiskelua kannattavampaa :saint:
 
Onnea äitylille täältäkin!! Ja halaus peräämaan emännälle!Galluppiin; me alettiin seurustelemaan 3/2000 noin puolen vuoden tuntemisen jälkeen, kihloihin 3/2002 ja naimisiin 9/2002 eli tänä vuonna 6v hääpäivä tulossa! Aika menee nopeaa!! Katoin tuolta listalta että meitä on ainakin neljä jotak on menossa synnyttämään SeKSiin. Asutteko seinäjoella vai lähikunnissa?? Itse asutaan seinäjoella. Esikoisen alkuraskaus meni espoossa ja puoli välissä muutettiin muualle e-p;lle ja pian kolme vuotta sitten kuopuksen raskauden puolivälissä seinäjoelle. Mulle tehtiin kuopuksen eka ultra mahan päältä kun oon niin pieni. Hyvin näkyi ja samaa toivon myös nyttenkin! Eka ultra siis 31.1. ja eka lääkärineuvola ens tiistaina. Salmiakkia menee täälläkin kun en voi oikein montaa karkkilaatua syyä allergioitteni takia (toivottavasti ei oo paineet taivaissa!).

Viikot menee ekan kerran niin etten tiiä tarkalleen missä mennään, ehkä kun on nuo kaksi touhulaista ja työ jotka verottaa kahesta päästä. Nyt tuli "vapaapäivä" kun esikoinen tuli yöllä kuumeeseen ja oksensi meidän sänkyyn! Siinä sitten yökin ja koitin silmät ristissä siivota, YÖK! Onnkesi sain nukkua useamman tunnin päikkärit! Apteekista äkkiä vaan gefilusjauhetta ja sitä jokaiselle. Reissuun piti lähteä tänään 60-juhlille...

Ooteko keksineet helposti työnimet vauveleille?? mulla ei oikein oo koskaan sytyttänyt paitsi että ihmehän tämä pieni on (luulin jo ettei enään vauvoja saada kun epäiltiin olevan häikkää alapäässä,,,) joten oisko siinä sitten se työnimi?!

mammaliini83 ja ihme 11+2 (noin)
 
perämään emäntä :hug: Todella surullista.Voimia teille :hug: .

Äitylille onnittelut rouviintumisesta!!

Huh, kun on väsy. Toivon hartaasti ,että saisin tämän taaperon pian nukahtamaan. Hän on tässä sylissäni tisulla :) . Joka ilta on tällä viikolla mennyt puol kahteentoista ennen kuin oikeasti on ollut unessa. Pitäisi jotain keksiä |O .
 
hei,
pientä taukoa olen pitänyt nyt kirjoittelussa, aika kun tuntuu matelevan niin hitaasti tässä odotuksessa. Seuraava etappi, se niskapoimu-ultra, tuntuu niin kaukaiselta vasta helmikuussa. Ensi viikolla menen verikokeisiin labraan, meidän neuvolassa kun ei enää oteta noita veriryhmä yms. kokeita.
Me olemme olleet mieheni kanssa yhdessä kahdeksantoista vuotta ja naimisissa kuusitoista ja puoli, joten pitkään on yhdessä kuljettu. Neuvolan nuori terveydenhoitaja oikein ääneen ihmetteli, kuinka kauan me on oltu naimisissa.

Painoa mulle on tullut viime kesästä viitisen kiloa lisää, joten varsinaisesti vielä raskausaikana ei ole yhtään lisää tullut. Se keskenmenoprosessi silloin vei niin voimia, etten oikein ajatellut, mitä suuhuni pistin. Nyt vain harmittaa, kun painoa on hieman liikaa, mitä ongelmia siitä voi loppuraskaudessa tulla (sokerirasitus on minulla edessä niin iän kuin painonkin takia). Siksipä hieman nyt yritän kontrolloida syömisiäni ja liikkua. Olen toisesta lapsesta loppuraskaudessa painanut vähemmän kuin nyt - huh. Nämä ovat niitä vuosien varrella salaa tulleita mukavuuskiloja.
Hyviä öitä kaikille!
 

Yhteistyössä