<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

Voi kun moni on saanut kuunnella pikkuisensa sykettä neuvolassa! Ei täti edes puhunut koko asiasta, kun kävin siellä viime viikolla. Saati sitten, että olisi ultrassa nähnyt! No, onneksi on nähnyt pikkuisen silloin varhaisultrassa yksityisellä. Ei ole vieläkään tullut kutsua sinne np-ultraan. Pelkään, että saan ajan just viime hetkelle viikolle 12, ja silloin mies on työmatkalla eikä pääse mukaan. :/ No joo, onhan tässä vielä aikaa. Viikkoja on nyt vasta 9+1, joten ehtii kai se kutsu sieltä tulla. Joku on vain malttamaton. :ashamed:

Mulla on voimistunut mahan nipistelyt. Välillä ne olivat melkein poissa. Nyt melkein koko ajan nipistää oikealta ja vasemmalta. Ei mun masu silti vielä ole yhtä "komea" kuin täällä muutamilla jo on. Mutta selvästi kyllä pömpöttää. Kohta on pakko mennä ostamaan äitiyspöksyjä. Nyt vielä menee jalkaan vanhat, löystyneet lantiofarkut.
 
Päätä särkee aivan vietävästi.... :( Oli tarkoitus mennä keilaamaan kavereiden kanssa, mutta se jää nyt valitettavasti, harmittaa ihan kympillä kun olisi vaihteeksi ollut jotain menoa... :( :( :(

Noh, positiivista, kun päätä särkee ei edes huomaa jos on kuvotusta.... heh...heh.... laiha lohtu.

Sykkeistä. Ne vaihtelee riippuen siitä on vaaveli hereillä vai nukkuuko, eli nukkuvalla tytöllä voi olla sama syke kuin hereillä olevalla pojulla (vai oliko se päinvatsoin?)

Tänään 10 tasan täynnä! :heart:
 
neitiperho
Täällä myös päästy täyteen kymppiin viikoissa :) Enhän mä siis tarkka niistä ole mutta kuitenkin =)

Maanantaina vasta neuvola, pitää edelleen malttaa odottaa sinne. Vissii saan ultran samalla, kun tuli tosiaan tuo yksityinen valittua omaksi neuvolaksi. Mulla alkaa tuo vatsan nipistely olemaan ohi. Lähinnä sitä taisi olla viikoilla 6-9. Nyt helpottaneet. Koko ajan vaan väsyttää. Ei tee mieli nukkua, mutta ei myöskään mieli tehdä mitään muutakaan. Töissä olo tuntuu ahdistavalta lähinnä...ainoa lohtu, että oma mies työparina joten sille voi vaikka sysätä inhottavimmat hommat, hihiihihi...miten niin ilkeä olen :saint:
 
Että mua ottaaa niin päähän toi mun ukko :kieh: :kieh: Se ei voi tehä mitään kotihommia ilman,et mun pitää sille erikseen sanoa!!! Sit se ei ees viiti touhuta ton tytön kans et mä saisin tehtyä noita kotitöitä,ku kattoo vaan telkkaria tai istuu koneella. Sit jos se laittaa ruokaa ni se ei siivoo jälkiä ellen mä erikseen sano....Mua niin ärsyttäää tommonen.Ni ja sit mä aina aattelen,et nyt en pyydä sitä tekemään mitään,et kyllä se jossain vaiheessa tarjoaa apuaan, ja mitä vielä, se on vaan tyytyväinen ku saa olla rauhassa. Tänään on ollu muutenki nii huono päivä ni tuntuu,et se vaan tahallaan ärsyttää lisää. Nii ja sit toinen asia mikä mua ärsyttää,ni meijän taloyhtiö ei voi sorittaa tota meijän pihaa, joka kerta saa sydän kurkussa kävellä, ku on nii pirun liukas. :kieh: :kieh:
Joo, mut sori tästä valituksesta, mut oli pakko tulla päästelemään höyryjä. Toivottavasti teijän miehet ei oo samanlaisia. palailen kuhan saan luettua juttujanne :whistle:
 
Monella ollut tänään mukava päivä, neuvolakäynnein. Joku kyseli onko vielä menkkamaista kipua, minulla ei yleensä ole, mutta innostuin tänään imuroimaan koko talon ja selkä jotenkin väsyi ja aamulla kun terveydenhoitaja oli niin lujaa painanut dobblerilla, tuli sekä alavatsa, että selkä kipeiksi imuroinnin jälkeen. Mutta on mennyt jo ohitse kipuilu!

Heräsin pikkupäikkäreiltä juuri ja samaa pientä ihmeellistä kuplintaa tuntuu, mutta ehkä se on kuitenkin suolistosta peräisin , koska vauvalihan oli tuolla niin kaukana syvällä. :heart:

Onko edelleen sitä "kestokrapulaoloa" monella, minulla se tuntuu asuvan seuranani, mutta parempi sekin kuin migreeni. Tänään olen siis saanut olla ilman migreeniä. Se on totta kun pääytä oikein särki ei huomannut "krapulaoloa", mutta parempi krapula kuin päänsärky kuitenkin!

Tämä vauva tulee tosiaan olemaan yllätys sukupuoleltaan;=) Entisissä poikaraskauksissa jatkuvaa oksentelua ja migreeniä noin 12 viikkoa. Tyttöraskaudessa ennen muutama migreenikohtaus vain ja ei pahaa oloa.

Tämä sitten migreeniä sekä "kestokrapulaa"

Onko muita lapsivesitutkimukseen menijöitä, itse ainakin tällä hetkellä olen varma menosta, koska jos otatan veriseulan+npultran, tulee positiivinen tulos, eli kaikki tössää ikääni. Ajattelin jos menen vain npultraan ja jo nyt päättäisin meneväni lapsivesipunktioon säästyn ylim peloilta kun saisin veriseulasta huonon tuloksen, ymmärtääköhän joku mitä ajan selitykselläni takaa? :D Punktioon on vain vähän yli 4vkoa aikaa, jos sen saisi heti rv15.

Mutta ajatuksissani ajattelen, että odotan tervettä vauvaa, ja jos toisin todetaan, murehdin sitä sitten!

Kahvi ei täälläkään kerta kaikkiaan uppoa, en edes mieluusti keitä sitä! :D Tosin en niin teestäkään välitä! :headwall: mies oli ostanut suolatonta kivennäisvettä, se oli ok , samoin ihan vain vesi, edes kaakao ei käy.

Lämmitetyn pepperonin tai metwurstin haju, kalan haju :headwall:

kaikki hajusteet, en voi sietää, sunnuntaina kun mies ajoi parran , laittoi partavettä, ennen hyvä tuoksu oli pahanhajuinen, en hellinnyt hänelle sanoa;=)
Wc:n pesu on hankalaa, pesuaineiden takia!Taitaa olla yleistä tämä hajuyliherkkyys?

Muitakin, keitä oksennuttais, mutta oksennus vaan ei tule, Toisaalta hyvä niin!

Minulla käytössä yhdet numeroa isommat tavalliset farkut, urheiluhousuja ja äitiysfarkut silloin ostin, mutten vielä ole käyttänyt.

Öisin kääntyessä sängyssä, joskus vihlasee ilkeästi vatsan sivuille. vatsallaan vaikka tykkäisin nukkua en ole pystynyt aikoihin, ainoastaan kyljettäin tai usein selällään myös.

On tämä raskausaika kyllä aika erilaista aikaa verrattuna ei raskaana olo aikaan, mutta kuitenkin kaikenkaikkiaan niin ihanaa. :heart:

Tälläisin ajatuksin Rva ja Tiuhti-viuhtimme :heart: :wave:
 
Noniin...sain luettua juttunne. Mieliki on jo vähä parempi. Mieheen tuli eloa,ku pidin sille puhuttelun,nythän tuo syötti tytön,kylvetti ja laitto sen nukkumaan ilman,että piti sanoa erikseen :heart:

Voi,että teillä on jo ihania massuja,mulla on suunnilleen samankokonen, mut se on vaan niin turvoksissa.Katoaa lähes kokonaan, ku menee selälleen. :(

Annilia: Kuulostaa niin tutulta toi saamattomuus,itellä sitä on kans välillä niin,että kaikki hommat on rästissä.Onneks nyt on alkanu olemaan noita energia-päiviäkin,ni saa jotaki aikaseksi. sitä pitää kerralla tehä sit mahollisimman paljo. =)

Bella-Lumia: Onnea uudesta työstä!! :flower: Teitkö määräaikaisen sopparin? Kerroitko raskaudesta? Mä oon kans miettiny tuota työhommaa, mut kaikki joihin ois mahollisuus hakea ni kestäs yli 12 kk.tta tai on sit vaan osa-aikasia, ni tuntuu vaan,et ei ne sit kuitenkaan halua palkata semmosta joka kuitenki jäis kohta äippälomalla. Toisaalta oon alkanu taas viihtymään kotona,et eipä tuo nyt ois nii väliksi lähtee töihin. kuukausi sitte tuntu vielä,et on pakko päästä töihin,et ei yhtään jaksas kotona olla...niin se mieli muuttuu =)
Oli tullu pari uutta odottajaa,et onnea vaan teille kovasti!!
Mut nyt taidan poistua television ääreen.....
Hyvää yötä!!!
Piua 11+5
 
Piuan vuodatuksesta tuli mieleen, että miten te olette jakaneet kotityöt? Ja te joilla on jo lapsia, niin muuttiko lapsen syntymä jotenkin asiaa? Meillä ei vielä lapsia ole, ja hommat on saatu jaettua aika hyvin tasan. Me yleensä siivoamme ja laitamme ruokaa yhdessä, tyyliin: jos sinä imuroit niin minä kerään tavarat ja pyyhin pölyt. Koiran aamupissatukset hoituvat vuorotellen. Nyt kun olen ollut väsynyt, niin saattaa olla jopa niin, että mies tekee enemmän kotitöitä kuin minä silloin kun on kotona. :whistle: Tosin silloin, kun mies on työmatkoilla, joudun itsekseni pyörittämään huushollia. Tosin silloin en yleensä tee mitään suursiivouksia ym ikäviä hommia. :D
 
Mukavaa kuulla positiivisia neuvolakuulumisia.

Mulla ei niin positiivisia.. Eli tänään 10+0 ja koitettiin neuvolassa varmaan 20 minuuttia kuunnella sydänääniä, ei löytynyt. Joka ikisestä kohdasta se koitti etsiä, mutta tuloksetta. Ei sieltä mitään löytynyt. Että semmoista. Kaikella järjellä pitäisi ajatella ettei läheskään kaikilla kuulu noilla viikoilla ja sen hyvin tiedän, mutta silti olen itkeskellyt koko illan.
Lisäksi tuntuu, että raskausoireet on vähentyneet. Ei mahanippailuja juurikaan, viikonlopun pahoinvoinnista ei tietoakaan. Tuntuu, ettei rintojakaan enää arista niin.

Onkohan peli menetetty vai mitä tämä on... 7. viikolla kuitenkin syke näkyi, mutta nyt lähinnä vain huolettaa ja pelottaa. :'(
 
Pieniananas: Mulla ensimmäiset sydänäänet kuulu viikolla 9, ja tosi selvästi. Mutta nyt kun kävin viikolla 10+3, ei kuulunutkaan enää mitään, säikähdin ihan sikana. Tosin hoitaja sanoi että välillä siinä ruudussa näkyy montako kertaa vauvan sydän lyö, mutta mitään ääniä ei kuulunut ja ja toi lukukin vaan häivähti. Mutta ultralla katottuna, kaikki oli hyvin, eli sydänääniä ei siksi kuulunut koska vauva oli "huonossa"asennossa. Oliko teillä puhetta siitä että pääsetkö käymään lääkärillä, tai että kokeiletteko uudesta joku toinen pvä? Jos ette, niin sinuna soittasin sinne ja sanosin että et pysty
olemaan kun huolettaa niin... mutta voimia sinulle, ja toivotaan että siellä on kaikki hyvin... :hug:

Mulla on kokopäivän ollu ihan outo olo, alko viimeyönä, heräsin siihen että alamahassa tuntu kun joku olisi partaterällä viiltänyt pieniä haavoja, ja muutenkin pissillä käynti on tuntunut kipuiluna mun mielestä kohdun kohdalla.
Huolettaa vaan tosi paljon että onkohan siellä kaikki hyvin.. Noi kipuilut tekee mut hulluks...

Hyviä öitä kaikille!
t. Hosso ja Iisakki 10+6
 
Niin ja noista kotitöistä, mä olen ruokapuolen hoitanut ja siivoilun yleensä, mutta nyt kun olen ollut niin väsynyt niin mies hoitaa imuroinnin ja auttelee jonkin verran. Pakko. Tuntuu että ei oikein jaksa tehdä mitään..
 
Hosso, menen maanantaina uudelleen ja sitten torstainahan meillä olisi np-ultra. Sinne tuntuu olevan niin pitkä aika vain!
Voihan se olla, että vauva oli "väärässä"asennossa tai sit vaan esim. alavatsan rasva:)S)esti kuuluvuuden, mutta sitä on niin huolissaan vaan.. Ja terkkari perusteli, että siksi ei ennen vk 12 yleensä kuunnella, ettei äidit huolestu turhaan.. Paitsi nyt kun erikseen pyysin.
Ja tämä oireettomuus huolettaa lähes yhtä paljon!!!
Miten muiden n. 10-viikkolaisten voinnit?
 
pieniananas Varmasti kaikki on hyvin. Vauveli on kuitenkin niin olemattoman pieni ,että voi niin hyvin upota masuumme kuulumattomiin. Itse olen rv 9+0 ja oireet nyt selvästi tasaantuneet.

hosso mulla myös vastaavan kaltaisia viiltelevia kipuja. Viime yönäkin piti valvoa niiden takia. Ligamentit venyy ja siksi kipuja tulee. Omaa mieltä rauhoittaakseni odotus kirjasta asiaa lueskelin.

Kotitöistä. Silloin ,kun mies töissä ja minä päivät kotona tytön kanssa niin pyrin taloutta pitämään enemmän kunnossa. Mun mies on kyllä melko tumpelo kotihommissa. Välillä ei muista missä on roskis, pyykkikori tai astianpesukone :) . Välillä yllättää siivoamalla oma-aloitteisestikin. Mina olen neljä arki-iltaa töissä ,joten mies on tytön kanssa silloin. Näin on menty jo ihan vauvasta asti. Silloin kyllä olin töissä vain 3 h.No en nytkään kuin 3½-4½h. Sellainen sopimus on ,että jos tyttö vaatii 100% huomion niin kotityöt saa jäädä. Toivon ja uskon ,että uuteen kotiin muutto saa meidät molemmat innostumaan kodinhoidosta enemmän.

Saas nähdä , kun menemme kerhoon tytön kanssa, huomaako muut äitit jo pyöristyneen masuni. Pitää valita vaatteet tarkoin :)
 
Pieniananas mulla on ollut oireeton jo varmaan jonkun puoltoista viikkoa, mitä nyt väsymystä, yleensä sillon kun menkkojen pitäisi olla niin rinnat tulleet tosi kipeiksi ja tuntunutkin menkkamaisia kipuja, että uskosin että oireettomuutesi on ihan normaalia tasaantumista. ja hyvä että uusi aika, ainahan se huolestuttaa jos yhtään tuntuu että kaikki ei ole kunnossa.. Minä itkin viimeks siellä neuvolassa ja olin muutenkin tosi hysteerinen kun sydänääniä ei enää kuullutkaan kuten edellisellä kerralla, niin lääkäri lupasi tehdä sen ultran että rauhottusin.. :ashamed:

Poni06 Kiitos vastauksesta, on oikeesti tosi ihana kun on "samassa tilanteessa" olevia ja muutenkin merkitsee tosi paljon kun jos jokin asia vaivaa niin tänne voi kirjottaa, mieskin alkaa olla hermona kun pohdiskelen kokoajan että "onkohan kaikki hyvin ja nyt on kipuja jne jne..." =)
Mutta, nyt yritän saada nukutuksi, jospa tämä flunssakin helpottais, taitaa tosin lämpöä nostaa.. :/

Hosso ja Iisakki
 
En ehtinyt vielä lukea montaakaan muiden kirjoittamaa juttua kun tulin äkkiä käväseen ennen kuin meen nukkumaan. Iltavuoro takana ja silti on pakko vielä tulla koneelle (noh, maksoin laskujakin mutta aina silti käy siellä sun täällä ja kello on jo vaikka mitä. Onneksi huomenna vapaapäivä! ja saa nukkua aamulla!!)

Väsymystä on ja tänään aloitin raskausvitamiinien (multivita raskaus)syönnin. Jospa tois vähän lisää energiaa. Vaikka aamusta nukkuu pitkään niin tuntuu ettei jaksa iltavuoroa istua kassalla. Ja selkää särkee. Nyt oon onneksi ollut yksin omassa välikössä ja mulla peräti kaksi erinlaista tuolia jota voin vaihella. Tahdon vaan jämähtää siihen tuoliin että ei meinaa päästä liikkeelle enään, varsinkin jos on ruuhkaa ja ei pääse edes koreja viemään välillä. Oikea pohje juimii,.,. toivottavasti ei suonikohjut ärry, niitä suvussa tosi paljon ja pahoja joten joku päivä ne pamahtaa ja kunnolla. Pitäis ostaa jotkut tukisukat.

Aamuisin keitän itelle (toki lapsillekkin jos heräävät jo silloin) heti ensimmäisenä puuron kun herään muuten tulee ällö ja kuvottava olo. Puuro pitää olon kylläisenä kauan ja niin pärjään ekaan kahvitaukoon töissä.

Ihanan yllärin tein kun kaappeja selvittelin! Pussillisen äitiysvaatteita kuopuksen jäljilta ja osa vielä sellaisia joita kehtaa käyttää!! Yhet mammafarkut ja hameen tilasin ja kappahlista aion käydä ostamassa yhet hyvät mammafarkut. Kuopukselta käytin sellaiset ihan puhki kun olivat niin hyvät jalassa. Tavalliset farkut kinnaa jo vähän ja iltaisin joutuu avaamaan housut että on hyvä olla.

Välillä mullakin mietiskelyä ettää onkohan siellä kaikki vielä kunnossa ja ootan jo innolla liikeitä. Mulla vaan meinaa olla suolistossa sellaista elämää että potkujen täytyy olla napakoita että erottuu sieltä. Vauva tottuu kovaan meteliin jo mahassa ollessa, sellaista ääntä mun maha pitää! :LOL:

Ens tiistaina lääkärineuvola joten lisää kuulumisia sitten! Hyviä vointeja kaikille! Tuun lukemaan noita teijän juttuja kunhan pääsen rauhassa syventymään...
 
Kaikille ihanaa päivää!
Pieniananas: Uskon, että sinullakin kaikki kuitenkin hyvin, vaikkei sydänääniä löytynyt! :hug: Onko sinulla taaksepäin kallistunut kohtu? Sekin vaikuttaa ainakin toisilla, minusta vaavin sydänäänet tulivat kuin "kilometrejen" päästä, niin kaukaa. Ja yhtään dobbleria, ei hoitaja uskaltanut liikauttaa, etteivät häviä. Meillä täällä sellainen käytäntö, että neuvolaan voi tilata ylim aikoja jos huolestuttaa, esim juuri sydänääniä kuuntelemaan.

Miten se npultra, otetaanko sekin sisäkautta vai vatsan päältä? Muistaisin nykyisen kuopuksn aikaan kun olin potilaana rv10-11 TyKS:ssä, otettiin vatsan päältä, mutta se ei ollut np vaan tavallinen, että nähtiin onko kaikki kunnossa, kun olin oksentanut koko ajan siihen asti. Kunnossahan kaikki oli! :heart:

Mitenköhän monta kaksosraskautta saamme pinoomme kun kaikki käyneet npultrassa, kaikkihan eivät käyneet varhaisultrassa.

Tänä aamuna vielä ei ole "kestokrapulaa" eilen oli ihan koko pvn, vaikka siihen tottuukin, niin ei se vallan mukava tunne ole! :headwall:

Pian pääsenkin puuron keittoon :p

Ihanaa tätä päivää kaikille! :hug: :flower:

Rva Pikkumyy ja


 
Huomenta!!

Juu, vielä sais nukkua, mutta kun ei vain uni tule.... Kukkunut jo 4.30 asti ja pian pitäis töihin... :headwall: :headwall: :headwall:

Rouva Pikkumyy : Luolavuorentiellä UÄ-yksikössä ainakin sisäkautta. Varmaan vanhat laitteet, taijotain, kun uusilla saa NP:n vatsanpäältä

Olo on ehkä paranemaan päin täälläkin, tai ainakin tilapäisesti. Tuntuu ettei enää ole ihan niin väsynyt kuin ennen (tai saa nyt nähdä näin unettoman yön jälkeen!!!) eikä tuota kuvotustakaan ole niin paljon (tai sitten toi pahuksen päänsärky peittää kaikkea muuta)

Lapsen saaminen ei meillä muuttanut kotitöitä, tehtiin 50:50 ennen ja samoin jälkeen, tai oikeastaan kyllä mies tekee varmaan enemmän kotitöitä silloin kun en jaksa. Etenkin loppuraskaudesta ja silloin kun vauva oli aluksi pieni, niin en kyllä varmaan laittanut sormeakaan ristiin kotitöiden puolesta. Hyvä ettei mies joutunut syöttämään :LOL: :LOL: :LOL:

Konkreettinen muutos että tuolla masussa oikeasti on vauva, on että nyt pystyy tosi selkeästi tuntemaan kohdun pallomaisen muodon kun varovasti vatsaa painelee!

Pepppi ja papu 10+1 :heart:
 
Huomenia kaikille pitkästä aikaan!! pidin pienen tauon tänne palstalle, mutta nyt olen käynyt niskaturvotus ultrassa ja kaikki oli hyvin!! ihana oli nähdä taas se pieni siellä, ja hänellä oli aamujumpat kesken =) kävin siis jo viikko sitten siellä ultrassa, mutta pienen koon vuoksi niskaturvotusta ei voinut mitata.

Sydänäänistä esikoisella kävin neuvolassa rv 10+ ja sydänäänet kuuluivat, nyt kävin samaan aikaan eli rv 10+ ja sydän äänet eivät kuuluneet.. no ultrassa selvisi että vaavi oli viikon nuorempi, eli varmaan sen takia eivät sydän äänet kuuluneet!

Meillä EKKS tehdään niskaturvotusultra sisäkautta.

No ensi viikolla on lääkäri neuvola, ja jospa ne sydän äänet nyt kuuluisi, niin kuulisi nekin!! vaikka on jo nähnyt vaavin, niin onhan se ihana kuulla ne äänetkin!!

Tsemppiä kaikille odotukseen, ja toivottavasti kaikki pääsee nopeesti kuulemaan :heart: äänet ja kurkkimaan masuasukkia :)

Äiti lpr 11+2
 
Minäkin pitkästä aikaa tänne kirjottelemaan..kovasti odotellaan viikon päästä olevaa uutta ultraa kun viime viikolla vauva olikin laskettua pienempi.
Tänään olen menossa akupunktiota kokeilemaan tähän jatkuvaan kaameaan päänsärkyyn mihin ei näytä panadolit auttavan, yökötysolokin senkun jatkuu ja pahenee aina iltaisin..jospa siihenkin sais akupunktiosta helpotusta. Onko täällä kukaan kokeillut kyseistä hoitomuotoa? Itse en ole eikaisemmin kokeillut, mutta olen lukenut että moni on saanut siitä apua ja siksi päätin itsekin kokeilla. Kuulemma kolmisen hoitokertaa pitäisi riittää.

Nyt täytyy jatkaa töiden parissa :headwall:

 
Mäkin kävin eilen penkomassa varastoa, ja löysin sieltä mun äitiysvaatteet... jotkut on vielä liian kesäisiä, mutta farkut saan kohta ottaa käyttöön. Yhdet housut pistin myyntiin, kun oli koko viime raskaudenkin liian isot.

Mulla tehtiin viimeksi np-ultra(luolavuorentiellä) vatsan päältä. Yritti kyllä ensin sisäkautta, mutta vauva kääntyili niin ettei saanut niskapoimua mitattua:)

Tuo minun poitsu riehuu pitkin lattioita, äsken tuli itkukin kun uskaltautui liian kauas äidistä. Hassu poika :heart:

Noista kotitöistä: meillä mies kyllä on tehnyt osansa aina hyvin, mutta lapsenhoidossa voisi olla enemmän mukana. Leikkii kyllä hänen kanssa mutta vaipanvaihtoa ja muita hoitamisia ei viitsisi tehdä. Joskus olen suuttunut kun olen laittamassa vauvaa yöpuulle, niin hän tulee ja "villiinnyttää" pojan ihan täysin niin, että vaipan ja puvun pukeminen on ihan mahdotonta, ja muutenkin on vilkas lapsi. Mutta ei ole miehen ongelma kun hänen ei tartte vauvaa nukuttaa :headwall: Ja isyysloma oli miehelle ylimääräinen kesäloma, jolloin sai käydä uimassa ja kaverin veneellä, ei suinkaan olla kotona tutustumassa uuteen vauvaan...

Yleisesti ottaen kyllä meillä on mennyt ihan hyvin ja nyt kun mies on enemmän sopeutunut tähän perhe-elämään, niin olen ihan tyytyväinen, auttaa kuitenkin paljon kotona. Joskus jopa nalkuttaa mulle kun on niin sotkuista =)

Mutta nyt täytyy mennä paimentamaan tuota pikkuista, se riehuu siihen malliin että kohta pää kolisee taas johonkin :eek: :heart:
 
Kotitöistä..esikoisen aikaan tein itse enemmän kotitöitä mutta sitten kun toinen syntyi on kotityöt jakautuneet melko tasapuolisesti miehen kanssa.

Mua taas harmittaa kun möin viime keväänä omat äitiysvaatteet pois. Ei niitä paljoa ollut mutta yhdet tosi hyvät housut oli. Ne ois nyt jo olleet hyvät pitää. Taisin ostaa ne kappahlista. Pitääkin käydä joku kerta kahtomassa löytyskö sieltä vielä sellaisia. Yhen lappuhameen mie ostinkin jo kun oli niin kivan näköinen =) .

Eilen hain apteekista multivitan raskausvitamiinia ja raskausinkivääriä. Toiv. tuo inkivääri alkaa auttamaan tähän pahoinvointiin. Välillä on kyllä hyviäkin päiviä mutta sitten se etova olo taas iskee ja kahta kauheampana :/ .

Ens viikolla on np-ultraan meno. Reilu viikko sitten menin np-ultraan mutta kun vauveli olikin luultua pienempi niin varattiin uus aika. Toiv. masussa voidaan vielä hyvin :heart:

miija 11+2
 
Minäkin kävin apteekissa ostin Calcichew D3:sta ja Bevi-tabseja, niissä se fooli 600mikrogrammaa, niitä olen käyttänyt jo haaveiluajasta lähtien, sekä Panadolia, kun sitä pitää olla nyt aina varalta, jos migreeni hyökkää, pitää ottaa heti 2 kerralla.
Eilisaamusta olen ollut nyt säryttä, kyllä on mukavaa! :heart:
Suunnittelin menisinkö kävelemään vai ensin nukkumaan, sitten ruoka ja sen jälkeen vasta kävelemään? Vaikea päätös :D

Mukavaa pvn jatkoa jokaiselle! :flower:
 
neitiperho
Meillä noi kotityöt..noh..taitaa se meillä vaan kanssa niin mennä, että sitten kun olen tarpeeksi "nalkuttanut" niin alkaa vähän tapahtumaan. Tiskit toisinaan isäntä hoitaa omatoimisesti ja ruuan yleensä myös mielellään laittaa, mutta kaikki todellakin myös meillä jää juuri siihen mihin laittoikin. Vaatteet myös yleensä löytyy lattialta juuri siltä reitiltä mitä on isäntä kävellyt. Toinen mikä ärsyttää niin miehen yöpöytä. Se toinen keittiö/roskis/olohuone miehelle. Sieltä siis löytyy KAIKKI. Mulle siis hommat yleensä jää ellen sitten hikoa kunnolla niin sitten hommat 50/50. Koirat mies kyllä aika tasapuolisesti onneksi nykyään hoitaa. Saa nähdä kuinka sitten käy kun lapsi tulee. Miehellä siis lapsia ennestään ja yleensä ne hoitaa täysin itse (ovat jo vähän isompia).

Oireista: 10-viikolla siis ollaan menossa ja hmm..10+1 taitaa siis nyt olla. Maanantaina tosiaan eka neuvola. Oireita ei nyt oikeastaan mitään. Väsymystä nyt joo, tosin nukkuisin muutenkin niin mielelläni. Rinnat edelleen ajoittain TODELLA arat, mutta siinä ne taitaa taas kaikki ollakin. Saamattomuus sitten tosiaan onkin eri asia, taitaa tosin olla ihan korvien välissä se homma muutenkin.

Nyt vihdoin syömään aamupalaa..vähän myöhäinen tosin. Taidanpa tehdä puuroa kun alkoi mieli tehdä, kun Pikkumyy asiasta mainitsi =) Pääsin aamulla kiireessä töistä, siitä suoraan työpaikan tenttiin ja kotiin siivoamaan. Nyt aamupala ja sitten taas kouluun toiseen tenttiin. Toooodella kivaa...no ei.

Halit masuille ja äipille =)
 
Hei kaikille. Kirjoitellut en juurikaan ole, mutta päivittäin olen käynyt muiden kuulumiset lukemassa.

Raskaudesta ei olla kerrottu kellekään vielä, eikä tulla kertomaankaan. Kokemukset edellisiltä kerroilta on opettaneet, että parempi pitää omana tietona mahdollisimman kauan, niin välttyy mielipahalta. Yleensä kuulee vain kauhisteluja ja päivittelyjä meidän lapsiluvusta.

Töissäkään ei juuri tästä tule ongelmaa, kun suurin osa työkavereista on miehiä, ei ne mahaa huomaa kun vasta viime metreillä. Mulla ruumiinrakenne on sellainen, että mahan huomaa ulkopuolinen vasta n. 25-27 viikoilla. Normaalit housut menee jalkaan vähintään rv 24 saakka.

Sydänäänet on täällä bongattu kaksi päivää sitten rv 11+4. Hommasin sellaisen kotidopplerin ja sillä ne kuului heti ensi yrityksellä. On se vaan joka kerta niin sykähdyttävä ääni. Huomenna on np-ultra,toivotaan vaan, että kaikki olisi kunnossa.

Lindexillä kävin hipelöimässä alennuksessa olevia vauvanvaatteita. Keräilinkin niitä mukaani, mutta vein pois kuitenkin. En vaan uskalla vielä ostaa, ehkä sitten, kun on toivottavasti elävä vauva sylissä.

Scala rv 11+6

Ps. Kauheeta miten nopeesti aika menee, taitaa olla jo syyskuisillakin oma listansa.
 

Yhteistyössä