***ELOMASSUT 2008***marraskuussa

Hengissä ollaan täälläkin, vaikka en ole pitkään aikaan mitään tänne kirjoittanut. Kävin kurkkaa kerho-puoltakin (muistin jopa salasanan - jee! :D ) mut eipä sinne ollut tullut uusia kirjoituksia.

Ponille osaanotto koiran eutanasian vuoksi :hug: . Ei se ole helppoa ikinä tuo lemmikistä luopuminen... Meillä on pahimmat surut koiran menetyksen takia surtu, mutta hassua miten sitä edelleen olettaa kuulevansa esim. tassujen tepsutuksen, kun joku tulee sisään - tai sitten ruoantähteiden katoavan itsestään pöydän alta yms. Joulupukilta oon jo pyytänyt koiranpentua, mut taitaa mennä enemmänkin synttärilahjaksi (maaliskuulle), sit olis helpommat kelit jo opettaa pentua sisäsiistiksi ja pikku-neiti vähän vanhempi.

Kenelles niitä kissanpentuja oli tullut? Riittää siellä sitten paijattavaa :D .

Me käytiin äsken lasten kanssa shoppailemassa isäinpäivälahja. Ostettiin wok-pannu! Mies on kokki ammatiltaan ja tykkää tehä kotonakin ruokaa. On monesti pohtinut, et pitäis ostaa wokkipannu kotiin, mut ei vaan olla saatu aikaseksi. Nyt on!
Meillä syödään arkisin niin terveellisesti ja järkevästi, et huomiseks on sit luvassa kananuggetteja ja jäätelöä!!! :LOL: Ja huom, tää oli miehen oma toive! Varmaan sit vielä illalla leivon jotain hyvää, kun kuitenkin rupee tekee jotain mieli ja kun muutenkin leivon aina miehen vapaapäivinä, milloin meillä herkutellaan.
Poika oli kerhossa askarrellut auton lahjaksi ja itse tehtiin kortiti papoille, pitäis vielä isälle tehdä kortti tän illan aikana (mies on iltavuorossa) .

Pikku-neidin kanssa menee edelleen hyvin. Iltaisin on nyt ruvennut saamaan raivareita, jos koitan syöttää vasemmalta puolelta. Oikealta söis vaikka koko ajan ja sit raivoaa, kun se puoli on syöty tyhjäksi, eikä maitoa enää tule. Jos ja kun siirrän vasemmalle, alkaa hirvee huuto, kun hän ei halua syödä täältä. Päivällä, yöllä ja aamulla syö ihan kiltisti siltäkin puolelta, iltaisinkin joskus huijaan ja laitan hänet syömään makuulta (tai siis itsekin pötköttelen) ja niin syö välillä, mutta ei aina. Tätä on jatkunut ainakin viikon, ellei enemmänkin.

t. Hemuli ja Riina 2kk ja 5 päivää
 
Niin, ja jotta isäinpäivä olis täydellinen "perheen yhteisinä puuhailuineen", niin meillä on urakkana laittaa yläkertaan kattolistat! Sit jos ehtis, voitais käydä kattoo ratsastuskisoja vielä, niin onpa taas päivä suunniteltu täyteen ohjelmaa :D
 
Äiti lpr: kyllä olet mahtavan kakun tehnyt. Ei taida olla ihan ensimmäinen kakku minkä olet tehnyt!! Kerrassaan upea! (Täällä kirjoittelee kateellinen joka ei ole koskaan tehnyt täytekakkua :ashamed: )

Isänpäivän lähestyessä tuli mieleen, että mitähän Paterille ja hänen perheelleen kuuluu? Vieläkö olet seurassamme?

Toisesta vauvasta on täällä ollut puhetta. Seuraavasta ollaan kyllä puhuttu, mutta sen aika ei ole ihan vielä. Parin vuoden sisällä haaveilemme saavamme pikkukakkosen =)

Osaisiko joku muuten selittää, että mitenkä tuo tummennus oikein toimii? Aina kun yritän tummentaa tekstiä se menee aivan metsään... Joko tummennan koko tekstin yhden sanan sijaan tai sitten tummenee vain yksi sana, jos haluaisin tummentaa koko lauseen :kieh: Minäkö tyhmä :ashamed:

Hyvää isänpäivää kaikille perheille!
 
(b) tummentaessa pitää ennen ekaa sanaa näkyä tuo suluissa oleva b, sulut on neliskanttiset.. ja tummennuksen lopussa pitää olla (/b) ja edelleen sulku on neliskanttinen..

Kakusta, kiitos vaan kommenteista :D , hyvää oli, eilen syötiin isin kanssa ja tänään tulee miun vanhemmat sit syömään batman kakkua!! OOn tehny paljon täytekakkuja, mutta ihan perus kerma hässäkän ja siihen vaan karkkii tai jotain ihan sikana päälle!! Kaveri on innostunu kokeilee kaikkia eri täytteitä ja päällisiä, ni miun oli pakko kokeilla kanssa!! Ja hyvinhän tuo onnistu. Nauroin eilen kaverille että nyt alkaa kakku kisa, kellä hienoimmat kakut :LOL:

Tiitu nukku aika hyvin viime yönä. Syötin illalla n.22.15 ja sit neiti heräs n. 5.50.. ja mie en taaskaan saanu nukkuu tota välii ite, ku poitsu alko kiljuu omassa huoneessa (niiku joka yö) sit ku sinne menee, ni se vaan sanoo et haluun tulla tein huoneeseen, kanna peitto.. :kieh: Oon sanonu hälle monta kertaa, et ei tarvii huutaa siellä, senku tulee nukkumaan omalle sohvalle ja siinä on vilttikin valmiina, mut ei..

Huomasin eilen et mein neiti söi 3 kertaa 2h välein, ku nyt korvikkeella syömisvälit on ollu n. 3h.. määrät ei oo kasvanu, mutta kerrat tihenee.. kai hänellä on joku kasvu pyrähdys meneillään :D

UUFFF.... pitääkö miun siivota ennenku ne mein porukat tulee tänne... vessan tietty vois pestä..

Ihanaa kyllä (ku ei imetä enää) ku saa noita kaikkia lääkkeitä käyttää, miten ihana olo ku tajusin eilen et mie voin ottaa nenäsuihketta :D . miulla tuppaa mennä korvat aina tosi pahasti ja pitkäx aikaa lukkoon flunssan takia, ni toi otrivin suihke pitäs auttaa siihen!! ja finrexiä oon juonu että säästysin pahalta lentsulta, ja ei tääoo pahasti tullukaan päälle, perjantaina kuitenkin alko olot jo!!

Pikku neiti on säästyny vielä ainakin nuhalta, poitsu on ollu miun kanssa flunssasena ja mies valitti eilen töitten jälkeen et olo on aika ällö.. tietysti se tulee kipeex, ku ois koko ens viikko sillä vapaata..

nyt kuuluu kutsu huuto

HYVÄÄ ISÄNPÄIVÄÄ!!!!!

ä ja tipi

ja upp3:a mietin yks päivä, mitä kuuluu??
 
onpa mahtava batman kakku, vesi herahti kielelle :p itse olen tajuttoman surkea tekemään täytekakkuja, joko niistä tulee jostain syystä toispuoleisia tai liian kuivia :ashamed:

Hemuli80 hyvän nimen ootte pikku-neidille valinneet, hän on siis mun kaima ;) :D
 
Vitsi, että herahti vesi kielelle, ku näki ton äiti lpr tekemä kakun! :p Mä oon kans ihan tumpelo kakkujen tekemisessä. Hyviä pullia osaan kuulemma tehä. :D

Me ollaan menossa kolmelta syömään ravintolaan isänpäivä menu ja sieltä mennään miehen siskolle kahville, jonne tulee myös pappa katsomaan lapsenlapsiaan. =)

Aliisa meni just päiviksille partsille ja mun pitäis mennä suihkuu.

Heipat ja ERITTÄIN sumusta isienpäivää!! :wave:

HooÄs ja Aliisa 2kk3vko
 
Vau äiti lpr upea kakku!

Rintaliiveistä: Olen koko ajan käyttäny kaarituellisia imetysliivejä, eikä ole ollu mitään ongelmia. Tekis vaan mieli olla ilman niitä jo välillä, ku olen tottunu nukkumaan ilman liivejä, mutta nyt se ei ole ollu mahdollista. Pakko käyttää ympäri vuorokauden kera liivinsuojusten, ku muuten ois paidat märkänä. :headwall: Välillä tuntuu, että loppuis jo tuo maidon tulo, helpottais mamman elämää, mutta pojan takia sitä vaan jatkaa. Saapahan terveellistä äidinmaitoa!

Vaatteista: olen ostanu niitä mistä sattuu, Vapaa valinnasta, H&M:stä, Lindexiltä, Prismasta. Nyt menee 68cm bodyt, mutta tuntuu nekin jo aika tiukoilta. Pitäis alkaa ostamaan isompia, ku tämän hetkisessä varastossa 74cm vaatteita aika vähän. Talvivaateosastokin mietityttää, ku nyt kyllä valinnan varaa päälle päntavaksi, mutta kohta nekin menee pieneksi ja joulukuun alusta lähetään lappiin, jossa varmaan pakkasta reilusti, niin mitä ihmettä osaan pojalle pukea päälle!

Onko teistä muuten ä-pakkauksen toppapuku kovinkin lämmin? Pitäiskö alle pukea vielä jokin väliasu, vanupuku taitaa olla liikaa? Se tuntuu vain itestä aika ohuelta, mutta onkohan silti lämmin?

Kakun tein eilen ja tänään sitä ollaan syöty. Olisin ostanu lahjaksi mukin jollain Isä-tekstillä, mutta pääsin eilen vasta shoppailemaan, joten kaikkihan oli tietysti jo menny. Ostin sitten vain Juha Laitisen Vaippaihottumaa-pokkarin, samaa sarjaa mitä mies on nyt lukenu.

Nyt taas perheen pariin! Piti tämäkin teksti kirjoittaa kahteen kertaan, ku eka katos bittiavaruuteen ennen kuin ehdin lähettää sen... :kieh:

Kiia ja Teemu 8pv vaille 4kk!
 
Heippa

Ja erittäin hyvää isänpäivää kaikille isille =)

Meillä vietiin isille esikon ja Aleksin kanssa aamupala sänkyyn. Niin ja tietysti lahjat. Esikko oli koulussa tehnyt palapelin, mihin oli piirtänyt miehe, mun, itsensä ja Aleksin kuvat. Oli tosi makee :heart: . Ja sitten esikko oli tehnyt kortin. Me Aleksin kanssa ostettiin sellanen tyynyliina missä lukee "isä, paina pääsi tyynyyn tähän, halaa minua vähän, nuku somasti, rakastan sinua kovasti" ja sitten isä yöpuku mihin kuulu bokserit ja t-paita. Aleksilta isi sai vielä kortin ja multa sitten sydän suklaata :heart: .

Esikolta oli mun mielestä tosi sulosta kun omisti kaikki lahjat ja kortin miehelle. Ei kuitenkaan ole hänen biologinen isänsä. Hän oli heti kuulemma päättänyt että isäpuoli ne lahjat saa eikä oma isä

Kohta on tulossa miehen vanhemmat lounaalle ja me mennään sitten iltasella heille kakkukahville. Oma isäni on saksassa, mutta puhelinsoitolla toivottelin hyvät isänpäivät aamulla. Ikävä on omaa iskää kova, varsinkin tänään :heart: . Tää isänpäivä on aina ollut sellanen kova pala mulle, kun ollaan isän kanssa kuitenkin aina oltu tosi läheiset. Olen vähän sellanen isän tyttö.

No, nyt saa tältä päivältä riittää, täytyy mennä valmisteleen isänpäivä lounasta :)

Nauttikaa isät tästä päivästä :)

salah ja Aleksi viikón vajaa 3kk (ja esikko ja mieheni, kuka muuten käy täällä aina välillä meitin juttuja lukemassa :)
 
Sone
Hyvvee päivee!

Nyt on sitten tehty sarjatyönä kaverin kanssa kestoja ihan urakalla! 4 kuoret, 13 sisävaippaa ja hillitön kasa lisäimuja! Tuhottuna pari froteepyyhettä ja yksi kylpytakki + kasa trikoota ja fleeceä! :) Kierrätysmateriaalista kaikki :) Onpa hyvä mieli!

Isänpäivää vaan kaikille! Meillä isukki sai lahjaksi paras isä paidan, kalsarit (viivi ja vagner, pala kuumaa kinkkua :LOL: ) tytön tekemän mukin ja kaksi korttia. Aamulla paistoin tuoreet karjalanpiirakat ja keitin kahvit tietty miehelle. Ukeille vietiin myös lämpimäiset.

Aavakin on alkanut parantumaan nuhasta ja syö paremmin nyt. Naureskelee tosi paljon ääneen , oikein röhöttää! :heart: Treenaa mahalleen kääntymistä sängyssä, mutta lattialla tyytyy vaan lekottelemaan ja jumppailemaan. Tosi tyytyväinen tyyppi kun on masu täynnä ja kuivat jalassa. Liina on kovassa käytössä meillä.

Rytmi on alkanut tulemaan nyt selkeemmäks. Herätään 7 maissa ja tytsi on liinassa ja lattialla puolillepäivin, ottaa yhdet unet 1-2h noin.. Käy ulos nukkumaan siinä 12-13 maissa ja herää 16-17, sitten ollaan taas sylissä, liinassa, lattialla tai kaukalossa ja otetaan yhdet tunnin tirsat ja aletaan tehdä iltapuuhia. Käy nukkumaan 20.30-22.00. Syö yhden tai kaksi kertaa yöllä.

Sone ja Aava n. 2,5kk (en tod kestä viikoissa mukana)
 
Hyvää isänpäivää kaikille.
Aamulla vietiin isännälle kahvit ja kortit sänkyyn ja korttja muksut tekivät viime viikon oikein urakalla joten niitä oli aika paljon.....

Tultiin juuri mummilasta onnittelemasta isääni, nyt ole yksin kotona koska isäntä lähti isompien lapsien kanssa omaa isäänsä onnittelemaan, minä en mennyt koska mieheni isä on tehnyt käytöksellään selväksi että meidän pikkuinen prinsessa olisi saanut jäädä tekemättä :ashamed: tämän asian kanssa ollaan painittu nyt sitten jo kohta 3kk............
No toivottavasti asiat saadaan joskus paremmalle tolalle mutta tänään en pystynyt menemään onnittelemaan pappaa isänpäivän johdosta.....
 

Hei Ruusulainen ja muut mammat!

Ensimmäinen isänpäiväni lähenee loppuaan ja olen saanut nauttia tästä päivästä oikein kunnolla. Vaimoni on hurahtanut tähän palstaan ja seurailee meininkiä täällä päivittäin. Minäkin jonkin verran edelleen.

Muuten meillä voi koko perhe hyvin. Poikamme kastettiin Rauli Juhana Miihkaliksi ja nyt kahden kuukauden iässä painoa on reilut kuusi kiloa ja viimeisin pituus on 61 senttiä. Rauli hymyilee paljon ja jokelteleekin jonkin verran. Nukumme melko hyvin - vaimo herää imettämään kerrasta kahteen yössä.

Seuraavaksi on tosin reissu sairaallaan, sillä neuvolalääkäri kuuli Raulin sydämessä sivuäänen, joka käydään joulukuussa tarkistamassa ultaäänellä. Onko teillä ollut tälläisistä sivuäänistä kokemuksia?

Isänä oleminen on ihanaa. En ole kokenut menettäneeni mitään. Päin vastoin.

Seuraavaa isänpäivää odotellen,
Pater vaimoineen sekä Rauli 2kk ja yksi päivä
 
Pater : Meillä esikolla kuului synnärillä sivuääni, sydämestä löytyi pieni reikä väliseinässä(?!?), jos oikein muistan. Reikä oli kuitenkin pieni ja 1v. kontrollissa ääni oli hävinnyt ja ultra varmisti, että reikä oli umpeutunut. Muistan kuinka kamalaa alussa oli, kun ei oikein halunnut puhua siitä, eikä oikein tiennyt kuinka vakavasta asiasta on kyse. Nyt reilu 4 vuotta myöhemmin tiedän, että niitä on ollut useammilla tutuilla, ja suurin osa niistä umpeutunut ennen 1v. synttäreitä. Meillä se ei vaikuttanut normi elämään mitenkään.

Meillä on nyt aloitettu maissivelli iltapäivällä, yöt ja päivät meni niin tiheään syömiseen viimesen viikon aikana ja määrät alko oleen aikas suuria... Viime yö meni heti paremmin, yhdellä heräämisellä. Mieluusti olisin mennyt lähemmäs 4kk ennen aloitusta, mutta tämä on nyt minun mielestä se pienempi paha. :) Esikollakin aloitettiin 3kk iässä. Rintamaito alkaa olla finaalissa, muutama kymmenen ml on enää päivän pumppaussaldo... Mutta päästiinpä nyt kuitenkin ensimmäistä kertaa pidemmälle. :)

Ulos ei taaskaan päästä, ku sataa... Pitää alkaa keksimään jotain tekemistä, ku ei päästä vaunuileen kauppaan hakeen lankaa. Uusi (ensimmäinen itse tehty ) neliökantoliina odottaa viimeistä silausta, ku lanka loppui. :kieh: (Sain uuden ompelukoneen lauantaina :D )

Tiitu ja Rasmus (viikon päästä 3kk)
 
heipsan!

ensimmäinen isänpäivä meni oikein mukavasti, lahjaksi kävin teettämässä miehelle t-paitaan Baydenin kuvan ja tein kortin ja tuore kahvi sekä (jenkkitapaan) donitseja odotti sohvapöydällä kun mies tuli makkarista. onnistuin kyyneleitäki heruttamaan miehen silmistä kun oli kuulemma luullut että ei mulla ole ollu aikaa mitään isänpäiväyllätyksiä valmistella:)

meillä oli tässä semmonen viikon mittanen tiheän imun kausi, poitsu söi yollä parin tunnin välein ja päivälläki aika tiheään, illasta jopa alle tunnin välein. nyt kuitenki on viimeset kaks yötä taas menty vanhalla 2 syötön rytmillä, ihanaa kun alko tuo usein herääminen jo sekottaa päätä, viime viikolla kaks kertaa kaupassa ostosten maksun jälkeen lähin vaan kävelemään ilman ostoksia. onneksi sentään parin metrin jälkeen tajusin palata takasin mut onhan tuo vähän noloa ku ihmiset kattoo et mitä tuo hommaa :LOL: tavarat tippu käsistä ja oli ku kuolleen rukous. nyt onneksi taas on paljon levänneempi olo. en missään vaiheessa aatellu et ei maito enää riitä kun sitä kyllä tuli vaikka tiheästi poika sitä imikin, nyt tietysti taas on sit tissit koko ajan täynnä kun ei tuukkaan tilausta samalla tavalla ku viimeviikolla mut mielummin tykkään et on semmonen olo et sitä maitoa varmasti on ku et tuntuu et tuleeko sieltä mitään. ja ainaha sitä voi pumpata talteen.

oikein hyvää viikonalkua kaikille!

salamanteri&Bayden viikkoa vaille 3kk :heart:
 
moikka! kertokaas minulle miten paljon te niitä vellejä ja soseita aluks annatte? kun mie ajattelin jouluna alottaa ne jos vaan oma maito sinne asti riittää niin miten alotan ne? poika täyttää sillon 4 kuukautta . eli annanko ihan vaan muutaman lusikallisen sosetta kerran päivässä aluka? ja velliä vähän vaikka illalla? oon ihan pihalla :ashamed:
 
Velleistä ja soseista: Meillä siis Aleksi saa nyt iltapäivisin neljä teelusikallista peruna-porkkanasosetta. Alotin ihan parilla "nokareella" ja lisäsin joka päivä annosta hieman. Sosetta täytyy hiukan lämmittää mikrossa, joten annostelen sen määrän lautaselle. Vellien kanssa alotin niin että annoin ekana iltana peruna-porkkanavelliä n.20ml ja sitten annoin sitä määrää muutaman illan. Eilen meillä juotiin ekan kerran 80ml hyvällä halulla meni kaikki. Maissivelliäkin ollaan kokeiltu. Tänään ajattelin antaa peruna-parsakaalisosetta.
Huomas eilen kun jäi sose kokonaan antamatta, ni lipitti maitoo melkein tunnin välein ja isoja annoksia.

Jaha, meillä heräillään, palailen

salah ja aleksi (ens sunnuntaina 3kk)
 
nea85Minä olen alottanu joko peruna/porkkanasoseella tai pataatilla. Ja muutama teelusikallinen kerralla. Eka kerran päivässä ja sit pikkuhiljaa usiammin. Vellejä mä en ole antanu kellekkään. Sit ku kestävät puuroa niin olen keittäny siittä pikakaurahiutaleista löysän puuron ja alottanu siittä. Tulee sopivan ohutta ja löysää.

Onko teillä vauvat tehneet sitä et ottavat nänninpään ikenien väliin ja kiskovat+ meidän Sampo tekee niin. Arvaatte varmaan et käy kipeesti. Jätkä iskee syönnin jälkeen ikenet kiinni ja kiskoo ja riuhtoo. :/
 
nea85 Meillä aloitettiin antamalla iltapäivällä (mahdollisten mahavaivojen takia iltapäivällä eka kerralla ) ja annan nyt muutaman päivän iltapäivällä, koska vähän kipristeli.. Pyritään pääsemään iltavelliin. Siis asiaan :LOL: 20ml velliä sekoitettuna 30ml maitoa ja toisesta pullosta sitten pelkkää maitoa päälle. Kahdesta pullosta annan sen takia, ku en oikein vielä tiedä paljonko jaksaa sitten sitä maitoa ettei vellit mene hukkaan... Sekalainen sepostus...
 
Viime yö oli pitkästä aikaa tosi huono yö. Danielilla oli maha kipeä, piereskeli kamalan hajuisia paukkuja ja heräili noin 1-2 h välein. Meillä mies halusi, että menemme ulos syömään isänpäivä lounaan ja jostain syystä päädyimme kebabille :D Liekö kebab tai täytekakku pikkuisen vatsalle sopimatonta :/ Tänään on maha jo toiminut normaalisti.

Oletteko tehneet soseet itse vai ostaneet valmiina? Muutaman kerran olen kaupassa sosepurkkeja tuijottanut, äkkiseltään vaikuttaa sekavalta. On jos jonkinlaista ja makuista. Ilmeisesti peruna-porkkanaa pidetään parhaiten siedetyimpänä.

Lauren-78 ja Daniel 3 kk 10 pv
 
Nuhainen heippa!

Täällä kipeitä, tai vaiva ja iskä vielä säästynyt mutta minä ja keskimmäinen eniten räkäisiä. Kuumetta ei vielä oo ollut mutta keskimmäisen nokka vuotaa koko ajan ja itellä ihme töttöröö olo. Palelee ja jumittuneiden nískojen takia? tuikkii päähän ja rintakehään.

Pater meillä tytöllä löydettiiin sydämestä jokin aukko jota seurataan, sivuääni kuului vasta n.2kk iässä kun mentiin silmäsairauden takia lastenpolilla käymään. Sitä nyt kontrolloidaan myös. Joten sairaalassa ravataan melkeimpä kuukaudev välein.

Huomenna meillä olis lääkärineuvola ja toivon että Tilda säästyis tältä taudilta että sais rokotukset ajallaan. Saas nähä millaset kitinät tulee.. oon kyllä kaikille laittanut aina supon varuilta piikkien jälkeen ja ei ainakaan muille oo mitään tehnyt.

Kohta taidetaan heräillä päikkäreiltä. Kellolleen rytmiä ei meillä oo mutta yleensä menee niin että aamulla herätään syömään, hetken seurustellaan, sitten syyään toinen puoli ja siitä hetken päästä päiväunille jotka kestää sen 3-4h. Nyt vajaa 3h nukuttu.

Ite en meinannu aamulla jaksaa ylös ollenkaan kun teki niin huonoa. Kunhan ei kuume nousisi ja selviäis nää päivät jotenkin kun mies iltavuorossa ja tänään vielä sählykin siihen päälle.

äiti lpr mahtava kyllä tuo sun kakkus!! :flower: mä en tehnyt ollenkaan kun olis jäänyt puolet syömättä. Tai oishan sitä voinut jonkin pikkuversion tehä mutta ... söivät sitten piparminttusuklaa jäätelöä, marjarahkapiirakkaa ja joivat banaanilimsaa :D

Lahjaksi isä sai panssariketjun mutta ei-hopeisena, käsityömessuilta ostin syyskuussa ja myyjä sanoi että tuo on kestävempi ja ei tummu. Saas nähä. Lisäksi ostin omar-karkkiboxin ja tein kortin johon olin leikannut tyttöjen kädenjäljet mustasta paperista (samanlaiset kortit oli papalle, vaarille ja toiselle isopapalle, toiselle meni mun vanhempien kortissa muistamiset), esikoinen oli askarrellut kerhossa auton mallisen kortin ja isä-kirjanmerkin.

Nyt meen vielä hetkeksi sohvalle huiliin ja kirjaa lukemaan kun vauveli nukkuu ja isommat leikkii tuossa majassaan olkkarissa... ja arvatkaa kuka ne siivoaa... :kieh: mutta olkoon näin sairastelun takia...

Mammaliini83 ja Tilda huomenna 3kk
 
Morot kaikille täältäkin! Aika tuppaa menemään niin vauhdikkaasti, että hyvä kun perässä pysyy tässä palstailussa kuin monessa muussakin asiassa :)

2 kk neuvolassa oltiin viime viikolla, Lauri oli vajaan viikon yli 2kk. Ihan 7kg ei mennyt rikki, mitat oli 6975g ja 63,5cm, pipakin 43cm. Mamman pikkujätti. 68-vaatteilla mennään pääasiassa. Ja pelkkää tissiä poika syö, mä kun en ole ikinä ollut niin innostunut noista velleistä ja pulloista; tissillä pääsee niin paljon helpommalla :LOL: Esikko söi 1h välein 4kk, keskimmäinen 2h välein 4kk ja tämä kolmonen nukkuu yönsä yhden - kahden syötön turvin; ihan luksusta!!!

Keskimmäinen poika (vajaa 2v) oppi kuivaksi pari viikkoa sitten. Helpottaa ihanasti arkea, kun on vain yhden vaipat pestävinä. Pikkukakkosen xylitol-pastilleilla on ihmeellinen voima. Poika sai aina pastillin, kun oli onnistuneesti tehnyt pissan pottaan. Viikko näin ja poika oli päivä JA yökuiva. Uhkailu, lahjonta ja kiristys siis toimivat, tai siis ainakin lahjonta :LOL:

Rintaliiveistä Itse olen käyttänyt koko ajan kaarituellisia Triumphin liivejä. Mulla on raskaat ja suuret rinnat enkä voisi kuvitellakaan esim. lenkkeileväni ilman kunnon liivejä. Triumphit ovat melko kalliita (n.45?), mutta täysin hintansa arvoiset. Yöllä käytän kaarituettomia pehmoliivejä, jotka tilasin Babyideasta, merkkiä en muista. Ne ovat just ihanat kun maitoa pakkaa.

Omaa aikaakin olen yrittänyt itselleni järjestää. Kotona ollessa (4v) on todella huomannut kuinka tärkeä on päästä aina välillä tuulettumaan yksin. Kampaajalla käynti on NIIIIIN ihanaa ja virkistävää. Viime viikolla pidin Tupperitkin ihan vaan siitä ilosta, että näkee kavereita ja saa väsätä herkkuja. Tosi hieno kakku muuten sulla äiti lpr! Usein kyllä riittää jo sekin, että pääsee yksin kauppaan tai lenkille.

Paljon muutakin piti kommentoida, mutta pakko mennä taas väsäämään perheelle sapuskaa, sen verran nälkäistä sakkia tuntuu olevan.

Bonus ja Lauri reilu 2kk
 
Täällä mies iltavuorossa, pääsee puolenyön paikkeilla. Outoo olla poikien kanssa ilta kolmisin, tosi harvoin mies tekee iltavuoroja ja nyt niitä on sitten heti kaksi peräkkäin :( . Nyt Aleksi partsilla pienillä tirsoilla, luultavasti herää ihan justiinsa ja sitten yleensä illan onkin hiukan kärttynen ja sylivauva.

Mulla olis sitten ens lauantaina pikkujoulut siskolla :) . Mies on sillonkin töissä, joten esikko menee omalle isälleen ja Aleksi mummulaan yöx. Ihan hyvä toisaalta, saa ihan rauhassa sunnuntaina parannella omaa oloaan. En ajatellut poikia hakee kun vasta iltapäivällä kotiin. Aion viedäkin ne lauantaina jo aamusta, kun täytyy mennä siskoa autteleen. Nää pikkujoulut on meillä ollu nyt muutamana vuonna sellanen perinne, kutsutaan kaikki läheiset ystävät jommallekummalle ja sitten pidetään hauskaa =) .

Mä olen Aleksille nyt ainakin alux syöttäny ihan noita kaupan soseita. Taisin niin tehä esikon kanssa myös. Jotenkin helpompaa. Säästäishän siinä rahaa jos tekis ite, mutta eipä se nyt niin kallista ole :)

Tänään (jos Aleksi ei huuda koko iltaa) mennään poikien kanssa saunaan. Saas nähä mitä Aleksi tykkää, kun kerran joskus kuukaude vanhana vein hyvn mietoihin löylyihin, ni ei tykännyt ollenkaan. Esikko kävi saunassa ekan kerran kolmikuisena ja tykkäs ihan kauheesti, joten jos vaavikin nyt suhtautuis pikkasen paremmin.

nyt lopetan

salah ja Aleksi
 
Omasta ajasta: Mulla on lauantaina saunailta ja Alex jää ekan kerran isänsä hoitoon, tosin siinä varmaan käy niin, että menevät Alexin kummin luo iltaa viettämään, sillä kummin avovaimo sanoi haluavansa hoitaa Alexia ja pojat saisivat saunoa siinä samalla.
Seuraavana lauantaina Alex menee päiväksi isoäitinsä luo päiväksi, kun minä lähden käymään Ikeassa.

Onko muiden vaavit kovia kuolaamaan, meillä ei sentään kuola valu, mutta kova poika on kuolaamaan.

Ompa täällä isoja vaaveja, taitaa meidän poika olla pienimmästä päästä, sillä meillä menee vielä jokunen 56-senttinen vaatekin ja moni 60-senttinen on vielä reilu, joten 68cm ovat vielä käyttämättöminä.

Meillä on nyt innostuttu kaikelaisista kuvista ja leluista. Aku Ankan-taskukirjan kansi on esimerkiksi todella kiva, kun siinä on kaikenlaisia värejä ja alkaa kamala potkiminen ja käsillä huitominen kun niitä näkee ja joulupukin kuva oli todella kiva.

Aiotteko ostaa tänä jouluna pienille lahjoja, sillä minä olen päättänyt, että itse en tänä vuonna vielä lahjaa osta, sillä ei niistä vielä mitään ymmärrä ja tulee saamaan niitä muilta ihan tarpeeksi. Itse voin sitten alennusmyynneistä katsella jotain tarpeellista, kun ensin näkee mitä muilta saa.

shihtzu + Alex 2,5kk
 

Yhteistyössä