*** ELOKUUSSA PLUSSAAVAT ***(syyskuuta suunnittelevat)

Jihaa, nyt näyttää siltä et menkat on alkamassa... mite voi olla näin ilonen niiden alkamisen vuoksi :LOL: (tosiaanki eka kk ilman hormonaalista ehkäsyä) Mä jo oon aatellu et joudun oottaa niit monta kuukautta...saati kuin kauan olis joutunu oottaa raskautumista :D. Noh, jos nää nyt on alkaakseen..ni pääsee kunnolla yrittää raskautta,pian :saint:

 
Ainoska kp 20/32
Ovis tuntemuksia oli niin vahvasti ja vaikka en tikuttanutkaan, niin voisin uskoa että aika kohilleen meni. Saas nähdä, pieniä tuntemuksia on ollut ilmassa. Mutta niin moni asia voi mennä pieleen ettei pidä hötkyillä. Vielä ensi viikko ennen kuin pääsee testaileen.

Ainoska
 
Kiitos Varanikille listauksesta =) Tuntuu aika pölmästyneeltä, että tasan vuosi sitten olin aivan fiiliksissä, että alkaako menkat vai tuleeko vaavi ja nyt taas! Muistelen, miltä silloin tuntui, ne oireet, ennen plussaa:

- Rintojen sisäinen epämiellyttävä jäytäminen
- alavatsalla nipistelyä yms elonmerkkejä
- huono-olo aaltoja, huimausta
- hengästyminen pienestä ( olen aina ollut kova kuntoilemaan)

Nämä muistuvat mieleen. Tein myös malttamattomana aika tukun raskaustestejä ja en valitettavasti muista kuinka varhain aloin. Yksi oli Clear Bluen hieno, kallis testi joka näytti ei raskaana, mutta kuorin sen muovin pois ja sieltä paljastui haamu! Ihana lukea teidän täpinöitä, tulispa niitä plussia ainakin teille :heart: Mulla ei vielä mitään oiretta, hormonit saattaa olla muutenkin vielä raskaus/imetysajassa ja raskaustestejä taidan suosiolla ostaa useamman =)
 
Minä tyhmä tyhmä tyhmä malttamaton menin ja tein prisman raskaustestin, siihen tuli tosi vaalee haamu 5-10min sisään... Onko teillä kokemusta kyseisestä testistä? On tää kans kumma kun ei malta ollenkaan odottaa!
 
Ne Pregentit on hyvänä pidettynä testejä, mulla negat on ollut puhtaita negoja. Joten jos sulla viiva on, niin onnittelut! :heart: Mä ovista tikuttelin äsken taas, ja viel vaaleampi viiva kun aamupäivällä, mutta sylkitesti taas näytti hedelmällisempää mitä aamulla :eek:
Sylkitestin pitäisi ennustaa ovis 3-4 päivää ennemmin, joten sen mukaan ovis voisi olla ke-to sillon olis kp 10-11. Tosin sylkitestiä en taas ole tehnyt pariin päivään niin en voi olla varma, näyttääkö tänään ekan kerran hedelmällisintä.. Mä en jotenkin muista tehdä testejä jo näin aikaseen kierrosta kun tottunut että ovis näkyy vasta kp 20 paikkeilla. Mut tosiaan nyt kaksi kiertoa homeopatian avuin (25 ja 24 pvää) oli niin lyhyet, että pakko aloittaa testit ajoissa.

 
Mulla on nyt meneillä kp 45 ja pisin kierto on ollut 44 päivää. Mun kierrot on heitellyt niin paljon, etten tiedä yhtään, että missä mennään. Aika vähän ollut tässä kierrossa tuntemuksia, paitsi nyt muutamia päiviä ollu menkkajuilintaa ja alkanu vähän rinnat oireilemaan, mutta ne voi myös menkkoja enteillä. En vaan jaksa uskoa plussaan enkä siis haluais ihan heti testata, mutta mulla on kahden viikon päästä polttarit ja viimeistään silloin, jos nyt niin oudosti kävis ettei menkat ois alkanu, niin on pakko testata... Kaverit juottais mut kuitenkin humalaan, niin täytyyhän mun tietää.

Kiva, kun tänne on tullut uusia kuumeiljoita! Tervetuloa :flower:

Mulla alkoi viikko sitten flunssakin, joka nyt jo menossa pois, mutta tietysti tuli mieleen, kun oon lukenut, että sekin vois olla raskausoire... Vastustuskyky vähän heikkenee tai jotain... Tietääkö kukaan asiasta enempää?

Nyt vaan kaikki niitä eloplussia tekemään!
 
Moikka!

Tsempit kaikille joilla on kierto jo lähellä loppua, toivotaan monta plussaa! :hug:
Ja kaikille joilla ovis kolkuttelee ovea, niin armotonta peiton heiluntaa!! ;)

Täällä vihdoinkin menkat loppu torstaina. Mul on raivostuttavaa, ku menkat alkaa aina pe ja loppuu vasta seuraavan viikon torstaina! Hitto, melkein viikon saa aina vuotaa. Toivottavasti ei tartteis ihan vähään aikaa vuodella mittää. :D

Käyttääks teistä kukaa tota yourdays.com ovulaatio kalenteria?
Näyttää monta eri juttua, esim. koska pitää ja ei saa pupuilla jos haluaa tytön/pojan...
Must se on kiva, ja kummanki muksun kohalla sitä aina silmäilin. Ja nyt taas. =)
Sen mukaa mulla olis la ovis, ja ti alkaa hedelmälliset päivät. Ja jos nyt tärppäis, ni la olis 8.5.2010. B) (Empä mee yhtää asioiden edelle...:whistle: )
Pitänee tänää aloittaa jo pupuilut, ni sujuu sitte oviksen lähellä paremmin. Näin siis mies sanoo ja oottelee jo kuulemma innolla... :D

Hyvät sunnuntain jatkot ja alkavaa viikkoa kaikille!!! :wave:

HooÄs
 
kuulumisia taas tältäkin.. :D

meilä pupuilua tosiaan oli 15 päivää putkeen ainakin kerran pvässä.. alkaa olla aika turta.. :S nyt on kyllä oireita ollu ja muutamia ovistestejäkin tein, mutta vissiin liian myöhään :D
Toivotaan nyt sitten vaan kovasti että +++ tulis kun sinne asti päästään.. nyt taitaa olla kp 18 :D eli jee jee.. tilasin netistä sieltä mammaksi. fi kautta herkkiä raskaustestejä ja siinä oli että saattaa näyttää jo 6vrk hedelmöittymisen jälkeen tuloksen siis + jos on raskaana..

sorruin ja ostin kirppikseltä yhden ihanan vauvan asun.. :S olenkohan jo sekoamassa :D
 
Esikoisesta selkeät oireet pitivät paikkansa. Silloin jotenkin tiesin heti olevani raskaana. Kerran aikaisemmin kun yritimme esikoista kauan sitten oireet olivat kerran kans tosi selkeitä menkat viikon myöhässä ja sitten tosi kivuliaat kuukautiset. Olen jotenkin aina ajatellut että silloin olin raskaana, mutta alkio tuli kesken pois. Silloin en testannut.
Esikoisesta testasin vain kerran pari päivää oletettujen kuukautisten alkamispäivän jälkeen. Nyt ajattelin samoin eli testauspäivä olisi 19.8.
Sellaistakin olen ajatellut että jos jostain syystä meitä lykästäisi todella!! Ja voisimme mitenkään saada pikkukakkosen meille, niin miten kertoisin miehelle. Nyt olisi kivaa keksiä jokin erikoinen tapa.

Ainoska
 
Ite oon käyttänyt Medhelpin ovis-/kiertokalenteria ja käytin jonku aikaa Fertility Friendiä mut siitä lähti kivat jutut pois ilmasen tutustumisjakson jälkeen ni en sit sitä oo käyttäny enää. Noita erilaisia oviskalentereita tuntuu olevan montaa sorttia.
 
Höh, mä kun luulin tännekin jo kirjottaneeni, mutta ei sitten näköjään :( Eli siis jep, päivät taitacat olla ihan kohillaan. Reilun vuorokauden ollut nyt ihan ovismaisia kipuiluja, tein testin, mutta haaleaa toista viivaa vain näytti. onkohan se kuitenkin jo tulossa...? Ihan ihmeellistä, sillä olis kyllä ennätys lyhyt kierto jos nyt jo ovuloisin... :whistle:
 
Putosin..

eli tänään 2/28 yk 2 eilen tosiaanki alkoi menkat... Vatsaan sattuu kyl ihan sikana, kauheet menkkakivut siis..en muistanukkaa et tekee näin kipeetä ilman hormonaalista ehkäisyä :| Mut eiköhä tää tästä =)
 
plussatuulia kaikille joilla se vaihe lähestyy++++++++++++++++++++++++++++ :whistle:

Kiva lukee muiden jänskäilyjä, ku itellä vasta menkat loppu ja kierto ku on pitkä, niin mitään jännittävää ei oo tiedossa pitkään aikaan, paitsi et perjantaina alkaa loma ;)

 
pata-ässä :hug: damn. Nyt vaan pää pystyyn. Kyllä mutkin yllätti pillerit pois jättäessä, miten menkat onkin niin erilaiset; runsaammat ja kipeemmät. Toisaalta plussana on se, että tosiaan on omaa hormonitoimintaa ja ylipäätään asiat TUNTUU joltain ja jossain. Petipuuhatkin maistuu ihan eri tavalla. Eli kokonaisuutena mun on ainakin parempi ilman. :)

Danuli ihanaan aikaan loma sulla! Mä, kuten moni muukin oon jo lomani viettänyt ja olisi kyllä kiva nyt olla kun kelit on näin hienot ja voisi mennä ajan kanssa marjaan. :p
 
Häh!!? Voiko olla, että mulla oli eilen jo ovis, vaikka kp oli vasta 10/29?! Illalla kun kirjottelin tänne, niin koko ajan oli inha tunne tuol alhaalla. Vähän väliä nipisteli ja kramppaili. Mitään limoja en kyllä bongaillu, yleensä ne kyllä huomaan.
No, varmuuden vuoksi laiteltiin peittoja heilumaan... :D :p
 
Tein ovistestin taas tänään ja eihän se yhtään se vahvempi ollut, toinen viiva meinaan :( Pitää sitten varmaan vain testailla että sen oviksen bongaisin, kerta ei enää oireisiinkaan voi luottaa :ashamed:
 
HooÄs kirjoitteli, että vuotoa riittää melkein viikoksi.. niin täälläkin. Joskus jopa enemmän jos laskee alun tuhrutus päivät :( ! Ei kiva.
No, kyllä kai tuo vuoto tuosta vielä loppunee jossain vaiheessa!

Semmosta oisin kysynyt, että millaisia teillä on ne paljon puhutut ovis oireet?!?! :xmas:
Kun minä en ole osannut semmosia tunnistaa.. Mulla kun tuo maha on tuommoinen, että vähän väliä sitä nippailee ja kiertää ja vääntää jostain kohdasta, niin en oikein semmosia oireita osaa mitenkään kiertoon yhdistää. Samoin lämpöihin vaikuttaa niin moni asia, että en luottas kyllä siihenkään itselläni. Saattaa olla joku pieni pöpö tai allergeeni, joka nostaa pienen tulehduksen ja vähän lämpöä - tai laskee sitä :ashamed:
Sitten se valkkari... :ashamed: kun musta tuntuu, että mulla voi olla semmosta juoksevaa valkkaria vähä milloin hyvänsä.. :ashamed:
Mutta siis sitäkö sitä pidetään ovis oireena, että on juoksevaa valkkaria paljon...? Pitänee koittaa seuraavan kerran kuitenkin se hyödyntää.. :xmas:

Itse olen siis tähän mennessä ihan kalenterista laskenut todennäköisimmät hedelmälliset päivät.
 
Lilianne Ennen esikon syntymää ei mullakaan ollut minkäänlaista tietoo ovis oireista tai muista. Mutta synnytyksen jälkeen kun menkat alko tuli myös oviksen aikaan alavatsan nipistelyt, pahoinvointi ja muut alkuraskauden oireet... Tosin kestävät vain n.3-5 päivää.
Nyt taas nippailee, mutta tikut ei kyllä näytä mitään :(
 
ok. Mulla on siis kolme lasta ja kolme keskenmenoa takana... Mutta edelleenkään en osaa erottaa tuota ovista sen kummemmin. :| Kun olen yrittänyt olla huomaavinani jotain erityistä niihin aikoihin kun sen pitäs olla ja kaikkia näitä oireita olen joskus jossain määrin huomannut, ongelma on vaan se, että niitä oireita on pitkin kiertoa :$ !
 
Alkuperäinen kirjoittaja KS09:
Tein ovistestin taas tänään ja eihän se yhtään se vahvempi ollut, toinen viiva meinaan :( Pitää sitten varmaan vain testailla että sen oviksen bongaisin, kerta ei enää oireisiinkaan voi luottaa :ashamed:
Sama juttu täällä, haalea negaa pukkaa..
 
Mulal tuli ne muutama haalea nega silloin, aloin tutkailemaan oista liian myöhään luulisin koska nyt näyttää ihan tyhjää tikku :S :D tavallaan onnellinen koska silloin pupuiltiin paljonkin :d uskoisin et mun O oli sillon kp 13 ainakin vuotojen mukaan.. nyt vaan niin toivon että olis tärpännyt (ristii sormensa ) :heart:
 
Esikoisesta siis tunsin ovis oireet ja samalla myös tikuttelin, mitkä näyttivät silloin myös plussaa. Mulla lähinnä toi lima (kirkas, venyvä) on se joka varmistaa muut oireet. Kuukaudet kuitenkin vaihtelevat ja riippuu ehtiikö omia tuntemuksia niin tutkailla.

Täällä kp 21/32 ja oireita tulee ja menee. Alavatsaa välillä kiristää ja nipistelee, rinnat myös nipistelevät ajoittain. Saapa nähdä ja kuulla mitä tästä seuraa. Kävi mielessä siirtää testailu omaan synttäripäivään eli myöhemmäksi kuin olin ajatellut saas nähdä malttaako sinne asti.

Tsemppiä kaikille valtavasti ja plussatuulia joka puolelle!! :whistle:
 
Mulla on nyt tän iltaa nipistellyt alavatsalla ja vas. kyljessä. Välillä selässäkin tuntemuksia. Nännit vähän aristavat, lisäksi on väsynyt ja kuumeinen olo (mutta ei ole kuumetta). Valkkari vetistä. Kahdessa viime kierrossa bongasin kunnon venyvät limat, sellaisia ei ole nyt ollut.
Niitä odotellessa.. :attn:
 
pata-ässä :hug: tsemppiä!

Mulla ovisoireina ainakin viime kierrossa oli ihme jomotus/juilinta oikealla puolella alavatsassa, tätä kesti n. 3 päivää, kun sohvalta nousi seisomaan, sai melkein vatsaansa pidellä, niin paljon juilas oikeelta puolelta. Kun nippailut pahimmillaan, sain ovistestiin plussan. Maha oli koko ajan jotenkin ummetuksessa. Sinä päivänä ku aamulla sain ovistestiin plussan, tuli illalla läpinäkyvää, venyvää limaa, vähän niiku geelimäistä. Sitä tuli hiukan seuraavanakin päivänä. Sitten kipeenty nännit muutamaks päiväks. Välillä vihlo hiukan oikeelle puolella mahaa, luulen et ku munasolu oli irronnu, niin siirtä jää pieni "tulehdus" munasarjaan, tai joku arven tapanen. Nyt oottelen tässä kierrossa, joskos kaikki tapahtus vasemmalle puolella mahaa :)
 

Yhteistyössä