Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Olikohan mulla joku supistus tuossa aamusella ku sängyssä makoilin vai mitäkä??? Kuukautisjomotusta ollu tosi lievänä jo jonku aikaa mut nyt tuli sellanen jomotus että tuntu jo epämiellyttävältä/kipeältä ja säteili ristiselkään? Kesti varmaan pari minuuttia.

Ja sitte sellanen et pitäiskö tässä vaiheessa olla neuvola jo joka viikko vai joka toinen??? Ku nyt viikkoja 36+2 ja edellinen neuvola oli viime viikolla ja tällä viikolla oli lääkäri ja seuraava neuvola on vasta 2.8 eli viikon päästä maanantaina?

Ite oon pakannu erikseen kassin itelle ja vauvalle. Isukki saa sitten tuoda pikkusen kassin ku kotiin lähtö koittaa.

Esposa Itellä kans aika käy melko pitkäks ku mulla koulu loppu 4.6 ja siitä asti vaan ollu kotona neljän seinän sisällä. Ja toukokuussakaan ei ollu koulua ku muutama päivä. Että pikkusen meinaa jo tulla mökkihöperöks ja toivois että sais äkkiä seuraa tästä pikkusesta :D Ihana ku pystyt käveleen! Mä en tiedä mikä mulla on ku jos koiran kans käyn käveleen niin alkaa supistaan hulluna mut sit ku kierrän vaikka kauppoja pariki tuntia niin kestää ihan hyvin x) Kai siinä jotku mielihyvän endorfiinit purkautuu ja ehkäsee kipua :p
Itellä on kokemusta lasten hoidosta ku 5 siskon tyttöä ja 2 miehen siskon tyttöä ja oon 4viikkoa vaille lastenhoitaja (lähihoitaja, erikoistuminen lapsiin ja nuoriin). Mut ei tosiaan kannata ressata vaikka ei ois kokemusta ku sitä pientä hoitaa 24/7 niin siinä tulee äkkiä melko expertti lastenhoidossa :D Eikä kannata ressata mistään pukemisesta tai syömisestä ku vauva osaa ilmottaa jos joku on huonosti ja kokeilemalla erilaisia vaihtoehtoja oppii kyllä =) Eikä kannata tuijottaa liikaa kaikenmailman vauva lehtien ym. palstojen ohjeita ku jokainen ihminen on yksilö ja vaan kokeilemalla löytää sen juuri sun pikkuselle oikean tavan tehdä asiat =)

(p.s. Saadaan meidän vuokrakämppään laminaattilattia <3 Eikä tarvi ite maksaa. Ihanaa, pääsee eroon tästä rumasta 18vuotta vanhasta lattiamatosta)
 
Sartsa83
lelluriina :D tällasta se on kato kun esikoista oottaa.. kaikki niin outoa ja ihmeellistä ja ihanaa. ;) Mulla on kaikki kolme asuste vaihtoehtoa pienelle pitkähihasta mallia. :D Et se puoli on hoidossa, mut kun siellä ens synnyttäjänä joutuu olemaan sen 3vrk, niin haluan pukeutua omiin vaatteisiin kun luin että se on mahdollista. Ei tarvitse olla sairaalan tamineissa alvariinsa. Saa köpötellä sitten pienen kanssa ympäriinsä (JOS vaan mitenkään pystyy jalotteleen.. ja sehän riippuu synnytyksestä). Ja ainakin itelle on pakko ottaa myös evästä mukaan.. mulle tulee niin helposti nälkä ja verensokerit laskee oli sitten kuin kipeä tahansa.. ei mulla siis sokereiden kanssa mitään häikkää ole, mutta oon vaan tottunu syömään tietyn väliajoin. Ainakin varataan mukaan ja jos paniikki iskee niin mieshän kipasee hakemassa mulle sitten kanttiinista sämpylän. :LOL:

Kaveri oottaa kans kolmatta ja on sanonu että tuskanen olo alkaa olemaan jo ja hänkin siis lähellä 30 viikkoa.. lokakuussa laskettu mut syyskuussa käynnistellään raskausdiabeteksen takia koska vauva kasvaa niin julmettua vauhtia.

Esposa täälläki alotettiin ä-lomat aiemmin. Ensin olin sairaslomalla ja sen perään alotin varhennetun äitiysloman eli tän 50 päivää ennen laskettua. Oon siis ite ollu jo hyvän tovin kotona, mut itellä ei oo aika käyny pitkäks kun aina on jotain puuhaa. Mä siis vierailen harva se päivä appiukolla, kavereiden luona (kun on noita mammoja kavereina jotka on lastensa kanssa vielä kotona, kun on niin pieniä), välillä käyn ruokakaupassa vähän pidemmällä, et pääsee täältä koti ympyröistä vähän muualle. Mä en taas voi oikein hirveesti kävellä, kun toi alapää "lähtee irti". Sattuu niin julmetusti. Musta ei ole ompelijaks saati kutojaks... mut muuten sitten, siivoilen kotia, leivon, teen ruokaa, pesen pyykkiä. Et kun mies tulee kotiin, täällä on "pullantuoksunen mamma" oottamassa valmiin ruoan kanssa. ;) :p

Meillä on miehen kanssa kummallakin 5 kummilasta, joten vaipanvaihdot, syötöt ja muut on tuttua puuhaa. Rutiineja. :) Ja mitä tuossa haastattelussakin sanoin, niin oon ollut tässä ennen tätä raskautta vähän kuin vanhempi/äiti ilman lasta, mikä on tuntunu niin tyhjältä ja väärältä kun ei tietenkään voi liikaa lähteä neuvomaan ja toimimaan omalla tavalla toisten kasvatuksissa. Joten nyt vihdoin saa toteuttaa omia kasvatusajatuksiaan ja muutenkin OLLA ÄITI!!!!!!!!! :heart:

Rinsessapa supistus ei koskaan kestä paria minuuttia. Aluks supistukset on kestoltaan noin 20-30sek ja synnytyksen aikoihin sitten pitenee 40-60sek ja myöhemmin vielä 60-90sek kestosiks. Tämmösiä lukemia ainakin mun silmiini kävelly. Tuo saattaa olla silti tuota valmistautumista. Ns. menkkakivuthan ensin lisääntyy eikä supisteluja välttämättä kaikilla edes ilmene, vasta kun synnytys on käynnistynyt.

Se vähän vaihtelee paikkakunnista riippuen miten ne alkaa neuvolakäyntejä tihentään. Täällä ainakin on tosta 36 viikosta eteenpäin viikon välein, mut itehän oon käyny jo varmaan 2,5kk viikon välein tuolla tuon mahankasvun takia ja sitä myöten on seurattu sitten verenpaineita ja sitä pissaa kun siinä oli sillon muutaman kerran sitä proteiinia.

Omaa. Että semmonen yö sitten.. rupes jo tuntumaan siltä että nytkö tässä tuli lähtö vai mitä. :D Koko yön sattu julmetusti alapäähän, paineen tunnetta oli peräaukon lähellä ja tunne että kakattaa koko ajan. Missään asennossa ei pystyny olemaan, ainoa jokseenkin järkevä oli jalat koukussa vasemmalla kyljellä, tyyny ja peitto jalkojen välissä.. ja sillonkin kouristeli tosi lujasti munasarjoista. Siis todella kivuliasta menkkasärkyä. Päätä särki myös aivan uudella tavalla (siis mitä tässä jos on raskauden aikana särkeny). Kaiken kaikkiaan jo mietin että pitäiskö sitä soittaa jonnekin vai koittaako vaan nukkua. Valitsin sit kuitenkin jälkimmäisen ja puol yötä menikin pyöriessä ja ettiessä asentoa ja tuskaillessa noitten kipujen kanssa. Tossa sitten joskus kolmen tienoilla nukahdin ekan kerran kunnolla, mies tuli neljän aikaan kotiin palohälytyksestä, jonne lähti kymmenen jälkeen illalla ja sen jälkeen saikin sitten hienosti nukuttua kymmeneen saakka, toki vessassa käymistä oli, mutta ihan eri tavalla kun yöllä. Liekö tuo kaikki sitten enteilly oikeasti sitä ettei kovin kauaa enää mene. Limatulppa (ei ainakaan tietääkseni) ole vielä irronnu, joten sinällään ei pysty synnytyskään vielä käynnistyyn. Ens viikon keskiviikkonahan tässä saa uutta tietoutta kun menee sinne synnytystapa- ja kokoarvioon. Ja sitten meitsi ottaa jonku listan mukaan et muistaa kysellä kaikki mahdolliset jutut liittyen synnytykseen.. ei mulla siis oo kun pari asiaa oikeesti selvitettävänä ja varmasti ehkä molemmat onnistuiskin, mutta kun ekaa kertaa menee, niin tarvii kysellä. ;)

AINIIN ja jalat sekä kädet tuntu puutuneilta.. jaloissa puutuneisuus tuntu varpaissa mutta käsissä se tuntu kyynärvarren kohdalla.

Sartsa ja Pähkis 37+5 :heart:
 
Vitsit miten ihanaa kun on saanu 2 yönä nukkua kunnolla ku on ollu hieman viileempää..Tuntuu ku olis uudestaan syntyny ku ei ole niin hirveen väsynyt koko aikaa.

Minäkin olen ollut lomalla sen 8 viikkoa ja nyt rupee menemään aika toooooosi hitaasti ja kun tuntuu ettei mitään pysty tekemään ku heti rupee supistamaan niin oon vaan siivoillut kotona ja katsonut elokuvia ja viettänyt aikaa äitin luona koiria hellien.Äiti just sanoikin että minun koira joka asuu äitin luona on varmasti tosi mustasukkanen kun minä sinä sylissä kannan ja muutenki hellin ihan kauheesti vaikka ei pitäis niin tehdä :ashamed: mutta se on ollut minun vauva jo monta vuottta.

Minä aion olla sairaalassa ne sairaalan vaatteet päällä kun sitä verta kuitenkin tulee niin sitten ärsyttää kun omat vaatteet menee vereen ja mullakin saattaa mennä sairaalassa pitempään kun tavallisesti sen sektion takia niin sit ärsyttää ku vaatteet on ihan likaiset eikä kyssissä ainakaan saa pestä omia vaatteita. Ja vauvalle pakkasin pitkähihaisen bodyn potkuhousut ja sitten vielä semmosen hupparin ja siihen kuuluvat housut mukaan ihan vaan sillä jos on kylmä ja peiton otan myös mukaan.ja sukat ja hatun ja töppöset.

Vitsit ku minä oon monena yönä herännyt siihen että nukun mahallaan?en edes tajua miten se voi olla mahdollista ja sitten on hirmu paniikki että olen murskannut vauvan ku silleen olen nukkunut.ja välillä herään myös selälläänkin vaikka sitä pitäisi välttää mutta eipä sille mitään voi jos unissaan asentoa vaihtaa..

Marakatti ja poikanen 37+5 :heart:
 
Sartsa83
Mä ainakin varaudun kaikkeen. Otan siksi mukaan kaiken mahdollisen, ettei tarvitse sitten ees taas miehen ravata kotona, koska meille on kuitenkin matkaa sairaalasta, jos nyt TAYSiin mennään. Ja jos mennään Vammalaan niin siellä on sitten perhehuone ja sinne sen takia ainakin otan kaiken mukaan. Luultavasti vietän ne alkupäivät itekin sairaalan vaatteissa verenvuoden takia, mutta jos kaikki menee hyvin, eikä verta tule paljoa, niin sitten mielellään vaihdan omat vaatteet.

Ei se maailmanloppu ole jos herää selältään, mutta voi sitten vaihtaa takas kyljelleen jos näin käy. Sairaalassa synnytyksen aikaan ne ovat siitä tarkkoja, mutta se johtuu siitä että synnytys on jo käynnistynyt ja vedet menneet jne.
 
Sartsa Huvikseen googletin tuosta menkkajomotuksesta ja jollaki se oli ollu merkki jopa jostain harvinaisesta raskausmyrkytyksestä. Oli ollu kovat jomotukset ja oksennellu.. En nyt sitä pelkää mut kaikkea sitä näköjään on.. Luin myös että jomotukset voivat olla joko avaavia tai ei avaavia. Varsinaista syytä niille en löytäny.. Ja tuosta limatulpasta et sitä ei kaikki edes huomaa jos se irtoo ja joillaki irtoo vasta sitten sairaalassa tositoimissa.. =)

Marakatti88 Ei se vaarallista ole jos selällään makaat/nukut =) Siitä voi monelle vaan tulla huono olo ja siksi sanotaan että kannattaa välttää. Mutta tottakai nukut siinä asennossa missä parhaimmalta tuntuu tosin tuo kuulostaa hurjalta tuo mahallaan nukkuminen :D Itse nukun myös paljon selällään koska mulla särkee lonkkia kyljellään nukkuessa.
 
Sartsa83
Rinsessapa nuo jomotukset kuuluu raskauden loppu vaiheeseen ja niitä tulee ennen kun synnyttää... noista ei oikeasti kannata mennä lueskeleen netistä! Mieluummin sit lukee ihan alan kirjoja, koska niissä ei ole kaiken maailman omia näkemyksiä ja toisten ihmisten mielipiteitä. Netti on paha paikka ihmisille, kun sitten aletaan pähkäilemään kaikkea.

Juu, tuosta limatulpasta tuon tiesinkin. Ja jos se irtoaa niin että sen huomaa, niin yleensä 1-10 vuorokauden päästä siitä käynnistyy synnytyskin. Mutta sekin on tapauskohtaista, sillä on myös niitä joilla se on irronnut kuukauttakin aiemmin ennen synnytystä. Jokainen raskaus kuten jokainen synnytyskin on oireineen päivineen niin omanlaisiaan että mielipiteitä löytyy kaikkiin asioihin monesta näkökulmasta. :)
 
Heippa,

Muutamia asioita. Hienoa lukea teidän ajatuksia, siis on ollu koko tämä aika. Tuntuu, että ei ole yksin ja saa ajatuksilleen vastinetta. En koko aikana kovin ole nimimerkeille vastannu suoraan vaan yleisesti kirjoittanut. Toivon, että siitä ei ole ollut haittaa tai muuta. :)

Mulla oli ti neuvola ja lääkäri. Vauva on perätilassa :(. Sain lähetteen tayssiin, jossa katotaan sitten mikä tilanne ja käännetään tarvittaessa. Pelottaa!! Pelkopoli on myös ilmeisesti samalla, koska se koko synnytys pelottaa ja se, että jos tarvii leikata jne. Onko teillä muilla jo vauva oikein päin?

Vauvan koko 34 vkot täynnä: 2.7 kg, joten aika iso jo.

Oltiin suomireissussa ke-la ja ihanaa oli. Eilen oli hartolassa häät ja ajoin yöllä kotiin. Remontti jatkuu hitaasti ja varmasti.

Mä en jaksa enää näitä kuumia ja kosteita ilmoja! Ajattelin, että ne jo loppuu, mutta ei! Siis mahan kanssa ei ongelmia, mutta muuten vaan rasittaa. Ei saa "happea" ja on sellanen nihkee olo.

Kivaa ja hienoa, että voidaan jatkaa keskustelua tuolla Sartsan perustamassa ketjussa.

Muutamia oireita mullakin on, mutta aika vähäistä. Pelottaa, että ei tule supistuksia koskaan. Häpyluut on kipeitä ja sormet turpoo. Se puutuminen on kai sitä, että menee jotku kanavat ranteesta tukkoon ja sormet puutuu, kun turpoaa. Mullakin ollu hieman puutumista.

Parasta vointia kaikille,
Tuikku ja Masulainen 34 + 5 <3

 
Sartsa Nojoo ei tosiaan kannata netistä mitään diagnoosia itelle ettiä. Mutta muiden kokemuksia on mukava lukea.. Ja tosiaan ei voi tietää millon synnytys alkaa vaikka limatulppa irtoo..

tuikku10 Toivottavasti pääset pelkopolille ja helpotusta pelkoosi :hug: Harmi ku sua noin pelottaa. Ite välillä salaa toivon et jouduttas leikkaan koska se synnytys pelottaa enemmän. Täällä ainakin ollaan oikein päin. Ja ihan kamalia nämä ilmat ja ens viikoks luvannu taas kauheita helteitä ja sadetta eli kosteaa tiedossa. Miks sua pelottaa että ei tuu supistuksia?

Tässä alkaa kohta jo hätä iskeen ku raskaus lähenee loppua x) Vaikka on vaivoja ollu niin on tämä ollu mailman ihaninta ja kohta se on ohi. Tietenki suurin ihanuus vielä edessä vaan taitaa silti tulla mahaa ja pikkusen riehumisia mahassa ikävä =) <3 Onko teistä kukaan tehny kipsivalosta mahasta?? Mietin et pitäisköhän tehdä. Ois se aika ihana muisto =)
 
Joo kyllähän sitä täytyy ja saakin hössöttää sen esikoisen kanssa! :D ...ite oon ollu sillon varmasti samanlainen.. nyt vain tätä touhua kotona joka päivä ihan liiaksikin asti niin en tiedä missä vaiheessa kaivaisin taas kaikki vauvatarvikkeet ja vaatteet paikoilleen..?! :D

Meillä on se äp saatu peitto nimenomaan sänkypeittona, sit erilaisia fleecevilttejä on käytetty vaunuissa ja kaukalossa, on lämpimiä ja kevyitä, ei tukkeuta koko kaukaloa! :)

Täällä ollaan kans oltu jo tosi kauan oikeinpäin ja toivottavasti niin myös pysytään.. Toivotaan että siellä myös käännyttäisiin joko itekseen tai avittamalla! ..mutta älä suotta pelkää synnytystä tai supistuksia tms, kaikki hoituu kuten pitääkin -ja meitä on niin miljoonia, ite pelkäsin kans esikoisen aikana, mutta kaikki sujui lopulta "helposti ja hyvin" että pelot katosivat... Mutta jos kovasti pelottaa niin asiasta kannattaa tosiaan keskustella, jo siitä voi olla paljon apua :) tsemppiä!!

Ja mulla ainakin se limatulppa on aina irronnu vasta sairaalassa tyyliin tunti ennen ponnistuksen alkamista :)
 
Sartsa ootpas sä fiksusti aatellu, kun ihan lapulle kirjaat synnytystoiveet. Täälläkään ei olis toivettakaan, että mies muistais niitä sellasessa tilanteessa :D :D ..Mulla kyllä ei edes hirveemmin toiveita ole, kai se omalla painollaan menee ;D Saattaahan niitä toiveita mullekin loppuakohti ilmetä, mutta vielä ei ainakaa mitään sellasta erikoista :) Just korkeintaan se jakkara, mutta sitäkään en sitte tiiä oikeesti että tahonko :D Se vaan nyt tälleen kuulostaa ihan kivalta vaihtoeholta, ja kai ne puudutuksetkin sit hoituu siinä jossakin välissä ;) En jaksa miettiä :D ..Vielä ainakaan ;)
Siis nyt tän viikon keskiviikkona sulla on se kokoarvio? Hurjaa!

lelluriina mulla on sellanen ihana mun äidin tekemä peitto vauvalle sitten siihen kaukalon päälle, se on aika ihana :) Pitäis vaan kaivaa sekin jostakin esille, kun sais vaan itestä jotakin irti! Millä viikolla sulla esikoinen synty? Vaikka tuskin niillä mitenkään yhteyttä toisiinsa on, mutta jos vaikka olis ;)

Esposa no tottakai sä tuut pärjäämään hienosti vauvan kanssa, vaikka aikaa onkin noin paljon viime hoitokerroista! Jokaiselle se on kuitenkin uutta kun tulee oma vauva, ei voi oikein verrata mihinkään muuhun, tossa ollaan kuiteskin se 24/7 :heart: Mun vauvanhoito kokemukset rajottuu ihan tähän parin vuoden sisään, kun on lähipiiriin alkanut vauvoja satelemaan :) Kummilapsia mulla on kolme, ja kaikki viime vuonna syntyneitä :heart: (Vähänkö rahat tulee menemään sitte 15 vuoden päästä kun niillä kaikilla on samana kesänä rippijuhlat! :D )
Mulla alko äitiysloma tänään! :) :) Kesälomalle jäin kesäkuun tokalla viikolla, ja olin kolme viikkoa lomalla (yhden viikon pidin jo toukokuussa), sitten menin töihin ja jopa kaks vai kolme päivää kykenin olemaan ja sit sen verenvuodon takia jäin pois, siitä on nyt sitten se komisenviikkoa aikaa. Eli aikalailla mäkin oon lomaillu kesäkuun tokastaviikosta lähtien. Tässähän nää päivät menee, aika huonolla omallatunnolla, kun nää kelit on niin vienyt kaiken energian! Mun miestä ei siis todellakaan odota töistä tullessa mikään pullantuoksuinen, siivottu koti! Ei vaan yksinkertasesti jaksa, tai jos jaksais nii ei kiinnosta! :D Jokapäivä mietin tässä, että nyt teen sitten ton jutun valmiiks, mutta ei vaan saa aikaseks :/ No pakko ryhdistäytyä kun miehellä perjantaina synttärit, niin pakko siivota ja leipoa jotakin jos joku vaikka kahville eksyis :)

Rinsessapa eiköhän toi neuvolalääkäri tavallaan "kumoa" ton yhden neuvolakäynnin. Niin ainakin täälläpäin :) Että periaatteessa sulla sit olis jo viikonvälein. Mutta en siis tiedä ollenkaan millä viikolla ne alottaa ton viikottaisen seurannan.
Oi, tosi ihanaa, että saatte uuden lattian! :) Ja vielä kivempaa, jos ite ei tarvi maksaa! Huippua! :) Toivottavasti teidän koira ei pelkää kävellä laminaatilla, täällä nimittäin kokemusta siitäkin ;D Yhden kaverin koira oli koko ikänsä asunu muovimatto kämmpässä, ja sitten kun tää mun kaveri muutti kotoa pois ja siinä kämpässä oli sitten laminaatti, niin tää koira ei sitten uskaltanu kävellä siinä, vaan mattoja pitkin ryntäilee edelleen ja kuitenkin jonku 5 vuotta jo sellasessa talossa asunu :D :D Ja meidän Tupsu on vähän samallainen, kotona meillä kyllä oli parketti ja siinä se uskals kävellä ihan hyvin, nyt täällä on makkareissa laminaatti, niin eipä enää oikein ilman mattoja uskalla kävelläkkään, toisaalta se on ihan hyvä, ei nimittäin hypi sängylle jos siirtää maton vähän sivumpaan :D :D

marakatti älä muuta sano! Ihanaa kun oli vähän viileempiä ilmoja! Nyt tosin alkaa vissiin nekin loppumaan, mutta tännepäin tänäseksi ei vissiin ollu luvattu kun 25, ja sekin tuntuu jo viileeltä, ihanaa! :)
Mulla on vähän samat suunnitelmat, eli sairaalan vaatteissa meinaan olla, just ettei omat mee sitten likaseks ;)
Joo, mäkään en ymmmärrä miten pääset edes mahalles nukkumaan :D Mutta jos kerta unissas käännyt, niin minkäs sille voi? Tuskin siitä mitään niin suurta haittaa on :)

Tuikku ei mua ainakaan häiritse yhtään, vaikket kellekkään ihan henk.koht vastaakkaan! :) Pääasia, että saa kuulla myös susta! :) Mulla viimeksi vauva oli perätilassa, nyt torstaina sitte selviää että onko vieläkin, ja sitte siitä eteenpäin koks hoitaa. En kyllä jotenkin vaan taho uskoa, että tää enää on perätilassa, mutta saas nähä, ehkä kattelen tätä maailmaa välillä vähän liian vaaleenpunasten lasien läpi ;) Toivotaan, että sulle olis pelkopolista hyötyä! :hug: Joo, aika iso vauva teillä jo on, mutta positiivisesti aateltuna ehkä mielummin noin päin kun että liian pieni? :)

Rinsessapa mä en ainakaan tahdo kipsivalua mahasta, mulle saa kuvat riittää. Se kipsityö on sitten niin isokin, että missäs sitä sit säilyttäis ja sit harmittais jos hajoais vaikka jossakin muutossa. Pakko olis kuitenkin esillä pitää, ja sit pitäis tehä se joka lapsesta, ei oo oikein mun juttu :D Mutta muistona jooo, varmaan ihan kiva :) Jos yhtään mietityttää, niin kannattaa tehä ettei sitte jälkikäteen käy harmittamaan! :)

Minni ja Mini 35+1 :heart:
 
Heissan kaikille:)No niin hellettä taas tiedossa..alkaa tuo kuumuus käymään kyllä kunnon päälle jo :LOL: ei sais valittaa mukava kun kesä kerran niin lämmintä vais mitä? :p Nii onko teillä kellää yhdyntä sattunu ja tullu sellanen ns.`kuumotuksen`tunne alapäähän..mietin että onko se vaan jotain limakalvojen kuivuutta vai miksi piinaa mua:(Huomenna on viimeinen lääkäri ennen synnytystä eli se arviointi..mua kyllä niin jänskättää koko synnytys..nyt täytyy mennä miestä apuun kun rakentaa autotallia meille..niiin nosteleen trukilla sitä :wave: rv36+0
 
minni234 Niin se varmaan kumoaa mut tällä viikolla meillä ei oo ollenkaan neuvolaa ja viikko 37 kuitenki menos, mutta ei se minua kauheesti haittaa =) Mietin vaan et onko se mun höpö neukkutäti sekoillu jotain. Yritin soittaa ajanvaraukseen ja kysyä asiasta vaan ovat vissiin ruokatauolla. Ja ei onneks koira pelkää laminaattia :D Tavallaan oiski hyvä jos vähän pelkäis niin rauhottas sisällä juoksua xD Ja tuosta kipsivaloksesta niin tiedän että sille ei ois paikkaa ja se lojuis jossai vaatehuonees kuitenki vaan, mut tiedän et mua jää silti vaivaan jos sitä ei tee :D:D Mut onneks tosiaan on nuita valokuvia tullu otettua masusta =)

bella86 Me ei olla miehen kaa ku pari kertaa oltu yhdynnässä raskauden aikana just sen takia että itteä jotenki ahdistaa se. Tulee just vähän tollanen kuumottava tunne ja limakalvot tuntuu kuivilta. Mut jostain kuulin et on ihan normaalia (toivottavasti) jos yhdyntä ei tunnu mukavalta. Harmi ku itsellä kans näin päin. Joillaki sitte taas onnistuu entiseen malliin vaikka raskaana onkin. Lääkäriltä kysyin asiasta et onko ihan normaalia jos yhdyntä tekee kipeää mut se vaan tokas et ei sais tehdä kipeää ja asia jäi siihen. Mutta voihan se tuntua epämiellyttävältä ku ei limakalvot oo normaalissa olotilassa nyt raskauden aikana. Onnea poksumisesta =)

muoks. no nyt soitin uudestaan sinne ajanvaraukseen ja kysyin että pitäiskö olla viikottain neuvolakäynti ja täti vastas että kyllä. Sanoin sitten että kun minulla ei tällä viikolla ole ollenkaan vaan vasta ens viikolla niin hän vaan meinas että kyllä se sitten on niin että kyllä terkkari tietää millon sulla kuuluu aika olla. Vähän outoa jos kuitenki pitäis kerran viikossa jo olla neuvola. Mutta eipä tässä mitään hätää ole x)
 
minni Mulla on matkaa sairaalaan about 30kilsaa. Ei siis mikään paha vielä. Pitää melkein sitte käydä näyttäytymässä sairaalassa ja tulla takas kotiin jos hitaasti homma lähtee käyntiin. Kotona kuitenkin paras paikka olla synnytyksen alkusupistusten ajan. Uskon vahvasti että ympäristö vaikuttaa paljon kivun tuntemiseen. Ootostelen vielä kutsukirjettä kokoarvioon. Kaiken järjen mukaan se pitäs olla jo tällä viikolla. Soitin nimittäin äippäpolille viime viikolla saadakseni oikeaa tietoa kokoarviosta ja sen teosta niin sanovat että viikolla 36 se pitäs tehdä. Mulla on jo rv35+2 tänään menossa.

En nyt muista kuka teistä pohti sitä sektiota paremmaks vaihtoehdoks kun normisynnytys, mutta itse oon vähä samoilla linjoilla. Salaa toivon sektiota.

Täällä vauva on ollu jo 3 viikkoa oikeinpäin. Viime viikolla vaan oli yks pv outo tunne kun sain potkuja toiselle kyljelle ja täsmälleen samaan aikaan tuntu melkein yhtä kova tumina toisessakin kyljessä. Miten ihmeessä Pikkanen voi vielä sellaseen asentoon tuolla vääntyä, kun ei sillä tilaa oikein pitäs enää olla? Saas nähdä onko se pysyny pää alaspäin tuolla. Ylöspäin tuntuu nytten venyttelevän Pikkanne tuolla, et kai se oikeinpäin on. :D

Minullakaan ei yksinkertasesti ole virtaa eikä mielenkiintoa touhuta mitään kotona ollessa. Täällä oon jo kuluttanu aikaa kesäkuun alkupuolesta lähtien. Nyt on viimeset pari viikkoa ollu kyllä jo kehoki touhuiluja vastaan, kun alkaa koskea navan seudulle heti jos kumartelee tai kävelee yhtää pitempään. Äippäloma alko viimein lauantaina virallisesti. :p Nyt loppua kohti tuntuu että aika on lähteny menemään vähä nopeammin. Johtuu varmaan tästä omasta epävarmuudesta ja pienestä pelosta synnytyksestä. Toivottavasti loppuki pelko helpottaa ku käyn synnytysvalmennus-luennolla. Jyväskylän keskussairaalassa ei ole saanu tutustumiskierrosta synnytyssaliin enää viime syksyn jälkeen. :( Tyydyttävä pelkkään kätilön pitämään luentoon.

Se kipsivalos ei ole ihan se minunkaan juttu. Mielummin kauhistelen mahan kokoa valokuvista jälkikäteen. Tosin lapselle se valos vois olla tosi mielenkiintonen näyttää sitte myöhemmässä vaiheessa. :)
 
Sartsa83
tuikku täällä ollaan jo käännytty aika päiviä sitten. Tsemppiä taysiin ja pelkopolille. :hug:

minni juu mä ajattelin päästä ns. "helpommalla" ja sairaalassakin ovat vain tyytyväisiä että on hyvissä ajoin synnytystoiveet ylhäällä ja eipä tuu ainakaan mitään "mä oisin kyllä noin halunnu mieluummin mutten osannu sanoa". :p Totta, kyllä kaikki loppu viimein varmasti omalla painollaan menee ja sulla on ihan selkeesti samanlainen ote tohon synnytyshommaan kun oli mullakin noilla viikoilla. ;) :hug: Juu, yli huomenna eli 28.7. on se kokoarvio ja synnytystapa-arvio. :) Ohan se aika hurjaa joo, etenkin kun selvis neuvolassa tänään paljon muutakin. :D

bellalle onnea poksumisesta. :flower: Mulla ainakin yhdyntä sattuu just sen takia kun on kuivat limakalvot ja siks siellä kuumottaa.

Ja sitten niitä neuvolakuulumisia....

26.7. (15.7.)
37+6 (36+2)
Prot. - (ei otettu)
Hb: 105 (9.7. otettu 106)
RR: 127/86 (117/92)
Paino oli taas noussu mut niin oli turvotustakin. Edelliskerralla paino oli laskenu, koska turvotustakin oli vähemmän.
Sf: 35 (35,5)
Syke: +148 (+145)
Liikkeet: ++ (++)
Ja edelleen raivotarjonta. :)

Ja sitten masussa ollaan nyt asettauduttu lähtökuoppiin. ;) Siellä ei enää pää heilunu ja sen takia myös ihmiset on näköjään sanoneet että maha on laskeutunu selvästi. :) Neuvolatädin pitkän kokemuksen mukaan, yleensä hänen urallaan suurin osa vauvoista on syntynyt 2viikkoa pään asettumisen jälkeen, mutta mikäänhän ei koskaan ole niin varmaa kuin epävarmaa. Toivossa on hyvä elää, mutta pettymyksiä kannattaa välttää. :)

Jänniä aikoja elellään... joka tapauksessa maximissaan muutaman päivän yli 4 viikkoa!!! :D Katsotaan mitä tämä kaveri masussa päättää, koska on valmis tulemaan...

Ja toisilla on käyny loppuajan alatie tutkimuksissa (kuten tuo synnytystapa-arviointi) että synnytys joko käynnistyy siellä tai sitten muutamia päiviä sen jälkeen... mutta sekin on tapauskohtaista, joten oletan että mun kohdalla tuskin käy niin.

Sartsa ja pähkis 37+6 :heart:
 
Saakutin helteet kun tulitte takasin :kieh: taas ihan kauhea turvotus jaloissa..hyvä etttä kenkät enää mahtuu jalkaan..

Näinköhän Sartsa on sitten eka meistä joka saa vauvan syliinsä. ja mä oon kanssa kuullut ton että monella on synnytys lähtenyt käyntiin alatie tutkimuksen jälkeen. No parin päivän päästä sekin sitten tiedetään.

Meinasitteko te muut laittaa vauvan sitten suoraan omaan sänkyyn tai äitiyspakkauksen laatikkoon vai nukuttaa vieressä? Itse en aio ollenkaan ottaa vauvaa viereen nukkumaan koska ensinnäkin minua pelottaa että minä tai mies murskataan vauva eikä kyllä meidän säkyyn mahtuisikaan. Joten ajattelin laittaa aluksi äitiyspakkaukseen nukkumaan ja sitten omaan sänkyyn joka meillä on matkasänky kun ei pinnis mahtunut kämppään.mutta en usko että poika sitten hirveesti valittaa että missä nukkuu.ainakaan toivottavasti..

Marakatti ja poikanen 37+6 :heart:
 
Heippa taas!Joo en tiä mikä kai ne limakalvot kuivat tai sitten on tuo pahuksen hiivatulehdus mulla..välillä kirvelee sitten ei..mutta on kipeä seksin jälkeenkin mutta se ei kyllä ainakaan lähde kokonaan pois..no täytyypi huomenna kysellä lääkäriltä asiaa.Mä meinaan nukuttaa vauvaa sitten omas pikkusängys kun saadaan oma nöpö kotiin:)Vierelle en uskalla koskaan nostaa ettei vaan minä tai mies unissaa mennä päälle tai jää puristuksiin..hiljattain nimittäin sattu onnettomuus missä vauva oli jääny jotenkin puristuksiin kun oli nukkunu monta ihmistä samassa sängyssä:(Uskon marakatti88 että vauvalle maistuu uni kyllä kovasti..toiveajattelua oman suhteen :LOL:

Voi pitäs käydä hoitoalusta palauttaan oli kodinhoitohuoneen pöydälle vääränkokonen ja liian pehmeä täytyy hakea uus tilalle...voi että kun odotan jo tätä poitsua maailmaan on tämä niin ihanaa..mä meinaan synnytykses mennä sen mukaan miltä tuntuu mutta epiduraalin otan muuten en oo miettiny jänskättää muutenkin aikas kovasti :LOL:

Nyt kauppaan ja vähän pesee pyykkiä..kivaa päivää ja kaikille(voi tätä hellettä)=D
 
Sartsa83
marakatti samaa kiroon mäkin täällä! Ois vaan nyt helteet pysyneet poissa.. vaikka se onkin sitten toisten kesästä pois, mutta me ollaan helkutti raskaana!!!!!!! :D ;) :p

Hihi.. elä "manaile" siellä. :p Mun tuurilla tuossa ei tapahdu vielä mitään ja saan tosiaan kärvistellä ihan yssinäin vielä täällä keskustelussa. :LOL: :p Hih, nojoo.. katsotaan mitä keskiviikko tuo tullessaan. :)

Kyllä mä ainakin enssijasesti laitan jätkän äippälaatikkoon joka on pinnasängyssä. Mut kattoo sitten että minkä kokonen herra on, et näyttääkö hän kovin isolta sinne ja oisko hänellä kuitenkin viileämpi nukkua sit pinnasängyssä joka on kuitenkin isompi. Et katsotaan.. aika näyttää sen sitten kunhan tässä nyt saadaan toinen maailmaan. :heart:

bella mulle siis iskee ihan hiivan oireita yhdynnän jälkeen.. noin 2pv yhdynnästä alapää kutisee ja kirveltää, mutta ei varsinaisesti sit kuitenkaa oo hiivaa. Tosin canesten voide auttaa kun sitä sivelee niille limakalvoille ja parissa päivässä jo alapää ihan kunnossa. Ootappa vaan kun pääset tänne ihan loppuun.. ei pitäs olla enää mitkää kuivat limakalvot!! :D Sen verran meinaan tulee vetistä valkovuotoa. :p

Mukavaa päivää täältäkin tän helteen keskelle. ;)
 
No mulla ei ainakaan mitään tapahtunu alatietutkimuksen jälkeen :D Ja onneks, viikkoja ku oli vasta 35+5 Varmaan enemmän vaikutusta sitten myöhemmillä viikoilla jos on =)
Ja vauvaa ei missään nimessä sais nukuttaa vieressä just tuon takia ku on niitä tapauksia paljon että on siihen sitten menehtynyt ku hapen kulku on estynyt..
 
Ompa kiva, kun nyt on alkanut tulla tekstiä tänne aika paljon! :) :) Huomaa vissiin, että viimisiä viedään, ja ollaan aika tylsistyneitä vaan oottamaan ;D :D
Ja arvatkaas mitä?! Nyt kun tänne just valitin etten jaksa tehä mitään, niin oon tänään jaksanut jopa pestä koneellisen pyykkiä, siivota vähän ja tein jopa ruokaa piiiiiiitkästä aikaa! :) Jälkkäriäkin tein, milloinkohan viimeks, varmaan jouluna? :D Nyt voin sitte hyvällä omallatunnolla olla tekemättä ruokaa taas vähään aikaan :D :D ..Mutta toisaalta oli toi mies aika ilonen kun tuli kotiin töistä ja ruoka ootti vamiina :)
Ootteko muutes aatellu, että tunnistaako teiän pienet mitään lauluja? Meillä Mini ainakin muutaman laulun tunnistaa silleen, mitä enemmän yhessa vaiheessa kuuntelin ja lauleskelin Minille, vaikka ne jäi sitte, ja nyt oon alkanu uudestaan niin huomaa kyllä kun toinen käy heti jumppailemaan! :heart:

Bella kyllä me saadaan valittaa koska ollaan raskaana! ;D :D Mua ei mitenkään kuumota tai muuta petipuuhien jälkeen, mutta tulee kuitenkin sellanen jännä tunne.. En oikein osaa selittää sitä, toisaalta kirvelee, toisaalta taas ei. Joskus se kestää kauemmin ja joskus vähemmin. Oon joutunu panadoliakin joskus siihen ottamaan! Ei kiva, ja karsii kyllä meidän petipuuhia aikaslailla! :/ Mut toisaalta nää helteetkin on aika kova seksin karsija! Jos johtuu limakalvojen kuivuudesta, niin eiks liukkari auta? En siis tiiä ollenkaa, tai vaikka käyttäisitteki, mut tuli vaan mieleen :) Onnea paljon poksumisesta! :hug:

Rinsessapa joo, toi nyt on kyllä outoa! :D Eli suomeks sulle olis kuulunu neuvola tälläki viikolla, mut noi vähän paikkailee sun neuvolatätin mokaa sanomalla noin! :D

TiiaRiitta meillä lähes samat kilsat sairaalalle, ei munkaan mielestä paha! :)
No luulis, että kirje tulis jo! Viimeistään sit ens viikollahan sen on oltava, jos ne vaikka tarkottikin viikkoa 37, muttei vaan osaa sanoa oikein :D No, toisaalta onhan tässä viikkoa vielä jälellä, mutta ei varmaan ihan kauheen pienellä varotusajalla voi olla!

Sartsa on kans kuullu, että ne on sairaalassa vaan mielissään, jos jollakin jotain toiveita on esittää :) Kunhan siis vaan pysyvät jossakin rajoissa, eikä ne oo mitään sellasia pakko juttuja! Varmasti helpottaa niittenkin työtä, koska tuskin kukaan kätilö ilkeyttään mitään kurjaa toiselle haluaa :) Hurja, kun sulla on hemppa alhaalla, vai onko sulla normaalistikin vähän alempi mitä "normaaleilla"? Vai onko se noilla viikoilla ihan normaali? Mun korviin vaan kuulostaa tosi matalalta, kun mulla vissiin alimmillaan ollut 110??? Normaalisti pyörii jossakin 120 kieppeillä.
Hyvä Pähkinä! Niin sitä pitää! ;) :heart: Enpäs olis muuten muistanutkaan tota synnytyksen alkamista ton arvion jälkeen, aika monilla se kyllä on avittanut aika hyvin! Josko siis olisitkin eka, mäkin käyn "manaamaan" niinkun marakatti :D :D

marakatti mä meinasin laittaa heti omaan sänkyyn nukkumaan. Viereen en aio ottaa, koska pelkään oikeesti että tukehduttaisin Minin! :/ Meillä kyllä pinniksestä saa kaks pinnaa irti silleen, että pääsee paijailemaan toista kunnolla omasta sängystä käsin :) Jos vaikka se auttais sit rauhottumaan, tai sit tungen tissit siitä rakosesta ja imetän niin :D :D :D Mä en ymmärrä, kun jokapuolella nyt toitotetaan sitä, että vauvan pitäis antaa nukkuu vieressä! Että saa tarpeeksi läheisyyttä, no ihan kun sitä nyt ei muuten sais! Ja silleenhän se läheisyys sit tuleekin, kun vahingossa tapat toisen! :| :$
 
Sartsa83
Rv 37+6 :heart:



Rinsessapa voihan se olla ettei mullekaan mitenkään käy siinä, mutta kun on tässä näitä tuntemuksia jo ollu ja kaveri on selvästi asettunu jo lähtökuoppiin, niin sen takia kun niitä on ollu et ollaan jo ihan loppu suoralla ja sitten on vahingossa ns. käynnistyny synnytys tossa tutkimuksessa kun se ei oo mikään ihan hellävaranen tutkimus mikä tuolla sairaalassa tehdään, vaan siinä oikeen sattuu.. ainakin sattunu niitä tuttuja jotka on siellä käyneet kokoarviossa ja synnytystapa-arviossa.

minni juu, ei mulla oo mitään semmosia toiveita joita ei vois toteuttaa, et luulempa että ovat mielissään. :) Ja vaikka mä vedän tässä koko ajan lisärautaa niin hemppa on alhaalla. Noitten asiantuntijoitten mukaan tämä lapsi vaan käyttää sitä verta niin huimasti (kun on niin vahva sydän toisella). Se nousee kuulemma mulla sitten synnytyksen jälkeen. On normaalia että toisilla tää laskee huimasti ja se olis mulla vielä alhasempi jos en rautaa vetelis. Toisilla taas raskauden aikana saattaa nousta huimastikin ihan itellään rauta-arvot. Tääkin on niin yksilöllistä. :) Mun oma rauta tosiaan on jotain 120 myöskin.. parhaimmillaan mun rauta-arvot on olleet 145. ;) Et.... sinne pyritään taas kunhan tässä synnytellään eka. :)

Hihi.. jeijjj!! Hyvä meijän Pähkinä!!! :D ;) Hihi.. juu, ei tuu kato kaikki aina mieleen. :) Heh, "manailkaa" nyt sitte. :p Kahtotaa kui tän ämmän käypi. :LOL:
 
minni234 luulin että johtus kuivuudesta mut kun käytettii liukkaria ja silti kirvelee..ei tajua..täytyy olla ilman seksiä.. :LOL: Joo raskaana saa valittaa.. :p tekis kans välillä niin mieli touhuta sit iskee väsy..ja sit masu eessä ootan niin sitä aikaa kun vauva nukkuu ja saa touhuttua kaikkea..huomenna lääkäri synnytys tapa arviointi..kyllä on kuuma tuskaa :LOL: B)
 
Tämä äippä myös pelkää vieressä nukuttamista ja kummastelee, miten yleistä se on. Kätevintä olisi, jos pinnasängystä saisi reunan pois ja laitettua sängyn oman sängyn viereen, mutta meillä se ei onnistu. Meillä äitiyspakkaus on pinniksessä ja siitä lähdetään.
Mistähän sen tietäisi, että pikkuinen on kiinnittynyt...? Osaako terkkari sanoa sitä? Huvittavaa, kun pystyy silloin kuulemma pyörimään vain akselinsa ympäri :LOL: . Musta tuntuu, että liikkeet on vähentyneet ja supistelut lisääntyneet, mutta se voi johtua ihan siitä, että tulkitsin ennen supistelut liikkeiksi. Heräsin viime yönä monta kertaa siihen, et maha oli kovana, mutta ei kipuillut. Mun synnärillä ohjeena on, että sairaalaan tulee lähteä sitten kun kivuliaat supistukset 5 min välein ovat kestäneet useita tunteja eikä enää kestä olla kotona. Sitten tossa ohjelapussa lukee, et ne voi kestää jopa 3-5 h ja mennä ohitse. Huh, jos kivuliaita suppareita pitää noin kauan kipuilla kotona...ja sit viel jos menisi ohi, eikä käynnistyisikään.........Varmaan soittaisin miehen kotiin heti kun on kivuliaita, toivottavasti toinen ei joudu oleen hirveesti turhaan pois töistä. Tai pitäiskö ilmoittaa heti kun alkaa kipuilut, mut antaa toisen olla töissä ja seurailla tilannetta....Työmatka autolla kuitenkin vaan 15 min. Sen näkee sit. Ite olen kuulemma syntynyt nopeasti 4 h:ssa!! Ja eikös tuo lasketa suppareista istukan synnytykseen. Mut olin toka lapsi.
Mua ei jostain kumman syystä ole synnytys jännttänyt viime aikoina, vaikka olen aiemmin ollut aika synnytyskammoinen. Mutta kun yks ilta kipuili ja tuli mieleen, josko nyt olisi lähtö, niin sit alko jänskättää.
Sartsa tuo hb kuulostaa tosi alhaiselta. Itellä ollut alimmillaan 117 ja silloin huippasi. Tietysti se vaikuttaa, mikä on normaali hb. Monilla on ongelmia noiden tablettiraudan imeytymisen kanssa. Ite sain kohotettua sitä ruokavaliolla (125): punaista lihaa ja mustaamakkaraa (eläinperäinen hemirauta imeytyy paremmin kuin kasviperäinen ei-hemirauta). Veriruoissa on hyvin rautaa, mutta monet ei tietysti niistä tykkää. http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2160&fuclass=all&specdiet=none&items=100&from=top&portion=m&lang=fi.
 
Sartsa Onnea poksumisesta!! Ja huomenna sulla se lääkäriaika? Jospa se pistäs vähän vauhtia niin sais pikkusen äkkiä syliin x) Ja voin sanoa että sattu tosiaan ihan helv. Miehen ilme oli näkemisen arvonen ku kiemurtelin tuskissani siinä pöydällä. Saa nähdä miten se kestää synnytyksen. Kaveri eilen kerto et se oli kans kuullu "kauhujuttuja" siitä alapäätutkimuksesta mutta sillä ei ollu sattunu yhtään. Et näköjään jotkut lääkärit vaan hipasee ja jotkut tutkii kunnolla.

Esposa Kuulostaa tosiaan hurjalta nuo ajat mitä pitäis kotona olla enneku sairaalaan lähteä. Luin eilen illalla vauva-lehdestä just jutun ku äiti oli synnyttäny autoon ku oli liian kauan kotona odotellu x) Mies sitte toimi kätilönä ja hätäkeskuksesta antoivat ohjeita..

Iskiköhän mulle joku mahatauti tjn. :/ Eilen illalla kävi ihan sairaan kipeää mahaan ja mietin et mitä tää nyt on. No sitten tuliki kaikki ihan vetenä ulos. Ja mahaan sattu ku selällään kävi kylkeä vaihdettaessa. Nyt ku suunnittelin neuvolaan soittoa niin eihän se sitten tietenkään arista. No pitää kattoo miten tää tästä etenee.
 
Hmm...tänään tuli kutsukirje kokoarvioon. Se on vasta 11.8. eli kahen viikon päästä. Sillon ollaan Pikkasen kanssa jo viikolla 38 menossa. Ihme touhua kun ensin sanovat puhelimessa että se pitää tehdä viikolla 36. Noh, jospa sittenki vielä ehtii toimenpiteisiin jos osottautuuki ettei Pikkanen mahdu syntymään norm. Näky olevan lääkäriaika eli varmaan minullakin samalla tutkitaan synnytystapa.

Minä meinaan kanssa laittaa Pikkasen ens alkuun äippäpakkauksen laatikkoon ja sen pinnasänkyyn öiksi. Päivisin meinaan heti alkaa opettaa lasta nukkumaan keskellä normaaleja elämisen ääniä. Meillä ei tulla koskaan olemaan hiiren hiljaa lapsen päiväunien ajan. Kaveri on opettanu kaks lastaan nukkumaan pienessä melussakin. Lisäks lapsista vanhempi poika menee itse ja nukahtaa yksin päikkäreille. :) Reipas poika.

Rinsessapa mulla on ollu kanssa kahteen kertaan samanlainen vatsakipuilu kk sisällä joka on päättyny kurallakäyntiin. Ja vatsakivut on ollu aina yöaikaan mulla. Ite en ole sitä ottanu puheeks neuvolassa kun tullu ja menny niin mystisesti ohi.
 
Ihana kuva Sartsa! :heart: No, jos pystyt tolla hempalla hyvin olemaan, niin mikäs siinä :) Eikai sille sit minkään voi jos kerta ei nouse, niin sit ei nouse! Mun yks työkaveri kerto, kun se oli aikanaan menny synnyttämään, ja ne oli sitte ottanu siltä hempan, niin ne hoitajat oli ollu ihan et kuinka sä pystyt kävellä ite, nyt heti mennään verensiirtoon! Tää mun työkaveri oli ollu vaan silleen, että en todellakaan tuu mihinkään verensiirtoon kun mulla vaan on hemoglobiini niin alhanen! Ja se oli sille ihan normaalia, kyl ne sitte oli lopulta uskonu, ettei sillä oo mitään hätää :D

Bella ok, no ei sitte :D :D Onneks ollaan jo loppusuoralla, sit "kohta" pääsee taas toivottavasti jatkamaan ilman kirvelyitä ;) ..Mä ihan järkytyin kun aloin miettimään, että sit "joutuu" alkamaan käyttää kumia! :D Ainakin alkuun, tai jotenkin nyt on sellanen tunne, ettei mikään ehkäsy kiinnostais, mutta ei kyllä toinen lapsikaan heti perään :D
Ai sullakin on synnytystapa arviointi tänään! :) Tuus kertomaan kuin meni, tai sitte jäät synnyttämään sinne :D

Esposa joo, mäkin oon miettiny että sellanen pinnis olis kätevin, mut mekin ostettiin toi tutulta, niin saa kelvata :) Jaa'a kai sitä neuvolantätikin sen osaa sanoa, jos kerta Sartsakin sieltä sen tiedon sai ;) Eikös sitte maha vähän tipaha ainakin? Voin olla väärässäkin, joku voi korjata :)
No tälleen kyllä kuulostaa ihan mahottoman pitkiltä noi ajat, mullakin on tunne että oon sairaalassa heti kun kivut alkavat :D Ehkä pitää sit tosiaankin sinnitellä kotona, kivempihan se itellekin sit on :)

Rinsessapa tiesitkös että jollekin tulee mahatauti just ennen synnytystä? ;) Tai, en nyt tiiä onko se mahatautia, vai mitä se on, mutta kuiteski :) Jospa sullakin entelis sitä ;)

Minni ja Mini 35+2 :heart:
 

Yhteistyössä