Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Elkku Mulla on korjattu matkan varrella tuota laskettua aikaa ja se on äippäkortissa 28.8. Äippälomalle päätin mennä vasta 30pv ennen laskettua aikaa. Jösses! Piti ihan tarkistaa kortista viikot, laskuvirhe tullu minulle. Nyt tosiaan ollaan vasta 27+2 menossa. Ups! :ashamed: Ihan kun mulla olis hoppu saada vauva syliin asti. *virn*

Lukeeko teillä muuten äippäkortissa veriryhmässä + tai - ? Minun korttiin ei ole merkitty kumpaakaan. Hmm...pitää melkein varmistaa neuvolassa vielä ettei varmasti ole negatiivinen tuo ryhmä minulla. Joutuu muuten vielä piikitettäväks.

Minäki sain ÄP:en perjantaina viimein. :) Ehdinki sitä ootella jo. Tajusin vasta pakkausta penkoessa ettei siinä tullu yhtäkään tuttia eikä tuttipulloa. Onneks ne nyt ei maltaita maksa vaikka iteki varalta hommaa valmiiks.

Hei ootteko miettiny vielä imettämistä sen enempää? Hommaatteko oman rintapumpun vai lainaatteko sairaalasta sellasen sähkösen? Vaikeaita asioita, etenkin ku ihan pienen kanssa ei varmasti jaksa lähteä ostelemaan mitään, jos näyttäs tarviivan vielä pumpunkin. Lisäks tässä pohtinu imetystyynyn ostamista, ainaki näin etukäteen miettiessä istualtaan imettäminen olis luonnollisimman tuntusta. Ja kantoliinan ostan varmasti, kuullu että soljellinen on helpompaa "pukea" esim. jos ulkona pitää liina laittaa. Voi tätä ajatustulvan määrää taas. :D
 
TiiaRiitta täällä on ainakin jo paljon mietiskelty tuota imetystä, kun esikoista pystyin vain sen 3kk imettämään ja nyt ois tarkotus jatkaa paljon pidempään. Ostin viime viikolla rintapumpun, koska esikoisen syntymän jälkeen oli siitä paljon apua imetyksen käynnistyessä ja nytkin aion ottaa siitä kaiken hyödyn irti. Suosittelen rintapumpun hankkimista. =)

Vihdoinkin hankittiin sitten vaunut lauantaina, käytettynä ostettiin. Beessin väriset Emmat ja olivat olleet käytössä vain sen 4kk et hyvässä kunnossa ovat. Nyt vain enää nyytti niistä puuttuu... :heart:

Tänään oli sitten esikoisenkin viiminen tarhapäivä ja jää nyt sitten minun kanssa kotiin vauvaa odottelemaan =)

Mut, mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :D

Patience ja tytteli 30+3 :heart:
 
Sartsa83
TiiaRiitta mulla lukee veriryhmän kohdalla pelkkä A. Eli plussia ei miinuksia, mutta yleensä pelkkä kirjain merkkaa plussaa, koska miinus kyllä merkataan sitten selvästi.

Mä sain kummipojan äidiltä rintapumpun. Meinaan käyttää sellasta käsikäyttöstä. Sähkönen sattuu kuulemma ihan älyttömästi. Käsikäyttönen tuntuu jopa hyvältä. Uutena käsikäyttönen maksaa 26e S-marketissa. Viimeksi kun siellä semmosen näin. Se on se "keinuhevosmerkki", anno tai joku vastaava.

Kaverilta ostin 20e:lla imetystyynyn. Oli uutena maksanu 45e, eikä kaveri testannu kun kerran sitä huomatessaan ettei omalla kohdalla toiminu lainkaan, et helpompi oli ilman syöttää. Ite luulen että tarviin imetystyynyä.

Oma mielikuvani parhaasta imetysasennosta on joko kyljellään niin että vauva makaa vieressä "kainalossa" on siinä tissillä tai sitten juuri istualtaan.

Täällä muuten hankittiin vihdoin pinnasänky ja syöttötuoli (kun tuota pientä väkeä käy meillä muutenkin.. eihän tämä veitikka vielä tarvitse syöttötuolia hetkeen..)

ON: kävin sitten tänään katsomassa äitiä sairaalassa. Äiti soitti että oli sinne joutunut kun rintaan oli pistänyt lauantaista saakka. Vissiin jonkin sortin lievä sydänhalvaus tai vastaava. Isommasta ei kuitenkaan, LUOJAN kiitos ollut kyse. Hänen omat pillerinsä, mitkä tuohon uuteen syöpään oli saanu, aiheuttivat tuon hänelle. Hän sai nyt antibioottikuurin jolla poistaa se koko lääke elimistöstä ja vaihtavat sen sitten uuteen. Mokoma tilanne kyllä säikäytti taas. :'( Äiti on nyt huomiseen sairaalassa ja pääsee sitten varmaankin kotiin. Käydään hänet huomenna noutamassa ja katsotaan tarviiko sinne jäädä sitten yöksi. Taas huomas miten rakas se oma äiti voikaan olla. Pelästyin oikeasti että mitä äidille tapahtuu kun sydämestä on kyse. :'( Onneksi tosiaan nyt näin helpottava tilanne, ettei mitään sen vakavempaa ollut ja tilanne saatiin vakaaksi. :heart:

Sartsa ja pähkis 29+6 :heart:
 
Sartsa kävin juuri katsomassa sieltä Kelan sivuilta omista tiedoista niin ovat tänään lähettäneet mulle sieltä sen kirjeen niistä maksuista. Ovat käsitelleet sen sitten eri aikaan kuin sen äitiysavustus hommelin, koska tossa oli käsittelypäivänä 28.5 ja äitiysavustuksessa taas 25.5. Noh, tuoltahan nuo summat näkyikin, harmi, kun niissä ei ole sitä ennakonpidätystä mukana. Voi kun tuliskin noi summat puhtaana käteen :)

Kurjaa kun sun äitiä koetellaan nyt niin paljon. Mutta onneksi kaikesta on selvitty. Nuo sydänhommelit on itellekin tuttuja, kun oma äitini sain sydäninfarktin olleessaan 48-vuotias. Se tosin todettiin infarktiksi vasta monta päivää myöhemmin, eikä saanut siihen edes oikeata hoitoa!!! Onneksi äiti selvisi siitä ja pääsi pian ohitusleikkaukseen, eikä uusia infarkteja ole sen jälkeen onneksi tullut. Jaksamista teille kaikille!

TiiaRiitta no tuo selittääkin sen miksi sulla alkaa samaan aikaan äitiysloma kun mulla :)
Itse olen ajatellut hommata rintapumpun. Ensin ajattelin, että ehdottomasti haluan sähköisen, mutta olen näiltä keskustelupalstoilta lukenut niin paljon kehuja noista ihan käsin pumpattavista, että olen kääntynyt sen kannalle, ihan hinnankin takia. Itellä on mielessä Aventin pumppu. Ainaki sitä on kovasti kehuttu.

Ja imetystyyny on myös hankintalistalla. Niistä olen myös lueskellut ja olen pannut merkille kaksi merkkiä: Doomoo ja Boppy. En sitten tiedä onko tuolla merkillä nyt niin väliä imetystyynyn kohdalla.

Elkku 27+2
 
Sartsa83
Elkku älä muuta sano. Ois kans tullu ihan kiva summa heinäkuulla, eka äippäraha, mut ennakkopidätyksen jälkeen se tipahtaakin aika roimasti. 22% on mulla veroprosentti, koska oon saanu etuuksia viime vuodesta lähtien, niin nostivat etuuksien takia veroprosenttia.

Kiitos. :hug: Äidin sydän on muuten ihan hyvässä kunnossa, mutta syöpä ja sen tuomat kaikki ikävyydet rasittaa myös sydäntä.
 
Pakko munki poksua ku uusi kymmennys vaihtuu :D 30!!!!!

ON vaihteeks.. niin kiirus et jää aina noi muiden kommentoinnit vaikka päivittäin kuulumisia seuraankin! Jospa nyt helpottais ku alkoi LOMAAAA!!!! Mutta asiaan.. kohdunsuu kiinni, pehmeä, kaula 2cm. Kaikki siis hyvin kun olin ihan varma et nuppu on jo puoliks matkalla ulos :D Painoksi ultralla saatiin 1600g :heart: :heart:
Nyt alottelemaan lomaa kaikennäkösillä virastojuoksuilla :kieh: Onneks lämpösen näköinen päivä tulossa!!

Onnea sartsallekkin täyspyöreistä :D Saitko muuten tulokset pissasta??
 
TiiaRiitta ei mullakaan lue + tai -. Oi, mäkin ootan sitä äp:tä niiiiiiiiin paljon, tuntuu ettei se tule ikinä :/ Perjantaina mulle kyllä soitti joku tyyppi jostakin, mä luulisin että kelasta, kyseli vaan meidän osotteesta kun olin lappuihin laittanu eri osotteen kun jossakin virallisissa on.. Tähän meidän taloon kun on kaksi osotetta, enkä koskaan tiedä kumman laittaisin. Mutta kai se asia nyt sit selveni, toivottavasti se muikki oli kelasta, kun henkilötunnuksenkin sille annoin :D
Mä varmaan saan mun siskolta tai yhdeltä kaverilta ton rintapumpun, ihan käsikäyttösen ja imetystyynynkin saan siskolta, eli ei tarvi niistä mun stressailla :) Mutta tota kantoliinaa tuskin hommaan, tai saas nähä, mutta tällähetkellä ainakin tuntuu mulle turhalta, en varmaan jaksais käyttää :D Vaikka oon kyllä vaan positiivisia kokemuksia siitä kuullu niiltä ketkä sitä käyttää ;)

Patience kiva homma kun saitte vaunutkin nyt viimein hankittua! :) Ja nyt kun esikoinen on kanssa "lomalla" niin voitte viettää aikaa ihan kaksin, varmasti kivaa! :)

Voi Sartsa :hug: Mitä tohonkaan enää osaa sanoa.... :( Koita oikeesti nyt vaan jaksaa, vaikka noin paljon tulee paskaa niskaan! :( Onneksi kuitenkin nyt kaikki näyttää olevan äitis kohdalla hyvin :heart:

Elkku miten oikein sieltä kelan sivuilta näkee noita tietoja? Tai, että minne pitää mennä.. Mä yritin viime viikolla käydä kattomassa, mutta en oikein tajunnu mitään :/ Oon viissiin vähän liian tyhmä ;)

Oivoi Sartsa miten ihana masu! :heart: Ihan tollanen pyöree, tosi söpö! :) :) Ja onnea kolmekypäsistä täältäkin! :hug:

Onnea Piltti sulle ja kolmekymppisistä!! :heart: Ja hyvää lomaa! :) Ompas teidän pikkunen jo iso ;) Eli ei ehkä sittenkään enää niin pikkunen :D Hyvä, kun kaikki oli hyvin :) :)

Jeejee, mullakaan ei oo enää kun kolme työpäivää jälellä ja sitten pääsen lomallelomallelomalle!!! :) Perjantaina kello 16, oon siis vapaa seuraavaks kolmeks viikoks ;D Mitähän sit tekis..no ehkä tossa meidän pihassa on tarpeeks urakkaa :D

Minni ja Mini 27+2 :heart:
 
Sartsa83
Piltti onnittelut kuule ihan itselleski täyspyöreistä. ;) :D Ja kiva kuulla että sielläkin kaikki hyvin. Voi kun toinen on jo niin iso-pieni siellä. :heart:

Pissasta sen verran ihan kaikille, että ei mennyt viljelyyn (ilmeisemmin, koska sanoin että vain protsku arvoja tarvitaan), joten sen osalta on ns. pimennossa et onko tulehdusta vai ei, mutta canesten voidetta kuitenkin käytän ja se on helpottanu kutinaan, kirvelyyn ja muutenkin neutralisoinu ton mun alapään tilanteeni. Ens viikon ma on neuvola, joten sovittiin tän tuuraaja neukkutätin kanssa et otan sitten oman neukkutätini kanssa uudelleen pissanäytteen ja katotaan mitä se sit sanoo. Mut tällä hetkellä ainaki olo ookoo.

minni kiitos muru :heart: kyllä tässä jaksetaan.. onneks on tuo ihana mies olemassa mun rinnalla. Ymmärtäväinen ja tukee mua ihan täysillä kaikessa. :heart: Ei vois enempää rakastaa tuollaista mussukkaa. :heart: :heart: :heart: Ja äidin tilanne on tosiaan vakaa, eilisen tiedon perusteella. Tänään äidin pitäs päästä pois, muttei oo kuulunu mitään. Liekö tekevät vielä sitten jotain kokeita vai mitä, mutta ei ainakaan äiti vastaa puhelimeen vaikka osastolla saa pitää nykyään puhelinta päällä. Ärsyttävää kun ei saa yhteyttä ihmiseen.:kieh:

Hih, kiitos. Mun iso-pieni maha. :LOL: Toisaalta näyttää ja sf-mitan mukaan on iiiiiso, mutta toisaalta nyt ku totaki kuvaa kattelee, niin se ei tunnu niin isolta sittenkään. :LOL: Ja kiitos, hurjan nopeesti tää aika vaan menee. Vasta tuumasin että tasan 3kk laskettuun ja viimenen kolmannes alkaa, nyt niin tuumaan et tasan 10 viikkoo laskettuun. :eek: Aivan tajutonta! :D :heart:

Oiiii minni! Ihanaa.. sä pääset vihdoin pois sieltä stressipesäkkeestä! :heart: Jos sitten tuo sun vointikin kääntyis siihen loman aikana, et voisit sitten olla vaikka saikulla ä-lomaan saakka. ;) Ai, miten niin mä toivon ettei sun tarttis ittes ja Minin takia olla tommosessa paikassa tällä hetkellä? :whistle:

Sartsa ja pähkis POKS 30+0 :heart: :heart: :heart:
 
Mulla veriryhmä O ja Rh + ja va negatiivinen.

Taisin joutua taas jonon hännille tuon mun paperitöppäyksen takia. 3 viikkoo sitten vein paperit kelaan eikä vieläkään mitään.. Saan hyvällä tuurilla kesäkuun lopussa äippäpakkauksen jos saan.. plaah..
Kahdelta aika kuunteleen diabeteshoitajan paasausta.. Anteeksi vaan mutta vituttaa niin suunnattomasti... Ja puol viis perhevalmennus..

Ja onnea Sartsalle :heart:

 
Sartsa83
Rinsessapa :hug: :heart: Sullahan on erikoinen veriryhmä. :snotty: Ei hirveen monella mun tuntemalla ole tuollaista veriryhmää.

Uskon että ketuttaa tuonne meneminen. :/

Juu, kelassa on tapana vähä toimia välillä oudosti. :|
 
Niin.. Suomessa yleisin on A veriryhmä mutta maailmalla O..

Vierähtipä sitte puoltoista tuntia diabeteshoitajalla ja niinhän se sano että minulla on tuon perkeleen 0.1 asteen nousun takia raskausdiabetes. Siinä sitte käytiin läpi että miten tulee syödä ja katottiin mun ruokapäiväkirjaa. Eli mun pitää syödä useammin ja enemmän mitä tähän asti syöny. Ja erikoista että vaikka mulla on tuo diabetes niin oon syöny liian vähän hiilareita eli niitäki saa vähän lisätä. Ja verensokeria pitää mitata 2x viikossa 6x päivässä. Viikolla 36 on lisäultra missä katotaan et onko vauvan paino pysyny käyrillä ja arviodaan että saako synnytys mennä lasketun ajan yli jne.
Mutta sainpahan lahjaksi pikkuselle marimekon ruokalapun ja lusikan ja yhden lisäultran..

Niin ja sano että vauva kasvaa yläkäyrällä. Kysyin perusteluita niin sano että ku sf on 27 ollu viikolla 27. Ultrassa kyllä katottiin samalla viikolla että keskikäyrällä kasvaa ku painoarvio oli 1008g.. Että jaa.a..
 
Rinsessapa mulle sanottiin neuvolassa siitä kasvukäyrästä ettei ole merkitystä missä kohtaa käyrällä mennään lapsosen kanssa kunhan kasvusuunta pysyy ylöspäin eikä siihen tule hirveitä piikkejä ylös eikä alas. Vähä oudolta kuulostaa toi teidä neuvolatätin sepustus. :eek: Eihän siitä nyt tartte sulle lisäpaineita tehdä.

Noh hyvä tietää ettei veriryhmän takia tartte ressata enempää. :p Minulla on AB.

Sartsa sulla on tosi nätti masu. :) Mulla alkaa vasta kunnolla olla mammamasu, kun on tuota läskiä sen verran peitteenä ettei tähän asti ole voinu ulkopuolisen silmin olla varma onko raskausmaha varmasti. :LOL:

Mä olin tänään ekan kerran perhevalmenuksessa. Jotenki tuntu ettei siitä ole mitään hyötyä mulle. Sain miehenki lähtemään onneks mukaan. Kaikilla muilla mammoilla oli miehet kans völjyssä. Mulla oli toi kaikki tieto jo entuudestaan kun oon ahminu kirjoja aiheesta raskaus jo jonkin verran. Vielä olis yks kerta valmennusta tuolla porukalla ja sit synnytysvalmennus keskussairaalassa erikseen. Vertaistukeahan tietty noista kanssa oottajista saa, sitten myöhemmin kun koottiin yht.tiedot kaikilta yhelle paperille. :)
 
Minni siis sinne Kelan sivuille kun kirjautuu omilla verkkopankkitunnuksilla niin näkee kaikki omat tiedot. Siellä näkyy kaikki päätökset, kirjeet, maksut ja kaikki mahdolliset. Jos siellä ei näy mitään, niin sitten niitä ei oo vielä käsitelty :( Ei tullut muuten vielä postitse sitä Kelan kirjettä, vaikka eilen siellä luki, että kirje on postiettu. No eipä sillä kiirettä, kun näin ne kaikki sieltä Kelan sivuilta. Äp:sta kovasti odotellaan juu täälläkin!

Tyhmä kysymys, mutta hankitteko vauvalle jonkun muun "ulkoilupuvun" ensialkuun kuin sen mikä tulee äp:n mukana? Kun sehän on niin iso se haalari mikä siinä tulee. Äh, kai se on vaan hommattava. Mulla puuttuu varmaan vielä puolet tavaroista, kun vauva on jo syntynyt :) :(

Meillä oli tänään vika perhevalmennus, huoh!

Sartsan masu näyttää kyllä omaani verrattuna pieneltä! Ja meillä sentään viikoissa eroa n. 3 vkoa!! Noh, huomenna selviää omat mitat, kun on neuvolalääkäri. Tänään kävin paikkauttamassa yhden vuotavan paikan (tarkastuksessa kävi ilmi, että paikka vuotaa, vaikken itse sitä huomannutkaan). Ompahan nyt legotkin taas kunnossa. En ottanut puudutuspiikkiä, vaikka moneen otteeseen se kysy, että laitetaanko. Mietin vain koko ajan siinä kun vihloi niin ikävästi, että ei tämä ole vielä mitään mihinkään synnytyskipuun verrattuna, että anti mennä vaan! No, onhan ne "vähän" erityyppisiä kipuja, joten ei voi oikein verrata, mutta selvisin ilman puudutusta ja kun homma oli ohi, niin en huomannut suussa mitään eroa, ihan kuin mitään ei olisi tehtykään.

Elkku 27+3
 
Sartsa83
Rinsessapa juu, niinhän se tuppaa olemaan tuon veriryhmän kanssa. Nuo on niin kauheen tarkkoja ton raskausdiabetes touhun kanssa.. se on kyllä uskomatonta. :/

Hmm.. mulla kasvaa koko ajan maha yläkäyrän yläpuolella ja alusta lähtien kasvanu yläkäyrällä, mutta siihen voi liittyä niin moni tekijä. Neuvolatätikin sano että lapsivettä voi olla niin paljon että maha kasvaa senkin takia. Mutta itellä on ehkä eessä joka tapauksessa painoarvio ultra, jos masun kasvu jatkuu näin, eikä se siltikään tarkoita välttämättä että pojasta iso tulisi. Mullakin kun on kohtu eessä, niin sekin vaikuttaa mahan kasvuun.

TiiaRiitta kiitoksia. :D No olihan mullaki tuota läskiä tuossa aika hyvin peitteenä, mutta tuo kohdun edessä sijaitseminen teki tän että tästä masusta tuli tämmönen. Läski niin sanotusti hukku tonne.. mut auta armias kun oon synnyttäny niin sitten kyllä höllyy taas. :LOL:

Mäkään en usko että mä saisin mitään tosta perhevalmennuksesta. Sitä ei kyllä edes täällä Pirkanmaalla järjestetä. Ja oon lukenu niin paljon kans noita kirjoja sun muita ja pääsen tosiaan vielä yhteen Suomen parhaimmista sairaaloista synnyttään (tv:stä tuttu :LOL: ), joten mikäs tässä.. mä saan siellä kuitenki niin hyvin opastusta ettei mun tarttis ees tietää mistää mitään kun sinne meen. :)

Elkku kuva vääristää. :p :LOL: Mut juu, välillä itestäki tää näyttää pieneltä. Eli ns. pieni-suuri maha. :LOL: Mun siis masun sf-mitta oli viime viikon torstaina 31cm, jolloin rv oli 29+3. Kotona yritin tossa eilen vähä mittailla niin näytti (jos oikein mittasin) 33cm. Eli ois muka taas 4:ssä päivässä kasvanu 2cm. :eek: Uskomatonta! Mutta epäilen tosiaan tota et kun kohtu kasvaa eessä niin se tekee sen mahan nuin isoksi. Mutta kuitenkin pieneksi. Eiköhän meijän herra kuitenkin kasva ihan normaaliin tahtiin. :)

Hih, hassu. :hug: :heart: Hienosti pärjäsit ilman puudutusta, mutta kyllä juu kyseessä on todella erilainen kipu synnytyskipuun verrattuna. Se kipu on kuitenkin tuolla alapäässä... + ihmisestä riippuen siellä täällä muuallakin kropassa.

ON: Mun rakas kummipoika 1,5v lähti tänään käveleen yks kaks oikein urakalla. Muutamia yksittäisiä askelia on kengät jalassa kotipihassa suostunu ottaan mut hirvee huuto kun joku menny vähän kauemmas. Nyt oltiin paloasemalla (vapaapalokunta) katselemassa junnureenejä, kun mun mies ja kummipojan isä eli mieheni veli ovat kouluttajina nuoriso-osastossa. Siellä meitin pikkuherra sitten päätti ottaa ja lähteä käveleen, ilman kenkiä, sukkahoususiltaan. Ainakin 20min käveli ja seisoskeli yhtäsoittoa. :heart: Kyllä nyt on hirmu ylpeä ole tuosta pienestä miehestä. :heart:

*muoks* niin tosiaan äiti joutu sitten jäämään vähän pidemmäks aikaa sairaalaan... piti tänään päästä, niin oli aamulla ennen lääkärin tuloa tuupertunu vessaan käydessään siellä. :/ Oli verenpaineet ollu ihan sekasin ja kuivuuttakin oli ilmenny, joten äiti pistettiin nesteytykseen ja sai jotain verenpainelääkettä suoraan suoneen. Kuulemma vielä ainakin huomiseen siellä ja luultavasti ehkä torstaihin saakka.
 
Sartsa jos tosta hyviä puolia pitää ettiä, niin ainakin toi että äitis tuupertu sairaalan vessaan, eikä vaikka silloin kun olis jo päässy kotiin. Toivotaan nyt, että kaikki kääntyis parempaan päin! :hug:
Mäkin oon niin helpottunu, et pääsen lomalle! :) Ja toisaalta salaa toivon, ettei tarvis enää loman jälkeen töihin mennä. Mutta eihän sitä vielä tässä vaiheessa voi sanoa mikä olo on sitte kuukauden päästä :)
Oi, on varmasti ollut ihanaa nähdä kummipojan ekat ihan kunnon askeleet! :heart: Se on vaan jotenkin niin hellyyttävän näköstä, kun sellanen pieni taapertaa eteenpäin :)

TiiaRiitta siis mitä siellä perhevalmennuksessa sitten oikein puhutaan? Oon ihan pihalla.. Täälläpäin ei musta oo muuta kun toi synnytysvalmennus ja se on siinä. Ja sekin tosiaan vasta siellä heinäkuun tienoilla. Voi apua, eihän siihenkään oo enää kun kuukaus ja on jo heinäkuu! :eek:
No kivahan se on varmaan nähdä just muita samassa tilanteessa olevia ja höpötellä niitä näitä, vaikket muuta irti valmennuksesta saiskaan :)

Elkku nyt löysin jo jotakin tietoa sieltä :D Vissiin mun ymmärryksen mukaan ne olis laittanu jotakin postiin 31.5.. ehkä :D Jos yhtään ymmärsin mitä se meidän palkanlaskija mulle silloin selitti, niin mä en sais tietää tota äitiysrahaa ennenkun vasta heinäkuun lopulla, että ne kattoo sen viimisen puolen vuoden palkan mukaan, kun on vissiin sen verran noussut tulot vaikka samassa paikassa oon töissä ollutkin..
Kyllähän joku toinen puku on hommattava, ihan senkin takia kun se äippäpakkauksen pukuhan on toppapuku(?), niin eihän vielä syyskuussa ihan niin kylmät kelit oo toivottavasti ainakaan, että toppikseen pitäis pukea. Toisen toppiksen hankkimista en oo ees miettiny, mutta onhan toi äippäpakkauksen puku kyllä aika reilu, mutta toisaalta oon ainaki nähny kun porukka on kääntäny siitä niitä hihoja, niin ei oo ollu mikään törkeen näkönen. No ehtiihän noita sitten miettiä talvemmallakin :) Toisaalta olis kyllä kiva, että kaikki olis valmiina pientä varten :)

Eilen tuli postissa tyttöjä koskevia papereita kun pyysin ne kaikki tolta meidän sairaalalta. Musta on aika käsittämätöntä, että jo viikolla 18+0 siellä lukee, että uhkaava myöhäinen keskenmeno.. Tai olihan se transfuusio jo silloin selvinny, mutta toisaalta onko se nyt niin uhkaava keskenmeno, jos siihen on kerta olemassa hoitomuoto, josta suuriosa selviää.... Pitää vissiin pyytää HUS:siltakin ne paprut, että sais sitten itelle ne kaikki. Toisaalta oli nimittäin aika mielenkiintosta lukea, mitä ne on oikein kirjottanu. Eniten ehkä kiinnostaa just ne Saksan päässä tehdyt, jos sieltä jotakin uutta tietoa sitten sais selville..

Minni ja Mini 27+3 :heart: :heart:
 
Neuvolalääkärissä käyty ja tässäpä tämän kertaiset tulokset:
Rv 27+4 (23+3)
Paino +620/vko (nyt päästiin uudelle kymmenelle, nimittäin 60kg meni rikki, hups!)
Yhteensä painoa on tullut ekasta neuvolapunnituksesta 7,1kg. (Huom! Olen vain 150cm pitkä!)
Verenpaine 100/60 (100/66)
Hemoglobiini 109 (117), aloitin rautakuurin, väsymystä on ollut havaittavissa
Sf-mitta 27 (22) (yläkäyrällä mennään koko ajan)
Sydämensyke + (tais sanoa että n. 140)
Liikkeet ++

Minni meijän perhevalmennus sisälsi 3 kertaa ja ekalla kerralla aiheena oli synnytys, tokalla kerralla lapsen hoito ja vikalla kerralla parisuhde. En usko että oot jäänyt mistään paitsi, aika itsestäänselviä asioita olivat.

Aivan, se taitaa ollakin muuten toppahaalari, ehkä ei kuitenkaan ihan syyskuussa tarvii niin paksua varustusta =) Täytyypä pitää silmät auki jos löytyis joku hyvä (ja halpa).
 
Sartsa83
minni äidin tila sen kun huononee. :'( mä en jaksa siitä nyt sen enempää.. päivä kerrallaan, kuten lääkäri sanoi. Huomenna taas katsomaan äitiä. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Ei tässä oikein muutakaan voi. *huokaus*

Nimenomaan, kuukaus on tosi pitkä aika näin raskaana ollessa, vaikka meneekin nopeeta. Mäkin toivon salaa ettei sun tarttis mennä sinne takas. :hug:

Oli joo kyllä mahtavaa nähä poitsu noin innostuneena kävelystä. Ja kyllä, niin hellyyttävän näköistä. :heart:

Oi, säkin oot jo noin pitkällä. :heart: Toivotaan että saisit sieltä Saksan päästäkin vielä tiedot itelles.

Elkku kokonaisuudessaan näköjään ihan hyvin sielläkin tuo neuvola mennyt. :)

Vähän apea Sartsa ja energinen pähkis 30+1 :heart:
 
Jaah.. Ensimmäinen vs arvo otettu.. 5.3.. Eli ok.. 143 kertaa jäljellä..

Pääsi itku ku kaivelin nuo lapsettomuushoidon laput ja värmeet huvikseen esille. Ei uskois että nyt tässä ollaan. Ei raski nakata sitä maagista lappua joka viime vuoden kesäkuussa saapui postissa "Teille on varattu aika naisten polille..." Ja tuo puregon -kynä (hormoonilääke) ihmeellinen vekotin jota ilman ei oltas tässä.. Odottamassa meidän Rakkauttamme. Kyllä elämä on ihmeellistä... *huokaus*

:heart:


p.s. eilen illalla tiputteli maitoa rinnoista (vai mitä esimaitoa nyt onkaan) ja yöllä oli sitte lorahtanu oikein kunnolla...
 
Sartsa83
Rinsessapa niin ja muista että kaikkea mitä hoitaja sanoo, ei kannata ottaa niin tosissaan tai kirjaimellisesti... nehän menee sen mukaan miten ne on koulutettu hommiinsa. Oma, vähän vanhempi neuvolatäti, joka on itsekin muutaman lapsen äiti ja jo parin pienen mummikin, on sanonut tuon että niin moni tekijä vaikuttaa siihen, että maha kasvaa. Toisilla se kulkee ihan yks yhteen et kun on iso maha, on iso vauva, mutta toisilla se on sitten niin että siellä voi olla lapsivettä, kohtu on eessä... jne jne jne... koska jokainen raskaus on yksilöllinen niin kaikilla ei mene saman kaavan mukaan.

Juu, jännä arvostus sitä kyllä on tuota lääketiedettä kohtaan. Mulla oli käytössä menopur pistokset ja pregnyl, joka irrotti munasolun. Kierron ekoina päivinä söin clomifenia, joka aloitti kasvattaan munasoluja.

Jännä ettei itellä oo tuota maitoa vieläkään alkanu tulee.. nännin päissä kyllä näkyy valkosia pisteitä aika ajoin, mutta mitään ei vuoda vielä... (nyt kun sanon, niin katotaan vaan, mulla on huomenna märkä paita) :LOL:

Sartsa ja pähkis 30+2 :heart:
 
Hellou!

Taas pitkästä aikaa kirjottelen.. :) ..tääl aina käyn lueskelemassa mut laiska niin ei jaksa kirjottaa :D ..mutta joku miettipohti että hankkis jonku haalaripuvun... niin eikös siä pakkaukses oo enää sitä kevytvanupukua`? ..kun sanoisin ettei kauheesti kannata pikkuselle mitään haalareita ostella kun kasvavat niin nopeesti ja syksykin on pitkälle lämmin :) ..ja vielä se pakkauksen ohut haalari jos on niin niillä pääsee pitkälle! :) ...mä ostin viimetalvena meidän pikkumiehelle toppahaalarin ku aattelin et se äpn haalari liian ohut, niin oikeesti ehkä 4krt sitä käytettiin, meidän pikkumies aina aivan hikimärkä kun sen riisui :( :D

Kuulumisia muuten, paino nousee taas liian kiitettävään tahtiin, niinku aina... Pissa puhdas, äänet hyvät jaaaa hb ja verenpaineet hyvät... Neuvolantädin kans juteltu että en haluaisi mennä sinne sokerirasitukseen, niin mittailen sit niitä kotona.. Kaikki arvot jääny huomattavasti alle sen maksimin, jopa niin et huolestuttaa vähä et onko liian alhasia.. :/ ..mut eipä kai..

Nyt ollaan oltu lomallatunnelmissa kun mies kesälomal niin käyty pyöräilemässä paljon ja oonki koittanu ettiä pyöränperään sitä kuljetuskärryä, kun pian noita muksuja kolme :) ...ja nyt pääsis ilman miestäki pyörällä, jos olis se kärry...! :)

Sartsalle kovasti voimia raskaaseen tilanteeseen... on tosi kurjaa tommoset kun täytys olla ja iloita tulevasta vauvasta ja raskaudesta...

Täällä poksutaan, tänään 27 jo täynnä! :)
 
Sartsa :hug: ja onnea uusien kymmenien vaihdosta! :heart:

Nää käväskin eilen Tykkimäellä ja oli kyllä hauskaa! Poitsu nautti niin kun pääsi laitteisiin ja härveleihin ja tää mamma nautiskeli sitten pehmiksestä ja metrilakuista... :ashamed: Ei ollu niin hurjasti porukkaa kun näin arkena sinne sen reissun teki ja hyvin jaksoi itsekkin siellä kävellä ja ihmetellä.

Onkos muilla mitään kesäjuhlia tms tiedossa??
Meillä ei ole tänä kesänä mitään sen kummosempaa tiedossa, kun nyt on tuo huvipuistoreissukin heitetty. Tarkotuksena ois kyllä päästä sitten täällä Kotkassa joka vuonna järjestettäville Meripäiville, jotka järjestetään viikkoa ennen mun laskettua aikaa :eek:
Viime vuonnakin oli niin kuuma et hyvä et siellä jaksoi olla ja sitten kun on viimeisillään raskaana ni katsotaan miten käy, sieltä kun saa niitä mun rakastamia paistettuja muikkuja niin hinku sinne ois kova :LOL: Meillä onkin esikoisen kummin kanssa sellanen diili et jos silloin olenkin jo sairaalassa niin hän tuo mulle sitten sinne muikkuja :LOL:

Mut, mukavaa viikonloppua kaikille! =)

Patience ja tytteli poks poks 31+0 :heart: (enää 9 viikkoa laskettuun aikaan!)
 
Heippa kaikille mukavaa parjantaita:):)Eilen oli niin mukava päivä kun äitiyspakkaus oli tullu postiin 1,5vkoa kesti kun päätös tuli niin oli täällä paketti.Tykkään kovasti tosta uudesta paketista aivan valtavan ihana varsinkin se ulkoiluhaalari vaaleanharmaa missä norsu ja ne ihanat töppöset:)Voi pian saan oman nyytin..nopsaa menny kyllä tämä raskaus..pian alkais perhevalmennuksetki ja 11 työpäivää enää:):)Mukavaa ja Aurinkoista vkonloppua..tää lähtee nyt töihin..:)rv 28+5
 

Yhteistyössä