Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
No tän maman oli ainakin karkottanu nää kaksplussan sivut, kun eilisen nää ainaki meillä pätki tosi pahasti! Mutta ainaki nyt näyttää pelittävän!
Bola-koru tuli postissa tänään! Tää on niin ylisöpö! :heart: Nyt Mini voi kuunnella kilkutusta mahaan :D

Kerros tuikku sitten et miten ultra meni! Voi harmi, kun taitaa teidän matka jäädä tekemättä! :/ Mutta kun taas ajattelee asian valosaa puolta, niin mielummin niin päin, että ei pääse matkalle ja on suomessa kun, että ei pääsis kotiin jostain ulkomailta, musta se olis ihan kamalaa! Jos ette pääse, niin toivottavasti saatte edes rahat takasin, ettei turhasta sit tarvis maksaa! :)

Voi ompa sulla vauvahaaveita jo iso sf-mittakin! Voi, että sun maha on varmaan ihana! Milläs vikoilla noi alkaa tota sf:fää muutes mittailemaan? Tai, että meillä neuvola on ens viikolla vissiin ainakin, niin mitäs luulette, että mitataanko vielä? :) Tytöistä neuvolantäti kyllä mittas jo viikolla 18 kun tahto tietää kuinka iso mun maha ihan mitoissa on kun se silminkin oli niin iso, mutta en kyllä yhtään muista paljon se oli.. Nyt mun mielestä mun maha on kasvanut tosi paljon, verrattuna mitä oli vaikka muutamakin viikko sitten. Pakko oli alkaa kaivamaan isompia työvaatteita, kun ei mee housuista enää nappi kiinni! :D

Patience ihana kuulla, ettei sulla ole raskausajan diabetestä nyt tässä raskaudessa :hug: :) Miks sulla on kontrolliultra? Kuuluuko se teillä kaikille vai onkos tää joku muu juttu? :) Varmasti ihanaa nähdä taas tyttöä! :heart:

Hei tuikku mitä kaikkea tossa vauvakirjassa on? Tai siis ne kysymykset ym. Mulle on kauheen tärkeetä ostaa hyvä vauvakirja ja tässä on nyt tullu nähtyä vaikka minkälaista jokaisen kaverin lapsella, mutta mikään ei vielä oo oikein sytyttänyt.... Tahtoisin samantyylisen mikä mulla oli pienenä, ja tehdäänhän sellasia ihan samannäkösiä, mutta sisko osti sellasen tytölleen ja sehän on ihan paska nykyään! Ei melkein mitään mahdu kirjottamaan ja melkein mitään kivoja täyttö juttuja oo enään! Saako noita tollasia vauvakirjoja minkälaisen ostit/ostat niin mistään vaikka suomalaisesta kirjakaupasta, että pääsis selailemaan? En tahtois tilata netistä mitään tollasta sen takia, koska en pääse sitten kattomaan niitä täyttömahdollisuuksia :D
Mä olen kanssa meinannu tilata vauvalehden, mutta en nyt sitten tiedä tilaanko sittenkään, kun on niin vaikeaa päättää :D Tilaan tällähetkellä miljoonaa lehteä ja lopetin kyllä nyt ainakin kolme eri lehteä, niin toisaalta vois sen vauvalehden tilata, kun oon niitä lukenu ja tuntuu mun mielestä ainakin paljon paremmalta kun vaikka kaksplus.. Tai on enemmän odottajalle asiaa :) ..Vaikeeta!

Mitens titityy sun ultra menikään? :)

Pähkinäkö sua Sartsa on valveilla pitänyt kun et oo paljoo saanu nukutuks? :) On harvinaisen ärsyttävää kun nää pienet tuppaa alkaa jumppaamaan aina kun ite tahtois mennä nukkumaan ja sit mua ainakin vaan alkaa naurattaa kun meitin toista siellä mahassa touhuamassa :D

Minni ja Mini 21+2 :heart:
 
Minni mulla on se kontrolliultra siksi, koska rakenneultrassa tytön sydämessä näkyi soft markkeri, sellanen valkoinen pieni hippu ja nyt olis tarkotus tarkastella et olisiko se sieltä jo hävinnyt. Lääkäri kylläkin sanoin ettei ole aihetta huoleen et nyt vaan saattaa olla niin et joudun useemmin käymään ultrissa tarkastamassa tilannetta, mutta en ole kyllä kovinkaan huolissani kun lääkärikin niin sanoi... mutta on se kyllä kiva kun pääsee sitten useemmin tyttöäkin katselemaan :heart:
 
Minni Vastaan vaikket multa kysynykkään, mut löytyy tuo kulta aika lapsuuden kirja suomalaisesta ja aika monessa marketissakin olen nähny. Mulla esikoisen kanssa oli kans hankaluuksia löytää "oikeanlainen" kirja! Ostin vissiin 4 eri kirjaa kun aina jotain vikaa löyty! Se 4. kirja on nyt sit käytössä ollu ja olen sinne joutunu kopsaamaan tietoja niistä ekoista kirjoista kun olin niihinkin sit jo ehtiny kirjottamaan. Empä tiedä onko tääkään kirja nyt mikään paras vaihtoehto, mut parhain noista neljästä ainakin! Ai että ihminen osaakin tehdä asioista vaikeita :D Pitää tän kakkosen kohdalla alkaakkin jo kirjaa metsästämään et löytyy sit se mieluinen :) Huomasitko Sartsa et se vaukirjan vauvakirja kertoo vaan vauvan ekasta vuodesta?? Ja joko sulla alkaa pikkuhiljaa se äp kotiutua vai koska hakemuksen jätit?? UUUUuuu enää 3 yötä pakkauksen kohnaukseen :p
 
Sartsa83
minni Ei kun tuo mies valvotti. Otti vähän alkomahoolia illalla ja oli aika humalassa kun nukkumaan mentiin (oli eilinen vapaa töistä niin maisteli iltasella terästettyä glögiä). Vahdin sitten koko yön (kun hänellä taipumusta humalassa kävellä unissaan) hänen untaan. Mä pystyn aika hyvin nukkuun vaikka pähkinä jumppaiskin pitkin yötä. Joskus saatan masua silitellä ja sanoa että "nyt on uniaika, jatkahan rakas aamulla", mutta muuten ei oo tarvinnu mitään heräillä.. paitsi jos oon ite stressaantunu tai levoton.. sillon meistä ei nuku kumpikaan.

Piltti Joo huomasin. Mutta siis kun siellä on semmonen kirjanen, mihin voi sitten kerätä kuvia ja kirjotella juttuja.. vähän niinkun tuo kulta-aika kirjakin, niin sitä mä tarkotin. :) Mulla äp tulee joko tän viikon lopussa, ens viikon lopussa tai viimistään sitä seuraavalla viikolla. Et vapun jälkeen viimistään saan sen itelleni. Ja ootan vaan sitä pakkausta. Enää ei oo väliä vuosimallilla. :p :LOL:
 
Vitsit ku meidän ukko on ollu jo torstaista lähtien kalareissulla ja tulee vasta sunnuntaina niin oon ihan hukassa yksin kotona..vaikka eihän se pahaksi ole että välillä erossa ollaan mutta on vaan ikävä :ashamed: tuntuu että poikakin potkii vähemmän kun yleensä.

huomenna olis taas neuvola pitkästä aikaa..ihan pelottaa että kuinka paljon on tullut painoa..ja huomenna on ekaa kertaa myös neuvolalääkäri..oletteko te muut käyneet lääkärissä?

marakatti ja poikanen 24+0 :heart: kauheeta että menee aika nopeesti..
 
Sartsa sun miehes on ainaki ajoissa ton glögin juomisen suhteen :D :D Eikös sitä yleensä joulun alla juoda :D No hyvä jos joku tykkää siitä noin paljon, mutta naurattaa silti :D

Voi ei Piltti kun mua alkaa nyt stressaamaan toi vauvakirjan hankinta! Kerro jos löydät sitten jonkun hyvän, niin mäkin tahdon sitten sellasen! :D Mulla nyt ei oo mikään kiire sitä ostaa, vasta kun Mini on syntynyt, että tietää ostaako vaaleenpunasen vaiko -sinisen ;)
Tiedätkös muutes, että tuleeko toi äitiyspakkaus sitten heti viikonlopun jälkeen kelan sivuille kuvina? Jos yhtään viime vuotta muistelisin, niin uutisissa ainakin taidettiin näyttää vähän jotakin tästä -09 pakkauksesta heti sen julkistamisen jälkeen...

Marakatti mä huomasin tiiätkös ihan saman tossa potkimisessa kun oma mies oli muutaman päivän laivalla tossa joku aika sitte! Aloin jo huolestua, että miksei Mini enää potki illalla, mutta päättelin sitten jälkikäteen, että toinen vaan ikävöi isiä ;)
Tosi kiva, kun sunkin miehelläs on tollanen 'oma juttu' mitä voi nyt harrastaa ennen pienen tuloa niin paljon kun sielu sietää! Ja sitten kun teidän poika on isompi, niin voi että oot sitten onnellinen kun ne lähtee ihan poikien kesken kalaan ja saat olla ihan rauhassa! :D Nopeesti se aika menee ja kohta on jo sunnuntai!
Mulla ei oo vielä ollu neuvolalääkäriä, mutta olis kyllä ollut, jos en olis siinä alussa käyny sillä neuvolalääkärillä ultrissa.. Tuskin sulle on sitä painoa mitenkään liikaa tullut, älä nyt siitä stressaa, on isompiakin stressin aiheita kun joku paino!
 
Sartsa83
marakatti Mä kävin neuvolalääkärissä ekan kerran joskus 12-16 viikoilla ja nyt menen sitten ens kuussa johonkin väliin uudestaan.

minni Sitä oli jääny jääkaappiin ja toinen oli palellu koko päivän niin halus lämmikettä. :)

Meillä poika on potkinu kyllä vaikka isi on välillä ollu poiskin. Mutta kyllä se sitten "juttelee" myöskin isille. Mm. just tuollon lauantaina. :)

Mullaki otettiin eka sf-mitta tossa 20+6. Ja nyt ens tiistaina otetaankin sit uudestaan. Ja yläkäyrää mennään. :D Mutta mullaki tää kohtu on eessä niin siks tulee mitatkin vähä enempi aina.
 
Minni Jostain olin lukevinani et kuvat pakkauksesta tulis heti perjantai aamuna kelan sivuille mut tiedä sitä sitten, viimeistään maanantaina kuitenkin uskoisin. Mut joka vuosi on joku palstalainen sen lapsimessuilla kuvannu ja linkittäny sit tänne! =)
 
Eli neuvola kuulumisia Rv24+1
paino: +505
RR : 122/70
pissa: U-prot.+
sf : 24cm
syke : +
liikkeet : ++

Mistähän tuo proteeini voisi johtua??lisätutkimuksiin ne sen virtsan pistivät mutta silti täällä hieman panikoidaan vaikka neuvolassa sanottiin ettei tarvitse panikoida..
 
Rakenneultra meni ihan hyvin, kaikki oli oikein loistavasti paitsi että poika on ottanu hirveen kasvupyrähdyksen ja on nyt viikkoa isompi kuin mitä viikot on. :|
Meen nyt sitte sokerirasitukseen etuajassa parin viikon päästä (piti mennä vasta 27 viikolla), jos ne onkin sokerit jotka heittää ja siks vauva on kasvanu noin kauheesti lyhyessä ajassa.

Kävin tänää neuvolassakin, siellä vaan kyselin, että mitäs tässä uskaltaa enää syödä, kun syödään nyttenkin terveellisesti, ei juoda mehuja eikä limsoja, ei syödä karkkia tai jätskiä tms herkkuja, vaan ihan tavallista ruokaa ja paaaaaaaljon kasviksia. Ruisleipää syödään, vaaleeta ei oo meidän talossa juuri koskaan. Neuvolatäti sitte sano että joillakin ne sokerit vaan heittää raskauden aikana vaikka söis miten terveellisesti.

Painoa oli viime käynnistä tullu +800g/vko, mutta siitä ei ollu suuremmin huolissaan, kun lähtöpainoon jos vertaa niin ei oo tullu kun 2kg lisää.

Kohta pitäis lähtee kauppaan, pitää kai vissiin uusin silmin katella että mitä sieltä ostaakaan. Tuntuu vaan että kaikessa on sokeria. Viiliä tykkään syödä, mut sit pitää olla sen kanssa jotain. Marjatkin alkaa kohta loppua pakastimesta. Äääh, kauhee stressi iski nyt että tästä kasvaa joku jättivauva ja halkean kahtia kun pinnistän sitä ulos :eek:

 
Patience oliko teillä yks softmarkkeri sydämessä vai useampi? Meillä vaan yks, eikä ylimääräisiin ultriin saatu aikoja.

Annetaanko neuvolassa jotain plussia liikkeistä ja sydämen sykkeestä vai mitä nuo marakatti88:n plussat ovat? Meillä neuvolatäti ei ole ainakaan vielä kokeillut liikkeitä, syke ollaan katottu kaks kertaa.

Oon löytänyt kirppareilta jo 4 kk:n vaatteet pikkuiselle :D. Pitäsiköhän hankkia vielä toinen talvihaalari sen äitiyspakkaus haalarin lisäksi...?
 
Esposa Mä oon lukenu et jos ultraääni löydöksenä löytyy noita pieniä ns. markkereita kaksi ni sit ohjataan jatko tutkimuksiin. Kai riippuu tämäkin paikasta. Ja sit toi golfpallolöydös voi viitata sydänvikaan ni jospa sen johdosta ultrataan varoiksi vaikkei muita markkereita löytyiskään?? Missä teillä näky tollanen markkeri??

Ja noi plussat siis merkkaa just sitä et sydänäänet kuuluu, eli + positiivinen ja - negatiivinen. Eikö teillä kuunnella sydänääniä joka neuvolassa??

Liikkeet meillä ainakin terkkari merkkaa mun puheiden perusteella ++ riittävästi liikkeitä + vähemmän liikkeitä. Eli mullakin siis esikoisesta oli loppuraskaudessa jossain vaiheessa vaan + koska kerroin et musta liikkeitä ei tunnu niin tiuhaan ku pitäis vaikka huoli olikin turhaa, eihän se enää sillon mahdu siellä kunnolla liikkumaan ja siks liikkeitä ei tunnu samoin kun aiemmin. Eli ei se terkka niitä liikkeitä neuvolassa laske, tosin kyllähän se viimekskin doplerilla touhutessa sano et kylläpä se pyörii kun vähänväliä maha tärähteli :)

Mä pärjäsin viimeks äp haalarilla oiken hyvin. Se on kai ihan makukysymys ostaako niitä enempi.. mä tykkäsin niin sen hetkisestä äp haalarista et oli kovassa käytössä, mut nyt varmaan tulee ostettua joku toinenkin vaikka vaan sit kauppapuvuksi. Mä niin haluaisin et äp:n toppis ois joku ruskeen sävyinen! Ois helppo saada kivan näköseks kummalle tahansa vaaleanpunaisilla tai vaaleansinisillä asusteilla!
 
Sartsa83
marakatti Onnea hyvistä ultrakuulumisista.. jaa-a, ei tietoa ollenkaan mistä tuo proteiini virtsassa voisi johtua, mutta jos on sanottu ettei tartte panikoida niin sitten vaan oottelet selvitystä. :)

Voi titityy :hug: Elä vielä tässä vaiheessa panikoi. Jos kovasti alkaa pelottaan mikä jättiläispoika sieltä syntyy, niin pääset varmasti siihen porukkaan, jota tarkkaillaan isokokoisen vauvan pelossa. Ja jos näyttää siltä että vauvasta ois tulossa iso, niin synnytystä voidaan käynnistellä aiemminkin, koska lääkärit ja muut ammattilaiset kuitenkin enssijaisesti haluaa että äidillä olisi mahdollisimman hyvät oltavat synnytykseen nähden ja ettei äidin tarvitsisi kärsiä synnytyksessä.

Käyhän ilmottelemassa miten siellä etenee ja kerro niistä sokerirasitusuutisistakin sitten. :hug: :heart:

Esposa Plussat tarkoittaa vaan sitä että sydänäänet kuuluu ja lapsi liikkuu. Neuvolakortissa lukee noi plussien tarkoitukset. Sikiön liikkeiden määrä plussina: ++ = normaali, + = vähän. Ja kaikissa neuvoloissa ei saa tietoon sykettä muuten kuin vain että sykkeet kuuluu. Mun oma neuvolatäti laskee aina itse sen sykkeen, mut toisilla merkataan +.

Heh, oot ollu ahkera vaatteiden osalta. Eikös kannata jättää jotain hankittavaks mummeille ja vaareillekin + muille sukulaisille, kummeille ja muille. Lapsen synnyttyä sitä kuitenkin saa kaikkea ja niitä kannattaa hyödyntää mm. vaatteidenkin osalta.

24+1 :heart: :heart: :heart:
 
Marakatti Niin tosta pissasta unohtu.. eli proteiinit plussalla voi merkitä vti:tä ja siks ne nyt sen viljelyn siitä pissasta haluaa. Noi neuvolan pissatikut on niin herkkiä et näyttää kuulemma tosi helpolla pienetkin "häiriöt" ja mullakin kahdella kertaa veri + vaikka seulassa ei mitään sitten kuitenkaan löytynyt! Loppuraskaudessa protskut voi viitata raskausmyrkytykseen..
 
Pikakuulumiset vaan äkkiä tänne: Ostettiin tänään yhdistelmävaunut, käytetyt. Emmaljungan Cerox vm. 2006, ollut käytössä syksy 2006-marraskuu 2009. Hyväkuntoiset ovat, mutta väri ei ollut ihan sitä mitä odotin, piti olla hopea/harmaa, mutta ihan vihertäviltä ne päivänvalossa kyllä nättävät. Mutta sisällä kun laittaa valot päälle ne muuttuu harmaiksi. Mies tykkäsi kyllä niistä vihreistäkin.

Turvakaukalokin ollaan päätetty, eli aiotaan ostaa uutena Gracon Logico S HP. Maksaa Lastentarvikkeessa tarjouksessa 169 eur. Meillä ei ole autossa Isofixä, joten toi siksi. Eli tossa se jalusta kiinnitetään auton omilla turvavöillä tiukasti kiinni penkkiin ja se kaukalo naksautetaan vaan siihen jalustaan kiinni.

Kurkku ollut koko viikon tosi kipeä ja korviakin on välillä vihlonut. Panadol tuntuu näköjään auttavan molempiin. Muuten olen vain juonut kuumia juomia ja syönyt vicksejä. On se päivä päivältä helpottanut, eikä ole ollut kuumetta.
 
Esposa yksi markkeri löytyi, mut silti halusivat kontrolloida. Rakeenteellisesti tytön sydämessä ei ole mitään häikkää, ainoastaan tuo markkeri. Hyvä kummiskin, että kontrolloidaan niin voi sitten toivottavasti olla helpottunein mielin, maanantaina sen sitten näkee onko markkeri hävinnyt, mut pääsee ainakin ekstra kerran näkemään tyttelin :heart:

Patience ja tytteli 24+5 :heart:
 
Taas aikaa vierähtäny sitten viime kerran. :)
Enää olis 7 työpäivän verran kesäloman alkuun. Hitto ei tahtois enää millään jaksaa istuksia töissä...mut ei auta.
Mulla vasta maha alkanu kasvaa ulospäin. Seuraava neuvola 6.5. Sillon mittaavat kuulemma ekan kerran vatsan kokoa. Ja tod. äp:sta varten saan vasta sitten. Mulla ei raskauden aikana tahdo olla malttia oottaa oikein mitään. Mulle kaikki heti nyt. :D

Mä en ole vieläkään päässy hiplaamaan vaunuja kauppoihin. Mies koettaa kovasti toppuutella vielä. Toisaalta ymmärrän kun on noita rahareikiä omakotitalovelallisella muutenkin. Mut ite en enää jaksa pelätä lapsen menettämistä ja et pelon takia ei uskaltas ostaa mitään vauvalle valmiiks. Pitää koputtaa puuta ettei mitään tuliskaan kun jo näin pitkällä ollaan pikkasen kanssa menossa.

Äiskäkin on jo peittelemättä innoissaan tulevasta tyttären tyttärestä ja neuloo peittoa ja haalaria hymy kasvoilla. :) Tänään viimeksi koetti mun mahaa ja päivitteli miten pieni se vielä näyttää olevan.

Laskeskelin muuten viimeks viikkoni ihan päin mäntyjä. Tajusin kun kurkkasin äitiyskorttiani. :ashamed: Nyt siis ollaan menossa rv 21+4.
 
Moi,

No niin. Pöly on laskeutunut, joten voi jo tännekin kirjoittaa. Mulla oli ti se ultra kaiken hässäkän ja ajanvaihtojen jälkeen. Menin paikalle ja siellä oli terveystalossa joku porilainen, suorapuheinen nainen, joka teki tutkimuksen. Ei selittäny oikein mitään jne. Tarvi ite kysellä. Kuva oli 2 d kuvaa kuitenkin ja vähän näytti 4d, mutta sano, että ei osaa käyttää laitteita tyyliin ja kuva oli todella huonolaatuinen. 2dkään näkyny oikein mitään. Kysyin, että voiko läskipeite haitata, se vaan tokas, että tottakai haittaa. :( jne kaikkee muuta. Muutaman kuvan sain ja niitäkään se ei selvittäny mulle. :( Kokonaisuutena huono kokemus, erilainen kuin ajattelin. Itkin illalla kotona, mutta pääsin siitä yli, kun mies oli tukena ja sanoi, että mennään sitten toiseen ultraa tässä kohta. <3

Tärkein oli ultrassa tieto, että kaikki on hyvin. Normaali, lineaarinen kasvu. 356g oli Masulaisellamme painoa. Liikku paljon ja heilutteli siellä. Piilossakin oli aika kauan aikaa. Siellä se hyvin voi ja kasvaa. <3

Niin se reissu eiliseltä sitten peruuntui, mutta tilattiin uusi matka maanantaille, kyprokselle, jossa pitäs olla 10 astetta lämpösempää kuin tunisiassa ja saa vapaasti kulkea hepeneissä eli pienissä vaatteissa ja on varmaa pakkokin. :D Hienoo, ollaan vappu poissa suomesta, toivottavasti.

Onko teillä paljon kokemusta tapetoinnista tai maalauksesta? Mun tarvis miettiä asunnon sisustusta, kun tehään pintaremonttia meille sinne uuteen kotiin sitten toukokuussa.
Olen tapetoinut ja maalannut, mutta vinkkejä, trendejä otetaan vastaan. :)

Hyvää vointia kaikille,
Tuikki ja Masulainen 21 + 2 <3
 
Sartsa83
tuikku Jos on tiedossa kumpi tulee, niin senkin mukaan voi ajatella värejä huoneeseen. Kaveripariskunta maalas toisen lastenhuoneen seinän rasvattoman maitopurkin sinisen sävyiseksi ja muut seinät tapetoivat valkoisella, vähän kohokuvioisella tapetilla. Huoneesta tuli todella nätti. Aiemmin väreinä vähän beigeä ja toisenlaista sinistä bordissa, mutta tää oli parempi ratkaisu kun huoneessa on nyt sekä tyttö että poika. Siniselle seinälle on tulossa valkoisin, aika isoin kirjaimin lukemaan "Sweet" ja tytön sängyn yläpuolella lukee valkoisin tarrakirjaimin "believe in miracles".. must se huone on aivan taivaallisen ihana. Vinkkejä ja trendejä saa myös www.tikkurila.fi .. siellä on erikseen paikka jossa on vinkkejä kodin sisustukseen. Ja sitten tietenkin käy kysymässä. Esim. Bauhaussista, K-raudasta.. ym. liikkeistä.

TiiaRiitta On todella vaikeaa olla havittelematta tavaroita lapselle, vaikka tietää oman rahallisen tilanteensa. Tiiän ton itestäni. Mies kans toppuuttelee sängyn oston ja hoitopöydän kanssa, että ne ehtii kyllä ostaa ja puheli että kaikki hommataan sitten viimestään heinäkuussa. Mut ku ei meinaa malttaa oottaa sinne saakka! Siks toivonkin että sais vaikka pikku hiljaa ostettua jotain. Eka sänky, sitten hoitopöytä ja sitten sitteri jne jne..

Halaukset kaikille täältäkin! :hug: :heart: Ja hyvää loppu viikkoa! :heart:

Sartsa ja peanut 24+2 :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä