Rinsessapa Ootko muistanu rasvata masuas joka pesun jälkeen? Mä teen sitä vähintään joka toinen ilta ja rasvaan itteni käsistä jalkoihin saakka. Extra rasvaukset masun, pakaroiden ja kylkien alueelle, sekä rinnoille. Ja parasta arpien ehkäsyyn on cheridal öljy jota saa apteekeista. Toimii kuiviin kohtiin, vauvan takapuolelle, kylpyöljyksi, korviin pehmentään vaikkua ja siis arpien ehkäsyyn. Mut tavallinen kosteuttava ja kunnon rasvainen voidekin käy. Mulla nyt käytössä Doven se semmonen purkki (ei siis pullo). Hih, laitoit muute vahingossa 23.12., vaikka tarkotit kyllä 23.11.
.. Mutta siis niin, kuukautisten kierron pituus vaikuttaa. Mulla alko ko. kierto 4.11. jollon alko kuukautiset. Ja sitten vaikuttaa se, että millon hedelmöittyminen on kongreettisesti tapahtunu. Vaikka siittiöt laitettiin kohtuonteloon tiettynä päivänä, jos munasolu on hedelmöittyny heti saman päivän aikana, on sikiö poika, mutta jos se hedelmöittyy inssin jälkeen vasta es. 3 päivän kuluttua, kyseessä on tyttö. Tyttösiittiöt kun elävät pidempään naisen elimistössä ja odottavat millon saavat iskettyä kiinni munasoluun kun taas pojat on "hätähousuja" ja haluavat heti munasolun kimppuun, jolloin ne tunkeutuvat salamannopeasti munasolun irtoamisen yhdeydessä munasoluun. Että kaikki katsos muru vaikuttaa kaikkeen. :hug:
Noh, mulle on kerrottu että harjotussupparit ovat semmosia että koko maha menee aivan kivikovaksi ja tuntuu kuin olis tehny hirveästi vatsalihaksia, eli ylävatsalihaksia kiristää.. tai on sellainen kiristävä tunne siellä. Toisille se on kipeän tuntuista ja toiset ei tunne mitään. Suppareitten edetessä ne alkavat tuntumaan myös alavatsan lihaksissa ja myös alaselän lihaksistossa ja sillon niistä tulee niitä oikeita supistuksia. Lihakset tekevät itsenäisesti "vatsaliikkeitä" ja harjoittavat lihaksistoa. Kohtuhan siis supistelee koko raskauden ajan, mutta alussa sitä ei edes huomaa. Vasta puolivälin aikoihin, sen jälkeen alkaa huomaamaan kun harjoitussuppareita tulee. Ja useimmilla siis ainoastaan vatsa on kivikova, ei muuta ja ajallisesti se on jotain 30s-2min luokkaa. Tällainen käsitys mulla itsellä on tullut keskusteltua äitien kanssa jotka on jo pariin otteeseen olleet raskaana.
Mulla noita harjotussuppareita on nyt ollu viime aikoina aika paljon ja viikko takaperin mulla kesti yli puoli päivää ne supistelut.. jaksottaisesti. Välillä helpotti, välillä taas kivisti. Niistä ei ole haittaa, mutta jos niistä on huolissaan tai ne vain lisääntyvät, kannattaa ne ottaa puheeksi neuvolassa. Mä ajattelin huomenna kysyä kun mulla on neuvolakäynti.
Voi sua. :hug: Mulla on kans ollu paljon tommosia päiviä, ettei liikkeitä välttämättä tunnu ja mahaankin koskee.. vielä kun sitä alkaa miettimään ja pelkäämään, olo sen kun kärjistyy. :/ Ja kyllä ne potkut sieltä alkaa tuntumaan kun hän itse potkia haluaa.
:heart:
Elkku Niin meillä on rinsessapan kanssa siis baby team 2010 huppari ja siihen housut, ei bodya.
Mutta näköjään semmosiakin on olemassa.
Lisää kuva näin:
- mene www.aijaa.com
- näet oikealla laidalla kohdan, missä on "lataa kuva" .. haet koneeltasi oikean kuvan ja painat lataa.
- kuva aukeaa ja alla on pitkä rimpsu koodeja. Valitse niistä "pieni kuva" URL-koodi, kopioi se ja liitä tänne. Kun vastaat tänne palstalle, tulee kuvasi näkyviin ja sitä klikkaamalla se aukeaa sitten isompana uuteen välilehteen.
Toivottavasti ymmärsit mun neuvot.