Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
Rinsessapa ON! :LOL: Ostin semmosen setin missä on I <3 Dad, I <3 Mom ja sit semmonen ihan valkonen ilman tekstejä. :D Sit ostin sieltä semmosen nallepuh setin, mis on pipo ja ruokalappukin mukana. ;)
 
Mä oon kyllä vähän miettiny jo mitä puen pienelle, mutta ehkä se vähän riippuu onko silloin jo kylmä, mun tuurilla tää varmaan menee sen kaksviikkoa yli,niin ollaankin jo reippaasti syyskuunpuolella ;) Mutta sain tyttöjä oottaessa mun kaverilta 50cm bodyjä, niin elättelen toivetta et Mini mahtuis sellaseen :) Sitten ulkovaatteeks, jos vaan keli on sellanen, niin oon ostanu sellasen 56cm karhupuvun :) Sitten mulla on sellanen pieni nallepuhin tiikeri pipo :) Muita en oo oikein vielä aatellu, jotkut housutki varmaan kun olis kivat :D
Mä oon suunnitellu ristiäisetki aika pitkälle :D Ja vitsi kun alkais loma, niin sit alotan ihan kunnolla ton Minin huoneen suunnittelun :) :heart:

Voi vitsi, toi baby team 2010 kuulostaa niin söpöltä! Mäkin tahdon! :D
Pitäis mennä ostamaan ne vaunutki, mutta kun ei saa aikaseksi! Toisaalta ei niillä vielä mikään kiire oo, tänne tilaa viemään, mutta toisaalta kyllä tahtoisin jo vähän koekärräillä niillä kotona ja sittenhän ne olis hankittu :) Kerran se vaan kirpasee kun laittaa säästöt niihin :D
Alkaakos kaikilla olla jo koti valmiina vauvaa varten? :)

Minni ja Mini 22+0!! :heart: :heart:
 
Mä en oo viel hommannu mitään pojalle... :D vaunut ja kaikki isommat on jo, kun on tuo esikoinen vielä pieni (1.4v).
Vaatteita sain miehen veljen vaimolta...

Kyllä sitä jotaki pientä pitää ostaa, mutta tässä raskaudessa on tullu kärsivällisemmäksi ku esikoista odottaessa :D
 
Noi MissyMom:n vaatteet on aivan mahtavia! Okei, ne on aikasta kalliita, mutta omasta mielestä sen rahan väärtejä. Ei niitä hirveetä määrää henno ostaa mut jos muutaman paidan ja vaik yhet housut tilais. Ja mikä parasta ne on ns. uniikkeja vaatteita. :p Mun juttu on erottua muista. *virn*

minni234 Joo pidän koko kesäloman putkeen, poikkeuksellisesti sain neuvoteltua esimiehen kanssa että pidän kaikki vapaat mitä on viime vuodelta jääny pitämättä samalla. Sen takia saan 5 vkoa. :) Ja totta puhuen en oota takasin töihin pääsyä enää loman jälkeen. Kattoo nyt mikä on olotila sitten. nyt on jo ihan kiitettävästi ollu jotain hermokipuja tuolla mahakuppumun ja kyljen välimaastossa molemmin puolin. Tajuton vihlonta mikä onneks menee nopeesti ohi. Harjotussupistuksiakin on jo koettu. Ne ei tunnu hääviltä, kun kestää sen 30s. :( Niin ja mä meinasin kestovaippojen kanssa alkaa pelaamaan. Käyttöä löytyy meillä taatusti kaikille kestovaipoille. :)

Meilläkään ei kotiin ole vielä mitään "muutoksia" tehty vauvan tulon takia. Miehellä riittäny hommaa autotallin kanssa. Seuraavaks pitäs aitausta tehdä pihaan koiralle, tehä polttopuita jne. Varmaan sitten heinäkuussa alkaa meillä olla kotona kaikki valmista vauvaa varten. :)
 
Sartsa83
minni Oi tavaton toi sun karhupuku kuulostaa niin ihanalta. Mä kyl sain kummipojan vanhan semmosen, saman tyylisen, mut mä luulen et meillä syntyy viimestää elokuun puolessa välissä, jos siis menee yli, et sillon tuskin vielä kannattaa kovin paksusti pukea.. mutta kaikkeen varaudutaan. Joo, toi baby team on ihan super sulonen. :D Nooh.. ei teillä ny kiire niitten vaunujen kanssa ole. :) Et jos eka hankkii nuo muut tarvikkeet. Vaunut ehtii sitten hankkimaan. :hug: :heart:

Vauvahaaveita Voin uskoa että toisen kohdalla sitä tulee oleen paljon kärsivällisempi ja monia tavaroita pystyy siirtämään isommalta pienemmälle. :)

TiiaRiitta Juu, tääl on kans noita harjotussuppareita ollu ihan kiitettävästi. Mulla tosin ne sattuu, joten ne ei oo kovin kivan tuntusia.. menkkamaista kipuilua ja repäsykipuja nivusissakin tuntuu.. just tommosta vihlontaa kans mitä itse mainitsit. Mutta noidenkin kanssa kannattaa kattoo, et jos tuntuu kovin inhottavilta, kannattaa suosiolla ottaa sairaslomaa töistä.

Tuli otettua masukuvaakin pitkästä aikaa. Tänään siis 24+5





Sartsa ja äitin rakas pieni herra pähkinä :heart: :heart: :heart:
 
Voi sartsa ku sulle ei oo tullu raskausarpia. Mun maha on ihan kamalan näköne :( Katoin muuten tuolta sun profiili sivulta et teil oli inssi 23.12 ja laskettu 10.8 ja meillä oli inssi 27.11 ja laskettu 20.8 Miten lasketussa on 10päivän ero ku insseissä vaan 4päivän ero???? Oonko ihan tyhmä? Vai siis vaikuttaako siihen se edellisten kuukautisten kierron pituus??

Millasia ne harjoitussupparit oikein on??? Ite ku oon tuolla päiväkodissa niin aina ku puetaan lapsia pihalle niin tuntuu et maha menee vähän kovaksi ja jotenki ahdistaa. Ei nipistä tai mitään..

Ja huolettaa ku pikkunen ei oo hirveesti pyöriny tai potkinu eilisen ja tämän päivän aikana :( Eilen illalla se jonku aikaa ilmotteli itestään mut tänään ei kyl mitään.. :ashamed: Perjantaina istahdin autoon ja vihlas oikealta vatsan alta ihan s*******ti! Piti jonku puol minuttia olla liikkumatta ennenku meni ohi ja sen jälkeen samaa paikkaa on vähän kolottanu ja tänään vähän pistäny mahaan..
Voi rakkaani, etkö voisi taas vähän potkia äitiä....
 
Moikka pitkästä aikaa! Ihana tosiaa tuo tän vuoden äp! Ei malttais odottaa, että pääsee hipelöimään niitä ihan livenä. Seuraava neuvola 4.5 ja silloin saan ne lappuset täytettäväks. Taidan kuitenkin jättää ne vasta toukokuun lopussa, että varmasti saan tuon tämän vuoden pakkauksen :)

Täällä on tämän viikon liikkeet tuntuneet hienosti, jopa ihan näin koneella istuessa. Iltaisin heti kun käyn sänkyyn maate, alkaa takuuvarma potkiminen tai nyrkkeily. Onneksi nuo liikkeet ovat kuitenkin alkaneet tuntua voimakkaammin ja useammin, vaikka onkin tuo istukka edessä. On se vaan kiva, kun tuntee, että siellä on oikeasti eloa.

Eilen ostin ensimmäiset vaatteet. Onpa ne sulosia! Oli vaan vaikeaa päättää minkä kokoisia ostaa. Mäkin muuten ostin ton Baby team 2010 bodyn! Enkä siis ollut nähnyt näitä teidän kirjoituksia sitä ennen. Aika hauska! Siinä on siis pitkät hihat ja edessä se painatus. Harmaa-valkoraidallinen.

Lupasin laittaa tänne sen meidän ultrakuvan missä näkyy sukupuoli, mutta en osaa, voisko joku auttaa? Pitääkö se olla ensin tallennettuna jonnekin nettisivuille mistä sen saa linkitettyä tänne vai miten?? Mikä nettisivu on sellainen minne sen saa ilmaiseksi?

Elkku 22+1
 
TiiaRiitta Kuulostaapa samalta kuin meillä! Meilläkin riittäny hommaa autotallin kanssa (rakennettiin itse 08-09, muutettiin vuosi sitten ja nyt värkätty autotallia ja minulle trimmitiloja koiria varten sinne työhuoneeseen tallin perälle), nyt on sisäseinien maalaus menossa, ois vielä laatottamista trimmihuoneessa ja sit sinne kaapistot paikoilleen ja trimmitavarat.

Aidata pitäis piha tän kesän aikana että koirat sais juoksennella, tai no ei näistä neljästä kuin yksi tartte sitä aitaa, mutta eipähän tuo irrallaan juokseva naapurin koirakaan sitten meidän pihalle pääse enää.
Ja puusavottaakin löytyy, sillon kun kaadettiin tontilta talon tieltä puut, niin tehtiin ne polttopuiksi tohon tontin reunaan, nyt oon kärränny niitä kottikärreillä tuonne puuvarastoon, olivat talven pressun alla piilossa =)
 
Sartsa83
Rinsessapa Ootko muistanu rasvata masuas joka pesun jälkeen? Mä teen sitä vähintään joka toinen ilta ja rasvaan itteni käsistä jalkoihin saakka. Extra rasvaukset masun, pakaroiden ja kylkien alueelle, sekä rinnoille. Ja parasta arpien ehkäsyyn on cheridal öljy jota saa apteekeista. Toimii kuiviin kohtiin, vauvan takapuolelle, kylpyöljyksi, korviin pehmentään vaikkua ja siis arpien ehkäsyyn. Mut tavallinen kosteuttava ja kunnon rasvainen voidekin käy. Mulla nyt käytössä Doven se semmonen purkki (ei siis pullo). Hih, laitoit muute vahingossa 23.12., vaikka tarkotit kyllä 23.11. :) .. Mutta siis niin, kuukautisten kierron pituus vaikuttaa. Mulla alko ko. kierto 4.11. jollon alko kuukautiset. Ja sitten vaikuttaa se, että millon hedelmöittyminen on kongreettisesti tapahtunu. Vaikka siittiöt laitettiin kohtuonteloon tiettynä päivänä, jos munasolu on hedelmöittyny heti saman päivän aikana, on sikiö poika, mutta jos se hedelmöittyy inssin jälkeen vasta es. 3 päivän kuluttua, kyseessä on tyttö. Tyttösiittiöt kun elävät pidempään naisen elimistössä ja odottavat millon saavat iskettyä kiinni munasoluun kun taas pojat on "hätähousuja" ja haluavat heti munasolun kimppuun, jolloin ne tunkeutuvat salamannopeasti munasolun irtoamisen yhdeydessä munasoluun. Että kaikki katsos muru vaikuttaa kaikkeen. :hug:

Noh, mulle on kerrottu että harjotussupparit ovat semmosia että koko maha menee aivan kivikovaksi ja tuntuu kuin olis tehny hirveästi vatsalihaksia, eli ylävatsalihaksia kiristää.. tai on sellainen kiristävä tunne siellä. Toisille se on kipeän tuntuista ja toiset ei tunne mitään. Suppareitten edetessä ne alkavat tuntumaan myös alavatsan lihaksissa ja myös alaselän lihaksistossa ja sillon niistä tulee niitä oikeita supistuksia. Lihakset tekevät itsenäisesti "vatsaliikkeitä" ja harjoittavat lihaksistoa. Kohtuhan siis supistelee koko raskauden ajan, mutta alussa sitä ei edes huomaa. Vasta puolivälin aikoihin, sen jälkeen alkaa huomaamaan kun harjoitussuppareita tulee. Ja useimmilla siis ainoastaan vatsa on kivikova, ei muuta ja ajallisesti se on jotain 30s-2min luokkaa. Tällainen käsitys mulla itsellä on tullut keskusteltua äitien kanssa jotka on jo pariin otteeseen olleet raskaana.

Mulla noita harjotussuppareita on nyt ollu viime aikoina aika paljon ja viikko takaperin mulla kesti yli puoli päivää ne supistelut.. jaksottaisesti. Välillä helpotti, välillä taas kivisti. Niistä ei ole haittaa, mutta jos niistä on huolissaan tai ne vain lisääntyvät, kannattaa ne ottaa puheeksi neuvolassa. Mä ajattelin huomenna kysyä kun mulla on neuvolakäynti.

Voi sua. :hug: Mulla on kans ollu paljon tommosia päiviä, ettei liikkeitä välttämättä tunnu ja mahaankin koskee.. vielä kun sitä alkaa miettimään ja pelkäämään, olo sen kun kärjistyy. :/ Ja kyllä ne potkut sieltä alkaa tuntumaan kun hän itse potkia haluaa. ;) :heart:

Elkku Niin meillä on rinsessapan kanssa siis baby team 2010 huppari ja siihen housut, ei bodya. :D Mutta näköjään semmosiakin on olemassa. :D

Lisää kuva näin:
- mene www.aijaa.com
- näet oikealla laidalla kohdan, missä on "lataa kuva" .. haet koneeltasi oikean kuvan ja painat lataa.
- kuva aukeaa ja alla on pitkä rimpsu koodeja. Valitse niistä "pieni kuva" URL-koodi, kopioi se ja liitä tänne. Kun vastaat tänne palstalle, tulee kuvasi näkyviin ja sitä klikkaamalla se aukeaa sitten isompana uuteen välilehteen.

Toivottavasti ymmärsit mun neuvot. :D :p


 
Ihana pallo sulla Sartsa! :heart: Vääristääkö toi kuva, vai näänkö vaan ihan väärin, että sulla on jo aika vahva linea negra? Jos on, niin haluisitko laittaa kuvan mahasta silleen eestäpäin otettuna? :) Mua kiinnostaa linea negrat niin paljon, kun niistä on puhuttu niitä tyttö/poika juttuja, niin on kiva katella kuinka väärässä tai oikeessa kaikki on ;)

Rinsessapa mä annan kanssa tohon raskausarpien estämiseen, ton saman neuvon kun Sartsa, eli rasvaile ahkerasti :) Mä rasvaan ihan vaan Novalanilla, ja oon kyllä ollu vähän laiska siinä kun en oo laittanu ku mahaan ja kostautuhan se, tisseissä näkyy jo tosi paljon ihan valkosia raskausarpia, en tiiä miksei ne oo "oikeen" värisiä, mutta selviä raskausarpia silti! :/ Toivon kyllä tosi paljon, ettei mulle mahaan tule niitä arpia, eikä kyllä mihinkään muuallekaan, mutta eihän sitä nyt voi ihan varma olla tuleeko vai ei, vaikka kuinka rasvailis.. :) Toivotaan, ettei sullekaan tuu lisää :)
Mun mielestä siinä vatsasta maailmaan vai mikä olikaan ohjelmassa sanottiin aika osuvasti, että harjotussupparit tuntuu siltä kun iso kuminauha kiristäis mahan päältä.. Munkin mielestä ne tuntu ihan just siltä! Tässä raskaudessa mulla ei oo niitä olleskaan tullutkaan, viimeksi tais alkaa jo viikolla 14....

Kiva Elkku kun säkin välillä piipahtelet täällä! :) Tosi kiva lukea sunkin kuulumisia, ja olis kyllä tosi kiva nähdä se teidän ultrakuva! :)

Mulla on alkanut nyt herumaan toisesta tissistä maitoa! :/ Ärsyttävää! Pitää varmaan ostaa liivinsuojia jo nyt... Tietääkö kukaan miksi heruu vaan toisesta tissistä, eikä molemmista?

Minni ja mini 22+0 :heart:
 
Sartsa83
minni Juu, näkyyhän mulla, mutta ei noin vahvasti kun kuva antaa ymmärtää. Käytän paljon kotona ollessa sellasia mustia "jazz-housuja", joissa se sauma painaa tommosen jäljen mahaan. Mut semmonen tumman haalee ohut viiva on kyllä mahassa.. se voi olla et se siitä vielä tummuu ja leveneekin, mutta ei tosiaan vielä ihan tolleen. Otan sitten siitä kuvan eestä päin kun selvästi näkyy. :D

Kumpa tietäis miks maitoo alkaa heruun.. ehkä sitä on jo erittyny niin paljon, että sun toinen tissi on ns. "täys" ja se ylimääränen maito tulee pihalle. Tää on tosiaan vaan veikkaus. Kysäse neuvolasta. Siellä varmaan osataan ainakin vastata.

On: Taas yks huono yö takana. :/ Tällä kertaa kättä särki. En tiiä johtuko siitä että olin eilen aika paljon koneella ja käytin hiirtä vai siitä kun kummipojan sormet jäi saranan väliin ja säikähdin sitä niin että tempasin toisen lattialta kainalooni ja aloin tarkistelee missä kunnossa sormet on. Mutta joka tapauksessa näistä inhoista vaivoista tarvii tänää puhua neuvolassa, joka on 13.15.

Sartsa ja äitin rakas pikku herra pähkinä 24+6 :heart: :heart: :heart:
 
Pitää tulla välillä vähän päivittelemään.. Eli noista tavaroista niin meillä on kaikki melkein jo hommattu..hieman vaatteita vielä lisää niin sitten on kaikki. Tiedän olen hirveä hätähousu :LOL:

Onko teillä muilla selkä kipeä??mulla on itselläni oikealta puolelta issias hermo aivan jumissa..on oikein tuskaa nousta sänkystä ylös mutta olen tässä ajatellut että kärsitään nyt vielä 5 viikkoa kun töitä on että en aio ottaa sairaslomaa enää yhtään..
Ja toinen kysymys niille keillä on linea negra näkyvissä..onko teillä ihan koko mahan pituudelta vai kuinka?itselläni on aika tummana tissien alapuolelta navan yläpuolelle luulin että se tulis koko pituudelta mutta ei..

Marakatti ja poikanen 24+6 :heart: :heart:
 
Sartsa No en oo rasvannu ku aniharvoin :ashamed: laiska... Pitää yrittää ruveta rasvaan joka ilta.. Vaikkei paljo oo hyötyä enää.. :/ Onneks en mikään bikini ihminen ikinä oo ollu, mutta miehen kans makkarissa saa kyllä suosiolla laittaa valot pois.. ärsyttää ku vähätelly tuota rasvauksen merkitystä.. Plaah.. no ei voi mitään.. jospa ne siitä vaalenis.. Ja joo 23.11 tarkotin.. Ja nuo tyttö/poika ym. jutut tiesinki ;)

Ehkä näitä tuntemuksia vois sitte kutsua harjoitussupistuksiks. Loppuis jo tuo harjoittelu niin pääsis levähtään.. Tuntuu jo nyt hankalalta tämä liikkuminen.. Onneks enää tämä ja ens viikko..

Niin ja maha-asukki on tänään taas vähän enemmän potkinu =)=) Ehkä sillä oli ikävä tuota päiväkodin melua tai sitte se vaan vklopun nautti hiljaisuudesta x)

Marakatti88 On ihanat selkä ja issias-säryt. Tukivyö parhaillaan käytös.. hieman helpottaa..
 
Kontrolliultrassa käyty ja kaikki hyvin =) markkeri edelleenkin on sydämessä, mutta tämän lääkärin mukaan (eri kuin viimeksi) ei tarvitse olla huolissaan eikä tarvitse enää tätä kontrolloida. Pienen pieni tyttö siellä masussa uiskenteli, painoarvio oli 640g :heart: lääkärikin sanoi että tytöstä tulee kyllä paljon pienempi kun esikoisesta, joka painoi syntyessään 4045g.
Seuraava lääkärinkäynti onkin sitten heinäkuun alussa, jolloin mulle tehdään synnytystapa-arviointi, kun esikoinen syntyi sectiolla. Kyllä mä niin haluisin synnyttää alateitse, mutta sen saa tietää vasta sitten heinäkuussa.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja nauttikaa ihanan lämpimistä ilmoista :)

Patience ja tytteli 25+3 :heart:
 
Sartsa83
marakatti Täällä näkyy linea negra toistaiseksi vielä haaleana, mutta näkyy kuitenkin ja enimmäkseen navasta alaspäin mutta myös navasta kohti tissejäkin osittain. Ja myös selkäsäryt on tuttuja. Neuvolatäti sano tänään että ne vaan kuuluu tähän aikaan raskautta kun maha alkaa kasvamaan oikein kunnolla ja sitä varten on sitten olemassa tukivyöt helpottamaan oloa sekä liikunta olisi parasta sille selälle.. etenkin vatsalihasten reenaaminen, parantamaan selän tukilihaksia.

Rinsessapa Mä oon kans ollu yleensä tosi laiska rasvaileen, mut nyt on jokseenki tullu otettua itteään niskasta (ehkä niitten arpien pelossa) ja alettu rasvaileen oikeen urakalla.

Luultavasti siellä masussa on rentouduttu koko viikonloppu. ;) Ja totta, äänet saavat myös masuasukin liikkeelle, joten aivan varmasti päiväkodin tohinalla on oma osuutensa. Ja vauvahan tunnistaa tutut äänet syntymänsä jälkeen. Jos esimerkiksi viet toisen näytille päiväkotiin niin taatusti on tuttu ympäristö äänineen hänelle. :)

Ei näistä suppareista ota selvää.. jokaisella ne on niin omanlaisiaan. Jokainen tuntee oman kehonsa parhaiten ja ammattilaisilta saa parhaimmat vastaukset.

Patience Kiitos uutisista. Mukava ettei sun tai miehesi kuitenkaan tarvitse huolissaan olla toisesta. :heart: :hug:

Omaa napaa ja neuvolakuulumisia:

Hb: 116 (jos ei olo muutu huonovointiseks tai unettomat yöt jatkuu, kannattaa ostaa nestemäistä rautaa)
Pissa: Puhdas
Verenpaineet: 138/87 (mun kohdalla normaalit, ei huolta)
Paino: +622g/vk (HUH! :'( .. Mut ei kuulemma tuossakaan ole mitää pahaa)
Turvotus: +/-
Sf-mitta: 24 (viimeks 20)
Syke: + (144)
Liikkeet: ++

Lääkäri ois sitten torstaina klo 10.10. Neuvolatäti varas mulle lääkäriltä kaksa ikaa samalle käynnille, koska tarkoituksena on perus raskaustarkastuksen ohella keskustella mun mielialasta. Mun siskon tilanne rassaa mua sen verran paljon, että on syytä jutella siitä lääkärin kanssa.

Halauksia kaikille!!! :hug: :heart:

Sartsa ja äitin rakas pikku herra pähkinä 24+6 :heart: :heart: :heart:
 
Heips! Kiitos Sartsa avusta tuon kuva-asian kanssa. Katsotaanpas osasinko :)
Eli tässä se nyt olis:



Ai teillä olikin baby team 2010 hupparit. Semmoisia en nähnytkään.

Siis tänään kun heräsin ja otin yöpaidan pois päältä niin ihmettelin, että mitä mun paidalle on kaatunut, kun oli rinnan kohdalta semmonen iso tahra. Siis oikeesti, onko se jo maitoa??? Mitään en nimittäin muista paidalle kaataneeni. En ois voinut kuvitella, että se voi olla oikeasti maitoa, vaikka sitä mä ekana mietin ja naureskelinkin yksinäni aamulla että nytkö ne rinnat jo vuotaa =) Mut jos teillä muillakin on semmosta jo ollut niin kai sitten mullakin.

Mulla on kans ihan semmonen hailakka linea negra navasta alaspäin. Niin ja raskausarpia ei ole vielä onneksi tullut, olen rasvaillut Body Shopin kaakaovoilla, sitä kehuttiin täällä jossain palstoilla niin ostin sitä. Se on semmonen dödöstickin näköinen puikko. Rinnoissa verisuonet kuultaa tosi voimakkaasti läpi ja näyttää ihan että ne ois raskausarpia mut mielestäni ne kyllä ovat vain suonia, jotka kuultaa läpi.

Marakatti täällä kärsitään myös iskiaksesta. Se on tosin vaivannut jo ennen raskautta, monet vuodet, mutta nyt kipuilee voimakkaammin. Nyt uutena on myös yläselän särky, joka johtuu istumatyöstä, eikä mun tuoli säädy tarpeeksi, että saisin selälle tarpeeksi tukea. Uusi tuoli on tulossa kyllä, mutta siihen asti täytynee laittaa joku tyyny siihen tueksi. Tänään viimeksi oli ihan tuskaa kun pääsin kotiin. Ikinä ennen en oo selkäsärystä tälleen kärsinyt, jos nyt sitä iskiasta ei lasketa. Sitten mua vielä vaivaa häntäluu, jonka olen satuttanut viime kesänä. Istuminen on siis aika tuskaa. Voiskin tutustua tuohon tukivyöhön jos siitä olis apua noihin selkävaivoihin! Nyt täytyy mennä makuuasentoon, istumista tälle päivälle jo ihan tarpeeks.

Elkku 22+2
 
No pitääki sitte huomen neuvolassa kysästä tosta herumisesta :) Onko teillä muilla aina neuvolassa jotakin kysymyksiä, kun musta tuntuu, etten ikinä keksi mitään kysyttävää :/

Aika hauskasti Elkku tossa teiän ultrakuvassa näkyy toi sukupuoli :D En olis uskonu, että se ihan noin hyvin näkyy!

Sartsa tosi hyvä, että sait kaksi lääkäriaikaa putkeen! Hyvä, että noi ottaa tosissaan sun pahan olon ja jaksaa paneutua siihen :hug: ..Joku poksuu huomena! Onnea jo etukäteen! :heart:

Ihanaa Patience kun saitte hyviä uutisia ultrasta! :) Saakos tällänen tyhmä kysyä, että mitä haittaa tosta markkerista sitten voi olla? Tai, että mikä se niinkun oikeesti on... En ollut nimittäin ees ennen täällä pörräämistä kuullutkaan koko jutusta :ashamed: Onneksi teillä kuiteskin kaikki on hyvin! :hug:

Marakatti mulla on issias oikutellut nyt varmaan kolme viikkoa, ennen raskautta ei koskaan :/ No toivottavasti menee sitten ohittekin kun raskaus on ohi, ei nimittäin joo ole mitään kivaa kun lähes kokoajan vetää silleen... Yks tuttu vaan sano, että pahenee vaan mitä pidemmälle raskaus menee, että tosi kiva :/ Sitten tänään mulla on alkanut sellanen selkävaiva, että myöskin tosta oikeelta puolelta mun selässä on sellanen kohta mistä pakottaa koko ajan! Se ei säile tai mitään, mutta on silti tosi kipeä :(
Mulla näkyy ihan tosi haaleena linea negra ja se on niinkus navan alapuolella. Mäkään en oo tienny, että negra voi olla pelkästään navan yläpuolella, mutta näköjään sitten voi ;) Sun oma on varmaan tosi söpö! :heart:

Nyt pitää mankua toi mies hieromaan tätä selkää, että jaksan taas :)

Minni ja Mini 22+1 :heart:
 
Sartsa83
Elkku Onnistuithan sinä. :hug: :heart: Ja komea kuvanen on! :heart: Juu, siellä oli semmosia hupparisettejäkin.. tietysti valikoima vaihtelee paikottain. Hih, kyllä se vaan taitaa maitoa olla. :) Jännää.. mulla ei ole vielä maitotuhrua alkanu.

minni Voi mokoma sun kanssa. Sait mut kyyneliin täällä kun huomasit mun poksumisen jo etukäteen!!! :hug: :'( :heart: :heart: :heart: Voi sua murunen.. oot niin ihana. :heart: Juu, oon samaa mieltä. Kiitos vain neuvolatädille ja etukäteen jo lääkärille. Mulla on oikeastaan hyvä olo kokonaisuudessaan kaikesta, mutta sisko ja sen asiat saa mut jotenkin sekavaks kun ei tiedä miten häntä auttais ja tuntuu ettei mun apu tai avun tarjoaminen riitä tai mun pitäs olla enempi jotenkin läsnä.. en tiiä. Noh, näistä saapi jutella sitten tarkemmin torstaina.

Kyllä mulle minni vaan kertyy jostain kumman syystä kysymyksiä neuvolaan kun ei oo aiemmin ollu raskaana, niin aina on jotain et "no miks musta tuntuu tältä ja oisko toi jotenkin tohon liittyvää ja entä kun tuntuu tältä niin onks se sit sitä, et..." ja sitä rataa. :)

Te joilla kans on tätä selkävaivaa, ootteko hankkineet tai aiotteko hankkia tukivyötä? Jos ootte jo hankkineet, toimiiko se teillä? Kun musta tuntuu ettei mulla toi toimi.. tai sit se kestää että selkä ja masu totuu siihen.

Ja voi minninen! Sähän poksuit kans eilen! Onnea siitä jälkikäteen. :ashamed: :hug: :heart:
 
Minni en mäkään ihan varma ole mikä se markkeri oikein virallisesti on :ashamed: kun ei sitä ole meille sen kummosemmin selitetty, mut tää eilinen lääkäri sanoi et se on vaan jokin lihaksen kalkkeuma? toinen lääkäri sanoi, et jos niitä olis enemmän niin se olis huolestuttavampaa, ne markkerit saattavat aiheuttaa verenvirtausmuutoksia sydämeen pahimmassa tapauksessa, mutta onneksi ei meidän tyttelin sydämessä ollut tätä ongelmaa tai muutakaan :heart:

Sartsa onnea poksumisesta :hug:

Patience ja tytteli 25+4 :heart:
 
Sartsa83
Patience Kiitos. :heart: :hug:

Käsittääkseni se markkeri on just kans joku kalkkeuma. Kaveripariskunnan tytöllä kans sydämessään semmonen. Katsotaan vaikuttaako mitenkään kun on syntynyt.

ON: Laittaa kamppeet kuntoon ja ittensä siinä sivussa ja lähtee testaan miltä Swing fit tunti kuntosalilla tuntuu. :)

Sartsa ja äitin rakas pikku herra pähkinä poks 25+0 :heart: :heart: :heart:
 
:) :) :) Oon niin onnellinen, kun mies tunsi eilen ekaa kertaa Minin potkut! :heart: :heart: Äitin pieni on jo kovin vahva :)
Ja arvatkaas mitä? Mun neuvola onkin vasta huomena :D Onneksi aamulla tarkastin vielä kalenterista, etten ihan tyhmänää olis menny sinne pällistelemään :D Sain tänään vihdoinkin aikaseks varattua jalkahoidon, kun sain siskolta ja sen mieheltä joululahjaks lahjakortin kauneushoitolaan, oon suunnitellu varaamista siitä asti, mut nyt otin itteäni niskasta kiinni ja varasin! Ihanaa päästä sinne, kun mun jalat on ihan kamalat! En oo kyllä ikinä ennen käyny, niin pelkään vähän, että pystynkö olla ilman että kutittaa koko ajan :D

Sartsa musta jotenkin tuntuu, etten mä edes kehtaa kysyä kaikkea mitä mietin :ashamed: Tiedän, että on tyhmää, mutta ajattelen vaan, että neuvolantädillä on muutakin tekemistä kun vastailla mun kysymyksiin..... Vaikka suunnittelen kotona valmiiiksi, että tän kysyn, niin sitten en vaan saa sitä kysymystä ulos suusta, etenkään jos on vähänkin intiimimpi kysymys...
Mä en oo hankkinu tukivyötä, enkä usko että hankinkaan, ellei nää kivut muutu ihan sietämättömiksi, en usko että tukivyö tohon issiakseen voi auttaa, mutta tiedä sitten.. Nyt ei oo edes pakottanu enää selästä, kun se mies eilen hieroi :)

Patience onneksi kaikki on nyt kuitenkin tähän mennessä kunnossa! :heart: Toi kyllä vähän selvens tota markkeri juttua, onneks ei toi kalkkeuma kuulosta ainakaan miltään pahalta, ja oishan toi lääkäri sanonu jos aihetta huoleen olis :)

Mä yritän nyt kanssa lisätä mun vauvamasu kuvan mikä on eilen otettu :)



Minni ja Mini 22+2 :heart:
 

Yhteistyössä