Elokuussa 2010 synnyttävät

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Sartsa83
Noni. Nyt on tullu käytyä kelassa. Parin arkipäivän sisää tulee soitto ja selvitellään mun mahdollisuus erityisäitiysetuuteen. Joko se tai sitten sairauspäivärahat. Helpotusta siinä että ne lasketaan samalla tavalla kuin äippätuetkin eli 2008 tulojen perusteella! OON NIIN HUOJENTUNU ja helpottunu jo tähän saakka. Joka tapauksessa mun tulot ei tuu muuttuun ihan järjettömän radikaalisti, mikä on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin helpotus tietää. Ens viikolla siis selvinnee, miten tästä eteenpäin.

tuikku Hih. Ei ihan mun makuuni. :p Mä oon enemmän tän tyyppinen: http://www.youtube.com/watch?v=3d6_5n6u2e4 ;) :D :heart:

Toi on meinaan mitä IHANEMPIA tanssibiisejä! Rakastuin kertakaikkiaan tohon. :heart:
 
Se oli sitten mulla tänään viiminen koulupäivä, kun muut lähtee työssäoppimiseen niin tää jääkin jo sit lomailemaan... :) Taloudellisesti tulee kyllä olemaan rankkaa, mutta näillä mennään. En sitten viitsinyt lähtä sairaalajaksolle, kun on jo hieman supistellut ja parin opettajan kanssa tästä asiasta keskustelin ja heidänkin mielestään tein oikean ratkaisun.
Meinasi kyllä tippa tulla tänään linssiin kun luokkakaverit olivat ostaneet mulle läksiäislahjankin... en osannut ollenkaan sellaista odottaa =) Sain tulevalle vauvalle kaksi ihanaa tikru-bodya ja pienen pienet nalle puh-tossut :heart:

Nyt ei sitten olekkaan muuta kuin elokuun odottamista =)

Mitäs meinaatte viikonloppuna hommastella??

Patience ja tytteli poks poks 23+0 :heart:
 
tuikku Toi kappalehan on soi aina Satuhäät-ohjelmassa kun ne sanoo toisilleen tahdon =) nätti kappale.

ON: Potkut on tuntunu jo pari viikkoa, eilen näin kun vauva potkaisi :D aika metkan näköstä kun mahanahkaa tuupattiin sisältä päin.
 
Rinsessapa tarkotin tolla ultra jutulla lähinnä sitä, kun se mun viime raskaushan meni kesken viikolla 19+5,(eli tavallaan mulla niinkun tänään) niin en vaan voi olla ajattelematta, että tääkin menee :( Tiedän kyllä että sydän lyö, eihän pieni voi potkia, jos sydän ei pelaa, mutta se ei nyt sano paljon mitään.... Sydän voi sykkiä, vaikka vauvalla kaikki ei olisikaan kunnossa :( Saksassahan ne ultrasivat mut silloin, kun valitin niistä supistuksista, ja ne sanoivat että kaikki on ok.. No sitten tahtoivat vielä ultrata alakautta..eipä ollutkaan kaikki enää ok..toinen tyttö oli jo synnytyskanavassa :'( Tästä on jäänyt mulle ihan kamala pelko, eikä oiken uskalla iloita vieläkään kunnolla.. Tiedän kyllä, että tässä raskaudessa ei ole riskejä läheskään niin paljon kun edellisessä, mutta silti muistan tyttöjen kuoleman kun se olisi ollut eilen... Toissapäivänä oli tyttöjen puolivuotis päivä muutes :heart: En siis tarkota, ettei vaunuja osteta, jos vauva on vammanen tai vastaavaa.. En vaan tahdo ostaa niitä turhaan... Ymmärrätköhän vieläkään mun pointtia, kun oon aika huono kirjoittelemaan selkeästi ;)

Tosi hyvä Sartsa että kävit nyt siellä Kelassa, ja kaikki tähän asti selvinny tieto on hyvää! :hug: Oon tosi onnellinen sun puolesta! :) Kerros sitte tarkemmin mitä ne ens viikolla sitte sanoo :)

TiiaRiitta mäkin oon kuullu, että tapiolan vauvavakuutus on parhaimpia mitä on, eikä siinä oo kuulemma läheskään niin paljon porsaanreikiä, kun vaikka esimerkiksi Pohjolan omassa.. Silti me varmaan Pohjolasta otetaan, kun ei jaksa alkaa muuttamaan mitään vakuutuksia yhtiöstä toiseen.. Liikaa vaivaa tälläselle laiskalle :D

Lelluriina sinuna kysyisin tota permisjuttua ihan kampaamosta, ne varmaanki tietää kannattaako ottaa vai ei.. :) Hyvä, etä sun poika olikin sitten kunnossa! :hug:

Oon Tuikku Sartsankans samaa mieltä, eli soitappas neuvolaan ja kysäse tosta verenpurkaumasta! Ja kerro sitten meillekin mitä ne sanoivat, että jos itellekin tulee, niin on edes vähän tietoa siihen liittyen :)

Voi Patience miten sulosta sun koulukavereilta! :heart: Mäkin muistan kun sain työkavereilta kortin kun oltiin menty kihloihin, se oli laitettu mun työvaatekaappiin, ja kun menin töihin ja löysin sen niin meinasin käydä itkemään kun se oli niin suloista, ja oli kumminkin 'vaan' kortti :D
Ai sä nyt meinaat lomailla elokuulle asti? Kyllähän sitä tekemistä aina keksii, tuskin tulee olemaan työn ja tuskan takana :D

Mulla on vapaa viikonloppu ja mun muutama kaveri tulee meille yökylään ;) Mies lähtee evakkoon ja me tytöt tullaan tänne pitämään hauskaa! ;) Ootan sitä tosi kovasti! Meinataan ensin lenkkeillä, sitten käydä kaupassa, tehdä ruokaa ja saunoa ja tietysti juoruta ;) Oi vitsit kun tulee olemaan kivaa!! :) :)

Minni ja Mini 19+5 :heart:
 
Minni234 juuh, näin olis sitten nyt tarkotus lomailla elokuuhun asti =) ja kyllä varmasti tekemistä keksii tuon esikoisen kanssa varsinkin... kyllä vaan on jotenkin niin ihanaa kun saa vaan rauhassa kasvatella massua ja nauttia raskaudesta =)

Tosi kivalta kuullostaa sun viikonloppusuunnitelmat, pitäkää tytöt sitten hauskaa! :)

Me mennään huomenna mun äidin synttäreille ja odotellaan innolla mitä herkkuja se on taas loihtinut aikaiseksi, nam nam :LOL:
 
Sartsa83
Patience Kivasti ajateltu luokkakavereilta. Ja teit oikean päätöksen kyllä. Itellä vähän sama kuvio edessä. Onnittelut viikkojen vaihtumisesta.

minni Juu kerron. Siis myös yllättävä tieto oli se, ettei se ole poissuljettu vaihtoehto et mä voisin saada erityisäitiysvapaata. Koska normaalisti opiskelijana ei semmosta etuutta pysty saamaan kun koulu ei ole ns. vaaraksi, mutta toi mitä mä opiskelen, on. Kiitos.

ON: Sain kuulla kaupassa käydessämme hyvin hyvin ikäviä uutisia. Mun äidin syöpä on levinnyt lantiolle ja olkapäille. :'( Lääkärin mukaan hän selviää siitä jälleen uudella sytostaattihoidolla ja lääkkeiden vaihdolla ja tulee elämään vielä monet vuodet yhdessä lastenlasten kanssa.. eikä siis näe pelkästään yhtä lastenlasta vaan saa nähdä ne myöhemminkin tulevat. Mutta pelästyttää toi tommonen silti. Ja äiti. Hän oli niin järkyttyny siitä. Mä itkin kaupassa ja miehellekin tuli kyyneleet anopin puolesta silmiin. :'(

Olo on murheellinen...
 
Mä sain ekan erän vauvanvaatteita. Harvinaisen mukavaa puuhaa tutkia mitä kaikkea laatikosta löytyykään. :p Eilen investoin yhteen uuteen tunikkapaitaan, missä mahtuu olemaan pitemmänkin aikaa. Kannatti ottaa vaihteeks jotain värikästä, turkoosia. :)

Meillä viikonloppu menee miehen 7v pikkuveljen kanssa kokonaisuudessaan. Pikkumies on saanu uuden pöyrän ja on siitä tohkeissaan. :D

minni234 uskotaan vakaasti että sulla ja masulaisella on kaikki hyvin. Saatpa vielä nähdä että pelko on aivan turha. :)

Sartsa83 *lämmin voimahalaus* Ennuste oli kuitenkin hyvä.

Pessimissiys pois meistä kaikista! Eletään tässä päivässä ja turhia huomisia ei murehdita. :heart:
 
Sartsa Paljon voimia sinulle! :hug: Kyllä se siitä. Kuten TiiaRiitta sanoikin tuossa, että ennuste on hyvä joten se on positiivista :)
Minni Voimii sullekkin, minä uskon että sielä massussa sinulla on kaikki hyvin :)
Patience Mahtavaa että saat lomailla ihan elokuuhun saakka, ei tarvi stressata tai mitään ja lisäksi saa nukkua :)

Tänään oli pitkä päivä ku joutu kävelee kaikkialle, luokan mukana ja koulussa. Kotiin kun pääsin oli väsähtänyt olo ja hikinen, yök. Tervehdin kultaani ja menin huoneeseen ja otin vaatteet pojes päältä ja sit ohi mennessä sanoin miehelle et nyt meen suihkuun niin mies sanoi "eeeeih oota mua". Hymyilytti paljon ku toinen halus mukaan. Koneella oli jotain tekemässä. Tuli mun luo suuteli mua ja sit silitteli massua. Yks ihana hetki taas jäänyt mieleeni ja lisää aina tulee <3

19+5 RakkausPakkaus <3
 
Voi Sartsa voimia sulle! :hug: Tottakai tollanen uutinen aina pysäyttää ja laittaa miettimään, vaikka ennuste onkin hyvä. Sytostaattihoidot on kumminkin tosi raskaita henkisestikin.. Onneksi äidilläsi on sunlainen tytär tukena! :heart: Koita jaksaa!

Lumiponi, onneksi on viikonloppu edessä, niin saat levätä oikein eilisenkin puolesta :)

Ootteko te muut huomanneet sellaista, että heräätte nykyään aikaisemmin kun normaalisti? Mä herään ihan tosi aikaseen, oli mulla töitä tai vapaata mikä on ärsyttävää, koska se kostautuu iltapäivällä ja myös illalla, etten enää jaksa valvoa ja katsoa telkkaristakaan sellaisia ohjelmia mitä tahtoisin! Tänänkin vapaa ja heräsin 06.15 :/ Ärsyttää! Yks tuttu sanoi,että johtuu raskaudesta..että keho alkaa jotenkin totuttelemaan aikaisiin herätyksiin ym.. en sitten tiedä onko totta, mutta olis vaan niin kiva edes joskus nukkua! Ärrrr! Suututtaa!

Minni ja Mini 19+6 :heart:

Ainiin, ja onnea vauvahaaveita sulle synttäreiden johdosta! :hug:
 
Sartsa83
Kiitos teille ihanaiset. :hug: :heart:

Erityiskiitos minnille ihanista sanoista. Ihan täällä kyyneleet silmissä. :hug: :heart: :heart:

Vaihtelevasti tulee herättyä aikaseen mutta joka tapauksessa kahdeksan aikaan illalla alkaa väsyttään.

Onnea vauvahaaveita :hug:

Sartsa ja peanut-boetsu 22+4 :heart: :heart: :heart:
 
Sartsalle iiiso hali :hug: ja vauvahaaveita onnea :hug:

Tuosta aikaisin heräämisestä ei mulla ole ongelmaa mutta iltaisin olen aikaisemmin väsynyt ja meinaa rueta jotain unettomuutta tulemaan kun kestää parikin tuntia joka ilta ennen kuin nukahdan vaikka olisin hirveän väsynyt. Ja poika potkii aina iltaisin ja aina samaan kohtaan niin on vaikea nukahtaa senkin takia. Tuntuu että on jo ihan kipeä tuosta oikealta puolelta kun siihen kohtaan vaan monottaa minua :LOL:

Marakatti ja poikanen 22+4
 
vauvahaaveita Onneksi olkoon! :hug:
Minni Mua aina väsyttää illalla kauheesti mutta aamulla pystyn nukkumaan kaaauan. :p Mutta saattaa olla että tuota saattaa tulla minullekkin. Nukahtamis vaikeuksii siin on ku vauva rupee potkimaan massussa :p

Tuossa tänään mies kyseli että lähettäisiinkö ilosaareen tänävuona. se on uhtikuussa, mitenköhän mää jaksaisin? Mietin van että voiko vauvalta mennä kuulo semmosessa paikassa kun on ja musiikkia tumputtaa kovaa ja itellään on korvatulpat. Tämmöstä tänäaamuna. :)

19+6 RakkausPakkaus<3
 
Sartsalle voimia täältäkin suunnalta!

Mulla alkoi tänään käymään allergiaoireet niin sietämättömiksi, että oli pakko aloittaa ne lääkkeet. Eipä sitte mun kohdalla käynyt niin, että raskaus veis allergiat mennessään :( Otin 1 tabl. Heinix 10mg ja pari suihkautusta Nasonex nenäsumutetta. Toivotaan että alkaa helpottamaan. Aamulla aivastelin ihan koko ajan ja kun käytiin kaupoilla niin nenä rupesi vuotamaan ja aivastelu jatkui. Lepän lisäksi myös tuo katupöly ärsyttää, mitä on nyt ihan hirveästi ilmassa, kun katuja lakaistaan. Silmät eivät ole vielä kumma kyllä oireilleet.

Minäkin olen huomannut tuon unirytmin muutoksen. Olen ihmetellytkin sitä, että mistä johtuu, kun viikonloppuisinkaan ei osaa enää nukkua pidempään. Tänään oli kyllä poikkeus, nukuin 8.30 asti. Tosin mulla oli unohtunut herätyskello päälle ja se herätti 5.45. Kävin vaan vessassa ja jatkoin unia.

Joudutteko te muuten käymään jo joka yö vessassa? Mulla vaihtelee, välillä joudun käymään joka yö (korkeintaan kerran yössä), mutta välillä on öitä, että nukun aamuun asti ilman että täytyy käydä vessassa. Menen aina arkisin nukkumaan viimeistään klo 22, olen aina mennyt, en vain pysy hereillä pidempään. Viikoloppuisin pystyn kyllä valvomaan yömyöhään, vieläkin. Mutta mullahan ei oo ollut koko raskausaikana mitään väsymystä. Oon ihmetellyt, kun melkein kaikki tutut on valittanut sitä väsymystä, minkä raskaus aiheuttaa, mutta itse en kyllä ole kokenut sitä. Olen aina ollut iltauninen (myös aamu uninen), mutta en ole koskaan päivisin väsynyt. Täytyy kyllä olla tyyväinen siitä :)

Ihana ilma, vois mennä laittaa vähän kesäkaluisteita kuntoon ja siivoilla autoa ym. Tosin tuo ulkoilu ei ole kyllä paras mahdollinen idea tuon allergian takia. Hyvää viikonloppua kaikille!

Elkku 20+0

ps. maanantaina klo 8 ultra!!!!
 
Sartsa83
:heart: Lauantai 10.4.2010 :heart:

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/269/269736epg6adatet.gif[/img][/url]
minna90...........20v...........esikoinen...........1.8.....................K-SKS
Sartsa83...........27v...........esikoinen..........10.8...................TAYS
launii.................22v...........esikoinen..........10.8...................KAKS
marakatti88......22v...........esikoinen..........10.8...................KYS
Marru................28v...........esikoinen..........13.8...................TAYS
Esposa..............26v...........esikoinen..........14.8...................HUS
Niskavuori.........28v...........esikoinen..........15.8...................KYS
pikku-evelyn......?..............esikoinen...........15.8....................?
Siili H.................23v...........esikoinen..........19.8...................KHKS
Rinsessapa.......23v...........esikoinen..........20.8...................OYS
bella86..............23v...........esikoinen..........22.8........................
titityy80.............29-30v.....esikoinen..........23.8....................EKKS
ella82................27v....................?..............24.8......................?
TiiaRiitta............26v...........esikoinen..........26.8...................K-SKS
Katsuli...............24v............esikoiset..........26.8...................LPKS
valkoinenhetero..21v.........esikoinen..........28.8...................JKL
Elkku10.............29v...........esikoinen..........28.8...................HYS
minni234...........22v...........esikoinen..........29.8...................KOKS
LumiPoni...........20v...........esikoinen..........29.8...................HUS
tuikku10............30v...........esikoinen..........31.8...................TAYS



Maijamehi........28v.........pikkukakkonen.....3.8...................SATKS
Mia..................26v.........pikkukakkonen......6.8..................KOKS
Piltti85............24v.........pikkukakkkonen....10.8....................?
vauvahaaveita..26v.......pikkukakkonen.....23.8.................OYS
Lilianna...........26v.........pikkukakkonen.....26.8..................TAYS



Freni..................28v...........kolmas...............18.8....................LKS
Äitimuori84........25v...........kolmas...............21.8..................OYKS
lelluriina.............22v...........kolmas...............3.9...................SEKS

Koodi:
[url=http://www.glitter-graphics.com][img]http://dl6.glitter-graphics.net/pub/447/447826eewa4rjleq.gif[/img][/url]
 
Sartsa83
marakatille ja Elkullekin iso kiitos. :heart:

Tää itkunen mamma menee nyt suosiolla päiväunille. Mä en pysty puhumaan tosta äitini tilanteesta enää kellekään itkemättä, saati kun ajattelenkin asiaa, mun mahaan alkaa koskea. Nyt on sattunu keskelle alas vatsaan niin lujaa, etten tiedä mitä se meinaa.. siks on parempi nyt rauhottua ja antaa pähkinänkin levätä.
 
Paistaa aurinko tänään, ihanaa :) Taidanpas lähteä pyöräilemään, saattaisi tehdä hyvää :)
Tietääkö kukaan, että kannattaako lähtee festareille kuuntelemaan bandejä? Onko siitä haittaa lapselle kovista äänistä? eipä muuta =)

19+6 RakkausPakkaus <3
 
Mulla tulee väsymys helpommin kun ennen raskautta. Vaikka vaan teen viikkosiivouksen niin tulee rättiväsynyt olo urakan jälkeen. Unta tarvitsin alkuraskauden aikana normaalia enemmän (9h), mutta nyt unta ei enää välttämättä tartte niin hirvittävästi. Illasta jaksan kukkua lähes poikkeuksetta klo 23 asti riippumatta monelta oon noussu aamulla, mutta siihen se virta sitten aika tarkkaan loppuukin.

Närästys alkanu pari päivää sitten häiritä oikein todenteolla. Joudun ottamaan rennietä päivittäin että olo olis edes siedettävä iltapäivästä. :| Ja vauvan liikkeet alkaa viimein tuntua minullakin! Alavatsassa on jännä tunne, niin kun joku mahan sisäpuolelta pyyhkäisis vatsaa sillon tällön sormella. Paremmin en osaa tunnetta selittää. :D Mikään muu ei oikein riitä selittämään syytä moiseen.

Lumiponi En osaa sanoa varmaksi tuosta kovasta metelistä, mutta itse olen järkeilly että lapsi saattaa stressata kovassa metelissä, vaikka äidin sisällä vielä onkin turvassa. Itse vältän kovaa meteliä loppuraskauden ajan. Korostan ettei minulla asiasta ole faktatietoa, enkä missään nimessä halua arvostella enkä puuttua toisten ratkaisuihin. Itse olen vain tässä asiassa tarkka. :)
 
En menny vielä lääkäriin, se mustelma on niin pieni, vajaa 1 cm. Seuraan tilannetta.

Oltiin ideaparkissa koko pvä ja sitten syömässä, ihanaa, tänää meijän 1,5 v päivä <3 huomattiin vasta se matkalla ideaparkista syömään. Kun on raskaana, mulle tulee sellasia hepuleita aina, kun on syöny ja väsy :D Ostettiin hoitoalusta prismasta, sellanen missä on kiraffeja ;) En meinannu ostaa, kun jahkaan, mutta sitten ostin kuitenkin, oli 22 e :)
Löydettiin myös ihana sänky, jossa oli sellanen "verho" siinä sängyn päällä.

Voimia Sartsa. <3

Tuikku ja Masulainen 19 + 4 <3
 
Kertokaas te viisaammat, että pitääkö ennen ultraa olla joku tietty aika virtsaamatta tai pitääkö nimen omaan rakko olla tyhjä??? Kun juuri luin jonkun blogia, joka kirjoitti np-ultrastaan, että piti olla virtsaamatta 2h ennen ultraa. Minulle ei ole annettu minkäänlaisia ohjeita ultraan menemisestä. Ainakin np-ultraan menin kyllä rakko aika tyhjänä, kävin vessassa varmaan juuri ennen sairaalalle lähtöä. Tosiaan alkoi nyt mietityttämään, kun se rakenneultra on maanantaina.
 

Yhteistyössä