Elokuun mussukat joulukuussa <3

Hei mammat!

täällä on edelleen suunnaton epäusko, joka arvatenkin kestää ultraan asti, pelkään kantavani tuulimunaa mukanani kun mitään varsinaisia oireita ei ole ilmaantunut.

tuosta tupakoinnista on näköjään ollut aika kiivasta keskustelua, itseni kohdalla olen aivan ehdoton ollut sen suhteen ja lopettanut aina tahdonvoimalla seinään sauhuttelun kun olen tullut raskaaksi. muita en lähde asiasta tuomitsemaan, jokainen tavallaan ja minulle riittää omat valintani.
Niille jotka painivat lopettamisen kanssa paljon tahdon lujuutta ja muistetaan sekin, että alkio ei ole äitinsä verenkierrossa mukana kuin vasta rv6-7, että onhan siinä plussauksesta vielä jokunen viikko aikaa vähentämiselle ja vierottumiselle tupakasta ihan hyvällä omallatunnolla, vaikkei se heti seinään onnistuisikaan. Tsemppiä kaikille!!

Hyvää ja rauhallista joulua kaikille!

huiskishaiskis & aarteeni 7+2
 
Päivittämisestä:
Niinuliini taisi puhellakin että tammikuussa toivoisi jonkun aktiivisemman ottavan pallon haltuun päivittämisestä jolloin tämä lista olisikin vain etusivulla.

Mikäli näin vielä on, niin mä voisin ottaa tuon päivitysvastuun tammikussa ?
Itse ajattelin "asettua ehdolle" jo aikaisemminkin, mutta mietin että haluaisin tietää että tuolla joku oikeasti on eikä ole tm tai muukaan.
Nyt kuitenkin olen päättänyt ettei ultrassa ole huonoja uutisia :D
 
Moiks! Voisin liittyä mukaan raskaishormooni höyryiseen ryhmään! La.pitäs menkkojen mukaan olla 26.8..

Alottelinkin elokuisten ryhmää tonne jonnekin plussalaisten sivuille kun en löutänyt tätä ryhmää! ;)

Dana: pakko sanoa että sun tupakan lopettamis tahti on ihailtavaa!!! Siis painin itse ihan saman ongelman kanssa ja tänään oon kaks polttanut ja olen ylpeä tavallaan, etten ole enempää!!kauhee morkkis tulee heti kun rööki syttyy!
Älä välitä ihmisten kommenteista, mulle esikoista odottaessa ei edes neuvola pyytänyt lopettaa tupakointia, vähensin silti silloin 0-4/pvä.
Yks tuttavani stressasi lopettamisesta niin että sai 3 keskenmenoovja vasta kun lääkäri sano ettei yritä lopettaa niin vaavi pysyi matkassa...
Itse olen pyrkinyt lopettaa seuraavin keinoin:
1.polttelin poskareita
2. Sytytin tupakan ja vaan pidin sitä välillä vieden suulle, en kuitenkaan imenyt
3. Menin röökille mutten sytyttänyt tupakkaa
4. Nyt otin yhden tupakan jonka saan polttaa päivässä aina kun tekee mieli voin sytytää ja ottaa yhet henkoset.. (tästä lipsuin tänään 2 kertaa) :(
5. Ajattelin lukea ja etsiä jotain kauheita tarinoita/kuvia lapsista joiden äidit on polttanu raskaana!!
6. Ajattelen että voi tulla keskenmeno jos poltan yhdenkin..tosin tämä kääntyy aina siihen ettei niin muka voisi oikeesti käydä!! :/

Ei ole helppoa!!! Miten sä oot saanu vähennettyä?
 
cockerspaniel Siitä ystäväni kommentista. Siinä oli pointtina se, ettei hän edes ole yrittänyt tai näe mitään syytä edes yrittää. Ei muka vaikuta lapseen millään tavalla. En siis tuomitse vaan kannustan lopettamaan. Tiedän että se on vaikeaa. Itsellä on alkanut tehdä tupakkaa mieli ajatuksen tasolla, mutta en halua polttaa koska hajukin oksettaa minua. Minusta on tärkeää yrittää lopettaa, jokainen tupakka vähemmän on hyväksi.

Sen sijaan toisten seksiasioita ei kiinnosta lueskella. :LOL: Ne ovat kuitenkin yksityisasioita.

P.s Ihanaa joulua kaikille. Ei riidellä vaan kunnioitetaan toisten mielipiteitä. Itse en ole koskaan tykännyt vaaleanpunaisesta. =)

Guess.vol.2 en tiiä menikö oikein :D sorry :D Mut siis et vaan enää osta tupakkia niin ei oo mitä polttaa ;) Ja niitä nikotiinijuttuja voi käyttää kuulemma. Tsemii!!
 
Viimeksi muokattu:
Varhaisultra maksoi 30 minsan lekurikäynnin yhteydessä kela-korvauksen jälkeen 124 euroa Joensuussa.

Kaikki ketjun vauvat eivät ole saaneet alkuaan seksistä; meidän on ICSI:llä aikaansaatu. Kun te yrititte vuvaa oviksen aikoihin, mie varoin rasitusta, etteivät munasarjat kiertyisi hyperstimulaation jäljiltä.

En ole koskaan polttanut ja känninkin olen kokenut kai kolmasti eläessäni, en värjää hiuksia raskaana ollessa, käytä meikkejä muutenkaan ja välttelen lääkkeitä. Foolihapon olen ruokavaliooni lisännyt, mutta en tiedä onko näillä oksennusmäärillä moisesta hyötyä. En koe raskauden juuri muuttavan elämääni, ainoastaan HG (hyperemesis gravidarum) hankaloittaa arkeani.

astrolabe ja Thor-Erik 7+4
 
Mä haluisin kanssa liittyä joukkoon mukaan. Eli..
9.8/myyräliini 34 v./kolmas/koks

Perjantaina oli varhaisultra ja siellä näkyi syke ja oikean kokoinen katkis :).
Oireina ollut lähinnä kuvotusta, väsymystä ja tissien turvotusta/arkuuta. Niin ja syödä pitää kokoajan, joten kait se paino taasen nouseen sellasen 20 kg. Aikasemmin lähtenyt helposti pois ja neuvolassa oltu ihan tyytyväisiä, että painoa tulee, kun lähtöpaino on normipainon alarajoilla. Ja neuvolaa en ole vielä varannut, kun th on joululomalla, soittelen sinne heti 2.1. Vaikka ei näin kolmatta kertaa sinne niin kiire ole, kunhan kerkeän ultraan ja seulaan, jotka täällä on ainakin aikasemmin tehty samalla käynnillä sairaalassa.

myyräliini 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88 ja UniUnna
Tervetuloa uusille ja onnea plussista :)

Uskon että jokainen tekee aivan varmasti parhaansa polttamisen lopettamiseksi, eikä sitä toinen voi ymmärtää millaisten ajatusten ja tunnontuskien kanssa toinen painii kun ei pääse toisen pään sisään. Lippu siis korkealle ja päivä (tai rööki) kerrallaan kohti savutonta aikaa! :)
Näin suursyömäriksi ryhtyneenä voin sanoa että ruuan maku on muuten huimasti parantunut lopettamisen jälkeen. Ihanasti tuoksuu joulukuusi ja kinkku nenään, ennen en olisi haistanut varmaan puoliksikaan näin hyvin. Myös unen laatu on parantunut ja kasvoille noussut terve väri sekä ihon laatu parantunut. :)

Mulla on niin vähän oireita että suurimman osan aikaa epäilen oonko raskaana ollenkaan. :/ vielä 3 raastavan pitkää viikkoa ultraan. Toisaalta mulla on 10 kertaa enemmän oireita kun esikoisesta. Ehkä olo on niin epäuskoinen kun kaikki kävi niin nopeasti, ei oo ajatukset pysyny nopean toiminnan perässä.

Me päätettiin kertoa jo kaikille vauvasta, paitsi minä töissä. Kaikki on olleet tosi iloisia ja heti mukana asiassa :) ihanaa jakaa hyvät asiat läheisten kanssa :)

Ihanaa ja rauhallista joulua kaikille! <3
 
  • Tykkää
Reactions: cockerspaniel
Onpas täällä.. kirjoiteltu :D

Nenja on toisaalta ehkä oikeassakin; jos on pitkään yritetty tai kuljettu hoidoissa, olisi ollut mahdollista yrittää työstää tuota röökin lopettamista. Toisaalta, se ei välttämättä tapahdu sormia napsauttamalla - joku onnistuu hetkellisesti, joku ei lainkaan. Se ei vaan ole helppoa. Itse tupakoitsijana koen kuitenkin tuon aika kärkkääksi mielipiteeksi, vaikkei meillä hoitoja tai pitkää yritystä ollut takana. Itse kun painin tämän lopettamisongelmani kanssa; vähentänyt koko ajan, välillä mennyt pihalle röökille ja ottanut vain parit savut, pidellen röökiä kädessä.. sallinut vielä itselleni sen muutaman tupakan päivässä. Ja ruoskinut niistä itseäni. Olisin kai kuitenkin täydellinen pirttihirmu, jos olisin lopettanut kuin seinään. Ja monen suusta (terveydenhuollon ammattilaisilta siis) olen kuullut, että ns. hidas lopettaminen voi olla stressin ja vieroitusoireiden kannalta parempi vaihtoehto kuin "päin seinää" lopettaminen. Minä koitan ensimmäistä vaihtoehtoa, toivoen että mun olot hieman edes huononisi tästä ja sen myötä rööki loppuisi kokonaan. Vaikkei se oksenteleminen ja huonovointisuus kivaa olekaan..

Hiusten värjäämisestä en koskaan ole tehnyt stressiä. Olen värjännyt jos siltä tuntuu tai ollut värjäämättä. Terve esikko tuolla nukkuu tälläkin hetkellä, värjäämisestä huolimatta. Tosin, en koskaan ole ollut mikään innokas värjäilijä.. ;)

Täälläkin Ambrosian (?) ja muiden hormonihirviöiden kaltainen monsteri. Oi ihana joulu ja kiireet.. huoh. P*****e sentään ku menee koko ajan hermot. Poika on seinillä kun sitä jännittää huominen, koirat sekaisin ihanista kinkkutuoksuista, ukko naatiskelee vaan jouluolutta (hehe, ei nyt kännää, mutta tympii kun en edes sitä yhtä voi ottaa, jouluolut kun on niin hyvää :) ) ja mua väsyttää ihan sairaasti. Itkeskelen milloin mitäkin, seuraavana jo rähisen.

Surullisimpana tänään ehkä tuo pikkupojan löytyminen, sitä olen itkeskellyt.. ihanaa kun löytyi, mutta se että poika löytyi kuolleena.. :'( No, toisaalta kai tuo asia jotenkin koskettaa, kun tuolla oli noita pelastuskoiria.. meillä on itsellä yksi pelastuskoira ja kun on oltu mukana etsinnöissä, jotenkin nuo mietityttävät entistä enemmän. Mies jo mietti, että voisi ihan hyvin ilmoittautua vapaaehtoiseksi koiran kanssa lähtemään tuonne pojan etsintään, vaikka Pohjois- Suomessa asutaan. Ei siis ole tullut hälyä meille, kun lähempänäkin on noita pelastuskoiria. Mutta, surullista. Kynttiläkin tuli pojalle sytytettyä :heart:

Mutta, kaikesta huolimatta nyt..

Ihanaa Joulua!
 
Heippa mudet/mammat/mutsit/äiskylit/ ja kaikenlaiset emäotukset! :)

Oli pakko rikkoa "joulutauko", kun uhkasi tsättirauha mennä. SIIS ainakin omasta mielestäni Nenjan kommentissa ongelmana ei ollut itse asia vaan ehkä juurikin se tapa (joku jo mainitsikin) joka oli hyvin provokatiivinen. Ainakin itse olen huomannut, että upeaa olisi voida puhua ihan kaikesta, mutta naiset/äidit ovat melko herkkinä nettitekstien olemattomillekin nyansseille, että pieni harkinta on kai aina hyvästä.

Ja jokaiseen väliin on hyvä todeta "ei ollut tarkoitus loukata", koska se tuntuu olevan ensimmäinen tunne, joka usein herää, jos teksti ei nyt ihan "pusipusi" ole.

Tupakointikin sikseen, mielestäni on mielenkiintoista että sen yhteydessä vasta aletaan puhumaan mikä on odottajalle kohtuullista ja aihe herättää tunteita. Toisaalta hyvä että raja on olemassa. Itse taidan kuitenkin olla joku ääripäähihhuli, joka on hiljaisesti jo aiemmin ihmetellyt, kun niin moni on, suosituksista huolimatta, polleasti todennut syövänsä niin kaloja kuin mätiä, kahvit, glögit jne. Nyt lähipäivinä puhuttu hiustenvärjäyksestä ja viimeisimpänä tupakka. Niin. Onhan niitä suosituksia olemassa, suositellaanhan sitä ettei ohuilla jäillä kävellä ja ettei herskaa jokaisena päivänä nokkaan vedetä. Missä raja menee? Mikä on odottavan äidin vastuu?

En mielestäni esitä asiaa kovin tunteellisesti, toki hieman provosoivia esimerkkejä käyttäen. Yritän siis vain ymmärtää, joten mielelläni kuulisin näkemyksiänne. :) Ja toki minun valintojanikin saa kommentoida/kyseenalaistaa! Eli jos ei tullut selväksi jo, itse olen valinnut "niukkuuden" tien, pyrin välttämään oheisia tuotteita/asioita, enkä koe stressaavani asiaa. Olen polttanut useita vuosia sitten useita vuosia ja lopettaminen oli helppoa, se oli elämänvaihejuttu. Toki ei se ole samanlaista kaikille.

Mutta ihan yleispätevänä huomiona, koen että nykypäivänä monille on vierasta, jos vaaditaan laittamaan omat halut/mieltymykset/tarpeet sivuun toisen hyväksi. Sitä pidetään lähinnä naurettavana hömpötyksenä, jossa ei ymmärretä että tarkoitus ona nauttia ja ELÄÄ. Muuten ei voi olla aitoa onnea. Koska kaikenhan tulee olla hauskaa ja onnellista. Kaikenlaiset vastoinkäymiset ja hidasteet onnen edelle ovat rikos omaa yksilöllisyyttä vastaan.

(Ja haluan sanoa, että ei, en ajatellut ketään muuta kuin jo nimeltä yhdessä kohdassa mainittua henkilöä tätä kirjoittaessani, joten älkää nyt siis murehtiko turhia. Ihanaa jos herättäisi rakentavaa keskustelua, ihan eri mieltäkin saa olla!)

Mut vielä,

IHANAA JOULUA! Melkein kohta kaikkia valmista ja ehkä kerrotaankin parille sukulaiselle nyt jouluna *khihihipusi*
 
The Heart in Action

Iiiik! Voi kun munki massussa olis kaikki jo noin hyvin ja sydän jo pompottelis... (pitäs olla juurikin tuo aika mun massussa menossa rv 4+4)

Musta ei sitä malttamattomuutta sitten yhtään huomaa ;)

Mutta nyt kömmin nukkumaan ja LÄMMINTÄ JOULUA KAIKILLE, etenkin niille MASSUISSA KÖLLIVILLE!
 
Huomenta!
Täällä kans näppyjä ilmestynyt naamaan.. eli ikinä ei ole finnejä, mutta nyt kolme näkyvää eri puolella naamaa, ja poikakin jo katsoi että, äiti mitä sulla on naamassa.. ja alkoi laskemaan, yksi kaksi kolme neljä.. KYMMENEN näppyä!! :LOL: kiva kiva, lapsen silmissä kaikki näyttää suuremmalta, koska kolme niitä vain on, hehe!!
Huomaan että porukoilla on täällä hormonit sekaisin ja riidellään ja loukkaannutaan toisille, mutta sehän kuuluu tähän raskauteen :p välillä pitää vähä päästellä höyryjä!! mutta siis samalla pitää kyllä muistaa, että raskaus tuo syyllisyydentunteita mukanaan heti alusta, eli kannattaa miettiä ennenkuin alkaa mollaamaan ketään, kaikki yrittää ihan varmasti parhaansa pikkuelämän- alun eteen :heart:
Itsellä aamupahoinvointi alkanut, mutta muuten ihan ok olo, vaikka tämä oksettava olo, on kyllä aika ikävä..
Hyvää Joulua kaikille! :heart:
Pimatsu95 6+2

ps. mulla alkupaino 46 kiloa, saas nähä mitä joulun jälkeen:D
viimeksi paino nousi 61 kiloon loppuvaiheessa, mutta melkein kaikki jäi synnytyssairaalaan
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikki ja tervetuloa uusille!

Kirjoiteltua ei ole tullut vähään aikaan, vaikka melkein päivittäin olenkin teidän juttuja käynyt lueskelemassa. Kaikki kunnossa täällä kuitenkin. Se sama keskenmenopelkoahdistus vaan vaivaa kuten aika montaa muutakin ilmeisesti. Ja ärsyttää kun mies ei yhtään ymmärrä tätä ahdistusta, olen kuulemma aivan liian pessimistinen ja että suurin osa raskauksista päättyy kuitenkin hyvin. Niin kai, mutta niin se keskenmeno vaan aina jonkun kohdalle osuu. Nyt mietinkin, viitsisinkö tuhlata toiseen varhaisultraan ihan vaan oman mielenrauhani vuoksi.

Oireiden "lievyys" osaltaan tietty pahentaa pelkoa. Ei kunnon pahaa oloa täällä vieläkään. Eikä rinnatkaan ole enää niin kipeät kuin alkuviikkoina. Uutuutena viime päivinä tosin ollut järkyttävä repivä/viiltävä alavatsakipu (jonka takia kävin jo kerran päivystyksessäkin itkemässä), joka toivottavasti liittyy kuitenkin vain kohdun kasvamiseen. Lohduttavaa kuulla, että muillakin täällä on ollut lähes oireeton alkuraskaus!

Oho, pahoitteluni, tulipas vähän masentavaa tekstiä. Nyt kuitenkin kaikesta huolimatta iloisena joulunviettoon! Leppoista joulunaikaa kanssaodottajille!

sinnamon 7+4
 
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE! :heart:

Tupakka-asia: Olen osaltaan samaa mieltä Nenjan kanssa, mutta minusta asian olisi voinut ilmaista hieman eritavalla eikä noin jyrkästi. Ymmärrän kyllä myös sen, että asiat ei ole aina niin yksinkertaisia mitä muut luulee. Ihan varmasti tupakasti irti pääseminen on joillekkin tosi vaikeaa! Sitä en kyllä kuitenkaan ymmärrä, että joku uskaltaa polttaa tupakkaa läpi koko raskauden (semmoisia henkilöitä tiedän muutaman :( ). Jokainen kuitenkin tekee itse omat ratkaisunsa, eikä muut voi siihen vaikuttaa.

Yritetään mammat pitää täällä keskusteluissa hyvä henki. Annetaan jokaisella sananvapaus ja vältetään riitelyä. Ja jokainen miettiköön tahoillaan, miten asiat täällä ilmaisee, niin ettei loukkaa toisia tai aiheuta tahallaan erimielisyyksiä!

Diinu & Joulu-Piippis 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: Namida
Hyvää joulua kaikille! :) mulla kans oli tänää miehelle ja pojalle lahjana Pentikin nalle joka halas raskaustestiä! ;) mies katseli että ompas ihana pehmolelu ja KUUMEMITTARI..käänty katsoon mua mut sadasosa sekunnis pää käänty takas "mittariin", suu loksahti auki ja silmät suureni ja hymy tuli kasvoille!! Kyllä siinä rupes vähän kamera täriseen kun kuvasin poikia kun ne ymmärsi viimein lahjan!! :)

Mä katsoin eilen ohjelman mis äiti poltti raskaana ja sille tehtiin jotai mittauksia ja selitettiin että aina kun se imee tupakkaa niin se on sama kun nyrkillä puristais napanuoraa niin ettei lapsi saa happea!! Lisäks siinä kerrottii kaikista muistakin haitoista!! Niin siihen loppu mun lopettamisvaikeudet!! :) tänää eka päivä ilman tupakan tupakkia ja niiiin hyvis fiiliksissä!!! ;)

Tsemppii kaikille, ja se piti viel sanoo kun monet ajattelee, et miks on niin itsekäs eikä vaavin takia voi lopettaa niin itse ainakin ajattelin vauvaa, mutten ollut niin tietoinen ennen mitä tupakointi todella voi tehdä ja jotenkin sitä pelkäsi aiheuttavansa enemmän pahaa sillä stressillä ja ahdistuksella jos väkisin lopettaa!! :/ mutta kun katsoin ohjelman niin haittojen vähätteleminen loppui ja en ole halunnut nyt polttaa..

5+1
 
Viimeksi muokattu:
heips!

ilmottautuu mukaan hän... :D
suurperhettä pukkaaki.meillä ennestään tytöt -99 ja -00 sekä pojat -05 ja -07. sitten tyttö -09 ja poika -11 .
kuuluisin kanta-hämeen piiriin mutta anon jos pääsisin Hyvinkäälle synnyttämään kun se on lähempänä ja olen kaikki muutkin siellä pyöräyttänyt :)

laskettuaika 8.8 ja 7.lapsi .
Mun teksti ilmeisesti mennyt ohi kun en löyvy viel listasta :) joten laitan tähän uudestaan :)

ikä 33v./LA 8.8 / 7.lapsi / synnäri HYA
 
täälläkin onnellinen odottaja :)
ikä 27/la 20.8 laskureiden mukaan, ensimmäistä odotellaan edellinen päättyi lääkkeelliseen tyhjennykseen kun ei löytynyt sydänääniä :( synnärinä olis tayssi :)

toivottaan et sinne asti päästään :) <3
kovasti miettinyt että menisin yksityiselle neuvolaan kun viimeks aika paska maku jäi suuhun palvelusta täällä :(
 
Hei!
Täällä olis 23v likka pk-seudulta joka on ollut lähinnä ihmeissään siitä hetkestä eteenpäin kun tein positiivisen raskaustestin. Hirveän epäuskoinen fiilis niin mulla kuin miehellä (25v) että nytkö se sitten napsahti omalle kohdalle..että meistä tulee perhe?! Positiivisen testin tein tosiaan reilu viikko sitten, meidän kuudentena vuosipäivän aamuna. Yhdessä ollaan asuttu 5kk vajaa tuosta ajasta ja ehkäisy oli puheissa jättää joskus kevväämmällä... otettiin hieman etumatkaa kun ajateltiin että ei se nyt kerralla kuitenkaan tapahdu ja kuinkas ollakkaan...huh!

Nyt sitten mietitään että mitä sitä onkaan tullu tehtyä ja mihin tämä matka meitä vie. Kummallakaan ei mitään valtavaa vauvakuumetta tai hinkua ole ollut ja se varmasti helpottaa omalta osaltaan jos matkaan tulee mutkia tai tyssää kesken kaiken. Ei jaksa hypettää eikä todellakaan miettiä elämää ihan vielä uusiksi.

Sellaiset ilon ja onnen tunteet ovat siis aikalailla pysytelleet taka-alalla ja päivä kerrallaan ollaan menty eteenpäin. Joka päivä raskaus tuntuu edellistä päivää todellisemmalta.

Juuri kellekkään ei olla kerrottu. Äitini sai asiasta tekstiviestin jouluntoivotusten myötä ja pari kaveria tietää. Miehen toiveesta odotellaan nyt ainakin 12 viikolle asti.

Ekan neuvola-ajan varasinkin jo, ja se on 4.1. Ultra menee sitten kuun vaihteeseen. Jotain lappusia ravitsemuksesta ja seuloista ne lähettivätkin jo kotiin. Siellä kai olis joku ultralaite neuvolankin puolella mutta saapa nähdä saadaanko sneak a peak mahdollisesti tuosta kolmannesta!
Ja kyllä, työnimenä tuntuu nyt olevan "kolmas" vaikka esikoisesta olisikin kyse. Olisihan kyseessä kolmas perheenjäsen, jos tuota koiraa ei henkilövahvuuteen nyt kuitenkaan lasketa!

Jospa tämä tältäerää, kertoilen lisää joskus toiste.
Sukkamonsteri/la 22.8/1. /???
 
ELOKUISTA VAUVAA ODOTTAVAT[/SIZE]






31.7
Emmi4

1.8
Niiu 26v/ ensimmäineni/LS
-Silppu- / toinen /
hopestar 34v / kolmas /KOS
Niinu 24v / ensimmäinen / KYS
JeNski91 21v / ensimmäinen / OYS
cockerspaniel 20v /ensimmäine / VKS
Epa88 24v /toinen / TYKS


2.8
Regalo 29v /ensimmäinen / KYS
Emmi4 23v / kolmas / KHKS
Satiu / ensimmäinen
UniUnna 33v / toinen /TAYS
Anniee 23v / kolmas / K-SKS


3.8
Niinuliini_ 25v / neljäs / MKS
Zanizipp 22v / ensimmäinen / KAKS

4.8
surtiK 33v / toinen / KYS
hellokitty- 25v /toinen /KYS

5.8
Kemai 25v / kolmas /TYKS
jeennaa
Taru81 31v / ensimmäinen / HYS
Kista 22v / toinen / KH KS
Mma Ramotswe /toinen/ TAYS

6.8
Otsoni / SatKs
Syysmyrsky / toinen / SatKs
Tirppuli / Ttoinen / SatKs
hansteri 31v / neljäs / KAKS
Tammitähti 31v / neljäs / OYS

7.8
Ensimmänen 28v / ensimmäinen /OYS
astrolabe 32v / kuudes / PKKS
Pikkunelonen 29v/ neljäs/ PKKS

8.8
Pamsku 22v / ensimmäinen / EKKS
sinnamon 27v / ensimmäinen /
Avaruuskissa 34v / kolmas / JS
Nelli79/ toinen / VKS
A.R 24v /ensimmäinen
Millukka 33v/ seitsemäs/ HYA
Otsoni 28v/ ensimmäinen

9.8
mariijja 27v / toinen
huiskishaiskis 34v / viides / EKKS
Llinndda/18v/ensimmäinen
myyräliini 34v/ kolmas/ KOKS

10.8
Pikkusukka 35v / kolmas / KOKS
Mena77 35v / toinen / VKS
sydänx3 25v / kolmas /LS /
Pippurihäntä 35v / toinen
Milija /ensimmäinen/

11.8
Elo yllätyksen 30v / viides / NKL
Punnabis/26v/ensimmäinen

12.8
Marjuska84 / toinen/ KAKS

13.8
Victoria78/toinen/TYKS

14.8
Ambrosia85 27v / ensimmäinen / HYS

15.8
Fanning 27v / toinen
Nenja
Hanskibanski
Virpsu 31v / kolmas / OYS
Kamomilla/toinen/KÄT
OU Nou 22v /ensimmäinen/ LS

16.8
Buster84 28v / kolmas / KOS
marjo. 22v/ toinen / K-PKS
AnnuLiisa 25v / esikoinen / TAYS

17.8
Kuumeilevax5/ viides i/KAKS
Diinu 24v / kolmas / KAKS
Pumpulinen 25v / neljäs / TYKS
Pimatsu95 28v/ toinen

18.8
Equus /ensimmäinen/
Nemppis/21v/TAYS tai VAS

19.8
Kerttu2013 35v/ neljäs/ NKL

20.8
Salpe 27v /ensimmäinen/ TAYS

21.8
Essence 33v/ ensimmäinen/

22.8
sukkamonsteri /ensimmäinen/

23.8
Nantza 20v/ ensimmäinen/ K-PKS
Luminella 35v / toinen/ HUS

24.8
Bambini / toinen / OYS

25.8

26.8
Guess.vol.2 26v/ toinen/ TAYS tai koti
-laura- 27v / toinen / MKS
reveria 26v./ kolmas /OYKS

27.8
Casper77 35v/ kolmas/ SAS
saanasirpukaa 26v/ viides/ Satks

28.8
miimo
Unelmavauvasta 22v/ensimmäinen/KOKS

30.8
Miwwi 22v/ensimmäinen

31.8
Dana- 29v / ensimmäinen/ SatKs

?
Vinku85
Buster84




Tulossa:

Ultrat:

VU = Varhaisultra, NP = Niskapoimu-ultra, RU = Rakenneultra,


27.12 VU hanskibanski
27.12 VU Essence

31.12 VU Punnabis
31.12 VU Victoria78
31.12 VU Marjuska84

2.1 VU Ambrosia
2.1 VU Diinu
2.1 VU Mena77
2.1 VU Nemppis

8.1 VU poppaliin
9.1 VU Unelmavauvasta
11.1 VU Fanning
11.1 VU Dana-
15.1 VU jeennaa
18.1 NP Niinuliini_
18.1 NP Pamsku_
21.1 NP Niiu
25.1 NP Avaruuskissa
28.1 NP Tirppuli


Neuvolat:

31.12 N
Equus
cockerspaniel
minsi
jeennaa

2.1 N
Punnabis
Milija
A.R
UniUnna
Niinuliini_

3.1
Victoria78
Llinndda
Ensimmäinen
Nemppis

4.1 N
Buster84
Kista

7.1 N
Pikkunelonen
surtiK
marjo.
Tammitähti

8.1 N
astrolabe

9.1 N
miimo
Essence

10.1 N
Ambrosia
Zanizipp
Kista (LN)

17.1 N
Unelmavauvasta




Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mma Ramotswe
Hellou naiset!

Jouluähkyä pukkaa. Ihan ku ei muutenki olis turvonnu olo, niin sitten nuo joulueväät ja kaikki herkut.. voi ällö! Mä olin eilen ku mikäkin pallo, pelkäsin että anoppi tai meidän nuoriso hoksaa. Tai tänään, kun oltiin anoppilassa syömässä miehen veljen perheen kanssa; miehen veljen vaimo on melko tarkkasilmäinen, ajattelin että se huomaa löysästä paidasta huolimatta mun turvotuspallukkani. Mutta ei ainakaan sanonu mitään, huh! Tulinpa todenneeksi, että närästys palannee tässäkin odotuksessa kuvioihin. Epäilen närästyksen aiheuttajaksi sipulia, vaikka söin sitä tosi vähän.

Olot muuten normaalihkot, väsyttää kyllä kovasti. Nyt iskikin se epäusko, että jospa sittenkään en ole raskaana tai pikkuinen on hyytynyt. Olo on liian normaali, lukuunottamatta tätä turvotusta. Sanoinkin miehelle, että tämän hetken olotila on aika hanurista. En tykkää yhtään. Muutenki oma fiilis on tällä hetkellä sellainen "voisinko perua tämän..". En tiedä miksi.

Koirista kun oli aiemmin puhetta, meillä yks kolmesta aiheuttaa mulle tällä hetkellä lähes hermoromahduksen. Se aloittaa aamulla kitinän ja kätinän, piippaamisen kun on eristettynä muista portilla. Mä vihaan muutenkin aamuja, etenki nyt ku väsyttää. Ja sitten, tuo koirapirulainen kiristää mun hermoja vielä lisää. On pääkopaltaan sellainen elukka, ettei hermorakenne ole ihan priimaa, joten piippaaminen ym. johtunee siitä, en kyllä ymmärrä miksi kitisee urakalla, heti aamusta. Näkee kuitenkin koko porukan, vaikka on portin takana. ÄLLÖVAROITUS: Ja sitten, olipa pa***ntanutkin anoppilareissulla sisälle.. ja kun ne sain siivottua, oksensi. Ja kappas, vielä onnistu ripuloimaan sisälle uudelleen. On onni, ettei mulla vielä ole niitä huonoja oloja, olis jääny ehkä siivoamatta. Katsotaan vaan, niin aamulla odottaa taas yllärit tai yön saa päästää koiraa ulos. Ihana lähteä huomenna käymään pikavisiitti mun isän luona, kun koira on tuossa kunnossa :mad:

Vauvanvaateostoksia tekis mieli tehdä koko ajan. Ne on niin ihania, että mä voisin ostella niitä kaapit täyteen jo nyt.. kaiken varalta ;) Tosin, onneksi sentään olen pysynyt vielä pienimmissä vaatteissa, ihan 50-62 cm huudellut mm. huutiksesta jo ennen plussaa. Saa sitte lähemmin shoppailla jotain kalliimpaa, kun vaatepuoli on jo kunnossa ;) Tyhmäähän se toki on, mutta minkäs teet.. :LOL:

Että tällaista täällä. Nyt taidan napata pari konvehtia vielä naamaan ja painua unten maille esikon kanssa.
 

Yhteistyössä