~~ Elokuun Ihmeet Tammikuussa ~~

Pahoittelut Minttu-82, unelmavauvasta ja Bambini ja voimia teille :hug:

Iloisiakin ultrakuulumisia oli tullut, onnea niistä! =)

Itsellä on kunnon flunssa päällä ja palelee koko ajan eikä se paljoa auta tähän pahoinvointiin. Ulkona satelee hiljalleen lunta mikä sentään tuo vähän valoa tuonne muuten niin harmaaseen näkymään. Ultraan on vielä aikaa se reilut 4viikkoa joka tuntuu tällä hetkellä iäisyydeltä, eikä voi olla miettimättä onko kaikki hyvin.

Auto täytyy luultavasti meidänkin vaihtaa, jos tämä raskaus etenee loppuun asti, koska tällä hetkellä yksi turvavyöistuin ja yksi turvaistuin enkä ainakaan noiden istuinten väliin tai sivulle saisi millään mahtumaan enää kaukaloa. Farmaria tai pientä tila-autoa olemme miettineet. Tietysti myös 7 paikkaa olisi joskus kiva niin pääsisi välillä joku ylimääräinenkin kyytiin. Mitään kovin isoa autoa emme kuitenkaan halua, koska parkkipaikkojen metsästäminen on työlästä.

Viikonloppua kaikille!

Saini ja pikkuhukka 8+1
 
Kylläpä tänne yhtäkkiä ilmestyikin monta uutta odottajaa! Täällä olisi yksi elokuun odottaja vielä lisää! :wave: Samasta syystä olen tähän saakka vain seurannut keskustelua sivusta kuin vikke12 eli en haluaisi täysin julkisesti asioistani puhua, mutta vertaistuki olisi kuitenkin tarpeen!

Meillä siis ensimmäistä odotellaan. Tänään alkoi 11. viikko ja edelleen kovin epävarma olo. Taustalla on yksi keskenmeno juuri tällä kyseisellä viikolla, minkä takia en halua innostua uudesta tulokkaasta ennen kuin riskiviikoista on selvitty ja nt-ultrasta on saatu hyviä tuloksia. Tästä syystä emme ole myöskään raskaudesta kertoneet vielä kenellekään.

Kurjaa, että täältäkin on niin moni joutunut poistumaan joukosta. Onneksi aika parantaa haavoja!
 
Unelmavauvasta: voi ei! Sullekin kävi tosi huono tuuri. Paljon voimia! :hug:

Tervetuloa runsaslukuiselle uusien mammojen joukolle! Taisi suljetun ryhmän perustaminen ajaa taustailijat puskista esille :LOL: (Kaikella rakkaudella ja huumorilla edellinen lause ottakaatte :heart:)

Mä rupeen opiskelemaan miten saisin omat ultrakuvat tänne näkyville. Voi olla, Pamsku, että tuun kohta kitisee että miten toi aijaa toimii...

UniUnna riks-raks-POKS 12+0
 
Täällä ilmoittautuu myös yksi uusi odottaja!
Ikää on 22 vuotta ja ensimmäistä odotellaan. Neuvolatädin mukaan LA olis menkkojen perusteella 30.8, saas nähdä muuttuuko siitä.
5.2. Olis NL :) ja NP- ultraan pääsen 19.2.
Synnärinä on K-HKS :)

Ditaz & minitoukka 8+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Luminella




Taisi onnistua! Ekassa kuvassa hän ojentaa jalkaa, tokassa mietiskelee syntyjä syviä nyrkki otsassa :heart:
(Nuo kuvathan saa suuremmaksi klikkaamalla kuvan päällä)

Ai niin, RU 20.3.

Kävin määkin ilmoittautumassa kerhoon! Musta se on hyvä, että voi vapaammin jakaa asioita, mutta ei tarvitse kertoa nimeään =Anonyymit Odottajat :D
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin yksi taustalla häärivä ilmoittautuu elokuisiin. Ikää on 26 ja toinen lapsi kyseessä. Synnärinä OYS. Laskettu aika menkoista 19.08.2013.

Ensimmäinen neuvola oli tiistaina. Valtakunnassa kaikki hyvin. Pääsin jopa ultraan, koska ei neuvolatäti halunnut yrittää löytää dopplerilla sydänääniä. :popcorn:
Mittasi hieman "nuoremmaksi" kuin mitä menkoista laskettuna olisi ollut, eli nt-ultrassa varmaan siirtävät LA:ta. Ainiin ja kuviakin sain..

11.02 olisi sitten nt-ultra ja seuraava (lääkäri)neuvola 26.02..

Niin ja ensimmäinen synnytys päätyi lopulta hätäsektioon (vuonna 2009).. Hieman jännittää että miten tämän toisen kanssa käy.. Neuvolan täti sanoi, että pääsen loppu raskaudessa synnytystapa arvioon.. Onko muilla kokemusta hätäsektiosta? Minkähänlainen tuo synnytystapa arvio -juttu on?

Wobbie 9+0 (ultran mukaan)
 
  • Tykkää
Reactions: Luminella
Voimia kaikille jotka sitä tarvitsevat ! <3

Itse olen suht oireettomasti elellyt jo jonkun aikaa. Toisaalta pelottaa suuresti ja samalla koitan hokea, että kaikki on hyvin ja pitäisi olla onnellinen tästä oireettomuudesta. Silti pelko on kokoajan taustalla.
Iltaisin iskee monesti ensin kauhea nälkä ja syömisen jälkeen on taas älyttömän heikko olo. Väsymystä on kyllä havaittavissa, yhdeksältä käydään jo nukkumaan :D
Maha on aamuisin suht normaali, mutta päivän aikana alkaa turvotusta tulla ja illalla kotiin kävellessä takki jo kiristääkin mahan kohdalta. Opettaja sanoikin tänään, että alkaa työvaatteiden alta näkymään vatsa ja jossei tietäisi niin ei huomaisi. Mutta itsekin tiedostan sen kyllä.
Keskiviikkona olisi heti aamusta neuvola, toivon että kuunneltaisiin sydäntä tai saisin jotenkin varmuutta tähän raskauteen :)

Flunssa aika on meneillään ja enkö itse ole ihan kunnolla kipeänä. Tämän viikon sinnittelin koulussa, mutta voi olla että maanantaina ollaan saikulla. Viikonloppu meneekin kokonaan lepäillessä.
Onko muita joilla on flunssa iskennyt?
 
Kylläpä nyt tulee uusia kun tulee salainen kerho :D ei siinä, tervetuloa kaikille! :heart:

wobbie, mulla päättyi synnytys kiireelliseen sektioon eli ei sinällään sama juttu mutta minullekin tulossa synnytystapa arvio rv36. Ymmärtääkseni siellä jutellaan synnytyksestä, katsotaan vauvan tarjonta ja alustavasti sovitaan synnytystavasta (siltä osin kuin voi "sopia"). Myös suunniteltua sektiota voi pyytää siellä ja sen myös saa kun taustalla sellainen jo on.

Miina&Pörri 11+4
 
Hei kaikki Tampereen mamit!

Perustin meille oman kerhon jos haluatte liittyä ja olla mukana tapaamisissa jossain vaiheessa! Tervetuloa! :)

(Klikatkaa ylhäältä kerhot -> Tampereen mammat 2013 )

Pistin LA laajuudeks 1.7-30.9.2013 ettei sinne tuu jotai nyt jo viimesillään olevia! :)
 
Nopeasti Wobbielle täällä takana kiireellinen sektio (2011) kasvotarjonnan vuoksi. Aukesin seittemään senttiin ja siihen tyssäs, 24 tunnin aikana. Mulle kans kuuluu tuo synnytystapa arvio automaattisesti. Se oli esikoisesta kans, koska sillon olin ensisynnyttäjä. Tavallaan kyllä nytkin, kun ei varsinaista alatiesynnytystä takana :) Sanoivat siis neuvolasta, että siellä seurataan kuinka arpi kestäis synnytyksen ja vauvan paino-arvion saa kans. Se eka synnytystapa arvio oli mulla lähinnä semmonen, että katottiin vauvan paino ja sitten sananmukaisesti tuntu että se lääkäri työnti kätensä rannettaan myöten sisuksiin ja sano että joo kyllä mahtuu! Ei mitenkään pelottelu mielessä, ei se sattunu mutta yllätti vaan :D Ymmärtääkseni jos lantio vaikuttaa kovin ahtaalta, niin saatetaan ihan kuvata.

Mä olen ihan sekasin näistä kaikista ryhmistä, esikoisen palstailun aikaan ei ollu kun se yks ainoo alkuun. Sit kun vauvat oli syntyny niin fb suljettu ryhmä, oli myös suljettu ryhmä täällä mutta sieltä katos ihmiset fb:hen. Toistaseks kirjottelen siis ite täällä, kunhan 12 vko tulee täyteen.

Mulla on lääkärineuvola 5.2, jossa toivottavasti kuulen ekaa kertaa sydänäänet ja niskaturvotus ultra 15.2.

Neuvolassa ei ollu mitään ihmeitä... Hemoglobiini oli 144, romahtaa kyllä sieltä vielä / sektion jälkeen tais olla 89 ). Pissa ja muut ok. Verikokeita käyn antamassa keskiviikkona.

Hyvää viikonloppua ja osanotot vielä kaikille joita keskenmeno on kohdannut. En osaa muuta kuin linkittää tämän kappaleen :(

https://www.youtube.com/watch?v=u0FSlyDLZRY

Laura ja pikkupiipero 8+5
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88 ja Bambini
minutkin voi poistaa listoilta.
Minun pieni aarteeni todettiin eilisessä nt-ultrassa kuolleen viimeisen viikon sisään :'(
Viikkoja jo senverran että joudun sairaalaan käynnistykseen maanantaina.
pelottaa, ahdistaa ja suru on valtava.

Onnellista ja turvallista odotusta teille kaikille jotka saatte kantaa mukananne ihmeen elokuulle asti :heart:

huiskishaiskis ja vielä hetken masussa oleva aarteeni
 
Täältäkin mönkii yksi uusi elokuinen odottaja esiin :)

Ikää on 30 vuotta ja ensimmäistä lasta odotellaan. Menkkojen mukaan laskettuna h-hetki olisi 19.8., mutta tarkennellaan sitä sitten ultran jälkeen. Eilen tipahtikin ultra-ajat viimein postiluukusta :) Nt-ultra on siis 5.2. ja rakenneultra 2.4.

Listalle voi siis lisätä seuraavat tiedot
Myttö82 30v/ensimmäinen/KOS
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Tulin kysymään kokemuksia raskaustyynyistä. Vatsallaan nukkuvana minulla on tosi vaikea tottua kyljellään nukkumiseen (vatsallani en enää pysty nukkumaan kun rinnat on niin arat) ja olen yrittänyt löytää hyvän asennon tyynyjen avulla. Vähän se auttaa, mutta tuntuu että olisi helpompaa jos olisi yksi tyyny miljoonan sijasta. Sellainen C-muotoinen selkää tukeva joka "lukitsee" kylkiasentoon kuulostaa hyvältä, mutta onko kenelläkään kokemusta sellaisesta, tai muun mallisesta raskaustyynystä?

Kalliitahan ne on, mietin pitäisikö yrittää ommella itse vaikken olekaan mikään hyvä ompelemaan. (Toisaalta, jos sellainen auttaa mua nukkumaan, niin 70e ei tunnu missään!!)

dahlia_ ja ? 10+4
 
Kirjoittelen tänne pitkästä aikaa vaikka olenkin aika ajoin seurannut kuulumisianne. Laitoin (mikäli nyt tekniikan ihmelapsena osaan) hakua siihen suljettuun ryhmäänkin.

Haluan toivottaa voimia kaikille surun kohdanneille. Itse saman kokeneena ajattelen ja ajattelin, etteivät toisten hyvät uutiset ole minulta pois. Oman surun jakaminen ehkä jollain tapaa jäsensi ja helpotti vaikka suurin työ jäikin ajan (ja uuden raskauden) parannettavaksi. Silti tässäkin raskaudessa elää jatkuva pelko ja vahva kokemus siitä, että mitä tahansa voi tapahtua ja juuri minullekin. Mikään ei ole varmaa eikä itsestäänselvää ja paras mitä voi yrittää on suhtautua tähän hetkeen ja tulevaan myönteisesti ja ajatellen, että jos pahin tapahtuu sitä surraan sitten, ei ennalta.

Aiemmassa kirjoituksessani meidän pieni kantoi työnimeä Murheenkryyni ja nyt nt-ultran jälkeen olin sen vasta valmis vaihtamaan. Ultrassa vilkutti päivälleen viikkoja vastaava Pötkö :). Ultraan menin rauhallisin mielin, sillä edeltävänä päivänä neuvolalääkärissä kuulin reippaan sykkeen. Ensimmäinen kerta, kun kuulin pienen :').

Nyt mennään päivä kerrallaan ja toivotaan, että saadaan mennä loppuun saakka.

Ompu + Pötkö 11+2
 
Riks raks 11+0!

20 sivua tekstiä tullu. Kaikkea en lukenut. Mutta aurun kohdanneille halit.
10.1-14 1 sairaala siellä siis punkkasin. Verenvuoto alkoi, ei kuitenkaan ollut mielestäni keskenmenoon viittaavaa. Ultrattiin, mini voi hyvin.
En muista tarkkaan diagnoosia, mutta verenvuotoon on minulla suurentuneempi riski. Joten täss on vielä 2 vko oltava niin etten saa nostaa painavaa tai ratsastaa hevosella.

Olo oksettaa, oksettaa ja oksettaa. Koko-aja melkee saa olla vessassa :/ Sitte mulla vetää ja suonta :(

Ulko-ilma kun pakkane hipuun-30 asteesee on todella kylmä!!! XD. Sen huomasi kun nokkani tungin ulos. Hyi että nyt on jo laskenut - 10

Mikä tää suljettu ryhmä on?!

Vempuli ja mini 11+0
 
Heips.

Mulle vois päivittää LA 12.8. ja seuraava neuvola 20.2.

Synnytystapa-arviosta oli täällä juttua. Eikö se tehdä jokaiselle odottavalle äidille viimeistään viimeisellä neuvolalääkärin käynnillä. Esikoista odottaessa se tehtiin kaksikin kertaa. Ensin normaalisti neuvolassa viimeisen lääkrikäynnin yhteydessä ja sitten vielä äitipolikäynnillä 38+0 kun siellä jouduin GDM:n vuoksi käymään. Siinä lääkäri mittaa vauvan painoarvion ja arvioi mahtuuko vauva lantiosta syntymään. Inhottavan tuntuinen testi.

Omaa napaa Olin jo toiveikas että pahoinvointi alkaa helpottamaan, mutta nyt on kolmena peräkkäisenä aamuna ja päivänä ollut taas etovaa oloa. Hajut yököttää, en voi olla aina samassa huoneessa jos mies keittää itselleen kahvit. Ruskistettu jauheliha on taas inhan hajuista. Muuten olo ihan ok, välillä väsyttää, rinnat on arat ja kohdunkasvunippailuja tuntuu. Onneksi esikoinen on alkanut nyt nukkua suht hyvin yöt, herännyt nyt viikon ajan vaan yhden kerran yöllä ja nukkunut kuitenkin klo 21-7:30 yöunia.

Äitiyspakkaus otetaan. Siinä on ihan kivoja ja tarpeellisia vaatteita.

Tuplarattaat ostettiin kun sopivat ja mieluisat tuli huuto.netissä vastaan. OStettiin Brio double wavet. Halusin vierekkäin olevat ja lähinnä lenkkeilytarkoitukseen.

Enää olisi 1,5 viikkoa np-ultraan. Kivaa nähdä taas pikkuinen ruudulta. Seulontakokeissa kävin maanantaina neuvolalääkärin jälkeen. Maanantaina pikkuinen oli pää-peppumitaltaan 33m ja vastasi juuri kuukautisista määritettyä raskaudenkestoa. Enää viikko, ja suurin keskenmenoriski takana päin...

:hug: kaikille suru-uutisen kohdanneille.

Marjuska ja masukki 10+6
 
Ensiksi kaikille, joiden elokuiset eivät matkassa pysyneet :hug:

Synnytystapa-arvio: Tehdään jokaiselle ja mulla vielä sukutaustan perusteella magneettikuvattiin lantio, että pitäis mahtua. Eivät silti olleet kovin varmoja. Ja kuitenkin yrittivät tota lähemmäs 5 kg sieltä ensin saada ulos. Mä en edelleenkään oikein voi ymmärtää mikä oli jutun idea? :D

Äippäpaketti otetaan vaikka kaikkia ei käyttäisikään. Se tunne kun saa avata sen paketin ja hiplata niitä pieniä vaatteita. <3 Ei sitä korvaa kirpparikäynnit tai muuten kaupasta ostetut vaatteet. Onhan meillä noita vaatteita jo, mutta ties vaikka tulisi toista sukupuolta, niin ei sillä 140 eurolla kuitenkaan paljoa osteta. Tuen Kelaa :D

Sokerirasituksesta: Moni siitä on tuntunut vähän "kitisevän" ja mä itse menin ja pyysin sitä. Tehdään kuulemma viikoilla 20-24 :) Ihanaa saada sekin pois sitten laskuista.

ON: Pahoinvointi selätetty tai ainakin se pahin. Monena aamuna yrjösin jos en kerennyt porkkanaa syömään ja sitten se pikku hiljaa väistyi kun ymmärsin, että pitää syödä äkkiä jotain mitä pystyy. Mulla se oli tuo kylmä porkkana mikä auttoi. Nyt onneksi ei ole enää mitään, mikä tietty pistää sitten mielikuvituksen juoksemaan, että onko kaikki kunnossa. Vaan yölliset vessakäynnit sen jo kertoo, että jotain siellä on. Normaalisti sitä tule tehtyä :)

Carriina ja sintti 10+4 (se lähestyy, np- ultra.... enää 8 päivää!)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88

Yhteistyössä