heippa taas
sokerirasituksesta ootte puhunu.. no mulle ohjeet oli et ilta yhdeksän jälkeen ei saa syödä (ja mulla oli aika seuraavana aamuna 8.20) mutta vettä sai illalla lipittää kyl. ja aamulla ei saanu sit ku kostuttaa suuta, mut ei juoda. ja paikallaan piti pysyä odotushuoneessa. vessassa sai käydä, mut ei ollu tarvis ku ei ollu juonu mitään aamulla
(.) Mulla on vatsalihakset ihan törkeen kipeet! :O ja en oo kyllä sit yhtään mitään tehny.. johtuisko siittä jos ne on antamas periks kasvvalle vatsalle? hmm.. tosi inhottavaa.. ja sattuu alavatsaankin johonkin lihaksiin. Nivusissakin tuntuu kipua välillä. Rinnat on aivan jumalattoman kipeet! aina kun iltasin ottaa rintsikat pois, ni rinnat tuntuu ihan tajuttoman painavilta, ja sattuu niin maan prkleesti :ashamed:
Sukupuolen arvailustakin ootte höpissy
Mulla on tää raskaus ollu ainaki aivan erilainen ku esikoisesta. Pahoinvointi ei oo vieläkään menny ohi, ja esikoiselta se meni jo joskus viikolla 12. Mieliteot on ollu nyt kaikki suolainen, tulinen, rasvainen, välillä raikas, ja makee. Esikoisesta oli kaikki raikas ja välillä teki mieli makeaa. (ja siis esikoinen on tosiaan tyttö) Sykkeet kuulostaa ihan erilaisilta, ja joka kerta kun oon nyt niitä kuunnella, syke on ollu matalempi ja jotenkin vahvemman kuulonen kun esikoiselta. oikein siis kunnon jumpsutus. Finneistä en osaa sanoo, kun en muista miten niitä oli esikoisesta, enkä kyllä karvankasvustakaan. mutta on tää kyllä ollut jo tähän asti aivan erilaista ku viimeks.. mä kyllä salaa vähän toivon poikaa, ja poikaolo mulla kyllä onkin.
siis toki tyttö on enemmän kun tervetullut, ja ehkä "helpommalla" pääsee jos tulokas on tyttö, mut olishan se kiva jos olis tyttö ja poika :heart: terveys se tärkein asia on (se nyt on sanomattakin selvää) ai niin! esikoisesta oli ennen plussausta jo nännit kipeät, ja siitä mä vähän arvelin että voisinko olla raskaana, eikä makuaisti/hajuaisti ollut yhtään herkillä tms. nyt taas tässä raskaudessa, kahvi alkoi maistumaan ennen plussausta todella oudolle, ja mä miehelle heitinkin, että olisinkohan mä sittenkin raskaana (olin siis kärsimättömänä tehny tähän mennessä jo muutan negatiivisen testin
) ja muutaman päivän päästä tästä plussasin. eli maut on olleet erilaisia tässä raskaudessa, kun esikoista odottaessa en huomannu mitään eroo. eikä tässä raskaudessa nänneihin ole sattunut yhtään, vaan muuten rinnat ovat kipeät. esikoisessa sattui pelkkiin nänneihin, ja sit joskus myöhemmin loppuraskaudessa alkoi muuallekin rintoihin sattua.
kahden viikon päästä olis ultra.. mulla kun se on vasta viikoilla 20+6, ja mä en millään malttaisi odottaa!
liikkeistä: pieni ei kyllä, viel ainakaan, paljoo liiku :O siitä on vähän huolissani, kun esikoinen potki näillä viikoilla ja aivan törkeesti. onhan tämä nyt ihan eri lapsikin kun esikoinen, mutta silti mietityttää. tänä aamuna kuitenkin pieni päätti töytästä mua sillain, et tuntu ihan käteen asti :heart: alkaispa pikkunen jo liikkua ahkerammin, ettei mun tarttis olla siitäkin huolissani..
synnytysvalmennus: käytiin siinä esikoisesta, paitsi sit sillä tärkeimmällä "synnytys" tunnilla.. sillon oli jotain menoo, et ei sinne päästy. mut mä kyl "opiskelin" kaikista synnytysohjelmista kaiken mahdollisen, ja luin netistä ihan hirveet läjät tietoo. Noh. ei näistä ollu kyl mitään apua sitten synnytyksessä
en mä ees siinä tilanteessa muistanu mitään neuvoja tms. mitä olin lukenu/opiskellu. kaikki meni omalla painollaan eteenpäin.
eeeips tässä taas sitten muuta
Emilien ja pikkunen 18+5 :heart: